Test Auto.cz

DS 4 2.0 BlueHDi (110 kW) – Božská komedie

16.11. 2015
Verdikt
 

Luxusní značka koncernu PSA je pojmenována po slavném modelu DS. Je hatchback DS 4 dobrý jako legendární bohyně, nebo jde spíše o „komedií?“

DS bylo od roku 2009 luxusní divizí Citroënu, od loňska už ale funguje jako samostatná značka. S touto změnou nedošlo jen k přejmenování nabízených aut, výrobce je také postupně modernizuje. Po vylepšené DS 5 jsme vyzkoušeli o segment menší DS 4.

Model DS 4 chce konkurovat takovým soupeřům jako Audi A3, BMW 1 nebo Mercedes-Benz třídy A. Ve srovnání s nimi však nabízí lehce zvýšenou karoserii, podobně jako nedávno představený „aktivní kompakt“ Infiniti Q30, který se na českém trhu objeví na začátku roku 2016.

S německou konkurencí značka DS nechce bojovat jejími zbraněmi, ale svými, francouzskými. Sázet chce hlavně na kultivovanost a eleganci, naopak technika příliš zdůrazňována nebude. To je patrné i na DS 4, která používá jednoduchou zadní nápravu s deformovatelnou příčkou a nikoliv sofistikovanější víceprvkovou.

Video

Elegán s podivnou přídí

Zvýšený kompaktní hatchback DS 4 se prodává od roku 2010, byl by tak nejvyšší čas jej modernizovat, i pokud by nedošlo k přeměně divize DS v samostatnou značku. Tento přechod ale znamenal, že se DS 4 dočkal výraznějších designových změn, aby se více odlišil od modelů značky Citroën.

Vpředu se objevuje nová maska chladiče s elegantním logem značky, která je novým jednotícím prvkem vozů značky DS. Má šestiúhelníkový tvar se zakulacenými rohy a popravdě řečeno nám ke zbytku auta příliš nesedí, jakoby do celku byla maska naroubována příliš násilně.

Na masku přímo navazují nově tvarované hlavní světlomety, které u vyšších výbav mohou využívat techniku DS LED Vision. Hlavní část paprsku těchto světel je tvořena xenonovými výbojkami, ty jsou ale doplněny o diodové moduly. Diodami jsou tvořeny také mlhovky. Jasný a daleko svítící paprsek se nám za temných nocí zamlouval, mnozí protijedoucí řidiči nás ale problikávali, protože si patrně mysleli, že svítíme dálkovými. Líbila se nám též funkce samonatáčení světel podle natočení volantu, kterou doplňuje i přisvětlování mlhovkami.

DS 4 je učebnicový příklad crossoveru, auto kombinuje prvky hatchbacků, SUV a kupé. První typ naznačuje celková silueta, druhý zvýšená karoserie a třetí „maskované“ zadní dveře. Klika zadních dveří je ukryta do sloupků C, na první pohled tak „dé eso“ vypadá jako třídveřový model. Dveře jsou kvůli zadním blatníkům široce vykrojené, nástupní otvor je tak velice omezený. Také jejich ostrá hrana není při nastupování příliš praktická.

obrázek [600 x 302]

Luxusní kabina s lacinějšími detaily

Uvnitř se měnil hlavně středový panel, kde našel místo nový multimediální systém. Dotykový displej sice nadále zůstává sedmipalcový, většina ovládacích tlačítek se ale přesunula přímo na obrazovku, což uvolnilo prostor na centrální desce. Díky tomu už není tak přesycená tlačítky.

Použitá navigace funguje hbitě a spolehlivě, jen některé polní cesty jsou na mapě zobrazovány jako normální silnice. Příliš se nám nelíbilo nízké rozlišení – od auta za cenu DS 4 (s testovaným motorem od 720 900 Kč…) bychom čekali něco prémiovějšího. Displej by navíc mohl být větší, některé ovladače se nám zdály malé, což znesnadňovalo manipulaci se systémem během jízdy.

obrázek [600 x 343]

Také kaplička s přístroji není příliš prémiová, ostatně až na rychloměr je shodná s obyčejným Citroënem C4. Netradičním prvkem je možnost změny podsvícení přístrojů, to kdyby vám přišlo, že bílá je moc mainstreamová barva. Palubní deska za příplatek 32.000 Kč může být čalouněná kůží, díky čemuž působí luxusně. Některé partie by ale mohly být zhotoveny kvalitněji.

Volant má větší průměr a tenčí věnec, posaz je díky zvýšenému postoji karoserie vyšší. Zatímco výhled vpřed usnadňují tenké A sloupky, dozadu je to kvůli masivním C sloupkům a malému zadnímu sklu jak v tanku. Zkrátka, daň za styl.

O nešikovném nastupování vzad jsme již mluvili, na zadních sedadlech pak cestující nemají příliš místa. Svažující se střecha omezuje prostor na hlavu, stejně tak před koleny není místa nazbyt. Spolucestující si navíc stěžovali na tvrdé sedáky, vliv na to mělo tvarování inspirované náramky hodinek. Výtkou může být i nemožnost stahování zadních oken – byť v dobách standardně dodávané klimatizace nám to tolik nevadilo. To všechno ukazuje, že by DS 4 klidně mohlo být třídveřové auto, vždyť ve finále je stejně primárně určeno jen pro dva.

Od DS 4 nikdo nebude čekat žádné zázraky v oblasti zavazadelníku, základních 385 litrů nicméně bude dvoučlenné posádce stačit. Navíc potěší praktické prvky v podobě háčků na tašky nebo osvětlení kufru, které lze přetvořit ve svítilnu. Snad jen ta vysoká nakládací hrana může při manipulaci se zavazadly vadit.

1/3 Pokračovat ve čtení

Spolupracujeme s TipCars.com

DS 4 2.0 BlueHDi (110 kW)

Cena v základní výbavě: 790 900 Kč Cena v testované výbavě: 997 900 Kč

Základní výbava:Šest airbagů, systém sledování mrtvého úhlu, palubní počítač, tempomat, přední a zadní parkovací senzory, centrální zamykání s dálkovým ovládáním, bezklíčový vstup, elektrické stahování předních oken, elektricky ovládaná a vyhřívaná vnější zpětná zrcátka, kožený volant, automatická dvouzónová klimatizace, diodové mlhovky s funkcí přisvěcování do zatáček, samonatáčecí LED-xenonové světlomety DS LED Vision, dešťový a světelný senzor, rádio, bluetooth, výškově nastavitelná přední sedadla, elektricky nastavitelné bederní opěrky předních sedadel s funkcí masáže, čalounění kombinující látku s kůží, 18palcová kola.

Výbava testovaného vozu:Paket Integral – palubní deska, panely dveří a volant čalouněné kůží (+32.000,-), paket Leather Habana – kožené čalounění sedadel se sedáky a opěradly ve tvaru náramku, středová loketní opěrka vpředu, hlavice řadicí páky a manžeta řadicí páky čalouněné kůží, elektricky nastavitelné sedadlo řidiče s pamětí polohy, vyhřívaná přední sedadla (+60.000,-), 19palcová kola (+11.000,-), metalický lak (+16.500,-), zadní parkovací kamera (+12.000,-), navigace se 7“ displejem (+18.500,-), chromované kryty zpětných zrcátek (+2.000,-), střecha, spoiler a středy kol v barvě Černá Perla Nera a zatmavená skla zadních oken (+13.000,-), alarm (+9.000,-), hudební systém Denon s osmi reproduktory a subwooferem o výkonu 100 W (+15.000,-), varování před opuštěním jízdního pruhu (+18.000,-).

Sakura je mezi šestnácti nejlepšími stavbami světa Sakura je mezi šestnácti nejlepšími stavbami světa

Rezidence Sakura skupiny T.E je mezi 16 nejlepšími…

Aero Vodochody představily nástupce letounu L-159 Aero Vodochody představily nástupce letounu L-159

Výrobce letecké techniky Aero Vodochody ukázal na…

Bílý dům: Trump vměšování Ruska nepopírá Bílý dům: Trump vměšování Ruska nepopírá

Bílý dům odmítl závěry médií, že si prezident Donald…

OBRAZEM: Pustý Detroit. Jak vypadá město pět let po největším krachu v historii USA OBRAZEM: Pustý Detroit. Jak vypadá město pět let po největším krachu v historii USA

Detroit, svého času jedno z nejlidnatějších měst USA…

 
Technické údaje
Motor DS 4 2.0 BlueHDi (110 kW)
Typ motoru: přeplňovaný vznětový
Válce / ventily: 4 / 4
Zdvihový objem (ccm): 1997
Nejvyšší výkon (kW / ot/min): 110 / 4000
Nejvyšší toč. moment (Nm / ot/min): 370 / 2000
Provozní vlastnosti
Maximální rychlost (km/h): 207
Zrychlení 0 - 100 km/h (s): 8.8
Spotřeba město/mimo/kombi (l/100 km): 4.4 / 3.6 / 3.9
Emise CO2:103
Rozměry a hmotnosti
Zavaz. prostor - sedadla/sklopena (l): 395 / 1021
Objem nádrže (l):60
Pohotovostní hm. / nosnost (kg): 1410 / 450
Rozměr pneu:225/40 R19
rozměry vozu
Rozměry dle nákresu - vnější rozměry
a) délka (mm): 4284
b) šířka (mm): 1810
c) výška (mm): 1492
d) rozvor (mm): 2612
e) rozchod vpředu (mm): 1527
f) rozchod vzadu (mm): 1532
Rozměry dle nákresu - vnitřní rozměry
g) podélný prostor vpředu min/max (mm): 710 / 1020
h) podélný prostor vzadu min/max (mm): 660 / 900
i) výška nad sedadlem - vpředu (mm): 1000
j) výška nad sedadlem - vzadu (mm):940
k) šířka vpředu (mm): 1500
l) šířka vzadu (mm): 1450
délka sedáku vpředu (mm): 510
délka sedáku vzadu (mm): 470
výška opěradla vpředu (mm): 630
výška opěradla vzadu (mm): 650
místo vzadu pod předním sedadlem: ano
 

Přidat názorDiskuse: DS 4 2.0 BlueHDi (110 kW) – Božská komedie







Doporučujeme
Pokuta za rychlost v Chorvatsku, Rakousku či Itálii. Jaký trest vám hrozí v zahraničí? Pokuta za rychlost v Chorvatsku, Rakousku či Itálii. Jaký trest vám hrozí v zahraničí?

Vysoké tresty za rychlost jako již tradičně hrozí v…

Že jsou moderní auta blbuvzdorná? Těmito věcmi si auto ničíte, aniž o tom víte Že jsou moderní auta blbuvzdorná? Těmito věcmi si auto ničíte, aniž o tom víte

Automobil je dnes čistě spotřební záležitostí. V…

 

AutoRevue
Místo volantu kleště, místo sedačky kyblík. Takové auto zastavili policisté Místo volantu kleště, místo sedačky kyblík. Takové auto zastavili policisté

Jízdu vskutku odvážného řidiče museli řešit dopravní…

Tohle je BMW X6 od Škodovky! Kodiaq dostal splývavou střechu a jméno GT Tohle je BMW X6 od Škodovky! Kodiaq dostal splývavou střechu a jméno GT

Po internetu se šíří první fotografie Škody Kodiaq GT.…

 





 
Další parádní Lego stavebnice! Bondův Aston Martin DB5 z kostek má unikátní výbavu

Další parádní Lego stavebnice! Bondův Aston Martin DB5 z kostek má unikátní výbavu

Včera

Lego stavebnice nejslavnějšího auta Jamese Bonda má dokonce i výbavu svého předobrazu.




Blesk.cz

Zvracející a močící Hitler i mrzačení nácků opět baví. Recenze Wolfenstein II: The New Colossus pro Switch

Zvracející a močící Hitler i mrzačení nácků opět…

Že bude Wolfenstein II: The New Colossus taková bomba, která se z videohry vyklubala, čekal málokdo. Počítalo se…

Miliardář Musk udělal z hrdiny z jeskyně pedofila. Dotkl se prý jeho chlouby

Miliardář Musk udělal z hrdiny z jeskyně pedofila.…

Americký miliardář a majitel vesmírné společnosti SpaceX Elon Musk se omluvil britskému jeskynnímu záchranáři za…

 

iSport.cz

Do žlutého jde Thomas. Na Tour končí Cavendish a Kittel, nestihli limit

Do žlutého jde Thomas. Na Tour končí Cavendish a…

Britský cyklista Geraint Thomas je novým vedoucím jezdcem Tour de France. Do žlutého trikotu se oblékl díky…

Blázinec a fotka s Ronaldem! Jak se český talent Juve potkal s idolem

Blázinec a fotka s Ronaldem! Jak se český talent…

Splnil si sen, možná i jeden z největších životních zážitků. Roman Macek, český záložník Juventusu, na vlastní…

 

Reflex.cz

Babiš bude hlavní koordinátor boje proti korupci aneb Agrokozel nejvyšším zahradníkem

Babiš bude hlavní koordinátor boje proti korupci…

Někdy si říkám, že už mne v Česku nemůže nic překvapit, avšak… Premiér Andrej Babiš se nově stal nejvyšším (!!)…

Miss Írán: Těžko uvěřit, ale i v této zemi kdysi probíhaly soutěže o nejkrásnější dívku. Podívejte se

Miss Írán: Těžko uvěřit, ale i v této zemi kdysi…

V současnosti je Írán země, kde vládne tvrdý islámský režim. Ne vždy tomu tak ale bylo. Před islámskou revolucí…