Test Auto.cz

Hyundai i10 – Ústup z dobytých pozic

14.9. 2012
Verdikt
 

Hyundai nasadil i nejmenšímu modelu fluidní tvář. Prodejní výsledky ale nejsou to, co bývaly.

Ještě před dvěma lety se Hyundai i10 přetahoval s Fiatem Panda a Chevroletem Spark o čelní příčky v segmentu miniaut. Do té doby se ale situace dost změnila – Panda zůstává stálicí českého trhu, ovšem Spark polevil a i10 spadla rovnou do druhé desítky.

Přitom loni přišel facelift, takže na souboj s novými konkurenty má Hyundai zaděláno dobře. Nebo ne? Podívejme se i10 pořádně na zoubek.

Začíná to designem, který možná nezkrásněl, ale fluidní modernizace přinesla alespoň osvěžení vzhledu. Změnil se tvar masky chladiče na aktuální šestiúhelník, kompletně nový je i přední nárazník a tvar předních světel. Díky propracované optice s tmavým základem vypadají až podezřele dobře.

obrázek [600 x 354]  

Interiér plný plynule zaoblených tvarů se zasekl v době svého vzniku a nejspíš někde v paralelním světě (třeba už předchozí Picanto vypadalo uvnitř podstatně lépe). Těžko by ale někdo mohl od automobilky žádat kompletní přepracování palubní desky, toho se dočkáme až za pár let se zcela novou generací . A tak došlo aspoň na ladění detailů.

Přístrojový štít se celý přebarvil do černé s bílými ukazateli. Nová barevná kombinace a řidší cejchování jsou jednoznačně změnou k lepšímu, vždyť předchozí provedení mělo sportovní bílý podklad rychloměru, který je vším jen ne dobře čitelným.

Přínosem je i ztmavení stříbrných plastů (tzv. kovový dekor) na středovém panelu. Pochvalu zaslouží vysoko usazená řadicí páka, která je hezky po ruce – jako třeba ve Fiatu Panda . Mimochodem za ní najdete USB konektor, v takto malých autech to rozhodně není běžná výbava!

obrázek [600 x 364]  

Ačkoliv má skupina Hyundai/Kia k dispozici litrový tříválec o výkonu 51 kW, model i10 zůstává věrný staršímu čtyřválci. Agregát 1,1 SOHC z nepatrně většího objemu dostává stejné maximum výkonu (před faceliftem 48 kW ), ovšem v nižších otáčkách a s vyšším vrcholem točivého momentu.

Specifikem tohoto čtyřválce je tříventilová technika, takže podle počtu celkem dvanácti ventilů by někdo mohl tipovat, že jde o tříválec. To ale hrozí jedině při pohledu do katalogu, ve skutečnosti totiž stačí nastartovat a je jasno.

Výhodou plnohodnotného počtu válců je klidný chod a příjemný zvuk. Odpadá vrčení typické pro většinu konkurentů a možná kvůli tomu působí i10 méně živelným dojmem. Díky krátkým převodům ale dosahuje tunové auto obstojné dynamiky, která pro městské nasazení s rezervou stačí.

obrázek [600 x 313]  

Uzoučké auto, které je navíc vyšší než širší, dostalo do vínku pěkně vyladěný podvozek podle staré školy. Hydraulický posilovač je přesný, tuhé pružiny nedovolí nebezpečně velké náklony karoserie a malé pneumatiky včas napoví, kde jsou limity auta. Na rozbité silnici ale i10 trochu poskakuje a jistě se necítí ani ve vysokých rychlostech.

Celkově se však i10 chová dospěleji, než by se dalo čekat. Takže v čem je háček? Proč se už Hyundai i10 neprodává tak dobře jako dřív?

obrázek [600 x 386]  

Určitě mezi důvody můžeme započítat design, který je v zásadě asi největší slabinou í-desítky. Hlavní je ale cena: 189.990,- za nejlevnější verzi nezní špatně a 242.990,- za testovaný plně vybavený vůz taky docela ujde.

Jenže před faceliftem stála i10 s klimatizací 170 tisíc, zatímco dnes se vyšvihla na cenovou úroveň většiny konkurentů. A taky je tu konkurence z vlastních řad – větší a silnější i20 vyjde na podobné peníze.

První cena vozu189.990,- Kč (Start 1,1i)
První cena vozu s testovanou motorizací189.990,- Kč (Start 1,1i)
Základní cena testovaného vozu199.990,- Kč (Classic 1,1i)
Cena testovaného vozu vč. příplatků242.990,- Kč (Classic 1,1i)

Plusy

  • Pružný a kultivovaný motor
  • Velký a dobře přístupný zavazadlový prostor
  • Umístění řadicí páky
  • Čitelný podvozek
  • Záruka 5 let bez omezení kilometrů

Minusy

  • Design
  • Horší komfort odpružení
  • Výrazně vyšší ceny než dříve
  • Vysoký příplatek za metalický lak
Spolupracujeme s TipCars.com

Hyundai i10

Základní výbava:Nárazníky v barvě vozu, ABS, airbag řidiče, airbag spolujezdce, posilovač řízení, otáčkoměr, výškově nastavitelný volant, centrální zamykání, dělená a sklopná zadní sedadla, střešní anténa.

Výbava testovaného vozu:Paket Comfort (+30.000,-): manuální klimatizace, integrované rádio s CD přehrávačem, RDS a MP3, USB & iPod & AUX port, 4 hlavní a dva výškové reproduktory, boční zpětná zrcátka a kliky dveří v barvě vozu, chromová maska chladiče, přední mlhovky, barevné boční ochranné lišty, alarm, výškově stavitelné sedadlo řidiče, elektricky ovládaná přední okna, dálkové ovládání centrálního zamykání, obložení centrálního panelu kovovým dekorem, ovládání audiosystému na volantu
Metalický lak (+13.000,-)

Počet podílových fondů roste. Soustředí se především na bohaté Počet podílových fondů roste. Soustředí se především na bohaté

Cílovou skupinou správců majetku jsou letos především…

Polskému majiteli Unipetrolu PKN Orlen klesl čtvrtletní zisk Polskému majiteli Unipetrolu PKN Orlen klesl čtvrtletní zisk

Čistý zisk největší polské rafinérské společnosti PKN…

Dlouholetý šéf azylové a migrační politiky Tomáš Haišman končí ve funkci, bude diplomatem Dlouholetý šéf azylové a migrační politiky Tomáš Haišman končí ve funkci, bude diplomatem

Vysoký úředník ministerstva vnitra Tomáš Haišman, který…

Unipetrol zdvojnásobil zisk. Především díky pojistnému plnění z havárií Unipetrol zdvojnásobil zisk. Především díky pojistnému plnění z havárií

Petrochemický holding Unipetrol v pololetí zdvojnásobil…

 
Technické údaje
Motor Hyundai i10
Typ motoru: zážehový
Válce / ventily: 4 / 3
Zdvihový objem (ccm): 1086
Nejvyšší výkon (kW / ot/min): 51 / 5500
Nejvyšší toč. moment (Nm / ot/min): 98 / 2800
Provozní vlastnosti
Maximální rychlost (km/h): 151
Zrychlení 0 - 100 km/h (s): 15
Spotřeba město/mimo/kombi (l/100 km): 5.8 / 4.1 / 4.7
Rozměry a hmotnosti
Zavaz. prostor - sedadla/sklopena (l): 225 / 910
Objem nádrže (l):35
Pohotovostní hm. / nosnost (kg): 985 / 420
Rozměr pneu:165/50 R14
rozměry vozu
Rozměry dle nákresu - vnější rozměry
a) délka (mm): 3585
b) šířka (mm): 1595
c) výška (mm): 1540
d) rozvor (mm): 2380
e) rozchod vpředu (mm): 1400
f) rozchod vzadu (mm): 1385
Rozměry dle nákresu - vnitřní rozměry
g) podélný prostor vpředu min/max (mm): 840 / 1020
h) podélný prostor vzadu min/max (mm): 650 / 850
i) výška nad sedadlem - vpředu (mm): 1010
j) výška nad sedadlem - vzadu (mm):920
k) šířka vpředu (mm): 1320
l) šířka vzadu (mm): 1310
délka sedáku vpředu (mm): 500
délka sedáku vzadu (mm): 500
výška opěradla vpředu (mm): 610
výška opěradla vzadu (mm): 580
místo vzadu pod předním sedadlem: Ano
 

Přidat názorDiskuse: Hyundai i10 – Ústup z dobytých pozic







Doporučujeme
Když policista řídí provoz na křižovatce. Víte, co znamenají jeho gesta? Když policista řídí provoz na křižovatce. Víte, co znamenají jeho gesta?

Policista řídící provoz na křižovatce mnohé řidiče mate.…

Víte, jaké palivo v zahraničí natankovat? A jak se vyznat v označení Gazole či Senza Plombo? Víte, jaké palivo v zahraničí natankovat? A jak se vyznat v označení Gazole či Senza Plombo?

Ne ve všech státech Evropské unie se nafta označuje jako…

 

AutoRevue
5W, 10W nebo něco jiného? Opravdu víte vše o motorovém oleji? 5W, 10W nebo něco jiného? Opravdu víte vše o motorovém oleji?

Mechanická konstrukce automobilu se dá s nadsázkou…

Česká armáda používá již tři tisíce Tatrovek. Letos získá dalších 112 Česká armáda používá již tři tisíce Tatrovek. Letos získá dalších 112

Poslední várka vozidel z Kopřivnice bude armádě sloužit…

 



Nový Hyundai i10 se představí ve Frankfurtu, vyrábět se bude v Turecku Nový Hyundai i10 se představí ve Frankfurtu, vyrábět se bude v Turecku

Jihokorejská automobilka rozšiřuje svoji továrnu v…

Spy Photos: Hyundai chystá novou i10 Spy Photos: Hyundai chystá novou i10

Současná i10 vydrží ještě dva roky, pak se představí nástupce.

 



 
Alfa Romeo Stelvio 2.2 Diesel Q4 vs. Mercedes-Benz GLC 250 d 4Matic – Nečekaná shoda

Alfa Romeo Stelvio 2.2 Diesel Q4 vs. Mercedes-Benz GLC 250 d 4Matic – Nečekaná shoda

Dnes 08:00

Dvě SUV, jedno elegantnější než druhé. Obě sázejí na efekt a obě mají plnit roli sportovní alternativy v této dnes tolik oblíbené třídě. Co mají stejné a čím se naopak liší? A co se ukrývá pod číslem 2143?




Blesk.cz

Taštička z Měsíce se vydražila za miliony. Armstrong do ní sbíral vzorky

Taštička z Měsíce se vydražila za miliony. Armstrong…

Naoko nenápadná bílá taštička je ve skutečnosti jedinečným skvostem. Americký astronaut Neil Armstrong v ní…

Turisté „mizí“ v Brdech, zraněného cyklistu hledali hodiny. Chybí značení cest

Turisté „mizí“ v Brdech, zraněného cyklistu hledali…

Cyklista (65) utrpěl v úterý v brdských lesích vážná zranění. Jel po jedné z lesních cest, pravděpodobně přepadl…

 

iSport.cz

Invaze z ciziny do fotbalové ligy. Velké téma v pátečním Sport Magazínu

Invaze z ciziny do fotbalové ligy. Velké téma v…

Italský trenér se svým početným mezinárodním štábem na Letné, kam se postupně sletěly drahé posily z Izraele,…

Jak si vedly posily Sparty? Velká voda Plavšič, Kaya nepřesvědčil

Jak si vedly posily Sparty? Velká voda Plavšič, Kaya…

Sparta do generálky proti Vitesse (1:1) nasadila šest nových posil včetně debutanta Semiha Kayi. Jak si v…

 

Reflex.cz

Zpěvák kapely Linkin Park spáchal sebevraždu

Zpěvák kapely Linkin Park spáchal sebevraždu

Zpěvák kapely Linkin Park Chester Bennington zemřel v pouhých 41 letech. V den narozenin svého kamaráda z kapely…

Neopakovatelná atmosféra ostravského festivalu zachycená objektivem Martina Straky

Neopakovatelná atmosféra ostravského festivalu…

Druhý den festivalu Colours of Ostrava byl plný zvučných jmen a desetitisíce lidí se i ve čtvrtek vlnily…