Test Auto.cz

Fiat Tipo 1.4 (70 kW) – Proč nemá turbo?

9.5. 2016
Verdikt
 

Nový kompaktní sedan od Fiatu chce kombinovat atraktivní poměr ceny a výkonu. Má smysl uvažovat nad základním motorem, nebo je lepší si připlatit za silnější?

Zkušenosti Michala Fokta z mezinárodní prezentace nového Fiatu Tipo i následný test tohoto sedanu z českých luhů a hájů z pera Honzy Mičky vás, naše čtenáře, rozhodně zaujaly. I proto jsme se novinku italské značky vyráběnou v Turecku rozhodli vyzkoušet znovu. Tentokrát jsme na českých silnicích otestovali základní jednotku v podobě zážehového čtyřválce se 70 kW.

Nové tipo chce lákat hlavně na atraktivní cenovku, tedy podle Fiatu skvělý poměr ceny a užitné hodnoty, a tak základní jednotka rozhodně bude zajímat mnohé zájemce o tento model. Právě z toho důvodu jsme atmosférický motor chtěli vyzkoušet, abychom zjistili, zda má skutečně smysl nad ním uvažovat, nebo zda je lepší volbou si připlatit za některý ze silnějších agregátů. Dříve testovaný turbodiesel 1.6 MultiJet (88 kW) nás totiž zaujal, se základní cenovkou 381.300 Kč nám ale přišel přece jen poněkud drahý. To základní 1.4 je o rovných sto tisíc levnější, začíná na 281.300 korun.

Atraktivní zevnějšek, ale co ty plasty?

V posledních letech se mnohdy mohlo zdát, že Fiat umí postavit jen různé deriváty na téma 500, tvary tipa ale dokazují, že v Turíně nadále zvládnou navrhnout pohledný automobil i bez retro kukuče. Novému kompaktnímu sedanu to zkrátka sekne, povedeným designem s vyváženými proporcemi se Fiatu dobře podařilo zamaskovat lowcostové ladění auta. Třeba za šmrncovní masku chladiče nebo vykousnuté světlomety by se nemusely stydět ani mnohem dražší vozy. To potvrzují i reakce kolemjdoucích, tipo totiž na našich cestách vzbuzovalo velkou pozornost, a to i v nijak výrazné šedé metalíze.

To uvnitř je situace jiná. Naprosto se shoduji s názory kolegů, že interiér tipa v dnešní době působí zastarale, a to zvlášť s monochromatickým displejem na vrchu desky, který dostanete v základu. Stejně tak ovládání klimatizace vypadá, jako by bylo použito z deset let starého automobilu.

Samostatným tématem jsou pak použité plasty. Ty na vrchu palubní desky jsou sice měkčené, svojí strukturou ale dokazují, že jsou z auta z laciného kraje. Bližší pohled sice ukáže, že jsou vcelku kvalitně zpracované, lícování je slušné, uvnitř nic nevrže, první dojem ale nic nezmění. Jestli se někde šetřilo, bylo to právě v této oblasti.

Jinak ale kabina nemá výraznějších slabin. Sedí se velice nízko, což zdůrazňuje vysoká palubní deska – i proto si mnozí řidiči budou muset sedačku trošku přizvednout. Řadicí páka má pak krásnou kulatou hlavici, která evokuje staré italské supersporty a příjemně se drží. Jen samotné řazení je vcelku tuhé (někdo by možná prohlásil „mechanické“) a dráhy nejsou zrovna přeborníkem v přesnosti. Otázkou zvyku je pak multifunkční volant se „skrytým“ ovládáním rádia, které se schovává ze zadní strany volantu. Rozhodně ale potěší široký rozsah nastavení volantu nebo příjemně se držící věnec. Ukazatele v kapličce s přístroji pak možná nejsou zázrak poslední techniky, jednoduchá grafika je ale přehledná a dobře čitelná.

obrázek [600 x 404]  

Dostatek místa tipo nabídne i po usazení na zadní sedadla. V příčném i podélném prostoru není žádný problém, místo nad hlavou ale moc nepotěší vyšší postavy. Silueta sedanu je v tomto směru jasně znát, v dané kategorii to ale není nic neobvyklého. Výše uložené sedáky dobře podepřou stehna.

Sedany mnohé zákazníky obvykle odrazují horším přístupem do zavazadelníku, v tomto ohledu ale tipo velké problémy nemá. Objem 520 litrů navíc hravě překonává mnohem žádanější kompaktní hatchbacky, z přímé konkurence je na tom výrazně lépe jen Škoda Rapid s karoserií liftback (550 litrů). Zavazadelník lze dále rozšířit sklopením zadních sedadel, po takovém kroku však vznikne schod vysoký asi 11 centimetrů. Výsledný objem Fiat bohužel nezveřejňuje. Svojí velikostí tak kufr potěší, chybějícími háčky nebo chybějícím madlem na víku už méně. Zrovna v této oblasti se šetřit nemuselo, protože se při nakládání zavazadel snadno umažete a nakládané tašky není v objemném zavazadelníku jak uchytit.

1/3 Pokračovat ve čtení

Spolupracujeme s TipCars.com

Fiat Tipo 1.4

Cena v základní výbavě: 329 000 Kč Cena v testované výbavě: 341 000 Kč

Základní výbava:16“ kola z lehkých slitin, dálkové ovládání centrálního zamykání, elektricky ovládaná a vyhřívaná vnější zpětná zrcátka, elektricky ovládaná přední i zadní okna, manuální klimatizace, přední mlhovky, šest airbagů, zadní parkovací senzory, rádio s ovládáním na volantu a šesti reproduktory, bluetooth.

Výbava testovaného vozu:Metalický lak (+12.000,-).

Okupaci Československa připomínají i Tusk nebo Juncker Okupaci Československa připomínají i Tusk nebo Juncker

Touha po svobodě a demokracii přežila i vpád vojsk…

Karlovarské minerální vody jsou o krok blíž k převzetí PepsiCo Karlovarské minerální vody jsou o krok blíž k převzetí PepsiCo

Slovenský antimonopolní úřad povolil Karlovarským…

Zraněný český řidič kamionu byl propuštěn z nemocnice v Janově Zraněný český řidič kamionu byl propuštěn z nemocnice v Janově

Zraněný řidič kamionu pražské dopravní společnosti…

Babiše před rozhlasem vypískali. Svoboda není ohrožena, řekl premiér Babiše před rozhlasem vypískali. Svoboda není ohrožena, řekl premiér

Před budovou Českého rozhlasu v Praze se před pietním…

 
Technické údaje
Motor Fiat Tipo 1.4
Typ motoru: zážehový
Válce / ventily: 4 / 4
Zdvihový objem (ccm): 1368
Nejvyšší výkon (kW / ot/min): 70 / 6000
Nejvyšší toč. moment (Nm / ot/min): 127 / 4500
Provozní vlastnosti
Maximální rychlost (km/h): 185
Zrychlení 0 - 100 km/h (s): 11.5
Spotřeba město/mimo/kombi (l/100 km): 7.7 / 4.6 / 5.7
Emise CO2:133
Rozměry a hmotnosti
Zavaz. prostor - sedadla/sklopena (l): 520 / -
Objem nádrže (l):45
Pohotovostní hm. / nosnost (kg): 1225 / 500
Rozměr pneu:205/55 R16
rozměry vozu
Rozměry dle nákresu - vnější rozměry
a) délka (mm): 4523
b) šířka (mm): 1792
c) výška (mm): 1497
d) rozvor (mm): 2636
e) rozchod vpředu (mm): 1542
f) rozchod vzadu (mm): 1543
Rozměry dle nákresu - vnitřní rozměry
g) podélný prostor vpředu min/max (mm): 920 / 1140
h) podélný prostor vzadu min/max (mm): 820 / 620
i) výška nad sedadlem - vpředu (mm): 1010
j) výška nad sedadlem - vzadu (mm):920
k) šířka vpředu (mm): 1490
l) šířka vzadu (mm): 1470
délka sedáku vpředu (mm): 480
délka sedáku vzadu (mm): 470
výška opěradla vpředu (mm): 650
výška opěradla vzadu (mm): 650
místo vzadu pod předním sedadlem: Ano
 

Přidat názorDiskuse: Fiat Tipo 1.4 (70 kW) – Proč nemá turbo?







Doporučujeme
Pokuta za rychlost v Chorvatsku, Rakousku či Itálii. Jaký trest vám hrozí v zahraničí? Pokuta za rychlost v Chorvatsku, Rakousku či Itálii. Jaký trest vám hrozí v zahraničí?

Vysoké tresty za rychlost jako již tradičně hrozí v…

Že jsou moderní auta blbuvzdorná? Těmito věcmi si auto ničíte, aniž o tom víte Že jsou moderní auta blbuvzdorná? Těmito věcmi si auto ničíte, aniž o tom víte

Automobil je dnes čistě spotřební záležitostí. V…

 

AutoRevue
Kamery do auta: Na co si dávat pozor? V Česku hrozí i vysoké pokuty! Kamery do auta: Na co si dávat pozor? V Česku hrozí i vysoké pokuty!

V případě nejnovější legislativy GDPR o ochraně osobních…

Zpověď českého řidiče, kterému Volvo XC60 zachránilo život Zpověď českého řidiče, kterému Volvo XC60 zachránilo život

Volva na aktivní a pasivní bezpečnosti staví už roky svůj…

 



Fiat Tipo S-Design: Je libo Itala se sportovnějším stylem? Fiat Tipo S-Design: Je libo Itala se sportovnějším stylem?

Sportovně laděná verze S-Design je dostupná pro Tipo s…

Slavné dobové testy: Fiat Tipo. Auto roku přišlo na 75.000 bonů... Slavné dobové testy: Fiat Tipo. Auto roku přišlo na 75.000 bonů...

Suverénní vítězství italského vozu Fiat Tipo v…

 



 
Výročí srpna 1968: Připomeňte si 10 nejzajímavějších aut z toho roku

Výročí srpna 1968: Připomeňte si 10 nejzajímavějších aut z tohoto roku

Dnes 12:50

Ferrari Dino, Lamborghini Espada, ale také první Toyota Hilux nebo předchůdce VW Passat, to jsou vozy představené v nechvalně proslaveném roce 1968.




Blesk.cz

Vondráčková po Plekancově obvinění ze lží: Tak já řeknu pravdu!

Vondráčková po Plekancově obvinění ze lží: Tak já…

Reakce Lucie Vondráčkové (38) na druhé prohlášení Tomáše Plekance (35) na sebe nenechala dlouho čekat. Zpěvačky…

Macronová na dovolené: Nohy jako tyčky, cesta na pláž s vnoučaty a letní sídlo prezidentů

Macronová na dovolené: Nohy jako tyčky, cesta na…

I první dámy mají nárok na dovolenou. Ta francouzská - Brigitte Macronová (65) - zamířila jako správná patriotka…

 

iSport.cz

Povede Plašila legendární Henry? Má o to zájem, prozradil Wenger

Povede Plašila legendární Henry? Má o to zájem,…

Českého fotbalistu Jaroslava Plašila by mohl v Bordeaux trénovat legendární kanonýr Thierry Henry. Bývalý kouč…

Barcelona měla nejdražší lavičku v historii. Proč mizí hráči z akademie?

Barcelona měla nejdražší lavičku v historii. Proč…

Patří mezi nejvyhlášenější fotbalové akademie na světě, ale poslední týdny pro ni příznivě nevypadají.…

 

Reflex.cz

Táhni domů, estébáku. Babiš byl vypískán na pietní akci k srpnu 68 před Českým rozhlasem

Táhni domů, estébáku. Babiš byl vypískán na pietní…

Pískot a provolávání hesel proti přítomnému premiérovi Andreji Babišovi (ANO) provázejí před budovou Českého…

Může se dítě jmenovat Adolf? Jako Hitler? To řeší nový německý film

Může se dítě jmenovat Adolf? Jako Hitler? To řeší…

Přestože nacistická zrůda Adolf Hitler je už více než 73 let po smrti, pouhé vyslovení jeho jména může nadále…