Test Auto.cz

Fiat Tipo 1.4 (70 kW) – Proč nemá turbo?

9.5. 2016
Verdikt
 

Nový kompaktní sedan od Fiatu chce kombinovat atraktivní poměr ceny a výkonu. Má smysl uvažovat nad základním motorem, nebo je lepší si připlatit za silnější?

Zkušenosti Michala Fokta z mezinárodní prezentace nového Fiatu Tipo i následný test tohoto sedanu z českých luhů a hájů z pera Honzy Mičky vás, naše čtenáře, rozhodně zaujaly. I proto jsme se novinku italské značky vyráběnou v Turecku rozhodli vyzkoušet znovu. Tentokrát jsme na českých silnicích otestovali základní jednotku v podobě zážehového čtyřválce se 70 kW.

Nové tipo chce lákat hlavně na atraktivní cenovku, tedy podle Fiatu skvělý poměr ceny a užitné hodnoty, a tak základní jednotka rozhodně bude zajímat mnohé zájemce o tento model. Právě z toho důvodu jsme atmosférický motor chtěli vyzkoušet, abychom zjistili, zda má skutečně smysl nad ním uvažovat, nebo zda je lepší volbou si připlatit za některý ze silnějších agregátů. Dříve testovaný turbodiesel 1.6 MultiJet (88 kW) nás totiž zaujal, se základní cenovkou 381.300 Kč nám ale přišel přece jen poněkud drahý. To základní 1.4 je o rovných sto tisíc levnější, začíná na 281.300 korun.

Atraktivní zevnějšek, ale co ty plasty?

V posledních letech se mnohdy mohlo zdát, že Fiat umí postavit jen různé deriváty na téma 500, tvary tipa ale dokazují, že v Turíně nadále zvládnou navrhnout pohledný automobil i bez retro kukuče. Novému kompaktnímu sedanu to zkrátka sekne, povedeným designem s vyváženými proporcemi se Fiatu dobře podařilo zamaskovat lowcostové ladění auta. Třeba za šmrncovní masku chladiče nebo vykousnuté světlomety by se nemusely stydět ani mnohem dražší vozy. To potvrzují i reakce kolemjdoucích, tipo totiž na našich cestách vzbuzovalo velkou pozornost, a to i v nijak výrazné šedé metalíze.

To uvnitř je situace jiná. Naprosto se shoduji s názory kolegů, že interiér tipa v dnešní době působí zastarale, a to zvlášť s monochromatickým displejem na vrchu desky, který dostanete v základu. Stejně tak ovládání klimatizace vypadá, jako by bylo použito z deset let starého automobilu.

Samostatným tématem jsou pak použité plasty. Ty na vrchu palubní desky jsou sice měkčené, svojí strukturou ale dokazují, že jsou z auta z laciného kraje. Bližší pohled sice ukáže, že jsou vcelku kvalitně zpracované, lícování je slušné, uvnitř nic nevrže, první dojem ale nic nezmění. Jestli se někde šetřilo, bylo to právě v této oblasti.

Jinak ale kabina nemá výraznějších slabin. Sedí se velice nízko, což zdůrazňuje vysoká palubní deska – i proto si mnozí řidiči budou muset sedačku trošku přizvednout. Řadicí páka má pak krásnou kulatou hlavici, která evokuje staré italské supersporty a příjemně se drží. Jen samotné řazení je vcelku tuhé (někdo by možná prohlásil „mechanické“) a dráhy nejsou zrovna přeborníkem v přesnosti. Otázkou zvyku je pak multifunkční volant se „skrytým“ ovládáním rádia, které se schovává ze zadní strany volantu. Rozhodně ale potěší široký rozsah nastavení volantu nebo příjemně se držící věnec. Ukazatele v kapličce s přístroji pak možná nejsou zázrak poslední techniky, jednoduchá grafika je ale přehledná a dobře čitelná.

obrázek [600 x 404]  

Dostatek místa tipo nabídne i po usazení na zadní sedadla. V příčném i podélném prostoru není žádný problém, místo nad hlavou ale moc nepotěší vyšší postavy. Silueta sedanu je v tomto směru jasně znát, v dané kategorii to ale není nic neobvyklého. Výše uložené sedáky dobře podepřou stehna.

Sedany mnohé zákazníky obvykle odrazují horším přístupem do zavazadelníku, v tomto ohledu ale tipo velké problémy nemá. Objem 520 litrů navíc hravě překonává mnohem žádanější kompaktní hatchbacky, z přímé konkurence je na tom výrazně lépe jen Škoda Rapid s karoserií liftback (550 litrů). Zavazadelník lze dále rozšířit sklopením zadních sedadel, po takovém kroku však vznikne schod vysoký asi 11 centimetrů. Výsledný objem Fiat bohužel nezveřejňuje. Svojí velikostí tak kufr potěší, chybějícími háčky nebo chybějícím madlem na víku už méně. Zrovna v této oblasti se šetřit nemuselo, protože se při nakládání zavazadel snadno umažete a nakládané tašky není v objemném zavazadelníku jak uchytit.

1/3 Pokračovat ve čtení

Vše o autosalonu Ženeva 2018 čtěte zde

Spolupracujeme s TipCars.com

Fiat Tipo 1.4

Cena v základní výbavě: 329 000 Kč Cena v testované výbavě: 341 000 Kč

Základní výbava:16“ kola z lehkých slitin, dálkové ovládání centrálního zamykání, elektricky ovládaná a vyhřívaná vnější zpětná zrcátka, elektricky ovládaná přední i zadní okna, manuální klimatizace, přední mlhovky, šest airbagů, zadní parkovací senzory, rádio s ovládáním na volantu a šesti reproduktory, bluetooth.

Výbava testovaného vozu:Metalický lak (+12.000,-).

Konkurence Uberu? Nissan se chystá na trh sdílených jízd Konkurence Uberu? Nissan se chystá na trh sdílených jízd

Japonská automobilka Nissan Motor Co představila…

Náš člověk v Pchjongčchangu: Schovaní diváci Náš člověk v Pchjongčchangu: Schovaní diváci

Byla to ostuda. Na hokejové čtvrtfinále Česko–USA přišlo…

Vládní novela má prolomit bankovní tajemství. Nepodporují ji ale ani někteří lidé z ANO Vládní novela má prolomit bankovní tajemství. Nepodporují ji ale ani někteří lidé z ANO

Banky, poskytovatelé platebních služeb, právní kanceláře,…

Praha vymění všechny zastaralé automaty na jízdenky. Půjde platit i kartou Praha vymění všechny zastaralé automaty na jízdenky. Půjde platit i kartou

Pražský dopravní podnik (DPP) postupně vymění v metru…

 
Technické údaje
Motor Fiat Tipo 1.4
Typ motoru: zážehový
Válce / ventily: 4 / 4
Zdvihový objem (ccm): 1368
Nejvyšší výkon (kW / ot/min): 70 / 6000
Nejvyšší toč. moment (Nm / ot/min): 127 / 4500
Provozní vlastnosti
Maximální rychlost (km/h): 185
Zrychlení 0 - 100 km/h (s): 11.5
Spotřeba město/mimo/kombi (l/100 km): 7.7 / 4.6 / 5.7
Emise CO2:133
Rozměry a hmotnosti
Zavaz. prostor - sedadla/sklopena (l): 520 / -
Objem nádrže (l):45
Pohotovostní hm. / nosnost (kg): 1225 / 500
Rozměr pneu:205/55 R16
rozměry vozu
Rozměry dle nákresu - vnější rozměry
a) délka (mm): 4523
b) šířka (mm): 1792
c) výška (mm): 1497
d) rozvor (mm): 2636
e) rozchod vpředu (mm): 1542
f) rozchod vzadu (mm): 1543
Rozměry dle nákresu - vnitřní rozměry
g) podélný prostor vpředu min/max (mm): 920 / 1140
h) podélný prostor vzadu min/max (mm): 820 / 620
i) výška nad sedadlem - vpředu (mm): 1010
j) výška nad sedadlem - vzadu (mm):920
k) šířka vpředu (mm): 1490
l) šířka vzadu (mm): 1470
délka sedáku vpředu (mm): 480
délka sedáku vzadu (mm): 470
výška opěradla vpředu (mm): 650
výška opěradla vzadu (mm): 650
místo vzadu pod předním sedadlem: Ano
 

Přidat názorDiskuse: Fiat Tipo 1.4 (70 kW) – Proč nemá turbo?







Doporučujeme
Že jsou moderní auta blbuvzdorná? Těmito věcmi si auto ničíte, aniž o tom víte Že jsou moderní auta blbuvzdorná? Těmito věcmi si auto ničíte, aniž o tom víte

Automobil je dnes čistě spotřební záležitostí. V…

Jsou české silnice nejhorší v Evropě? Tohle nám na nich nejvíce vadí! Jsou české silnice nejhorší v Evropě? Tohle nám na nich nejvíce vadí!

České silnice mají hrozný povrch a jsou špatně značené, v…

 

AutoRevue
Oficiálně: Škoda Superb dostala nový vrcholný motor. Má méně výkonu než dříve Oficiálně: Škoda Superb dostala nový vrcholný motor. Má méně výkonu než dříve

Informaci automobilka sdělila v rámci souhrnu novinek pro…

Nový Peugeot 508 oficiálně! 4,8 metru velkoleposti umí vidět i v noci Nový Peugeot 508 oficiálně! 4,8 metru velkoleposti umí vidět i v noci

Po včerejším odhalení prvních snímků Peugeotu 508 dnes…

 



Fiat Tipo S-Design: Je libo Itala se sportovnějším stylem? Fiat Tipo S-Design: Je libo Itala se sportovnějším stylem?

Sportovně laděná verze S-Design je dostupná pro Tipo s…

Slavné dobové testy: Fiat Tipo. Auto roku přišlo na 75.000 bonů... Slavné dobové testy: Fiat Tipo. Auto roku přišlo na 75.000 bonů...

Suverénní vítězství italského vozu Fiat Tipo v…

 



 
Vyzkoušeli jsme modernizovaný Citroën C4 Cactus. Opravdu je tak pohodlný?

Vyzkoušeli jsme modernizovaný Citroën C4 Cactus. Opravdu je tak pohodlný?

Dnes 14:51

Citroën u modernizovaného C4 Cactus láká na odvážný vzhled a vynikající komfort. Jak to funguje v praxi, jsme zjišťovali v okolí francouzského Marseille.




Blesk.cz

Jiří (†32) zemřel v Thajsku. Zřítil se ze srázu u vodopádu

Jiří (†32) zemřel v Thajsku. Zřítil se ze srázu u vodopádu

Dvaatřicetiletý český turista Jiří Bárta zemřel na thajském ostrově Samui, uvádí agentura DPA. Zřítil se ze…

Kaki, ovoce bohů: 6 způsobů, jak nám vylepší zdraví + 1 recept na ovocnou mňamku

Kaki, ovoce bohů: 6 způsobů, jak nám vylepší zdraví…

Kaki je pro mnohé stále velkou neznámou. Přitom v naší kuchyni dokáže jen potěšit. A co víc! Je také vlemi…

 

iSport.cz

Česko - Rusko OSR 0:3. Sen o finále je pryč, soupeř rozhodl za 27 vteřin

Česko - Rusko OSR 0:3. Sen o finále je pryč, soupeř…

Čeští hokejisté se v olympijském semifinále v Pchjongčchangu statečně bili s výběrem Ruska, ale na postup mezi…

Dvě medaile? Můžeme být hrdí, říká Rybář. Potvrdil, že Češi nejedou do Ruska

Dvě medaile? Můžeme být hrdí, říká Rybář. Potvrdil,…

PŘÍMO Z KOREJE | Po stojce Jaroslava Soukupa jen na střelnici lámal rukama. „To je škoda, to je taková škoda,“…

 

Reflex.cz

Deset mužů z Hradu: Gustáv Husák, „buržoazní nacionalista“ a symbol normalizace v Československu

Deset mužů z Hradu: Gustáv Husák, „buržoazní…

Gustáv Husák je zapsán v historickém povědomí jako ikona normalizace, jako – dle charakteristiky spisovatele…

Kreativita sovětského člověka v praxi: Podívejte se na bizarní autobusové zastávky

Kreativita sovětského člověka v praxi: Podívejte se…

Existuje jen málo nudnějších věcí, než je čekání na autobus. Pokud bychom měli ale na zpožděný spoj čekat na…