Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Tesla Model S: První informace a fotografie

Ondřej Pavlůsek
Diskuze (26)
Skutečnost, že společnost Tesla Motors nehodlá zůstat jen u jednoho modelu, je známa již delší dobu, a že nový model nabídne mnohem vyšší užitnou hodnotu než současný Roadster také nebylo tajemstvím, ale nikdo zatím nevěděl, jak bude novinka vypadat.

Tesla Motors na domácí půdě představila svůj nový typ, který dostal jméno Model S a ladnými liniemi své karoserie se nejvíce přibližuje nové evropské třídě prémiových čtyř a pětidveřových kupé. Ve srovnání s nimi podle informací výrobce nabídne mnohem více vnitřního prostoru, protože jeho interiér je připraven pojmout pět dospělých a dvě děti.

K pohonu slouží jeden kapalinou chlazený elektromotor, spolupracující s jednorychlostní převodovkou a napájený z baterií uložených pod podlahou vozu. Standardem budou baterie s kapacitou 42 kWh a za příplatek mají být k dispozici baterie s kapacitou 70 kWh. K jejich dobíjení bude možné využít napětí 110 V, 220 V a 440 V. Při dobíjení ze sítě 220 V má tento proces trvat 4 hodiny a v případě využití systému QuickCharge bude nabíjení baterií trvat jen 45 minut. Na území USA mají být k dispozici i stanice, kde bude možné nechat si vyměnit baterie během pěti až osmi minut, což je přibližně stejná doba, jako při tankování paliva do automobilu se spalovacím motorem. Na výstavbě těchto stanic se bude podílet i vláda.

Standardem bude dojezd okolo 256 km, ale pro delší cesty si budou moci majitelé pořídit nebo zapůjčit i baterie, s nimiž se má dojezd zvýšit na přibližně 480 km. Tesla Model S má dosahovat maximální rychlosti okolo 192 km/h a akcelerovat z 0 na 96 km/h za 5,6 s. Oblíbenou americkou disciplínu sprint na čtvrt míle (400 m) zvládne za 14 s. Výrobce již nyní při představení předsériového vozu uvádí, že později nabídne i sportovnější provedení, které zvládne zrychlení z 0 na 96 km/h pod 5,0 s. Brzdový systém dodá společnost Brembo a elektromobil na fotografiích stojí na 21palcových kolech od společnosti Lorinser.

Na konstrukci skeletu i povrchových panelů karoserie je v hojné míře využito hliníku a hmotnost vozu je 1735 kg. Elektromobil je dlouhý 4978 mm a má rozvor náprav 2959 mm. Interiér má ve třech řadách nabídnout prostor celkem sedmi cestujícím, přičemž ve třetí řadě mají být dvě samostatná sedadla pro děti, která se mohou ukrýt v podlaze a druhá řada sedadel je tradičně sklopná v poměru 40/60. Standardem má být plně digitální přístrojový panel a 17palcová dotyková obrazovka na středové konzole.

Zájemci o Teslu Model S si ovšem budou muset ještě nějaký čas počkat, protože prodej nebude zahájen dříve než ve třetím čtvrtletí roku 2011, ale již nyní je známá cena základního provedení, které si výrobce cení na 49.900,- amerických dolarů ( zhruba 1.013.000,-Kč), bez místních daní a poplatků.

Ondřej Pavlůsek
Diskuze (26)
Avatar - Pierro
30. 3. 2009 10:40
Re: už jenom...
Omyl Tesla Orava!! >:D >:-[] :yes:
Avatar - Pekelná Micinka
28. 3. 2009 23:07
Re: už jenom...
Tesla Holešovice RULEZZZ!!! ;-) >:-[]
28. 3. 2009 15:52
některé automobilky skončí ...
... a nové to vezmou místo nich ... tohle je ukázka. Fandím Tesle. :yes:
Avatar - woody-alien
27. 3. 2009 22:26
Re: už jenom...
A máš z toho stylovku....Tesla (Rožnov) For Ever !!! >:-[]
Avatar - ryman
27. 3. 2009 18:49
zezadu
to je okopčená Laguna II.. jinak všechnu čest :-) :yes: