24.6. 2015 Jan Mička Jan Mička

Alfa Romeo Giulia: Verze QV má 510 koní a na stovku zrychlí za 3,9 s! (+video)

 

Při příležitosti oslav 105. výročí založení automobilky Alfa Romeo padlo jedno velké tajemství. Nový model Giulia se právě oficiálně představil!

O premiéře Alfy Romeo Giulia, která připadla na dnešní den, se vědělo již dlouho dopředu, teprve dnes ráno se ale začala odhalovat její skutečná tvář. Zcela nový model střední třídy představuje naprostý vrchol nabídky italského výrobce a má namířeno na tvrdou konkurenci ze stájí Audi, BMW a Mercedes-Benzu.

Výkon a plná dávka italského charakteru – o to tady běží především. Podle oficiálních informací charakterizuje Alfu Romeo Giulia několik důležitých pilířů: osobitý design, inovativní motory, rovnoměrné rozložení hmotnosti mezi nápravami, unikátní technická řešení, a nejlepší poměr výkonu k hmotnosti. Nemá to být pouze konzumní sedan pro manažery, ale skutečné řidičské auto s pohonem zadních nebo všech kol, které dokáže posunovat limity řidiče.

Špionážní fotografie: Alfa Romeo Giulia poprvé v produkční karoserii

V rámci oficiální premiéry představila Alfa Romeo hned to nejlepší – verzi Quadrifoglio Verde (QV), která má pod kapotou dvakrát přeplňovaný zážehový šestiválec o výkonu 375 kW. Mělo by se jednat o motor z Maserati Ghibli (připravovaný ve spolupráci s Ferrari), kde ovšem v nejvýkonnější specifikaci S Q4 disponuje „pouze“ výkonem 301 kW a točivým momentem 550 N.m.

Giulia je však o řád menší než Ghibli a tím pádem také lehčí, což jí dovoluje zrychlit z 0 na 100 km/h za 3,9 sekundy, tedy o dvě desetiny rychleji než BMW M3 se sedmistupňovou dvouspojkovou převodovkou! Alfa Romeo tvrdí, že se takto vybavená Giulia musí „poprat“ s poměrem menším než tři kilogramy na jednoho koně výkonu. Zdá se, že jediným větším ústupkem vůči evropské legislativě bude systém vypínání válců při menší zátěži, tato technologie ale v dnešní době nepředstavuje problém.

Alespoň nyní to ale vypadá, že Giulia QV nebude krvelačnou bestií v každé situaci. Stejně jako v jiných modelech značky totiž uvnitř najdeme magický přepínač DNA, který mění charakteristiku vozu v závislosti na zvoleném režimu. Ty jsou k dispozici čtyři (Dynamic, Natural, Advanced Efficient a Racing). Ovšem pozor: vystavený exemplář měl manuální šestistupňovou převodovku! Víc zatím vědět nepotřebujeme…

O efektivní přenos tak obrovského stáda na silnici se stará chytrý zadní diferenciál s vektorováním točivého momentu. Díky tomu má vůz pokaždé na zadním kole správný počet newtonmetrů. V zájmu zachování nízké hmotnosti se přistoupilo k širokému využití hliníku, a to už u samotných motorů nové generace. Prvky jako hnací hřídel, kapota a střecha jsou vyrobeny z uhlíkových vláken a o krocení potenciálu motoru pečují výkonné brzdy s karbon-keramickými kotouči.

Tvary karoserie již napověděl včerejší únik fotografií, nyní ale vůz konečně vidíme v celé jeho kráse. Podle zástupců Alfy Romeo mají hlavní linie připomínat kočku, alespoň ve verzi QV to ale vypadá spíše na pořádně naštvaného geparda. Velkým světlometům moc nechybí, aby se setkaly přesně nad úrovní charakteristické masky chladiče. Rozměrné otvory v předním nárazníku a blatnících jsou vzhledem k potřebě uchlazení ohromného motoru a brzd základem, nízko posazenou karoserii podtrhují výrazné prahové nástavce, a dokonce i mohutný zadní difuzor má svůj nenahraditelný účel. Aerodynamika se mění s rostoucí rychlostí, přední splitter je totiž aktivní, podobně jako u Ferrari 458 Italia.

Alfa Romeo Giulia: První ukázka před středeční premiérou

Účastníci statické premiéry Giulie se ve skutečnosti mohli dívat, ale nesedat. Značka totiž nezpřístupnila interiér sedanu, v oficiální tiskové zprávě však uvedla, že se „točí“ hlavně kolem řidiče a přebírá designový styl karoserie. Malý sportovní volant má sdružovat všechny důležité ovladače (že by jako u nových Ferrari?), najdeme zde uhlíkové vlákno, dřevo, a kvalitní tkaniny.

Jak jsme uvedli již dříve, nezůstane pouze u jediné verze Giulie. Na zářijovém autosalonu ve Frankfurtu nad Mohanem by se měla představit kompletní nabídka motorů, mezi nimiž jistě nebude chybět ani třílitrový vznětový šestiválec od VM Motori. O pořizovacích cenách zatím můžeme pouze spekulovat, jisté ovšem je, že se s vozem poprvé svezeme ještě v letošním roce!

Spolupracujeme s TipCars.com
Stropnický chce obrněnce za 11 miliard, mají nahradit zastaralou techniku Stropnický chce obrněnce za 11 miliard, mají nahradit zastaralou techniku

Kopřivnické Tatře a brněnskému Vojenskému výzkumnému…

Akcie, měny & názory: Vodík není žádné terno Akcie, měny & názory: Vodík není žádné terno

Akcie společnosti Plug Power vyrábějící vodíkové palivové…

Čína má rýže pořád málo. Komoditu proto koupí v USA Čína má rýže pořád málo. Komoditu proto koupí v USA

Přestože je největším producentem rýže na světě, nestačí…

 
 

Přidat názorDiskuse: Alfa Romeo Giulia: Verze QV má 510 koní a…







Doporučujeme
Když policista řídí provoz na křižovatce. Víte, co znamenají jeho gesta? Když policista řídí provoz na křižovatce. Víte, co znamenají jeho gesta?

Policista řídící provoz na křižovatce mnohé řidiče mate.…

Víte, jaké palivo v zahraničí natankovat? A jak se vyznat v označení Gazole či Senza Plombo? Víte, jaké palivo v zahraničí natankovat? A jak se vyznat v označení Gazole či Senza Plombo?

Ne ve všech státech Evropské unie se nafta označuje jako…

 

AutoRevue
Nabídka rodinných kombíků se brzy ztenčí. Nyní jich je k mání 16 typů Nabídka rodinných kombíků se brzy ztenčí. Nyní jich je k mání 16 typů

Móda SUV se začíná podepisovat i na šíři nabídky v Česku…

V Německu chystají úpravu emisí NOX skoro pro všechna dieselová auta V Německu chystají úpravu emisí NOX skoro pro všechna dieselová auta

Dokonce i ministerstvo životního prostředí se v Německu…

 



Katastrofální prodeje Alfy Giulia: Nikdo jí nechce Katastrofální prodeje Alfy Giulia: Nikdo jí nechce

Bortí se Marchionneho sen? Alfa Romeo Guilia napodobuje…

Alfa Romeo Giulia: Kombi nebude. Může za to stelvio? Alfa Romeo Giulia: Kombi nebude. Může za to stelvio?

Těšili jste se na sportovně laděný kombík střední třídy…

 



 
Poznáte, z čeho vznikl nejošklivější roadster na světě? Sedan z NDR byste netipovali!

Poznáte, z čeho vznikl nejošklivější roadster na světě? Sedan z NDR byste netipovali!

Včera

Podivný stroj s retro vzhledem vznikl v Maďarsku. Jeho základ je východoněmecký, pod kapotou ale pracuje motor původem od Renaultu.




Blesk.cz

Anna Slováčková: Dítě chci, ale asi ne s přítelem! Na lásku nevěřím

Anna Slováčková: Dítě chci, ale asi ne s přítelem!…

Ještě před necelým rokem hlásala, že nevěří na lásku. Teď se Anna Slováčková (21) objevuje po boku svého pizzaře…

Chlapec (10) ukradl 4 auta za 6 týdnů. Sedačku si musel napasovat k volantu

Chlapec (10) ukradl 4 auta za 6 týdnů. Sedačku si…

S jakými autíčky si hrají vaše děti? Damarion Moore (10) z americké Floridy si zahrával s těmi skutečnými a…

 

iSport.cz

Tvrďáci z klece pláčí: Dojemné vzkazy chlapci, který prohrál nejtěžší boj

Tvrďáci z klece pláčí: Dojemné vzkazy chlapci, který…

MMA bojovníci z Hradce Králové se snaží pomáhat těžce nemocným dětem podporou nadace Šance onkoláčkům. Proto…

Blažek o posilách Sparty: Mám z toho strach. Na pivo si asi nezajdou

Blažek o posilách Sparty: Mám z toho strach. Na pivo…

Milionové nákupy fotbalové Sparty sleduje jako mnozí další s velkým zájmem – i rozpaky. Bývalý gólman Jaromír…

 

Reflex.cz

Objevte krásy starobylého Íránu. Země s velkým kulturním bohatstvím se otevírá turistům

Objevte krásy starobylého Íránu. Země s velkým…

Kdysi nepřístupný Írán se po normalizaci vztahů se západními zeměmi postupně vrací na turistickou mapu světa.…

Jsem prase, ale většina Čechů taky!

Jsem prase, ale většina Čechů taky!

Uspořádal jsem ve své sociální bublině na Facebooku malý průzkum dodržování elementární hygieny mezi pražskými…