11.11. 2016 Jan Mička Jan Mička

BMW M2 vs. Porsche 718 Cayman S – Sophiina volba

 

Při výběru silného sportovního auta občas musí jít cena a racionální smýšlení trochu stranou. BMW M2 je citelně levnější než 718 Cayman S, to ale ještě neznamená, že je nutně horší.

Možná se právě ptáte, jestli nám trochu nepřeskočilo, když proti BMW M2, které mně osobně vždycky připadalo trochu jako auto pro zlatou mládež s rovnými kšilty, stavíme něco tak aristokratického jako Porsche 718 Cayman S. Tohle srovnání ale dává více smyslu, než jste si možná původně dovedli představit. Jsou to kupé se zadním pohonem, v našem případě mají sedmistupňové dvouspojkové převodovky, a dokonce i výkony téměř sedí. Haprují nám pouze koncepce motorů, jejich uložení, a po nedávném faceliftu caymanu také počet válců. Ve Stuttgartu se totiž vykašlali na 3,4litrový atmosférický šestiválec verze S a vsadili výhradně na čtyřválce. Otázek, na které budu hledat odpovědi, je tedy víc než dost.

Kdybych k tomuto srovnání přistupoval stejně jako k běžným testům tohoto typu, mohl bych takřka okamžitě vyhlásit vítězem BMW M2. Má přece řadový šestiválec o výkonu 370 koní, zadní sedačky, relativně velký kufr, dost místa pro posádku a je levnější. Skutečně si ale chcete přečíst o pouhém vítězství na body? To asi ne. Proto dnes nechám standardní metodiku stranou a budu se řídit pouze podle vlastních pocitů a vnímání každého z našich dvou sporťáků. Ono se totiž nakonec klidně může stát, že si na nějaké zadní sedačky nebo šestiválec ani nevzpomenete.

Ďábel vs. anděl

Uznávám, že jsem v úvodu zaškatulkoval BMW M2 poměrně rychle, zmíněná skupina majitelů se mi ale dere na mysl vždy, když si na vůz vzpomenu. A nemusí to být nutně jenom „em-dvojka“ – zrovna minulý týden jsem na střeše jednoho pražského obchodního centra potkal čtveřicí mladíků ve fantastické „Banglově“ M6 kupé a soudě podle jejich chování si život na účet někoho jiného dost užívali, avšak na úkor pověsti samotného auta. BMW M2 je od pohledu drsné, tváří se jako sup s trochu nabobtnalým zadkem, spíše než chlápky v obleku ale zkrátka přitahuje osoby, které se rády předvádí a nebojí se riskovat před skupinkami na čelo si klepajících lidí. Ovšem čest výjimkám, a tím myslím majitele, kteří nemají na každé křižovatce potřebu ukazovat, jak dokáže auto driftovat a jeho potenciál si schovávají na okresku nebo závodní okruh.

Jenže ani Porsche Cayman nezůstává na první pohled bez poskvrnky. Žije ve stínu fantastické 911 a rejpalové se do něj zase nebojí obout ve smyslu auta pro holky. Asi byste z něj vždycky nejraději viděli vystupovat drobnou blonďatou sekretářku, já ho ale považuji za plnohodnotné porsche, žádný derivát ani nic podobného. Má svoje kouzlo, roztomilostí předčí snad i onu sekretářku, ale hlavně je to pořád sporťák, který příjemně zaujme na první pohled. Tohle auto má kolem sebe zvláštní auru, dokáže rozproudit krev v žilách jenom pouhým naskočením motoru či sevřením jeho klíče v dlani, a to je s prominutím něco, co ve mně M2 jenom tak nerozpoutá. Neříkám, že vůbec, ale používá na to trochu jiné metody.

I BMW M2 je jedním z aut, které v očích určité skupiny pozorovatelů rozpoutává nadšení a euforii, uvnitř ale zase nepřekvapí snad ničím. BMW tradičně odvedlo pořádný kus dobré práce v oblasti zpracování, v autě jako je M2 ale chci vidět něco více než pár kousků karbonu na přístrojové desce a výplních dveří. Kdyby zde uhlíkové vlákno chybělo úplně, asi bych nenašel rozdíl mezi výkonem napumpovanou variantou a běžnou „dvojkou“ s optickým paketem M. Tedy až na kratinký volič dvouspojkové sedmistupňové převodovky DCT, který mají pouze „emka“.

obrázek [600 x 241]  

Na druhou stranu ale není moc oblastí, se kterými si mohla divize M více pohrát, a já jsem upřímně šťastný, že to „neodnesla“ například přední sedadla. Jsou velice pohodlná, nízko usazená, mají široký sedák a sevření bočnic lze regulovat v opravdu širokém rozsahu. Z hlediska denního použití tedy bomba, a na okruhu, nebo v podstatě kdekoliv nepotřebujete létat interiérem sem a tam jako hadrový panák, jakbysmet. Pořádná sedadla jsou základ, jinak byste si totiž mohli uvnitř „em-dvojky“ připadat jako veverka v prázdné sportovní hale. Vpředu je totiž až překvapivě hodně místa, v loktech jsem naměřil 1470 milimetrů, což je skoro stejné jako u čtyřkové řady. No a pak jsou tady už zmíněná zadní sedadla a kufr se základním objemem 390 litrů – za obojí dávám palec nahoru, u sportovního auta to ale pro mě nemá až takovou váhu.

S caymanem je to trochu jinak. Už s tahem za kliku dveří se vzrušení stupňuje, miluji žár od motoru vycházející z průduchů před zadními koly, a po usazení za volant okamžitě vím, že se stávám součástí něčeho výjimečného. Zapřete se dlaněmi do volantu, zadek zarazíte hluboko do sedačky, mrknete na přístrojový štít, a jste v sedmém nebi. Můžete namítat, že kokpit vypadá skoro stejně jako v 911, jenže ta má před řidičem pět budíků namísto tří. Sedíte tak nízko, že s trochou nadsázky škrtáte zadkem o vozovku, a to k pravému Porsche patří stejně jako spínací skříňka u levého řidičova kolene nebo hromada tlačítek na středovém tunelu. Všechny důležité ovladače jsou ale umístěny intuitivně a na dosah ruky, infotainment umí česky a snadno se v něm vyznáte.

Uvnitř je cayman ve srovnání s M2 docela malý. Vejdu se do něj v pohodě, stačilo by ale přibrat pár kilo a situace se může razantně změnit. Dokonce ani příplatková sedadla za hrozivých 192.045 Kč nemůžu označit za úplně bezchybná – střízlík možná na problém nenarazí, z úzkého řidičova sedáku mě ale po čase bolel zadek. Dozadu toho také moc nevidíte, nevíte ani, kde končí kapota, to mi ale zase tak moc nevadí. Auto má parkovací senzory a zpoza volantu Porsche chci vidět hlavně charakteristické vyboulené blatníky, kterých si užijete až až. Překvapivá výhoda spočívá v prostoru pro zavazadla – cayman má totiž hned dva kufry, jeden vpředu, druhý vzadu, které mají dohromady objem 425 litrů. Rozměrnější předměty do nich ale nenaložíte.

1/4 Pokračovat ve čtení

Spolupracujeme s TipCars.com
Češi na Štědrý den v Penny Marketu nenakoupí. Jinde zatím ano Češi na Štědrý den v Penny Marketu nenakoupí. Jinde zatím ano

Diskonty Penny Market budou mít letos na Štědrý den…

Češi postavili v Dubaji distribuční centrum pro luxusní obchodní domy Češi postavili v Dubaji distribuční centrum pro luxusní obchodní domy

Pardubická firma Montáže Brož v Dubaji pro společnost…

Evropská unie zvažuje, že zařadí Turecko mezi daňové ráje Evropská unie zvažuje, že zařadí Turecko mezi daňové ráje

Evropská unie možná zařadí na černou listinu daňových…

 
Technické údaje
Motor BMW M2Porsche Cayman S
Typ motoru: přeplňovaný zážehovýpřeplňovaný zážehový
Válce / ventily: 6 / 44 / 4
Zdvihový objem (ccm): 29792497
Nejvyšší výkon (kW / ot/min): 272 / 6500257 / 6500
Nejvyšší toč. moment (Nm / ot/min): 465 / 1400 - 5560420 / 1900 - 4500
Provozní vlastnosti
Maximální rychlost (km/h): 250285
Zrychlení 0 - 100 km/h (s): 4.34.2
Spotřeba město/mimo/kombi (l/100 km): 10.5 / 6.7 / 8.59.5 / 6 / 7.3
Emise CO2:199167
Rozměry a hmotnosti
Zavaz. prostor - sedadla/sklopena (l): 390 / -425 / -
Objem nádrže (l):5264
Pohotovostní hm. / nosnost (kg): 1595 / 4901460 / 310
Rozměr pneu:245/35 R19, 265/35 R19235/35 ZR20, 265/35 ZR20
rozměry vozu
Rozměry dle nákresu - vnější rozměry
a) délka (mm): 44684379
b) šířka (mm): 18541801
c) výška (mm): 14141295
d) rozvor (mm): 26932475
e) rozchod vpředu (mm): 1579-
f) rozchod vzadu (mm): 1601-
Rozměry dle nákresu - vnitřní rozměry
g) podélný prostor vpředu min/max (mm): 1110 / 8901150 / 920
i) výška nad sedadlem - vpředu (mm): 10001000
j) výška nad sedadlem - vzadu (mm):880-
k) šířka vpředu (mm): 14701400
l) šířka vzadu (mm): 1370-
délka sedáku vpředu (mm): 580570
délka sedáku vzadu (mm): 480-
výška opěradla vpředu (mm): 640680
výška opěradla vzadu (mm): 620-
místo vzadu pod předním sedadlem: AnoNe
 

Přidat názorDiskuse: BMW M2 vs. Porsche 718 Cayman S –…







Doporučujeme
Pohon všech kol je stále oblíbenější. Tohle je kompletní nabídka čtyřkolek na trhu! Pohon všech kol je stále oblíbenější. Tohle je kompletní nabídka čtyřkolek na trhu!

Jestliže před deseti lety bylo pohonem všech kol vybaveno…

Jsou české silnice nejhorší v Evropě? Tohle nám na nich nejvíce vadí! Jsou české silnice nejhorší v Evropě? Tohle nám na nich nejvíce vadí!

České silnice mají hrozný povrch a jsou špatně značené, v…

 

AutoRevue
Hyundai i30 Fastback má kompletní ceník. Takto si stojí proti Octavii Hyundai i30 Fastback má kompletní ceník. Takto si stojí proti Octavii

Minulý týden se vůz začal vyrábět, dnes známe jeho…

Slováci vyvinuli unikátní zabezpečení aut. Nikdo jej dosud neprolomil Slováci vyvinuli unikátní zabezpečení aut. Nikdo jej dosud neprolomil

Automobilky se snaží všemi možnými způsoby zabezpečit své…

 



BMW iM2: Bude i M2 elektrická? BMW iM2: Bude i M2 elektrická?

Nezávislí designéři netvoří jen vize budoucích modelů v…

BMW M2 (2018): Podoba faceliftu unikla přes oficiální stránku BMW M2 (2018): Podoba faceliftu unikla přes oficiální stránku

Belgické zastoupení BMW poněkud nešťastně vyzradilo…

 



 
GMC Sierra 2500 HD All Mountain s pásy místo kol vyráží k zasněženým vrcholům hor

GMC Sierra 2500 HD All Mountain s pásy místo kol vyráží k zasněženým vrcholům hor

Dnes 17:50

GMC si k propagaci svých velkých pick-upů připravilo sněžný koncept na základech modelu Sierra 2500 HD.




Blesk.cz

20 tipů na víkend: Show děsivých krampušáků, výlet do pravěku i pravá zabijačka

20 tipů na víkend: Show děsivých krampušáků, výlet…

Neseďte doma a nekoukejte se jen z okna! Vyrazte ven, do přírody, za poznáním! Pokud nevíte kam vyrazit, nechte…

Policie posílí od víkendu hlídky. Během Vánoc se zaměří na kapsáře i falešné sbírky

Policie posílí od víkendu hlídky. Během Vánoc se…

Policie v době adventu a vánočních svátků chystá intenzivní bezpečnostní opatření, která se zaměří na místa s…

 

iSport.cz

Páteční Sport Magazín: biatlonový speciál k olympijské sezoně!

Páteční Sport Magazín: biatlonový speciál k…

Kalendář všech akcí sezony, reportáž ze supermoderního servisního kamionu i detailní představení všech…

Gudas o sekeře: Náhoda! Nesnížil bych se použít hokejku jako zbraň

Gudas o sekeře: Náhoda! Nesnížil bych se použít…

Tušil, že může přijít tvrdý trest. Radko Gudas byl o víkendu NHL suspendován na deset zápasů, k tomu přijde o…

 

Reflex.cz

Babiš byl Bureš a spolupracoval s StB vědomě, tvrdí slovenský badatel Sivoš

Babiš byl Bureš a spolupracoval s StB vědomě, tvrdí…

Vojak, Oko, Ekron nebo Mosten. To jsou názvy některých svazků a spisů československé StB, v nichž figuruje…

Zimbabwe: Mugabeho pád očima českého galeristy, který sledoval dění přímo na místě

Zimbabwe: Mugabeho pád očima českého galeristy,…

Jak viděl Ondřej Homolka převratné události, které vedly k rezignaci jednoho z nejdéle sloužících diktátorů,…