Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Nová micra bude jezdit skvěle, tvrdí šéf středoevropského Nissanu

David Bureš
Diskuze (9)
Nissan Micra se v nové generaci výrazně změnil. Automobil chce lákat na agilní jízdní vlastnosti, stylový vzhled a moderní bezpečnostní systémy.

Nissan na letošním pařížském autosalonu jako jeden z mála představil skutečnou novinku – pátou generaci micry jsme dosud neviděli, světu se prezentovala až v Paříži, kde jí první novinářský den byl dán opravdu obří výstavní prostor. Na stánku Nissanu se objevilo hned osm jejích exemplářů. Automobilka vozu hodně věří, což přiznává i Antoine Barthes, generální ředitel společnosti Nissan Sales Central & Eastern Europe, která má na starosti prodeje japonské značky ve střední Evropě.

„Nová micra bude jezdit skvěle. Dbali jste na to, aby jízdní dynamika byla perfektní,“ tvrdí o novince Barthes. Auto bylo podle jeho slov navrženo tak, aby nabídlo zážitky za volantem, ale i komfort. Právě jízdní vlastnosti mají být spolu s moderní technikou hlavním lákadlem vozu.

Micra bude vyzbrojena balíčkem elektronických asistentů Nissan Intelligent Mobility, který zahrne i v segmentu ne tolik běžné pomocníky. Hlídání mrtvého úhlu třeba rozezná dítě hrající si za vozem a upozorní řidiče na něj. Asistent pro jízdu v jízdních pruzích zase nereaguje až při překročení dělicí čáry, ale reaguje dříve, aby k němu vůbec nedošlo.

Jestliže předchozí micra byla spíše na hranici segmentů a B, novinka se chce stát plnohodnotným zástupcem malých aut. Proto mezigeneračně vyrostla o 174 mm na 3.999 mm. „Věříme, že to pomůže prodejům,“ říká Barthes. Auto mají kupovat hlavně rodiny s dětmi a starší osoby s tím, že poměr zákazníků a zákaznic má být vyvážen.

Do prodeje se vůz dostane na jaře 2017. K dispozici budou tři motory, které pocházejí z alianční spolupráce s Renaultem. Ty benzinové zastoupí litrový atmosférický tříválec s 54 kW a 95 N.m a přeplňovaný tříválec o objemu 0,9 litru se 66 kW a 140 N.m. Z turbodieselů bude k dispozici známá patnáctistovka s 66 kW a 220 N.m. Na českém trhu budou samozřejmě hrát prim zážehové jednotky, vznětová patnáctistovka má tvořit jen asi 10 % prodejů.

David Bureš
Diskuze (9)
3. 10. 2016 17:03
Micra?!
No, tak zatím byla vždy Micra mikra jen uvnitř.
Avatar - pelikoš
1. 10. 2016 16:12
Re: Hehe
vse ostatní můžeš mikře vytýkat, ale jezdí ve všech generacích dobře a to i vté odcházející :-!
Avatar - pelikoš
1. 10. 2016 07:59
Re: Rozpaky...
samozřejmě je design věcí vkusu, ale vidím to víc než dobře a pro nissan to bude kasaštyk, jako qq
1. 10. 2016 01:13
Rozpaky...
Zvenku je nová Micra hodně přehnaná designová divočina - působí to až křečovitě, jak designéři Nissanu chtěli být za každou cenu originální. Mě se to auto nelíbí ani zepředu, ani zezadu a vlastně ani z boku. Jediné, co oceňuji je celkem slušný interiér s poctivým přístrojovým štítem za volantem... :-O
Avatar - lamal
30. 9. 2016 22:05
Re: po vcerajsku
Autoexpress ma trocha lepsie a pozitivne info:

Just two engines will be offered in the Micra at launch. The first is a Renault-sourced 0.9-litre three-cylinder turbo petrol, while there’s also a 1.5-litre four-cylinder diesel - both produce 89bhp. A naturally-aspirated 75bhp 1.0-litre will arrive later on, while we expect more powerful variants of both turbo units to arrive later in the year.

Don’t rule out the possibility of a hybrid given the Renault-Nissan Alliance’s push for alternative power, and there’s also potential for Nissan to give the Micra to its Nismo department for a spicier Micra with up to 190bhp.