Test Auto.cz

DS 4 2.0 BlueHDi (110 kW) – Božská komedie

16.11. 2015
Verdikt
 

Luxusní značka koncernu PSA je pojmenována po slavném modelu DS. Je hatchback DS 4 dobrý jako legendární bohyně, nebo jde spíše o „komedií?“

DS bylo od roku 2009 luxusní divizí Citroënu, od loňska už ale funguje jako samostatná značka. S touto změnou nedošlo jen k přejmenování nabízených aut, výrobce je také postupně modernizuje. Po vylepšené DS 5 jsme vyzkoušeli o segment menší DS 4.

Model DS 4 chce konkurovat takovým soupeřům jako Audi A3, BMW 1 nebo Mercedes-Benz třídy A. Ve srovnání s nimi však nabízí lehce zvýšenou karoserii, podobně jako nedávno představený „aktivní kompakt“ Infiniti Q30, který se na českém trhu objeví na začátku roku 2016.

S německou konkurencí značka DS nechce bojovat jejími zbraněmi, ale svými, francouzskými. Sázet chce hlavně na kultivovanost a eleganci, naopak technika příliš zdůrazňována nebude. To je patrné i na DS 4, která používá jednoduchou zadní nápravu s deformovatelnou příčkou a nikoliv sofistikovanější víceprvkovou.

Video

Elegán s podivnou přídí

Zvýšený kompaktní hatchback DS 4 se prodává od roku 2010, byl by tak nejvyšší čas jej modernizovat, i pokud by nedošlo k přeměně divize DS v samostatnou značku. Tento přechod ale znamenal, že se DS 4 dočkal výraznějších designových změn, aby se více odlišil od modelů značky Citroën.

Vpředu se objevuje nová maska chladiče s elegantním logem značky, která je novým jednotícím prvkem vozů značky DS. Má šestiúhelníkový tvar se zakulacenými rohy a popravdě řečeno nám ke zbytku auta příliš nesedí, jakoby do celku byla maska naroubována příliš násilně.

Na masku přímo navazují nově tvarované hlavní světlomety, které u vyšších výbav mohou využívat techniku DS LED Vision. Hlavní část paprsku těchto světel je tvořena xenonovými výbojkami, ty jsou ale doplněny o diodové moduly. Diodami jsou tvořeny také mlhovky. Jasný a daleko svítící paprsek se nám za temných nocí zamlouval, mnozí protijedoucí řidiči nás ale problikávali, protože si patrně mysleli, že svítíme dálkovými. Líbila se nám též funkce samonatáčení světel podle natočení volantu, kterou doplňuje i přisvětlování mlhovkami.

DS 4 je učebnicový příklad crossoveru, auto kombinuje prvky hatchbacků, SUV a kupé. První typ naznačuje celková silueta, druhý zvýšená karoserie a třetí „maskované“ zadní dveře. Klika zadních dveří je ukryta do sloupků C, na první pohled tak „dé eso“ vypadá jako třídveřový model. Dveře jsou kvůli zadním blatníkům široce vykrojené, nástupní otvor je tak velice omezený. Také jejich ostrá hrana není při nastupování příliš praktická.

obrázek [600 x 302]

Luxusní kabina s lacinějšími detaily

Uvnitř se měnil hlavně středový panel, kde našel místo nový multimediální systém. Dotykový displej sice nadále zůstává sedmipalcový, většina ovládacích tlačítek se ale přesunula přímo na obrazovku, což uvolnilo prostor na centrální desce. Díky tomu už není tak přesycená tlačítky.

Použitá navigace funguje hbitě a spolehlivě, jen některé polní cesty jsou na mapě zobrazovány jako normální silnice. Příliš se nám nelíbilo nízké rozlišení – od auta za cenu DS 4 (s testovaným motorem od 720 900 Kč…) bychom čekali něco prémiovějšího. Displej by navíc mohl být větší, některé ovladače se nám zdály malé, což znesnadňovalo manipulaci se systémem během jízdy.

obrázek [600 x 343]

Také kaplička s přístroji není příliš prémiová, ostatně až na rychloměr je shodná s obyčejným Citroënem C4. Netradičním prvkem je možnost změny podsvícení přístrojů, to kdyby vám přišlo, že bílá je moc mainstreamová barva. Palubní deska za příplatek 32.000 Kč může být čalouněná kůží, díky čemuž působí luxusně. Některé partie by ale mohly být zhotoveny kvalitněji.

Volant má větší průměr a tenčí věnec, posaz je díky zvýšenému postoji karoserie vyšší. Zatímco výhled vpřed usnadňují tenké A sloupky, dozadu je to kvůli masivním C sloupkům a malému zadnímu sklu jak v tanku. Zkrátka, daň za styl.

O nešikovném nastupování vzad jsme již mluvili, na zadních sedadlech pak cestující nemají příliš místa. Svažující se střecha omezuje prostor na hlavu, stejně tak před koleny není místa nazbyt. Spolucestující si navíc stěžovali na tvrdé sedáky, vliv na to mělo tvarování inspirované náramky hodinek. Výtkou může být i nemožnost stahování zadních oken – byť v dobách standardně dodávané klimatizace nám to tolik nevadilo. To všechno ukazuje, že by DS 4 klidně mohlo být třídveřové auto, vždyť ve finále je stejně primárně určeno jen pro dva.

Od DS 4 nikdo nebude čekat žádné zázraky v oblasti zavazadelníku, základních 385 litrů nicméně bude dvoučlenné posádce stačit. Navíc potěší praktické prvky v podobě háčků na tašky nebo osvětlení kufru, které lze přetvořit ve svítilnu. Snad jen ta vysoká nakládací hrana může při manipulaci se zavazadly vadit.

1/3 Pokračovat ve čtení

Spolupracujeme s TipCars.com

DS 4 2.0 BlueHDi (110 kW)

Cena v základní výbavě: 790 900 Kč Cena v testované výbavě: 997 900 Kč

Základní výbava:Šest airbagů, systém sledování mrtvého úhlu, palubní počítač, tempomat, přední a zadní parkovací senzory, centrální zamykání s dálkovým ovládáním, bezklíčový vstup, elektrické stahování předních oken, elektricky ovládaná a vyhřívaná vnější zpětná zrcátka, kožený volant, automatická dvouzónová klimatizace, diodové mlhovky s funkcí přisvěcování do zatáček, samonatáčecí LED-xenonové světlomety DS LED Vision, dešťový a světelný senzor, rádio, bluetooth, výškově nastavitelná přední sedadla, elektricky nastavitelné bederní opěrky předních sedadel s funkcí masáže, čalounění kombinující látku s kůží, 18palcová kola.

Výbava testovaného vozu:Paket Integral – palubní deska, panely dveří a volant čalouněné kůží (+32.000,-), paket Leather Habana – kožené čalounění sedadel se sedáky a opěradly ve tvaru náramku, středová loketní opěrka vpředu, hlavice řadicí páky a manžeta řadicí páky čalouněné kůží, elektricky nastavitelné sedadlo řidiče s pamětí polohy, vyhřívaná přední sedadla (+60.000,-), 19palcová kola (+11.000,-), metalický lak (+16.500,-), zadní parkovací kamera (+12.000,-), navigace se 7“ displejem (+18.500,-), chromované kryty zpětných zrcátek (+2.000,-), střecha, spoiler a středy kol v barvě Černá Perla Nera a zatmavená skla zadních oken (+13.000,-), alarm (+9.000,-), hudební systém Denon s osmi reproduktory a subwooferem o výkonu 100 W (+15.000,-), varování před opuštěním jízdního pruhu (+18.000,-).

Sdílejte data bezpečně s aplikací Safety4Transfer Sdílejte data bezpečně s aplikací Safety4Transfer

Společnost CNS a.s. uvádí na český trh software pro…

Hamáček porušil naši dohodu, že nenavrhne Pocheho, tvrdí Zeman Hamáček porušil naši dohodu, že nenavrhne Pocheho, tvrdí Zeman

Prezident Miloš Zeman se podle svých slov před týdnem s…

Největší zábavní firmou je Netflix Největší zábavní firmou je Netflix

Tržní hodnota Netflixu dnes stoupla na rekordních 153…

 
Technické údaje
Motor DS 4 2.0 BlueHDi (110 kW)
Typ motoru: přeplňovaný vznětový
Válce / ventily: 4 / 4
Zdvihový objem (ccm): 1997
Nejvyšší výkon (kW / ot/min): 110 / 4000
Nejvyšší toč. moment (Nm / ot/min): 370 / 2000
Provozní vlastnosti
Maximální rychlost (km/h): 207
Zrychlení 0 - 100 km/h (s): 8.8
Spotřeba město/mimo/kombi (l/100 km): 4.4 / 3.6 / 3.9
Emise CO2:103
Rozměry a hmotnosti
Zavaz. prostor - sedadla/sklopena (l): 395 / 1021
Objem nádrže (l):60
Pohotovostní hm. / nosnost (kg): 1410 / 450
Rozměr pneu:225/40 R19
rozměry vozu
Rozměry dle nákresu - vnější rozměry
a) délka (mm): 4284
b) šířka (mm): 1810
c) výška (mm): 1492
d) rozvor (mm): 2612
e) rozchod vpředu (mm): 1527
f) rozchod vzadu (mm): 1532
Rozměry dle nákresu - vnitřní rozměry
g) podélný prostor vpředu min/max (mm): 710 / 1020
h) podélný prostor vzadu min/max (mm): 660 / 900
i) výška nad sedadlem - vpředu (mm): 1000
j) výška nad sedadlem - vzadu (mm):940
k) šířka vpředu (mm): 1500
l) šířka vzadu (mm): 1450
délka sedáku vpředu (mm): 510
délka sedáku vzadu (mm): 470
výška opěradla vpředu (mm): 630
výška opěradla vzadu (mm): 650
místo vzadu pod předním sedadlem: ano
 

Přidat názorDiskuse: DS 4 2.0 BlueHDi (110 kW) – Božská komedie







Doporučujeme
Že jsou moderní auta blbuvzdorná? Těmito věcmi si auto ničíte, aniž o tom víte Že jsou moderní auta blbuvzdorná? Těmito věcmi si auto ničíte, aniž o tom víte

Automobil je dnes čistě spotřební záležitostí. V…

Jsou české silnice nejhorší v Evropě? Tohle nám na nich nejvíce vadí! Jsou české silnice nejhorší v Evropě? Tohle nám na nich nejvíce vadí!

České silnice mají hrozný povrch a jsou špatně značené, v…

 

AutoRevue
Chcete levně natankovat? Jeďte do Polska. Ceny paliv v ČR jsou rekordně vysoké Chcete levně natankovat? Jeďte do Polska. Ceny paliv v ČR jsou rekordně vysoké

Za poslední dva měsíce vzrostla cena paliv zhruba o dvě…

Nový Ford Focus už se vyrábí. Podívejte se do upravené německé továrny Nový Ford Focus už se vyrábí. Podívejte se do upravené německé továrny

Příchod každého nového modelu si žádá prázdniny pro…

 





 
Výhody a nevýhody elektromobilů: Proč třeba nepotřebují převodovku? A jak je to s jejich účinností?

Výhody a nevýhody elektromobilů: Proč třeba nepotřebují převodovku?

Včera

Elektromobily jsou dle mnohých pohonem budoucnosti. Co od nich může řadový motorista očekávat?




Blesk.cz

Luxusní loď obávaného diktátora nikdo nechce: Ze Saddámovy jachty bude hotel!

Luxusní loď obávaného diktátora nikdo nechce: Ze…

Postel s hedvábnými závěsy, koupelna vykládaná zlatem, 17 pokojů pro hosty a vlastní holičství. Luxusní…

Trump zrušil plánované setkání s Kim Čong-unem. Kvůli silné nevraživosti

Trump zrušil plánované setkání s Kim Čong-unem.…

Americký prezident Donald Trump kvůli nepřátelským postojům KLDR zrušil summit s vůdcem Severní Koreje Kim…

 

iSport.cz

Speciál k finále Ligy mistrů: 68 stran, plakáty. Zase vyhrajeme, hlásí Šmicer

Speciál k finále Ligy mistrů: 68 stran, plakáty.…

Liverpool proti Realu Madrid. Tohle finále fotbalové Ligy mistrů bude velmi emotivní pro jednoho z hrdinů…

Na lovu nadějných stoperů. Nejen Radakovič zaujal velké kluby

Na lovu nadějných stoperů. Nejen Radakovič zaujal…

Ligové STATS | S blížícím se přestupovým oknem se o nich mluví víc a víc. Sigma Olomouc patrně neudrží…

 

Reflex.cz

Palác na kolejích: Takhle cestoval ruský car, než byl sesazen a zastřelen bolševiky

Palác na kolejích: Takhle cestoval ruský car, než…

Konec 19. století byl ve znamení obrovského rozmachu železniční dopravy a pozadu nechtěl zůstat ani ruský car…

Sado-maso v Dobřichovicích: Skvělé erotické kresby, které vás možná inspirují

Sado-maso v Dobřichovicích: Skvělé erotické kresby,…

Michal Cihlář je všeobecně známý jako ten, který dal tvář pražské zoo (a udělal to skvěle). Jeho oborem ovšem…