11.11. 2016 Jan Mička Jan Mička

BMW M2 vs. Porsche 718 Cayman S – Sophiina volba

 

Při výběru silného sportovního auta občas musí jít cena a racionální smýšlení trochu stranou. BMW M2 je citelně levnější než 718 Cayman S, to ale ještě neznamená, že je nutně horší.

Možná se právě ptáte, jestli nám trochu nepřeskočilo, když proti BMW M2, které mně osobně vždycky připadalo trochu jako auto pro zlatou mládež s rovnými kšilty, stavíme něco tak aristokratického jako Porsche 718 Cayman S. Tohle srovnání ale dává více smyslu, než jste si možná původně dovedli představit. Jsou to kupé se zadním pohonem, v našem případě mají sedmistupňové dvouspojkové převodovky, a dokonce i výkony téměř sedí. Haprují nám pouze koncepce motorů, jejich uložení, a po nedávném faceliftu caymanu také počet válců. Ve Stuttgartu se totiž vykašlali na 3,4litrový atmosférický šestiválec verze S a vsadili výhradně na čtyřválce. Otázek, na které budu hledat odpovědi, je tedy víc než dost.

Kdybych k tomuto srovnání přistupoval stejně jako k běžným testům tohoto typu, mohl bych takřka okamžitě vyhlásit vítězem BMW M2. Má přece řadový šestiválec o výkonu 370 koní, zadní sedačky, relativně velký kufr, dost místa pro posádku a je levnější. Skutečně si ale chcete přečíst o pouhém vítězství na body? To asi ne. Proto dnes nechám standardní metodiku stranou a budu se řídit pouze podle vlastních pocitů a vnímání každého z našich dvou sporťáků. Ono se totiž nakonec klidně může stát, že si na nějaké zadní sedačky nebo šestiválec ani nevzpomenete.

Ďábel vs. anděl

Uznávám, že jsem v úvodu zaškatulkoval BMW M2 poměrně rychle, zmíněná skupina majitelů se mi ale dere na mysl vždy, když si na vůz vzpomenu. A nemusí to být nutně jenom „em-dvojka“ – zrovna minulý týden jsem na střeše jednoho pražského obchodního centra potkal čtveřicí mladíků ve fantastické „Banglově“ M6 kupé a soudě podle jejich chování si život na účet někoho jiného dost užívali, avšak na úkor pověsti samotného auta. BMW M2 je od pohledu drsné, tváří se jako sup s trochu nabobtnalým zadkem, spíše než chlápky v obleku ale zkrátka přitahuje osoby, které se rády předvádí a nebojí se riskovat před skupinkami na čelo si klepajících lidí. Ovšem čest výjimkám, a tím myslím majitele, kteří nemají na každé křižovatce potřebu ukazovat, jak dokáže auto driftovat a jeho potenciál si schovávají na okresku nebo závodní okruh.

Jenže ani Porsche Cayman nezůstává na první pohled bez poskvrnky. Žije ve stínu fantastické 911 a rejpalové se do něj zase nebojí obout ve smyslu auta pro holky. Asi byste z něj vždycky nejraději viděli vystupovat drobnou blonďatou sekretářku, já ho ale považuji za plnohodnotné porsche, žádný derivát ani nic podobného. Má svoje kouzlo, roztomilostí předčí snad i onu sekretářku, ale hlavně je to pořád sporťák, který příjemně zaujme na první pohled. Tohle auto má kolem sebe zvláštní auru, dokáže rozproudit krev v žilách jenom pouhým naskočením motoru či sevřením jeho klíče v dlani, a to je s prominutím něco, co ve mně M2 jenom tak nerozpoutá. Neříkám, že vůbec, ale používá na to trochu jiné metody.

I BMW M2 je jedním z aut, které v očích určité skupiny pozorovatelů rozpoutává nadšení a euforii, uvnitř ale zase nepřekvapí snad ničím. BMW tradičně odvedlo pořádný kus dobré práce v oblasti zpracování, v autě jako je M2 ale chci vidět něco více než pár kousků karbonu na přístrojové desce a výplních dveří. Kdyby zde uhlíkové vlákno chybělo úplně, asi bych nenašel rozdíl mezi výkonem napumpovanou variantou a běžnou „dvojkou“ s optickým paketem M. Tedy až na kratinký volič dvouspojkové sedmistupňové převodovky DCT, který mají pouze „emka“.

obrázek [600 x 241]  

Na druhou stranu ale není moc oblastí, se kterými si mohla divize M více pohrát, a já jsem upřímně šťastný, že to „neodnesla“ například přední sedadla. Jsou velice pohodlná, nízko usazená, mají široký sedák a sevření bočnic lze regulovat v opravdu širokém rozsahu. Z hlediska denního použití tedy bomba, a na okruhu, nebo v podstatě kdekoliv nepotřebujete létat interiérem sem a tam jako hadrový panák, jakbysmet. Pořádná sedadla jsou základ, jinak byste si totiž mohli uvnitř „em-dvojky“ připadat jako veverka v prázdné sportovní hale. Vpředu je totiž až překvapivě hodně místa, v loktech jsem naměřil 1470 milimetrů, což je skoro stejné jako u čtyřkové řady. No a pak jsou tady už zmíněná zadní sedadla a kufr se základním objemem 390 litrů – za obojí dávám palec nahoru, u sportovního auta to ale pro mě nemá až takovou váhu.

S caymanem je to trochu jinak. Už s tahem za kliku dveří se vzrušení stupňuje, miluji žár od motoru vycházející z průduchů před zadními koly, a po usazení za volant okamžitě vím, že se stávám součástí něčeho výjimečného. Zapřete se dlaněmi do volantu, zadek zarazíte hluboko do sedačky, mrknete na přístrojový štít, a jste v sedmém nebi. Můžete namítat, že kokpit vypadá skoro stejně jako v 911, jenže ta má před řidičem pět budíků namísto tří. Sedíte tak nízko, že s trochou nadsázky škrtáte zadkem o vozovku, a to k pravému Porsche patří stejně jako spínací skříňka u levého řidičova kolene nebo hromada tlačítek na středovém tunelu. Všechny důležité ovladače jsou ale umístěny intuitivně a na dosah ruky, infotainment umí česky a snadno se v něm vyznáte.

Uvnitř je cayman ve srovnání s M2 docela malý. Vejdu se do něj v pohodě, stačilo by ale přibrat pár kilo a situace se může razantně změnit. Dokonce ani příplatková sedadla za hrozivých 192.045 Kč nemůžu označit za úplně bezchybná – střízlík možná na problém nenarazí, z úzkého řidičova sedáku mě ale po čase bolel zadek. Dozadu toho také moc nevidíte, nevíte ani, kde končí kapota, to mi ale zase tak moc nevadí. Auto má parkovací senzory a zpoza volantu Porsche chci vidět hlavně charakteristické vyboulené blatníky, kterých si užijete až až. Překvapivá výhoda spočívá v prostoru pro zavazadla – cayman má totiž hned dva kufry, jeden vpředu, druhý vzadu, které mají dohromady objem 425 litrů. Rozměrnější předměty do nich ale nenaložíte.

1/4 Pokračovat ve čtení

Spolupracujeme s TipCars.com
Na schůzce v Salcburku se přiblížilo řešení sporu o pracovnících Na schůzce v Salcburku se přiblížilo řešení sporu o pracovnících

Vedoucí představitelé Francie, Rakouska, Česka a…

Samsung představil nástupce telefonu Galaxy Note 7. Podívejte se Samsung představil nástupce telefonu Galaxy Note 7. Podívejte se

Jihokorejský výrobce elektroniky Samsung Electronics ve…

Lufthansa chce rakouskou divizi Air Berlin. Nejradši by aerolinky celé Lufthansa chce rakouskou divizi Air Berlin. Nejradši by aerolinky celé

Největší německá aerolinka Lufthansa vyjádřila zájem o…

Veterináři vybijí desítky tisíc slepic. Kvůli salmonele Veterináři vybijí desítky tisíc slepic. Kvůli salmonele

Veterináři zjistili bakterie salmonely v chovu nosnic v…

 
Technické údaje
Motor BMW M2Porsche Cayman S
Typ motoru: přeplňovaný zážehovýpřeplňovaný zážehový
Válce / ventily: 6 / 44 / 4
Zdvihový objem (ccm): 29792497
Nejvyšší výkon (kW / ot/min): 272 / 6500257 / 6500
Nejvyšší toč. moment (Nm / ot/min): 465 / 1400 - 5560420 / 1900 - 4500
Provozní vlastnosti
Maximální rychlost (km/h): 250285
Zrychlení 0 - 100 km/h (s): 4.34.2
Spotřeba město/mimo/kombi (l/100 km): 10.5 / 6.7 / 8.59.5 / 6 / 7.3
Emise CO2:199167
Rozměry a hmotnosti
Zavaz. prostor - sedadla/sklopena (l): 390 / -425 / -
Objem nádrže (l):5264
Pohotovostní hm. / nosnost (kg): 1595 / 4901460 / 310
Rozměr pneu:245/35 R19, 265/35 R19235/35 ZR20, 265/35 ZR20
rozměry vozu
Rozměry dle nákresu - vnější rozměry
a) délka (mm): 44684379
b) šířka (mm): 18541801
c) výška (mm): 14141295
d) rozvor (mm): 26932475
e) rozchod vpředu (mm): 1579-
f) rozchod vzadu (mm): 1601-
Rozměry dle nákresu - vnitřní rozměry
g) podélný prostor vpředu min/max (mm): 1110 / 8901150 / 920
i) výška nad sedadlem - vpředu (mm): 10001000
j) výška nad sedadlem - vzadu (mm):880-
k) šířka vpředu (mm): 14701400
l) šířka vzadu (mm): 1370-
délka sedáku vpředu (mm): 580570
délka sedáku vzadu (mm): 480-
výška opěradla vpředu (mm): 640680
výška opěradla vzadu (mm): 620-
místo vzadu pod předním sedadlem: AnoNe
 

Přidat názorDiskuse: BMW M2 vs. Porsche 718 Cayman S –…







Doporučujeme
Když policista řídí provoz na křižovatce. Víte, co znamenají jeho gesta? Když policista řídí provoz na křižovatce. Víte, co znamenají jeho gesta?

Policista řídící provoz na křižovatce mnohé řidiče mate.…

Víte, jaké palivo v zahraničí natankovat? A jak se vyznat v označení Gazole či Senza Plombo? Víte, jaké palivo v zahraničí natankovat? A jak se vyznat v označení Gazole či Senza Plombo?

Ne ve všech státech Evropské unie se nafta označuje jako…

 

AutoRevue
ÚAMK měřil šířku aut. Třeba VW Touareg do zúžených pruhů nesmí ÚAMK měřil šířku aut. Třeba VW Touareg do zúžených pruhů nesmí

Drtivá většina aut, která jsou v současnosti k dostání na…

Mazda si nechala patentovat nový motor. Co je na něm zvláštního? Mazda si nechala patentovat nový motor. Co je na něm zvláštního?

Japonský výrobce automobilů Mazda si nechal patentovat…

 



BMW iM2: Bude i M2 elektrická? BMW iM2: Bude i M2 elektrická?

Nezávislí designéři netvoří jen vize budoucích modelů v…

BMW M2 (2018): Podoba faceliftu unikla přes oficiální stránku BMW M2 (2018): Podoba faceliftu unikla přes oficiální stránku

Belgické zastoupení BMW poněkud nešťastně vyzradilo…

 



 
Volkswagen T-Roc: Das Crossover si troufá i mimo město

Volkswagen T-Roc: Das Crossover si troufá i mimo město

Včera

Volkswagen představuje už dlouho dopředu avizovaný malý crossover T-Roc, kterým vstoupí do stále sílící kategorie.




Blesk.cz

Na Břeclavsku se zřítilo motorové rogalo: Polský pilot (23) pád nepřežil

Na Břeclavsku se zřítilo motorové rogalo: Polský…

Tragédií skončil ve středu odpoledne let polského účastníka evropského šampionátu v motorovém paraglidingu na…

Prezident Zeman v neděli živě na Blesk.cz: Ptejte se ho na teror, politiku i zdraví

Prezident Zeman v neděli živě na Blesk.cz: Ptejte se…

Exkluzivně v Lánech. V neděli už pojedenácté usednou ke kulatému stolu takzvané Masarykovy pracovny v…

 

iSport.cz

Dusno u stadionu Larnaky! Bitka fanoušků narušila trénink Plzně

Dusno u stadionu Larnaky! Bitka fanoušků narušila…

PŘÍMO Z KYPRU | Nový, ale skromný stadionek. Pro osm tisíc lidí. Za tribunami palmy, do toho všudypřítomné…

Slovák z Olomouce vychytal Čechy: Kouč z Kanady nám přinesl systém

Slovák z Olomouce vychytal Čechy: Kouč z Kanady nám…

V premiérovém reprezentačním duelu sezony Česka proti Slovensku v Třinci (0:2) byli oba gólmani vynikající. V…

 

Reflex.cz

Papež František a migranti: Totální ztráta pudu sebezáchovy

Papež František a migranti: Totální ztráta pudu sebezáchovy

Je jistě svatokrádežné nazírat na konání papeže, hlavy katolické církve, očima etologie, nauky o chování zvířat.…

Pozůstatky sovětského impéria: Fotografie tajných základen, které na mapě nenajdete

Pozůstatky sovětského impéria: Fotografie tajných…

Jedna návštěva u babičky, to bylo vše, co u Danila Tkachenka stačilo k zažehnutí touhy po prozkoumání vojenských…