Hyundai i20 1,6 CVVT – Výkon pro lid

Hyundai i20 1,6 CVVT – Výkon pro lid

 
 

Mysleli jste, že Hyundai i20 je jen další korejské auto bez špetky emocí? Se slabšími agregáty možná, ale s benzinovým čtyřválcem 1,6 CVVT pod kapotou ožívá.

Hyundai i20 jsme tento rok vyzkoušeli už se třemi různými motorizacemi a začínali jsme si myslet, že nás tento model už nedokáže ničím překvapit. Vrcholná motorizace přesto překvapila mile!

Díky příjemně nízké pohotovostní hmotnosti 1042 kilogramů uděluje motor vozu velmi dobrou dynamiku. Zrychlení z klidu na 100 km/h za 9,5 sekundy je sice na papíře jasně definovaný údaj, jen těžko ale popíše způsob, s jakým si motor o výkonu 92 kW a točivém momentu 157 Nm s autem pohrává.

Ano, to je to správné slovo – pohrává. Pokud totiž držíte ručičku otáčkoměru nad čtyřmi tisíci odvděčí se motor zarputilým zátahem až k červenému poli, začínajícímu u 6500 min-1. Výborné souznění motoru s vozem samotným vzdáleně připomíná Twingo RS, které se také spoléhá na benzinový atmosférický motor o podobném zdvihovém objemu. Nechceme a ani nebudeme srovnávat tyto dva vozy, pro nastínění pocitů, které z auta máme, to ale myslím stačí. Twingo RS totiž bylo jedno z nejzábavnějších aut, které naší redakcí za poslední měsíce prošlo.

obrázek [555 x 381]
 

Už při testu nejsilnějšího dieselu v nabídce, modelu s agregátem 1,6 CRDi o výkonu 94 kW, jsme jeho sympatický dynamický projev chválili, a tak asi nebylo velkým překvapením to, že s podobně výkonným, zato o poznání sportovnějším benzinovým motorem pod kapotou, dokáže i20 vykouzlit úsměv na rtech i náročnějšímu řidiči.

Díky zástavbě atmosférické benzinové jednašestky se sice z Hyundaie sportovní vůz ani teď nestal, ale má v sobě něco, co nám u malých korejských vozů chybělo – jiskru.

Řízení není přeposilované (což je častý neduh malých automobilů), nabízí dostatek jistoty a i když jej nemůžeme označit za příliš komunikativní, určitě patří k silnějším stránkám testovaného vozu. Podvozek je stále naladěn komfortně, a tak ve vyšších dálničních rychlostech začíná být malé lehké auto poměrně hodně neklidné – to ale už hovoříme o německém dálničním tempu, v našich končinách bude i20 vyvádět z míry jen boční vítr, na který je vůz náchylnější.

obrázek [300 x 222] Škoda, že šestý rychlostní stupeň není k mání, na dálnici by jistě přišel vhod. Takto se musíme spokojit s pěti stupni pro jízdu vpřed. Dráhy jsou sice poměrně dlouhé, ale v přesnosti řazení patří převodovka mezi svými třídními konkurenty do lepší poloviny – k chodu koncernových převodovek jí ale ještě kus chybí.

Když už jsme se dotkli podvozku, zastavme se ještě na moment u jeho nastavení. Testovaný model stál na patnáctipalcových litých kolech, a tak nikdo nemohl v zatáčkách očekávat velké zázraky. I přesto se kola jen nerada pouštěla asfaltu a i při poměrně výrazných náklonech karoserie dlouho držela zvolenou stopu. Ano, tak má vypadat dobře nastavený podvozek malého vozu – komfortní, ale přitom bezpečný. A také zábavný, protože lehká záď reaguje na své prudké odlehčení v zatáčce rošťáckým předbíháním přídě.

obrázek [300 x 246] Když si ale zrovna nechcete se svým vozem hrát, necháte zapnutou stabilizaci a zatáčky projíždíte tak, jak se má – výsledkem budou stabilní průjezdy bez náznaku nejistoty. Celkově vzato, podvozek i20 je naladěn opravdu dobře – na větších nerovnostech sice sem tam odskočí, drtivá většina ostatních pih na kráse našich silnic je jím ale bezpečně pohlcena. O dobrý pocit z řízení se starají i velmi pohodlná sedadla, nabízející relativně slušné boční vedení. Škoda, že dozadu se dospělý pohodlně neposadí; místa na nohy je zde nedostatek, preferenci předních míst ale plně chápeme.

Malou i20 si člověk nekupuje pro zážitky za volantem, příjemná dávka emocí je pouhým doplňkem. Hodně důležitá je spotřeba. Pokud přistoupíte na hru, ke které vás vyzívá černo-červený interiér a nerozpakujete se motor vytáčet, zaplatíte za to spotřebou okolo devíti litrů Naturalu na 100 kilometrů. Při klidné jízdě se agregát spokojí s litry sedmi. Úsporná jízda stokilometrovou rychlostí i přesto znamenala spotřebu potěšitelných 5,4 litru benzinu na 100 ujetých kilometrů. Takže peněženka nijak výrazně trpět nebude.

Ano, můžete nevěřícně kroutit hlavou a dělat si legraci z jeho karbonové střechy, která je ve skutečnosti obyčejnou nálepkou. My si ale stojíme pevně za svým. Hyundai i20 s tímto motorem je zkrátka povedené a zábavné auto, dokonce tak zábavné, že abyste dokázali sehnat na trhu něco lepšího, museli byste v dané třídě sáhnout po vysloveně sportovních modelech, které ne každá automobilka umí nabídnout. A to je vzhledem k ceně 324.900,- Kč lákavé, nemyslíte?

obrázek [555 x 331]
 

První cena vozu219 900,- Kč (1,2 Classic 3D,57 kW)
První cena vozu s testovanou motorizací324 900,- Kč (1,6 CVVT Style 3D,92 kW)
Základní cena testovaného vozu324 900,- Kč (1,6 CVVT Style 3D,92 kW)
Cena testovaného vozu vč. příplatků343 424,- Kč (1,6 CVVT Style 3D,92 kW)

Plusy

  • Výkonný motor
  • Dobré jízdní vlastnosti
  • Přijatelný jízdní komfort
  • Velký kufr
  • Příjemná sedadla

Mínusy

  • Málo místa na zadních sedadlech
  • Vyšší posaz
  • Výraznější náklony v zatáčkách
  • Neklidný podvozek při brzdění
Spolupracujeme s TipCars.com

Hyundai i20 1,6 CVVT

Cena v základní výbavě: 324 900 Kč Cena v testované výbavě: 343 424 Kč

Základní výbava:Pneumatiky 185/60 R15 s litými koly, nárazníky a zrcátka v barvě karoserie, kotoučové brzdy na všech kolech, ABS, EBD, ESP, TCS, 6x airbag, el. ovládaná a vyhřívaná zrcátka a boční okna, imobilizér, posilovač řízení, dvouose stavitelný volant, kožený volant a hlavice řadicí páky, tónovaná skla, osvětlení přihrádky před spolujezdcem, palubní počítač, 6x repro, rádio s CD, MP3, AUX a USB, ovládání audia na volantu, centrální zamykání s dálkovým ovládáním, automatické zamykání, alarm, automatická klimatizace, opěrka ruky na sedadle řidiče, dělaná a sklopná zadní sedadla. v

Výbava testovaného vozu:komfortní blikání směrových světel (+1.290,- Kč), parkovací asistent 4 čidla (+6.654,- Kč), karbonová střecha (+10.580,- Kč)

Pilný není žádná změna, míní opozice Pilný není žádná změna, míní opozice

Premiér Bohuslav Sobotka od nového ministra financí…

Duda chce referendum o polské ústavě, kritici varují před autoritářstvím Duda chce referendum o polské ústavě, kritici varují před autoritářstvím

Polský prezident Andrzej Duda by chtěl referendum o změně…

Zápisník Jana Stuchlíka: Vytěžit a odkopnout Zápisník Jana Stuchlíka: Vytěžit a odkopnout

Takhle to nepůjde, pánové. Na nedávném pražském jaderném…

Na trhu úspor se zárukou se protočí čtvrt miliardy ročně Na trhu úspor se zárukou se protočí čtvrt miliardy ročně

Do oboru energetických služeb se zaručenými úsporami…

 
Technické údaje
Motor Hyundai i20 1,6 CVVT
Typ motoru: zážehový
Válce / ventily: 4 / 4
Zdvihový objem (ccm): 1591
Nejvyšší výkon (kW / ot/min): 92 / 6300
Nejvyšší toč. moment (Nm / ot/min): 157 / 4200
Provozní vlastnosti
Maximální rychlost (km/h): 190
Zrychlení 0 - 100 km/h (s): 9.5
Spotřeba město/mimo/kombi (l/100 km): 7.5 / 5 / 6.3
Rozměry a hmotnosti
Zavaz. prostor - sedadla/sklopena (l): 295 / 1060
Objem nádrže (l):45
Pohotovostní hm. / nosnost (kg): 1119 / 446
Rozměr pneu:185/60 R15
rozměry vozu
Rozměry dle nákresu - vnější rozměry
a) délka (mm): 3940
b) šířka (mm): 1710
c) výška (mm): 1490
d) rozvor (mm): 2525
e) rozchod vpředu (mm): 1505
f) rozchod vzadu (mm): 1503
Rozměry dle nákresu - vnitřní rozměry
g) podélný prostor vpředu min/max (mm): 910 / 1110
h) podélný prostor vzadu min/max (mm): 640 / 870
i) výška nad sedadlem - vpředu (mm): 930
j) výška nad sedadlem - vzadu (mm):950
k) šířka vpředu (mm): 1390
l) šířka vzadu (mm): 1390
délka sedáku vpředu (mm): 510
délka sedáku vzadu (mm): 500
výška opěradla vpředu (mm): 640
výška opěradla vzadu (mm): 610
místo vzadu pod předním sedadlem: ano
Hodnocení Hyundai i20 1,6 CVVT
Interiér, řízení
Kvalita dílenského zpracování interiéru: 7
Kvalita sedadel (délka sedáku, boční vedení):
Palubní deska - design funkčnost: 7
Prostor na zadních sedadlech - nohy: 9
Prostor na zadních sedadlech - hlava: 9
Odkládací plochy: 8
Dojem z řízení: 8
Výhled vpřed: 9
Výhled vzad: 8
Motor, převodovka
Kultivovanost chodu: 8
Tah v nižších otáčkách: 7
Výkon ve vyšších otáčkách: 8
Hlučnost v nižších otáčkách: 8
Hlučnost v vyšších otáčkách: 8
Spotřeba: 7
Odstupňování převodovky: 6
Snadnost řazení: 7
Podvozek, brzdy
Jízdní vlastnosti v běžném provozu: 8
Jízdní vlastnosti v extrému: 7
Přenos hluku do interiéru (díry ve vozovce…): 8
Přenos hnací síly na vozovku: 9
Účinnost brzd: 8
Velikost zavazadlového prostoru: 9
Prostor pro vkládání do zav. prostoru: 8
Variabilita zavazadlového prostoru: 7
Poměr cena/užitná hodnota
Poměr cena/užitná hodnota: 8
Celkové hodnocení
Celkové hodnocení - průměr: 7,85
 







Doporučujeme
Špatné držení volantu vás může přijít draho. Podívejte se, jak je to správně! Špatné držení volantu vás může přijít draho. Podívejte se, jak je to správně!

Správné držení volantu je pro bezpečné řízení automobilu…

Vodík kontra akumulátor: Proč je vodík na ústupu? Vodík kontra akumulátor: Proč je vodík na ústupu?

Ještě před deseti lety byl vodík coby palivo v kurzu.…

 

AutoRevue
Frajerské otočení řidič Range Roveru nezvládl. Pokus skončil kotoulem Frajerské otočení řidič Range Roveru nezvládl. Pokus skončil kotoulem

O pojmu J-Turn jste jistě již slyšeli. Jedná se o rychlé…

Škoda chystá sportovní elektromobil odkazující na slavný model 110 R Škoda chystá sportovní elektromobil odkazující na slavný model 110 R

Hodně nenápadně potvrdila mladoboleslavská automobilka…

 




Video: To bylo těsné! Hyundai i20 WRC při tréninku málem trefil traktor Video: To bylo těsné! Hyundai i20 WRC při tréninku málem trefil traktor

Na jezdce rallye čekají na některých tratích nečekané…

Hyundai ix25: Čínská premiéra zmenšeného Santa Fe Hyundai ix25: Čínská premiéra zmenšeného Santa Fe

Na autosalonu v Pekingu se představil nejmenší zástupce…

 



 
Převodovky: Čeká nás trojspojkový automat? A dvourychlostní zpátečka?

Převodovky: Čeká nás trojspojkový automat? A dvourychlostní zpátečka?

Včera

V blízké budoucnosti nabídnou automobilové převodovky ještě více převodů. S jejich rostoucím počtem už dvě spojky stačit nebudou. Víte proč?




Blesk.cz

Děti »sloužily« babičkám a dědům: Rodiče měli do Toulcova dvoru vstup zakázán

Děti »sloužily« babičkám a dědům: Rodiče měli do…

Rodičům vstup zakázán, alespoň jednou roce. Děti z mateřské školy Semínko v Toulcově dvoře ve středu 24. května…

Tradiční pokojové rostliny: Jak o ně pečovat a čím jim škodíte?

Tradiční pokojové rostliny: Jak o ně pečovat a čím…

Pokojovky má doma většina z nás, ale jejich problém je, že si každá zaslouží jinou péči. Jak pečovat o ty, které…

 

iSport.cz

United jsou šampioni! Finálovou výhru zařídili Pogba a Mchitarjan

United jsou šampioni! Finálovou výhru zařídili Pogba…

Fotbalisté Manchesteru United poprvé v historii vyhráli Evropskou ligu. Svěřenci Josého Mourinha ve finále ve…

Italský kouč Stramaccioni je v Praze! Brzy podepíše smlouvu se Spartou

Italský kouč Stramaccioni je v Praze! Brzy podepíše…

Ital Andrea Stramaccioni, který se stane novým trenérem Sparty, už přiletěl do Prahy. Jedenačtyřicetiletý kouč…

 

Reflex.cz

Nejslavnější český kuřák Jiří Bartoška: Cigareta byla láska na první pohled

Nejslavnější český kuřák Jiří Bartoška: Cigareta…

Víte, jak to chodí v kavárnách. Někoho tam potkáte, chvíli se s ním pobavíte, pak se zas přidá někdo jiný, kdo…

Velká válka je tady! Nová řada Game of Thrones se představila v plnohodnotné ukázce

Velká válka je tady! Nová řada Game of Thrones se…

Nejdřív jsme koukali, jak se rozpouští led s datem vysílání 17. července 2017. Pak jsme sledovali, jak k trůnu…