Tesla reaguje na zájem o model 3, hledá další dodavatele baterií
Tesla na konci března oficiálně odhalila prototyp svého chystaného modelu 3, kdy zároveň spustila objednávky na tento vůz. Zájem několikanásobně předčil očekávání, na což výrobce elektroauta musel zareagovat. Nyní hledá další dodavatele baterií pro nové auto.
Americká automobilka sice v americké Nevadě staví obří továrnu na baterie Gigafactory, ta ale zpočátku rozhodně nebude připravena na nápor zájemců o vozy značky. Výroba v Gigafactory sice začne již v příštím roce, kdy má být zahájena i produkce modelu 3, naplno se ale rozjede až na konci dekády. Až tehdy bude stíhat vyrábět akumulátory pro 500.000 aut ročně. Tolik aut přitom Tesla kvůli zájmu o model 3 plánuje prodávat již v roce 2018.
V tuto chvíli je tak jasné, že závod minimálně v příštích dvou letech nebude ani zdaleka zvládat poptávku po modelech tesla. Jen na model 3 firma eviduje 373.000 předběžných objednávek. Množství z nich sice stále může být zrušeno (objednávku si v minulých týdnech už rozmyslelo 8.000 zákazníků), v optimistickém pohledu ale na Teslu čeká spoustu práce.
A právě kvůli tomu musí společnost reagovat a hledat možnosti, jak mít v následujících letech dostatek zásob baterií pro vyráběné vozy. Tesla už údajně oslovila několik dodavatelských firem, podle korejských médií jedná i s tamějším Samsungem SDI, LG Chem a SK Innovation.
Největším favoritem je údajně LG Chem, kvůli dobré ceně, dostatečné výrobní kapacitě a slibu včasných dodávek. Tesla dlouhodobě spolupracuje s Panasonicem, a tak by dávalo smysl rozšíření stávajícího partnerství. Tesla ale patrně chce snížit riziko nedostatku dodávek v případě nějakého problému a rozprostřít dodávky mezi více společností. Už nyní Tesla odebírá baterie nejen od Panasonicu, ale také od dalších firem.
Ohromný zájem o Model 3 znamenal změnu budoucích plánů Tesly. Automobilka původně plánovala vyrábět 500.000 aut ročně do roku 2020. Dnes však tohoto cíle chce dosáhnout o dva roky dříve. Do konce dekády by pak ráda vyráběla milion aut ročně. Loni přitom firma předala zákazníkům jen 50.580 aut. Většina z nich ale byly luxusní modely S, dodávky crossoveru X se postupně rozběhly až na podzim.