Test Auto.cz

Hyundai i30 třídveřová 1,6 CRDi – Gangnam car

13.2. 2013
Verdikt
 

Korejský styl je pro Evropana těžko uchopitelný, ale zároveň přitažlivý. Hyundai i30 se veze na této vlně, v třídveřové karoserii ještě víc.

Celá korejská civilizace je našinci velmi vzdálená, když ale Korejci začnou po svém napodobovat západní vzory, vzniknou zajímavé věci. Třeba hvězda loňských hitparád nebo svérázně tvarované auto jako Hyundai i30… Ten v klasické pětidveřové formě není úplnou novinkou, teď ale přichází jako třídveřový hatchback, který naplno rozvíjí nastolený styl.

Kompakt bez zadních dveří je pro Hyundai novinkou. Designéři proto dostali volnější zadání a výchozí tvary přepracovali. I když to není z fotek příliš patrné, karoserie se výrazně změnila. A nejde jen o agresivnější přední nárazník s hezčí maskou chladiče a výraznější denním svícením. Decentně, avšak podstatně se změnila linie střechy a tvar zadních sloupků. A hlavně má i30 nová koncová světla, která ji sluší mnohem víc a noční grafikou vzdáleně připomínají Audi.

obrázek [600 x 364]  

Novinky ale čekají i uvnitř. Třídveřová i30 dostala vedle klasického černého nebo béžového čalounění i výrazné hnědé, ve verzi Style a Premium s kombinovaným čalouněním navíc doplněné zajímavým vzorem textilní části sedadel. Další změnou je antracitový dekor na palubní desce, který nahrazuje méně pohledný stříbrný. Zbývající úpravy už nejsou specifické pro třídveřák, jedná se o češtinu v multimediálním systému, vyhřívání volantu (v zimě velmi užitečné) a kvalitnější materiál koženého potahu na volantu. Mimochodem, na rozdíl od kombi si třídveřový hatchback ponechal parkovací kameru prakticky ukrytou pod logem na dveřích zavazadlového prostoru.

Praktická stránka pochopitelně absencí zadních dveří trpí. Prostorný interiér i30 zůstává, dostat se na zadní sedadla je ale mnohem obtížnější. Hyundai tuto komplikaci vynahrazuje snížením ceny o 5 tisíc korun. To sice není velký rozdíl, ale i to potěší – v době, kdy auta jako Opel Astra GTC, Renault Mégane Coupé nebo VW Scirocco kvůli stylovému designu stojí víc než výchozí pětidveřový model.

obrázek [600 x 382]  

Motor 1,6 CRDi je nejdražším pohonem pro i30. Jeho výkon 94 kW patří v dané kategorii k nejlepším a korejská šestnáctistovka vyniká i v dalších oblastech. Diesel má mimořádně kultivovaný chod a s manuální převodovkou předvádí výbornou pružnost. Úplně nejnižší otáčky mu sice nesedí, kolem 1200 min-1 se ale přesvědčivě a bez prodlevy rozbíhá a pokračuje až za čtyři tisíce otáček.

Šestnáctistovka s 94 kW a 260 N.m se může dvoulitrovému turbodieselu vyrovnat jedině v papírovém světě, i30 ale dělá všechno pro to, aby toho dosáhla i ve skutečnosti. Pomáhá si rozumnou délkou převodů, ve 130 km/h na šestku točí 2600 min-1. Přiměřené jsou i nároky na palivo, dálniční spotřeba 5,4 l/100 km na zimních 17palcových kolech rozhodně není špatná. Navíc potěší vyrovnaná spotřeba v různých režimech – mimo město si vystačí s necelými pěti litry a ve městě se přes šest dostane jedině při extrémní četnosti studených startů.

Hlavním argumentem proti dieselovému motoru je jeho cena. Příplatek ve srovnání s benzinovým 1,6 GDI, který je podobně výborný jen méně dynamický, dosahuje 70 tisíc korun a to už je docela zásadní investice, která se nemusí třeba vyplatit.

obrázek [600 x 379]  

Podvozek sice nepatří na špičku, Hyundai ale dokazuje, že dnes už umí řadu evropských konkurentů předstihnout. Co by takový Renault Mégane dal za stejně dobré tlumení nerovností na 17palcových kolech, na ty nejlepší ale Korejci stále ztrácí. Silnou zbraní i30 je ochota zatáčet a platí to i pro motor CRDi – samozřejmě v rámci kategorie dieselových kompaktů. Výborná je i směrová stabilita, u které dokáže podvozek zúročit vyspělejší konstrukci zadní nápravy.

Další předností i30 jsou dobře nakalibrované ovládací síly. Řízení, spojka i brzdy kladou přiměřený odpor, reagují plynule a přesně – právě tady se nošovický hatchback proti svému předchůdci zlepšil nejvýrazněji. Život s ním díky tomu není zábavnější, ale ubíhá v naprosté pohodě, s trochou designové extravagance.

obrázek [600 x 294]  

Je lepší Hyundai i30, nebo Kia Cee'd? Přečtete si srovnávací test s motorem 1,6 GDI

První cena vozu279.990 Kč (i30 3D 1,4 CVVT/73 kW Entry)
První cena vozu s testovanou motorizací409.990 Kč (i30 3D 1,6 CRDi/94 kW Trikolor)
Základní cena testovaného vozu509.890 Kč (i30 3D 1,6 CRDi/94 kW Trikolor Premium)
Cena testovaného vozu vč. příplatků579.890 Kč (i30 3D 1,6 CRDi/94 kW Trikolor Premium)

Plusy

  • Kvalitní a hodnotně vypadající interiér
  • Nejlepší design z celé řady i30
  • Kultivovaný, pružný a úsporný motor
  • Stabilita v podélném směru i v zatáčkách
  • Politika výhodných paketů výbavy
  • Vyhřívaný volant už v nižších výbavách
  • Délka záruky
  • Třídveřová verze levnější než pětidveřová

Minusy

  • Příplatek za 1,6 CRDi proti 1,6 GDI
  • Slabý výkon xenonových světel
  • U navigace nelze trvale vypnout hlasové pokyny
  • S panoramatickou střechou nebo koly R17 nelze mít start-stop
Foto: Petr Homolka
Spolupracujeme s TipCars.com

Hyundai i30 třídveřová

Cena v základní výbavě: 509 890 Kč Cena v testované výbavě: 579 890 Kč

Základní výbava:Stabilizační systém, šestice airbagů, LED denní světla, přední mlhovky a projektorové světlomety, elektrické stahování přeních oken, elektricky nastavitelná zrcátka, centrální zamykání, trojblik, volant nastavitelný ve dvou osách, palubní počítač, manuální klimatizace, rádio s CD/USB, elektrické stahování zadních oken, vyhřívání zpětných zrcátek, loketní opěrka, zrcátka a kliky v barvě karoserie, alarm, funkce statického přisvěcování do zatáček a další.

Výbava testovaného vozu:Paket Premium (99.900,-): LED zadní světla, tmavá zadní skla, bluetooth handsfree, tempomat s omezovačem rychlosti, Flex Steer, kožený volant a hlavice řadicí páky, vyhřívání volantu, blikače ve sklopných vnějších zrcátkách, plnohodnotná rezerva, hliníkové pedály, přední a zadní parkovací čidla, vyhřívání předních sedadel, parkovací asistent s obrazem zadní kamery ve zpětném zrcátku, samostmívací vnitřní zrcátko, automatické světlomety, fixační síť zavazadlového prostoru, dešťový senzor, přístrojová deska „Supervision“ s TFT displejem, kombinované čalounění látka/kůže, zadní opěrka rukou, kolenní airbag řidiče, dvouzónová automatická klimatizace, 17" kola z lehkých slitin, pneu 225/45, el. parkovací brzda, bederní opěrka v sedadle řidiče, xenonové adaptivní světlomety s ostřikovači, výškově nastavitelné sedadlo spolujezdce, inteligentní klíč a startování tlačítkem, chromové spodní lišty bočních oken, chromové vnější kliky dveří, monitorování tlaku v pneumatikách
Panoramatické střešní okno (+25.000,-), metalický lak (+13.000,-), integrovaná navigace s dotykovým displejem (+25.000,-).

OBRAZEM: V Praze se sešli odpůrci Sobotky a islámu, bylo jich jen pár stovek OBRAZEM: V Praze se sešli odpůrci Sobotky a islámu, bylo jich jen pár stovek

Centrum Prahy bylo v obležení desítek policistů. Kromě…

Skupina G7 Rusku připomněla povinnost plnit dohody z Minsku, hrozí přísnějšími sankcemi Skupina G7 Rusku připomněla povinnost plnit dohody z Minsku, hrozí přísnějšími sankcemi

Státy skupiny sedmi nejvyspělejších ekonomik světa (G7)…

Spojené státy se jako jediné ze skupiny G7 nezavázaly podpořit dohodu o klimatu Spojené státy se jako jediné ze skupiny G7 nezavázaly podpořit dohodu o klimatu

Šest ze sedmi zemí skupiny nejvyspělejších ekonomik světa…

 
Technické údaje
Motor Hyundai i30 třídveřová
Typ motoru: přeplňovaný vznětový
Válce / ventily: 4 / 4
Zdvihový objem (ccm): 1582
Nejvyšší výkon (kW / ot/min): 94 / 4000
Nejvyšší toč. moment (Nm / ot/min): 260 / 1900 - 2750
Provozní vlastnosti
Maximální rychlost (km/h): 197
Zrychlení 0 - 100 km/h (s): 10.9
Spotřeba město/mimo/kombi (l/100 km): 4.9 / 3.7 / 4.1
Rozměry a hmotnosti
Zavaz. prostor - sedadla/sklopena (l): 378 / 1316
Objem nádrže (l):53
Pohotovostní hm. / nosnost (kg): 1496 / 424
Rozměr pneu:225/45 R17
rozměry vozu
Rozměry dle nákresu - vnější rozměry
a) délka (mm): 4300
b) šířka (mm): 1780
c) výška (mm): 1470
d) rozvor (mm): 2650
e) rozchod vpředu (mm): 1555
f) rozchod vzadu (mm): 1563
Rozměry dle nákresu - vnitřní rozměry
g) podélný prostor vpředu min/max (mm): 830 / 1060
h) podélný prostor vzadu min/max (mm): 570 / 860
i) výška nad sedadlem - vpředu (mm): 1015
j) výška nad sedadlem - vzadu (mm):940
k) šířka vpředu (mm): 1470
l) šířka vzadu (mm): 1470
délka sedáku vpředu (mm): 500
délka sedáku vzadu (mm): 440
výška opěradla vpředu (mm): 660
výška opěradla vzadu (mm): 640
místo vzadu pod předním sedadlem: Ano
 

Přidat názorDiskuse: Hyundai i30 třídveřová 1,6 CRDi – Gangnam car







Doporučujeme
Špatné držení volantu vás může přijít draho. Podívejte se, jak je to správně! Špatné držení volantu vás může přijít draho. Podívejte se, jak je to správně!

Správné držení volantu je pro bezpečné řízení automobilu…

Vodík kontra akumulátor: Proč je vodík na ústupu? Vodík kontra akumulátor: Proč je vodík na ústupu?

Ještě před deseti lety byl vodík coby palivo v kurzu.…

 

AutoRevue
Auta a film: Zde je přehled 30 nejznámějších spojení Auta a film: Zde je přehled 30 nejznámějších spojení

Také letos se do kin dostává řada filmů, kde se děj více…

BMW řady 8 je oficiálně venku! Kupé mísí sport, modernu i luxus BMW řady 8 je oficiálně venku! Kupé mísí sport, modernu i luxus

Mnichovská automobilka oficiálně představila BMW řady 8,…

 




Video: Hyundai i30 N. Bude mít zvuk jako BMW M? Video: Hyundai i30 N. Bude mít zvuk jako BMW M?

Vývoj hot-hatche i30 N jede na plné obrátky. Dohlédne šéf…

Hyundai i30 N: Na silnicích až příští rok Hyundai i30 N: Na silnicích až příští rok

Hyundai si se svými sportovními modely dává načas, ale už…

 



 
Volkswagen Up! GTI poprvé naživo: Jedničkový Golf GTI je zpátky! (+videa)

Volkswagen Up! GTI poprvé naživo: Jedničkový Golf GTI je zpátky! (+videa)

Včera

Jenom málokterý sportovní hatchback má tak velkou skupinu zastánců, jako Volkswagen Golf GTI. Nový Up! GTI se vrací ke kořenům a vzpomíná na dobu před jednačtyřiceti lety.




Blesk.cz

„Znásilníte tři ženy, vezmu to na sebe,“ vtipkoval prezident před vojáky

„Znásilníte tři ženy, vezmu to na sebe,“ vtipkoval…

Filipínský prezident Rodrigo Duterte má evidentně smysl pro humor hodně za hranou. Například v pátečním projevu…

Zeman hřměl v Lidicích: Zbabělost vydáváme za multikulti toleranci

Zeman hřměl v Lidicích: Zbabělost vydáváme za…

Teroristické útoky v Evropě jsou dílem naší zbabělosti, která je vydávána za multikulturní toleranci, řekl…

 

iSport.cz

Vachoušek končí kariéru: Manželka ví, že domů nepřijdu důstojně

Vachoušek končí kariéru: Manželka ví, že domů…

Snažil se kontrolovat, ale neudržel se. Nešlo to. V očích se rychle objevily slzy, emotivní rozlučka s…

Takhle slaví Slavia! Pohár dostala na hvězdě, pokřik zvedl Tvrdíka ze židle

Takhle slaví Slavia! Pohár dostala na hvězdě, pokřik…

Pekelná atmosféra, rány z dělobuchů a především radost. Stadion Evžena Rošického na Strahově se otřásal v…

 

Reflex.cz

Startuje dotační “Dešťovka” za 100 milionů. Šetření vodou ale může znamenat zdravotní rizika

Startuje dotační “Dešťovka” za 100 milionů. Šetření…

Neschopnost dohlédnout důsledků legislativních aktivit i možných variant uplatnění příslušných projektů v reálné…

Ujetost roku: Pojišťovák s plnicím perem v nose

Ujetost roku: Pojišťovák s plnicím perem v nose

Výhodou rozvíjejícího se komiksového trhu v České republice – ano, stále jsme rozvojová země – není jen zvýšení…