Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Test 100.000 km: BMW 528i Touring

Auto Tip Klassik
Diskuze (109)
Šestiválcové BMW 130i plných pět let vedlo závěrečnou tabulku hodnocení stotisícových testů Auto Bildu. Teprve kombi 528i Touring s přeplňovaným čtyřválcem 2,0 l/180 kW tohle změnilo.

Redaktoři Auto Bildu se na nováčka v testovací flotile zpočátku dívali odtažitě. Vždyť měl pod kapotou „jenom“ benzinový dvoulitr, byť se slušným výkonem 180 kW a doplněný osmistupňovým automatem. Budoucí testeři si příliš neuměli představit, jak s tímhle vozem zvládnou sto tisíc kilometrů. A nic na tom nezměnila ani rozsáhlá výbava, která základní cenu 1.225.000 Kč zvýšila skoro na rovné dva miliony korun (1.963.000 Kč).

Od počátku testu (prosinec 2011) řidičům vadil poměrně mdlý zvuk turbomotoru. Při otáčkách naprázdno bručel jako dobře izolovaný diesel a během zatížení se choval poměrně vlažně, přičemž výkon se kdovíjak neprojevoval. Mnichovští inženýři však vyslyšeli poměrně hojnou kritiku na dané téma a od července 2013 standardně montují elektronický modulátor zvuku, který přes reproduktory do kabiny pouští jadrnější tóny.

Průměrná spotřeba se po ujetí přesně 103.741 kilometrů ustálila na 11,8 l na 100 km, přičemž ani s aktivovaným úsporným režimem Eco se redaktoři během služebních cest nedostali pod deset litrů. Takovému apetytu příliš neodpovídá objem palivové nádrže 70 litrů, zásoba benzinu při dálkové jízdě vystačí sotva na 500 km. I toto je jeden z důvodů, proč si drtivá většina kupců BMW 5 (letos 95,8 %) pořizuje naftovou verzi…

Kompletní text, včetně všech tabulek a závěrečného hodnocení si přečtete v aktuálním Auto Tipu č. 24/13, který je právě k dostání na stáncích.

Auto Tip Klassik
Diskuze (109)
Avatar - Sysoj Psojič
27. 11. 2013 01:09
Re: Nedá se nic dělat...
Podle mně se topoříš na auta, která Tě stojí moc peněz.
Kdybys kupoval auta, která jsou pro Tebe úplně v pohodě a bral bys je jako spotřebák (což jsou), tak tak nevyšiluješ.
BTW palec nahoru webpajovi za poznámku o čipování 520d >:D >:D >:D
520d je totiž bohužel opravdu paskvil už v katalogu.
1. nejede
2. hrozný zvuk
3. po otevření kapoty je tam místo na rezervu
24. 11. 2013 12:20
Re: článek
Vola ze sebe děláš sám, to je asi tak jediné čím v téhle diskusi vynikáš. Já nemůžu za to že neumíš sečíst 1+1 >:-[]

Já tě ocituju: "C5 dostala za 2 prasklý žárovičky v zadních světlech stejně trestnejch bodů jako Audi za výměnu převodovky".

Nic takového se v článku nepíše, takže lžeš opět. Prostě přiznej že jsi chtěl chlapácky vystřelit jak hrozně tomu audi nadržujou a plácnul jsi úplnou blbost.

Pro tvoji informaci, za žárovičky dostala C5 2 body (1+1=2, speciálně pro tebe kdyz s tim mas problemy >:-[] ). Výměna převodovky v Audi byla potrestána 2body? Ne. Takže meleš blbosti.
Avatar - Johny.Rico
23. 11. 2013 21:22
Re: Mých 70 000
Dal bych si čokoládu... klidně i bez stejku ;-)
23. 11. 2013 12:40
Re: Mých 68000 km
Nechtěl bych být považován za nějakého obhajovatele mainstreamu, ale v naší Octavii II i VW Caddy programovatelné klíčky jsou taky...

Nevím co se programuje u BMW, ale ve škodovce to funguje tak, že když mám klíč č. 1 a odemknu, sedadlo přijede do polohy č. 1 a konfigurace vozu a jeho elektronických blbostí se nastaví rovněž do paměti 1. S klíčem č. 2 se sedadlo nastaví opět do uložených hodnot apod...

U Caddyho sice el. sedadlo neni, ale taky se vozidlo a jeho naprogramování prizpůsobí klíči, který ho odemkl...
Avatar - Hammunasakra
23. 11. 2013 11:50
Re: Mých 70 000
Ale to víš že vim :-)
Ale zrovna tak vim co s krásnou ženskou. I když neumí vařit >:-[]