Test Auto.cz

BMW M140i xDrive – Šestiválec v kompaktu? To chcete!

6.2. 2017
Verdikt
 

Když jsme loni testovali tříválcové BMW 1, moc nás nenadchlo. Stačí ale zdvojnásobit počet válců a z mnichovského kompaktu je rázem výtečné auto.

Kompaktní hot-hatche jsou svým charakterem vlastně stejné automobily. V naprosté většině případů mají pohon přední nápravy (alternativně čtyřkolku) a silný, oturbený čtyřválec pod kapotou. V segmentu však najdeme jednoho zástupce, který se proti konkurenci vymyká. BMW M140i je zadokolkou, pod jejíž kapotou pracuje šestiválec! Stojí tento odlišný naturel za to?

BMW M140i je v tuto chvíli jediným kompaktním hatchbackem na trhu poháněný šestiválcem. Všichni ostatní konkurenti sázejí na čtyřválce, a to včetně Fordu Focus RS, který ještě v minulé generaci využíval pětiválec. Navzdory chybějícím dvěma válcům však s Mnichovanem umí držet krok a někteří ho dokonce překonávají. Jestliže M140i dává 250 kW, Ford Focus RS díky 2.3 EcoBoost 257 kW a Mercedes-AMG A 43 4Matic díky přeplňovanému dvoulitru dokonce 280 kW. Na druhou stranu objem a počet válců bavoráku znamená vysoký točivý moment 500 N.m, na který nikdo ze soupeřů nestačí. Nejblíže je A 43 s 475 N.m.

Možná vás pak překvapuje, že v tomto stručném přehledu nezmiňujeme Audi RS 3, které tradičně sází na pětiválec. Ale vězte, že dnes je dostupné výhradně s karoserií sedan, a tak přímým konkurentem pětidveřového M140i není. Dost ale bylo letmého srovnání s konkurencí a vrhněme se na vůz, který je předmětem dnešního testu.

Nenápadný spáč

M140i není typické „eMko,“ jedná se o zástupce řady M Performace, která je proti pravověrným modelům BMW M GmbH usazena v hierarchii o něco níže. Z toho důvodu ani design automobilu není nijak brutální a ve výsledku je vcelku i nenápadný.

Příď zdobí výraznější nárazník, zatímco vzadu najdete vlastně jen dvě kulaté koncovky výfuku. Z boku jsou hlavním poznávacím znakem modře lakované brzdové třmeny. Tohle je zkrátka sleeper se vším všudy, který na své schopnosti vlastně odkazuje jen „eMkovými“ znáčky na zádi nebo bocích karoserie. A tak to má u tradičního hot-hatche být! Jen by to chtělo přidat na eleganci, zvlášť při pohledu na záď jedničkové „bávo“ vypadá z některých úhlů poněkud otekle.

Nijak výrazná není ani kabina. Komplikovaně tvarovanou palubní desku, která popravdě řečeno až tolik krásy nepobrala, oživuje stříbrně zbarvený dekor. To hlavní se nicméně nachází přímo před řidičem. Tříramenný sportovní volant s logem M je zkrátka dokonalost sama, nad kterou jsme pěli ódy už několikrát. A nejinak je tomu i v případě M140i, tenhle volant bychom nejraději dali do všech aut. Díky tlustému věnci potaženému tou nejjemnější kůží se totiž naprosto perfektně drží.

obrázek [600 x 404]  

Jednoduché je i ovládání. Někdejší kritikou prvních systémů iDrive se BMW poučilo a dnes jeho multimediální systémy patří mezi nejlepší v automobilovém světě. Platí to i pro inovovanou verzi, rozeznatelnou dlaždicovým menu připomínajícím chytré telefony. Přehledné ovládání ale zůstává zachováno, stejně jako hbité reakce systému. Co by naopak stálo za to vylepšit, je kvalita zpracování a výběr materiálů. Nemůžeme si pomoci, tohle umí konkurenční Audi nebo Mercedes stále lépe než BMW.

Prostor na zadních sedadlech je pak omezen konstrukcí auta, respektive prostorově náročnějším podélně uloženým motorem a pohonem zadních kol. Ono to kvůli masivnímu středovému tunelu není nejlepší ani vpředu. Naopak zavazadelník o objemu 360 litrů je v rámci kategorie solidní.

1/3 Pokračovat ve čtení

Spolupracujeme s TipCars.com

BMW M140i xDrive

Cena v základní výbavě: 1 259 600 Kč Cena v testované výbavě: 1 417 633 Kč

Základní výbava:Multifunkční sportovní volant s koženým věncem, sportovní brzdy M se třmeny v modré barvě, variabilní sportovní řízení, sportovní přední sedadla, dešťový a světelný senzor, šest airbagů, aerodynamický paket, 18palcová kola z lehké slitiny, sportovní podvozek, automatická jednozónová klimatizace, elektricky nastavitelná a vyhřívaná vnější zpětná zrcátka, elektricky ovládaná okna, palubní počítač, rádio s 6,5“ displejem.

Výbava testovaného vozu:Metalický lak (+18.434,-), adaptivní podvozek (+20.306,-), alarm (+12.818,-), komfortní přístupový systém (+7.748,-), zatmavená okna (+9.334,-), odkládací paket (+4.004,-), paket Driving assistance – zadní parkovací kamera, parkovací asistent (+21.294,-), tempomat (+7.488,-), paket Business Class – kožené čalounění, elektricky nastavitelná sedadla s pamětí, vyhřívaná přední sedadla, hudební systém se sedmi reproduktory (+67.678,-), Komfortní paket Plus – vnitřní a levé zrcátko s automatickým zacloňováním, průchozí nakládací systém, adaptivní diodové světlomety, automatické přepínání dálkových a tlumených světel (+66.404,-), BMW ConnectedDrive Plus – přístup na BMW Online portál, informace o provozu v reálném čase, telefonický informační servis, dálkové ovládání vybraných funkcí auta prostřednictvím chytrého telefonu (+56.342,-), navigace Professional (+17.368,-), bezdrátové nabíjení telefonu (+5.330,-).

ČSSD požaduje, aby se komise k OKD věnovala i období před rokem 2004 ČSSD požaduje, aby se komise k OKD věnovala i období před rokem 2004

Sociální demokraté podpoří ve Sněmovně vznik vyšetřovací…

Brno bude příští rok hospodařit se schodkem 2,8 miliardy Brno bude příští rok hospodařit se schodkem 2,8 miliardy

Brno bude příští rok hospodařit se schodkem 2,8 miliardy…

Americký regulátor vyrazil do boje s kryptoměnami Americký regulátor vyrazil do boje s kryptoměnami

Americká Komise pro cenné papíry přitvrdila vůči…

Ani měkký brexit není pro Británii tak výhodný jako setrvání v EU, tvrdí analýza Ani měkký brexit není pro Británii tak výhodný jako setrvání v EU, tvrdí analýza

Téměř všechny možné obchodní vztahy mezi Británií a…

 
Technické údaje
Motor BMW M140i xDrive
Typ motoru: přeplňovaný zážehový
Válce / ventily: 6 / 4
Zdvihový objem (ccm): 2998
Nejvyšší výkon (kW / ot/min): 250 / 5500
Nejvyšší toč. moment (Nm / ot/min): 500 / 1520 - 4500
Provozní vlastnosti
Maximální rychlost (km/h): 250
Zrychlení 0 - 100 km/h (s): 4.4
Spotřeba město/mimo/kombi (l/100 km): 9.8 / 6 / 7.4
Emise CO2:169
Rozměry a hmotnosti
Zavaz. prostor - sedadla/sklopena (l): 360 / 1200
Objem nádrže (l):52
Pohotovostní hm. / nosnost (kg): 1540 / 550
Rozměr pneu:225/45 R17
rozměry vozu
Rozměry dle nákresu - vnější rozměry
a) délka (mm): 4324
b) šířka (mm): 1765
c) výška (mm): 1411
d) rozvor (mm): 2690
e) rozchod vpředu (mm): 1516
f) rozchod vzadu (mm): 1534
Rozměry dle nákresu - vnitřní rozměry
g) podélný prostor vpředu min/max (mm): 890 / 1120
h) podélný prostor vzadu min/max (mm): 540 / 780
i) výška nad sedadlem - vpředu (mm): 1015
j) výška nad sedadlem - vzadu (mm):950
k) šířka vpředu (mm): 1450
l) šířka vzadu (mm): 1410
délka sedáku vpředu (mm): 520
délka sedáku vzadu (mm): 455
výška opěradla vpředu (mm): 625
výška opěradla vzadu (mm): 650
místo vzadu pod předním sedadlem: Ano
 

Přidat názorDiskuse: BMW M140i xDrive – Šestiválec v kompaktu?…







Doporučujeme
Pohon všech kol je stále oblíbenější. Tohle je kompletní nabídka čtyřkolek na trhu! Pohon všech kol je stále oblíbenější. Tohle je kompletní nabídka čtyřkolek na trhu!

Jestliže před deseti lety bylo pohonem všech kol vybaveno…

Jsou české silnice nejhorší v Evropě? Tohle nám na nich nejvíce vadí! Jsou české silnice nejhorší v Evropě? Tohle nám na nich nejvíce vadí!

České silnice mají hrozný povrch a jsou špatně značené, v…

 

AutoRevue
Test ojetiny Škoda Citigo: Skvělé auto s jednou velkou chybou Test ojetiny Škoda Citigo: Skvělé auto s jednou velkou chybou

Ceny ojetých minivozů koncernu Volkswagen klesají pod…

Nový Mercedes-Benz CLS má české ceny. Takhle vypadá základní verze Nový Mercedes-Benz CLS má české ceny. Takhle vypadá základní verze

Třetí generace "placatého" Mercedesu dorazila na český…

 



BMW řady 1 absolvovalo lehké omlazení. Co všechno se změnilo? BMW řady 1 absolvovalo lehké omlazení. Co všechno se změnilo?

Automobilka BMW si pro svou řadu 1 připravila mírnou…

BMW M140i odhalilo českou cenu, stojí 1,14 milionu Kč BMW M140i odhalilo českou cenu, stojí 1,14 milionu Kč

Řada 1 se dočkala nové vrcholné varianty, dosavadní M135i…

 



 
To nejlepší ze škodováckého muzea. Škoda 720. Nejhezčí škodovka z dob socialismu

To nejlepší ze škodováckého muzea. Škoda 720. Nejhezčí škodovka z dob socialismu

Dnes 12:50

Měla konkurovat vozům Alfy Romeo nebo BMW, nakonec ale zůstalo jen u několika postavených prototypů. O kom je řeč? O Škodě 720.




Blesk.cz

Rozvod Angeliny a Pitta: Zoufalý Brad udělal Angelině troufalý návrh!

Rozvod Angeliny a Pitta: Zoufalý Brad udělal…

Že by se to mezi Bradem Pittem (53) a Angelinou Jolie (42) urovnalo a žádný rozvod se nekonal? Hollywoodská…

Vaše pleť rozhodně potřebuje masku: 6 rad, jak to dělat správně

Vaše pleť rozhodně potřebuje masku: 6 rad, jak to…

Ošetření pleťovou maskou patří mezi intenzivní kosmetické postupy, jejichž účinek je výrazný a okamžitě…

 

iSport.cz

Kubalík ve Švýcarsku: Hory, čisto… Po návratu jsem docela koukal

Kubalík ve Švýcarsku: Hory, čisto… Po návratu jsem…

Naskočil do rozjetého vlaku, se kterým však dokázal sladit tempo. Hokejový útočník Dominik Kubalík se po…

Nedvěd o hvězdách Juventusu: Proč sedí 15. hráč ze Zlatého míče?

Nedvěd o hvězdách Juventusu: Proč sedí 15. hráč ze…

Nejradši by jej vykoupila půlka Evropy. Cenovka Paula Dybala začíná na 70 milionech eur (1,7 miliardy korun).…

 

Reflex.cz

Po 35 letech do kina. Saúdská Arábie ruší další zákaz, ale musí být dodržen zákon šarí‘a

Po 35 letech do kina. Saúdská Arábie ruší další…

Další z mnoha omezení veřejného a společenského života v ultraortodoxní muslimské Saúdské Arábii padlo. Po 35…

Petr Hannig: Zemanovu politiku hodnotím kladně, nikdo z politiků nemá na jeho inteligenci

Petr Hannig: Zemanovu politiku hodnotím kladně,…

Postupně jsem se sešla se všemi osmi vyzyvateli prezidenta Miloše Zemana na kávě. Čtenáři tištěného Reflexu si o…