reklama


Test Auto.cz

Hyundai Genesis Coupe 3.8 V6 – Kladivo na 370Z

11.10. 2013
Verdikt
 

Atmosférické šestiválce mají na kahánku, ale několik jich ještě srdnatě bojuje. Vyzkoušeli jsme jeden takový: Hyundai Genesis V6 s automatickou osmistupňovou převodovkou.

Existuje řada způsobů, jak z motoru vydolovat 350 koní – buď namontovat obří turbodmychadlo na čtyřválec a pak se chlubit uragánem ve středních otáčkách a nízkou normovanou spotřebou, nebo prostě uvěřit poučce o nenahraditelném objemu. Té poučce, které se Evropa po dlouhá léta vysmívala a až nyní fandům automobilů při lehce smutném pohledu na přeplňované tříválce dochází, že vlastně není tak špatná. No ale pozdě bycha honiti, Evropou cloumá downsizing a až na několik světlých výjimek, které byste spočítali na prstech jedné ruky, na pořádný motor nenarazíte. Ještě, že tu je import a to nejen ze Západu!

Mimo přeplňovaný dvoulitr má Hyundai v nabídce i poněkud těžší kalibr: v celohliníkovém šestiválci Lambda 3.8 pracují obří písty s vrtáním 97 mm. To už je pane pořádná mechanika! Díky podčtvercové konstrukci (zdvih 86 mm) se „tři-osmička“ ráda vydává i do otáček a běží sametově klidně. Po faceliftu dostala přímé vstřikování GDI, které zpřesnilo reakce motoru v nízké zátěži a přidalo pěkných 44 koní. Jízdní výkony odpovídají – pružné akcelerace imponují a spolu s naléhavým, ale nepřehnaně řezavým barytonem zajišťují samy o sobě příjemnou zábavu.

TEST Hyundai Genesis Coupe 3,8 AT – Automaticky bokem

Škoda že se nepodařilo lépe vyladit odezvu na pedál plynu a zejména spolupráci s novým osmistupňovým automatem – při klidném tempu exceluje, ale při prudkých změnách jízdních stylů se často zapomíná a měnič nezamyká dostatečně razantně. Výsledek je kvalitativně slabší než se znamenitým předfaceliftovým samočinným šestikvaltem 6HP18. Chcete-li například přijmout výzvu k akceleračnímu duelu až po rozjezdu, vůz si před akcí bere chvilku na rozmyšlenou.

obrázek [600 x 366]  

Kdo říká, že velké atmosféry jsou nezdravě rozežrané, ten zbytečně generalizuje. Ano, při sportovní jízdě spotřebuje Genesis 15 až 20 litrů, ale to je opravdu extrém. I s tak výkonným autem se dá bez problémů jezdit za 12 litrů i s občasným předjetím či zasprintováním.

V absolutních číslech se opravdu není za co se stydět: nový agregát s přímým vstřikováním a osmistupňovým automatem zlepšil zrychlení 0-100 km/h o 0,4 s a maximálku o 20 km/h na respektuhodných 260 km/h. Na německé dálnici si proto můžete troufnout na téměř cokoliv; i velmi silné “domácí” vozy, které se zaseknou na omezovači. Jejich majitel bude jenom velmi těžce vydýchávat, že mu Korejec natrhl kšandu.

TEST Hyundai Genesis 2,0T – Budiž turbo

Ztvárnění detailů po faceliftu dozrálo - kdyby vybíraly jenom oči, nemá Genesis na trhu nejmenší problém. Americky střižená přístrojová deska potěší tvary, jenže kvalitou materiálů a dílenským zpracováním detailů už tolik ne. Olizovači palubních desek mají smůlu, Coupé je určeno pro trochu jiný typ zákazníků. Přídavné přístroje, jako třeba ukazatel okamžitého točivého momentu, jsou sice efektní, avšak designéři je umístili tak daleko od osy řidičova pohledu, že za jízdy postrádají smysl. Kochat aktuálními daty se tak bude moci spíše spolujezdec. A ještě zůstaňme v kabině, tentokráte u velmi důležité věci, jakou je sedadlo. Ta přední vypadají opravdu moc hezky, urostlejší postavy ale kvůli menším rozměrům nepodepřou dokonale. Mají americká auta jiná sedadla? Nedivili bychom se. Evropskému průměru však sednou jako ulitá.

obrázek [600 x 381]  

Velkoryse dimenzovanému podvozku stále chybí punc dokonalého vyladění. Na kvalitním asfaltu se skládá do zatáček ochotně, na typicky českém „struhadle“ ale maří snahy o rychlou jízdu brzkým odskakováním, stále přecitlivělým ESP a řízením sice tuhým, byť s ořezanou zpětnou vazbou. Pokus o „korejské 370Z“ skoro za milion korun končí u krásného designu, impozantních jízdních výkonů a znamenitého poměru ceny, výkonu a výbavy. V ní kromě kompletní palubní výzbroje nechybí například samosvorný diferenciál, klimatizace ale stále musí stačit jednozónová. Evropané mají zkrátka trochu jiné nároky než Američané, pro které je kupé s velkým motorem primárně stavěné.

TEST Hyundai Genesis Coupe - Drift King

Genesis Coupe je po omlazení lepším autem, byť zástavba osmistupňového automatu se ukázala být spíše marketingovým tahem: nic moc pozitivního, kromě vytahování se s osmičkou před kolegy, nepřinesla. Celkově se ale toto sympatické kupé s velkým „poctivým“ motorem posunulo zase o kousek dál.

Nejlevnější verze modelu849.900 Kč (2.0 TCI, 202 kW)
Základ s testovaným motorem899.990 Kč (3.8 V6 6M, 255 kW)
Testovaný vůz s výbavou985.990 Kč (3.8 V6 8A, 255 kW)

Plusy

  • Atraktivní vnější design
  • Jízdní vlastnosti a ovladatelnost
  • Silný a pružný šestiválec
  • Komfortní sedadla s dobrým vedením
  • Bohatá výbava a nízká cena

Minusy

  • Málo místa na zadních sedadlech
  • Chování na nerovnostech
  • Sladění s automatem
  • Zpětná vazba řízení
Foto: Petr Homolka
Spolupracujeme s TipCars.com

Hyundai Genesis Coupe 3.8 V6

Cena v základní výbavě: 949 990 Kč Cena v testované výbavě: 985 990 Kč

Základní výbava:šest airbagů, litá kola, dojezdová rezerva, přední mlhovky, zadní samosvorný diferenciál, klimatizace, elektricky nastavitelné sedadlo řidiče a vyhřívaná vnější zrcátka, hliníkové pedály, inteligentní klíč a startování tlačítkem, kožené čalounění sedadel, kůží potažený volant a hlavice řadící páky, tempomat, vyhřívání předních sedadel, zadní parkovací čidla atd.

Výbava testovaného vozu:metalíza (16.000,-), střešní okno (20.000,-)

Smog zahalil Česko. Podívejte se na nejzajímavější fotky Smog zahalil Česko. Podívejte se na nejzajímavější fotky

Celkem v deseti krajích Česka jsou zhoršené rozptylové…

Stropnický nabírá, rád by měl přes 30 tisíc vojáků Stropnický nabírá, rád by měl přes 30 tisíc vojáků

Ministerstvo obrany letos počítá s navýšením počtu vojáků…

Chorvatská vláda chce získat zpět kontrolu nad rafineriemi Chorvatská vláda chce získat zpět kontrolu nad rafineriemi

Chorvatské rafinerie kontroluje maďarská petrochemická…

Trumpa rozlítily prázdné plochy na inauguraci, obvinil média z manipulace Trumpa rozlítily prázdné plochy na inauguraci, obvinil média z manipulace

Americký prezident Donald Trump a poté také mluvčí Bílého…

 
Technické údaje
Motor Hyundai Genesis Coupe 3.8 V6
Typ motoru: zážehový
Válce / ventily: 6 / 4
Zdvihový objem (ccm): 3778
Nejvyšší výkon (kW / ot/min): 255 / 6400
Nejvyšší toč. moment (Nm / ot/min): 400 / 5300
Provozní vlastnosti
Maximální rychlost (km/h): 260
Zrychlení 0 - 100 km/h (s): 5.9
Spotřeba-město/mimo/kombi (l/100 km): 15.1 / 7 / 10
Rozměry a hmotnosti
Zavaz. prostor - sedadla/sklopena (l): 330 / -
Pohotovostní hm. / nosnost (kg): 1570 / 395
Rozměr pneu:225/40 R 19, 245/40 R19
rozměry vozu
Rozměry dle nákresu - vnější rozměry
a) délka (mm): 4630
b) šířka (mm): 1865
c) výška (mm): 1385
d) rozvor (mm): 2820
e) rozchod vpředu (mm): 1599
f) rozchod vzadu (mm): 1615
Rozměry dle nákresu - vnitřní rozměry
g) podélný prostor vpředu min/max (mm): 840 / 1120
h) podélný prostor vzadu min/max (mm): 580 / 860
i) výška nad sedadlem - vpředu (mm): 940
j) výška nad sedadlem - vzadu (mm):820
k) šířka vpředu (mm): 1510
l) šířka vzadu (mm): 1450
délka sedáku vpředu (mm): 510
délka sedáku vzadu (mm): 470
výška opěradla vpředu (mm): 660
výška opěradla vzadu (mm): 610
místo vzadu pod předním sedadlem: Ano
 

Přidat názorDiskuse: Hyundai Genesis Coupe 3.8 V6 – Kladivo na 370Z



reklama


reklama


Doporučujeme
Nové motory Mercedesu: Proč se vrací řadové šestiválce? Nová technika podrobně! Nové motory Mercedesu: Proč se vrací řadové šestiválce?

Od roku 2005 sázel Mercedes-Benz u šestiválců výhradně na…

Kontrolky v autě: Znáte jejich význam? Kontrolky v autě: Znáte jejich význam?

Co který symbol na palubní desce znamená, jsme psali již…

 

AutoRevue
AWD versus 4WD. Určité typy pohonu všech kol umí více než jiné AWD versus 4WD. Určité typy pohonu všech kol umí více než jiné

Na karoseriích automobilů či v prospektech vídáme…

Rekordman z hliníku ukrývá 340 koňských sil. Nyní je na prodej Rekordman z hliníku ukrývá 340 koňských sil. Nyní je na prodej

Automobil z roku 1952 je skutečným unikátem a nyní může…

 




Hyundai Genesis G90: Korejský luxus pro Evropu Hyundai Genesis G90: Korejský luxus pro Evropu

Mezi evropské premiéry autosalonu v Ženevě se zařadil i…

Hyundai Genesis Coupe N dostane motor V6 3.3 Turbo a pohon všech kol Hyundai Genesis Coupe N dostane motor V6 3.3 Turbo a pohon všech kol

Ambiciózní korejské kupé bude v nadcházející verzi ještě…

 



 
Mercedes-Benz C291 (1991): Prototyp s plochým dvanáctiválcem a neskutečným zvukem

Mercedes C291 (1991): Prototyp s plochým dvanáctiválcem a neskutečným zvukem

Dnes 19:29

Mercedes-Benz C291 - prototypy skupiny C, skrývá zajímavou techniku a má úžasný zvuk!




Blesk.cz

Dva Češi zemřeli pod lavinou v Rakousku. Překvapila je na vyznačené trase

Dva Češi zemřeli pod lavinou v Rakousku. Překvapila…

Dva Češi dnes přišli o život pod lavinou v horském středisku Wildgerlostal u Krimmlu v rakouském Salcbursku. Pod…

Taky jsem měl háro, ozval se ministr Chvojka. A nejsou se Škromachem jediní

Taky jsem měl háro, ozval se ministr Chvojka. A…

Politici se nerodí v kvádru s kravatou a taky si zažili svá divoká léta jako všichni ostatní. Rádi to pak dávají…

 

iSport.cz

SESTŘIHY: Rozjetá Barcelona pálila, se Sevillou nahání Real

SESTŘIHY: Rozjetá Barcelona pálila, se Sevillou nahání Real

Fotbalisté Barcelony zvítězili v 19. kole španělské ligy v Eibaru 4:0 a dotáhli se k čelu tabulky. Real Madrid…

Köhler nejdřív šanci spálil, pak skóroval: Ta šance mě hrozně mrzela

Köhler nejdřív šanci spálil, pak skóroval: Ta šance…

Doma Hradec naposledy prohrál vloni, v listopadu nestačil na Plzeň. A pak to začalo, osm výher, trhal soupeře na…

 

Reflex.cz

Vadí mi nálepkování lidí s opačnými názory. Václav Klaus ml. otevřel Centrum pro občanské svobody

Vadí mi nálepkování lidí s opačnými názory. Václav…

Pravicový think tank Centrum pro občanské svobody včera v pražském hotelu Don Giovanni oficiálně otevřel Václav…

Pelikán jako inkvizitor a kádrovák aneb Kdo ohrožuje právní stát

Pelikán jako inkvizitor a kádrovák aneb Kdo ohrožuje…

Jakékoli prokázané zasahování do nezávislého rozhodování soudu by měl stát bez milosti a exemplárně postihovat.…

 
 
reklama