Test Auto.cz

Ford Ka+ 1.2 Ti-VCT – Nový Fusion?

17.10. 2016
Verdikt
 

Po dvou generacích Fordu Ka přichází Ka+. Míří o půl třídy výše než předchůdci a s výhradně pětidveřovou karoserií hodlá oslovit třeba kupující dřívějšího lowendového modelu Fusion.

První Ford Ka se objevil v roce 1996. Ford tehdy vyrukoval se zcela novým designovým jazykem New Edge. Stál za ním designér Claud Lobo, přičemž bylo to právě malé „káčko“, kde byly jeho prvky asi nejpatrnější. Miniford mistrně prolínal výrazné obliny s rovnými plochami. Netrvalo dlouho a Ford Ka se stal prodejním hitem, a to i v naší zemi. S jedinou modernizací v roce 2002, kdy se však měnila zejména technika, se první Ka udrželo ve výrobě až do roku 2008.

Nástupce již zdaleka tolik neoslovil. Ford se rozhodl nevyvíjet nový model a raději použil techniku konkurenčního Fiatu 500. S upraveným a jinak odladěným podvozkem sice „káčko“ jezdilo lépe než stylová pětistovka, namísto obligátního „Duratecu“ se však v krátké přídi skrývala další evoluce motorů Fiat FIRE, stejná byla i převodovka. Svébytná a originální druhá generace tedy opravdu nebyla.

Z Indie na starý kontinent

Výrobní závody má v Indii také Ford. A právě tady lze najít počátek nového modelu Ka+. V zemi maharádžů se vůz jmenuje Figo, přičemž se nabízí v pětidveřové karoserii i coby malinký, trochu legračně vypadající sedan. Holt dvouprostorová auta (sedany) jsou v zemích blízkého i dálného východu stále symbolem něčeho extra. V Evropě by se však stěží uplatnily, takže k nám se poevropštěné Figo coby Ka+ dostalo jen s pětidveřovou karoserií. Kromě Indie se vůz vyrábí také v závodech v Jižní Americe.

obrázek [600 x 327]  

Při cestě z Asie a latinské Ameriky do Evropy prodělalo auto některé změny ve snaze lépe vyhovět požadavkům náročných evropských trhů. Šlo zejména o úpravy podvozku. Z nich zmíníme řízení s elektromechanickým posilovačem, které dostalo strmější převod. V praxi tak stačí mezi plnými rejdy otočit jen 2,6krát volantem. Dále úpravou prošel stabilizátor přední nápravy. Kupodivu je nejúčinnějšího typu s dlouhými táhly, ukotvenými přímo do pružících vzpěr McPherson. Oproti autům v Indii a Jižní Americe je údajně o 47 procent tužší. A do třetice, světlá výška vozu byla snížena o 10 mm. Jinak Ka+ technicky vychází ze současné generace Fiesty s tím, že zadní nápravu Ford vyvinul speciálně pro tento model.

Místa je dost

Že je Ka+ příbuzné s fiestou prozradí věci znalým motoristům hned první nasednutí do auta. Palubní deska totiž tu ve fiestě až nápadně připomíná, byť pečlivější prohlídka odhalí řadu rozdílů. Ka+ je posazeno cenově o něco níže. Z toho důvodu zapomeňte na měkké plasty palubní desky či atraktivní barevné ztvárnění, jímž fiesta dodnes okouzluje. V Ka+ vám musejí stačit tvrdé plasty vyvedené v matném barevném odstínu. Povrchová úprava je ovšem zdařilá, takže výsledný dojem je až překvapivě dobrý. Rozhodně nemáte pocit, že se jedná o lowendový model. Celkově skvělý dojem nenarušuje ani dnes už málo vídané víko čelního airbagu spolujezdce. Naopak, toto řešení má své výhody. Pokud airbag vylétne, k čemuž dojde už při nehodě v nízké rychlosti, nemusíte následně měnit celou obyčejně velmi drahou palubní desku. Stačí nasadit nové víko a je to. Zmíněný čelní vzdušný vak lze navíc deaktivovat klíčem ve schránce pod ním, takže můžete na přední sedadlo umístit dětskou sedačku.

Ford Ka+ proti vybraným konkurentůmFord Ka+Renault TwingoŠkoda Citigo 5dvFiat Panda
Délka [mm]3929360035603660
Šířka [mm]1695165016401650
Výška [mm]1542156014801550
Rozvor náprav [mm]2489249024202300
Objem zavazadelníku [l]270219250225
Cena od [Kč]288.990214.900233.900213.900

Ford Ka+ je sice malým autem, ovšem místa v něm je až překvapivě hodně. Zatímco v první řadě je to očekávatelné, v té druhé minimálně pozoruhodné. Jak v podélném směru, tak i na výšku. Figurant měřící 173 cm se posadí zcela bez problémů. Pouze musí počítat s menšími rozměry zadní lavice, která ale ničím nevybočují ze zvyklostí této třídy. Ani praktická stránka kabiny nezůstává za očekáváním. Do dveřních výplní tak lze uložit až 0,5litrovou lahev. Zvláštností je odkládací místo v boku palubní desky přístupné výhradně po otevření řidičových dveří.

Kritiku však zaslouží přístup do zavazadelníku. Klasické tlačítko na víku chybí. K otevření tak musíte použít dálkové ovládání zamykání (tlačítko musíte navíc zmáčknout dvakrát v rychlém sledu) nebo tlačítko vlevo od volantu. Druhou věcí, která nám trochu vadila, byla nemožnost změnit intenzitu podsvícení budíků. Naopak chválíme, že obsahují také teploměr chladicí kapaliny, a to ve formě grafického ukazatele v displeji palubního počítače.

obrázek [600 x 404]  

Pokud se přesunete za volant, tak zjistíte, že i tady se sedí pohodlně. Sedadlo řidiče je stavitelné rovněž výškově, stejně jako volant. Co chybí, je jeho podélné nastavování. Pozici za volantem ale i tak najdete snadno.

Ka+ nabízí český dovozce pouze v jediné výbavě Ultimate. Je docela bohatá, což může do jisté míry trochu ospravedlnit poněkud vyšší cenu 288.990 Kč. V základu je šest airbagů a také klimatizace. Kdo chce automatickou, musí navíc připlatit 10.000 korun. Testovaný vůz dále vylepšovala sada Winter, jejíž součástí jsou ve dvou stupních vyhřívaná přední sedadla a také sklopná loketní opěrka řidiče. Ka+ jezdí na 15palcových ocelových kolech. Za příplatek 10.000 korun dostanete kola z lehké slitiny, která obouval i testovaný vůz.

1/3 Pokračovat ve čtení

Rallye Dakar 2019
Spolupracujeme s TipCars.com

Ford Ka+ 1.2 Ti-VCT

Cena v základní výbavě: 288 990 Kč Cena v testované výbavě: 325 890 Kč

Základní výbava:Audio s CD přehrávačem se systémem SYNC (Bluetooth handsfree a hlasové ovládání) vstup AUX a USB, elektricky ovládaná přední okna (u řidiče s impulzním tlačítkem), palubní počítač, nastavitelný omezovač rychlosti, centrální zamykání s dálkovým ovládáním, funkce My Key, přední mlhovky s funkcí denního svícení, elektromechanický posilovač řízení, šest airbagů, možnost deaktivace airbagu spolujezdce, stabilizace ESC, asistent rozjezdu do kopce HSA, klimatizace, ISOFIX, výškově stavitelné horní úchyty předních bezpečnostních pásů, výškově stavitelné sedadlo řidiče, výškově stavitelný volant, 15palcová ocelová kola, sada na opravu pneumatik, atd.

Výbava testovaného vozu:Sada Winter – zahrnuje vyhřívaná přední sedadla a sklopnou loketní opěrku řidiče (+ 11.100,-), perleťový lak karoserie červená Ruby (+ 15.800,-), 15palcová kola z lehké slitiny s pneu 195/55 (+ 10.000,-).

Čínská centrální banka do tamní ekonomiky náhle nalila téměř dva biliony Čínská centrální banka do tamní ekonomiky náhle nalila téměř dva biliony

Čínská centrální banka ve středu napumpovala rekordních…

Kytara mě omrzela, říká loutnista Jozef van Wissem Kytara mě omrzela, říká loutnista Jozef van Wissem

Na dvě vystoupení se do Česka v Praze a severočeských…

Cizinecká policie loni v Česku odhalila nelegální pobyt téměř pěti tisíc lidí Cizinecká policie loni v Česku odhalila nelegální pobyt téměř pěti tisíc lidí

Cizinecká policie loni v Česku odhalila nelegální pobyt…

 

Štítky Ford Testy Minivozy

Technické údaje
Motor Ford Ka+ 1.2 Ti-VCT
Typ motoru: zážehový
Válce / ventily: 4 / 4
Zdvihový objem (ccm): 1196
Nejvyšší výkon (kW / ot/min): 63 / 5000
Nejvyšší toč. moment (Nm / ot/min): 112 / 4000
Provozní vlastnosti
Maximální rychlost (km/h): 169
Zrychlení 0 - 100 km/h (s): 13.3
Spotřeba město/mimo/kombi (l/100 km): 6.6 / 4 / 5
Emise CO2:114
Rozměry a hmotnosti
Zavaz. prostor - sedadla/sklopena (l): 270 / 549
Pohotovostní hm. / nosnost (kg): 1009 / -
Rozměr pneu:195/55 R15
rozměry vozu
Rozměry dle nákresu - vnější rozměry
a) délka (mm): 3929
b) šířka (mm): 1695
c) výška (mm): 1542
d) rozvor (mm): 2489
Rozměry dle nákresu - vnitřní rozměry
g) podélný prostor vpředu min/max (mm): 980 / 1240
h) podélný prostor vzadu min/max (mm): 570 / 830
i) výška nad sedadlem - vpředu (mm): 1000
j) výška nad sedadlem - vzadu (mm):910
k) šířka vpředu (mm): 1470
l) šířka vzadu (mm): 1470
délka sedáku vpředu (mm): 510
délka sedáku vzadu (mm): 460
výška opěradla vpředu (mm): 615
výška opěradla vzadu (mm): 610
místo vzadu pod předním sedadlem: Ano
 

Přidat názorDiskuse: Ford Ka+ 1.2 Ti-VCT – Nový Fusion?







Doporučujeme
Pokuta za rychlost v Chorvatsku, Rakousku či Itálii. Jaký trest vám hrozí v zahraničí? Pokuta za rychlost v Chorvatsku, Rakousku či Itálii. Jaký trest vám hrozí v zahraničí?

Vysoké tresty za rychlost jako již tradičně hrozí v…

Že jsou moderní auta blbuvzdorná? Těmito věcmi si auto ničíte, aniž o tom víte Že jsou moderní auta blbuvzdorná? Těmito věcmi si auto ničíte, aniž o tom víte

Automobil je dnes čistě spotřební záležitostí. V…

 

AutoRevue
Vymysleli Passat a Golf v NDR? Wartburg 355 Coupé to naznačuje Vymysleli Passat a Golf v NDR? Wartburg 355 Coupé to naznačuje

Bývalé východní Německo si obvykle spojujeme se…

TEST Cupra Ateca 2.0 TSI DSG 4Drive: To nejlepší z Česka? TEST Cupra Ateca 2.0 TSI DSG 4Drive: To nejlepší z Česka?

Sportovní Seaty mají nesmírně dlouhou tradici. Teprve…

 



Ford Ka Urban Warrior: Brazilské káčko s kufrem dostalo drsnější kabátek Ford Ka Urban Warrior: Brazilské káčko s kufrem dostalo drsnější kabátek

Hatchback Ka+ od Fordu v oplastované verzi Active si…

Modernizovaný Ford Ka+ vstupuje na český trh. Kolik dáte za novou terénní verzi Active? Modernizovaný Ford Ka+ vstupuje na český trh. Kolik dáte za novou terénní verzi Active?

Malý hatchback Fordu v modernizovaném balení je na českém…

 



 
Jak pokročilé asistenční systémy škodí: Že vás štvou, je ten menší problém

Jak pokročilé asistenční systémy škodí: Že vás štvou, je ten menší problém

Dnes 08:00

Moderní bezpečnostní a asistenční systémy zvyšují bezpečnost a pohodlí řidiče. Jenže i v případě jen malé nehody mohou zvýšit náklady na opravu vozu. A to klidně dvojnásobně.




Blesk.cz

Konečně pravda! Patrasová přestala lhát o opilecké bouračce! Pila jsem hodně, přiznala

Konečně pravda! Patrasová přestala lhát o opilecké…

Dáda Patrasová (62) o Vánočních sedla za volant opilá a bourala. Ještě víc škody, než samotným ťukancem, ale…

Pěšky? Radši běžky! Nejlepší běžkařské trasy u nás

Pěšky? Radši běžky! Nejlepší běžkařské trasy u nás

Neláká vás rychlá jízda na sjezdovce a raději se kocháte zimní krajinou. Ovšem výšlap v minus deseti není pro…

 

iSport.cz

Davidová jako nová Koukalová? Co (ne)víte o biatlonovém klenotu

Davidová jako nová Koukalová? Co (ne)víte o…

Je nečitelná jak aprílové počasí. V jeden den se nemusí dostat ani do top 50, v ten další ale zase vyčaruje…

Bílek míří do Kazachstánu! Zlín jedná s Pivarníkem, ze Slavie chce Jugase

Bílek míří do Kazachstánu! Zlín jedná s Pivarníkem,…

Šok! Fotbalový Zlín přijde tři týdny před startem jarní části FORTUNA:LIGY téměř jistě o úspěšného trenéra.…

 

Reflex.cz

Vláda dětí: V Praze si hrají nedospělí lidé. Však oni to rodiče pak uklidí. A zaplatí...

Vláda dětí: V Praze si hrají nedospělí lidé. Však…

Původně jsem se chtěl na tomto místě rozhořčeně rozepsat o kraválistech, kteří se nabourali a neoprávněně…

Voličům SPD chybí jeden chromozom. Je to naše výhoda, tvrdí Tomio Okamura

Voličům SPD chybí jeden chromozom. Je to naše…

Jaromír Balda, novodobý terorista, sympatizant a volič SPD, dostal za svůj čin, kdy pokácel na koleje stromy a…