Techrules veze supersport Ren s turbínami k jezeru Como
Čínská společnost Techrules na loňském březnovém autosalonu v Ženevě představila dvojici konceptů supersportovních kupé pojmenovaných AT96 TREV a GT96 TREV. Pohonný systém obou prototypů využíval malou turbínu, sloužící k dobíjení baterie, poskytující energii jednomu elektromotoru u přední nápravy a dvojici elektromotorů u zadní nápravy.
Letos měl na stejném místě premiéru netradiční supersport Techrules Ren, jenž na loňskou dvojici navázal koncepcí svého pohonného systému. Za jeho vznikem již vedle mateřské čínské společností stojí i Giorgetto Giugiaro se synem Fabriziem a italská firma L.M.Gianetti, která se v posledních letech podílela například na vzniku Ferrari P4/5 Competizione nebo funkčním konceptu Bugatti Vision Gran Turismo.
Techrules Ren při své premiéře na letošním autosalonu v Ženevě rozhodně ohromil svým designem, technikou i skutečností, že nemá být pouhým výstavním exponátem, ale v příštím roce se má u L.M.Gianetti v Turíně rozběhnout výroba limitované edice 96 exemplářů tohoto vozu s roční produkcí maximálně deseti vozů.
Právě s ohledem na skutečnost, že Ren míří do malosériové výroby, hodlá jej společnost Techrules v průběhu letošního roku prezentovat na řadě prestižních akcí po celém světě. První z nich je po ženevském autosalonu tradiční Concorso d'Eleganza u Grand Hotelu Villa d'Este v italském Cernobbiu na břehu jezera Coma, které bude letos pořádáno od pátku 26. května do neděle 28. května.
William Jin, zakladatel a generální ředitel společnosti Techrules, k tomu uvedl, že po velmi vřelém přijetí modelu Ren na březnovém autosalonu v Ženevě je právě prestižní přehlídka automobilové elegance ideálním místem pro další představení vozu, jenž přitahuje pozornost svým designem i technikou.
Techrules Ren se pyšní dynamickými liniemi a netradičním přístupem do třímístného kokpitu, v němž sedí řidič uprostřed. Nad hlavami posádky se totiž klenou podobné překryty jako u akrobatických letadel. Navíc je horní část překrytu kabiny výměna a Ren se díky tomu může proměnit ve dvoumístný nebo jednomístný stroj.
Pohonný systém využívá akumulátory s kapacitou 14, 25 nebo 32 kWh, které mohou mít díky rychlému způsobu dobíjení zpět 80 % své kapacity za 15 minut. Potřebnou energii akumulátorů může vedle nabíječky poskytnout i jedna nebo dvě turbíny spalující naftu nebo i jiné palivo a poskytující 30 nebo 80 kW. Díky turbínám může být dojezd vozu s palivovou nádrží o objemu 80 litrů až 2000 km, zatímco v čistě elektrickém režimu se pohybuje okolo 200 km.
Podobně jako v případě baterií a turbín i v případě elektromotorů nabídne Techrules Ren možnost výběru. K dispozici budou dva, čtyři nebo až šest elektromotorů. V prvním případě má vůz disponovat výkonem 320 kW (435 k) a točivým momentem 780 N.m. Ve druhém pak nabídne 640 kW (870 k) a 1560 N.m.
Nejvýkonnější provedení má disponovat výkonem 960 kW (1305 k) a točivým momentem 2340 N.m. Tyto hodnoty mají umožnit akceleraci z 0 na 100 km/h za 2,5 s, zatímco maximální rychlost je omezena na více než dostatečných 320 km/h.