Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

TEST Hyundai Genesis Coupe 3.8 V6 – Kladivo na 370Z

Ladislav Čermák
Diskuze (72)
Atmosférické šestiválce mají na kahánku, ale několik jich ještě srdnatě bojuje. Vyzkoušeli jsme jeden takový: Hyundai Genesis V6 s automatickou osmistupňovou převodovkou.

Existuje řada způsobů, jak z motoru vydolovat 350 koní – buď namontovat obří turbodmychadlo na čtyřválec a pak se chlubit uragánem ve středních otáčkách a nízkou normovanou spotřebou, nebo prostě uvěřit poučce o nenahraditelném objemu. Té poučce, které se Evropa po dlouhá léta vysmívala a až nyní fandům automobilů při lehce smutném pohledu na přeplňované tříválce dochází, že vlastně není tak špatná. No ale pozdě bycha honiti, Evropou cloumá downsizing a až na několik světlých výjimek, které byste spočítali na prstech jedné ruky, na pořádný motor nenarazíte. Ještě, že tu je import a to nejen ze Západu!

Mimo přeplňovaný dvoulitr má Hyundai v nabídce i poněkud těžší kalibr: v celohliníkovém šestiválci Lambda 3.8 pracují obří písty s vrtáním 97 mm. To už je pane pořádná mechanika! Díky podčtvercové konstrukci (zdvih 86 mm) se „tři-osmička“ ráda vydává i do otáček a běží sametově klidně. Po faceliftu dostala přímé vstřikování GDI, které zpřesnilo reakce motoru v nízké zátěži a přidalo pěkných 44 koní. Jízdní výkony odpovídají – pružné akcelerace imponují a spolu s naléhavým, ale nepřehnaně řezavým barytonem zajišťují samy o sobě příjemnou zábavu.

Škoda že se nepodařilo lépe vyladit odezvu na pedál plynu a zejména spolupráci s novým osmistupňovým automatem – při klidném tempu exceluje, ale při prudkých změnách jízdních stylů se často zapomíná a měnič nezamyká dostatečně razantně. Výsledek je kvalitativně slabší než se znamenitým předfaceliftovým samočinným šestikvaltem 6HP18. Chcete-li například přijmout výzvu k akceleračnímu duelu až po rozjezdu, vůz si před akcí bere chvilku na rozmyšlenou.

hyundai testy sportovni kupe hyundai testy sportovni kupe  

Kdo říká, že velké atmosféry jsou nezdravě rozežrané, ten zbytečně generalizuje. Ano, při sportovní jízdě spotřebuje Genesis 15 až 20 litrů, ale to je opravdu extrém. I s tak výkonným autem se dá bez problémů jezdit za 12 litrů i s občasným předjetím či zasprintováním.

V absolutních číslech se opravdu není za co se stydět: nový agregát s přímým vstřikováním a osmistupňovým automatem zlepšil zrychlení 0-100 km/h o 0,4 s a maximálku o 20 km/h na respektuhodných 260 km/h. Na německé dálnici si proto můžete troufnout na téměř cokoliv; i velmi silné “domácí” vozy, které se zaseknou na omezovači. Jejich majitel bude jenom velmi těžce vydýchávat, že mu Korejec natrhl kšandu.

Ztvárnění detailů po faceliftu dozrálo - kdyby vybíraly jenom oči, nemá Genesis na trhu nejmenší problém. Americky střižená přístrojová deska potěší tvary, jenže kvalitou materiálů a dílenským zpracováním detailů už tolik ne. Olizovači palubních desek mají smůlu, Coupé je určeno pro trochu jiný typ zákazníků. Přídavné přístroje, jako třeba ukazatel okamžitého točivého momentu, jsou sice efektní, avšak designéři je umístili tak daleko od osy řidičova pohledu, že za jízdy postrádají smysl. Kochat aktuálními daty se tak bude moci spíše spolujezdec. A ještě zůstaňme v kabině, tentokráte u velmi důležité věci, jakou je sedadlo. Ta přední vypadají opravdu moc hezky, urostlejší postavy ale kvůli menším rozměrům nepodepřou dokonale. Mají americká auta jiná sedadla? Nedivili bychom se. Evropskému průměru však sednou jako ulitá.

hyundai testy sportovni kupe hyundai testy sportovni kupe  

Velkoryse dimenzovanému podvozku stále chybí punc dokonalého vyladění. Na kvalitním asfaltu se skládá do zatáček ochotně, na typicky českém „struhadle“ ale maří snahy o rychlou jízdu brzkým odskakováním, stále přecitlivělým ESP a řízením sice tuhým, byť s ořezanou zpětnou vazbou. Pokus o „korejské 370Z“ skoro za milion korun končí u krásného designu, impozantních jízdních výkonů a znamenitého poměru ceny, výkonu a výbavy. V ní kromě kompletní palubní výzbroje nechybí například samosvorný diferenciál, klimatizace ale stále musí stačit jednozónová. Evropané mají zkrátka trochu jiné nároky než Američané, pro které je kupé s velkým motorem primárně stavěné.

Genesis Coupe je po omlazení lepším autem, byť zástavba osmistupňového automatu se ukázala být spíše marketingovým tahem: nic moc pozitivního, kromě vytahování se s osmičkou před kolegy, nepřinesla. Celkově se ale toto sympatické kupé s velkým „poctivým“ motorem posunulo zase o kousek dál.

Nejlevnější verze modelu849.900 Kč (2.0 TCI, 202 kW)
Základ s testovaným motorem899.990 Kč (3.8 V6 6M, 255 kW)
Testovaný vůz s výbavou985.990 Kč (3.8 V6 8A, 255 kW)

Plusy

  • Atraktivní vnější design
  • Jízdní vlastnosti a ovladatelnost
  • Silný a pružný šestiválec
  • Komfortní sedadla s dobrým vedením
  • Bohatá výbava a nízká cena

Minusy

  • Málo místa na zadních sedadlech
  • Chování na nerovnostech
  • Sladění s automatem
  • Zpětná vazba řízení

Foto: Petr Homolka

Ladislav Čermák
Diskuze (72)
Hyundai Genesis Coupe 3.8 V6
Cena základní sestavy 949 990 Kč
Výbava základní sestavy šest airbagů, litá kola, dojezdová rezerva, přední mlhovky, zadní samosvorný diferenciál, klimatizace, elektricky nastavitelné sedadlo řidiče a vyhřívaná vnější zrcátka, hliníkové pedály, inteligentní klíč a startování tlačítkem, kožené čalounění sedadel, kůží potažený volant a hlavice řadící páky, tempomat, vyhřívání předních sedadel, zadní parkovací čidla atd. Kč
Cena testované sestavy 985 990 Kč
Výbava testované sestavy metalíza (16.000,-), střešní okno (20.000,-) Kč
Motor
Typ motoru: zážehový
Válce / ventily: 6 / 4
Zdvihový objem (ccm): 3778
Nejvyšší výkon (kW / ot/min): 255 / 6400
Nejvyšší toč. moment (Nm / ot/min): 400 / 5300
Provozní vlastnosti
Maximální rychlost (km/h): 260
Zrychlení 0 - 100 km/h (s): 5.9
Spotřeba město/mimo/kombi (l/100 km): 15.1 / 7 / 10
Rozměry a hmotnosti
Zavaz. prostor - sedadla/sklopena (l): 330 / 0
Pohotovostní hm. / nosnost (kg): 1570 / 395
Rozměr pneu: 225/40 R 19, 245/40 R19
Hyundai Genesis Coupe 3.8 V6
Rozměry dle nákresu - vnější rozměry
a) délka (mm): 4630
b) šířka (mm): 1865
c) výška (mm): 1385
d) rozvor (mm): 2820
e) rozchod vpředu (mm): 1599
f) rozchod vzadu (mm): 1615
Rozměry dle nákresu - vnitřní rozměry
g) podélný prostor vpředu min/max (mm): 840 / 1120
h) podélný prostor vzadu min/max (mm): 580 / 860
i) výška nad sedadlem - vpředu (mm): 940
j) výška nad sedadlem - vzadu (mm): 820
k) šířka vpředu (mm): 1510
l) šířka vzadu (mm): 1450
délka sedáku vpředu (mm): 510
délka sedáku vzadu (mm): 470
výška opěradla vpředu (mm): 660
výška opěradla vzadu (mm): 610
místo vzadu pod předním sedadlem: Ano
17. 10. 2013 18:29
Tomuto vozu dávám...
... :no:
Avatar - vabis
15. 10. 2013 23:37
Re: ehm
hlavu? >:D to vieš Topper, my chalani myslíme tým, čo máme dole ;-)
Avatar - 3_diamanty
14. 10. 2013 14:35
Re: ehm
;-) ked zacnes pouzivat hlavu potom sa dockas serioznejsej odpovede... dovtedy s tebou nemam o com velmi diskutovat
14. 10. 2013 09:52
Re: Genesis - 1. kniha Hyundaiova
:yes:
Avatar - vabis
13. 10. 2013 19:56
Re: ehm
aaa placený diskutér pro Žilinu, hele pokud se domníváš, že to auto je jezdecky ok, tak vystup z Feldy a vyzkoušej něco normálního ;-) A čím jezdím já bys dávno věděl, kdybys byl pozorný čtenář a neviděl jen svoji propagandu.

ps: zrovna Ritmo nemělo ve své době špatné jízdní vlastnosti, co v té době dělala Kia si odpověz sám