Test Auto.cz

Audi RS 5 – Sterilní vlk v rouše žabím

24.7. 2017
Verdikt
 

Na český trh přijíždí nová generace Audi RS 5. Je hodně rychlá a hodně zelená! Dokáže však také pobavit?

Sportovní divize Audi se od loňského roku už nejmenuje quattro, nýbrž Audi Sport. Nový název má být pro zákazníky logičtější a navíc dle slov šéfa divize, Stephana Winkelmenna, nemusíme do budoucna od Audi Sport čekat jen vozy s pohonem všech kol, na který odkazoval předchozí název, ale i zadokolky. Součástí přejmenování je i výrazná mezigenerační změna modelové palety. A jednou z novinek je Audi RS 5. Vrcholné kupé střední třídy jsme vyzkoušeli přímo na českých silnicích v rámci redakčního testu.

Jedná se o druhou generaci RS 5. Ta první dorazila v roce 2010 a od té doby se jí prodalo přes 13.000 exemplářů. V kategorii hodně rychlých aut střední třídy je ale Audi zastoupeno mnohem déle. Jen dříve nenabízela kupé, ale kabria, sedany a dokonce kombíky, a to nikoliv jako RS 5, nýbrž jako RS 4. Taková verze bude odvozena také od dnešní řady A4, než se jí však dočkáme, je tu právě kupé RS 5. A co si budeme povídat, karoserie dvoudveřového kupé sportovnímu autu sluší nejvíce. Nebo ne?

Nenápadný sportovec

RS 5 je sice vrcholnou variantou modelové řady A5, že by to ale dávala nějak hlasitě najevo, to ne. Pravda, oproti výchozímu autu došlo k mnoha změnám, za všechny zmiňme přepracovaný nárazník, jinou masku chladiče s mřížkou tvořící svojí strukturou tvar medových pláství nebo nový zadní nárazník s difuzorem a oválnými koncovkami výfuku, výsledek ale stále působí decentně.

Stačí automobil neobléknout do výrazné červené barvy, tak typické pro sportovní Audi, ale do nějakého nenápadného laku a ta lehká brutalita RS 5 je dále potlačena. Ve výsledku to tedy je spíše takový rozzuřený beránek než vyloženě vlk. Rychlá auta, která klamou tělem, máme rádi, a RS 5 patří mezi ně. V zelené metalíze Sedona jí to navíc neskutečně sluší, rozhodně odhoďte předsudky stranou, že „british green“ by měla nést jen auta z britských ostrovů. Audi zelenou nosí lépe než mnohé z nich. Jen těm slovům o inspiraci někdejším Audi 90 quattro IMSA GTO moc nerozumíme, okruhový závodní speciál z konce osmdesátých letech v RS 5 nevidíme, a to ani s přimhouřením očí.

Ani uvnitř není RS 5 nějaký puristický sporťák, místo toho dává jasně najevo, že je pekelně rychlým gran turismem. Sedadlům s integrovanou hlavovou opěrkou a nastavitelnou délkou sedáku tak sice nechybí výrazné bočnice, zároveň jsou ale nadále čalouněné luxusní kůží a elektricky nastavitelné. Možnost nastavení šířky bočnic sice kvitujeme, jinak se ale kvůli elektrickému ovládání sedí uvnitř poněkud výše. Od sportovního auta bychom čekali nižší posaz.

obrázek [600 x 403]  

Také ostatní povrchy jsou vyloženě luxusní, jak jsme od Audi ostatně zvyklí. Pokud by vám ale jemňounká kůže nevyhovovala, klidně si můžete objednat alcantaru, kterou může být klidně potažený i věnec volantu nebo hlavice volicí páky. Nám ale vyhovovala i perforovaná kůže, volant RS 5 se jednoduše drží parádně. Snad jen ty řadicí páčky za nim by mohly být větší, nevoláme hned po pádlech z Giulie Quadrifoglio, větší by ale být mohly. „Náš“ hliníkový dekor za 10.000 korun pak klidně mohou nahradit karbonové detaily, aby byl sportovní charakter RS 5 zdůrazněn.

Když si pak připlatíte 14.300 korun, dostanete digitální přístrojový štít Audi virtual cockpit. Displej s úhlopříčkou 12,3“ a rozlišením 1440 x 540 pixelů už dobře známe z ostatních modelů čtyř kruhů, a tak bychom se jím ani nemuseli zabývat. Novinku tu ale najdeme, pro vozy RS je určena svébytná grafika s centrálně umístěným otáčkoměrem, který navíc zřetelně ukazuje vhodný čas k přeřazení. V manuálním režimu převodovky se totiž jeho pozadí začne měnit ze zelené na žlutou a červenou, aby řidiče jasně varoval před blížícím se omezovačem otáček. K dispozici je pak i ukazatel bočního přetížení nebo dokonce ukazatel aktuální teploty jednotlivých pneumatik. Když pak vyrazíte na okruh, může vám auto změřit čas až 99 kol a ukázat časové rozdíly mezi nimi.

Chuťovkou testovaného exempláře bylo i zelené prošívání jednotlivých detailů, které ladí k zelenému odstínu karoserie. Tento designový paket ale rozhodně není levný, stojí tučných 99.500 korun, a to přestože vlastně nabízí jen to zelené prošívání nebo čalounění sedadel Nappa kůží a alcantarové čalounění ve dveřních panelech.

Psali jsme: Audi RS5 Coupé vstupuje na český trh. Za 450 koní dáte dva a čtvrt milionu korun

Kolem a kolem tak interiér není o tolik odlišný než v obyčejné A5 kupé. To znamená, že na zadní sedadla se klidně vejde i dospělý, se svými 182 centimetry výšky mně ale zbývala jen minimální rezerva před koleny a nad hlavou. Slušný prostor však RS 5 nabízí pod víkem zavazadelníku, kde najdete 465 litrů místa pro vaše zavazadla. A více to rozpiplávat nebudu, protože u auta typu Audi RS 5 o takové hodnoty až tak nejde.

1/3 Pokračovat ve čtení

Rallye Dakar 2019
Spolupracujeme s TipCars.com

Audi RS 5

Cena v základní výbavě: 2 254 900 Kč Cena v testované výbavě: 3 089 200 Kč

Základní výbava:19“ kovaná kola, šesti airbagů, automatická klimatizace, rádio, elektricky nastavitelná bederní opěrka, kožený multifunkční volant, diodové světlomety, podsvícené prahové lišty s nápisem RS, dojezdové rezervní kolo, sportovní sedadla vpředu, sportovní podvozek, elektricky nastavitelná a vyhřívaná vnější zpětná zrcátka, vyhřívání sedadel vpředu.

Výbava testovaného vozu:20palcová kovaná kola Trapezoid (+64.300,-), Advanced Key včetně alarmu (+30.000,-), ambientní osvětlení (+2.900,-), asistenční paket Tour – adaptivní tempomat, aktivní asistent pro jízdu v pruzích, asistent pro jízdu v dopravní zácpě (+46.900,-), Audi pre-sense rear – sledování mrtvého úhlu (+7.200,-), Audi Phone Box s bezdrátovým nabíjením (+9.700,-), Audi Smartphone Interface – ovládání vybraných funkcí telefonu skrze multimediální systém (+11.500,-), digitální přístrojový štít (+14.300,-), hudební systém Bang & Olufsen s 19 reproduktory (+32.600,-), hliníkový dekor (+10.000,-), zelený lak Sonoma (+30.600,-), designový paket zelená Sonoma – sedadla v Nappa kůži, obložení dveří z alcantary, kontrastní zelené prošívání na volantu, sedadlech a rohožích (+99.500,-), digitální příjem rádia (+9.600,-), head-up displej (+28.100,-), třízónová automatická klimatizace (+19.900,-), kontrola tlaku a teploty v pneumatikách (+5.100,-), leskle černé kryty vnějších zpětných zrcátek (+3.000,-), kuřácké provedení (+1.500,-), diodové světlomety Matrix LED (+24.600,-), navigace MMI včetně MMI touch a Audi Connect (+73.500,-), omezení maximální rychlosti na 280 km/h (+42.900,-), paket leskle černé optiky (+15.800,-), paket odkládacích prostor (+5.500,-), čalounění sedadel v Nappa kůži (+24.300,-), čalounění interiérů v Nappa kůži (+18.600,-), elektricky nastavitelná přední sedadla (+35.300,-), quattro se sportovním diferenciálem (+38.600,-), RS sportovní výfuk (+34.300,-), sportovní RS podvozek s Dynamic Ride Control (+55.800,-), světelný a dešťový senzor (+3.600,-), zatmavená skla (+12.000,-), elektricky sklopná vnější zpětná zrcátka (+9.900,-), zadní parkovací kamera (+12.900,-).

Sněmovnu rozděluje insolvenční zákon Sněmovnu rozděluje insolvenční zákon

Poslanci budou tento týden rozhodovat o novele…

ODS do eurovoleb povede Zahradil, Vondra bude útočit ze zadních pozic ODS do eurovoleb povede Zahradil, Vondra bude útočit ze zadních pozic

Lídrem kandidátky ODS v květnových volbách do Evropského…

Oceány budou zkoumat dvoumetroví robotičtí žraloci Oceány budou zkoumat dvoumetroví robotičtí žraloci

Čínská firma Robosea představila na mezinárodním veletrhu…

 

Štítky Audi Testy Sportovní

Technické údaje
Motor Audi RS 5
Typ motoru: přeplňovaný zážehový
Válce / ventily: 6 / 4
Zdvihový objem (ccm): 2894
Nejvyšší výkon (kW / ot/min): 331 / 5700
Nejvyšší toč. moment (Nm / ot/min): 600 / 1900 - 5000
Provozní vlastnosti
Maximální rychlost (km/h): 280
Zrychlení 0 - 100 km/h (s): 3.9
Spotřeba město/mimo/kombi (l/100 km): 11.5 / 7.1 / 8.7
Emise CO2:197
Rozměry a hmotnosti
Zavaz. prostor - sedadla/sklopena (l): 465 / -
Objem nádrže (l):58
Pohotovostní hm. / nosnost (kg): 1655 / 540
Rozměr pneu:275/30 R20
rozměry vozu
Rozměry dle nákresu - vnější rozměry
a) délka (mm): 4723
b) šířka (mm): 1861
c) výška (mm): 1360
d) rozvor (mm): 2766
e) rozchod vpředu (mm): 1598
f) rozchod vzadu (mm): 1588
Rozměry dle nákresu - vnitřní rozměry
g) podélný prostor vpředu min/max (mm): 890 / 1120
h) podélný prostor vzadu min/max (mm): 530 / 770
i) výška nad sedadlem - vpředu (mm): 960
j) výška nad sedadlem - vzadu (mm):890
k) šířka vpředu (mm): 1510
l) šířka vzadu (mm): 1400
délka sedáku vpředu (mm): 460
délka sedáku vzadu (mm): 440
výška opěradla vpředu (mm): 660
výška opěradla vzadu (mm): 680
místo vzadu pod předním sedadlem: Ano
 

Přidat názorDiskuse: Audi RS 5 – Sterilní vlk v rouše žabím







Doporučujeme
Pokuta za rychlost v Chorvatsku, Rakousku či Itálii. Jaký trest vám hrozí v zahraničí? Pokuta za rychlost v Chorvatsku, Rakousku či Itálii. Jaký trest vám hrozí v zahraničí?

Vysoké tresty za rychlost jako již tradičně hrozí v…

Že jsou moderní auta blbuvzdorná? Těmito věcmi si auto ničíte, aniž o tom víte Že jsou moderní auta blbuvzdorná? Těmito věcmi si auto ničíte, aniž o tom víte

Automobil je dnes čistě spotřební záležitostí. V…

 

AutoRevue
Podívejte se, jak vypadá nejlevnější Škoda Scala. Chybí vám u ní něco? Podívejte se, jak vypadá nejlevnější Škoda Scala. Chybí vám u ní něco?

Nejnižší cena Škody Scala atakuje hranici 400 tisíc…

Kia ProCeed má české ceny. Shooting brake nabízí pouze benzinové čtyřválce Kia ProCeed má české ceny. Shooting brake nabízí pouze benzinové čtyřválce

Právě dnes odletěla skupina českých novinářů na…

 



Audi RS 5 Sportback chvátá ve stopách RS 5 Coupé a RS 4 Avant Audi RS 5 Sportback chvátá ve stopách RS 5 Coupé a RS 4 Avant

Audi Sport ve světové premiéře na autosalonu v New Yorku…

Jízdní dojmy Audi RS5 Coupé: Stejný výkon, ale méně válců Jízdní dojmy Audi RS5 Coupé: Stejný výkon, ale méně válců

Od roku 2010 tvoří Audi RS5 protiváhu slavnějšímu BMW M3.…

 



 
Škoda zahajuje vývoj nových aut pro Indii. Jako první přijde SUV

Škoda zahajuje vývoj nových aut pro Indii. Jako první přijde SUV

Včera

Mladoboleslavská značka zahajuje další pokus o dobytí indického trhu, který má obrovský obchodní potenciál.




Blesk.cz

Slavný skalní útvar smetla bouře: Bude místo Azurového okna kovová „protéza“?

Slavný skalní útvar smetla bouře: Bude místo…

Byla to nejslavnější přírodní památka Malty, dva roky nazpátek se ale Azurové okno zřítilo do moře. Ruský…

Ace Combat 7: Skies Unknown je opět králem oblak, trefil se přímo do černého

Ace Combat 7: Skies Unknown je opět králem oblak,…

Ace Combat byl vždy tou nejlepší leteckou sérií videoher již od dob PlayStation 1. Už je to ale hezká řádka let,…

 

iSport.cz

Naděje Havlíčková nevěděla, jestli bude závodit. Teď chce medaili na MS

Naděje Havlíčková nevěděla, jestli bude závodit. Teď…

Za tuhle zimu má na vysvědčení zatím samé biče. Osmnáctiletá běžkyně na lyžích Barbora Havlíčková v sezoně ještě…

Sparta jen vítězí. Je na čem pracovat, tvrdí Ščasný. Vácha chválil posilu

Sparta jen vítězí. Je na čem pracovat, tvrdí Ščasný.…

Čtvrtý zápas, čtvrté vítězství. Spartě se zatím v zimní přípravě daří, po „povinných“ triumfech nad Českými…

 

Reflex.cz

Mayová představila plán B, odmítla druhé referendum i odložení brexitu

Mayová představila plán B, odmítla druhé referendum…

Britská premiérka Theresa Mayová dnes poslancům řekla, že od nich bude chtít vyjasnění jejich postoje ohledně…

SSSR a západní móda: Takhle to vypadalo, když do komunistické země přišlo oblečení ze Západu

SSSR a západní móda: Takhle to vypadalo, když do…

Paul Huf byl ikonický fotograf, který se v padesátých letech 20. století proslavil zejména díky svým portrétům…