reklama


Honda CR-V 2.4 AT - Benzinový excentrik

Honda CR-V 2.4 AT - Benzinový excentrik

 
 

Pokud patříte k té nepočetné skupině řidičů SUV, jimž do auta nafta nesmí a benzinový dvoulitr považujete za příliš slabý, tak právě pro vás má Honda model CR-V se čtyřválcem 2,4 l a automatickou pětistupňovou převodovkou. Ale rozhodujte se rychle, nabídka je omezená...

Jako by nestačilo, že je kompaktní SUV Honda CR-V už svým výstředním vzhledem dostatečně kontroverzní osobností, před nedávnem se v nabídce objevila navíc verze, která by měla uspokojit skupinku těch, kteří se neštítí kombinace slušné dynamiky a benzinu v nádrži.

Bohužel ale nejde o stálé obohacení dost skromné palety pohonných jednotek, ale o speciální edici s omezeným počtem kusů, která je navíc k dispozici pouze ve specifikaci modelového ročníku 2009, tedy před faceliftem, jehož test jsme vám přinesli zkraje roku. Prostě, abychom to zkrátili, z důvodu současné ekonomické mizérie výchoevropské trhy nezvládly odebrat původně plánované počty této verze CR-V, a tak byla nabídnuta zemím EU. A výsledek vidíte zde.

obrázek [555 x 306]
 

Starý známý…

Zvenku poznáte tuto „Special Edition“ podle chromovaných lamel v masce chladiče, krom ní by ale měl mít spodek vozu zesílenou ochranu pro špatné cesty, což při našich stále se zhoršujících površích vozovek rozhodně nebude k zahození.

Interiér s tvrdými, ale útulně působícími plasty a pohodlnými koženými sedadly, disponujícími příjemným bočním vedením, patří k nejprostornějším v kategorii, kufr lze velikostně upravovat posunem zadních sedadel a rozdělit pomocí přepážky na dvě patra. Bezproblémová je ergonomie i posaz za dvouose stavitelným volantem s dobrou velikostí i tloušťkou věnce. A na druhou stranu je zde také výběžek středového panelu, jenž tlačí do kolena. Prostě CR-V, jak ho známe z dřívějška.

Ale pojďme se věnovat tomu, co je nové – tedy pohonnému ústrojí.

…s novým srdcem

Zatímco v Accordu motor 2,4 litru disponuje výkonem 148 kW a točivým momentem 234 Nm, pro potřeby SUV je seškrcen na poněkud „nehonďáckách“ 122 kW při 5800 otáčkách a 220 Nm při 4200 min-1. Celosvětově je nabízen výhradně s pětistupňovým automatem, absence manuálu ovšem vzhledem k zaměření auta asi nelze považovat vysloveně za negativum.

Zatímco automatizované CR-V s dvoulitrem je vhodné spíše ke kloboukářskému jízdnímu stylu, se silnějším motorem se projevuje o poznání svižněji. Již od 2500 min-1dvačtyřka dostatek točivého momentu k příjemnému pružnému zrychlení a o její činnosti v kabině prakticky nevíte. V případě kickdownu se ručka otáčkoměru přesune za čtyřtisícovou hranici a vůz má dostatek výkonu k předjíždění, který mu může jeho naftový sourozenec jen s nasupěným klapotem závidět. Současně je ovšem třeba počítat s větší hlučností čtyřválce, hluk se ale stále drží v mezích slušnosti.

Jak vidno, pouze pět stupňů sportovně-užitkovou Hondu dynamicky nijak výrazně nehandicapuje, i když dnes již obvyklejších šest rychlostí by pochopitelně zajistilo ještě lepší výsledky. Kde ovšem rychlost navíc chybí, je v oblasti spotřeby. Zatímco naše normované auto.cz testy prozradily, že při konstantní stovce CR-V spálí ve 2000 otáčkách na zimních gumách v průměru 7,4 l na 100 km, a při 130 km/h (2500 min-1) rovných 10 l, realita běžného ježdění se od těchto čísel výrazně liší. Je sice možné jezdit mezi 9-10 litry, ale bude vás to stát velké sebezapření. My za celý test spálili v průměru 12,2 l/100 km, ale při ostřejším stylu není problém se pohybovat i kolem 14-15 litrů na 100. To zcela jistě nejsou nízká čísla, ovšem otázkou je, zda jsou vysoká i v kontextu kategorie.

Bohužel otestovanou (bližší i vzdálenější) konkurenci CR-V s podobnou motorizací byste spočítali na prstech jedné ruky a ještě by vám pár prstů zbylo. Ale vzhledem k tomu, že menší šestistupňový Tiguan s dvoulitrovým turbem jezdil spolu s Tucsonem V6 2,7 l (4AT) za 11 a výkonnější X3 se šestiválcem 2,5 l na tom bylo na letních pneumatikách podobně jako Honda, vychází nám spotřeba japonského SUV i přes méně příznivé klimatické podmínky jako mírně „nadstandardní“ .

Automat navíc nepotěší nemožností manuálního řazení, disponuje pouze možností nastavení jedničky, dvojky a trojky. V dálničních stoupáních zbytečně podřazuje na čtyřku, což má negativní vliv na spotřebu a neexistuje způsob, jak mu to „rozmluvit“ . Pochvalu tak zaslouží alespoň za rychlé reakce a hladké změny stupňů.

obrázek [555 x 282]
 

Stále fit

Co se jízdních vlastností týče, nijak negativně se neliší od verzí s dvoulitrem, což znamená, že patří ke špičce své kategorie.

CR-V se v zatáčkách naklání minimálně a na limitu se vyznačuje jen mírnou nedotáčivostí, pochvalu zaslouží i dobrá ovladatelnost při prudkých manévrech, stabilita při brzdění a plynulý nástup a bezproblémový účinek brzdné soustavy.

Tužší řízení (oproti dvoulitru) přispívá k lepšímu řidičovu pocitu kontroly auta, vozu ale i nadále škodí málo strmé řízení. Oproti nedávno zkoušené verzi s turbodieselem, u níž nás potěšila funkčnost připojitelného pohonu všech kol Real Time 4WD, se nám ale u  „benziňáku“ zamlouval už měně – přední kola se před aktivací zadní nápravy na sněhu více protáčela a  „céervéčko“ bylo nedotáčivější a hůř drželo stopu. Těžko však hodnotit, zda má verze po faceliftu RT-4WD zase o něco vychytanější nebo jestli to měla na svědomí zhoršená kvalita sněhu, případně plynulejší nárůst síly dieselu.

Co se jízdního komfortu týče, ten patří v rámci kategorie k lepšímu průměru. Motor je odhlučněn poměrně dobře, stejně jako aerodynamický svist. Prostor ke zlepšení je nepochybně v oblasti izolace podběhů kol, což se ostatně v rámci již odzkoušené verze po faceliftu stalo, stejně jako byla na vyšší úroveň posunuto tlumení projevů pohonné jednotky. CR-V na druhou stranu patří ve své kategorii k nejsportovněji laděným autům, což s sebou přináší nevýhodu v podobě tvrdého ladění podvozku, takže toto SUV není tak plavné, jak byste od vozu této kategorie asi čekali. Rázy tlumí docela statečně, ale na ty nejlepší v kategorii už ztrácí poměrně výrazně.

Volba pro individualisty

Když odhlédneme od skutečnosti, že v této kategorii aut je opravdu nejlepším řešením naftový motor s automatem, lze verzi se stejnou převodovkou, avšak s benzinovým srdcem o objemu 2,4 l, považovat za jasnou volbu, pokud vám nafta nevoní.

obrázek [300 x 232] CR-V s tímto soustrojím poskytuje slušnou pružnost v nízkých a středních otáčkách a dobrou dynamiku v těch vysokých. V kombinaci s agilním podvozkem tak umožní i svižnější styl cestování, musíte se ale připravit na to, že je apetit téhle verze o chloupek větší, než by se i v tomto poněkud rozežranější společnosti slušelo. Hlavní „zásluhu“ na tom bude mít nepochybně ne zrovna nejnovější automatická převodovka, ačkoli jí z hlediska funkčnosti jako takové nelze mnoho vytýkat. Pět stupňů je prostě dnes na automat málo, tím spíš v kombinaci s benzinovým motorem. A abyste neměli rozhodování, jestli s automatem raději dvoulitr nebo dvačtyřku, stojí ve verzi Executive oba naprosto stejně – 849 000 korun. My bychom i vzdor vyšší spotřebě měli jasno.

Plusy

  • Vcelku rychlá automatická převodovka
  • Hladké řazení automatu
  • Prostorný interiér
  • Velký zavazadlový prostor
  • Slušná jízdní dynamika
  • Výborné jízdní vlastnosti
  • Přesné řízení

Minusy

  • Vystupující středový panel tlačí do nohy
  • Vyšší spotřeba benzinu
  • Nemožnost manuální volby rychlostí
  • Tvrdší nastavení podvozku
  • Málo strmé řízení
Rallye Dakar 2017
Spolupracujeme s TipCars.com

Honda CR-V 2.4 AT

Cena v základní výbavě: 849 000 Kč Cena v testované výbavě: 849 000 Kč

Základní výbava:ABS s EBD, VSA a TSA, čelní airbag řidiče a spolujezdce, boční airbagy, okenní airbagy, posilovač řízení, vyhřívaná vnější zpětná zrcátka, systém kontroly tlaku v pneumatikách, aktivní opěrky hlavy, centrální zamykání s dálkovým ovládáním, imobilizér, alarm, elektricky ovládaná přední a zadní okna, elektricky ovládaná a sklopná vnější zpětná zrcátka, dvouose stavitelný volant, el. zásuvka v zavazadlovém prostoru, dělicí příčka v kuru, sklopná a posuvná zadní sedadla, výškově nastavitelné sedadlo řidiče, automatická klimatizace, kožený volant, dešťový senzor, palubní počítač, disky kol z lehkých slitin, autorádio s CD a MP3 přehrávačem, ovládání autorádia na volantu, samočinná regulace hlasitosti, tempomat, zpětné zrcátko s automatickou clonou, dešťový senzor, metalíza, 6x repro+subwoofer, mlhovky, xenony s ostřikovači, elektricky nastavitelná tuhost bederní opěrky řidiče, kožené čalounění, vyhřívaná sedadla vpředu, vnitřní komunikační zrcátko, parkovací senzory,

Telefónica má zaplatit 1,7 miliardy Tykačovým firmám Telefónica má zaplatit 1,7 miliardy Tykačovým firmám

Španělská telekomunikační společnost Telefónica má…

V Česku se loni vyrobilo rekordních 1,344 milionu aut V Česku se loni vyrobilo rekordních 1,344 milionu aut

Tuzemská výroba osobních aut v loňském roce vzrostla…

Prezidentské volby: strany s nominacemi nespěchají. Čeká se na Zemana Prezidentské volby: strany s nominacemi nespěchají. Čeká se na Zemana

Za rok bude Česko volit novou hlavu státu. Úvahy o tom,…

Historické závodní vozy. Podívejte se do prehistorie motosportu Historické závodní vozy. Podívejte se do prehistorie motosportu

Zítra začíná rallye Monte-Carlo. Od svých prvních ročníků…

 
Technické údaje
Motor Honda CR-V 2.4 AT
Typ motoru: zážehový
Válce / ventily: 4 / 4
Zdvihový objem (ccm): 2354
Nejvyšší výkon (kW / ot/min): 122 / 5800
Nejvyšší toč. moment (Nm / ot/min): 220 / 4200
Provozní vlastnosti
Maximální rychlost (km/h): 190
Zrychlení 0 - 100 km/h (s): 11.1
Spotřeba-město/mimo/kombi (l/100 km): 13.1 / 7.4 / 9.5
Rozměry a hmotnosti
Zavaz. prostor - sedadla/sklopena (l): 524 / 955
Objem nádrže (l):58
Pohotovostní hm. / nosnost (kg): 1591 / 489
rozměry vozu
Rozměry dle nákresu - vnější rozměry
a) délka (mm): 4525
b) šířka (mm): 1820
c) výška (mm): 1675
d) rozvor (mm): 2630
e) rozchod vpředu (mm): 1575
f) rozchod vzadu (mm): 1585
Rozměry dle nákresu - vnitřní rozměry
g) podélný prostor vpředu min/max (mm): 820 / 1020
h) podélný prostor vzadu min/max (mm): 700 / 984
i) výška nad sedadlem - vpředu (mm): 960
j) výška nad sedadlem - vzadu (mm):930
k) šířka vpředu (mm): 1550
l) šířka vzadu (mm): 1540
délka sedáku vpředu (mm): 490
délka sedáku vzadu (mm): 490
výška opěradla vpředu (mm): 610
výška opěradla vzadu (mm): 560
místo vzadu pod předním sedadlem: ano
Hodnocení Honda CR-V 2.4 AT
Interiér, řízení
Kvalita dílenského zpracování interiéru: 9
Kvalita sedadel (délka sedáku, boční vedení):
Palubní deska - design funkčnost: 8
Prostor na zadních sedadlech - nohy: 8
Prostor na zadních sedadlech - hlava: 9
Odkládací plochy: 8
Dojem z řízení: 9
Výhled vpřed: 8
Výhled vzad: 8
Motor, převodovka
Kultivovanost chodu: 9
Tah v nižších otáčkách: 8
Výkon ve vyšších otáčkách: 8
Hlučnost v nižších otáčkách: 8
Hlučnost v vyšších otáčkách: 7
Spotřeba: 6
Odstupňování převodovky: 6
Snadnost řazení: 0
Podvozek, brzdy
Jízdní vlastnosti v běžném provozu: 8
Jízdní vlastnosti v extrému: 9
Přenos hluku do interiéru (díry ve vozovce…): 7
Přenos hnací síly na vozovku: 8
Účinnost brzd: 9
Velikost zavazadlového prostoru: 8
Prostor pro vkládání do zav. prostoru: 9
Variabilita zavazadlového prostoru: 9
Poměr cena/užitná hodnota
Poměr cena/užitná hodnota: 9
Celkové hodnocení
Celkové hodnocení - průměr: 8,20
 



reklama


reklama


Doporučujeme
Nové motory Mercedesu: Proč se vrací řadové šestiválce? Nová technika podrobně! Nové motory Mercedesu: Proč se vrací řadové šestiválce?

Od roku 2005 sázel Mercedes-Benz u šestiválců výhradně na…

Kontrolky v autě: Znáte jejich význam? Kontrolky v autě: Znáte jejich význam?

Co který symbol na palubní desce znamená, jsme psali již…

 

AutoRevue
Test ojetiny: VW Tiguan je SUV s praktičností MPV. Slabá místa lze ohlídat. Test ojetiny: VW Tiguan je SUV s praktičností MPV. Slabá místa lze ohlídat.

Ceny ojetých Volkswagenů Tiguan klesají ke dvěma stům…

Airbag zachraňuje životy již 45 let. Víte, jaké druhy existují? Airbag zachraňuje životy již 45 let. Víte, jaké druhy existují?

Tlumí náraz, usměrňuje naše tělo při nehodě, ale také nám…

 




Ojetá Honda CR-V (2007-2012): Bezpečná volnočasová aktivita Ojetá Honda CR-V (2007-2012): Bezpečná volnočasová aktivita

Model Hondy, jenž má v názvu přímo zakódované své…

Honda CR-V: Nová generace odsunuta kvůli zemětřesení Honda CR-V: Nová generace odsunuta kvůli zemětřesení

Vedle CR-V má problém i faceliftovaný Civic, jehož výroba…

 



 
Chcete si tuningem zničit auto? Přinášíme spolehlivé tipy!

Chcete si tuningem zničit auto? Přinášíme spolehlivé tipy!

Dnes 08:00

Široká kola, kity přímého sání či laděný výfuk. To všechno jsou úpravy, jejichž smyslem je dále zlepšit jízdní projev auta. Ale opravdu jej zlepší, nebo autu spíše ublíží?




Blesk.cz

Potomci Jana Amose Komenského (†78): Předávají si jeho prsten!

Potomci Jana Amose Komenského (†78): Předávají si…

Od smrti Jana Amose Komenského (†78) uplynulo 347 let, ale jeho potomci stále žijí. Posledním z nich je Petr…

Narodila se v roce jako Piaf či Sinatra. Paní Vlasta oslavila 102 let

Narodila se v roce jako Piaf či Sinatra. Paní Vlasta…

Jedna z nejstarších obyvatelek metropole žije v Praze 10. V pátek 13. ledna oslavila své 102. narozeniny. Paní…

 

iSport.cz

Fotbalové přestupy ONLINE: Kdo změní dres v zimě?

Fotbalové přestupy ONLINE: Kdo změní dres v zimě?

Nejlepší evropské ligy se vrhly do posilování po otevření přestupového okna, také české kluby se chystají…

Plíšková v Austrálii ničila, Šafářová otáčela. Postup má i Štěpánek

Plíšková v Austrálii ničila, Šafářová otáčela.…

AUSTRALIAN OPEN, 2. DEN |  Radek Štěpánek po úspěšně zvládnuté kvalifikaci porazil v 1. kole Australian Open…

 

Reflex.cz

Kauza Jana Nečasová: Když soudce nevěří vlastnímu rozsudku

Kauza Jana Nečasová: Když soudce nevěří vlastnímu rozsudku

Zatím nepravomocný rozsudek, v němž za údajné vyzrazení utajované zprávy BIS uložil pražský městský soud Janě…

Antibiotika přestávají pomáhat. Američanka zemřela na neobvykle rezistentní infekci

Antibiotika přestávají pomáhat. Američanka zemřela…

70letá žena z Nevady přišla v srpnu loňského roku do nemocnice se zdánlivě banálním otokem u pravé kyčle.…

 
 
reklama