Hyundai i30 vs Chevrolet Cruze – Objevte Korejce

Hyundai i30 vs Chevrolet Cruze – Objevte Korejce

 
 

Korejské automobilky v nedávné době uvedly do prodeje dva nové hatchbacky, u kterých se ptáme: je lepší volbou nová i30, nebo pětidveřový Cruze?

V posledních letech se korejským automobilkám podařilo výrazně zamíchat kartami na českém trhu. Hyundai se etabloval s první generací modelu i30 a s nástupcem myslí na ještě lepší výsledky. To Chevrolet (reinkarnované Daewoo) ještě patřil s předchozím modelem Lacetti do jasného lowendu, globální model Cruze ale přináší techniku Opelu Astra v dostupnějším balení. A to je zajímavá nabídka.

Postavili jsme proti sobě pětidveřové hatchbacky a v nich srovnatelné benzinové motory. V obou případech se jedná o nejsilnější zážehovou motorizaci – 1,6 GDI s 99 kW u Hyundaie a 1,8 se 104 kW u Chevroletu.

TIP: oba modely jsme v těchto verzích testovali i samostatně. Podívejte se na:
- TEST Hyundai i30 1,6 GDI (99 kW)
- TEST Chevrolet Cruze 1,8 (104 kW)
- TEST Hyundai i30 1,6 GDI (99 kW) vs. Volkswagen Golf 1,4 TSI (90 kW)

obrázek [600 x 287]

Designem se obě auta výrazně liší. Hyundai rozehrává složitou hru křivek a chce balancovat mezi sportovním a luxusním střihem. Chevrolet je zavalitější a svoje přímé linie a jednoduché tvary kombinuje s extravagantními detaily jako je maska chladiče nebo přední a zadní světla.

Ačkoliv to z fotek není příliš patrné, výrazný rozdíl je také v délce. Chevrolet je o plných 21 cm delší, jako jeden z mála kompaktních hatchbacků měří více než 4,5 metru. Naopak Hyundai se svými 4300 mm představuje standard nižší střední třídy.

i30 ale reálnou velikostí příliš neztrácí, má totiž krátký přední převis a seseknutou záď. Proto je rozdíl v rozvoru pouhých 3,5 cm ve prospěch Cruze, což nepřináší zásadní rozdíly ve vnitřním prostoru. A zavazadelníky se sice liší, ovšem o nijak radikálních 35 litrů.

obrázek [600 x 314]

Interiér

Po otevření dveří čeká v i30 propracovaná kabina s moderním designem, který podporuje prostornost interiéru a zároveň usiluje o dojem vyšší kvality. To Cruze je v designu interiéru o poznání jednodušší, díky zajímavým detailům je ale neméně efektní.

Rozdílný přístup je patrný i v palubní elektronice. Zatímco Chevrolet spoléhá na konvenčnější řešení, Hyundai má multimediální systém s navigací ovládaný dotykově. V přístrojovém štítu i30 se pak nachází displej s jemným rozlišením, který vedle zobrazování údajů z palubního počítače také nahrazuje ručičkový palivoměr a teploměr.

obrázek [300 x 352] Podstatné rozdíly jsou jinde – Hyundai nabízí víc odkládacích prostorů pohodlnější sedadla a je také lépe odhlučněný. Chevrolet zase kontruje přehlednějším rozmístěním tlačítek na volantu a lépe dostupným ovládáním palubního počítače (na konci páčky blinkrů).

Sympatickým detailem, který dnes většina automobilů ignoruje, je možnost úplného stahování zadních oken. Ani u jednoho z hatchbacků nezůstane po stažení trčet horní část ze dveří. Hyundai ještě přidává plně automatické stahování všech čtyř oken, zatímco Chevrolet má vzadu jen dojezd – pro vytažení okna je potřeba spínač celou dobu držet.

obrázek [300 x 401] Koho zajímá objem zavazadlového prostoru, bude fandit hatchbacku Cruze. Delší karoserie umožnila natáhnout zavazadelník ve srovnání s i30, rozdíl 35 litrů je ale daný hlavně výškou pod platem, tam Cruze vítězí náskokem 12 cm. Větší sklon pátých dveří navíc znamená lepší přístupnost, skoro jako u liftbacku Octavia.

Odvrácenou stranou mince je příliš vysoká nakládací hrana. V zájmu tuhosti karoserie ji Chevrolet vytáhl celý třičtvrtěmetr nad úroveň vozovky. Sedmicentimetrový rozdíl proti i30 (ta má obvyklých 68 cm) je znát, zvlášť když za nakládací hranou u Cruze následuje velký 18centimetrový schod.

Rozměry zavazadlového prostoruHyundai i30Chevrolet Cruze
Délka u dna [mm]775820
Šířka mezi podběhy (min) [mm]10301015
Výška pod platem [mm]405530
Nakládací hrana [mm]680750
Udávaný objem [l]378413

Motor

Pod kapotou nacházíme klasiku nižší střední třídy – relativně objemné čtyřválce s atmosférickým plněním. Tím ale společné znaky pohonných jednotek končí. Hyundai sází na moderní techniku, motor 1,6 GDI pracuje s přímým vstřikováním, které přináší celou řadu předností. Mezi jinými výkon 99 kW, který pasuje šestnáctistovku na oprávněný vrchol běžné nabídky.

Šestnáctistovka od Hyundaie je silná už v nízkých otáčkách, je pružná a do 3500 min-1 velmi dobře odhlučněná. Ve vyšších otáčkách se začne ozývat, nejde ale o nijak nepříjemný zvuk. Pružnost motoru pomáhá využít vhodně sestavená šestistupňová převodovka, která nemá zbytečně těžké převody.

obrázek [300 x 199] Chverolet zůstává věrný starší technice, motor o objemu 1,8 litru je známý z mnoha dřívějších modelů Opelu. Výkon 104 kW patří stejně jako zdvihový objem k nejštědřejším hodnotám mezi běžnou produkcí v nižší střední třídě.

Výhodu dvou decilitrů navíc Chevrolet odhalí – přesně podle poučky „objem ničím nenahradíš“ – hned při rozjezdu. Osmnáctistovka v Cruze pořádně zatahuje už od volnoběhu. Brzy ale Hyundai srovná krok a začne předvádět výhody své modernější konstrukce. Chevrolet má totiž hrubší chod, v pásmu nízkých otáček je slabší, méně ochotně jde do otáček a pomaleji reaguje na stlačení plynového pedálu. Tyto faktory působí proti příznivějším základním parametrům. Navíc je motor v Cruze znatelně hlučnější.

Odečtená spotřeba palivaHyundai i30 1,6 GDIChevrolet Cruze 1,8
Rychlost 100 km/h [l/100 km] / [min-1]5,5 / 27007,2 / 2800
Rychlost 130 km/h [l/100 km] / [min-1]7,7 / 35008,0 / 3500

Svoji roli při posuzování schopností motorů hrají i převodovky. i30 dostala šestistupňový manuál s relativně krátkými převody; Cruze má pětistupňovou skříň, která má ale velmi podobný rozsah převodů (obě auta při 130 km/h točí na nejvyšší převod 3500 min-1). Větší přeskoky mezi jednotlivými převody jsou dalším důvodem, proč Chevrolet navzdory mírně lepším hodnotám výkonu a točivého momentu za Hyundaie dynamicky mírně zaostává.

Podvozek

Ale tak jak je Cruze starosvětský v případě motoru a převodovky (a jednodušší konstrukce má i své výhody), stejně působí i jeho podvozek. Vyvážený, i když nijak do extrému doladěný, kompromis mezi komfortem a ovladatelností vyústil v dobře čitelné jízdní vlastnosti a nadprůměrnou stabilitu na nerovnostech. K tomu Cruze přidává vyvážený chod elektro-hydraulického posilovače řízení a přiměřenou zpětnou vazbu.

Hyundai dal přednost více komfortu. Díky tomu lépe tlumí, mimo režim sport má lehčí řízení a poněkud vláčnou zadní nápravu. Ovladatelnost tím ale netrpí, limity vyspělejší konstrukce podvozku s tříprvkovou nápravou vzadu naopak leží dál než u Cruze, přestože ten k rychlým průjezdům zatáček láká víc než i30. Chevrolet je navíc i výrazněji neotáčivý.

obrázek [600 x 329]

Ceny a závěr

Z celého srovnání je zřejmý jasný závěr: Cruze je ve všech klíčových oblastech jednodušší (což nutně neznamená horší) auto než nová i30. Chevrolet to ale vynahrazuje cenovou politikou, která umožňuje pořídit plně vybavený Cruze za necelých 375 tisíc korun.

Srovnatelný Hyundai vyjde na 405 tisíc korun (bavíme-li se o motoru 1,6 GDI). Třicetitisícový rozdíl však dokáže vynahradit – vedle lepšího motoru a řady dalších větších či menších předností nabízí také kolenní airbag, parkovací kameru, parkovací senzory i vpředu nebo rozmrazování čelního skla pod stěrači. To je všechno výbava, která se do Cruze vůbec nedodává.

Hyundai i30, Chevrolet Cruze - srovnání cen
ModelHyundai i30Chevrolet Cruze
Motor1,6 GDI (99 kW)1,8 (104 kW)
VýbavaTrikolor StyleLTZ
Cena [Kč]405.990,-373.200,-
Airbag kolenní řidičeS-
BluetoothSS
Čalounění látka/kůžeS-
Dešťový senzorSS
Klimatizace automatickáS (dvouzónová)S
Kola z lehké slitiny205/55 R16215/50 R17
Kožený volant + hlavice řadicí p.SS
Metalický lak13.000,-12.500,-
Navigace25.000,-22.300,-
Parkovací kameraS-
Parkovací senzory P/ZS/S-/S
Rádio s CD/MP3/USBSS
Rozmraz. skla pod př. stěračiS-
Startování tlačítkemS-
Středová opěrka vzaduSS
TempomatSS
Vyhřívání předních sedadelS-
Záruka5 let5 let
Cena s příplatky [Kč]443.990,-408.000,-
Stop-start systém7.000,--

V ceníku Cruze narazíme i na další úskalí. Automatická klimatizace nemůže být dvouzónová, navigace se dá připlatit jen pro nejvyšší výbavu. Vyhřívání sedel zase dostanete jen v kombinaci s koženým čalouněním (+35 tisíc).

Kožené čalounění lze samozřejmě objednat i do i30, tak jako je tomu u porovnávaného auta. K paketu Style je potřeba připlatit dalších 39.900,- Kč za paket Premium, s koženým čalouněním přibudou i xenonové světlomety, elektronická parkovací brzda, elektricky nastavitelné sedadlo řidiče nebo 17palcová kola (pro Cruze LTZ standard).

Jednoduše shrnuto: i30, ačkoliv není konfigurovatelná v pravém slova smyslu, má nabídku přece jen flexibilnější.

obrázek [600 x 273]

Přes všechna drobná vítězství i30 lze ale doporučit obě auta. Hyundai je propracovanější, modernější a oprávněně usiluje o zařazení mezi nejlepší kompaktní hatchbacky na trhu. Chevrolet tyto ambice nemá, v koncernu GM totiž náleží Opelu Astra. Cruze je jednodušší, avšak poctivě postavené auto, které za méně peněz nabízí méně muziky. Někomu ale může stačit i to, tak proč Chevrolet zatracovat?

Hyundai i30 1,6 GDI
+ Kvalitní a hodnotně vypadající interiér
Malý příplatek za nejsilnější benzinový motor
Bohatší výbava
Dynamické schopnosti 1,6 GDI
Nižší spotřeba paliva
Přesné řazení
- Méně objemný zavazadlový prostor
Proti Chevroletu vyšší ceníkové ceny
Vláčný podvozek, utlumené reakce zadní nápravy
Méně přesné a komunikativní řízení
U navigace nelze trvale vypnout hlasové pokyny
JAKE.AUTO.CZ Hyundai i30 – všechny testy a další články

Chevrolet Cruze 1,8
+ Přímé komfortní řízení se zpětnou vazbou
Silný nástup točivého momentu v nízkých otáčkách
Stabilní a komfortní podvozek, dobře čitelné jízdní vlastnosti
Prostorný interiér, velký zavazadlový prostor
Z pohledu řidiče „zábavnější“ auto
Příznivá cenová politika
-Absence některých výbav (dvouzónová klimatizace, xenonové světlomety, vyhřívání sedadel jen s koženým čalouněním)
Dlouhé převody pětistupňové převodovky
Hlučný projev motoru ve středních a vysokých otáčkách
Vysoká nakládací hrana zavazadlového prostoru
Tvrdší podvozek
JAKE.AUTO.CZ Chevrolet Cruze – všechny testy a další články
Spolupracujeme s TipCars.com
Turecko možná uspořádá referendum o členství v Evropské unii Turecko možná uspořádá referendum o členství v Evropské unii

Po dubnovém referendu o posílení prezidentských pravomocí…

Teplárenská skupina MVV Energie chystá investice za půl miliardy korun Teplárenská skupina MVV Energie chystá investice za půl miliardy korun

Od loňského října do letošního února zvedly teplárny,…

 
Technické údaje
Motor Hyundai i30Chevrolet Cruze
Typ motoru: zážehovýzážehový
Válce / ventily: 4 / 44 / 4
Zdvihový objem (ccm): 15911796
Nejvyšší výkon (kW / ot/min): 99 / 6300104 / 6200
Nejvyšší toč. moment (Nm / ot/min): 164 / 4850176 / 3800
Provozní vlastnosti
Maximální rychlost (km/h): 195200
Zrychlení 0 - 100 km/h (s): 9.910.1
Spotřeba město/mimo/kombi (l/100 km): 7.7 / 4.4 / 5.78.9 / 5.2 / 6.6
Emise CO2:134155
Rozměry a hmotnosti
Zavaz. prostor - sedadla/sklopena (l): 378 / 1316413 / 883
Objem nádrže (l):5360
Pohotovostní hm. / nosnost (kg): 1399 / 4511385 / 441
Rozměr pneu:205/55 R16215/50 R17
rozměry vozu
Rozměry dle nákresu - vnější rozměry
a) délka (mm): 43004510
b) šířka (mm): 17801797
c) výška (mm): 14701477
d) rozvor (mm): 26502685
e) rozchod vpředu (mm): 15551544
f) rozchod vzadu (mm): 15631558
Rozměry dle nákresu - vnitřní rozměry
g) podélný prostor vpředu min/max (mm): 830 / 1060800 / 1110
h) podélný prostor vzadu min/max (mm): 570 / 860570 / 850
i) výška nad sedadlem - vpředu (mm): 10151010
j) výška nad sedadlem - vzadu (mm):940930
k) šířka vpředu (mm): 14701450
l) šířka vzadu (mm): 14701410
délka sedáku vpředu (mm): 500480
délka sedáku vzadu (mm): 440450
výška opěradla vpředu (mm): 660600
výška opěradla vzadu (mm): 640640
místo vzadu pod předním sedadlem: anoano
Hodnocení Hyundai i30 Chevrolet Cruze
Interiér, řízení
Kvalita dílenského zpracování interiéru: 10 8
Kvalita sedadel (délka sedáku, boční vedení):
Palubní deska - design funkčnost: 9 9
Prostor na zadních sedadlech - nohy: 8 9
Prostor na zadních sedadlech - hlava: 8 7
Odkládací plochy: 9 8
Dojem z řízení: 8 8
Výhled vpřed: 8 8
Výhled vzad: 8 7
Motor, převodovka
Kultivovanost chodu: 10 8
Tah v nižších otáčkách: 10 9
Výkon ve vyšších otáčkách: 10 7
Hlučnost v nižších otáčkách: 10 8
Hlučnost v vyšších otáčkách: 7 5
Spotřeba: 8 8
Odstupňování převodovky: 10 8
Snadnost řazení: 9 7
Podvozek, brzdy
Jízdní vlastnosti v běžném provozu: 9 8
Jízdní vlastnosti v extrému: 7 8
Přenos hluku do interiéru (díry ve vozovce…): 8 7
Přenos hnací síly na vozovku: 9 8
Účinnost brzd: 10 8
Velikost zavazadlového prostoru: 9 10
Prostor pro vkládání do zav. prostoru: 8 10
Variabilita zavazadlového prostoru: 8 8
Poměr cena/užitná hodnota
Poměr cena/užitná hodnota: 7 8
Celkové hodnocení
Celkové hodnocení - průměr: 8,69 7,92
 

Přidat názorDiskuse: Hyundai i30 vs Chevrolet Cruze – Objevte Korejce







Doporučujeme
Nové motory Mercedesu: Proč se vrací řadové šestiválce? Nová technika podrobně! Nové motory Mercedesu: Proč se vrací řadové šestiválce?

Od roku 2005 sázel Mercedes-Benz u šestiválců výhradně na…

Kontrolky v autě: Znáte jejich význam? Kontrolky v autě: Znáte jejich význam?

Co který symbol na palubní desce znamená, jsme psali již…

 

AutoRevue
Co o nás prozrazují barvy aut? Přátelští řidiči volí žlutou, sebevědomí modrou.. Co o nás prozrazují barvy aut? Přátelští řidiči volí žlutou, sebevědomí modrou..

Volba barvy laku našeho vozu prý do jisté míry souvisí s…

SUV vládnou světu automobilů. Zde je aktuální žebříček 12 nejrychlejších! SUV vládnou světu automobilů. Zde je aktuální žebříček 12 nejrychlejších!

Kategorie SUV zažívá celosvětově obrovský boom, takže…

 




Video: Hyundai i30 N. Bude mít zvuk jako BMW M? Video: Hyundai i30 N. Bude mít zvuk jako BMW M?

Vývoj hot-hatche i30 N jede na plné obrátky. Dohlédne šéf…

Hyundai i30 N: Na silnicích až příští rok Hyundai i30 N: Na silnicích až příští rok

Hyundai si se svými sportovními modely dává načas, ale už…

 



 
Audi nezajímají driftovací režimy

Audi nezajímají driftovací režimy

Včera

Audi Sport odmítá "driftovací" módy svých sportovních modelů. Považuje je za naprosto zbytečné.




Blesk.cz

Krásná dívka (†23) vysílala živě na internetu svou smrt: Zemřela při autonehodě

Krásná dívka (†23) vysílala živě na internetu svou…

Byla mladá, krásná a nerozvážná. Tatarka Sitora Baratova (†23) vysílala jízdu v autě živě na internetu. Bavila…

Důchodkyně (94) už 44 let pracuje v McDonaldu. Jaké jídlo ji drží naživu?

Důchodkyně (94) už 44 let pracuje v McDonaldu. Jaké…

Jmenuje se Loraine Maurerová a ve svých 94 letech pracuje v restauraci McDonald's. Zákazníky obsluhuje již více…

 

iSport.cz

Najde Barcelona nového Iniestu? PĚT největších talentů slavné akademie

Najde Barcelona nového Iniestu? PĚT největších…

V posledních letech se tok odchovanců Barcelony do prvního týmu poněkud zastavil, ale o velké talenty pořád není…

Bulhaři zaskočili Nizozemce, Belgie ztratila. Ronaldo i Giroud dali dva góly

Bulhaři zaskočili Nizozemce, Belgie ztratila.…

SOUHRN | O první body přišli v kvalifikaci na MS 2018 fotbalisté Belgie, kteří doma pouze remizovali s Řeckem…

 

Reflex.cz

Madona z Veveří: Čí by tak sakra mohl ten obraz asi být?

Madona z Veveří: Čí by tak sakra mohl ten obraz asi být?

Soud rozhodl zcela bizarní spor, který byl podle zdravého rozumu řešitelný za dvě vteřiny. Rozumnou myšlenku…

Trump utrpěl brutální debakl v boji u zrušení Obamacare

Trump utrpěl brutální debakl v boji u zrušení Obamacare

Tábor republikánů v americkém Kongresu se dnes vzpamatovává z šoku po páteční prohře ve Sněmovně reprezentantů,…