Test Auto.cz

DS 4 2.0 BlueHDi (110 kW) – Božská komedie

16.11. 2015
Verdikt
 

Luxusní značka koncernu PSA je pojmenována po slavném modelu DS. Je hatchback DS 4 dobrý jako legendární bohyně, nebo jde spíše o „komedií?“

DS bylo od roku 2009 luxusní divizí Citroënu, od loňska už ale funguje jako samostatná značka. S touto změnou nedošlo jen k přejmenování nabízených aut, výrobce je také postupně modernizuje. Po vylepšené DS 5 jsme vyzkoušeli o segment menší DS 4.

Model DS 4 chce konkurovat takovým soupeřům jako Audi A3, BMW 1 nebo Mercedes-Benz třídy A. Ve srovnání s nimi však nabízí lehce zvýšenou karoserii, podobně jako nedávno představený „aktivní kompakt“ Infiniti Q30, který se na českém trhu objeví na začátku roku 2016.

S německou konkurencí značka DS nechce bojovat jejími zbraněmi, ale svými, francouzskými. Sázet chce hlavně na kultivovanost a eleganci, naopak technika příliš zdůrazňována nebude. To je patrné i na DS 4, která používá jednoduchou zadní nápravu s deformovatelnou příčkou a nikoliv sofistikovanější víceprvkovou.

Video

Elegán s podivnou přídí

Zvýšený kompaktní hatchback DS 4 se prodává od roku 2010, byl by tak nejvyšší čas jej modernizovat, i pokud by nedošlo k přeměně divize DS v samostatnou značku. Tento přechod ale znamenal, že se DS 4 dočkal výraznějších designových změn, aby se více odlišil od modelů značky Citroën.

Vpředu se objevuje nová maska chladiče s elegantním logem značky, která je novým jednotícím prvkem vozů značky DS. Má šestiúhelníkový tvar se zakulacenými rohy a popravdě řečeno nám ke zbytku auta příliš nesedí, jakoby do celku byla maska naroubována příliš násilně.

Na masku přímo navazují nově tvarované hlavní světlomety, které u vyšších výbav mohou využívat techniku DS LED Vision. Hlavní část paprsku těchto světel je tvořena xenonovými výbojkami, ty jsou ale doplněny o diodové moduly. Diodami jsou tvořeny také mlhovky. Jasný a daleko svítící paprsek se nám za temných nocí zamlouval, mnozí protijedoucí řidiči nás ale problikávali, protože si patrně mysleli, že svítíme dálkovými. Líbila se nám též funkce samonatáčení světel podle natočení volantu, kterou doplňuje i přisvětlování mlhovkami.

DS 4 je učebnicový příklad crossoveru, auto kombinuje prvky hatchbacků, SUV a kupé. První typ naznačuje celková silueta, druhý zvýšená karoserie a třetí „maskované“ zadní dveře. Klika zadních dveří je ukryta do sloupků C, na první pohled tak „dé eso“ vypadá jako třídveřový model. Dveře jsou kvůli zadním blatníkům široce vykrojené, nástupní otvor je tak velice omezený. Také jejich ostrá hrana není při nastupování příliš praktická.

obrázek [600 x 302]

Luxusní kabina s lacinějšími detaily

Uvnitř se měnil hlavně středový panel, kde našel místo nový multimediální systém. Dotykový displej sice nadále zůstává sedmipalcový, většina ovládacích tlačítek se ale přesunula přímo na obrazovku, což uvolnilo prostor na centrální desce. Díky tomu už není tak přesycená tlačítky.

Použitá navigace funguje hbitě a spolehlivě, jen některé polní cesty jsou na mapě zobrazovány jako normální silnice. Příliš se nám nelíbilo nízké rozlišení – od auta za cenu DS 4 (s testovaným motorem od 720 900 Kč…) bychom čekali něco prémiovějšího. Displej by navíc mohl být větší, některé ovladače se nám zdály malé, což znesnadňovalo manipulaci se systémem během jízdy.

obrázek [600 x 343]

Také kaplička s přístroji není příliš prémiová, ostatně až na rychloměr je shodná s obyčejným Citroënem C4. Netradičním prvkem je možnost změny podsvícení přístrojů, to kdyby vám přišlo, že bílá je moc mainstreamová barva. Palubní deska za příplatek 32.000 Kč může být čalouněná kůží, díky čemuž působí luxusně. Některé partie by ale mohly být zhotoveny kvalitněji.

Volant má větší průměr a tenčí věnec, posaz je díky zvýšenému postoji karoserie vyšší. Zatímco výhled vpřed usnadňují tenké A sloupky, dozadu je to kvůli masivním C sloupkům a malému zadnímu sklu jak v tanku. Zkrátka, daň za styl.

O nešikovném nastupování vzad jsme již mluvili, na zadních sedadlech pak cestující nemají příliš místa. Svažující se střecha omezuje prostor na hlavu, stejně tak před koleny není místa nazbyt. Spolucestující si navíc stěžovali na tvrdé sedáky, vliv na to mělo tvarování inspirované náramky hodinek. Výtkou může být i nemožnost stahování zadních oken – byť v dobách standardně dodávané klimatizace nám to tolik nevadilo. To všechno ukazuje, že by DS 4 klidně mohlo být třídveřové auto, vždyť ve finále je stejně primárně určeno jen pro dva.

Od DS 4 nikdo nebude čekat žádné zázraky v oblasti zavazadelníku, základních 385 litrů nicméně bude dvoučlenné posádce stačit. Navíc potěší praktické prvky v podobě háčků na tašky nebo osvětlení kufru, které lze přetvořit ve svítilnu. Snad jen ta vysoká nakládací hrana může při manipulaci se zavazadly vadit.

1/3 Pokračovat ve čtení

Spolupracujeme s TipCars.com

DS 4 2.0 BlueHDi (110 kW)

Cena v základní výbavě: 790 900 Kč Cena v testované výbavě: 997 900 Kč

Základní výbava:Šest airbagů, systém sledování mrtvého úhlu, palubní počítač, tempomat, přední a zadní parkovací senzory, centrální zamykání s dálkovým ovládáním, bezklíčový vstup, elektrické stahování předních oken, elektricky ovládaná a vyhřívaná vnější zpětná zrcátka, kožený volant, automatická dvouzónová klimatizace, diodové mlhovky s funkcí přisvěcování do zatáček, samonatáčecí LED-xenonové světlomety DS LED Vision, dešťový a světelný senzor, rádio, bluetooth, výškově nastavitelná přední sedadla, elektricky nastavitelné bederní opěrky předních sedadel s funkcí masáže, čalounění kombinující látku s kůží, 18palcová kola.

Výbava testovaného vozu:Paket Integral – palubní deska, panely dveří a volant čalouněné kůží (+32.000,-), paket Leather Habana – kožené čalounění sedadel se sedáky a opěradly ve tvaru náramku, středová loketní opěrka vpředu, hlavice řadicí páky a manžeta řadicí páky čalouněné kůží, elektricky nastavitelné sedadlo řidiče s pamětí polohy, vyhřívaná přední sedadla (+60.000,-), 19palcová kola (+11.000,-), metalický lak (+16.500,-), zadní parkovací kamera (+12.000,-), navigace se 7“ displejem (+18.500,-), chromované kryty zpětných zrcátek (+2.000,-), střecha, spoiler a středy kol v barvě Černá Perla Nera a zatmavená skla zadních oken (+13.000,-), alarm (+9.000,-), hudební systém Denon s osmi reproduktory a subwooferem o výkonu 100 W (+15.000,-), varování před opuštěním jízdního pruhu (+18.000,-).

Polský senát schválil kontroverzní reorganizaci nejvyššího soudu Polský senát schválil kontroverzní reorganizaci nejvyššího soudu

Horní komora polského parlamentu, Senát, dnes v noci…

Devět gigantů, které brázdí moře: od obří jachty po největší nákladní loď světa Devět gigantů, které brázdí moře: od obří jachty po největší nákladní loď světa

Podívejte se na devět největších lodí různých kategorií.…

Komentář: Realitní bublina je opět ve hře Komentář: Realitní bublina je opět ve hře

Ve středu byla zveřejněna statistika Eurostatu vývoje cen…

Češi mohou opravit největší rafinérii v Iráku. Obnova země má tlumit migraci Češi mohou opravit největší rafinérii v Iráku. Obnova země má tlumit migraci

Irácký velvyslanec Valíd Šiltágh vyzval české firmy k…

 
Technické údaje
Motor DS 4 2.0 BlueHDi (110 kW)
Typ motoru: přeplňovaný vznětový
Válce / ventily: 4 / 4
Zdvihový objem (ccm): 1997
Nejvyšší výkon (kW / ot/min): 110 / 4000
Nejvyšší toč. moment (Nm / ot/min): 370 / 2000
Provozní vlastnosti
Maximální rychlost (km/h): 207
Zrychlení 0 - 100 km/h (s): 8.8
Spotřeba město/mimo/kombi (l/100 km): 4.4 / 3.6 / 3.9
Emise CO2:103
Rozměry a hmotnosti
Zavaz. prostor - sedadla/sklopena (l): 395 / 1021
Objem nádrže (l):60
Pohotovostní hm. / nosnost (kg): 1410 / 450
Rozměr pneu:225/40 R19
rozměry vozu
Rozměry dle nákresu - vnější rozměry
a) délka (mm): 4284
b) šířka (mm): 1810
c) výška (mm): 1492
d) rozvor (mm): 2612
e) rozchod vpředu (mm): 1527
f) rozchod vzadu (mm): 1532
Rozměry dle nákresu - vnitřní rozměry
g) podélný prostor vpředu min/max (mm): 710 / 1020
h) podélný prostor vzadu min/max (mm): 660 / 900
i) výška nad sedadlem - vpředu (mm): 1000
j) výška nad sedadlem - vzadu (mm):940
k) šířka vpředu (mm): 1500
l) šířka vzadu (mm): 1450
délka sedáku vpředu (mm): 510
délka sedáku vzadu (mm): 470
výška opěradla vpředu (mm): 630
výška opěradla vzadu (mm): 650
místo vzadu pod předním sedadlem: ano
 

Přidat názorDiskuse: DS 4 2.0 BlueHDi (110 kW) – Božská komedie







Doporučujeme
Když policista řídí provoz na křižovatce. Víte, co znamenají jeho gesta? Když policista řídí provoz na křižovatce. Víte, co znamenají jeho gesta?

Policista řídící provoz na křižovatce mnohé řidiče mate.…

Víte, jaké palivo v zahraničí natankovat? A jak se vyznat v označení Gazole či Senza Plombo? Víte, jaké palivo v zahraničí natankovat? A jak se vyznat v označení Gazole či Senza Plombo?

Ne ve všech státech Evropské unie se nafta označuje jako…

 

AutoRevue
5W, 10W nebo něco jiného? Opravdu víte vše o motorovém oleji? 5W, 10W nebo něco jiného? Opravdu víte vše o motorovém oleji?

Mechanická konstrukce automobilu se dá s nadsázkou…

Víme, jaká ojetá auta se v Česku prodávají... Jsou čím dál starší Víme, jaká ojetá auta se v Česku prodávají... Jsou čím dál starší

Společnost Cebia analyzovala současnou podobu trhu s…

 





 
Velký test filtrů pevných částic pro Škodu Octavia 1.6 TDI. Levný, levnější a žádný

Velký test filtrů pevných částic pro Škodu Octavia 1.6 TDI. Levný, levnější a žádný

Dnes 08:00

Škoda radikálně zlevnila filtry pevných částic. Zároveň však zavedla dvě řady: vedle originální ještě ekonomickou. Už za 10.000 Kč pak pořídíte filtr z Polska. Důkladně jsme jej prověřili.




Blesk.cz

Hogo fogo mejdan očima Františky: Boháči se neshodli

Hogo fogo mejdan očima Františky: Boháči se neshodli

Mezinárodní filmový festival Karlovy Vary, jenž na počátku prázdnin atraktivně uzavřel společenskou sezónu,…

V sobotu se budeme „ploužit“, čeká nás až 35 °C. Pak přijdou bouřky

V sobotu se budeme „ploužit“, čeká nás až 35 °C. Pak…

Také sobotním dnem nás budou provázet místy silné bouřky. Očekáváme polojasno až oblačno, během dne přibývání…

 

iSport.cz

S Froomem hraje sám ďábel. Dovolil si parádičku a zdravil legendu Tour

S Froomem hraje sám ďábel. Dovolil si parádičku a…

PŘÍMO Z FRANCIE | V naprosté pohodě je na Tour de France obhájce titulu Chris Froome. Až v takové, že si během…

Kučera po debaklu Baníku: Katastrofa! Případné otazníky mám vyřešené

Kučera po debaklu Baníku: Katastrofa! Případné…

Pětigólový ranec si odnesl ostravský Baník z generálky proti druholigovému Třinci. Soupeři, s nímž v minulé…

 

Reflex.cz

Týpek v klobouku Jamiroquai: Od jazzu a funku k disku a zase zpět

Týpek v klobouku Jamiroquai: Od jazzu a funku…

Po sedmi letech strávených hlavně péčí o rodinu a své dvě děti se letos na jaře na hudební scénu vrátil…

Velké Británii dochází vzdušný prostor. Nemá už kudy vést letadla, situace začíná být alarmující

Velké Británii dochází vzdušný prostor. Nemá už kudy…

Ředitel britského Národního úřadu řízení leteckého provozu uvádí, že pokud nedojde ve Velké Británii k radikální…