Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

TEST Hyundai i10 – Ústup z dobytých pozic

Diskuze (37)
Hyundai nasadil i nejmenšímu modelu fluidní tvář. Prodejní výsledky ale nejsou to, co bývaly.

Ještě před dvěma lety se Hyundai i10 přetahoval s Fiatem Panda a Chevroletem Spark o čelní příčky v segmentu miniaut. Do té doby se ale situace dost změnila – Panda zůstává stálicí českého trhu, ovšem Spark polevil a i10 spadla rovnou do druhé desítky.

Přitom loni přišel facelift, takže na souboj s novými konkurenty má Hyundai zaděláno dobře. Nebo ne? Podívejme se i10 pořádně na zoubek.

Začíná to designem, který možná nezkrásněl, ale fluidní modernizace přinesla alespoň osvěžení vzhledu. Změnil se tvar masky chladiče na aktuální šestiúhelník, kompletně nový je i přední nárazník a tvar předních světel. Díky propracované optice s tmavým základem vypadají až podezřele dobře.

hyundai testy minivozy hyundai testy minivozy  

Interiér plný plynule zaoblených tvarů se zasekl v době svého vzniku a nejspíš někde v paralelním světě (třeba už předchozí Picanto vypadalo uvnitř podstatně lépe). Těžko by ale někdo mohl od automobilky žádat kompletní přepracování palubní desky, toho se dočkáme až za pár let se zcela novou generací . A tak došlo aspoň na ladění detailů.

Přístrojový štít se celý přebarvil do černé s bílými ukazateli. Nová barevná kombinace a řidší cejchování jsou jednoznačně změnou k lepšímu, vždyť předchozí provedení mělo sportovní bílý podklad rychloměru, který je vším jen ne dobře čitelným.

Přínosem je i ztmavení stříbrných plastů (tzv. kovový dekor) na středovém panelu. Pochvalu zaslouží vysoko usazená řadicí páka, která je hezky po ruce – jako třeba ve Fiatu Panda . Mimochodem za ní najdete USB konektor, v takto malých autech to rozhodně není běžná výbava!

hyundai testy minivozy hyundai testy minivozy  

Ačkoliv má skupina Hyundai/Kia k dispozici litrový tříválec o výkonu 51 kW, model i10 zůstává věrný staršímu čtyřválci. Agregát 1,1 SOHC z nepatrně většího objemu dostává stejné maximum výkonu (před faceliftem 48 kW ), ovšem v nižších otáčkách a s vyšším vrcholem točivého momentu.

Specifikem tohoto čtyřválce je tříventilová technika, takže podle počtu celkem dvanácti ventilů by někdo mohl tipovat, že jde o tříválec. To ale hrozí jedině při pohledu do katalogu, ve skutečnosti totiž stačí nastartovat a je jasno.

Výhodou plnohodnotného počtu válců je klidný chod a příjemný zvuk. Odpadá vrčení typické pro většinu konkurentů a možná kvůli tomu působí i10 méně živelným dojmem. Díky krátkým převodům ale dosahuje tunové auto obstojné dynamiky, která pro městské nasazení s rezervou stačí.

hyundai testy minivozy hyundai testy minivozy  

Uzoučké auto, které je navíc vyšší než širší, dostalo do vínku pěkně vyladěný podvozek podle staré školy. Hydraulický posilovač je přesný, tuhé pružiny nedovolí nebezpečně velké náklony karoserie a malé pneumatiky včas napoví, kde jsou limity auta. Na rozbité silnici ale i10 trochu poskakuje a jistě se necítí ani ve vysokých rychlostech.

Celkově se však i10 chová dospěleji, než by se dalo čekat. Takže v čem je háček? Proč se už Hyundai i10 neprodává tak dobře jako dřív?

hyundai testy minivozy hyundai testy minivozy  

Určitě mezi důvody můžeme započítat design, který je v zásadě asi největší slabinou í-desítky. Hlavní je ale cena: 189.990,- za nejlevnější verzi nezní špatně a 242.990,- za testovaný plně vybavený vůz taky docela ujde.

Jenže před faceliftem stála i10 s klimatizací 170 tisíc, zatímco dnes se vyšvihla na cenovou úroveň většiny konkurentů. A taky je tu konkurence z vlastních řad – větší a silnější i20 vyjde na podobné peníze.

První cena vozu189.990,- Kč (Start 1,1i)
První cena vozu s testovanou motorizací189.990,- Kč (Start 1,1i)
Základní cena testovaného vozu199.990,- Kč (Classic 1,1i)
Cena testovaného vozu vč. příplatků242.990,- Kč (Classic 1,1i)

Plusy

  • Pružný a kultivovaný motor
  • Velký a dobře přístupný zavazadlový prostor
  • Umístění řadicí páky
  • Čitelný podvozek
  • Záruka 5 let bez omezení kilometrů

Minusy

  • Design
  • Horší komfort odpružení
  • Výrazně vyšší ceny než dříve
  • Vysoký příplatek za metalický lak

Diskuze (37)
Hyundai i10
Cena základní sestavy 0 Kč
Výbava základní sestavy Nárazníky v barvě vozu, ABS, airbag řidiče, airbag spolujezdce, posilovač řízení, otáčkoměr, výškově nastavitelný volant, centrální zamykání, dělená a sklopná zadní sedadla, střešní anténa. Kč
Cena testované sestavy 0 Kč
Výbava testované sestavy Paket Comfort (+30.000,-): manuální klimatizace, integrované rádio s CD přehrávačem, RDS a MP3, USB & iPod & AUX port, 4 hlavní a dva výškové reproduktory, boční zpětná zrcátka a kliky dveří v barvě vozu, chromová maska chladiče, přední mlhovky, barevné boční ochranné lišty, alarm, výškově stavitelné sedadlo řidiče, elektricky ovládaná přední okna, dálkové ovládání centrálního zamykání, obložení centrálního panelu kovovým dekorem, ovládání audiosystému na volantu<br> Metalický lak (+13.000,-) Kč
Motor
Typ motoru: zážehový
Válce / ventily: 4 / 3
Zdvihový objem (ccm): 1086
Nejvyšší výkon (kW / ot/min): 51 / 5500
Nejvyšší toč. moment (Nm / ot/min): 98 / 2800
Provozní vlastnosti
Maximální rychlost (km/h): 151
Zrychlení 0 - 100 km/h (s): 15
Spotřeba město/mimo/kombi (l/100 km): 5.8 / 4.1 / 4.7
Rozměry a hmotnosti
Zavaz. prostor - sedadla/sklopena (l): 225 / 910
Objem nádrže (l): 35
Pohotovostní hm. / nosnost (kg): 985 / 420
Rozměr pneu: 165/50 R14
Hyundai i10
Rozměry dle nákresu - vnější rozměry
a) délka (mm): 3585
b) šířka (mm): 1595
c) výška (mm): 1540
d) rozvor (mm): 2380
e) rozchod vpředu (mm): 1400
f) rozchod vzadu (mm): 1385
Rozměry dle nákresu - vnitřní rozměry
g) podélný prostor vpředu min/max (mm): 840 / 1020
h) podélný prostor vzadu min/max (mm): 650 / 850
i) výška nad sedadlem - vpředu (mm): 1010
j) výška nad sedadlem - vzadu (mm): 920
k) šířka vpředu (mm): 1320
l) šířka vzadu (mm): 1310
délka sedáku vpředu (mm): 500
délka sedáku vzadu (mm): 500
výška opěradla vpředu (mm): 610
výška opěradla vzadu (mm): 580
místo vzadu pod předním sedadlem: Ano
Avatar - eliot
21. 9. 2012 17:05
Re: To je tak hezké!
asi tím myslel ,že na to ,jak je auto škaredé je jeho předek nejsnesitelnější ;-)
21. 9. 2012 14:55
Re: Varovanie nekupovat!
Ano, samotné auta musí dodržovat všechny evropské normy, ale že se při jejich výrobě veškeré svinstvo vypouští přímo do vod nebo do ovzduší a pracovníci dělají za mizernou mzdu v hygienicky zcela nevyhovujících podmínkách, to už nikdo ve slavné EU nekontroluje. A že těch nesmyslných nařízení pro výrobce v EU je, určitě to dělá mnoho tisíc Euro na jeden vyrobený automobil, a to je ta nekalá konkurenční výhoda Indie.
21. 9. 2012 13:03
Re: cena
napsat HTP a raketa na jednom radku, to chce hodne odvahy...
21. 9. 2012 13:01
Re: Fakt divné...
mas na mysli tu parodii na auto s motorem HTP ?
Avatar - 3_diamanty
18. 9. 2012 20:39
Re: Varovanie nekupovat!
a ty si myslis ze ked v indii nemusi dodrziavat ziadne normy tak ich nemusi dodrzovat ani v europe ? kde zijes? v tramtarii?

pracu europanom nikto neberie.... taketo magorizmy pis detom nie tu

ja ako zakaznik chcem prijatelne drahe a kvalitne auto.... pre mna za mna ked mas syndrom zachrany ludstva a europy tak si kupuj predrazene eu sunty napr fiaty... renaulty.. skvele auta... das pracu europanom a este budes mat aj na dusi pokoj....

v eu musia normy dodrziavat vsetky auta aj tie ktore si prinesies z marsu... alebo venuse... tak tu nebalamut ludi