Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

TEST Hyundai i30 1,6 GDI vs. Renault Mégane 1,2 TCe

Aleš Jungmann
Diskuze (254)
V třetím srovnávacím testu jsme proti Hyundai i30 vytáhli asi nejvážnějšího soupeře.

Modernizovaný Renault Mégane dostal přeplňovaný čtyřválec, který vyzve moderní „atmosféru“ od Hyundaie. Oba modely usilují o pozici na čelních příčkách prodejních statistik a v loňském roce si vybudovaly (i30 ještě v provedení minulé generace) pověst mimořádně dostupného kompaktního hatchbacku. Jaká je realita nyní?

TIP: oba modely jsme v těchto verzích testovali i samostatně. Podívejte se na:
- TEST Hyundai i30 1,6 GDI (99 kW)
- TEST Renault Mégane 1,2 TCe (85 kW)
- TEST Hyundai i30 1,6 GDI (99 kW) vs. Chevrolet Cruze 1,8 (104 kW)
- TEST Hyundai i30 1,6 GDI (99 kW) vs. Volkswagen Golf 1,4 TSI (90 kW)
+ TEST Hyundai i30 cw vs. Renault Mégane Grandtour

Exteriér

Mégane je na trhu už čtyři roky, ve srovnání s novou i30 ale není jeho věk příliš znát. Oba modely měří na délku 4,3 metru, to je dnes mezi kompaktními hatchbacky standardní míra. Renault je o 2 centimetry širší a naopak má o centimetr kratší rozvor, rozdíly v rozměrech jsou tedy minimální.

A design je také relativně podobný. Obvyklý tvar pětidveřové karoserie v obou případech oživuje prolis na předních blatnících a extravagantní tvar předních i zadních světel. Nechybí ani světácké diody pro denní svícení, u Hyundaie dodávané standardně, u Renaultu vyhrazené vyšším výbavám.

hyundai renault testy nizsistredni srovnavacitesty hyundai renault testy nizsistredni srovnavacitesty  

Ve špičkové výbavě i30 nabízí chromovanou masku chladiče a 17palcová kola jsou provedena v kombinaci lakované slitiny a chromovaných prvků. Zde jde Renault dál: jeho stejně velká kola mají leštěné hrany a černý lak. Lesklá černá oživuje i plastové doplňky karoserie. Přesto i30 boduje harmoničtějším tvarem karoserie.

DRUHÝ POHLED (Aleš Jungmann)
Hyundai i30 má možná harmoničtější karoserii, avšak korejské oblinky a vlnky už se trochu zajídají. Renault Mégane po faceliftu moc pěkně „prokoukl“, takže když se podívám na oba dva vozy stojící vedle sebe, upřednostnil bych francouzskou designérskou školu.

Interiér

hyundai renault testy nizsistredni srovnavacitesty hyundai renault testy nizsistredni srovnavacitesty Design nechme stranou a pojďme na fakta. Charakteristickým rysem Méganu je přístrojový štít s centrálním displejem místo rychloměru. V i30 jsou klasické budíky v hlubších tubusech a palubní počítač s jemnější grafikou, které mají lepší čitelnost.

Na zadních místech se projevují typické nedostatky Renaultů. Mégane má malý sklon sedáků a s tím částečně souvisí menší prostor pro kolena zadních pasažérů. Ti navíc nemají potřebnou oporu stehen. Kdo ale bude vzadu vozit hlavně děti, ten to za problém považovat nemusí.

Zavazadelníkový souboj končí remízou. Rozdíl šesti litrů je zanedbatelný, stejně jako mírná výhoda Hyundaie v podobě většího vstupního otvoru.

DRUHÝ POHLED (Aleš Jungmann)
V kufru remíza, v interiéru jasná korejská výhra. Kombinace monochromatického ukazatele rychlosti s analogovým otáčkoměrem sice možná vypadá zajímavě, v přímé konfrontaci s přehledně zpracovanými klasickými budíky, doplněnými o multifunkční barevný displej mezi nimi, však nemají příliš co nabídnout.
Podobně je tomu i na zadních sedadlech, kde pohodlnější svezení nabídne (i přes kratší sedák) Hyundai. Korejský vůz je vzadu zároveň o pět centimetrů širší. U Renaultu pochvalme výše umístěnou obrazovku navigace a velmi dobrý volant.

Výbava

hyundai renault testy nizsistredni srovnavacitesty hyundai renault testy nizsistredni srovnavacitesty V této disciplíně se Renault předvádí chytřejší přístup. Třeba systém Visio (hlídání jízdy v pruhu a automatické rozsvěcení dálkových světel) si asi objedná málokdo, Hyundai ale podobné zařízení vůbec nenabízí, a tak na něj ani nemůže lákat.

Mégane má také výhodu v multimediální výstroji. Audiosystém Bose je lepší než standardní audio od Hyundaie. Geniálním tahem je pak zabudování navigace od TomTomu - je levnější a funguje lépe. Drobnou kaňkou je jen zbytečně složité ovládání všech funkcí. i30 s dotykovou obrazovkou ale taky není bez výhrad.

DRUHÝ POHLED (Aleš Jungmann)
Přístup „levná navigace do každé rodiny“ nese Renaultu ovoce. Ano, hodně lidí má navigaci v mobilním telefonu, z hlediska přehlednosti a pohodlnosti (nemusíte přichytávat držáček, nic vám nebrání ve výhledu) však klasické řešení nemá konkurenci. A lidé to vědí. Tedy když už se proklikáte ne úplně intuitivním menu.

Motor

hyundai renault testy nizsistredni srovnavacitesty hyundai renault testy nizsistredni srovnavacitesty Pohonné jednotky, to je, oč v tomto testu běží. Renault naskočil na vlnu downsizingu a vsadil na zcela novou přeplňovanou dvanáctistovku. Špičkový výkon je 85 kW, ale hlavním argumentem má být 190 Nm posazených do 2000 min-1. Hyundai, vybavený jen přímým vstřikováním a variabilním časováním ventilů, vedle něj vypadá se svými 99 kW a 167 Nm poněkud staromódně.

Kdyby měl rozhodovat dojem po prvních metrech, je vítězem Mégane. Jeho motor je živý, turbodmychadlo se rádo nechá poškádlit a dvanáctistovka pěkně táhne ve středních a vyšších otáčkách. Jenže gédéíčko běží taky hezky zlehka a síla mu ve skutečnosti nechybí.

Odečtená spotřeba paliva Hyundai i30 1,6 GDI Renault Mégane 1,2 Tce
Rychlost 100 km/h [l/100 km] / [min-1] 5,5 / 2700 5,3 / 2100
Rychlost 130 km/h [l/100 km] / [min-1] 7,7 / 3500 7,3 / 2800

Té se naopak občas nedostává Méganu, to když otáčky zabrousí příliš nízko. Řadit šestku dřív než v nějakých 90 km/h znamená dostat se do zóny, kdy motor v Renaultu stačí akorát na udržování rychlosti.

Pamatujete slavnou scénu z prvního filmu Indiana Jones? Přeplňovaný Renault je trochu jako domorodý bojovník ohánějící se mečem - rád se chlubí svými schopnostmi a po mírném pobídnutí hned předvede všechno, co umí. Jenže Hyundai umí v těch správných chvílích tasit revolver. A tak se atmosférický debakl tentokrát nekoná.

DRUHÝ POHLED (Aleš Jungmann)
Ano, debakl se nekoná, to je moc silné slovo. Řekněme tomu prostě jen “prohra”. Z uživatelského hlediska je prostě příjemnější mít už od nízkých otáček k dispozici 190 Nm a na dálnici ve stotřicítce točit 2.800 místo 3.500 otáček. I spotřeba je při klidné jízdě o něco menší. Problém s podtáčením není tak horký: ano, auto ve velmi nízkých otáčkách nikterak výrazně nejede, avšak neprotestuje.
Na druhou stranu musím připustit, že při rychlé jízdě roste spotřeba ostřeji u přeplňovaného motoru, který je také kvůli kombinaci turba a start-stopu potenciálně náchylnější k problémům v budoucnu.

Podvozek

hyundai renault testy nizsistredni srovnavacitesty hyundai renault testy nizsistredni srovnavacitesty Ovladatelnost je u obou aut na slušné úrovni. Sportovní zážitky nejsou na místě, tužší naladění podvozku v kombinaci se 17palcovými koly ale v obou případech jisté držení zvolené stopy. i30 k tomu přidává o kousek lepší tlumení nerovností. Ani jedno z aut ale v aktuální generaci není zrovna ukázkou zcela klidné jízdy.

Hyundai navíc na silnici působí bytelnějším dojmem. Není to dané jen rozdílem hmotnosti 60 kg, i30 dokáže za jízdy působit jako o dost dospělejší auto. Renault se po silnici nepohybuje tak suverénně. Jakoby jeho karoserie nebyla z plechu ale z plastů - tak výrazný je rozdíl. Záleží ale na osobních preferencích, komu co vyhoví lépe.

DRUHÝ POHLED (Aleš Jungmann)
Hyundai na to jde opravdu dobře. Dojem poctivého auta se mu daří vyvolat jakoby mimochodem, zatímco Mégane se urputně snaží...a pak jej kolega nazve „plastovým“. Nebudu se snažit toto tvrzení vyvracet, byť jde o velkou nadsázku, protože z objektivního hlediska má Mégane ještě co dohánět. Na sedmnáctipalcových kolech však jde o příjemně naladěný, nezáludný vůz, který si v zatáčkách troufne i na velmi svižné tempo.

Ceny

Kolem nové i30 se začíná šířit aura nadprůměrně drahého zboží, zatímco Mégane si drží pověst toho nejlevnějšího na trhu. Jak je to ve skutečnosti? V případě základních modelů je to opravdu platí, testované modely ale tuto legendu boří.

Nejlevnější cestou k motoru 1,2 TCe je výbava Expression za 334.900,- Kč, zatímco i30 Trikolor s 1,6 GDI vyjde na 345.990,- Kč. Tady má Renault ještě mírný desetitisícový náskok (po dorovnání výbavy 12.800,- Kč), testované konfigurace tento poměr obrací.

Hyundai s paketem Premium chybí jen navigace a start-stop, výsledná cena pak dosahuje 490.890,- Kč. Shodně vybavený Mégane vyjde na 497.290,- Kč. Otázkou k diskusi je, jestli je nutné připlácet za elektrickou parkovací brzdu nebo sledování tlaku v pneumatikách. Fakta jsou ale jasná: ceníkové ceny Méganu a i30 se srovnaly na podobnou úroveň.

Model i30 1,6 GDI Mégane 1,2 TCe
Výbava Trikolor Premium Bose
Základní cena [Kč] 445.890,- 379.900,-
Alarm S 7.590,-
Asistent rozjezdu S 2.500,-
Bi-xenonové světlomety S 25.200,-
Elektrická park. brzda S 4.000,-
Kolenní airbag S -
Kožené čalounění S 25.000,-
Metalický lak 13.000,- 13.700,-
Navigace 25.000,- 15.500,-
Parkovací senzory+kamera S 15.200,-
Sledování tlaku pneu S 3.100,-
Start-stop 7.000,- S
Vyhřívání předních sedadel S 5.600,-
Cena celkem [Kč] 490.890,- 497.290,-

Závěr (Lukáš Vaverka)

Zatímco Aleš to vidí na remízu, u mě je vítězem Hyundai. Renault totiž pořáží - tu mírně, tu výrazněji - ve všech pro mě důležitých oblastech. Řešení interiéru je v i30 lepší a to samé platí pro dojem z jízdy. Mégane by teoreticky mohl vše obrátit díky přeplňovanému motoru a agresivní cenové politice, ve skutečnosti ale v těchto oblastech s Hyundaiem jenom srovnává krok.

Hyundai i30 1,6 GDI
+ Kvalitní a hodnotně vypadající interiér

Atmosférický přímovstřikový motor dokáže držet krok s přeplňovaným

Délka záruky

- Vláčný podvozek, utlumené reakce zadní nápravy

Méně přesné a komunikativní řízení

U navigace nelze trvale vypnout hlasové pokyny

JAKE.AUTO.CZ Hyundai i30 – všechny testy a další články


Renault Mégane 1,2 TCe
+ Větší možnosti individualizace

Cenově dostupnější a lépe fungující navigace

Velká palivová nádrž

- Elektrické stahování oken lze obsluhovat jen s nastartovaným motorem

Vyšší práh zavazadelníku nad zemí

Složité ovládání navigace

JAKE.AUTO.CZ Renault Mégane – všechny testy a další články

hyundai renault testy nizsistredni srovnavacitesty hyundai renault testy nizsistredni srovnavacitesty  

Aleš Jungmann
Diskuze (254)
Model Hyundai i30 1,6 GDI Renault Mégane 1,2 TCe
Motor
Typ motoru: zážehový přeplňovaný zážehový
Válce / ventily: 4 / 4 4 / 4
Zdvihový objem (ccm): 1591 1198
Nejvyšší výkon (kW / ot/min): 99 / 6300 85 / 4500
Nejvyšší toč. moment (Nm / ot/min): 165 / 4850 190 / 2000
Provozní vlastnosti
Maximální rychlost (km/h): 195 190
Zrychlení 0 - 100 km/h (s): 9.9 10.9
Spotřeba město/mimo/kombi (l/100 km): 7.7 / 4.6 / 5.7 6.4 / 4.6 / 5.3
Emise CO2: 134 119
Rozměry a hmotnosti
Zavaz. prostor - sedadla/sklopena (l): 378 / 1314 372 / 1162
Objem nádrže (l): 53 60
Pohotovostní hm. / nosnost (kg): 1268 / 1820 1205 / 582
Rozměr pneu: 225/45 R17 205/50 R17
Hyundai i30 1,6 GDI
Renault Mégane 1,2 TCe
Rozměry dle nákresu - vnější rozměry
a) délka (mm): 4300 4302
b) šířka (mm): 1780 1808
c) výška (mm): 1470 1471
d) rozvor (mm): 2650 2461
e) rozchod vpředu (mm): 1555 1546
f) rozchod vzadu (mm): 1563 1547
Rozměry dle nákresu - vnitřní rozměry
g) podélný prostor vpředu min/max (mm): 830 / 1060 900 / 1070
h) podélný prostor vzadu min/max (mm): 570 / 860 460 / 800
i) výška nad sedadlem - vpředu (mm): 1015 1020
j) výška nad sedadlem - vzadu (mm): 940 940
k) šířka vpředu (mm): 1470 1470
l) šířka vzadu (mm): 1470 1420
délka sedáku vpředu (mm): 500 460
délka sedáku vzadu (mm): 440 460
výška opěradla vpředu (mm): 660 630
výška opěradla vzadu (mm): 640 600
místo vzadu pod předním sedadlem: Ano Ano
Avatar - Pepa_007
10. 10. 2012 20:31
Re: ...
A co teprve AR 156 2,5 V6? Kamarád má v ní LPG a jezdí za stejné peníze jako manželka s Audi A4 Kombi 1,9TDI. :-) A ta jízda s tou Alfou, to je jedna báseň. Má dokonce 6ku.
Avatar - idam.i
10. 10. 2012 19:24
Re: Ani jedno
Tak sa to potvrdilo, ADA ozaj jazdí traktorom,ALE s Nemeckým. :yes:
Avatar - idam.i
10. 10. 2012 19:20
Re: Ani jedno
ADA , asi jazdíš traktorom. ;-)
Avatar - cerrbion
10. 10. 2012 16:06
Re: ...
jo, s motorama a autama to jde do pekel, taky se mi moc nelíbí kam to směřuje.
Avatar - cerrbion
10. 10. 2012 16:04
Re: Co rozjezdy
Kdo umí řídit nedělá mu problém jezdit každým autem, bez toho aby mu to chcípalo a pod. Řidičák má člověk na každé auto, ne jen na to na které si zvykne. Asistenti čehokoliv v autě je jen další fáze zneschopňování lidí.