Test Auto.cz

Audi RS 5 – Sterilní vlk v rouše žabím

24.7. 2017
Verdikt
 

Na český trh přijíždí nová generace Audi RS 5. Je hodně rychlá a hodně zelená! Dokáže však také pobavit?

Sportovní divize Audi se od loňského roku už nejmenuje quattro, nýbrž Audi Sport. Nový název má být pro zákazníky logičtější a navíc dle slov šéfa divize, Stephana Winkelmenna, nemusíme do budoucna od Audi Sport čekat jen vozy s pohonem všech kol, na který odkazoval předchozí název, ale i zadokolky. Součástí přejmenování je i výrazná mezigenerační změna modelové palety. A jednou z novinek je Audi RS 5. Vrcholné kupé střední třídy jsme vyzkoušeli přímo na českých silnicích v rámci redakčního testu.

Jedná se o druhou generaci RS 5. Ta první dorazila v roce 2010 a od té doby se jí prodalo přes 13.000 exemplářů. V kategorii hodně rychlých aut střední třídy je ale Audi zastoupeno mnohem déle. Jen dříve nenabízela kupé, ale kabria, sedany a dokonce kombíky, a to nikoliv jako RS 5, nýbrž jako RS 4. Taková verze bude odvozena také od dnešní řady A4, než se jí však dočkáme, je tu právě kupé RS 5. A co si budeme povídat, karoserie dvoudveřového kupé sportovnímu autu sluší nejvíce. Nebo ne?

Nenápadný sportovec

RS 5 je sice vrcholnou variantou modelové řady A5, že by to ale dávala nějak hlasitě najevo, to ne. Pravda, oproti výchozímu autu došlo k mnoha změnám, za všechny zmiňme přepracovaný nárazník, jinou masku chladiče s mřížkou tvořící svojí strukturou tvar medových pláství nebo nový zadní nárazník s difuzorem a oválnými koncovkami výfuku, výsledek ale stále působí decentně.

Stačí automobil neobléknout do výrazné červené barvy, tak typické pro sportovní Audi, ale do nějakého nenápadného laku a ta lehká brutalita RS 5 je dále potlačena. Ve výsledku to tedy je spíše takový rozzuřený beránek než vyloženě vlk. Rychlá auta, která klamou tělem, máme rádi, a RS 5 patří mezi ně. V zelené metalíze Sedona jí to navíc neskutečně sluší, rozhodně odhoďte předsudky stranou, že „british green“ by měla nést jen auta z britských ostrovů. Audi zelenou nosí lépe než mnohé z nich. Jen těm slovům o inspiraci někdejším Audi 90 quattro IMSA GTO moc nerozumíme, okruhový závodní speciál z konce osmdesátých letech v RS 5 nevidíme, a to ani s přimhouřením očí.

Ani uvnitř není RS 5 nějaký puristický sporťák, místo toho dává jasně najevo, že je pekelně rychlým gran turismem. Sedadlům s integrovanou hlavovou opěrkou a nastavitelnou délkou sedáku tak sice nechybí výrazné bočnice, zároveň jsou ale nadále čalouněné luxusní kůží a elektricky nastavitelné. Možnost nastavení šířky bočnic sice kvitujeme, jinak se ale kvůli elektrickému ovládání sedí uvnitř poněkud výše. Od sportovního auta bychom čekali nižší posaz.

obrázek [600 x 403]  

Také ostatní povrchy jsou vyloženě luxusní, jak jsme od Audi ostatně zvyklí. Pokud by vám ale jemňounká kůže nevyhovovala, klidně si můžete objednat alcantaru, kterou může být klidně potažený i věnec volantu nebo hlavice volicí páky. Nám ale vyhovovala i perforovaná kůže, volant RS 5 se jednoduše drží parádně. Snad jen ty řadicí páčky za nim by mohly být větší, nevoláme hned po pádlech z Giulie Quadrifoglio, větší by ale být mohly. „Náš“ hliníkový dekor za 10.000 korun pak klidně mohou nahradit karbonové detaily, aby byl sportovní charakter RS 5 zdůrazněn.

Když si pak připlatíte 14.300 korun, dostanete digitální přístrojový štít Audi virtual cockpit. Displej s úhlopříčkou 12,3“ a rozlišením 1440 x 540 pixelů už dobře známe z ostatních modelů čtyř kruhů, a tak bychom se jím ani nemuseli zabývat. Novinku tu ale najdeme, pro vozy RS je určena svébytná grafika s centrálně umístěným otáčkoměrem, který navíc zřetelně ukazuje vhodný čas k přeřazení. V manuálním režimu převodovky se totiž jeho pozadí začne měnit ze zelené na žlutou a červenou, aby řidiče jasně varoval před blížícím se omezovačem otáček. K dispozici je pak i ukazatel bočního přetížení nebo dokonce ukazatel aktuální teploty jednotlivých pneumatik. Když pak vyrazíte na okruh, může vám auto změřit čas až 99 kol a ukázat časové rozdíly mezi nimi.

Chuťovkou testovaného exempláře bylo i zelené prošívání jednotlivých detailů, které ladí k zelenému odstínu karoserie. Tento designový paket ale rozhodně není levný, stojí tučných 99.500 korun, a to přestože vlastně nabízí jen to zelené prošívání nebo čalounění sedadel Nappa kůží a alcantarové čalounění ve dveřních panelech.

Psali jsme: Audi RS5 Coupé vstupuje na český trh. Za 450 koní dáte dva a čtvrt milionu korun

Kolem a kolem tak interiér není o tolik odlišný než v obyčejné A5 kupé. To znamená, že na zadní sedadla se klidně vejde i dospělý, se svými 182 centimetry výšky mně ale zbývala jen minimální rezerva před koleny a nad hlavou. Slušný prostor však RS 5 nabízí pod víkem zavazadelníku, kde najdete 465 litrů místa pro vaše zavazadla. A více to rozpiplávat nebudu, protože u auta typu Audi RS 5 o takové hodnoty až tak nejde.

1/3 Pokračovat ve čtení

Spolupracujeme s TipCars.com

Audi RS 5

Cena v základní výbavě: 2 254 900 Kč Cena v testované výbavě: 3 089 200 Kč

Základní výbava:19“ kovaná kola, šesti airbagů, automatická klimatizace, rádio, elektricky nastavitelná bederní opěrka, kožený multifunkční volant, diodové světlomety, podsvícené prahové lišty s nápisem RS, dojezdové rezervní kolo, sportovní sedadla vpředu, sportovní podvozek, elektricky nastavitelná a vyhřívaná vnější zpětná zrcátka, vyhřívání sedadel vpředu.

Výbava testovaného vozu:20palcová kovaná kola Trapezoid (+64.300,-), Advanced Key včetně alarmu (+30.000,-), ambientní osvětlení (+2.900,-), asistenční paket Tour – adaptivní tempomat, aktivní asistent pro jízdu v pruzích, asistent pro jízdu v dopravní zácpě (+46.900,-), Audi pre-sense rear – sledování mrtvého úhlu (+7.200,-), Audi Phone Box s bezdrátovým nabíjením (+9.700,-), Audi Smartphone Interface – ovládání vybraných funkcí telefonu skrze multimediální systém (+11.500,-), digitální přístrojový štít (+14.300,-), hudební systém Bang & Olufsen s 19 reproduktory (+32.600,-), hliníkový dekor (+10.000,-), zelený lak Sonoma (+30.600,-), designový paket zelená Sonoma – sedadla v Nappa kůži, obložení dveří z alcantary, kontrastní zelené prošívání na volantu, sedadlech a rohožích (+99.500,-), digitální příjem rádia (+9.600,-), head-up displej (+28.100,-), třízónová automatická klimatizace (+19.900,-), kontrola tlaku a teploty v pneumatikách (+5.100,-), leskle černé kryty vnějších zpětných zrcátek (+3.000,-), kuřácké provedení (+1.500,-), diodové světlomety Matrix LED (+24.600,-), navigace MMI včetně MMI touch a Audi Connect (+73.500,-), omezení maximální rychlosti na 280 km/h (+42.900,-), paket leskle černé optiky (+15.800,-), paket odkládacích prostor (+5.500,-), čalounění sedadel v Nappa kůži (+24.300,-), čalounění interiérů v Nappa kůži (+18.600,-), elektricky nastavitelná přední sedadla (+35.300,-), quattro se sportovním diferenciálem (+38.600,-), RS sportovní výfuk (+34.300,-), sportovní RS podvozek s Dynamic Ride Control (+55.800,-), světelný a dešťový senzor (+3.600,-), zatmavená skla (+12.000,-), elektricky sklopná vnější zpětná zrcátka (+9.900,-), zadní parkovací kamera (+12.900,-).

Trumpovi se rozpadl další poradní výbor, téměř všichni členové rezignovali Trumpovi se rozpadl další poradní výbor, téměř všichni členové rezignovali

Téměř všichni členové dalšího poradního výboru amerického…

Trump propustil svého stratéga, který mu pomohl vyhrát volby Trump propustil svého stratéga, který mu pomohl vyhrát volby

Hlavní stratég Bílého domu Steve Bannon ještě dnes opustí…

Pátrání po barcelonském teroristovi skončilo, nepřežil policejní zásah Pátrání po barcelonském teroristovi skončilo, nepřežil policejní zásah

Řidič, jenž zabil 13 lidí v Barceloně, je mrtvý. Byl mezi…

 

Štítky Audi Testy Sportovní

Technické údaje
Motor Audi RS 5
Typ motoru: přeplňovaný zážehový
Válce / ventily: 6 / 4
Zdvihový objem (ccm): 2894
Nejvyšší výkon (kW / ot/min): 331 / 5700
Nejvyšší toč. moment (Nm / ot/min): 600 / 1900 - 5000
Provozní vlastnosti
Maximální rychlost (km/h): 280
Zrychlení 0 - 100 km/h (s): 3.9
Spotřeba město/mimo/kombi (l/100 km): 11.5 / 7.1 / 8.7
Emise CO2:197
Rozměry a hmotnosti
Zavaz. prostor - sedadla/sklopena (l): 465 / -
Objem nádrže (l):58
Pohotovostní hm. / nosnost (kg): 1655 / 540
Rozměr pneu:275/30 R20
rozměry vozu
Rozměry dle nákresu - vnější rozměry
a) délka (mm): 4723
b) šířka (mm): 1861
c) výška (mm): 1360
d) rozvor (mm): 2766
e) rozchod vpředu (mm): 1598
f) rozchod vzadu (mm): 1588
Rozměry dle nákresu - vnitřní rozměry
g) podélný prostor vpředu min/max (mm): 890 / 1120
h) podélný prostor vzadu min/max (mm): 530 / 770
i) výška nad sedadlem - vpředu (mm): 960
j) výška nad sedadlem - vzadu (mm):890
k) šířka vpředu (mm): 1510
l) šířka vzadu (mm): 1400
délka sedáku vpředu (mm): 460
délka sedáku vzadu (mm): 440
výška opěradla vpředu (mm): 660
výška opěradla vzadu (mm): 680
místo vzadu pod předním sedadlem: Ano
 

Přidat názorDiskuse: Audi RS 5 – Sterilní vlk v rouše žabím







Doporučujeme
Když policista řídí provoz na křižovatce. Víte, co znamenají jeho gesta? Když policista řídí provoz na křižovatce. Víte, co znamenají jeho gesta?

Policista řídící provoz na křižovatce mnohé řidiče mate.…

Víte, jaké palivo v zahraničí natankovat? A jak se vyznat v označení Gazole či Senza Plombo? Víte, jaké palivo v zahraničí natankovat? A jak se vyznat v označení Gazole či Senza Plombo?

Ne ve všech státech Evropské unie se nafta označuje jako…

 

AutoRevue
10 nejspolehlivějších ojetých SUV do půl milionu. Vítěz sem možná nepatří 10 nejspolehlivějších ojetých SUV do půl milionu. Vítěz sem možná nepatří

Kategorie SUV je v současné době zažívá obrovský boom.…

Nejlevnější elektromobil v ČR ještě zlevnil. Cena už je pod 100 000 Kč Nejlevnější elektromobil v ČR ještě zlevnil. Cena už je pod 100 000 Kč

Elektrické vozítko bude již v září dostupné i ve verzi…

 



Jízdní dojmy Audi RS5 Coupé: Stejný výkon, ale méně válců Jízdní dojmy Audi RS5 Coupé: Stejný výkon, ale méně válců

Od roku 2010 tvoří Audi RS5 protiváhu slavnějšímu BMW M3.…

Audi RS5 Coupé vstupuje na český trh. Za 450 koní dáte dva a čtvrt milionu korun Audi RS5 Coupé vstupuje na český trh. Za 450 koní dáte dva a čtvrt milionu korun

České zastoupení Audi spustilo předprodej nejsilnější…

 



 
Elektromobily: Proč se obejdou bez vícestupňové převodovky?

Elektromobily: Proč se obejdou bez vícestupňové převodovky?

Včera

Zatímco spalovací motor vyžaduje k efektivnímu fungování vícestupňovou převodovku, tak elektromotor se bez ní obyčejně obejde. Je důvodem pouze odlišná momentová charakteristika, nebo i něco jiného?




Blesk.cz

Nahé turistky vzaly Sardinii útokem! V rouše Evině pózují na plážích i pod vodou

Nahé turistky vzaly Sardinii útokem! V rouše Evině…

Italskou Sardinii obsadily nahé turistky! Sexy krásky se na internetu chlubí pikantními snímky s malebným…

Raz, dva, tři a je hotovo: Tři extra rychlé recepty na výborné dobroty

Raz, dva, tři a je hotovo: Tři extra rychlé recepty…

Lámete si hlavu, co rodině nebo přátelům připravit o víkendu k jídlu? Zkuste naše extra rychlé recepty.

 

iSport.cz

Monako přehrálo Méty a má ligový rekord. Výhru vystřelil Falcao

Monako přehrálo Méty a má ligový rekord. Výhru…

Fotbalisté Monaka vyhráli i třetí zápas v novém ročníku francouzské ligy. Na hřišti Met zvítězili 1:0 a…

Ručinský se zastal Nedvěda: Méďovy názory jsem vzal. Nebyla to kritika

Ručinský se zastal Nedvěda: Méďovy názory jsem vzal.…

Z nasvíceného jeviště se po roce a půl stáhl zpět do zákulisí. Martin Ručinský složil funkci generálního…

 

Reflex.cz

V KLDR žádný hlad a bída není, USA jsou hlavní agresor, říká Vrobel

V KLDR žádný hlad a bída není, USA jsou hlavní…

Spojené státy jako hlavní agresor a Korejská lidově demokratická republika coby jeden z posledních suverénních…

Zázrak z Aleppa. Lvice, kterou zachránili z tamní zoo, porodila mládě

Zázrak z Aleppa. Lvice, kterou zachránili z tamní…

Veterináři i zoologové se podivují nad případem lvice, která byla převezena ze zničené zoo v syrském Aleppu…