Hyundai i30 1,6 GDI vs. Renault Mégane 1,2 TCe

Hyundai i30 1,6 GDI vs. Renault Mégane 1,2 TCe

 
 

V třetím srovnávacím testu jsme proti Hyundai i30 vytáhli asi nejvážnějšího soupeře.

Modernizovaný Renault Mégane dostal přeplňovaný čtyřválec, který vyzve moderní „atmosféru“ od Hyundaie. Oba modely usilují o pozici na čelních příčkách prodejních statistik a v loňském roce si vybudovaly (i30 ještě v provedení minulé generace) pověst mimořádně dostupného kompaktního hatchbacku. Jaká je realita nyní?

TIP: oba modely jsme v těchto verzích testovali i samostatně. Podívejte se na:
- TEST Hyundai i30 1,6 GDI (99 kW)
- TEST Renault Mégane 1,2 TCe (85 kW)
- TEST Hyundai i30 1,6 GDI (99 kW) vs. Chevrolet Cruze 1,8 (104 kW)
- TEST Hyundai i30 1,6 GDI (99 kW) vs. Volkswagen Golf 1,4 TSI (90 kW)
+ TEST Hyundai i30 cw vs. Renault Mégane Grandtour

Exteriér

Mégane je na trhu už čtyři roky, ve srovnání s novou i30 ale není jeho věk příliš znát. Oba modely měří na délku 4,3 metru, to je dnes mezi kompaktními hatchbacky standardní míra. Renault je o 2 centimetry širší a naopak má o centimetr kratší rozvor, rozdíly v rozměrech jsou tedy minimální.

A design je také relativně podobný. Obvyklý tvar pětidveřové karoserie v obou případech oživuje prolis na předních blatnících a extravagantní tvar předních i zadních světel. Nechybí ani světácké diody pro denní svícení, u Hyundaie dodávané standardně, u Renaultu vyhrazené vyšším výbavám.

obrázek [600 x 471]  

Ve špičkové výbavě i30 nabízí chromovanou masku chladiče a 17palcová kola jsou provedena v kombinaci lakované slitiny a chromovaných prvků. Zde jde Renault dál: jeho stejně velká kola mají leštěné hrany a černý lak. Lesklá černá oživuje i plastové doplňky karoserie. Přesto i30 boduje harmoničtějším tvarem karoserie.

DRUHÝ POHLED (Aleš Jungmann)
Hyundai i30 má možná harmoničtější karoserii, avšak korejské oblinky a vlnky už se trochu zajídají. Renault Mégane po faceliftu moc pěkně „prokoukl“, takže když se podívám na oba dva vozy stojící vedle sebe, upřednostnil bych francouzskou designérskou školu.

Interiér

obrázek [300 x 299] Design nechme stranou a pojďme na fakta. Charakteristickým rysem Méganu je přístrojový štít s centrálním displejem místo rychloměru. V i30 jsou klasické budíky v hlubších tubusech a palubní počítač s jemnější grafikou, které mají lepší čitelnost.

Na zadních místech se projevují typické nedostatky Renaultů. Mégane má malý sklon sedáků a s tím částečně souvisí menší prostor pro kolena zadních pasažérů. Ti navíc nemají potřebnou oporu stehen. Kdo ale bude vzadu vozit hlavně děti, ten to za problém považovat nemusí.

Zavazadelníkový souboj končí remízou. Rozdíl šesti litrů je zanedbatelný, stejně jako mírná výhoda Hyundaie v podobě většího vstupního otvoru.

DRUHÝ POHLED (Aleš Jungmann)
V kufru remíza, v interiéru jasná korejská výhra. Kombinace monochromatického ukazatele rychlosti s analogovým otáčkoměrem sice možná vypadá zajímavě, v přímé konfrontaci s přehledně zpracovanými klasickými budíky, doplněnými o multifunkční barevný displej mezi nimi, však nemají příliš co nabídnout.
Podobně je tomu i na zadních sedadlech, kde pohodlnější svezení nabídne (i přes kratší sedák) Hyundai. Korejský vůz je vzadu zároveň o pět centimetrů širší. U Renaultu pochvalme výše umístěnou obrazovku navigace a velmi dobrý volant.

Výbava

obrázek [300 x 257] V této disciplíně se Renault předvádí chytřejší přístup. Třeba systém Visio (hlídání jízdy v pruhu a automatické rozsvěcení dálkových světel) si asi objedná málokdo, Hyundai ale podobné zařízení vůbec nenabízí, a tak na něj ani nemůže lákat.

Mégane má také výhodu v multimediální výstroji. Audiosystém Bose je lepší než standardní audio od Hyundaie. Geniálním tahem je pak zabudování navigace od TomTomu - je levnější a funguje lépe. Drobnou kaňkou je jen zbytečně složité ovládání všech funkcí. i30 s dotykovou obrazovkou ale taky není bez výhrad.

DRUHÝ POHLED (Aleš Jungmann)
Přístup „levná navigace do každé rodiny“ nese Renaultu ovoce. Ano, hodně lidí má navigaci v mobilním telefonu, z hlediska přehlednosti a pohodlnosti (nemusíte přichytávat držáček, nic vám nebrání ve výhledu) však klasické řešení nemá konkurenci. A lidé to vědí. Tedy když už se proklikáte ne úplně intuitivním menu.

Motor

obrázek [300 x 383] Pohonné jednotky, to je, oč v tomto testu běží. Renault naskočil na vlnu downsizingu a vsadil na zcela novou přeplňovanou dvanáctistovku. Špičkový výkon je 85 kW, ale hlavním argumentem má být 190 Nm posazených do 2000 min-1. Hyundai, vybavený jen přímým vstřikováním a variabilním časováním ventilů, vedle něj vypadá se svými 99 kW a 167 Nm poněkud staromódně.

Kdyby měl rozhodovat dojem po prvních metrech, je vítězem Mégane. Jeho motor je živý, turbodmychadlo se rádo nechá poškádlit a dvanáctistovka pěkně táhne ve středních a vyšších otáčkách. Jenže gédéíčko běží taky hezky zlehka a síla mu ve skutečnosti nechybí.

Odečtená spotřeba palivaHyundai i30 1,6 GDIRenault Mégane 1,2 Tce
Rychlost 100 km/h [l/100 km] / [min-1]5,5 / 27005,3 / 2100
Rychlost 130 km/h [l/100 km] / [min-1]7,7 / 35007,3 / 2800

Té se naopak občas nedostává Méganu, to když otáčky zabrousí příliš nízko. Řadit šestku dřív než v nějakých 90 km/h znamená dostat se do zóny, kdy motor v Renaultu stačí akorát na udržování rychlosti.

Pamatujete slavnou scénu z prvního filmu Indiana Jones? Přeplňovaný Renault je trochu jako domorodý bojovník ohánějící se mečem - rád se chlubí svými schopnostmi a po mírném pobídnutí hned předvede všechno, co umí. Jenže Hyundai umí v těch správných chvílích tasit revolver. A tak se atmosférický debakl tentokrát nekoná.

DRUHÝ POHLED (Aleš Jungmann)
Ano, debakl se nekoná, to je moc silné slovo. Řekněme tomu prostě jen “prohra”. Z uživatelského hlediska je prostě příjemnější mít už od nízkých otáček k dispozici 190 Nm a na dálnici ve stotřicítce točit 2.800 místo 3.500 otáček. I spotřeba je při klidné jízdě o něco menší. Problém s podtáčením není tak horký: ano, auto ve velmi nízkých otáčkách nikterak výrazně nejede, avšak neprotestuje.
Na druhou stranu musím připustit, že při rychlé jízdě roste spotřeba ostřeji u přeplňovaného motoru, který je také kvůli kombinaci turba a start-stopu potenciálně náchylnější k problémům v budoucnu.

Podvozek

obrázek [300 x 363] Ovladatelnost je u obou aut na slušné úrovni. Sportovní zážitky nejsou na místě, tužší naladění podvozku v kombinaci se 17palcovými koly ale v obou případech jisté držení zvolené stopy. i30 k tomu přidává o kousek lepší tlumení nerovností. Ani jedno z aut ale v aktuální generaci není zrovna ukázkou zcela klidné jízdy.

Hyundai navíc na silnici působí bytelnějším dojmem. Není to dané jen rozdílem hmotnosti 60 kg, i30 dokáže za jízdy působit jako o dost dospělejší auto. Renault se po silnici nepohybuje tak suverénně. Jakoby jeho karoserie nebyla z plechu ale z plastů - tak výrazný je rozdíl. Záleží ale na osobních preferencích, komu co vyhoví lépe.

DRUHÝ POHLED (Aleš Jungmann)
Hyundai na to jde opravdu dobře. Dojem poctivého auta se mu daří vyvolat jakoby mimochodem, zatímco Mégane se urputně snaží...a pak jej kolega nazve „plastovým“. Nebudu se snažit toto tvrzení vyvracet, byť jde o velkou nadsázku, protože z objektivního hlediska má Mégane ještě co dohánět. Na sedmnáctipalcových kolech však jde o příjemně naladěný, nezáludný vůz, který si v zatáčkách troufne i na velmi svižné tempo.

Ceny

Kolem nové i30 se začíná šířit aura nadprůměrně drahého zboží, zatímco Mégane si drží pověst toho nejlevnějšího na trhu. Jak je to ve skutečnosti? V případě základních modelů je to opravdu platí, testované modely ale tuto legendu boří.

Nejlevnější cestou k motoru 1,2 TCe je výbava Expression za 334.900,- Kč, zatímco i30 Trikolor s 1,6 GDI vyjde na 345.990,- Kč. Tady má Renault ještě mírný desetitisícový náskok (po dorovnání výbavy 12.800,- Kč), testované konfigurace tento poměr obrací.

Hyundai s paketem Premium chybí jen navigace a start-stop, výsledná cena pak dosahuje 490.890,- Kč. Shodně vybavený Mégane vyjde na 497.290,- Kč. Otázkou k diskusi je, jestli je nutné připlácet za elektrickou parkovací brzdu nebo sledování tlaku v pneumatikách. Fakta jsou ale jasná: ceníkové ceny Méganu a i30 se srovnaly na podobnou úroveň.

Modeli30 1,6 GDIMégane 1,2 TCe
VýbavaTrikolor PremiumBose
Základní cena [Kč]445.890,-379.900,-
AlarmS7.590,-
Asistent rozjezduS2.500,-
Bi-xenonové světlometyS25.200,-
Elektrická park. brzdaS4.000,-
Kolenní airbagS-
Kožené čalouněníS25.000,-
Metalický lak13.000,-13.700,-
Navigace25.000,-15.500,-
Parkovací senzory+kameraS15.200,-
Sledování tlaku pneuS3.100,-
Start-stop7.000,-S
Vyhřívání předních sedadelS5.600,-
Cena celkem [Kč]490.890,-497.290,-

Závěr (Lukáš Vaverka)

Zatímco Aleš to vidí na remízu, u mě je vítězem Hyundai. Renault totiž pořáží - tu mírně, tu výrazněji - ve všech pro mě důležitých oblastech. Řešení interiéru je v i30 lepší a to samé platí pro dojem z jízdy. Mégane by teoreticky mohl vše obrátit díky přeplňovanému motoru a agresivní cenové politice, ve skutečnosti ale v těchto oblastech s Hyundaiem jenom srovnává krok.

Hyundai i30 1,6 GDI
+Kvalitní a hodnotně vypadající interiér
Atmosférický přímovstřikový motor dokáže držet krok s přeplňovaným
Délka záruky
-Vláčný podvozek, utlumené reakce zadní nápravy
Méně přesné a komunikativní řízení
U navigace nelze trvale vypnout hlasové pokyny

JAKE.AUTO.CZ Hyundai i30 – všechny testy a další články


Renault Mégane 1,2 TCe
+ Větší možnosti individualizace
Cenově dostupnější a lépe fungující navigace
Velká palivová nádrž
-Elektrické stahování oken lze obsluhovat jen s nastartovaným motorem
Vyšší práh zavazadelníku nad zemí
Složité ovládání navigace

JAKE.AUTO.CZ Renault Mégane – všechny testy a další články

obrázek [600 x 247]  

Spolupracujeme s TipCars.com
Výrobce espézetek čeká horká valná hromada, v bývalém Neographu se bojí podpásovek Výrobce espézetek čeká horká valná hromada, v bývalém Neographu se bojí podpásovek

Spletitá kauza bývalé papírny Neograph se může ještě více…

Tillerson: Trump podporuje alianční princip Tillerson: Trump podporuje alianční princip "jeden za všechny"

Americký prezident Donald Trump podporuje pátý článek…

Senátoři brání zařazení tradiční čínské medicíny do běžného zdravotnictví Senátoři brání zařazení tradiční čínské medicíny do běžného zdravotnictví

Přes senátní výbor pro zdravotnictví a sociální politiku…

Median: Krize ovlivnila preference, ČSSD ztrácela více než ANO Median: Krize ovlivnila preference, ČSSD ztrácela více než ANO

Vládní krize, která oslabila jmenováním nového ministra…

 
Technické údaje
Motor Hyundai i30 1,6 GDIRenault Mégane 1,2 TCe
Typ motoru: zážehovýpřeplňovaný zážehový
Válce / ventily: 4 / 44 / 4
Zdvihový objem (ccm): 15911198
Nejvyšší výkon (kW / ot/min): 99 / 630085 / 4500
Nejvyšší toč. moment (Nm / ot/min): 165 / 4850190 / 2000
Provozní vlastnosti
Maximální rychlost (km/h): 195190
Zrychlení 0 - 100 km/h (s): 9.910.9
Spotřeba město/mimo/kombi (l/100 km): 7.7 / 4.6 / 5.76.4 / 4.6 / 5.3
Emise CO2:134119
Rozměry a hmotnosti
Zavaz. prostor - sedadla/sklopena (l): 378 / 1314372 / 1162
Objem nádrže (l):5360
Pohotovostní hm. / nosnost (kg): 1268 / 18201205 / 582
Rozměr pneu:225/45 R17205/50 R17
rozměry vozu
Rozměry dle nákresu - vnější rozměry
a) délka (mm): 43004302
b) šířka (mm): 17801808
c) výška (mm): 14701471
d) rozvor (mm): 26502461
e) rozchod vpředu (mm): 15551546
f) rozchod vzadu (mm): 15631547
Rozměry dle nákresu - vnitřní rozměry
g) podélný prostor vpředu min/max (mm): 830 / 1060900 / 1070
h) podélný prostor vzadu min/max (mm): 570 / 860460 / 800
i) výška nad sedadlem - vpředu (mm): 10151020
j) výška nad sedadlem - vzadu (mm):940940
k) šířka vpředu (mm): 14701470
l) šířka vzadu (mm): 14701420
délka sedáku vpředu (mm): 500460
délka sedáku vzadu (mm): 440460
výška opěradla vpředu (mm): 660630
výška opěradla vzadu (mm): 640600
místo vzadu pod předním sedadlem: AnoAno
 

Přidat názorDiskuse: Hyundai i30 1,6 GDI vs. Renault Mégane 1,2 TCe







Doporučujeme
Špatné držení volantu vás může přijít draho. Podívejte se, jak je to správně! Špatné držení volantu vás může přijít draho. Podívejte se, jak je to správně!

Správné držení volantu je pro bezpečné řízení automobilu…

Vodík kontra akumulátor: Proč je vodík na ústupu? Vodík kontra akumulátor: Proč je vodík na ústupu?

Ještě před deseti lety byl vodík coby palivo v kurzu.…

 

AutoRevue
Legendární Lancia opouští svět aut. 7 milníků, které stojí za připomenutí Legendární Lancia opouští svět aut. 7 milníků, které stojí za připomenutí

Není žádným tajemstvím, že dříve slavná italská…

Frajerské otočení řidič Range Roveru nezvládl. Pokus skončil kotoulem Frajerské otočení řidič Range Roveru nezvládl. Pokus skončil kotoulem

O pojmu J-Turn jste jistě již slyšeli. Jedná se o rychlé…

 




Video: Hyundai i30 N. Bude mít zvuk jako BMW M? Video: Hyundai i30 N. Bude mít zvuk jako BMW M?

Vývoj hot-hatche i30 N jede na plné obrátky. Dohlédne šéf…

Hyundai i30 N: Na silnicích až příští rok Hyundai i30 N: Na silnicích až příští rok

Hyundai si se svými sportovními modely dává načas, ale už…

 



 
Převodovky: Čeká nás trojspojkový automat? A dvourychlostní zpátečka?

Převodovky: Čeká nás trojspojkový automat? A dvourychlostní zpátečka?

Včera

V blízké budoucnosti nabídnou automobilové převodovky ještě více převodů. S jejich rostoucím počtem už dvě spojky stačit nebudou. Víte proč?




Blesk.cz

Miss Jandová po propuštění z Bohnic: Přibrala 8 kilo a musí hubnout!

Miss Jandová po propuštění z Bohnic: Přibrala 8 kilo…

Půl roku po propuštění z psychiatrické léčebny v Bohnicích, kde se měsíc léčila z panické ataky, se chce misska…

Dětský den s Jakubem Vágnerem: Rybář zve všechny malé i velké na atraktivní program!

Dětský den s Jakubem Vágnerem: Rybář zve všechny…

Rybářská školička, spousta atrakcí, hudební vystoupení, to je jen pár důvodů, proč v sobotu 3. června vyrazit na…

 

iSport.cz

United jsou šampioni! Finálovou výhru zařídili Pogba a Mchitarjan

United jsou šampioni! Finálovou výhru zařídili Pogba…

Fotbalisté Manchesteru United poprvé v historii vyhráli Evropskou ligu. Svěřenci Josého Mourinha ve finále ve…

Italský kouč Stramaccioni je v Praze! Brzy podepíše smlouvu se Spartou

Italský kouč Stramaccioni je v Praze! Brzy podepíše…

Ital Andrea Stramaccioni, který se stane novým trenérem Sparty, už přiletěl do Prahy. Jedenačtyřicetiletý kouč…

 

Reflex.cz

Velká válka je tady! Nová řada Game of Thrones se představila v plnohodnotné ukázce

Velká válka je tady! Nová řada Game of Thrones se…

Nejdřív jsme koukali, jak se rozpouští led s datem vysílání 17. července 2017. Pak jsme sledovali, jak k trůnu…

Čeští fotografové: Zdeněk Thoma a osudová Asie aneb Cesta dobrodruhů do Japonska

Čeští fotografové: Zdeněk Thoma a osudová Asie aneb…

Jeho první velká cesta stopem do Japonska nebyla ani přímočará, ani lehká. Zdeňka Thomu ale definitivně…