24.6. 2015 Jan Mička Jan Mička

Alfa Romeo Giulia: Verze QV má 510 koní a na stovku zrychlí za 3,9 s! (+video)

 

Při příležitosti oslav 105. výročí založení automobilky Alfa Romeo padlo jedno velké tajemství. Nový model Giulia se právě oficiálně představil!

O premiéře Alfy Romeo Giulia, která připadla na dnešní den, se vědělo již dlouho dopředu, teprve dnes ráno se ale začala odhalovat její skutečná tvář. Zcela nový model střední třídy představuje naprostý vrchol nabídky italského výrobce a má namířeno na tvrdou konkurenci ze stájí Audi, BMW a Mercedes-Benzu.

Výkon a plná dávka italského charakteru – o to tady běží především. Podle oficiálních informací charakterizuje Alfu Romeo Giulia několik důležitých pilířů: osobitý design, inovativní motory, rovnoměrné rozložení hmotnosti mezi nápravami, unikátní technická řešení, a nejlepší poměr výkonu k hmotnosti. Nemá to být pouze konzumní sedan pro manažery, ale skutečné řidičské auto s pohonem zadních nebo všech kol, které dokáže posunovat limity řidiče.

Špionážní fotografie: Alfa Romeo Giulia poprvé v produkční karoserii

V rámci oficiální premiéry představila Alfa Romeo hned to nejlepší – verzi Quadrifoglio Verde (QV), která má pod kapotou dvakrát přeplňovaný zážehový šestiválec o výkonu 375 kW. Mělo by se jednat o motor z Maserati Ghibli (připravovaný ve spolupráci s Ferrari), kde ovšem v nejvýkonnější specifikaci S Q4 disponuje „pouze“ výkonem 301 kW a točivým momentem 550 N.m.

Giulia je však o řád menší než Ghibli a tím pádem také lehčí, což jí dovoluje zrychlit z 0 na 100 km/h za 3,9 sekundy, tedy o dvě desetiny rychleji než BMW M3 se sedmistupňovou dvouspojkovou převodovkou! Alfa Romeo tvrdí, že se takto vybavená Giulia musí „poprat“ s poměrem menším než tři kilogramy na jednoho koně výkonu. Zdá se, že jediným větším ústupkem vůči evropské legislativě bude systém vypínání válců při menší zátěži, tato technologie ale v dnešní době nepředstavuje problém.

Alespoň nyní to ale vypadá, že Giulia QV nebude krvelačnou bestií v každé situaci. Stejně jako v jiných modelech značky totiž uvnitř najdeme magický přepínač DNA, který mění charakteristiku vozu v závislosti na zvoleném režimu. Ty jsou k dispozici čtyři (Dynamic, Natural, Advanced Efficient a Racing). Ovšem pozor: vystavený exemplář měl manuální šestistupňovou převodovku! Víc zatím vědět nepotřebujeme…

O efektivní přenos tak obrovského stáda na silnici se stará chytrý zadní diferenciál s vektorováním točivého momentu. Díky tomu má vůz pokaždé na zadním kole správný počet newtonmetrů. V zájmu zachování nízké hmotnosti se přistoupilo k širokému využití hliníku, a to už u samotných motorů nové generace. Prvky jako hnací hřídel, kapota a střecha jsou vyrobeny z uhlíkových vláken a o krocení potenciálu motoru pečují výkonné brzdy s karbon-keramickými kotouči.

Tvary karoserie již napověděl včerejší únik fotografií, nyní ale vůz konečně vidíme v celé jeho kráse. Podle zástupců Alfy Romeo mají hlavní linie připomínat kočku, alespoň ve verzi QV to ale vypadá spíše na pořádně naštvaného geparda. Velkým světlometům moc nechybí, aby se setkaly přesně nad úrovní charakteristické masky chladiče. Rozměrné otvory v předním nárazníku a blatnících jsou vzhledem k potřebě uchlazení ohromného motoru a brzd základem, nízko posazenou karoserii podtrhují výrazné prahové nástavce, a dokonce i mohutný zadní difuzor má svůj nenahraditelný účel. Aerodynamika se mění s rostoucí rychlostí, přední splitter je totiž aktivní, podobně jako u Ferrari 458 Italia.

Alfa Romeo Giulia: První ukázka před středeční premiérou

Účastníci statické premiéry Giulie se ve skutečnosti mohli dívat, ale nesedat. Značka totiž nezpřístupnila interiér sedanu, v oficiální tiskové zprávě však uvedla, že se „točí“ hlavně kolem řidiče a přebírá designový styl karoserie. Malý sportovní volant má sdružovat všechny důležité ovladače (že by jako u nových Ferrari?), najdeme zde uhlíkové vlákno, dřevo, a kvalitní tkaniny.

Jak jsme uvedli již dříve, nezůstane pouze u jediné verze Giulie. Na zářijovém autosalonu ve Frankfurtu nad Mohanem by se měla představit kompletní nabídka motorů, mezi nimiž jistě nebude chybět ani třílitrový vznětový šestiválec od VM Motori. O pořizovacích cenách zatím můžeme pouze spekulovat, jisté ovšem je, že se s vozem poprvé svezeme ještě v letošním roce!

Spolupracujeme s TipCars.com
V Liberci hoří sklad hořlavých kapalin Severochemy V Liberci hoří sklad hořlavých kapalin Severochemy

Část areálu podniku Severochema v Liberci je v plamenech.…

Volby by vyhrálo ANO, lidovci a STAN by se do sněmovny nedostali, tvrdí průzkum Volby by vyhrálo ANO, lidovci a STAN by se do sněmovny nedostali, tvrdí průzkum

Sněmovní volby by nyní vyhrálo hnutí ANO se ziskem 28,5…

Tripartita se nedohodla na růstu minimální mzdy, rozhodne vláda Tripartita se nedohodla na růstu minimální mzdy, rozhodne vláda

Tripartita se dnes nedohodla na zvýšení minimální mzdy…

Developeři chtějí v Praze dál zdražovat, růst cen se očekává i příští rok Developeři chtějí v Praze dál zdražovat, růst cen se očekává i příští rok

Téměř 80 procent developerů chce letos v Praze zvýšit…

 
 

Přidat názorDiskuse: Alfa Romeo Giulia: Verze QV má 510 koní a…







Doporučujeme
Špatné držení volantu vás může přijít draho. Podívejte se, jak je to správně! Špatné držení volantu vás může přijít draho. Podívejte se, jak je to správně!

Správné držení volantu je pro bezpečné řízení automobilu…

Vodík kontra akumulátor: Proč je vodík na ústupu? Vodík kontra akumulátor: Proč je vodík na ústupu?

Ještě před deseti lety byl vodík coby palivo v kurzu.…

 

AutoRevue
Škoda pečuje také o superb. Má lepší navigaci a masážní sedačku Škoda pečuje také o superb. Má lepší navigaci a masážní sedačku

Škoda připravila pro svoji vlajkovou loď nové prvky do…

10 nejrychlejších kabrioletů na českém trhu aneb Když nejde jen o kochání... 10 nejrychlejších kabrioletů na českém trhu aneb Když nejde jen o kochání...

Trvalé teploty nad dvacet stupňů vybízejí ke stažení…

 




Alfa Romeo Giulia: Kombi nebude. Může za to stelvio? Alfa Romeo Giulia: Kombi nebude. Může za to stelvio?

Těšili jste se na sportovně laděný kombík střední třídy…

Alfa Romeo připravuje novou verzi Giulie. Kombi, nebo kupé? Alfa Romeo připravuje novou verzi Giulie. Kombi, nebo kupé?

V italské automobilce Alfa Romeo nastává renesance. Po…

 



 
Volkswagen Beats Up! 1.0 TSI – Give Up! the power

VW Beats Up! 1.0 TSI – Give Up! the power

Dnes 10:52

Nejmenšímu stroji z Wolfsburgu dává nové přeplňované srdce zcela jiné možnosti.




Blesk.cz

Sluníčko rozpálilo Prahu: Do ulic vyjely kropící vozy

Sluníčko rozpálilo Prahu: Do ulic vyjely kropící vozy

V pondělí až 32, v úterý až 31, ve středu až 27, ve čtvrtek až 26 a v pátek až 27 stupňů Celsia. Takové jsou…

Zeman v Brně: Zastupitelé ho »zazdili«, s urážkami ho vítali demonstranti

Zeman v Brně: Zastupitelé ho »zazdili«, s urážkami…

Neslavně začala návštěva prezidenta Miloše Zemana na jižní Moravě. Při příjezdu k brněnskému hejtmanství jej…

 

iSport.cz

Unikátní bitva oštěpařů na Zlaté tretře. Železného Češi vyzvou Německo

Unikátní bitva oštěpařů na Zlaté tretře. Železného…

Zlatá tretra Ostrava přichází s unikátní atletickou novinkou. V 56. ročníku (28. června 2017) se na Městském…

Uhrin: Slavia musí posílit, Petržela i Limberský stále patří k nejlepším

Uhrin: Slavia musí posílit, Petržela i Limberský…

Oba kluby v minulosti trénoval, ve Slavii se podílel na výstavbě mužstva, které v sobotu oslavilo ligový titul.…

 

Reflex.cz

Zemanova kandidatura v ohrožení? Je na tom hodně špatně, říká bývalý velvyslanec

Zemanova kandidatura v ohrožení? Je na tom hodně…

Ohlášená opětovná kandidatura prezidenta Miloše Zemana podle bývalého velvyslance Petra Koláře stále není hotová…

Alena Doláková z Hollywoodu:  Můj LaLa Land nejen s Emmou Stoneovou

Alena Doláková z Hollywoodu: Můj LaLa Land nejen s…

Mladá česká herečka Alena Doláková sice žije v L.A., o čemž každý týden píše na reflex.cz, ale někdy taky musí…