24.6. 2015 Jan Mička Jan Mička

Alfa Romeo Giulia: Verze QV má 510 koní a na stovku zrychlí za 3,9 s! (+video)

 

Při příležitosti oslav 105. výročí založení automobilky Alfa Romeo padlo jedno velké tajemství. Nový model Giulia se právě oficiálně představil!

O premiéře Alfy Romeo Giulia, která připadla na dnešní den, se vědělo již dlouho dopředu, teprve dnes ráno se ale začala odhalovat její skutečná tvář. Zcela nový model střední třídy představuje naprostý vrchol nabídky italského výrobce a má namířeno na tvrdou konkurenci ze stájí Audi, BMW a Mercedes-Benzu.

Výkon a plná dávka italského charakteru – o to tady běží především. Podle oficiálních informací charakterizuje Alfu Romeo Giulia několik důležitých pilířů: osobitý design, inovativní motory, rovnoměrné rozložení hmotnosti mezi nápravami, unikátní technická řešení, a nejlepší poměr výkonu k hmotnosti. Nemá to být pouze konzumní sedan pro manažery, ale skutečné řidičské auto s pohonem zadních nebo všech kol, které dokáže posunovat limity řidiče.

Špionážní fotografie: Alfa Romeo Giulia poprvé v produkční karoserii

V rámci oficiální premiéry představila Alfa Romeo hned to nejlepší – verzi Quadrifoglio Verde (QV), která má pod kapotou dvakrát přeplňovaný zážehový šestiválec o výkonu 375 kW. Mělo by se jednat o motor z Maserati Ghibli (připravovaný ve spolupráci s Ferrari), kde ovšem v nejvýkonnější specifikaci S Q4 disponuje „pouze“ výkonem 301 kW a točivým momentem 550 N.m.

Giulia je však o řád menší než Ghibli a tím pádem také lehčí, což jí dovoluje zrychlit z 0 na 100 km/h za 3,9 sekundy, tedy o dvě desetiny rychleji než BMW M3 se sedmistupňovou dvouspojkovou převodovkou! Alfa Romeo tvrdí, že se takto vybavená Giulia musí „poprat“ s poměrem menším než tři kilogramy na jednoho koně výkonu. Zdá se, že jediným větším ústupkem vůči evropské legislativě bude systém vypínání válců při menší zátěži, tato technologie ale v dnešní době nepředstavuje problém.

Alespoň nyní to ale vypadá, že Giulia QV nebude krvelačnou bestií v každé situaci. Stejně jako v jiných modelech značky totiž uvnitř najdeme magický přepínač DNA, který mění charakteristiku vozu v závislosti na zvoleném režimu. Ty jsou k dispozici čtyři (Dynamic, Natural, Advanced Efficient a Racing). Ovšem pozor: vystavený exemplář měl manuální šestistupňovou převodovku! Víc zatím vědět nepotřebujeme…

O efektivní přenos tak obrovského stáda na silnici se stará chytrý zadní diferenciál s vektorováním točivého momentu. Díky tomu má vůz pokaždé na zadním kole správný počet newtonmetrů. V zájmu zachování nízké hmotnosti se přistoupilo k širokému využití hliníku, a to už u samotných motorů nové generace. Prvky jako hnací hřídel, kapota a střecha jsou vyrobeny z uhlíkových vláken a o krocení potenciálu motoru pečují výkonné brzdy s karbon-keramickými kotouči.

Tvary karoserie již napověděl včerejší únik fotografií, nyní ale vůz konečně vidíme v celé jeho kráse. Podle zástupců Alfy Romeo mají hlavní linie připomínat kočku, alespoň ve verzi QV to ale vypadá spíše na pořádně naštvaného geparda. Velkým světlometům moc nechybí, aby se setkaly přesně nad úrovní charakteristické masky chladiče. Rozměrné otvory v předním nárazníku a blatnících jsou vzhledem k potřebě uchlazení ohromného motoru a brzd základem, nízko posazenou karoserii podtrhují výrazné prahové nástavce, a dokonce i mohutný zadní difuzor má svůj nenahraditelný účel. Aerodynamika se mění s rostoucí rychlostí, přední splitter je totiž aktivní, podobně jako u Ferrari 458 Italia.

Alfa Romeo Giulia: První ukázka před středeční premiérou

Účastníci statické premiéry Giulie se ve skutečnosti mohli dívat, ale nesedat. Značka totiž nezpřístupnila interiér sedanu, v oficiální tiskové zprávě však uvedla, že se „točí“ hlavně kolem řidiče a přebírá designový styl karoserie. Malý sportovní volant má sdružovat všechny důležité ovladače (že by jako u nových Ferrari?), najdeme zde uhlíkové vlákno, dřevo, a kvalitní tkaniny.

Jak jsme uvedli již dříve, nezůstane pouze u jediné verze Giulie. Na zářijovém autosalonu ve Frankfurtu nad Mohanem by se měla představit kompletní nabídka motorů, mezi nimiž jistě nebude chybět ani třílitrový vznětový šestiválec od VM Motori. O pořizovacích cenách zatím můžeme pouze spekulovat, jisté ovšem je, že se s vozem poprvé svezeme ještě v letošním roce!

Spolupracujeme s TipCars.com
Česko patří mezi deset zemí na světě s nejnižšími životními náklady Česko patří mezi deset zemí na světě s nejnižšími životními náklady

Kde nejlaciněji žít? Se sílícím dolarem radí…

Zeman: Sociální demokracii jsem dlouhodobě upozorňoval, že se Sobotkou nemůže vyhrát Zeman: Sociální demokracii jsem dlouhodobě upozorňoval, že se Sobotkou nemůže vyhrát

Prezident Miloš Zeman pověří sestavením vlády vítěze…

 
 

Přidat názorDiskuse: Alfa Romeo Giulia: Verze QV má 510 koní a…







Doporučujeme
Pohon všech kol je stále oblíbenější. Tohle je kompletní nabídka čtyřkolek na trhu! Pohon všech kol je stále oblíbenější. Tohle je kompletní nabídka čtyřkolek na trhu!

Jestliže před deseti lety bylo pohonem všech kol vybaveno…

Víte, jaké palivo v zahraničí natankovat? A jak se vyznat v označení Gazole či Senza Plombo? Víte, jaké palivo v zahraničí natankovat? A jak se vyznat v označení Gazole či Senza Plombo?

Ne ve všech státech Evropské unie se nafta označuje jako…

 

AutoRevue
Vyzkoušeli jsme Škodu Kodiaq Scout. Přináší tato verze něco navíc? Vyzkoušeli jsme Škodu Kodiaq Scout. Přináší tato verze něco navíc?

Co přináší Kodiaq ve verzi Scout? Není to jen designová varianta?

Test ojetiny Mini One: Britské retro úžasně jezdí, trápí jej ale motory Test ojetiny Mini One: Britské retro úžasně jezdí, trápí jej ale motory

Druhá generace hatchbacku mini se začala nabízet před…

 



Alfa Romeo zvažuje, jak nahradit MiTo a Giuliettu. Dorazí místo nich crossover? Alfa Romeo zvažuje, jak nahradit MiTo a Giuliettu. Dorazí místo nich crossover?

Alfa Romeo zvažuje, co bude s modely MiTo a Giulietta.…

Jezdci Ferrari F1 za volantem Alfy Giulia QV. Zasmál se i Kimi Jezdci Ferrari F1 za volantem Alfy Giulia QV. Zasmál se i Kimi

Italský supersedan dokázal svoji dokonalost. Podařilo se…

 



 
Velkou americkou bitvu vyhrál Hamilton, Mercedes má titul!

Velkou americkou bitvu vyhrál Hamilton, Mercedes má titul!

Včera

Grand Prix USA vyhrál Lewis Hamilton před Sebastianem Vettelem a Kimim Räikkönenem. Mercedes získal titul mezi týmy.




Blesk.cz

Páreček naháčů šokuje internet: Po světě cestují bez šatů a nemohou si to vynachválit!

Páreček naháčů šokuje internet: Po světě cestují bez…

Tenhle pár je senzací internetu! Nicka a Lins z Belgie cestují kolem světa a své poznatky z cest sdílí s lidmi…

Adrianek měl žít jeden den, už je tu 18 měsíců. Rodině ale chybí peníze na léčbu

Adrianek měl žít jeden den, už je tu 18 měsíců.…

Malý Adrianek (1,5 roku) spolu s maminkou (29) bojuje, aby se mohl vůbec kdy postavit na nožičky. Jeho zdravotní…

 

iSport.cz

Jednou a dost! Mladý klenot Martin Nečas se vrací z NHL do Komety

Jednou a dost! Mladý klenot Martin Nečas se vrací z…

VÍME PRVNÍ | Nečekaně krátké bylo účinkování talentovaného útočníka Martina Nečase v NHL. Dvanáctka letošního…

Znovu blíž titulu! Hamilton ovládl závod v Austinu, oslavy se ještě odkládají

Znovu blíž titulu! Hamilton ovládl závod v Austinu,…

Velkou cenu USA formule 1 vyhrál Lewis Hamilton z Mercedesu a tři závody před koncem mistrovství světa vede před…

 

Reflex.cz

Zeman pověří Babiše sestavením vlády. Chválil i Okamuru a Bartoše

Zeman pověří Babiše sestavením vlády. Chválil i…

Babišovo ANO ovládlo Česko, sněmovní volby vyhrálo ve všech krajích. Co na to Miloš Zeman? Pochválil šéfa ANO…

Karibská krize: Před 55 lety se svět ocitl na pokraji jaderné apokalypsy

Karibská krize: Před 55 lety se svět ocitl na…

Koncem padesátých let minulého století se první tajemník ústředního výboru Komunistické strany Sovětského svazu…