Infiniti M37S – Kouzlo osobnosti

Infiniti M37S – Kouzlo osobnosti

 
 

Silný atmosférický šestiválec je tím nejlepším, co můžete do auta chtít. Platí to i pro velký sedan od Infiniti.

S novým modelem Infiniti M jsme se důkladně seznámili ve velkém testu, který zahrnoval i cestu na autosalon do Ženevy. Model M30d S příjemně překvapil prakticky ve všech směrech. Jak si povede jeho benzinový souputník M37S, poháněný 3,7litrovým šestiválcem?

K testu dorazilo auto ve shodné specifikaci jako dieselové M. Kromě motoru se liší jen lakem Malbec Blackčernou s nádechem do fialova. Vznikla tak efektní konfigurace celočerného interiéru s tmavou karoserií, šedými 20palcovými kolytmavým pozadím světel.

obrázek [600 x 367]  

M37S nevzniklo primárně pro náš svět. Evropa dostala svůj diesel a vysokootáčkový zážehový motor, který ze sebe umí vydat 320 koní, je určen pro minoritu těch, kdo netrvají na tom, aby do svého auta tankovali naftu. Logicky proto musí při téměř shodné pořizovací ceně nabídnout víc než jen to, že místo určitého množství nafty spálí větší množství benzinu.

Prvním podstatným faktem je konkurenční výhoda: motor dává z objemu 3,7 litru výkon 235 kW. Mnoha zákazníkům může v době příklonu k přeplňování imponovat atmosférické plnění motoru. Zvlášť pro to, že jde o nejvýkonnější šestiválec v daném segmentu – proti konkurenčním třílitrům dává k dobru sedm decilitrů objemu, které ve výkonu smažou výhodu turbodmychadla či kompresoru.

Infiniti nabízí jediné provedení převodového ústrojí – standardem je kombinace automatické převodovky a pohonu zadních kol. Manuální převodovka se (stejně jako v případě Audi a Mercedesu) nevyrábí a pohon všech kol se dodává jen na americký trh.

Po nastartování se motor přihlásí příjemnou zvukovou kulisou. Ačkoliv neoslní tabulkovým maximem točivého momentu 360 Nm při 5250 min-1, v praxi pěkně zatahuje už od nejnižších otáček. Posádku přitom o své práci informuje velmi tlumeným, ale sytým zvukem.

obrázek [300 x 226]  

Na vrcholu sil je šestiválec v pásmu mezi 5 a 7 tisíci otáček, dostatek sil má ale prakticky ve všech jízdních režimech. Řidič jej proto vůbec vytáčet nemusí – ale může, protože je to příjemné zpestření jízdy. Odezva na plyn je ve standardním režimu dobrá, mimo jiné díky variabilnímu zdvihu ventilů VVEL, který nahrazuje konvenční škrtící klapku.

Převodovka i v manuální režimu řadí směrem vzhůru sama (jinak si ale můžete hrát s hořčíkovými pádly). Vzhledem k tomu, že ji přeřazení na vyšší převod zabere relativně delší čas, je to rozumné opatření, které prospívá akceleraci. Navíc změna převodu je vždy zcela hladká.

Na středovém tunelu se nachází otočný ovladač, který nabízí volbu jednoho ze čtyř jízdních režimů – Snow, Eco, Normal a Sport. Volbou se upravuje reakce na plynový pedál, chování převodovky a nastavení stabilizačního systému. Posilovač řízení je hydraulický a tlumiče pevné dvouokruhové Dual Flow Path, elektronika proto nemá na charakteristiku těchto komponent vliv. Vzhledem ke kvalitním jízdním vlastnostem to ale ve výsledku ničemu nevadí.

obrázek [600 x 416]  

Standardní režim Normal neplní úlohu nepotřebného kompromisu, naopak je velmi vhodný pro běžnou jízdu. Eco (mimo jiné s funkcí aktivního pedálu, který působí tlak proti noze řidiče) se nám osvědčil v M30d, u benzinového motoru je ale ve snaze uspořit palivo příliš horlivý. M37 v takovém nastavení nejen že působí líně, ale hlavně podkopává snahu řidiče o akceleraci. V realitě českého silničního provozu je tento režim mnohdy zcela nepoužitelný.

Sport naopak odkryje skutečný potenciál auta. Motor dychtí po otáčkách, až se vkrádá touha, aby nebyl tak dobře odhlučněn. Zároveň ale ještě víc vyplývá na povrch, že sedmistupňová převodovka Jatco v rychlosti řazení zaostává nejen za špičkovými produkty ZF, ale také za oprávněnými požadavky řidiče.

V zatáčkách je M37S vzhledem ke svým rozměrům mrštné a obratné. Pomáhá mu relativně nízká hmotnost – úspora 130 kg proti M30d, převážně nad přední nápravou, je skutečně znát i bez přímého srovnání. Na ochotě zatáčet ale menší zatížení předních kol nic neubírá. Naopak M37S se nadšeně vrhá do zatáček, a to za asistence aktivní řízení zadních kol 4WAS. Benevolentní stabilizační systém navíc leccos dovolí a ve sportovním režimu auto raději postrčí stočením zadních kol, než by se hlásil o slovo nuceným přibrzďováním.

Skutečnou radost za volantem ale hledat nelze. Řízení má cestovní charakter. Je odtažité, přesně podle zvyklostí ve vyšší střední třídě – ze všeho nejvíc asi připomíná nové BMW 5 s aktivním řízením. Účinný posilovač řízení v Infiniti umožňuje použít relativně strmý převod řízení, zároveň má ale za následek přílišnou lehkost okolo středové pozice.

obrázek [600 x 359]  

Právě okresková fáze testování jasně ukázala, kde leží místo M37S. Menší sedan G37S je mnohem živější a nabídne řidiči větší interakci, téměř doslova naplňuje definici 370Z v karoserii sedan. M30d S je zase přes určitý dynamický naturel především autem na komfortní cestování. M37S se stalo syntézou těchto dvou přístupů – je určeno pro ty, kdo nechtějí slevit z požadavků na komfort, ale zároveň ocení dravý motor, sympatickou zvukovou kulisu a skutečnou rychlost v zatáčkách.

I tak se Infiniti M s benzinovým motorem cítí nejlíp na dálnici. Na rozbitém povrchu sice vyžaduje mírné směrové korekce, jinak je ale směrově stabilní a především navzdory nízkoprofilovým pneumatikám a sportovnímu podvozku velmi pohodlné. Spotřeba paliva se při dálniční jízdě drží okolo přijatelných 10 litrů, konkrétně ve 130 km/h jsme odečetli 9,8 l/100 km a otáčky motoru 2600 min-1.

obrázek [300 x 280] Ve 100 km/h se odběr z nádrže sníží na 7 l/100 km a otáčky motoru na 2000 min-1. Naopak při rychlém tempu 160 km/h Infiniti potřebuje 11,9 l/100 km (otáčky motoru 3200 min-1). Kolem dvanácti litrů se pohybuje také apetit při plynulém provozu ve městě.

 

Spotřeba paliva, i u takto drahých aut jeden z klíčových ukazatelů, proto nijak nevybočuje ze standardu nejmodernějších šestiválců ve vyšší střední třídě. K tomu Infiniti přidává výborný vnitřní prostor, velmi bohatou standardní výbavu, kvalitní materiály i dílenské zpracování. To vše v neortodoxním designu, který plně respektuje japonský původ a přitom má nesporné kouzlo.

obrázek [300 x 250] Výměnou za to musí zákazník oželet některé pokročilé prvky výbavy (za ty by však musel u konkurence beztak připlácet) a akceptovat jen symbolické možnosti individualizace. Co se však týká samotného motoru, nelze jej než doporučit. Infiniti s ním má dvakrát silnější kouzlo osobnosti než s turbodieselem. Tedy ne, že by M30d S nemělo také své kouzlo, M37S si ale získá srdce každého řidiče. Záleží pak jen na finančních možnostech, zda dovolí provozovat stejně pohodlnou a dynamicky nadanější zážehovou verzi.

 

První cena vozu1.326.500,- Kč (M37)
První cena vozu s testovanou motorizací1.326.500,- Kč (M37)
Základní cena testovaného vozu1.466.800,- Kč (M37S)
Cena testovaného vozu vč. příplatků1.645.800,- Kč (M37S Premium)

Plusy

  • Komfort odpružení a tlumení nerovností, odhlučnění interiéru
  • Živý motor, výrazně dynamičtější než turbodiesel
  • Pohodlná sedadla
  • Prostor pro cestující vzadu
  • Poměr cena/výbava
  • Skutečná spotřeba paliva odpovídá udávaným hodnotám
  • Funkčnost bezpečnostních asistentů

Minusy

  • Existence pouze standardizovaných konfigurací
  • Vyšší pozice za volantem
  • Pomalé řazení v manuálním režimu
  • Ovládání palubního počítače
  • Vyšší spotřeba než s obdobně drahým turbodieselem
Spolupracujeme s TipCars.com

Infiniti M37S

Cena v základní výbavě: 1 466 800 Kč Cena v testované výbavě: 1 645 800 Kč

Základní výbava:Aktivní opěrky hlavy, 6 airbagů, asistent pro rozjezdy do kopce, stabilizační systém s dynamickou optimalizací zatáčení, omezovač rychlosti, inteligentní tempomat se systémem sledování vozidel, systémy sledování slepého úhlu (BSW a BSI), asistent kontroly vzdálenosti (DCA), varování před čelní srážkou (FCW), systémy upozornění a prevence opuštění jízdního pruhu (LDW a LDP), inteligentní brzdový asistent, aktivní řízení všech kol (4WAS), sportovní podvozek, čtyřpístkové brzdy vpředu, 20palcová kola, přední nárazník se sportovním designem, černé kryty světlometů, dešťový a světelný senzor, bi-xenonové světlomety s natáčením, zadní LED světla, mlhovky vpředu i vzadu, elektricky sklopná a nastavitelná zpětná zrcátka, volič jízdního režimu Infiniti Drive, kontrolka ekonomické jízdy, Eco Pedal, multimediální balíček (dotykový displej, 30GB harddisk, přehrávač CD/DVD/MP3, připojení USB, navigační systém, Bluetooth, audio Bose Premium Surround), inteligentní klíč, parkovací kamera, parkovací čidla vpředu a vzadu, dvouzónová klimatizace, systém Forest Air, dvojitá skla, vyhřívaný multifunkční volant, elektrický sloupek řízení, hliníkové pedály, obložení interiéru Black Lacquer, kožené čalounění sedadel, vyhřívaná a klimatizovaná přední sedadla se sportovním designem.

Výbava testovaného vozu:Metalický lak (23.000,- Kč).

Schulz SPD nepomohl. Zemské volby v Sársku jasně vyhrála strana kancléřky Merkelové Schulz SPD nepomohl. Zemské volby v Sársku jasně vyhrála strana kancléřky Merkelové

Zemské volby v západoněmeckém Sársku vyhrála podle…

Největší asijský zpracovatel ropy zvýšil zisk téměř o polovinu Největší asijský zpracovatel ropy zvýšil zisk téměř o polovinu

Čínská státní petrochemická společnost Sinopec loni…

Slavná socialistická auta zrají jako víno. Přečtěte si, kolik dnes stojí Slavná socialistická auta zrají jako víno. Přečtěte si, kolik dnes stojí

Protože před Sametovou revolucí u nás jezdila téměř…

 
Technické údaje
Motor Infiniti M37S
Typ motoru: zážehový
Válce / ventily: 6 / 4
Zdvihový objem (ccm): 3696
Nejvyšší výkon (kW / ot/min): 235 / 7000
Nejvyšší toč. moment (Nm / ot/min): 360 / 5250
Provozní vlastnosti
Maximální rychlost (km/h): 250
Zrychlení 0 - 100 km/h (s): 6.2
Spotřeba město/mimo/kombi (l/100 km): 14.9 / 7.4 / 10.2
Emise CO2:235
Rozměry a hmotnosti
Zavaz. prostor - sedadla/sklopena (l): 500 / -
Objem nádrže (l):80
Pohotovostní hm. / nosnost (kg): 1715 / 540
Rozměr pneu:245/40 R20
rozměry vozu
Rozměry dle nákresu - vnější rozměry
a) délka (mm): 4945
b) šířka (mm): 1845
c) výška (mm): 1500
d) rozvor (mm): 2900
e) rozchod vpředu (mm): 1575
f) rozchod vzadu (mm): 1570
Rozměry dle nákresu - vnitřní rozměry
g) podélný prostor vpředu min/max (mm): 800 / 1060
h) podélný prostor vzadu min/max (mm): 690 / 950
i) výška nad sedadlem - vpředu (mm): 970
j) výška nad sedadlem - vzadu (mm):920
k) šířka vpředu (mm): 1540
l) šířka vzadu (mm): 1410
délka sedáku vpředu (mm): 540
délka sedáku vzadu (mm): 520
výška opěradla vpředu (mm): 600
výška opěradla vzadu (mm): 700
místo vzadu pod předním sedadlem: Ano
Hodnocení Infiniti M37S
Interiér, řízení
Kvalita dílenského zpracování interiéru: 9
Kvalita sedadel (délka sedáku, boční vedení):
Palubní deska - design funkčnost: 8
Prostor na zadních sedadlech - nohy: 10
Prostor na zadních sedadlech - hlava: 9
Odkládací plochy: 8
Dojem z řízení: 9
Výhled vpřed: 7
Výhled vzad: 7
Motor, převodovka
Kultivovanost chodu: 10
Tah v nižších otáčkách: 8
Výkon ve vyšších otáčkách: 8
Hlučnost v nižších otáčkách: 10
Hlučnost v vyšších otáčkách: 9
Spotřeba: 8
Odstupňování převodovky: 8
Snadnost řazení: 8
Podvozek, brzdy
Jízdní vlastnosti v běžném provozu: 10
Jízdní vlastnosti v extrému: 8
Přenos hluku do interiéru (díry ve vozovce…): 9
Přenos hnací síly na vozovku: 10
Účinnost brzd: 9
Velikost zavazadlového prostoru: 9
Prostor pro vkládání do zav. prostoru: 8
Variabilita zavazadlového prostoru: 5
Poměr cena/užitná hodnota
Poměr cena/užitná hodnota: 10
Celkové hodnocení
Celkové hodnocení - průměr: 8,62
 

Přidat názorDiskuse: Infiniti M37S – Kouzlo osobnosti







Doporučujeme
Nové motory Mercedesu: Proč se vrací řadové šestiválce? Nová technika podrobně! Nové motory Mercedesu: Proč se vrací řadové šestiválce?

Od roku 2005 sázel Mercedes-Benz u šestiválců výhradně na…

Kontrolky v autě: Znáte jejich význam? Kontrolky v autě: Znáte jejich význam?

Co který symbol na palubní desce znamená, jsme psali již…

 

AutoRevue
SUV vládnou světu automobilů. Zde je aktuální žebříček 12 nejrychlejších! SUV vládnou světu automobilů. Zde je aktuální žebříček 12 nejrychlejších!

Kategorie SUV zažívá celosvětově obrovský boom, takže…

10 nejzajímavějších videí, v nichž účinkují automobily z Česka 10 nejzajímavějších videí, v nichž účinkují automobily z Česka

I české vozy se můžou stát slavnými na internetu. My jsme…

 




Infiniti ukázalo model Q70 Premium Select Edition pro Pebble Beach Infiniti ukázalo model Q70 Premium Select Edition pro Pebble Beach

Výstava automobilů v Pebble Beach poutá pozornost…

Infiniti Q70L Bespoke Edition: Kárové eso Infiniti Q70L Bespoke Edition: Kárové eso

Seznamte se s Infiniti Q70, které chce konkurovat těm…

 



 
Video: Takhle bude vypadat budoucnost dopravy podle BMW

Video: Takhle bude vypadat budoucnost dopravy podle BMW

Dnes 17:36

Koncepty BMW v hlavní roli klipu z programu Next 100 years. Žádná řvoucí eMka, ale elektřina, autonomní systémy a konektivita...




Blesk.cz

4 špičkové hry do sbírky, Xbox Live Gold se v dubnu předvede s AAA tituly

4 špičkové hry do sbírky, Xbox Live Gold se v dubnu…

Placená služba Xbox Live Gold, která umožňuje hráčům na Xbox konzolích hrát online a získávat pravidelně každý…

Největší tajemství zesnulé princezny Diany: Pohřbila miminko na zahradě

Největší tajemství zesnulé princezny Diany: Pohřbila…

Ještě téměř dvacet let po smrti vychází najevo nejhrůznější šokující tajemství ze života zbožňované princezny…

 

iSport.cz

Senzační jízda Opavy! Po Plzni zničila i Brno a je v semifinále MOL Cupu

Senzační jízda Opavy! Po Plzni zničila i Brno a je v…

Fotbalisté druholigové Opavy podruhé v historii postoupili do semifinále domácího poháru. Ve čtvrtfinále MOL…

Pánik trefil Jágra, ten mu vynadal a nedohrál. Nic vážného, řekl trenér

Pánik trefil Jágra, ten mu vynadal a nedohrál. Nic…

Dát ostrý hit? Na pochvalu, ale dát ho Jaromíru Jágrovi? To chce kuráž. Český útočník se ale pod vítězství…

 

Reflex.cz

Je to už na revoluci? Summit EU v Římě byl blamáží, politici jen zopakovali své bláboly

Je to už na revoluci? Summit EU v Římě byl blamáží,…

Třeba premiér Sobotka, kancléřka Merkelová či předseda Evropské komise Juncker skutečně věří tomu, co říkali…

Uber po nehodě v USA stáhl všechny samořídící vozy

Uber po nehodě v USA stáhl všechny samořídící vozy

Americký provozovatel alternativní taxislužby Uber stáhl z provozu všechna svá samořízená auta. Učinil tak poté,…