Hyundai Elantra 1,6 AT – Automatic for the people

Hyundai Elantra 1,6 AT – Automatic for the people

 
 

Šestistupňový automat už dávno není výsadou luxusních aut. Jaký stroj dnes pořídíte za 355 tisíc Kč?

Po zveřejnění prvních jízdních dojmů a velkého testu Elantry nezbývá mnoho nezodpovězených otázek. Struktura českého ceníku je navíc velmi jednoduchá, a tak vás nepřekvapí ani žádné speciální kombinace motoru a výbavy. Jedinou neznámou je automat, kterému věnujeme tento test.

Kdo hledá nové auto s moderním automatem za málo peněz, ten má několik málo možností. Pokud chcete spíše sportovně rychlé řazení a spokojíte se s občasným zaváháním ve městě, pak není důvod proč nedoporučit některou z dvouspojkových převodovek. Jestliže ale hledáte především komfortní a až ve druhé řadě rychlou převodovku, máte mezi lidovými automobily hodně zúžený výběr. Dejme tomu, že automatizované ani CVT-převodovky vám ze známých důvodů nevoní, pak seznam možných kandidátů výrazně prořídne. Jednou ze zajímavých novinek, která stojí za pozornost, je právě loni uvedená Elantra.

obrázek [600 x 287]  

Šestistupňový automat vlastní konstrukce Hyundai pořídíte v Elantře za celkem obvyklý příplatek 40.000,-Kč i k základní výbavě, takže za auto se slušným výkonem a klasickým měničovým automatem dáte 355 tisíc korun. V této cenové kategorii nabídka Hyundaie nevyčnívá jen konstrukcí převodovky, ale taky šesti převodovými stupni, protože není výjimkou, že automaty i dnes mívají 4 nebo 5 rychlostí. Nejblíže je Elantře konkurenční Cruze 1,8 AT s první cenou 375 tisíc korun.

Automat jako takový nemá v Elantře mnoho slabých stránek. Tou nejzásadnější je vyšší spotřeba, která se ale snad tak trochu očekává. Když spotřebu nebudete příliš řešit, asi se po čase na palubním počítači ustálí hodnota mezi 8 a 10 l/100 km. Zajímavé je i to, že když se budete snažit, lze jezdit i za podstatně méně!

Za minimální hodnotu považujte zhruba 6 l/100 km, klidná jízda s průměrem 100 km/h znamená odběr 6,5 l/100 km, na českém dálničním limitu si šestnáctistovka řekne o 8 l/100 km.

Ve městě není vzácná situace, kdy na palubním počítači bude svítit 10 l/100 km. To vše lze zobecnit tak, že odběr paliva z nádrže vzrostl o 1,5 až 2 l/100 km proti verzi s manuální převodovkou.

obrázek [600 x 485]  

Za příplatek 40.000,-Kč a zhruba dvoulitrový spotřebový malus každých 100 km vám tento Hyundai nabídne bezstarostnou jízdu s měkkými rozjezdy a rychlým řazením mimo město. Motor 1,6 l má sice skvělé výkonové parametry (97 kW při 6300 min-1), ale auto samotné měří 4,5 m a váží 1,3 t, na což 158 Nm stačí jen tak tak. Stovku uvidíte na tachometru během 11 sekund, ale počítejte s tím, že motor při tom několikrát zasprintuje k 6300 min-1.

Běžná jízda vypadá trochu jinak. Výběr ze šesti stupňů už je dost velkorysý, takže motor obvykle neopouští pásmo mezi 1500 a 3500 min-1, zůstává tedy daleko od maxima výkonu (6300 min-1) i točivého momentu (4850 min-1). Zatímco při maximální akceleraci si užijete nečekaně snesitelného zvuku čtyřválce, při běžné jízdě není po zvuku šestnáctistovky nebo nějakém vzrušení ani památky. Při jízdě do 100 km/h jsou znát nízké jízdní odpory a optimální naladění měniče; auto jede dlouho bez znatelné ztráty rychlosti i když sundáte nohu z plynu.

Na dálnici se snaží převodovka držet zařazenou dlouhou šestku, jak dlouho to jen jde, ale už na středně prudkých stoupáních mezi Prahou a Brnem řadí dolů na pětku, aby nedošlo ke ztrátě standardní cestovní rychlosti (130 km/h).

obrázek [600 x 444]  

Podvozkově se proti Elantře s manuálním řazením nic moc nemění. Běžné nerovnosti zvládá Hyundai komfortně, ve vyšších rychlostech je stabilní a dobře drží přímý směr. Na špatném povrchu si zadní náprava v zatáčkách ráda poskočí, ale s ohledem na minimální náklony karoserie a jízdní standardy sedanů v této cenové kategorii (Fluence, Cruze, Jetta) považujeme Elantru za dobrý průměr třídy, byť sladění pružin, tlumičů a silentbloků rozhodně není dokonalé. V každém případě by světové auto tohoto formátu a významu zasloužilo více pozornosti ze strany podvozkářů Hyundaie, protože asi nebudeme sami, kdo brzy začne srovnávat tento vůz s novými hatchbacky a kombi řady i30.

Komu automat doporučit? Je to dost těžké, protože bez příplatků dostáváte standardně dobrou šestistupňovou manuální převodovku, se kterou šestnáctistovka jezdí podstatně úsporněji. Spokojeny s ním budou nejen nenáročné řidičky, ale i starší řidiči, kteří mají své v životě už odřazeno. Automat skvěle funguje ve městě, jeho největší přínos vidíme při popojíždění v kolonách, kde je jeho funkce bezproblémová. Mimo město narazíte spíše na omezení ze strany motoru (malá zásoba hnací síly), kterou ale uživatel mnohdy vnímá jako chyby převodovky (časté řazení, vytáčení motoru).

Jake.auto.cz: Hyundai Elantra (přehled testů a dalších článků)

obrázek [600 x 346]  

První cena vozu324.900,- Kč (Classic 1.6 MPI 97 kW)
První cena vozu s testovanou motorizací324.900,- Kč (Classic 1.6 MPI 97 kW)
Základní cena testovaného vozu369.900,- Kč (Style 1.6 MPI 97 kW)
Cena testovaného vozu vč. příplatků452.900,- Kč (Style 1.6 MPI 97 kW AT)

Plusy

  • Podařený dynamický design
  • Tichý motor s lineární charakteristikou
  • Měkce a svižně řadicí automat
  • Sedadla dobře podpírající tělo
  • Dobře odhlučněný interiér
  • Prostorný interiér do šířky a délky

Mínusy

  • Skloněné A-sloupky zabraňující výhledu šikmo vpřed
  • Málo místa nad zadními sedáky
  • Malý objem palivové nádrže
  • Odskakování kol zadní nápravy
  • Neosvětlená schránka před spolujezdcem
  • Rádio bez RDS
Autosalon Frankfurt 2017
Spolupracujeme s TipCars.com

Hyundai Elantra 1,6 AT

Cena v základní výbavě: 369 900 Kč Cena v testované výbavě: 452 900 Kč

Základní výbava:Airbag řidiče a spolujezdce, boční airbagy předních sedadel, okenní airbagy pro přední a zadní sedadla, aktivní přední opěrky hlavy, ABS + elektronický rozdělovač brzdné síly EBD, stabilizační systém VSM vč. protiprokluzového systému TCS, integrované rádio, CD přehrávač, MP3, USB+AUX, ovládání audiosystému tlačítky na volantu, 6 reproduktorů, úchyty Isofix pro dětskou sedačku, přední mlhové světlomety, vnější zrcátka v barvě vozu se směrovkami, automatické uzamčení vozu při rozjezdu (automatické odemčení v případě nárazu), dálkové ovládání centrálního zamykání vč. Alarmu, dešťový senzor, dvouzónová automatická klimatizace s funkcí automatického odmlžování a ionizérem, elektrické ovládání předních i zadních oken, palubní počítač a ukazatel venkovní teploty, tempomat, textilní čalounění výplně dveří, tónovaná skla, zadní parkovací senzory, el. ovládaná a vyhřívaná vnější zpětná zrcátka, kůží potažený volant a hlavice řadící páky, výškově a podélně nastavitelný volant, výškově nastavitelné sedadlo řidiče, látkové čalounění sedadel.

Výbava testovaného vozu:Metalický lak (+13.000,- Kč), Paket Premium (16" alu kola,pneu 205/55 R16, plnohodnotné náhradní hliníkové kolo,vyhřívání předních sedadel, posuvná přední opěrka rukou, přední i zadní zástěrky) (+30.000,- Kč), automatická převodovka (+40.000,-Kč).

Nejste spokojeni s vašim HR systémem? Je čas na změnu Nejste spokojeni s vašim HR systémem? Je čas na změnu

Používá vaše společnost zastaralý HR systém, ve kterém je…

Aleš Michl: Každá investice, kterou nemůžete tři roky prodat, je riziko Aleš Michl: Každá investice, kterou nemůžete tři roky prodat, je riziko

Chtěl bych investovat půl až jeden milion korun maximálně…

 
Technické údaje
Motor Hyundai Elantra 1,6 AT
Typ motoru: zážehový
Válce / ventily: 4 / 4
Zdvihový objem (ccm): 1591
Nejvyšší výkon (kW / ot/min): 97 / 6300
Nejvyšší toč. moment (Nm / ot/min): 158 / 4850
Provozní vlastnosti
Maximální rychlost (km/h): 195
Zrychlení 0 - 100 km/h (s): 11.6
Spotřeba město/mimo/kombi (l/100 km): 9.4 / 5.6 / 7
Emise CO2:162
Rozměry a hmotnosti
Zavaz. prostor - sedadla/sklopena (l): 485 / -
Objem nádrže (l):48
Pohotovostní hm. / nosnost (kg): 1300 / 500
Rozměr pneu:205/55 R16
rozměry vozu
Rozměry dle nákresu - vnější rozměry
a) délka (mm): 4530
b) šířka (mm): 1775
c) výška (mm): 1445
d) rozvor (mm): 2700
e) rozchod vpředu (mm): 1563
f) rozchod vzadu (mm): 1576
Rozměry dle nákresu - vnitřní rozměry
g) podélný prostor vpředu min/max (mm): 800 / 1030
h) podélný prostor vzadu min/max (mm): 590 / 830
i) výška nad sedadlem - vpředu (mm): 940
j) výška nad sedadlem - vzadu (mm):910
k) šířka vpředu (mm): 1490
l) šířka vzadu (mm): 1480
délka sedáku vpředu (mm): 510
délka sedáku vzadu (mm): 480
výška opěradla vpředu (mm): 630
výška opěradla vzadu (mm): 660
místo vzadu pod předním sedadlem: Ano
Hodnocení Hyundai Elantra 1,6 AT
Interiér, řízení
Kvalita dílenského zpracování interiéru: 8
Kvalita sedadel (délka sedáku, boční vedení):
Palubní deska - design funkčnost: 9
Prostor na zadních sedadlech - nohy: 8
Prostor na zadních sedadlech - hlava: 7
Odkládací plochy: 9
Dojem z řízení: 7
Výhled vpřed: 8
Výhled vzad: 7
Motor, převodovka
Kultivovanost chodu: 9
Tah v nižších otáčkách: 7
Výkon ve vyšších otáčkách: 10
Hlučnost v nižších otáčkách: 9
Hlučnost v vyšších otáčkách: 8
Spotřeba: 10
Odstupňování převodovky: 9
Snadnost řazení: 9
Podvozek, brzdy
Jízdní vlastnosti v běžném provozu: 8
Jízdní vlastnosti v extrému: 7
Přenos hluku do interiéru (díry ve vozovce…): 9
Přenos hnací síly na vozovku: 10
Účinnost brzd: 8
Velikost zavazadlového prostoru: 9
Prostor pro vkládání do zav. prostoru: 7
Variabilita zavazadlového prostoru: 7
Poměr cena/užitná hodnota
Poměr cena/užitná hodnota: 9
Celkové hodnocení
Celkové hodnocení - průměr: 8,35
 

Přidat názorDiskuse: Hyundai Elantra 1,6 AT – Automatic for the people







Doporučujeme
Pohon všech kol je stále oblíbenější. Tohle je kompletní nabídka čtyřkolek na trhu! Pohon všech kol je stále oblíbenější. Tohle je kompletní nabídka čtyřkolek na trhu!

Jestliže před deseti lety bylo pohonem všech kol vybaveno…

Víte, jaké palivo v zahraničí natankovat? A jak se vyznat v označení Gazole či Senza Plombo? Víte, jaké palivo v zahraničí natankovat? A jak se vyznat v označení Gazole či Senza Plombo?

Ne ve všech státech Evropské unie se nafta označuje jako…

 

AutoRevue
Pravda o znečišťování ovzduší! Diesely jsou v tom trošku nevinně Pravda o znečišťování ovzduší! Diesely jsou v tom trošku nevinně

Měření společnosti Dekra ukázalo, že největší množství…

Spolehlivost sportovně luxusních aut je tristní: Deset Spolehlivost sportovně luxusních aut je tristní: Deset "jednookých" králů

V našem posledním díle o spolehlivosti automobilů podle…

 



Hyundai Elantra: Mohl by se v novém představit ve Frankfurtu Hyundai Elantra: Mohl by se v novém představit ve Frankfurtu

Elantra je tradiční označení sedanu značky Hyundai. V…

Hyundai lehce omladil dvojčata Avante/Elantra Hyundai lehce omladil dvojčata Avante/Elantra

Zatím poslední generace řady Elantra s kódem MD se…

 



 
Podívejte se, jak se na Floridě schovávala superauta před hurikánem Irma

Podívejte se, jak se na Floridě schovávala superauta před hurikánem Irma

Včera

Kvůli jednomu z nejsilnějších hurikánů poslední doby se muselo evakuovat na sedm milionů lidí. A ukrývala se před ním i auta.




Blesk.cz

Největší výstava o historii videoher startuje v Praze: Zahrát si můžete 150 klasik

Největší výstava o historii videoher startuje v…

Do české metropole zamířila největší světová výstava o historii videoher Game On. Ta již dobyla 40 světových…

Sexuolog Radim Uzel o erotických výplodech exmilence Gregorové: Je to člověk mdlé inteligence!

Sexuolog Radim Uzel o erotických výplodech exmilence…

Láska má pouhý krok k nenávisti. To se potvrdilo v případě herečky Hany Gregorové (65), která dala kopačky…

 

iSport.cz

Pavelec má jasno: Do NHL patřím! Kouč věří, že ho našli v pravý čas

Pavelec má jasno: Do NHL patřím! Kouč věří, že ho…

Ondřej Pavelec po úspěšné premiéře v dresu slavných New York Rangers věří, že stejně úspěšně si povede i v celé…

Velká ztráta pro Laver Cup. Do Prahy nedorazí hvězdný Argentinec Del Potro

Velká ztráta pro Laver Cup. Do Prahy nedorazí…

Výběr světa na tenisovém Laver Cupu přišel o jednu ze svých hvězd. Do Prahy nepřijede charizmatický Argentinec…

 

Reflex.cz

Stanislav Petrov: Hrdina studené války, který zabránil jadernému konfliktu

Stanislav Petrov: Hrdina studené války, který…

Je zajímavé, že zatímco dodnes obdivujeme hrdiny druhé světové války, o protagonistech té studené, kteří – snad…

Je povinná maturita z matematiky protiústavní? A co z češtiny?

Je povinná maturita z matematiky protiústavní? A co…

Máte rádi matematiku? Nebo jste ji jako děti a žáci nenáviděli? Oblíbenou otázkou různých rodinných sešlostí…