24.6. 2015 Jan Mička Jan Mička

Alfa Romeo Giulia: Verze QV má 510 koní a na stovku zrychlí za 3,9 s! (+video)

 

Při příležitosti oslav 105. výročí založení automobilky Alfa Romeo padlo jedno velké tajemství. Nový model Giulia se právě oficiálně představil!

O premiéře Alfy Romeo Giulia, která připadla na dnešní den, se vědělo již dlouho dopředu, teprve dnes ráno se ale začala odhalovat její skutečná tvář. Zcela nový model střední třídy představuje naprostý vrchol nabídky italského výrobce a má namířeno na tvrdou konkurenci ze stájí Audi, BMW a Mercedes-Benzu.

Výkon a plná dávka italského charakteru – o to tady běží především. Podle oficiálních informací charakterizuje Alfu Romeo Giulia několik důležitých pilířů: osobitý design, inovativní motory, rovnoměrné rozložení hmotnosti mezi nápravami, unikátní technická řešení, a nejlepší poměr výkonu k hmotnosti. Nemá to být pouze konzumní sedan pro manažery, ale skutečné řidičské auto s pohonem zadních nebo všech kol, které dokáže posunovat limity řidiče.

Špionážní fotografie: Alfa Romeo Giulia poprvé v produkční karoserii

V rámci oficiální premiéry představila Alfa Romeo hned to nejlepší – verzi Quadrifoglio Verde (QV), která má pod kapotou dvakrát přeplňovaný zážehový šestiválec o výkonu 375 kW. Mělo by se jednat o motor z Maserati Ghibli (připravovaný ve spolupráci s Ferrari), kde ovšem v nejvýkonnější specifikaci S Q4 disponuje „pouze“ výkonem 301 kW a točivým momentem 550 N.m.

Giulia je však o řád menší než Ghibli a tím pádem také lehčí, což jí dovoluje zrychlit z 0 na 100 km/h za 3,9 sekundy, tedy o dvě desetiny rychleji než BMW M3 se sedmistupňovou dvouspojkovou převodovkou! Alfa Romeo tvrdí, že se takto vybavená Giulia musí „poprat“ s poměrem menším než tři kilogramy na jednoho koně výkonu. Zdá se, že jediným větším ústupkem vůči evropské legislativě bude systém vypínání válců při menší zátěži, tato technologie ale v dnešní době nepředstavuje problém.

Alespoň nyní to ale vypadá, že Giulia QV nebude krvelačnou bestií v každé situaci. Stejně jako v jiných modelech značky totiž uvnitř najdeme magický přepínač DNA, který mění charakteristiku vozu v závislosti na zvoleném režimu. Ty jsou k dispozici čtyři (Dynamic, Natural, Advanced Efficient a Racing). Ovšem pozor: vystavený exemplář měl manuální šestistupňovou převodovku! Víc zatím vědět nepotřebujeme…

O efektivní přenos tak obrovského stáda na silnici se stará chytrý zadní diferenciál s vektorováním točivého momentu. Díky tomu má vůz pokaždé na zadním kole správný počet newtonmetrů. V zájmu zachování nízké hmotnosti se přistoupilo k širokému využití hliníku, a to už u samotných motorů nové generace. Prvky jako hnací hřídel, kapota a střecha jsou vyrobeny z uhlíkových vláken a o krocení potenciálu motoru pečují výkonné brzdy s karbon-keramickými kotouči.

Tvary karoserie již napověděl včerejší únik fotografií, nyní ale vůz konečně vidíme v celé jeho kráse. Podle zástupců Alfy Romeo mají hlavní linie připomínat kočku, alespoň ve verzi QV to ale vypadá spíše na pořádně naštvaného geparda. Velkým světlometům moc nechybí, aby se setkaly přesně nad úrovní charakteristické masky chladiče. Rozměrné otvory v předním nárazníku a blatnících jsou vzhledem k potřebě uchlazení ohromného motoru a brzd základem, nízko posazenou karoserii podtrhují výrazné prahové nástavce, a dokonce i mohutný zadní difuzor má svůj nenahraditelný účel. Aerodynamika se mění s rostoucí rychlostí, přední splitter je totiž aktivní, podobně jako u Ferrari 458 Italia.

Alfa Romeo Giulia: První ukázka před středeční premiérou

Účastníci statické premiéry Giulie se ve skutečnosti mohli dívat, ale nesedat. Značka totiž nezpřístupnila interiér sedanu, v oficiální tiskové zprávě však uvedla, že se „točí“ hlavně kolem řidiče a přebírá designový styl karoserie. Malý sportovní volant má sdružovat všechny důležité ovladače (že by jako u nových Ferrari?), najdeme zde uhlíkové vlákno, dřevo, a kvalitní tkaniny.

Jak jsme uvedli již dříve, nezůstane pouze u jediné verze Giulie. Na zářijovém autosalonu ve Frankfurtu nad Mohanem by se měla představit kompletní nabídka motorů, mezi nimiž jistě nebude chybět ani třílitrový vznětový šestiválec od VM Motori. O pořizovacích cenách zatím můžeme pouze spekulovat, jisté ovšem je, že se s vozem poprvé svezeme ještě v letošním roce!

Rallye Dakar 2018
Spolupracujeme s TipCars.com
Bývalý developer koupil většinu v investičním tržišti Crowdberry Bývalý developer koupil většinu v investičním tržišti Crowdberry

Crowdfundingová platforma Crowdberry získala novou…

OBRAZEM: Ikonický Chevrolet slaví 65 let od svého představení OBRAZEM: Ikonický Chevrolet slaví 65 let od svého představení

Chevrolet Corvette slaví 65 let od svého…

Koruna prolomila novou hranici, vůči euru je nejsilnější za pět let Koruna prolomila novou hranici, vůči euru je nejsilnější za pět let

Česká měna k euru dnes zpevnila na nejsilnější úroveň za…

Růst průmyslové produkce Spojených států předčil očekávání Růst průmyslové produkce Spojených států předčil očekávání

Průmyslová produkce ve Spojených státech se v prosinci…

 
 

Přidat názorDiskuse: Alfa Romeo Giulia: Verze QV má 510 koní a…







Doporučujeme
Že jsou moderní auta blbuvzdorná? Těmito věcmi si auto ničíte, aniž o tom víte Že jsou moderní auta blbuvzdorná? Těmito věcmi si auto ničíte, aniž o tom víte

Automobil je dnes čistě spotřební záležitostí. V…

Jsou české silnice nejhorší v Evropě? Tohle nám na nich nejvíce vadí! Jsou české silnice nejhorší v Evropě? Tohle nám na nich nejvíce vadí!

České silnice mají hrozný povrch a jsou špatně značené, v…

 

AutoRevue
Test ojetiny Ford Kuga I: Rozumná volba v nesmyslné kategorii do 200.000 Kč Test ojetiny Ford Kuga I: Rozumná volba v nesmyslné kategorii do 200.000 Kč

Vstup Fordu do kategorie SUV se po stránce spolehlivosti…

Hyundai mění ceník crossoveru Kona. Nejsilnější motor nyní v nižší výbavě Hyundai mění ceník crossoveru Kona. Nejsilnější motor nyní v nižší výbavě

Hyundai Kona je nyní se silnějším motorem levnější. Na…

 



Alfa Romeo zvažuje, jak nahradit MiTo a Giuliettu. Dorazí místo nich crossover? Alfa Romeo zvažuje, jak nahradit MiTo a Giuliettu. Dorazí místo nich crossover?

Alfa Romeo zvažuje, co bude s modely MiTo a Giulietta.…

Jezdci Ferrari F1 za volantem Alfy Giulia QV. Zasmál se i Kimi Jezdci Ferrari F1 za volantem Alfy Giulia QV. Zasmál se i Kimi

Italský supersedan dokázal svoji dokonalost. Podařilo se…

 



 
Legenda je zpátky! Land Rover Defender se vrací s pětilitrovým osmiválcem

Legenda je zpátky! Land Rover Defender se vrací s pětilitrovým osmiválcem

Dnes 18:50

Britská automobilka postaví 150 exemplářů speciálního osmiválcového Defenderu. Bude se jednat o vůbec nejsilnější „defík“ historie.




Blesk.cz

Před 20 lety zmizel Honzík Nejedlý: Jeho otec zemřel aniž by se dozvěděl, co se synovi stalo

Před 20 lety zmizel Honzík Nejedlý: Jeho otec zemřel…

Před dvaceti lety vládlo v Praze podobné počasí jako dnes. Uprostředně nezvykle teplého ledna vyběhl devítiletý…

Sněhová kalamita v Česku: 12 rad pro řidiče, jak neuvíznout v bílé pasti

Sněhová kalamita v Česku: 12 rad pro řidiče, jak…

V Česku bude ve středu chumelit, za hodinu mohou spadnout až tři centimetry sněhu. Další velmi silné sněžení se…

 

iSport.cz

Hokej na ZOH 2018: Kdy hrají Češi, Kanada a další favorité?

Hokej na ZOH 2018: Kdy hrají Češi, Kanada a další favorité?

Hokej na olympijských hrách v Pchjongčchangu bude jednou z nejsledovanějších disciplín, i když na ZOH 2018 po…

Posila pro Baník, Francouz Psyché uspěl na testech. Hrával v Norsku

Posila pro Baník, Francouz Psyché uspěl na testech.…

Fotbalisty Ostravy posílil francouzský obránce Christophe Psyché. Devětadvacetiletý stoper si na testech…

 

Reflex.cz

Očima libertariána: Důvody k optimismu jsou všude kolem nás. Kde je hledat?

Očima libertariána: Důvody k optimismu jsou všude…

Média přinesla zprávu, že ČR je šampiónem inovací. Často takovéto zprávy zapadnou díky standardnímu mediálnímu…

Winston Churchill – válečník i prozíravý politik, který předpověděl obě světové války

Winston Churchill – válečník i prozíravý politik,…

Zájmy Britského impéria obhajoval Winston Churchill nejen jako politik, ale také „se šavlí v ruce“. Roku 1897…