Hyundai i20 1,6 CVVT – Výkon pro lid

Hyundai i20 1,6 CVVT – Výkon pro lid

 
 

Mysleli jste, že Hyundai i20 je jen další korejské auto bez špetky emocí? Se slabšími agregáty možná, ale s benzinovým čtyřválcem 1,6 CVVT pod kapotou ožívá.

Hyundai i20 jsme tento rok vyzkoušeli už se třemi různými motorizacemi a začínali jsme si myslet, že nás tento model už nedokáže ničím překvapit. Vrcholná motorizace přesto překvapila mile!

Díky příjemně nízké pohotovostní hmotnosti 1042 kilogramů uděluje motor vozu velmi dobrou dynamiku. Zrychlení z klidu na 100 km/h za 9,5 sekundy je sice na papíře jasně definovaný údaj, jen těžko ale popíše způsob, s jakým si motor o výkonu 92 kW a točivém momentu 157 Nm s autem pohrává.

Ano, to je to správné slovo – pohrává. Pokud totiž držíte ručičku otáčkoměru nad čtyřmi tisíci odvděčí se motor zarputilým zátahem až k červenému poli, začínajícímu u 6500 min-1. Výborné souznění motoru s vozem samotným vzdáleně připomíná Twingo RS, které se také spoléhá na benzinový atmosférický motor o podobném zdvihovém objemu. Nechceme a ani nebudeme srovnávat tyto dva vozy, pro nastínění pocitů, které z auta máme, to ale myslím stačí. Twingo RS totiž bylo jedno z nejzábavnějších aut, které naší redakcí za poslední měsíce prošlo.

obrázek [555 x 381]
 

Už při testu nejsilnějšího dieselu v nabídce, modelu s agregátem 1,6 CRDi o výkonu 94 kW, jsme jeho sympatický dynamický projev chválili, a tak asi nebylo velkým překvapením to, že s podobně výkonným, zato o poznání sportovnějším benzinovým motorem pod kapotou, dokáže i20 vykouzlit úsměv na rtech i náročnějšímu řidiči.

Díky zástavbě atmosférické benzinové jednašestky se sice z Hyundaie sportovní vůz ani teď nestal, ale má v sobě něco, co nám u malých korejských vozů chybělo – jiskru.

Řízení není přeposilované (což je častý neduh malých automobilů), nabízí dostatek jistoty a i když jej nemůžeme označit za příliš komunikativní, určitě patří k silnějším stránkám testovaného vozu. Podvozek je stále naladěn komfortně, a tak ve vyšších dálničních rychlostech začíná být malé lehké auto poměrně hodně neklidné – to ale už hovoříme o německém dálničním tempu, v našich končinách bude i20 vyvádět z míry jen boční vítr, na který je vůz náchylnější.

obrázek [300 x 222] Škoda, že šestý rychlostní stupeň není k mání, na dálnici by jistě přišel vhod. Takto se musíme spokojit s pěti stupni pro jízdu vpřed. Dráhy jsou sice poměrně dlouhé, ale v přesnosti řazení patří převodovka mezi svými třídními konkurenty do lepší poloviny – k chodu koncernových převodovek jí ale ještě kus chybí.

Když už jsme se dotkli podvozku, zastavme se ještě na moment u jeho nastavení. Testovaný model stál na patnáctipalcových litých kolech, a tak nikdo nemohl v zatáčkách očekávat velké zázraky. I přesto se kola jen nerada pouštěla asfaltu a i při poměrně výrazných náklonech karoserie dlouho držela zvolenou stopu. Ano, tak má vypadat dobře nastavený podvozek malého vozu – komfortní, ale přitom bezpečný. A také zábavný, protože lehká záď reaguje na své prudké odlehčení v zatáčce rošťáckým předbíháním přídě.

obrázek [300 x 246] Když si ale zrovna nechcete se svým vozem hrát, necháte zapnutou stabilizaci a zatáčky projíždíte tak, jak se má – výsledkem budou stabilní průjezdy bez náznaku nejistoty. Celkově vzato, podvozek i20 je naladěn opravdu dobře – na větších nerovnostech sice sem tam odskočí, drtivá většina ostatních pih na kráse našich silnic je jím ale bezpečně pohlcena. O dobrý pocit z řízení se starají i velmi pohodlná sedadla, nabízející relativně slušné boční vedení. Škoda, že dozadu se dospělý pohodlně neposadí; místa na nohy je zde nedostatek, preferenci předních míst ale plně chápeme.

Malou i20 si člověk nekupuje pro zážitky za volantem, příjemná dávka emocí je pouhým doplňkem. Hodně důležitá je spotřeba. Pokud přistoupíte na hru, ke které vás vyzívá černo-červený interiér a nerozpakujete se motor vytáčet, zaplatíte za to spotřebou okolo devíti litrů Naturalu na 100 kilometrů. Při klidné jízdě se agregát spokojí s litry sedmi. Úsporná jízda stokilometrovou rychlostí i přesto znamenala spotřebu potěšitelných 5,4 litru benzinu na 100 ujetých kilometrů. Takže peněženka nijak výrazně trpět nebude.

Ano, můžete nevěřícně kroutit hlavou a dělat si legraci z jeho karbonové střechy, která je ve skutečnosti obyčejnou nálepkou. My si ale stojíme pevně za svým. Hyundai i20 s tímto motorem je zkrátka povedené a zábavné auto, dokonce tak zábavné, že abyste dokázali sehnat na trhu něco lepšího, museli byste v dané třídě sáhnout po vysloveně sportovních modelech, které ne každá automobilka umí nabídnout. A to je vzhledem k ceně 324.900,- Kč lákavé, nemyslíte?

obrázek [555 x 331]
 

První cena vozu219 900,- Kč (1,2 Classic 3D,57 kW)
První cena vozu s testovanou motorizací324 900,- Kč (1,6 CVVT Style 3D,92 kW)
Základní cena testovaného vozu324 900,- Kč (1,6 CVVT Style 3D,92 kW)
Cena testovaného vozu vč. příplatků343 424,- Kč (1,6 CVVT Style 3D,92 kW)

Plusy

  • Výkonný motor
  • Dobré jízdní vlastnosti
  • Přijatelný jízdní komfort
  • Velký kufr
  • Příjemná sedadla

Mínusy

  • Málo místa na zadních sedadlech
  • Vyšší posaz
  • Výraznější náklony v zatáčkách
  • Neklidný podvozek při brzdění
Spolupracujeme s TipCars.com

Hyundai i20 1,6 CVVT

Cena v základní výbavě: 324 900 Kč Cena v testované výbavě: 343 424 Kč

Základní výbava:Pneumatiky 185/60 R15 s litými koly, nárazníky a zrcátka v barvě karoserie, kotoučové brzdy na všech kolech, ABS, EBD, ESP, TCS, 6x airbag, el. ovládaná a vyhřívaná zrcátka a boční okna, imobilizér, posilovač řízení, dvouose stavitelný volant, kožený volant a hlavice řadicí páky, tónovaná skla, osvětlení přihrádky před spolujezdcem, palubní počítač, 6x repro, rádio s CD, MP3, AUX a USB, ovládání audia na volantu, centrální zamykání s dálkovým ovládáním, automatické zamykání, alarm, automatická klimatizace, opěrka ruky na sedadle řidiče, dělaná a sklopná zadní sedadla. v

Výbava testovaného vozu:komfortní blikání směrových světel (+1.290,- Kč), parkovací asistent 4 čidla (+6.654,- Kč), karbonová střecha (+10.580,- Kč)

Glosa Jaroslava Bukovského: Příští vláda a cena dluhu Glosa Jaroslava Bukovského: Příští vláda a cena dluhu

Popularita bondů české vlády prožívá jednu z nejslabších…

V kauze Čapí hnízdo obvinila policie 11 lidí, včetně Babiše a Faltýnka V kauze Čapí hnízdo obvinila policie 11 lidí, včetně Babiše a Faltýnka

V souvislosti s padesátimilionovou dotací na farmu Čapí…

Babiš není ideolog. Z toho čerpám útěchu, říká profesor Rupnik Babiš není ideolog. Z toho čerpám útěchu, říká profesor Rupnik

Politiku posledních 25 let určovaly tradiční strany.…

České státní dluhopisy zažívají těžké období, jejich ceny se propadly České státní dluhopisy zažívají těžké období, jejich ceny se propadly

Z někdejší top investice manažerů penzijních fondů se…

 
Technické údaje
Motor Hyundai i20 1,6 CVVT
Typ motoru: zážehový
Válce / ventily: 4 / 4
Zdvihový objem (ccm): 1591
Nejvyšší výkon (kW / ot/min): 92 / 6300
Nejvyšší toč. moment (Nm / ot/min): 157 / 4200
Provozní vlastnosti
Maximální rychlost (km/h): 190
Zrychlení 0 - 100 km/h (s): 9.5
Spotřeba město/mimo/kombi (l/100 km): 7.5 / 5 / 6.3
Rozměry a hmotnosti
Zavaz. prostor - sedadla/sklopena (l): 295 / 1060
Objem nádrže (l):45
Pohotovostní hm. / nosnost (kg): 1119 / 446
Rozměr pneu:185/60 R15
rozměry vozu
Rozměry dle nákresu - vnější rozměry
a) délka (mm): 3940
b) šířka (mm): 1710
c) výška (mm): 1490
d) rozvor (mm): 2525
e) rozchod vpředu (mm): 1505
f) rozchod vzadu (mm): 1503
Rozměry dle nákresu - vnitřní rozměry
g) podélný prostor vpředu min/max (mm): 910 / 1110
h) podélný prostor vzadu min/max (mm): 640 / 870
i) výška nad sedadlem - vpředu (mm): 930
j) výška nad sedadlem - vzadu (mm):950
k) šířka vpředu (mm): 1390
l) šířka vzadu (mm): 1390
délka sedáku vpředu (mm): 510
délka sedáku vzadu (mm): 500
výška opěradla vpředu (mm): 640
výška opěradla vzadu (mm): 610
místo vzadu pod předním sedadlem: ano
Hodnocení Hyundai i20 1,6 CVVT
Interiér, řízení
Kvalita dílenského zpracování interiéru: 7
Kvalita sedadel (délka sedáku, boční vedení):
Palubní deska - design funkčnost: 7
Prostor na zadních sedadlech - nohy: 9
Prostor na zadních sedadlech - hlava: 9
Odkládací plochy: 8
Dojem z řízení: 8
Výhled vpřed: 9
Výhled vzad: 8
Motor, převodovka
Kultivovanost chodu: 8
Tah v nižších otáčkách: 7
Výkon ve vyšších otáčkách: 8
Hlučnost v nižších otáčkách: 8
Hlučnost v vyšších otáčkách: 8
Spotřeba: 7
Odstupňování převodovky: 6
Snadnost řazení: 7
Podvozek, brzdy
Jízdní vlastnosti v běžném provozu: 8
Jízdní vlastnosti v extrému: 7
Přenos hluku do interiéru (díry ve vozovce…): 8
Přenos hnací síly na vozovku: 9
Účinnost brzd: 8
Velikost zavazadlového prostoru: 9
Prostor pro vkládání do zav. prostoru: 8
Variabilita zavazadlového prostoru: 7
Poměr cena/užitná hodnota
Poměr cena/užitná hodnota: 8
Celkové hodnocení
Celkové hodnocení - průměr: 7,85
 







Doporučujeme
Pohon všech kol je stále oblíbenější. Tohle je kompletní nabídka čtyřkolek na trhu! Pohon všech kol je stále oblíbenější. Tohle je kompletní nabídka čtyřkolek na trhu!

Jestliže před deseti lety bylo pohonem všech kol vybaveno…

Víte, jaké palivo v zahraničí natankovat? A jak se vyznat v označení Gazole či Senza Plombo? Víte, jaké palivo v zahraničí natankovat? A jak se vyznat v označení Gazole či Senza Plombo?

Ne ve všech státech Evropské unie se nafta označuje jako…

 

AutoRevue
Vyzkoušeli jsme Škodu Kodiaq Scout. Přináší tato verze něco navíc? Vyzkoušeli jsme Škodu Kodiaq Scout. Přináší tato verze něco navíc?

Co přináší Kodiaq ve verzi Scout? Není to jen designová varianta?

Hennessey Venom F5 má premiéru 1. listopadu. Pokoří Chiron? Hennessey Venom F5 má premiéru 1. listopadu. Pokoří Chiron?

Čekání je skoro u konce. Vážný soupeř pro superauto…

 



Video: To bylo těsné! Hyundai i20 WRC při tréninku málem trefil traktor Video: To bylo těsné! Hyundai i20 WRC při tréninku málem trefil traktor

Na jezdce rallye čekají na některých tratích nečekané…

Hyundai ix25: Čínská premiéra zmenšeného Santa Fe Hyundai ix25: Čínská premiéra zmenšeného Santa Fe

Na autosalonu v Pekingu se představil nejmenší zástupce…

 



 
Dacia Duster 1.5 dCi EDC Outdoor – To nejlepší nakonec

TEST: Dacia Duster 1.5 dCi EDC Outdoor – To nejlepší nakonec

Dnes 12:51

Pouhý zhruba rok vydržela ve výrobním programu poslední inovace Dacie Duster. Nedávno totiž značka představila nástupce, druhou generaci. Co tedy nabízí původní duster v samém závěru své kariéry?




Blesk.cz

Zásadní zvrat ve vztahu Řepky s Kristelovou: Dohady kolem jejich dítěte!

Zásadní zvrat ve vztahu Řepky s Kristelovou: Dohady…

Chovají se jako zamilované hrdličky, dušují se, že jejich vztah je bez mráčků, ale v jedné z nejdůležitějších…

Toto jsou první fotografie odolného tabletu Samsung Galaxy Tab Active 2

Toto jsou první fotografie odolného tabletu Samsung…

V polovině září se na internetu začalo mluvit o nástupci dva roky starého tabletu Galaxy Tab Active od Samsungu.…

 

iSport.cz

Kouč PSG: Neymarův zkrat? Ať ho víc chrání, fauly na Messiho trestají jinak

Kouč PSG: Neymarův zkrat? Ať ho víc chrání, fauly na…

V 85. minutě první žlutá, v 87. minutě druhá a odchod do kabin! Nedělní šlágr proti Olympique Marseille (2:2)…

Bosančič slavil před kotlem Slavie a spustil melu. Přilétla i světlice

Bosančič slavil před kotlem Slavie a spustil melu.…

V neděli v Edenu nikdo nerozproudil emoce tak, jako Miloš Bosančič. Záložník Liberce z penalty zvýšil vedení…

 

Reflex.cz

Jednejte s Babišem! Pro ODS přijde velkorysá nabídka, říká Pečinka

Jednejte s Babišem! Pro ODS přijde velkorysá…

S Babišem nikdy, ozývá se od tradičních politických stran i po drtivém vítězství hnutí ANO ve sněmovních…

Film Bajkeři: Agresivní podívaná o teenagerech bez duše

Film Bajkeři: Agresivní podívaná o teenagerech bez duše

Asi jsem infantilní, ale nejlepší vtip komedie Bajkeři spočívá v tom, že ji napsal scenárista Petr Kolečko. Jako…