Hyundai i20 1,2 16V vs. Škoda Fabia 1,2 12V HTP – Asijský útok vs. domácí obrana

Hyundai i20 1,2 16V vs. Škoda Fabia 1,2 12V HTP – Asijský útok vs. domácí obrana

 
 

Hyundai i20 se loni na českém trhu stalo 10. neprodávanějším vozem ve své kategorii, zatímco Škoda Fabia je stále jedničkou. Z pohledu statistiky „velkých čísel“ je vítěz jasný, ale co když se tyto dva vozy utkají tváří v tvář?

Hyundai i20 můžeme, vzhledem ke skutečnosti, že na český trh vstoupilo počátkem loňského roku, stále považovat za nováčka. Škoda Fabia je ostříleným hráčem, který navíc těží z výhody domácího hřiště.

Korejský útočník se k srovnávacímu testu dostavil se základním motorem v podobě čtyřválcové dvanáctistovky 1,2 (57 kW), domácí obránce s okřídleným šípem ve znaku mu konkuruje se známým tříválcem o přibližně stejném objemu 1,2 l (51 kW).

Bez módních výstřelků

Vnější design obou modelů respektuje základní požadavek na novodobá malá auta a to, aby uvnitř bylo dost místa alespoň pro čtyři dospělé osoby a vzadu přitom zbylo místo pro kufry. Zatímco Hyundai mohl využít relativně dospělou platformu s půdorysem (rozchody kol, rozvorem), který patří k nadprůměrně velkým v rámci malých vozů, Škoda se musela spokojit s rozměry, které byly IN jen na konci 90. let.

Hyundai i20 působí sympatickým a přitažlivým dojmem. Návrhářům tohoto hatchbacku se podařilo vytvořit malý pětidveřový automobil, který si bere to nejlepší z designu evropských bestsellerů a doplňuje vše výsostnými znaky korejské značky. Komu se líbí Opel Corsa, najde zalíbení i v i20.

obrázek [555 x 242]
 

Škoda Fabia je na tom v případě hodnocení designu karoserie o něco hůře. Domácímu publiku přeci jen trochu déle trvalo, než si na její vzhled zvyklo a i nyní je tento malý hatchback častován hanlivými přezdívkami, z nichž je přirovnaní k vykulené kabince lanovky jedním z nejmírnějších. Na západ od našich hranic ale podprůměná šířka a disproporce mezi šířkou a výškou karoserie malé Škody zřejmě nevadí. Mladoboleslavští si tak loni v Německu připsali skalp většiny konkurentů ve třídě.

Po prvním kole tedy stav 1:0. Vede Hyundai!

Velmi dobrý standard

Při pohledu do interiéru se souboj dostává do nové roviny a již první zběžný pohled naznačuje, který ze soupeřů bude mít navrch.

Interiér plný černých a tvrdých plastů v Hyundaii i20 není místem, které by nějak zvlášť lákalo k posezení a především palubní deska a výplně dveří působí na posádku laciným dojmem. Plasty navíc místy připomínají, že automobil vzniká v Indii, některé ovládací prvky nemají kultivovanost, na jakou jsme zvyklí od japonských a většiny evropských vozů. Na obranu Hyundaie doplňujeme, že v nabídce jsou i vyšší verze s atraktivnějším barevným provedením interiéru.

Cestující ve Fabii si po přesednutí z korejského konkurenta mohou připadat jako v jiném světě. Palubní deska z tmavých a světlých plastů působí mnohem přívětivěji a výplně dveří s polstrovanými opěrkami loktů jsou rovněž příjemnější než několik sešroubovaných výlisků černého plastu v i20. Použité materiály i dílenské zpracovaní hovoří jasně ve prospěch Škody.

obrázek [300 x 357] V případě nalezení optimální polohy za volantem, který je u obou vozů stavitelný ve dvou osách, se na koně dostává Hyundai, protože u Fabie má řada jedinců problém s vystupující středovou konzolou, která je tlačí do pravého kolena, zatímco řidič v Hyundaii má místa více než dost.

Ve prospěch Škody ovšem hrají sedadla, která nabízejí vysoký mladoboleslavský standard komfortního sezení většině populace. Ideálně zvolená tuhost, přiměřené boční vedení a příjemnější potahový materiál mají sedadla Škody, zatímco sedadla v i20 jsou sice vskutku výrazná z hlediska bočních kontur, ale jejich polštáře jsou pro delší cesty a české silnice až příliš tvrdá. Navíc vyšší cestující na zadních sedadlech korejského vozu si budou opírat kolena o tvrdý plast na zadní straně předních sedadel.

Jsme sice v interiérech malých aut, ale to neznamená, že by měly být velké postavy vyloučeny z přepravy. Oba vozy nabízí nadprůměrně prostorné interiéry, dostatek místa v podélném směru i na výšku a pokud cestujete ve čtyřech i přiměřenou šířku.

Vyšší stavba Škody i Hyundaie znamená i dobře dimenzované nástupní profily, ačkoli délka bočních dveří není ohromující. S nastupováním nebudou mít problémy ani méně pohybliví cestující nebo řidiči staršího data narození. Sedí se celkem vysoko, což vylepšuje výhled ven. V případě Škody je problematický zejména výhled na semafory šikmo vzhůru.

Prostoru nad hlavami pasažérů je v obou vozech dostatek. Šířka ve výši loktů je lepší u Hyundaie a to pocitově i řečí suchých čísel. Hyundai i20 nabízí vpředu i vzadu na šířku 1390 mm a Fabia jen 1370 mm. Subjektivní hodnocení prostornosti negativně ovlivňují i nízká boční okna Fabie a horší výhled šikmo nahoru vpřed, kvůli nízkému čelnímu sklu a specifickému designu přední části Škody.

Druhé kolo přineslo první bod Škodě, která tak vyrovnává skóre na 1:1.

Litry pro zavazadla

Není třeba si nic namlouvat, většina zájemců o Hyundai i20 a Škodu Fabia si je pořídí jako hlavní rodinný vůz, a jen malá část si je vybere jako druhý nebo třetí automobil do rodiny. Proto se nyní trochu důkladněji podívejme i na jejich zavazadelníky.

Pohled do tabulky odhaluje, že Fabia nad i20 vítězí jen těsně. Základní objem zavazadlového prostoru Škody je 300 litrů, zatímco Hyundai má 295 litrů. Fabia vítězí i po sklopení sedadel s 1163 litry nad 1060 litry modelu i20.

Systém sklápění sedadel je podobný, nejprve se překlápí (dělený) sedák, za ním pak opěradlo. Ložná délka takto vzniklé plochy je omezena překlopenými sedáky. V obou případech je nutno vyjmout hlavové opěrky, u Fabie jsou pro tuto situaci připraveny prolisy ve sklopených sedácích pro zasunutí opěrek, u i20 musíte řešit kam s nimi.

Konstruktérům Hyundaie se povedlo vytvořit podstatně širší zavazadelník, který má i v nejužším místě mezi podběhy úctyhodných 1100 mm (!), kdežto Fabia se musí spokojit s obvyklými 960 mm.

Zavazadlové prostoryHyundaiŠkoda
Objem zavazadelníku min/max [l]295/1060300/1163
Délka zavazadelníku u dna [mm]580670
Délka zavazadelníku u dna po sklopení sedadel [mm]11601300
Šířka zavazadelníku u dna mezi podběhy [mm]1100960
Výška zavazadelníku po plato [mm]520560
Výška nakládací hrany od země [mm]720670

I když jsou užitné vlastnosti zavazadelníku Fabie ve většině parametrů lepší, troufáme si tvrdit, že rozdíly nejsou ve srovnání s Hyundaiem příliš podstatné. Přepravní možnosti i20 jsou také nad průměrem třídy malých vozů.

Proti většině ostatních soupeřů by si za zavazadelník Fabia připsala bod navíc, ale na hodně velký Hyundai to nestačí, a tak dáváme po bodu každému.

Průběžný stav utkání po třetím kole je 2:2.

Korea má na vrch

Vítězem na celé čáře při porovnávání pohonných jednotek se jasně stává Hyundai. Jeho čtyřválec o objemu 1,2 litru (57 kW) i rok po uvedení na trh udivuje svou kultivovaností a dynamickým projevem, za který by se nemusel stydět ani motor většího objemu a vyšší cenové kategorie. Vzhledem k pohotovostní hmotnosti vozu 1045 kg je výkon motoru i jeho točivý moment naprosto dostačující pro hbitou jízdu v městském provozu i na okresních silnicích. Neztratí se ale ani na dálnici, kde se naprosto bez problému může pohybovat cestovní rychlostí okolo 120 km/h a cestující přitom nejsou rušeni silným hlukem od motoru nebo kol.

Odečtená spotřeba paliva (pal.počítač), 5. r.s.HyundaiŠkoda Fabia
Průměrná rychlost jízdy 100 km/h [l/100 km]5,76,2
Průměrná rychlost jízdy 130 km/h [l/100 km]7,58,5
Otáčky motoru při rychlosti jízdy 100 km/h [min-1]30003200
Otáčky motoru při rychlosti jízdy 130 km/h [min-1]40004400

Korejský čtyřválec směle překonává testovanou silnější variantu mladoboleslavského tříválce HTP (51 kW), dynamikou se blíží spíše Fabii 1,4 16V (63 kW), ale spotřeba (ta papírová i ta reálná) přitom zůstává pod úrovní tříválců.

Hyundai se podruhé ujímá vedení, průběžné skóre je 3:2.

Sportovně, nebo komfortně

Podvozky obou vozů jsou na tom podobně z hlediska tuhosti. U obou je nastavení spíše tužší, ale u Hyundaie to snad už trochu přehnali. Na českých silnicích podvozek nepříjemně odskakuje i na malých nerovnostech, až začnete pochybovat, zda sedíte v malém rodinném autě s minimální cenovkou, nebo v nějakém hot-hatchi pro řidiče-juniory.

Po přesednutí z i20 do Fabie působí stroj české značky jako mnohem komfortnější a pohodlnější dopravní prostředek s kultivovaným chováním za všech okolností.

Řízení Hyundai i20 s elektrickým posilovačem zřejmě dokonale plní roli minimálního spotřebitele drahocenné energie, řidič si s ním ale řízení vozu příliš neužije. Škoda Fabia nabízí citlivější a přesnější řízení, i když i zde nečekejte na zpětnou vazbu a la Mini. Řazení v korejském voze patří svou přesností k průměru třídy, zatímco Fabia může díky přesnosti směle mířit k vrcholu.

obrázek [555 x 327]
 

Hyundai není jízdně špatný, ale inženýři v Rüsselsheimu (sídlo vývojového střediska Hyundai Motor Europe) by měli zapracovat na vyladění podvozku, jeho kultivovanosti a jízdního pohodlí. Při faceliftu by to pak mohlo stačit i na Fabii. Zatím to tak ale není.

Skóre se vyrovnává na 3:3.

Za kolik?

Časy, v nichž vozy korejské automobilky Hyundai představovaly slušně vybavená levná vozidla s téměř nulovou image, jsou pryč. Výrazný posun v designu, technice a kvalitě dílenského zpracování se kromě vnímání veřejností projevuje i v cenách.

Škoda, která je levnější než západní zboží, je rovněž jen vzpomínkou na minulost a Fabia hraje první ligu vedle techniky, použitých materiálů, dílenského zpracování a možnosti výběru z široké nabídky verzí i svými cenami.

V současnosti platí u zastoupení značky Hyundai akční ceník, podle nějž je model i20 s motorem 1,2 DOHC 12V, pětidveřovou karoserií a výbavou Comfort, která je druhá nejvyšší, k dispozici za 269.900,- Kč. Zdarma je v rámci akčního ceníku nabízena klimatizace a sada zimních pneumatik. Standardem je pětiletá záruka bez omezení počtu ujetých kilometrů.

Škoda Fabia s motorem 1,2 12V HTP ve výbavě Ambiente přijde v současnosti na 261.900,- Kč ale v rámci akční nabídky je nyní z této ceny odečítáno 15.000,- Kč, což znamená, že zákazník vidí cenu 246.900,- Kč. Poměrně komplikovaná nabídka akčních modelů vás nakonec přivede přes verzi Ambiente Plus (klimatizace a Sun Set zdarma) až k modelu Magic, který má navíc rádio (bez CD přehrávače), čtyřletou záruku a metalický lak v ceně.

Když koupíte vyšší stupeň výbavy u Hyundaie, překvapí vás standardně montovaný stabilizační systém, hlavové airbagy nebo USB vstup. Poslední položku Škoda vůbec nenabízí, ostatní pouze za příplatek.

Překvapením ze strany Škody je akční cenovka Fabie Magic, která je velmi podobná té u i20. Nebo je to snad překvapení od Hyundaie?

Ceny a výbava [Kč]Hyundai i20 1,2 16VŠkoda Fabia 1,2 12V HTP
VýbavaComfortMagic
Základní cena269.900,-251.900,-
Čelní airbagySS
Boční airbagySS
Hlavové airbagyS7.100,-
ABSSS
Stabilizační systémS15.100,-
Manuálně regulovaná klimatizaceSS
Autorádio s CDSS*
Centrální zamykání s d.o.SS
Elektricky ovládaná okna vpředuSS
Elektricky ovládaná okna vzadu-5.000,-
Elektricky ovládaná zrcátka s vyhřívánímSS
Kola z lehkých slitin4.000,-12.000,-
Vyhřívání předních sedadel7.040,-5.000,-
Palubní počítačSS
Parkovací senzory vzadu5.450,-9.100,-
Metalický lak9.000,-S

*rádio bez CD přehrávače

Domácí i korejská produkce se překonávají. Škoda snížila ceny na nejnižší úroveň v historii, což pomáhá rychle zapomenout na neduhy Fabií. Hyundai prodává spíše levnější verze, ale když se rozhodnete pro Comfort, dostanete špičkovou bezpečnostní výbavu a k tomu velmi slušný komfortní standard. Bodují oba, jediným vítězem je tady však zákazník.

Skóre po šestém kole 4:4.

Závěr

Vozy značky Hyundai již opravdu nejsou tím, čím bývaly. V několika detailech (motor, prostor uvnitř) se mohou dokonce rovnat se špičkou třídy. Prostorný interiér, velmi slušný objem zavazadlového prostoru a agilní jízdní vlastnosti jsou rovněž výraznou změnou k lepšímu. Ale vzájemné sladění podvozkových komponent přeci jen potřebuje doladit, protože na nekvalitním povrchu není jízda tak komfortní a kultivovaná, jak by mohla být. Sedadla mají vzhledem k rodinnému určení dobré boční vedení, ale nepříjemně tuhé výplně. Materiály v interiéru nemají takovou kvalitu, jakou očekáváte od vozu, jehož cena se přibližuje těm nejlepším v dané kategorii.

Fabia získává minusové body při srovnání s korejským konkurentem za svůj tříválec, který živému čtyřválci prostě nestačí a její vnější design je pihou na designu Škody. Ve všech ostatních bodech srovnání je ovšem stále lepší než Hyundai i20, oproti němuž nabízí přeci jen výrazně komfortnější a jistější jízdní vlastnosti nebo hodnotněji působící a pohodlnější interiér.

Tak jako jsou vyrovnané ceny testovaných modelů, je vyrovnané i finální skóre. Akční ceny obou vozů nemusí být zdaleka konečné, i když prostor pro další slevy je už hodně malý. Oba testované modely dnes patří k velmi dobrému průměru třídy a to, že jsou jejich vlastnosti i ceny velmi podobné, vlastně znamená jediné: Když vyberete srdcem, určitě se nespletete. Zkušební jízda může hodně napovědět.

Hyundai i20 1,2 DOHC 16V Comfort

Plusy

  • Projev a parametry základního motoru
  • Slušná dynamika, tichý a levný provoz
  • Dobré odstupňování rychlostních stupňů převodovky
  • Design exteriéru
  • Prostorný a vzdušný interiér
  • Úplná bezpečnostní výbava
  • Pětiletá záruka

Minusy

  • Tvrdé odpružení snižuje jízdní pohodlí
  • Horší materiály v interiéru
  • Příliš tvrdé čalounění (zejména v oblasti opěradel)
  • I přes bohatou výbavu a kvalitní techniku image levného vozu

Škoda Fabia 1,2 12V HTP Ambiente

Plusy

  • Velmi dobré jízdní vlastnosti, malá nedotáčivost
  • Dobré tlumení nerovností
  • Odhlučnění interiéru
  • Přesné řízení a řazení
  • Kvalitní materiály, zpracování, robustní konstrukce
  • Dobrý standard bezpečnostní výbavy
  • Šíře nabídky příplatkové výbavy
  • Jednodotykové stahování oken
  • Dobrá účinnost projektorových halogenových světlometů
  • Ceny srovnatelné s korejskou konkurencí

Minusy

  • Úzký a pocitově stísněný interiér
  • Horší výhled do boků, šikmo vpřed a šikmo vzad
  • Vysoká hrana zavazadelníku
  • Kolenu řidiče překážející 2DIN rádio
  • Zvukový projev tříválcového motoru, horší dynamika
Spolupracujeme s TipCars.com
Český export do Ruska vzrostl o více než desetinu za rok Český export do Ruska vzrostl o více než desetinu za rok

Export českých firem do Ruska letos meziročně stoupl od…

Banky si kvůli intervencím ukládaly peníze u ČNB Banky si kvůli intervencím ukládaly peníze u ČNB

Masivní příliv spekulačních peněz způsobil, že banky…

Glosa Martina Čabana: Oranžová krev Glosa Martina Čabana: Oranžová krev

Volby mají mnoho poražených, ale nikdo nekrvácí víc než…

Tomio Okamura: Na tahu je hnutí ANO. Nebudeme ve vládě s obviněným premiérem Tomio Okamura: Na tahu je hnutí ANO. Nebudeme ve vládě s obviněným premiérem

Pro Svobodu a přímou demokracii Tomia Okamury znamenají…

 
Technické údaje
Motor Hyundai i20 1,2Škoda Fabia 1,2
Typ motoru: zážehovýzážehový
Válce / ventily: 4 / 43 / 4
Zdvihový objem (ccm): 12481198
Nejvyšší výkon (kW / ot/min): 57 / 600051 / 5400
Nejvyšší toč. moment (Nm / ot/min): 118 / 4000112 / 3000
Provozní vlastnosti
Maximální rychlost (km/h): 165164
Zrychlení 0 - 100 km/h (s): 12.914.9
Spotřeba město/mimo/kombi (l/100 km): 6.4 / 4.5 / 5.27.7 / 4.9 / 5.9
Rozměry a hmotnosti
Zavaz. prostor - sedadla/sklopena (l): 295 / 1060300 / 1163
Objem nádrže (l):4545
Pohotovostní hm. / nosnost (kg): 1045 / 4701050 / 515
Rozměr pneu:175/70 R14195/55 R15
rozměry vozu
Rozměry dle nákresu - vnější rozměry
a) délka (mm): 39403992
b) šířka (mm): 17101642
c) výška (mm): 14901498
d) rozvor (mm): 25252462
e) rozchod vpředu (mm): 15051436
f) rozchod vzadu (mm): 15031436
Rozměry dle nákresu - vnitřní rozměry
g) podélný prostor vpředu min/max (mm): 830 / 1010880 / 1090
h) podélný prostor vzadu min/max (mm): 640 / 870600 / 850
i) výška nad sedadlem - vpředu (mm): 10101010
j) výška nad sedadlem - vzadu (mm):970970
k) šířka vpředu (mm): 13901370
l) šířka vzadu (mm): 13901370
délka sedáku vpředu (mm): 510510
délka sedáku vzadu (mm): 500570
výška opěradla vpředu (mm): 640620
výška opěradla vzadu (mm): 610590
místo vzadu pod předním sedadlem: anoano
Hodnocení Hyundai i20 1,2 Škoda Fabia 1,2
Interiér, řízení
Kvalita dílenského zpracování interiéru: 7 9
Kvalita sedadel (délka sedáku, boční vedení):
Palubní deska - design funkčnost: 7 8
Prostor na zadních sedadlech - nohy: 9 8
Prostor na zadních sedadlech - hlava: 9 9
Odkládací plochy: 8 8
Dojem z řízení: 7 8
Výhled vpřed: 9 6
Výhled vzad: 8 7
Motor, převodovka
Kultivovanost chodu: 9 8
Tah v nižších otáčkách: 8 7
Výkon ve vyšších otáčkách: 9 7
Hlučnost v nižších otáčkách: 8 8
Hlučnost v vyšších otáčkách: 8 7
Spotřeba: 8 7
Odstupňování převodovky: 9 9
Snadnost řazení: 8 9
Podvozek, brzdy
Jízdní vlastnosti v běžném provozu: 7 8
Jízdní vlastnosti v extrému: 7 7
Přenos hluku do interiéru (díry ve vozovce…): 7 8
Přenos hnací síly na vozovku: 8 8
Účinnost brzd: 8 8
Velikost zavazadlového prostoru: 8 8
Prostor pro vkládání do zav. prostoru: 8 8
Variabilita zavazadlového prostoru: 7 9
Poměr cena/užitná hodnota
Poměr cena/užitná hodnota: 10 7
Celkové hodnocení
Celkové hodnocení - průměr: 8,00 7,85
 







Doporučujeme
Pohon všech kol je stále oblíbenější. Tohle je kompletní nabídka čtyřkolek na trhu! Pohon všech kol je stále oblíbenější. Tohle je kompletní nabídka čtyřkolek na trhu!

Jestliže před deseti lety bylo pohonem všech kol vybaveno…

Víte, jaké palivo v zahraničí natankovat? A jak se vyznat v označení Gazole či Senza Plombo? Víte, jaké palivo v zahraničí natankovat? A jak se vyznat v označení Gazole či Senza Plombo?

Ne ve všech státech Evropské unie se nafta označuje jako…

 

AutoRevue
Vyzkoušeli jsme Škodu Kodiaq Scout. Přináší tato verze něco navíc? Vyzkoušeli jsme Škodu Kodiaq Scout. Přináší tato verze něco navíc?

Co přináší Kodiaq ve verzi Scout? Není to jen designová varianta?

Nové Audi A7 odhaleno. Designem evoluční, ale technikou zase blíž A8 Nové Audi A7 odhaleno. Designem evoluční, ale technikou zase blíž A8

Druhá generace Audi A7 Sportback s sebou přináší evoluční…

 



Škoda Fabia je skoro plnoletá. Už v roce 2000 mohla stát téměř půl milionu! Škoda Fabia je skoro plnoletá. Už v roce 2000 mohla stát téměř půl milionu!

Jedničková Škoda Fabia se ještě více než rok a půl…

Škoda Fabia přestavěná na CNG: Kolik odříkání pro korunu? Škoda Fabia přestavěná na CNG: Kolik odříkání pro korunu?

Přes dva měsíce jsme jezdili Fabií Combi 1.4 16V minulé…

 



 
Má legendární náklaďák Praga jen pro radost. Na výletech se nadře!

Má legendární náklaďák Praga jen pro radost. Na výletech se nadře!

Dnes 09:40

Václav Hála z východních Čech má zajímavého koníčka – pořídil si starou nákladní Pragu S5T. Nepoužívá ji ovšem k práci, nýbrž pouze na víkendy k potěše své i okolí.




Blesk.cz

Zámek Hluboká má novou prohlídkovou trasu: Ukáže sbírku schwarzenberského stříbra i tapety z krav!

Zámek Hluboká má novou prohlídkovou trasu: Ukáže…

Hostinské komnaty, pokoje pro personál a unikátní sbírka schwarzenberského stříbra. To všechno jsou novinky,…

Jaké to je stát se na den prezidentem? Pražské děti se vydaly v Masarykových stopách

Jaké to je stát se na den prezidentem? Pražské děti…

Jaké to je být prezidentem? To si zažily v sobotu 21. října pražské děti při jednodenní akci Národního muzea. V…

 

iSport.cz

TOP zajímavosti z NHL: Crosby se zlobil, sudí mu napařil desítku

TOP zajímavosti z NHL: Crosby se zlobil, sudí mu…

Góly, body, čísla. Zámořská NHL se přímo topí ve statistikách, experti tlačí informace ze všech stran a není…

CELÝ SESTŘIH: Jablonec - Sparta 0:3. Výhru venku trefil Šural hattrickem

CELÝ SESTŘIH: Jablonec - Sparta 0:3. Výhru venku…

Fotbalisté pražské Sparty vyhráli v 11. kole v Jablonci 3:0 a dočkali se první ligové výhry venku po čtyřech…

 

Reflex.cz

Tajemství rodiny Kennedyů: Bohatství, podvody i vraždy ve slavném prezidentském klanu

Tajemství rodiny Kennedyů: Bohatství, podvody i…

Přestože jejich někdejší sláva je dávno pryč, přestože od jejich vstupu do politiky uplynulo přes 80 let,…

Audrey Hepburn za války málem zemřela. Utrpení si vynahradila svatbou jako z pohádky

Audrey Hepburn za války málem zemřela. Utrpení si…

Jedna z nejznámějších tváří filmového plátna druhé poloviny 20. století, žena, která se stala nezapomenutelnou…