Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Tesla by mohla vyrábět 500.000 elektromobilů ročně

Michal Fokt
Diskuze (35)
Analytici předvídají velký nárůst v segmentu elektromobilů, jenž by mohl zajistit automobilce Tesla odbyt až půl milionu vozů ročně.

Počátek druhé dekády 21. století přinesl velký boom elektromobilů. Nissan Leaf vyvolal velkou pozornost veřejnosti i médií, avšak prodeje jeho i konkurenčních modelů byly poněkud za očekáváním, což dokonce některé značky donutilo přehodnotit svou politiku v této oblasti. Nyní to však vypadá, že nastává obrat.

Tesla hledá nové investory a nechala si od International Strategy and Investment (ISI) provést analýzu budoucího vývoje trhu elektromobilů, jenž situaci líčí v až překvapivě růžových barvách. Zejména kvůli stále se zpřísňujícím emisním limitům ISI předpokládá růst segmentu EV (zejména v Číně) a současně s klesající cenou akumulátorů a stále se zlepšující image Tesly coby leadera v prémiovém segmentu elektromobilů predikuje, že by mohla časem vyrábět až 500.000 EV ročně.

Současně předvídá značný nárůst marží. Zatímco momentálně nejúspěšnější značky Porsche a Land Rover se pohybují kolem 15-18 %, u Tesly to může být kolem roku 2020 až 30 %. To souvisí mimo jiné i s očekávaným zlevněním akumulátorů zhruba o 30 % a zefektivněním výroby typu Model S o 13 %.

ISI si dále všímá, že se o Teslu zajímají zákazníci Mercedesu, Lexusu a BMW, stejně jako klientela Toyoty Prius, hledající prémiovou alternativu. Zdá se tedy, že investice do této značky je hotový zlatý důl, pak je ovšem otázkou, proč Mercedes a Toyota své podíly v tak lukrativním byznysu prodaly...

Michal Fokt
Diskuze (35)
3. 11. 2014 08:54
Re: Celé to stojí na batériách
i Sony Hybrid Hexelion prineslo cca 25% zlepseni ve vetsine parametrech, a vidis ze by svet nejak silel? problem je ze se na svetlo nori strasne moc technologii a nikdo jiz nenapise ze jejich vyvoj bude trvat treba 10 let, publikum pak nabude dojmu ze to asi bude do tydne na pultech a kdys se tak nestane tak jsou zklamani, po nekolika takovich ohlasenich jiz lidi doslova prestavaj reagovat, a kdys pak opravdu neco vyleze na ty pulty do prodeje, tak us to vsichni jen prehlizej, za tohle muzeme podekovat novinarum kteri o tom pisou a casto prekrouti slova samotnych tvurcu :-!

i ja jsem zazil jak vypada uzasna novinarina, kdys jsem byl pozadanej ve svem oboru o clanek do casopisu, a vefinale jsem se nestacil divit co za nesmysly redaktor zplodil z meho textu, nastesti u me to bylo do tisteneho periodika a tak jsem nakonec nedal svoleni k otisknuti a musel to pan redaktor prepsat tak, aby to nebyli nesmysly ktere podle nej byli ctive, v puvodnim textu naprosto obratil nektera fakta a myslel si ze to asi bude cool >:D
2. 11. 2014 16:51
Re: Celé to stojí na batériách
Nechám se překvapit, co se nakonec dostane do praxe :-)

BTW Kdyby to fungovalo, jak říkáš, tak to způsobí revoluci.
2. 11. 2014 09:55
Re: Celé to stojí na batériách
no vidis a ja jiz mel moznost videt vyzkum baterii kde se nyni ladi vydrz (prozatim jim klesa kapacita jiz po 300-350 prepisech) a ma cca 6x vetsi hustotu ulozene energie nez treba baterky ktere jsou nyni v Teslach S, a to vse pri podobne vaze a mensich narocich na vykivy teplot, vyvoj podle toho co jsem datloval do prezentace zacal v roce 2005, plati ho spolecnost sidlici v Emiratech a predbezny predpoklad prvniho uvolneni na testovaci trh se ocekava do 3 let

jen tak do pranice, pokud se jim podari aby se to po tech "malo" nabijecich ciklech nekazilo, tak by auta jako Tesla S s takovejma baterkama ujeli bud prez 2000km na nabiti, nebo pri stejnem dojezdu by vaha baterii cca 6x poklesla a netahalo by se sebou stovky kg baterek, ale treba jen desitky kilo :-)
1. 11. 2014 16:06
Re: Celé to stojí na batériách
Vývoj jde samozřejmě kupředu. Ale stejně jako nelze očekávat benzín s oktanovým číslem 200, nelze očekávat zněkolikanásobení kapacity baterií.
BTW Dělám ve firmě, kde se mimo jiné vyrábějí i hmoty pro baterie. Jde o typ baterií, které se v principu vyrábějí už přes 100 let a nevypadá to, že by měly z trhu zmizet. A to si vem, že ještě nikdo nenahradil olověnou baterku, které je stará snad 150 let ... dokonce i elektromobily ji stále mají.
1. 11. 2014 14:46
Re: Celé to stojí na batériách
na to jsi prisel jak ze nejdou baterie dal zlepsovat? vsiml sis vubec co se za psoledni 2 roky dostalo z teorie na pulty obchodu? treba Sony Hybrid Hexelion nebo uhlikove baterie ktere se budou montovat do pristiho Priusu ti asi nic nerikaji co?

vyzkum a vyvoj baterii neni na par tydnu, ale na roky az desitky let, takze vyvoj ktery zacal treba pred 10 lety, tak dnes pomalu treba finisuje ;-)

ze ty budes takovej ten nouma co porad rika ze neco nejde? asi jako kdys kdysi nekdo pochyboval ze auto bude jednou rozsireny dopravni prostredek a stale opakoval ze nejlepsi je kun a navzdy bude primarnim dopravnim prostredkem >:D