Test Auto.cz

BMW M140i xDrive – Šestiválec v kompaktu? To chcete!

6.2. 2017
Verdikt
 

Když jsme loni testovali tříválcové BMW 1, moc nás nenadchlo. Stačí ale zdvojnásobit počet válců a z mnichovského kompaktu je rázem výtečné auto.

Kompaktní hot-hatche jsou svým charakterem vlastně stejné automobily. V naprosté většině případů mají pohon přední nápravy (alternativně čtyřkolku) a silný, oturbený čtyřválec pod kapotou. V segmentu však najdeme jednoho zástupce, který se proti konkurenci vymyká. BMW M140i je zadokolkou, pod jejíž kapotou pracuje šestiválec! Stojí tento odlišný naturel za to?

BMW M140i je v tuto chvíli jediným kompaktním hatchbackem na trhu poháněný šestiválcem. Všichni ostatní konkurenti sázejí na čtyřválce, a to včetně Fordu Focus RS, který ještě v minulé generaci využíval pětiválec. Navzdory chybějícím dvěma válcům však s Mnichovanem umí držet krok a někteří ho dokonce překonávají. Jestliže M140i dává 250 kW, Ford Focus RS díky 2.3 EcoBoost 257 kW a Mercedes-AMG A 43 4Matic díky přeplňovanému dvoulitru dokonce 280 kW. Na druhou stranu objem a počet válců bavoráku znamená vysoký točivý moment 500 N.m, na který nikdo ze soupeřů nestačí. Nejblíže je A 43 s 475 N.m.

Možná vás pak překvapuje, že v tomto stručném přehledu nezmiňujeme Audi RS 3, které tradičně sází na pětiválec. Ale vězte, že dnes je dostupné výhradně s karoserií sedan, a tak přímým konkurentem pětidveřového M140i není. Dost ale bylo letmého srovnání s konkurencí a vrhněme se na vůz, který je předmětem dnešního testu.

Nenápadný spáč

M140i není typické „eMko,“ jedná se o zástupce řady M Performace, která je proti pravověrným modelům BMW M GmbH usazena v hierarchii o něco níže. Z toho důvodu ani design automobilu není nijak brutální a ve výsledku je vcelku i nenápadný.

Příď zdobí výraznější nárazník, zatímco vzadu najdete vlastně jen dvě kulaté koncovky výfuku. Z boku jsou hlavním poznávacím znakem modře lakované brzdové třmeny. Tohle je zkrátka sleeper se vším všudy, který na své schopnosti vlastně odkazuje jen „eMkovými“ znáčky na zádi nebo bocích karoserie. A tak to má u tradičního hot-hatche být! Jen by to chtělo přidat na eleganci, zvlášť při pohledu na záď jedničkové „bávo“ vypadá z některých úhlů poněkud otekle.

Nijak výrazná není ani kabina. Komplikovaně tvarovanou palubní desku, která popravdě řečeno až tolik krásy nepobrala, oživuje stříbrně zbarvený dekor. To hlavní se nicméně nachází přímo před řidičem. Tříramenný sportovní volant s logem M je zkrátka dokonalost sama, nad kterou jsme pěli ódy už několikrát. A nejinak je tomu i v případě M140i, tenhle volant bychom nejraději dali do všech aut. Díky tlustému věnci potaženému tou nejjemnější kůží se totiž naprosto perfektně drží.

obrázek [600 x 404]  

Jednoduché je i ovládání. Někdejší kritikou prvních systémů iDrive se BMW poučilo a dnes jeho multimediální systémy patří mezi nejlepší v automobilovém světě. Platí to i pro inovovanou verzi, rozeznatelnou dlaždicovým menu připomínajícím chytré telefony. Přehledné ovládání ale zůstává zachováno, stejně jako hbité reakce systému. Co by naopak stálo za to vylepšit, je kvalita zpracování a výběr materiálů. Nemůžeme si pomoci, tohle umí konkurenční Audi nebo Mercedes stále lépe než BMW.

Prostor na zadních sedadlech je pak omezen konstrukcí auta, respektive prostorově náročnějším podélně uloženým motorem a pohonem zadních kol. Ono to kvůli masivnímu středovému tunelu není nejlepší ani vpředu. Naopak zavazadelník o objemu 360 litrů je v rámci kategorie solidní.

1/3 Pokračovat ve čtení

Vše o autosalonu Ženeva 2018 čtěte zde

Spolupracujeme s TipCars.com

BMW M140i xDrive

Cena v základní výbavě: 1 259 600 Kč Cena v testované výbavě: 1 417 633 Kč

Základní výbava:Multifunkční sportovní volant s koženým věncem, sportovní brzdy M se třmeny v modré barvě, variabilní sportovní řízení, sportovní přední sedadla, dešťový a světelný senzor, šest airbagů, aerodynamický paket, 18palcová kola z lehké slitiny, sportovní podvozek, automatická jednozónová klimatizace, elektricky nastavitelná a vyhřívaná vnější zpětná zrcátka, elektricky ovládaná okna, palubní počítač, rádio s 6,5“ displejem.

Výbava testovaného vozu:Metalický lak (+18.434,-), adaptivní podvozek (+20.306,-), alarm (+12.818,-), komfortní přístupový systém (+7.748,-), zatmavená okna (+9.334,-), odkládací paket (+4.004,-), paket Driving assistance – zadní parkovací kamera, parkovací asistent (+21.294,-), tempomat (+7.488,-), paket Business Class – kožené čalounění, elektricky nastavitelná sedadla s pamětí, vyhřívaná přední sedadla, hudební systém se sedmi reproduktory (+67.678,-), Komfortní paket Plus – vnitřní a levé zrcátko s automatickým zacloňováním, průchozí nakládací systém, adaptivní diodové světlomety, automatické přepínání dálkových a tlumených světel (+66.404,-), BMW ConnectedDrive Plus – přístup na BMW Online portál, informace o provozu v reálném čase, telefonický informační servis, dálkové ovládání vybraných funkcí auta prostřednictvím chytrého telefonu (+56.342,-), navigace Professional (+17.368,-), bezdrátové nabíjení telefonu (+5.330,-).

Technické údaje
Motor BMW M140i xDrive
Typ motoru: přeplňovaný zážehový
Válce / ventily: 6 / 4
Zdvihový objem (ccm): 2998
Nejvyšší výkon (kW / ot/min): 250 / 5500
Nejvyšší toč. moment (Nm / ot/min): 500 / 1520 - 4500
Provozní vlastnosti
Maximální rychlost (km/h): 250
Zrychlení 0 - 100 km/h (s): 4.4
Spotřeba město/mimo/kombi (l/100 km): 9.8 / 6 / 7.4
Emise CO2:169
Rozměry a hmotnosti
Zavaz. prostor - sedadla/sklopena (l): 360 / 1200
Objem nádrže (l):52
Pohotovostní hm. / nosnost (kg): 1540 / 550
Rozměr pneu:225/45 R17
rozměry vozu
Rozměry dle nákresu - vnější rozměry
a) délka (mm): 4324
b) šířka (mm): 1765
c) výška (mm): 1411
d) rozvor (mm): 2690
e) rozchod vpředu (mm): 1516
f) rozchod vzadu (mm): 1534
Rozměry dle nákresu - vnitřní rozměry
g) podélný prostor vpředu min/max (mm): 890 / 1120
h) podélný prostor vzadu min/max (mm): 540 / 780
i) výška nad sedadlem - vpředu (mm): 1015
j) výška nad sedadlem - vzadu (mm):950
k) šířka vpředu (mm): 1450
l) šířka vzadu (mm): 1410
délka sedáku vpředu (mm): 520
délka sedáku vzadu (mm): 455
výška opěradla vpředu (mm): 625
výška opěradla vzadu (mm): 650
místo vzadu pod předním sedadlem: Ano
 

Přidat názorDiskuse: BMW M140i xDrive – Šestiválec v kompaktu?…







Doporučujeme
Že jsou moderní auta blbuvzdorná? Těmito věcmi si auto ničíte, aniž o tom víte Že jsou moderní auta blbuvzdorná? Těmito věcmi si auto ničíte, aniž o tom víte

Automobil je dnes čistě spotřební záležitostí. V…

Jsou české silnice nejhorší v Evropě? Tohle nám na nich nejvíce vadí! Jsou české silnice nejhorší v Evropě? Tohle nám na nich nejvíce vadí!

České silnice mají hrozný povrch a jsou špatně značené, v…

 

AutoRevue
Škoda připravuje unikátní mild-hybrid pro celý koncern. Známe podrobnosti! Škoda připravuje unikátní mild-hybrid pro celý koncern. Známe podrobnosti!

V útrobách studie Škoda Vision X, kterou mladoboleslavská…

Seat Tarraco už nemá co skrývat. Unikly snímky interiéru i karoserie Seat Tarraco už nemá co skrývat. Unikly snímky interiéru i karoserie

Velké SUV od Seatu se dostane do výroby až s koncem…

 



BMW řady 1 absolvovalo lehké omlazení. Co všechno se změnilo? BMW řady 1 absolvovalo lehké omlazení. Co všechno se změnilo?

Automobilka BMW si pro svou řadu 1 připravila mírnou…

BMW M140i odhalilo českou cenu, stojí 1,14 milionu Kč BMW M140i odhalilo českou cenu, stojí 1,14 milionu Kč

Řada 1 se dočkala nové vrcholné varianty, dosavadní M135i…

 



 
Německý autoklub si posvítil na letní pneumatiky, konkrétně na rozměry 205/55 R16 a 175/65 R14.

Německý autoklub si posvítil na letní pneumatiky, konkrétně na rozměry 205/55 R16 a 175/65 R14.

Včera

ADAC otestoval letní pneumatiky: Levné značky se vyrovnávají dražším, obrovské rozdíly i průšvihy se však najdou




Blesk.cz

Zlatého medvěda z Berlína si odváží film Nedotýkej se mě: Podílela se na něm česká produkce

Zlatého medvěda z Berlína si odváží film Nedotýkej…

Zlatého medvěda pro nejlepší film 68. ročníku mezinárodního filmového festivalu Berlinale získal rumunský…

Další zdravotní komplikace u Gotta! Ivana už pro něj jela, ale...

Další zdravotní komplikace u Gotta! Ivana už pro něj…

Marně doufal, že ho před víkendem pustí z nemocnice. Jenže jeho stav se nelepší, proto Karel Gott (78) zůstává…

 

iSport.cz

ZOH 2018, ONLINE 17. dne: Hry končí, bobisté se do finále neprobojovali

ZOH 2018, ONLINE 17. dne: Hry končí, bobisté se do…

V jihokorejském Pchjongčchangu dnes skončí XXIII. zimní olympijské hry a před závěrečným ceremoniálem se ještě…

Pan Někdo, který věděl. Unikátní svědectví o Ivanu Hlinkovi a Naganu

Pan Někdo, který věděl. Unikátní svědectví o Ivanu…

Jeho tragická smrt v létě 2004 naplno ukázala, jak moc oblíbenou a uctívanou postavou Ivan Hlinka ve své zemi…

 

Reflex.cz

Drop boxy: Nová alternativa pro ubytování v přírodě

Drop boxy: Nová alternativa pro ubytování v přírodě

Stanování je svoboda, ale člověk musí přírodní romantice něco obětovat. A navlhlé boty po ránu, ledová koupel…

Seznamka pro bohaté diskriminuje muže!

Seznamka pro bohaté diskriminuje muže!

Na webu se můžete zaregistrovat do seznamky pro bohaté, kde zlatokopky hledají své sponzory moderními,…