Test Auto.cz

Ford Ka+ 1.2 Ti-VCT – Nový Fusion?

17.10. 2016
Verdikt
 

Po dvou generacích Fordu Ka přichází Ka+. Míří o půl třídy výše než předchůdci a s výhradně pětidveřovou karoserií hodlá oslovit třeba kupující dřívějšího lowendového modelu Fusion.

První Ford Ka se objevil v roce 1996. Ford tehdy vyrukoval se zcela novým designovým jazykem New Edge. Stál za ním designér Claud Lobo, přičemž bylo to právě malé „káčko“, kde byly jeho prvky asi nejpatrnější. Miniford mistrně prolínal výrazné obliny s rovnými plochami. Netrvalo dlouho a Ford Ka se stal prodejním hitem, a to i v naší zemi. S jedinou modernizací v roce 2002, kdy se však měnila zejména technika, se první Ka udrželo ve výrobě až do roku 2008.

Nástupce již zdaleka tolik neoslovil. Ford se rozhodl nevyvíjet nový model a raději použil techniku konkurenčního Fiatu 500. S upraveným a jinak odladěným podvozkem sice „káčko“ jezdilo lépe než stylová pětistovka, namísto obligátního „Duratecu“ se však v krátké přídi skrývala další evoluce motorů Fiat FIRE, stejná byla i převodovka. Svébytná a originální druhá generace tedy opravdu nebyla.

Z Indie na starý kontinent

Výrobní závody má v Indii také Ford. A právě tady lze najít počátek nového modelu Ka+. V zemi maharádžů se vůz jmenuje Figo, přičemž se nabízí v pětidveřové karoserii i coby malinký, trochu legračně vypadající sedan. Holt dvouprostorová auta (sedany) jsou v zemích blízkého i dálného východu stále symbolem něčeho extra. V Evropě by se však stěží uplatnily, takže k nám se poevropštěné Figo coby Ka+ dostalo jen s pětidveřovou karoserií. Kromě Indie se vůz vyrábí také v závodech v Jižní Americe.

obrázek [600 x 327]  

Při cestě z Asie a latinské Ameriky do Evropy prodělalo auto některé změny ve snaze lépe vyhovět požadavkům náročných evropských trhů. Šlo zejména o úpravy podvozku. Z nich zmíníme řízení s elektromechanickým posilovačem, které dostalo strmější převod. V praxi tak stačí mezi plnými rejdy otočit jen 2,6krát volantem. Dále úpravou prošel stabilizátor přední nápravy. Kupodivu je nejúčinnějšího typu s dlouhými táhly, ukotvenými přímo do pružících vzpěr McPherson. Oproti autům v Indii a Jižní Americe je údajně o 47 procent tužší. A do třetice, světlá výška vozu byla snížena o 10 mm. Jinak Ka+ technicky vychází ze současné generace Fiesty s tím, že zadní nápravu Ford vyvinul speciálně pro tento model.

Místa je dost

Že je Ka+ příbuzné s fiestou prozradí věci znalým motoristům hned první nasednutí do auta. Palubní deska totiž tu ve fiestě až nápadně připomíná, byť pečlivější prohlídka odhalí řadu rozdílů. Ka+ je posazeno cenově o něco níže. Z toho důvodu zapomeňte na měkké plasty palubní desky či atraktivní barevné ztvárnění, jímž fiesta dodnes okouzluje. V Ka+ vám musejí stačit tvrdé plasty vyvedené v matném barevném odstínu. Povrchová úprava je ovšem zdařilá, takže výsledný dojem je až překvapivě dobrý. Rozhodně nemáte pocit, že se jedná o lowendový model. Celkově skvělý dojem nenarušuje ani dnes už málo vídané víko čelního airbagu spolujezdce. Naopak, toto řešení má své výhody. Pokud airbag vylétne, k čemuž dojde už při nehodě v nízké rychlosti, nemusíte následně měnit celou obyčejně velmi drahou palubní desku. Stačí nasadit nové víko a je to. Zmíněný čelní vzdušný vak lze navíc deaktivovat klíčem ve schránce pod ním, takže můžete na přední sedadlo umístit dětskou sedačku.

Ford Ka+ proti vybraným konkurentůmFord Ka+Renault TwingoŠkoda Citigo 5dvFiat Panda
Délka [mm]3929360035603660
Šířka [mm]1695165016401650
Výška [mm]1542156014801550
Rozvor náprav [mm]2489249024202300
Objem zavazadelníku [l]270219250225
Cena od [Kč]288.990214.900233.900213.900

Ford Ka+ je sice malým autem, ovšem místa v něm je až překvapivě hodně. Zatímco v první řadě je to očekávatelné, v té druhé minimálně pozoruhodné. Jak v podélném směru, tak i na výšku. Figurant měřící 173 cm se posadí zcela bez problémů. Pouze musí počítat s menšími rozměry zadní lavice, která ale ničím nevybočují ze zvyklostí této třídy. Ani praktická stránka kabiny nezůstává za očekáváním. Do dveřních výplní tak lze uložit až 0,5litrovou lahev. Zvláštností je odkládací místo v boku palubní desky přístupné výhradně po otevření řidičových dveří.

Kritiku však zaslouží přístup do zavazadelníku. Klasické tlačítko na víku chybí. K otevření tak musíte použít dálkové ovládání zamykání (tlačítko musíte navíc zmáčknout dvakrát v rychlém sledu) nebo tlačítko vlevo od volantu. Druhou věcí, která nám trochu vadila, byla nemožnost změnit intenzitu podsvícení budíků. Naopak chválíme, že obsahují také teploměr chladicí kapaliny, a to ve formě grafického ukazatele v displeji palubního počítače.

obrázek [600 x 404]  

Pokud se přesunete za volant, tak zjistíte, že i tady se sedí pohodlně. Sedadlo řidiče je stavitelné rovněž výškově, stejně jako volant. Co chybí, je jeho podélné nastavování. Pozici za volantem ale i tak najdete snadno.

Ka+ nabízí český dovozce pouze v jediné výbavě Ultimate. Je docela bohatá, což může do jisté míry trochu ospravedlnit poněkud vyšší cenu 288.990 Kč. V základu je šest airbagů a také klimatizace. Kdo chce automatickou, musí navíc připlatit 10.000 korun. Testovaný vůz dále vylepšovala sada Winter, jejíž součástí jsou ve dvou stupních vyhřívaná přední sedadla a také sklopná loketní opěrka řidiče. Ka+ jezdí na 15palcových ocelových kolech. Za příplatek 10.000 korun dostanete kola z lehké slitiny, která obouval i testovaný vůz.

1/3 Pokračovat ve čtení

Rallye Dakar 2018
Spolupracujeme s TipCars.com

Ford Ka+ 1.2 Ti-VCT

Cena v základní výbavě: 288 990 Kč Cena v testované výbavě: 325 890 Kč

Základní výbava:Audio s CD přehrávačem se systémem SYNC (Bluetooth handsfree a hlasové ovládání) vstup AUX a USB, elektricky ovládaná přední okna (u řidiče s impulzním tlačítkem), palubní počítač, nastavitelný omezovač rychlosti, centrální zamykání s dálkovým ovládáním, funkce My Key, přední mlhovky s funkcí denního svícení, elektromechanický posilovač řízení, šest airbagů, možnost deaktivace airbagu spolujezdce, stabilizace ESC, asistent rozjezdu do kopce HSA, klimatizace, ISOFIX, výškově stavitelné horní úchyty předních bezpečnostních pásů, výškově stavitelné sedadlo řidiče, výškově stavitelný volant, 15palcová ocelová kola, sada na opravu pneumatik, atd.

Výbava testovaného vozu:Sada Winter – zahrnuje vyhřívaná přední sedadla a sklopnou loketní opěrku řidiče (+ 11.100,-), perleťový lak karoserie červená Ruby (+ 15.800,-), 15palcová kola z lehké slitiny s pneu 195/55 (+ 10.000,-).

Babiš je jediný kandidát ANO na premiéra, shodl se výbor hnutí Babiš je jediný kandidát ANO na premiéra, shodl se výbor hnutí

Předseda ANO Andrej Babiš je jediným kandidátem hnutí na…

Konkurence pro SpaceX? Do vesmíru se vydala další soukromá raketa Konkurence pro SpaceX? Do vesmíru se vydala další soukromá raketa

Na trh soukromých kosmických letů vstoupil nový hráč.…

 

Štítky Ford Testy Minivozy

Technické údaje
Motor Ford Ka+ 1.2 Ti-VCT
Typ motoru: zážehový
Válce / ventily: 4 / 4
Zdvihový objem (ccm): 1196
Nejvyšší výkon (kW / ot/min): 63 / 5000
Nejvyšší toč. moment (Nm / ot/min): 112 / 4000
Provozní vlastnosti
Maximální rychlost (km/h): 169
Zrychlení 0 - 100 km/h (s): 13.3
Spotřeba město/mimo/kombi (l/100 km): 6.6 / 4 / 5
Emise CO2:114
Rozměry a hmotnosti
Zavaz. prostor - sedadla/sklopena (l): 270 / 549
Pohotovostní hm. / nosnost (kg): 1009 / -
Rozměr pneu:195/55 R15
rozměry vozu
Rozměry dle nákresu - vnější rozměry
a) délka (mm): 3929
b) šířka (mm): 1695
c) výška (mm): 1542
d) rozvor (mm): 2489
Rozměry dle nákresu - vnitřní rozměry
g) podélný prostor vpředu min/max (mm): 980 / 1240
h) podélný prostor vzadu min/max (mm): 570 / 830
i) výška nad sedadlem - vpředu (mm): 1000
j) výška nad sedadlem - vzadu (mm):910
k) šířka vpředu (mm): 1470
l) šířka vzadu (mm): 1470
délka sedáku vpředu (mm): 510
délka sedáku vzadu (mm): 460
výška opěradla vpředu (mm): 615
výška opěradla vzadu (mm): 610
místo vzadu pod předním sedadlem: Ano
 

Přidat názorDiskuse: Ford Ka+ 1.2 Ti-VCT – Nový Fusion?







Doporučujeme
Že jsou moderní auta blbuvzdorná? Těmito věcmi si auto ničíte, aniž o tom víte Že jsou moderní auta blbuvzdorná? Těmito věcmi si auto ničíte, aniž o tom víte

Automobil je dnes čistě spotřební záležitostí. V…

Jsou české silnice nejhorší v Evropě? Tohle nám na nich nejvíce vadí! Jsou české silnice nejhorší v Evropě? Tohle nám na nich nejvíce vadí!

České silnice mají hrozný povrch a jsou špatně značené, v…

 

AutoRevue
Na evropský trh má zamířit nová Dacia! Pick-up odvozený od Dusteru Na evropský trh má zamířit nová Dacia! Pick-up odvozený od Dusteru

Také evropští zákazníci se údajně dočkají pick-upu…

 



Euro NCAP 2017: Fordu Ka+ se zrovna nedařilo Euro NCAP 2017: Fordu Ka+ se zrovna nedařilo

Ford Ka+ si z letošních testů Euro NCAP odvezl pouze tři…

Ford Ka+ ST: Líbila by se vám malá střela s oválem na kapotě? Ford Ka+ ST: Líbila by se vám malá střela s oválem na kapotě?

Ve světě nezávislých grafiků je možné takřka všechno.…

 



 
Vysmívaná čínská auta? Kdysi! Mrkněte na tyto kousky,  brali bychom je i v Evropě!

Vysmívaná čínská auta? Kdysi! Mrkněte na tyto kousky, brali bychom je i v Evropě!

Dnes 18:53

Luxusní sedan s retro vzhledem, MPV navržené bývalým šéfdesignérem Alfy Romeo nebo líbivé SUV... Čína už nabízí zajímavá auta!




Blesk.cz

Konec nudy v Brně! Vědecký park VIDA! zabaví děti i dospělé

Konec nudy v Brně! Vědecký park VIDA! zabaví děti i dospělé

Odpálit vodíkovou raketu, zmrazit vlastní stín nebo rozpoutat tornádo, to vše můžete zažít v zábavním vědeckém…

V Čechách hrozí ledovka, varují řidiče i chodce meteorologové. Na Jizerce bylo –17 °C

V Čechách hrozí ledovka, varují řidiče i chodce…

Na západě a jihozápadě Čech bude v pondělí pozdě odpoledne a večer sněžení místy přecházet v mrznoucí srážky s…

 

iSport.cz

Rakouský lékař: Je těžké uvěřit, že má Koukalová jen problémy s lýtky

Rakouský lékař: Je těžké uvěřit, že má Koukalová jen…

Gabriela Koukalová bez účasti na olympiádě? V Česku jedna z hlavních zpráv, ohlas má ale rozhodnutí české…

Program olympiády: České vrcholy na ZOH 2018 v Koreji, co a kdy sledovat?

Program olympiády: České vrcholy na ZOH 2018 v…

Zimní olympijské hry v korejském Pchjongčchangu odstartují v pátek 9. února 2018 slavnostním zahájením. Už v…

 

Reflex.cz

Demokratický rozhovor Igora Chauna s lepičem plakátů: Vede Miloš Zeman kampaň?!

Demokratický rozhovor Igora Chauna s lepičem…

Igor Chaun natočil video s bohorovným lepičem plakátů právě ve chvíli, kdy byl v Praze vylepován jeden z nových…

Warren Buffett: Dnešní děti se budou mít lépe než my díky rozvoji technologií. Na bitcoin nesázím

Warren Buffett: Dnešní děti se budou mít lépe než my…

Miliardář a investor Warren Buffett v prvním letošním vydání časopisu Time apeloval na mladé Američany, aby…