Test Auto.cz

DS 4 2.0 BlueHDi (110 kW) – Božská komedie

16.11. 2015
Verdikt
 

Luxusní značka koncernu PSA je pojmenována po slavném modelu DS. Je hatchback DS 4 dobrý jako legendární bohyně, nebo jde spíše o „komedií?“

DS bylo od roku 2009 luxusní divizí Citroënu, od loňska už ale funguje jako samostatná značka. S touto změnou nedošlo jen k přejmenování nabízených aut, výrobce je také postupně modernizuje. Po vylepšené DS 5 jsme vyzkoušeli o segment menší DS 4.

Model DS 4 chce konkurovat takovým soupeřům jako Audi A3, BMW 1 nebo Mercedes-Benz třídy A. Ve srovnání s nimi však nabízí lehce zvýšenou karoserii, podobně jako nedávno představený „aktivní kompakt“ Infiniti Q30, který se na českém trhu objeví na začátku roku 2016.

S německou konkurencí značka DS nechce bojovat jejími zbraněmi, ale svými, francouzskými. Sázet chce hlavně na kultivovanost a eleganci, naopak technika příliš zdůrazňována nebude. To je patrné i na DS 4, která používá jednoduchou zadní nápravu s deformovatelnou příčkou a nikoliv sofistikovanější víceprvkovou.

Video

Elegán s podivnou přídí

Zvýšený kompaktní hatchback DS 4 se prodává od roku 2010, byl by tak nejvyšší čas jej modernizovat, i pokud by nedošlo k přeměně divize DS v samostatnou značku. Tento přechod ale znamenal, že se DS 4 dočkal výraznějších designových změn, aby se více odlišil od modelů značky Citroën.

Vpředu se objevuje nová maska chladiče s elegantním logem značky, která je novým jednotícím prvkem vozů značky DS. Má šestiúhelníkový tvar se zakulacenými rohy a popravdě řečeno nám ke zbytku auta příliš nesedí, jakoby do celku byla maska naroubována příliš násilně.

Na masku přímo navazují nově tvarované hlavní světlomety, které u vyšších výbav mohou využívat techniku DS LED Vision. Hlavní část paprsku těchto světel je tvořena xenonovými výbojkami, ty jsou ale doplněny o diodové moduly. Diodami jsou tvořeny také mlhovky. Jasný a daleko svítící paprsek se nám za temných nocí zamlouval, mnozí protijedoucí řidiči nás ale problikávali, protože si patrně mysleli, že svítíme dálkovými. Líbila se nám též funkce samonatáčení světel podle natočení volantu, kterou doplňuje i přisvětlování mlhovkami.

DS 4 je učebnicový příklad crossoveru, auto kombinuje prvky hatchbacků, SUV a kupé. První typ naznačuje celková silueta, druhý zvýšená karoserie a třetí „maskované“ zadní dveře. Klika zadních dveří je ukryta do sloupků C, na první pohled tak „dé eso“ vypadá jako třídveřový model. Dveře jsou kvůli zadním blatníkům široce vykrojené, nástupní otvor je tak velice omezený. Také jejich ostrá hrana není při nastupování příliš praktická.

obrázek [600 x 302]

Luxusní kabina s lacinějšími detaily

Uvnitř se měnil hlavně středový panel, kde našel místo nový multimediální systém. Dotykový displej sice nadále zůstává sedmipalcový, většina ovládacích tlačítek se ale přesunula přímo na obrazovku, což uvolnilo prostor na centrální desce. Díky tomu už není tak přesycená tlačítky.

Použitá navigace funguje hbitě a spolehlivě, jen některé polní cesty jsou na mapě zobrazovány jako normální silnice. Příliš se nám nelíbilo nízké rozlišení – od auta za cenu DS 4 (s testovaným motorem od 720 900 Kč…) bychom čekali něco prémiovějšího. Displej by navíc mohl být větší, některé ovladače se nám zdály malé, což znesnadňovalo manipulaci se systémem během jízdy.

obrázek [600 x 343]

Také kaplička s přístroji není příliš prémiová, ostatně až na rychloměr je shodná s obyčejným Citroënem C4. Netradičním prvkem je možnost změny podsvícení přístrojů, to kdyby vám přišlo, že bílá je moc mainstreamová barva. Palubní deska za příplatek 32.000 Kč může být čalouněná kůží, díky čemuž působí luxusně. Některé partie by ale mohly být zhotoveny kvalitněji.

Volant má větší průměr a tenčí věnec, posaz je díky zvýšenému postoji karoserie vyšší. Zatímco výhled vpřed usnadňují tenké A sloupky, dozadu je to kvůli masivním C sloupkům a malému zadnímu sklu jak v tanku. Zkrátka, daň za styl.

O nešikovném nastupování vzad jsme již mluvili, na zadních sedadlech pak cestující nemají příliš místa. Svažující se střecha omezuje prostor na hlavu, stejně tak před koleny není místa nazbyt. Spolucestující si navíc stěžovali na tvrdé sedáky, vliv na to mělo tvarování inspirované náramky hodinek. Výtkou může být i nemožnost stahování zadních oken – byť v dobách standardně dodávané klimatizace nám to tolik nevadilo. To všechno ukazuje, že by DS 4 klidně mohlo být třídveřové auto, vždyť ve finále je stejně primárně určeno jen pro dva.

Od DS 4 nikdo nebude čekat žádné zázraky v oblasti zavazadelníku, základních 385 litrů nicméně bude dvoučlenné posádce stačit. Navíc potěší praktické prvky v podobě háčků na tašky nebo osvětlení kufru, které lze přetvořit ve svítilnu. Snad jen ta vysoká nakládací hrana může při manipulaci se zavazadly vadit.

1/3 Pokračovat ve čtení

Spolupracujeme s TipCars.com

DS 4 2.0 BlueHDi (110 kW)

Cena v základní výbavě: 790 900 Kč Cena v testované výbavě: 997 900 Kč

Základní výbava:Šest airbagů, systém sledování mrtvého úhlu, palubní počítač, tempomat, přední a zadní parkovací senzory, centrální zamykání s dálkovým ovládáním, bezklíčový vstup, elektrické stahování předních oken, elektricky ovládaná a vyhřívaná vnější zpětná zrcátka, kožený volant, automatická dvouzónová klimatizace, diodové mlhovky s funkcí přisvěcování do zatáček, samonatáčecí LED-xenonové světlomety DS LED Vision, dešťový a světelný senzor, rádio, bluetooth, výškově nastavitelná přední sedadla, elektricky nastavitelné bederní opěrky předních sedadel s funkcí masáže, čalounění kombinující látku s kůží, 18palcová kola.

Výbava testovaného vozu:Paket Integral – palubní deska, panely dveří a volant čalouněné kůží (+32.000,-), paket Leather Habana – kožené čalounění sedadel se sedáky a opěradly ve tvaru náramku, středová loketní opěrka vpředu, hlavice řadicí páky a manžeta řadicí páky čalouněné kůží, elektricky nastavitelné sedadlo řidiče s pamětí polohy, vyhřívaná přední sedadla (+60.000,-), 19palcová kola (+11.000,-), metalický lak (+16.500,-), zadní parkovací kamera (+12.000,-), navigace se 7“ displejem (+18.500,-), chromované kryty zpětných zrcátek (+2.000,-), střecha, spoiler a středy kol v barvě Černá Perla Nera a zatmavená skla zadních oken (+13.000,-), alarm (+9.000,-), hudební systém Denon s osmi reproduktory a subwooferem o výkonu 100 W (+15.000,-), varování před opuštěním jízdního pruhu (+18.000,-).

Německé dálnice se v roce 2019 zpoplatní, rozhodl parlament Německé dálnice se v roce 2019 zpoplatní, rozhodl parlament

Řidiči osobních aut budou muset od roku 2019 platit za…

Tomáš Šebek: Když jsem v Súdánu brečel, nikdo mi to nevyčetl Tomáš Šebek: Když jsem v Súdánu brečel, nikdo mi to nevyčetl

Chirurg Tomáš Šebek se vrátil z mise Lékařů bez hranic…

Restaurace stále podvádějí, účtují vyšší ceny cizincům Restaurace stále podvádějí, účtují vyšší ceny cizincům

Česká obchodní inspekce (ČOI) loni zjistila při…

Zeman zkomplikoval život exportérům, kurzové zajištění zdražilo Zeman zkomplikoval život exportérům, kurzové zajištění zdražilo

Prezident po většinu týdne zdražil exportérům náklady…

 
Technické údaje
Motor DS 4 2.0 BlueHDi (110 kW)
Typ motoru: přeplňovaný vznětový
Válce / ventily: 4 / 4
Zdvihový objem (ccm): 1997
Nejvyšší výkon (kW / ot/min): 110 / 4000
Nejvyšší toč. moment (Nm / ot/min): 370 / 2000
Provozní vlastnosti
Maximální rychlost (km/h): 207
Zrychlení 0 - 100 km/h (s): 8.8
Spotřeba město/mimo/kombi (l/100 km): 4.4 / 3.6 / 3.9
Emise CO2:103
Rozměry a hmotnosti
Zavaz. prostor - sedadla/sklopena (l): 395 / 1021
Objem nádrže (l):60
Pohotovostní hm. / nosnost (kg): 1410 / 450
Rozměr pneu:225/40 R19
rozměry vozu
Rozměry dle nákresu - vnější rozměry
a) délka (mm): 4284
b) šířka (mm): 1810
c) výška (mm): 1492
d) rozvor (mm): 2612
e) rozchod vpředu (mm): 1527
f) rozchod vzadu (mm): 1532
Rozměry dle nákresu - vnitřní rozměry
g) podélný prostor vpředu min/max (mm): 710 / 1020
h) podélný prostor vzadu min/max (mm): 660 / 900
i) výška nad sedadlem - vpředu (mm): 1000
j) výška nad sedadlem - vzadu (mm):940
k) šířka vpředu (mm): 1500
l) šířka vzadu (mm): 1450
délka sedáku vpředu (mm): 510
délka sedáku vzadu (mm): 470
výška opěradla vpředu (mm): 630
výška opěradla vzadu (mm): 650
místo vzadu pod předním sedadlem: ano
 

Přidat názorDiskuse: DS 4 2.0 BlueHDi (110 kW) – Božská komedie







Doporučujeme
Nové motory Mercedesu: Proč se vrací řadové šestiválce? Nová technika podrobně! Nové motory Mercedesu: Proč se vrací řadové šestiválce?

Od roku 2005 sázel Mercedes-Benz u šestiválců výhradně na…

Kontrolky v autě: Znáte jejich význam? Kontrolky v autě: Znáte jejich význam?

Co který symbol na palubní desce znamená, jsme psali již…

 

AutoRevue
Test Evropského auta roku. 5 důvodů, proč si Peugeot 3008 titul zaslouží Test Evropského auta roku. 5 důvodů, proč si Peugeot 3008 titul zaslouží

Je to jen pár dní, co si Peugeot 3008 vysloužil ocenění…

Vybrali jsme 10 současných aut s nejodvážnějšími světlomety a svítilnami Vybrali jsme 10 současných aut s nejodvážnějšími světlomety a svítilnami

V našem výběru najdete deset současných aut, u kterých se…

 






 
Toyota C-HR 1.2T vs Audi Q2 1.4 TSI: #nepostradatelní

TEST: Toyota C-HR 1.2T vs Audi Q2 1.4 TSI: #nepostradatelní

Dnes 08:00

Tahle dvě auta jsou pro budoucí image obou značek naprosto klíčová. Ale který z těchto stylových crossoverů je lepší?




Blesk.cz

Připravte si vitamínovou bombu: 3 recepty na výborné smoothie!

Připravte si vitamínovou bombu: 3 recepty na výborné…

Smoothie je nápojem dneška. Nejde však jen »obyčejný« džus. Kromě šťávy jsou ve smoothie rozmixované celé kusy…

15 tipů na víkend: Bitva u Sudoměře, klenoty Lucemburků i vlak legionářů!

15 tipů na víkend: Bitva u Sudoměře, klenoty…

Neseďte doma a nekoukejte se jen z okna! Vyrazte ven, do přírody, za poznáním! Pokud nevíte kam vyrazit, nechte…

 

iSport.cz

ONLINE: Ptejte se navrátilce Čelůstky! Na reprezentaci i pozici v Turecku

ONLINE: Ptejte se navrátilce Čelůstky! Na…

CHAT PÁTEK 13:15 | První start za reprezentační áčko si připsal v roce 2013 proti Kanadě, hned vstřelil branku.…

Expert vysvětluje: Proč se netrestaly (nejen) plzeňské ruce na Slavii?

Expert vysvětluje: Proč se netrestaly (nejen)…

Přou se o to i sami rozhodčí. Byla, nebo nebyla ruka? Tady jsou čtyři situace z jarní části ePojisteni.cz ligy,…

 

Reflex.cz

Rusko blíž k fašismu: Hon na svědky Jehovovy zahájen!

Rusko blíž k fašismu: Hon na svědky Jehovovy zahájen!

Svědkové Jehovovi jsou celkově nesympatickým společenstvím, které nemám rád a kterému zazlívám, že svým dětem…

Obchodní inspekce se tuží, mincovní šmejdi dostávají kouř!

Obchodní inspekce se tuží, mincovní šmejdi dostávají kouř!

Jako liberál málokdy tleskám, když se něco řeší represivně. V případě prodejců bezcenných plíšků vydávaných za…