BMW se u benzinových verzí zbaví „i“ v názvu. Prý aby se nepletly s elektromobily
Mnichovská automobilka změní tradiční označení zážehových verzí svých modelů. Písmeno i má totiž zůstat vyhrazené čistě elektrickým vozům.
Na „íčko“ v názvu jsme si zvykli u spousty aut. V případě BMW se kořeny tohoto označení táhnou zhruba do 70. let minulého století, kdy se místo karburátorů začalo prosazovat mechanické, posléze elektronicky řízené vstřikování neboli injection (z toho je odvozeno právě zmíněné „i“).
BMW se však tohoto písmene hodlá v nejbližších letech částečně zbavit. Používá ho totiž jak u zážehových variant (například 330i, 520i či xDrive40i), tak u svých elektromobilů BMW i. Informaci potvrdil Bernd Köber, viceprezident značky BMW a produktového managementu. Změna se projeví už u nadcházející generace SUV X3, která by se měla představit v následujících měsících. Sportovní verze se totiž již nebude jmenovat M40i, nýbrž pouze M50, jak to známe z dynamicky laděných elektromobilů.
Sám mám v garáži zaparkované BMW 323i z roku 1979 a v minulosti jsem měl též 318is E36, takže mám k tomuhle označení také trochu osobní vztah. Na druhou stranu chápu, že „íčko“ v současné době, kdy vstřikování mají dlouhé desítky let všechna auta, svým způsobem vlastně ztrácí význam.
BMW navíc minimálně v Evropě hojně přechází na plug-in hybridní pohon s písmenem e na konci, který bude mít v následujících letech velmi pravděpodobně stále větší slovo. Prodeje klasických elektromobilů totiž nerostou tak dynamicky, jak se očekávalo. Nové generace plug-inů s výrazně delším dojezdem by tak automobilkám mohly pomoci splnit stále přísnější emisní limity.

U dieselů, jejichž budoucnost zřejmě není tak černá, jak se ještě nedávno zdálo, k žádné změně zatím nedojde. Písmeno d jim proto evidentně zůstane až do konce, který podle všeho nebude orámován rokem 2035, kdy měl prodej spalovacích motorů v Evropě de facto skončit.