Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Nová micra bude jezdit skvěle, tvrdí šéf středoevropského Nissanu

Nissan Micra
Nissan Micra
Nissan Micra
Nissan Micra
47 Fotogalerie
Diskuze (9)
Nissan Micra se v nové generaci výrazně změnil. Automobil chce lákat na agilní jízdní vlastnosti, stylový vzhled a moderní bezpečnostní systémy.

Nissan na letošním pařížském autosalonu jako jeden z mála představil skutečnou novinku – pátou generaci micry jsme dosud neviděli, světu se prezentovala až v Paříži, kde jí první novinářský den byl dán opravdu obří výstavní prostor. Na stánku Nissanu se objevilo hned osm jejích exemplářů. Automobilka vozu hodně věří, což přiznává i Antoine Barthes, generální ředitel společnosti Nissan Sales Central & Eastern Europe, která má na starosti prodeje japonské značky ve střední Evropě.

„Nová micra bude jezdit skvěle. Dbali jste na to, aby jízdní dynamika byla perfektní,“ tvrdí o novince Barthes. Auto bylo podle jeho slov navrženo tak, aby nabídlo zážitky za volantem, ale i komfort. Právě jízdní vlastnosti mají být spolu s moderní technikou hlavním lákadlem vozu.

Micra bude vyzbrojena balíčkem elektronických asistentů Nissan Intelligent Mobility, který zahrne i v segmentu ne tolik běžné pomocníky. Hlídání mrtvého úhlu třeba rozezná dítě hrající si za vozem a upozorní řidiče na něj. Asistent pro jízdu v jízdních pruzích zase nereaguje až při překročení dělicí čáry, ale reaguje dříve, aby k němu vůbec nedošlo.

Jestliže předchozí micra byla spíše na hranici segmentů a B, novinka se chce stát plnohodnotným zástupcem malých aut. Proto mezigeneračně vyrostla o 174 mm na 3.999 mm. „Věříme, že to pomůže prodejům,“ říká Barthes. Auto mají kupovat hlavně rodiny s dětmi a starší osoby s tím, že poměr zákazníků a zákaznic má být vyvážen.

Do prodeje se vůz dostane na jaře 2017. K dispozici budou tři motory, které pocházejí z alianční spolupráce s Renaultem. Ty benzinové zastoupí litrový atmosférický tříválec s 54 kW a 95 N.m a přeplňovaný tříválec o objemu 0,9 litru se 66 kW a 140 N.m. Z turbodieselů bude k dispozici známá patnáctistovka s 66 kW a 220 N.m. Na českém trhu budou samozřejmě hrát prim zážehové jednotky, vznětová patnáctistovka má tvořit jen asi 10 % prodejů.

Vstoupit do diskuze (9)