Test Auto.cz

Hyundai i10 – Ústup z dobytých pozic

14.9. 2012
Verdikt
 

Hyundai nasadil i nejmenšímu modelu fluidní tvář. Prodejní výsledky ale nejsou to, co bývaly.

Ještě před dvěma lety se Hyundai i10 přetahoval s Fiatem Panda a Chevroletem Spark o čelní příčky v segmentu miniaut. Do té doby se ale situace dost změnila – Panda zůstává stálicí českého trhu, ovšem Spark polevil a i10 spadla rovnou do druhé desítky.

Přitom loni přišel facelift, takže na souboj s novými konkurenty má Hyundai zaděláno dobře. Nebo ne? Podívejme se i10 pořádně na zoubek.

Začíná to designem, který možná nezkrásněl, ale fluidní modernizace přinesla alespoň osvěžení vzhledu. Změnil se tvar masky chladiče na aktuální šestiúhelník, kompletně nový je i přední nárazník a tvar předních světel. Díky propracované optice s tmavým základem vypadají až podezřele dobře.

obrázek [600 x 354]  

Interiér plný plynule zaoblených tvarů se zasekl v době svého vzniku a nejspíš někde v paralelním světě (třeba už předchozí Picanto vypadalo uvnitř podstatně lépe). Těžko by ale někdo mohl od automobilky žádat kompletní přepracování palubní desky, toho se dočkáme až za pár let se zcela novou generací . A tak došlo aspoň na ladění detailů.

Přístrojový štít se celý přebarvil do černé s bílými ukazateli. Nová barevná kombinace a řidší cejchování jsou jednoznačně změnou k lepšímu, vždyť předchozí provedení mělo sportovní bílý podklad rychloměru, který je vším jen ne dobře čitelným.

Přínosem je i ztmavení stříbrných plastů (tzv. kovový dekor) na středovém panelu. Pochvalu zaslouží vysoko usazená řadicí páka, která je hezky po ruce – jako třeba ve Fiatu Panda . Mimochodem za ní najdete USB konektor, v takto malých autech to rozhodně není běžná výbava!

obrázek [600 x 364]  

Ačkoliv má skupina Hyundai/Kia k dispozici litrový tříválec o výkonu 51 kW, model i10 zůstává věrný staršímu čtyřválci. Agregát 1,1 SOHC z nepatrně většího objemu dostává stejné maximum výkonu (před faceliftem 48 kW ), ovšem v nižších otáčkách a s vyšším vrcholem točivého momentu.

Specifikem tohoto čtyřválce je tříventilová technika, takže podle počtu celkem dvanácti ventilů by někdo mohl tipovat, že jde o tříválec. To ale hrozí jedině při pohledu do katalogu, ve skutečnosti totiž stačí nastartovat a je jasno.

Výhodou plnohodnotného počtu válců je klidný chod a příjemný zvuk. Odpadá vrčení typické pro většinu konkurentů a možná kvůli tomu působí i10 méně živelným dojmem. Díky krátkým převodům ale dosahuje tunové auto obstojné dynamiky, která pro městské nasazení s rezervou stačí.

obrázek [600 x 313]  

Uzoučké auto, které je navíc vyšší než širší, dostalo do vínku pěkně vyladěný podvozek podle staré školy. Hydraulický posilovač je přesný, tuhé pružiny nedovolí nebezpečně velké náklony karoserie a malé pneumatiky včas napoví, kde jsou limity auta. Na rozbité silnici ale i10 trochu poskakuje a jistě se necítí ani ve vysokých rychlostech.

Celkově se však i10 chová dospěleji, než by se dalo čekat. Takže v čem je háček? Proč se už Hyundai i10 neprodává tak dobře jako dřív?

obrázek [600 x 386]  

Určitě mezi důvody můžeme započítat design, který je v zásadě asi největší slabinou í-desítky. Hlavní je ale cena: 189.990,- za nejlevnější verzi nezní špatně a 242.990,- za testovaný plně vybavený vůz taky docela ujde.

Jenže před faceliftem stála i10 s klimatizací 170 tisíc, zatímco dnes se vyšvihla na cenovou úroveň většiny konkurentů. A taky je tu konkurence z vlastních řad – větší a silnější i20 vyjde na podobné peníze.

První cena vozu189.990,- Kč (Start 1,1i)
První cena vozu s testovanou motorizací189.990,- Kč (Start 1,1i)
Základní cena testovaného vozu199.990,- Kč (Classic 1,1i)
Cena testovaného vozu vč. příplatků242.990,- Kč (Classic 1,1i)

Plusy

  • Pružný a kultivovaný motor
  • Velký a dobře přístupný zavazadlový prostor
  • Umístění řadicí páky
  • Čitelný podvozek
  • Záruka 5 let bez omezení kilometrů

Minusy

  • Design
  • Horší komfort odpružení
  • Výrazně vyšší ceny než dříve
  • Vysoký příplatek za metalický lak
Spolupracujeme s TipCars.com

Hyundai i10

Základní výbava:Nárazníky v barvě vozu, ABS, airbag řidiče, airbag spolujezdce, posilovač řízení, otáčkoměr, výškově nastavitelný volant, centrální zamykání, dělená a sklopná zadní sedadla, střešní anténa.

Výbava testovaného vozu:Paket Comfort (+30.000,-): manuální klimatizace, integrované rádio s CD přehrávačem, RDS a MP3, USB & iPod & AUX port, 4 hlavní a dva výškové reproduktory, boční zpětná zrcátka a kliky dveří v barvě vozu, chromová maska chladiče, přední mlhovky, barevné boční ochranné lišty, alarm, výškově stavitelné sedadlo řidiče, elektricky ovládaná přední okna, dálkové ovládání centrálního zamykání, obložení centrálního panelu kovovým dekorem, ovládání audiosystému na volantu
Metalický lak (+13.000,-)

Co přinese brexit? Firmy čekají až desetinový nárůst nákladů Co přinese brexit? Firmy čekají až desetinový nárůst nákladů

Až deset procent nárůst nákladů kvůli změnám celních…

Bělobrádek: Další vlny EET nechci. Ve vládě jsme příliš ustupovali Bělobrádek: Další vlny EET nechci. Ve vládě jsme příliš ustupovali

Podle šéfa lidovců jsou začátky dalších vln EET úmyslně…

Od zavedení EET uplynulo půl roku. Činnost komplikuje hlavně drobným podnikatelům Od zavedení EET uplynulo půl roku. Činnost komplikuje hlavně drobným podnikatelům

Elektronická evidence tržeb (EET) půl roku po zavedení…

 
Technické údaje
Motor Hyundai i10
Typ motoru: zážehový
Válce / ventily: 4 / 3
Zdvihový objem (ccm): 1086
Nejvyšší výkon (kW / ot/min): 51 / 5500
Nejvyšší toč. moment (Nm / ot/min): 98 / 2800
Provozní vlastnosti
Maximální rychlost (km/h): 151
Zrychlení 0 - 100 km/h (s): 15
Spotřeba město/mimo/kombi (l/100 km): 5.8 / 4.1 / 4.7
Rozměry a hmotnosti
Zavaz. prostor - sedadla/sklopena (l): 225 / 910
Objem nádrže (l):35
Pohotovostní hm. / nosnost (kg): 985 / 420
Rozměr pneu:165/50 R14
rozměry vozu
Rozměry dle nákresu - vnější rozměry
a) délka (mm): 3585
b) šířka (mm): 1595
c) výška (mm): 1540
d) rozvor (mm): 2380
e) rozchod vpředu (mm): 1400
f) rozchod vzadu (mm): 1385
Rozměry dle nákresu - vnitřní rozměry
g) podélný prostor vpředu min/max (mm): 840 / 1020
h) podélný prostor vzadu min/max (mm): 650 / 850
i) výška nad sedadlem - vpředu (mm): 1010
j) výška nad sedadlem - vzadu (mm):920
k) šířka vpředu (mm): 1320
l) šířka vzadu (mm): 1310
délka sedáku vpředu (mm): 500
délka sedáku vzadu (mm): 500
výška opěradla vpředu (mm): 610
výška opěradla vzadu (mm): 580
místo vzadu pod předním sedadlem: Ano
 

Přidat názorDiskuse: Hyundai i10 – Ústup z dobytých pozic







Doporučujeme
Špatné držení volantu vás může přijít draho. Podívejte se, jak je to správně! Špatné držení volantu vás může přijít draho. Podívejte se, jak je to správně!

Správné držení volantu je pro bezpečné řízení automobilu…

Vodík kontra akumulátor: Proč je vodík na ústupu? Vodík kontra akumulátor: Proč je vodík na ústupu?

Ještě před deseti lety byl vodík coby palivo v kurzu.…

 

AutoRevue
Auta a film: Zde je přehled 30 nejznámějších spojení Auta a film: Zde je přehled 30 nejznámějších spojení

Také letos se do kin dostává řada filmů, kde se děj více…

Čeká nás vlna hot SUV? Odstartovat by ji mohl Volkswagen T-Roc R Čeká nás vlna hot SUV? Odstartovat by ji mohl Volkswagen T-Roc R

Teprve nedávno představil Volkswagen světu nové SUV…

 




Nový Hyundai i10 se představí ve Frankfurtu, vyrábět se bude v Turecku Nový Hyundai i10 se představí ve Frankfurtu, vyrábět se bude v Turecku

Jihokorejská automobilka rozšiřuje svoji továrnu v…

Spy Photos: Hyundai chystá novou i10 Spy Photos: Hyundai chystá novou i10

Současná i10 vydrží ještě dva roky, pak se představí nástupce.

 



 
Online: Velká cena Monaka 2017

Ferrari po 16 letech vyhrálo v Monaku! Triumfoval Vettel před Räikkönenem

Dnes 13:30

Vettel si připsal třetí vítězství sezóny formule 1, když vyhrál Velkou cenu Monaka! Úspěch Ferrari podtrhl druhým místem Räikkönen.




Blesk.cz

Manželka Charlese Camilla otevřeně: O nenávisti a nejhorších chvílích života

Manželka Charlese Camilla otevřeně: O nenávisti a…

Dnes se manželka prince Charlese (68) Camilla (69)může pyšnit titulem vévodkyně z Cornwallu a valná většina…

Horké dny budou v Praze pokračovat: Nastoupí také bouřky

Horké dny budou v Praze pokračovat: Nastoupí také bouřky

Pražané, připravte se na horký týden. Podle předpovědi odborníků bude teplý ráz počasí pokračovat i v…

 

iSport.cz

Pořád to ve mně je, jásala po vítězství Kvitová, když osušila slzy

Pořád to ve mně je, jásala po vítězství Kvitová,…

PŘÍMO Z PAŘÍŽE | Mezi novináře přišla v tričku se stejným nápisem, jako měli její nejbližší na tribuně. Kuráž,…

Nový kouč Sparty: Začínám se učit česky, musíme uspět doma i v cizině

Nový kouč Sparty: Začínám se učit česky, musíme…

Nechce dávat sliby dopředu, ale uvědomuje si, že Sparta musí být úspěšná nejen na domácí půdě. Nový trenér týmu…

 

Reflex.cz

Putin hraje na piano jako dítě, zato kyrgyzstánský prezident Atambajev je hudební hvězdou

Putin hraje na piano jako dítě, zato kyrgyzstánský…

Prezidenta Kyrgyzstánu Almazbeka Atambajeva (60) zná u nás jen málokdo. Ale ve své zemi to není jenom známý…

Za čedarem do vesnice Cheddar. Ochutnejte lahodný originál z jeskyně Gough

Za čedarem do vesnice Cheddar. Ochutnejte lahodný…

Víte, jak má chutnat pravý čedar? Ve vesnici Cheddar v Somersetu na jihozápadě Anglie to vědí dokonale. Jen tady…