Hyundai i30 1,6 GDI vs. Renault Mégane 1,2 TCe

Hyundai i30 1,6 GDI vs. Renault Mégane 1,2 TCe

 
 

V třetím srovnávacím testu jsme proti Hyundai i30 vytáhli asi nejvážnějšího soupeře.

Modernizovaný Renault Mégane dostal přeplňovaný čtyřválec, který vyzve moderní „atmosféru“ od Hyundaie. Oba modely usilují o pozici na čelních příčkách prodejních statistik a v loňském roce si vybudovaly (i30 ještě v provedení minulé generace) pověst mimořádně dostupného kompaktního hatchbacku. Jaká je realita nyní?

TIP: oba modely jsme v těchto verzích testovali i samostatně. Podívejte se na:
- TEST Hyundai i30 1,6 GDI (99 kW)
- TEST Renault Mégane 1,2 TCe (85 kW)
- TEST Hyundai i30 1,6 GDI (99 kW) vs. Chevrolet Cruze 1,8 (104 kW)
- TEST Hyundai i30 1,6 GDI (99 kW) vs. Volkswagen Golf 1,4 TSI (90 kW)
+ TEST Hyundai i30 cw vs. Renault Mégane Grandtour

Exteriér

Mégane je na trhu už čtyři roky, ve srovnání s novou i30 ale není jeho věk příliš znát. Oba modely měří na délku 4,3 metru, to je dnes mezi kompaktními hatchbacky standardní míra. Renault je o 2 centimetry širší a naopak má o centimetr kratší rozvor, rozdíly v rozměrech jsou tedy minimální.

A design je také relativně podobný. Obvyklý tvar pětidveřové karoserie v obou případech oživuje prolis na předních blatnících a extravagantní tvar předních i zadních světel. Nechybí ani světácké diody pro denní svícení, u Hyundaie dodávané standardně, u Renaultu vyhrazené vyšším výbavám.

obrázek [600 x 471]  

Ve špičkové výbavě i30 nabízí chromovanou masku chladiče a 17palcová kola jsou provedena v kombinaci lakované slitiny a chromovaných prvků. Zde jde Renault dál: jeho stejně velká kola mají leštěné hrany a černý lak. Lesklá černá oživuje i plastové doplňky karoserie. Přesto i30 boduje harmoničtějším tvarem karoserie.

DRUHÝ POHLED (Aleš Jungmann)
Hyundai i30 má možná harmoničtější karoserii, avšak korejské oblinky a vlnky už se trochu zajídají. Renault Mégane po faceliftu moc pěkně „prokoukl“, takže když se podívám na oba dva vozy stojící vedle sebe, upřednostnil bych francouzskou designérskou školu.

Interiér

obrázek [300 x 299] Design nechme stranou a pojďme na fakta. Charakteristickým rysem Méganu je přístrojový štít s centrálním displejem místo rychloměru. V i30 jsou klasické budíky v hlubších tubusech a palubní počítač s jemnější grafikou, které mají lepší čitelnost.

Na zadních místech se projevují typické nedostatky Renaultů. Mégane má malý sklon sedáků a s tím částečně souvisí menší prostor pro kolena zadních pasažérů. Ti navíc nemají potřebnou oporu stehen. Kdo ale bude vzadu vozit hlavně děti, ten to za problém považovat nemusí.

Zavazadelníkový souboj končí remízou. Rozdíl šesti litrů je zanedbatelný, stejně jako mírná výhoda Hyundaie v podobě většího vstupního otvoru.

DRUHÝ POHLED (Aleš Jungmann)
V kufru remíza, v interiéru jasná korejská výhra. Kombinace monochromatického ukazatele rychlosti s analogovým otáčkoměrem sice možná vypadá zajímavě, v přímé konfrontaci s přehledně zpracovanými klasickými budíky, doplněnými o multifunkční barevný displej mezi nimi, však nemají příliš co nabídnout.
Podobně je tomu i na zadních sedadlech, kde pohodlnější svezení nabídne (i přes kratší sedák) Hyundai. Korejský vůz je vzadu zároveň o pět centimetrů širší. U Renaultu pochvalme výše umístěnou obrazovku navigace a velmi dobrý volant.

Výbava

obrázek [300 x 257] V této disciplíně se Renault předvádí chytřejší přístup. Třeba systém Visio (hlídání jízdy v pruhu a automatické rozsvěcení dálkových světel) si asi objedná málokdo, Hyundai ale podobné zařízení vůbec nenabízí, a tak na něj ani nemůže lákat.

Mégane má také výhodu v multimediální výstroji. Audiosystém Bose je lepší než standardní audio od Hyundaie. Geniálním tahem je pak zabudování navigace od TomTomu - je levnější a funguje lépe. Drobnou kaňkou je jen zbytečně složité ovládání všech funkcí. i30 s dotykovou obrazovkou ale taky není bez výhrad.

DRUHÝ POHLED (Aleš Jungmann)
Přístup „levná navigace do každé rodiny“ nese Renaultu ovoce. Ano, hodně lidí má navigaci v mobilním telefonu, z hlediska přehlednosti a pohodlnosti (nemusíte přichytávat držáček, nic vám nebrání ve výhledu) však klasické řešení nemá konkurenci. A lidé to vědí. Tedy když už se proklikáte ne úplně intuitivním menu.

Motor

obrázek [300 x 383] Pohonné jednotky, to je, oč v tomto testu běží. Renault naskočil na vlnu downsizingu a vsadil na zcela novou přeplňovanou dvanáctistovku. Špičkový výkon je 85 kW, ale hlavním argumentem má být 190 Nm posazených do 2000 min-1. Hyundai, vybavený jen přímým vstřikováním a variabilním časováním ventilů, vedle něj vypadá se svými 99 kW a 167 Nm poněkud staromódně.

Kdyby měl rozhodovat dojem po prvních metrech, je vítězem Mégane. Jeho motor je živý, turbodmychadlo se rádo nechá poškádlit a dvanáctistovka pěkně táhne ve středních a vyšších otáčkách. Jenže gédéíčko běží taky hezky zlehka a síla mu ve skutečnosti nechybí.

Odečtená spotřeba palivaHyundai i30 1,6 GDIRenault Mégane 1,2 Tce
Rychlost 100 km/h [l/100 km] / [min-1]5,5 / 27005,3 / 2100
Rychlost 130 km/h [l/100 km] / [min-1]7,7 / 35007,3 / 2800

Té se naopak občas nedostává Méganu, to když otáčky zabrousí příliš nízko. Řadit šestku dřív než v nějakých 90 km/h znamená dostat se do zóny, kdy motor v Renaultu stačí akorát na udržování rychlosti.

Pamatujete slavnou scénu z prvního filmu Indiana Jones? Přeplňovaný Renault je trochu jako domorodý bojovník ohánějící se mečem - rád se chlubí svými schopnostmi a po mírném pobídnutí hned předvede všechno, co umí. Jenže Hyundai umí v těch správných chvílích tasit revolver. A tak se atmosférický debakl tentokrát nekoná.

DRUHÝ POHLED (Aleš Jungmann)
Ano, debakl se nekoná, to je moc silné slovo. Řekněme tomu prostě jen “prohra”. Z uživatelského hlediska je prostě příjemnější mít už od nízkých otáček k dispozici 190 Nm a na dálnici ve stotřicítce točit 2.800 místo 3.500 otáček. I spotřeba je při klidné jízdě o něco menší. Problém s podtáčením není tak horký: ano, auto ve velmi nízkých otáčkách nikterak výrazně nejede, avšak neprotestuje.
Na druhou stranu musím připustit, že při rychlé jízdě roste spotřeba ostřeji u přeplňovaného motoru, který je také kvůli kombinaci turba a start-stopu potenciálně náchylnější k problémům v budoucnu.

Podvozek

obrázek [300 x 363] Ovladatelnost je u obou aut na slušné úrovni. Sportovní zážitky nejsou na místě, tužší naladění podvozku v kombinaci se 17palcovými koly ale v obou případech jisté držení zvolené stopy. i30 k tomu přidává o kousek lepší tlumení nerovností. Ani jedno z aut ale v aktuální generaci není zrovna ukázkou zcela klidné jízdy.

Hyundai navíc na silnici působí bytelnějším dojmem. Není to dané jen rozdílem hmotnosti 60 kg, i30 dokáže za jízdy působit jako o dost dospělejší auto. Renault se po silnici nepohybuje tak suverénně. Jakoby jeho karoserie nebyla z plechu ale z plastů - tak výrazný je rozdíl. Záleží ale na osobních preferencích, komu co vyhoví lépe.

DRUHÝ POHLED (Aleš Jungmann)
Hyundai na to jde opravdu dobře. Dojem poctivého auta se mu daří vyvolat jakoby mimochodem, zatímco Mégane se urputně snaží...a pak jej kolega nazve „plastovým“. Nebudu se snažit toto tvrzení vyvracet, byť jde o velkou nadsázku, protože z objektivního hlediska má Mégane ještě co dohánět. Na sedmnáctipalcových kolech však jde o příjemně naladěný, nezáludný vůz, který si v zatáčkách troufne i na velmi svižné tempo.

Ceny

Kolem nové i30 se začíná šířit aura nadprůměrně drahého zboží, zatímco Mégane si drží pověst toho nejlevnějšího na trhu. Jak je to ve skutečnosti? V případě základních modelů je to opravdu platí, testované modely ale tuto legendu boří.

Nejlevnější cestou k motoru 1,2 TCe je výbava Expression za 334.900,- Kč, zatímco i30 Trikolor s 1,6 GDI vyjde na 345.990,- Kč. Tady má Renault ještě mírný desetitisícový náskok (po dorovnání výbavy 12.800,- Kč), testované konfigurace tento poměr obrací.

Hyundai s paketem Premium chybí jen navigace a start-stop, výsledná cena pak dosahuje 490.890,- Kč. Shodně vybavený Mégane vyjde na 497.290,- Kč. Otázkou k diskusi je, jestli je nutné připlácet za elektrickou parkovací brzdu nebo sledování tlaku v pneumatikách. Fakta jsou ale jasná: ceníkové ceny Méganu a i30 se srovnaly na podobnou úroveň.

Modeli30 1,6 GDIMégane 1,2 TCe
VýbavaTrikolor PremiumBose
Základní cena [Kč]445.890,-379.900,-
AlarmS7.590,-
Asistent rozjezduS2.500,-
Bi-xenonové světlometyS25.200,-
Elektrická park. brzdaS4.000,-
Kolenní airbagS-
Kožené čalouněníS25.000,-
Metalický lak13.000,-13.700,-
Navigace25.000,-15.500,-
Parkovací senzory+kameraS15.200,-
Sledování tlaku pneuS3.100,-
Start-stop7.000,-S
Vyhřívání předních sedadelS5.600,-
Cena celkem [Kč]490.890,-497.290,-

Závěr (Lukáš Vaverka)

Zatímco Aleš to vidí na remízu, u mě je vítězem Hyundai. Renault totiž pořáží - tu mírně, tu výrazněji - ve všech pro mě důležitých oblastech. Řešení interiéru je v i30 lepší a to samé platí pro dojem z jízdy. Mégane by teoreticky mohl vše obrátit díky přeplňovanému motoru a agresivní cenové politice, ve skutečnosti ale v těchto oblastech s Hyundaiem jenom srovnává krok.

Hyundai i30 1,6 GDI
+Kvalitní a hodnotně vypadající interiér
Atmosférický přímovstřikový motor dokáže držet krok s přeplňovaným
Délka záruky
-Vláčný podvozek, utlumené reakce zadní nápravy
Méně přesné a komunikativní řízení
U navigace nelze trvale vypnout hlasové pokyny

JAKE.AUTO.CZ Hyundai i30 – všechny testy a další články


Renault Mégane 1,2 TCe
+ Větší možnosti individualizace
Cenově dostupnější a lépe fungující navigace
Velká palivová nádrž
-Elektrické stahování oken lze obsluhovat jen s nastartovaným motorem
Vyšší práh zavazadelníku nad zemí
Složité ovládání navigace

JAKE.AUTO.CZ Renault Mégane – všechny testy a další články

obrázek [600 x 247]  

Spolupracujeme s TipCars.com
Vyšetřování údajného chemického útoku v Dúmě začíná. Experti jsou na místě Vyšetřování údajného chemického útoku v Dúmě začíná. Experti jsou na místě

Experti Organizace pro zákaz chemických zbraní (OPCW)…

Snad Češi jednou vyjdou do ulic kvůli vysokým cenám bytů, říká exdeveloper Koch Snad Češi jednou vyjdou do ulic kvůli vysokým cenám bytů, říká exdeveloper Koch

Nizozemec s českými kořeny Paul Vincent Koch pracoval už…

Skála: Kdyby se volba předsedy konala hned po volebním debaklu, dopadlo by to jinak Skála: Kdyby se volba předsedy konala hned po volebním debaklu, dopadlo by to jinak

Předsedou KSČM se po sobotním sjezdu stal opět Vojtěch…

Vojtěch Filip obhájil post předsedy KSČM. Konečnou by chtěl za místopředsedkyni Vojtěch Filip obhájil post předsedy KSČM. Konečnou by chtěl za místopředsedkyni

Komunistickou stranu Čech a Moravy nadále povede Vojtěch…

 
Technické údaje
Motor Hyundai i30 1,6 GDIRenault Mégane 1,2 TCe
Typ motoru: zážehovýpřeplňovaný zážehový
Válce / ventily: 4 / 44 / 4
Zdvihový objem (ccm): 15911198
Nejvyšší výkon (kW / ot/min): 99 / 630085 / 4500
Nejvyšší toč. moment (Nm / ot/min): 165 / 4850190 / 2000
Provozní vlastnosti
Maximální rychlost (km/h): 195190
Zrychlení 0 - 100 km/h (s): 9.910.9
Spotřeba město/mimo/kombi (l/100 km): 7.7 / 4.6 / 5.76.4 / 4.6 / 5.3
Emise CO2:134119
Rozměry a hmotnosti
Zavaz. prostor - sedadla/sklopena (l): 378 / 1314372 / 1162
Objem nádrže (l):5360
Pohotovostní hm. / nosnost (kg): 1268 / 18201205 / 582
Rozměr pneu:225/45 R17205/50 R17
rozměry vozu
Rozměry dle nákresu - vnější rozměry
a) délka (mm): 43004302
b) šířka (mm): 17801808
c) výška (mm): 14701471
d) rozvor (mm): 26502461
e) rozchod vpředu (mm): 15551546
f) rozchod vzadu (mm): 15631547
Rozměry dle nákresu - vnitřní rozměry
g) podélný prostor vpředu min/max (mm): 830 / 1060900 / 1070
h) podélný prostor vzadu min/max (mm): 570 / 860460 / 800
i) výška nad sedadlem - vpředu (mm): 10151020
j) výška nad sedadlem - vzadu (mm):940940
k) šířka vpředu (mm): 14701470
l) šířka vzadu (mm): 14701420
délka sedáku vpředu (mm): 500460
délka sedáku vzadu (mm): 440460
výška opěradla vpředu (mm): 660630
výška opěradla vzadu (mm): 640600
místo vzadu pod předním sedadlem: AnoAno
 

Přidat názorDiskuse: Hyundai i30 1,6 GDI vs. Renault Mégane 1,2 TCe







Doporučujeme
Že jsou moderní auta blbuvzdorná? Těmito věcmi si auto ničíte, aniž o tom víte Že jsou moderní auta blbuvzdorná? Těmito věcmi si auto ničíte, aniž o tom víte

Automobil je dnes čistě spotřební záležitostí. V…

Jsou české silnice nejhorší v Evropě? Tohle nám na nich nejvíce vadí! Jsou české silnice nejhorší v Evropě? Tohle nám na nich nejvíce vadí!

České silnice mají hrozný povrch a jsou špatně značené, v…

 

AutoRevue
Donald Trump konečně nebude jezdit v ojeté limuzíně. Nová je už hotová Donald Trump konečně nebude jezdit v ojeté limuzíně. Nová je už hotová

Americký prezident Donald Trump při svých cestách zatím…

Příběh, jak Mercedes na zlatém podnosu přinesl Audi Volkswagenu Příběh, jak Mercedes na zlatém podnosu přinesl Audi Volkswagenu

Audi vám tuto část své historie nejspíše připomínat…

 



Video: Hyundai i30 N. Bude mít zvuk jako BMW M? Video: Hyundai i30 N. Bude mít zvuk jako BMW M?

Vývoj hot-hatche i30 N jede na plné obrátky. Dohlédne šéf…

Hyundai i30 N: Na silnicích až příští rok Hyundai i30 N: Na silnicích až příští rok

Hyundai si se svými sportovními modely dává načas, ale už…

 



 
Rozjíždění vozidla „na dvojku“: Škodí autu i vašim nervům!

Rozjíždění vozidla „na dvojku“: Škodí autu i vašim nervům!

Dnes 17:36

K rozjíždění vozidla s manuální převodovkou z klidu slouží první převodový stupeň. Tak se to učí v autoškole. Co když ale při rozjezdu použijete „dvojku“? Co při tom hrozí? A proč je takový rozjezd pomalý a neplynulý?




Blesk.cz

Spotify předělá bezplatnou verzi. Lidem umožní lépe pracovat s playlisty

Spotify předělá bezplatnou verzi. Lidem umožní lépe…

Uživatelé bezplatné verze Spotify se můžou začít těšit. Hudební streamovací služba chystá změny, díky kterým…

Chlapec s autismem postavil největší repliku Titaniku z lega. Teď doplula do USA

Chlapec s autismem postavil největší repliku…

Největší světovou repliku neslavně proslulého parníku Titanic, která kdy byla sestavena z kostek lega,  trvalo…

 

iSport.cz

Program MS v hokeji 2018:  kompletní rozpis zápasů, skupiny, play off

Program MS v hokeji 2018: kompletní rozpis zápasů,…

Rok 2018 přináší sportovním fanouškům jeden vrchol za druhým. Po únorové olympiádě v Jižní Koreji odstartuje v…

SESTŘIHY: Kadeřábek dal první gól v bundeslize. Pavlenka dostal dvě branky

SESTŘIHY: Kadeřábek dal první gól v bundeslize.…

Český obránce Pavel Kadeřábek dal svůj první gól v německé lize, na který čekal 77 zápasů, a fotbalisté…

 

Reflex.cz

KSČM nadále povede Filip, ve druhém kole volby porazil Skálu

KSČM nadále povede Filip, ve druhém kole volby porazil Skálu

Komunistickou stranu Čech a Moravy nadále povede Vojtěch Filip. Ve druhém kole tajné volby mu delegáti dnešního…

Skoro zázračná špalda: Dávala vojákům sílu do boje a pomáhá s trávením

Skoro zázračná špalda: Dávala vojákům sílu do boje a…

Svatá Hildegarda z Bingenu prý prohlásila: „Kdyby už člověk nemohl nic jíst a nic mu nepomáhalo, špalda jej…