Test Auto.cz

Infiniti Q70 2.2d Premium Tech – Poloviční výkon, poloviční spotřeba

27.4. 2015
Verdikt
 

Po vzoru sedanu Q50 dostal také větší Q70 vznětový čtyřválec původem od Mercedes-Benzu. V porovnání se zážehovým šestiválcem 3.7 je jeho výkon takřka o polovinu nižší a méně než poloviční je také spotřeba.

Model Q70 je v nabídce značky Infiniti od loňského roku, tehdy nahradil vůz pojmenovaný prostým písmenkem M. Po technické a vzhledové stránce se toho ale změnilo málo. Hlavním důvodem přejmenování byla snaha výrobce začlenit vlajkovou loď do nové hierarchie označování modelů. Namísto sedanů G je teď zcela nová Q50, menší SUV EX se jmenuje QX50, větší FX je nyní QX70. V nabídce lze ještě nalézt kupé a kabriolet Q60, které jsou dědictvím starší řady G.

Diesel už tu byl

Již předchozí model M nabízel vznětový motor. Objevil se pouhý rok po debutu vozu a jednalo se o šestiválec vyvinutý aliancí Renault-Nissan jako náhrada za nepovedený stejně koncipovaný agregát původem od Isuzu. Proč nebyl přetaven i do nejnovější Q70, je otázkou: možná z důvodu neplnění nejnovější emisní normy, nebo pro malý zájem...

Jak už víte z našeho předchozího testu, Q50 dostala vznětový čtyřválec 2,2 litru, což není nic jiného než známý motor Mercedes-Benz OM651. Ten poháněl rovněž testovanou Q70.

TEST 2011: Infiniti M30d S – Essence luxusu

V poslední generaci Mercedes-Benzu C (W205) motor existuje v několika výkonových variantách. Vedle základní se 125 kW (někde existuje i se 120 kW) je v nabídce ještě verze se 150 kW. Ve větší třídě E (W212), jež má k Infiniti Q70 blíže, lze nalézt také provedení se 100 kW.

obrázek [600 x 393]  

Infiniti si musí vystačit pouze s prvně jmenovanou výkonovou variantou. Po konstrukční stránce je motor v japonském voze v zásadě identický s tím v Mercedes-Benzu. To znamená použití dvou vyvažovacích hřídelů podle principu pana Lanchestera, pohon rozvodů kombinací ozubených kol a krátkého řetězu, navíc ze strany převodovky, či common-rail od Delphi ovládaný solenoidem s tlakem až 180 MPa. Ten dnes u těchto motorů používá rovněž Mercedes-Benz. Dřívější bezpřepadové vstřikovače Delphi Piezotec s tlakem až 200 MPa skončily s přechodem na emisní normu Euro 6.

Jedinou výraznější odlišnost tak hledejte v plnicí soustavě. Zatímco Mercedes-Benz potřebuje k výkonu 125 kW dvě nestejně velká turbodmychadla, vystačí si Infiniti pouze s jedním. Těží plně z výhod proměnné geometrie lopatek statoru turbíny, které tady ovládá krokový motorek. Pro zpětnou vazbu řídicí jednotce se využívá aktivní, tedy Hallův snímač.

Jak se změnil projev motoru Infiniti v porovnání s tím v Mercedes-Benzu? Zatímco třeba u nového „céčka“ je vrchol točivého momentu 400 N.m dostupný v rozsahu od 1400 do 2800 otáček za minutu, je identická špička motoru v Infiniti k dispozici až od 1600 otáček za minutu. Otáčky, v nichž začne točivý moment nemilosrdně klesat, mají obě verze shodný.

TEST 2011: Infiniti M37S – Kouzlo osobnosti

Od nejstarší automobilky světa si Infiniti vypůjčilo také sedmistupňovou samočinnou převodovku. Zajímavé je, že v menší Q50 může být tento motor kombinován také s manuálním šestistupňovým ústrojím. To stejné platí také pro Mercedes-Benzy C a E, v typu Q70 ale můžete mít pouze a jen automat.

Hlavně plynule…

Pohotovostní hmotnost testovaného vozu činí značných 1897 kg. Vzhledem k výkonu 125 kW to znamená výkonovou hmotnost 15,176 kg/kW, což není moc příznivá bilance, která do jisté míry předurčuje vnímání jízdní dynamiky jako takové.

Klidným povahám budou cestovní výkony stačit, aktivněji jezdící řidiči však mohou chtít od vozu více. Výrobce sice udává zrychlení z 0 na 100 km/h za solidních 8,9 s, nicméně subjektivně bychom to tipovali tak o sekundu až dvě pomaleji. Už i vzhledem k zážehové verzi, která má výkon plných 235 kW a téměř stejnou hmotnost jako turbodiesel. A v jejím případě udává firma čas potřebný k dosažení stokilometrové rychlosti z klidu 6,2 s.

Motor se nejlépe cítí ve středních otáčkách, i přes vhodně zvolené převody a jejich počet je nástup tahu spíše vlažnější. Také hlučnost, respektive typický zvuk vznětového motoru umí některá konkurence maskovat lépe.

Infiniti Q70 - Srovnání s konkurencí
ModelInfiniti Q70Mercedes-Benz EBMW 5Audi A6
Motor2.2d220 Bluetec BlueEf.520d2.0 TDI Ultra
Převodovka7A9A8A7D
Zdvihový objem [cm3]2143214319951968
Válce/ventily4/44/44/44/4
Největší výkon [kW/min]125/3200-4200125/3000-4200140/4000140/3800-4200
Točivý moment [N.m/min]400/1600-2800400/1400-2800380/1750400/1750-3000
Max. rychlost [km/h]220227231232
Zrychlení 0-100 km/h [s]8,98,47,98,2
Komb. spotřeba [l/100 km]4,94,54,74,4
Základní cena [Kč]1.187.5001.164.0291.144.0001.190.900

I tak je ale svezení s dieselovou Q70 příjemné. Při klidné jízdě řadí převodovka hladce, takže postřehnout změnu převodu znamená se soustředit na otáčkoměr. Převodovka disponuje funkcí FuzzyLogic, čímž dokáže přizpůsobit řazení jízdnímu stylu řidiče. Při rychlé jízdě se však projevuje trochu váhavě. Dupněte na plyn a budete překvapeni prodlevou trvající snad dvě sekundy, než převodovka podřadí.

TEST 2011: Infiniti M35h – Hybrid z Guinessovky

Při svižné jízdě se dobře uplatnil manuální režim. Verze Premium Tech nenabízí na rozdíl od Sport či Sport Tech páčky řazení na sloupku řízení, takže jsme se museli spokojit jen s klasickým voličem. Nižší převody se bohužel řadí pohybem páky vzad, ale lze si po chvíli zvyknout. Za pákou voliče převodovky najdete otočný ovladač, který nabízí dva režimy: vedle normálního ještě jízdu v zimě. Při jeho aktivaci se vůz rozjíždí na druhý převodový stupeň a rovněž je optimalizována činnost stabilizačního a protiprokluzového systému.

…plavně (někdy až příliš)

Jízdní vlastnosti Q70 jsou předurčeny vysokou technickou úrovní podvozku v kombinaci s uložením hnacího řetězce zčásti za přední nápravou. Přední náprava využívá na každé straně dvě trojúhelníková příčná ramena, to spodní je navíc s čepem otočeným dolů. Ve velké míře jsou uplatněny hliníkové slitiny. Vzad najdete zavěšení se čtveřicí ramen.

Pérování je laděno hodně vláčně. Vůz se tak na běžných nerovnostech neustále pohupuje tak jak to známe ze starších Mercedes-Benzů. Běžné nerovnosti tlumí znamenitě, ty hlubší o špetku hůře, nicméně celkově je kvalita jízdy bez výhrad.

Infiniti Q70 používá tlumiče pojmenované DFP (Dual Flow Path), jejichž tuhost není lineární, nýbrž se zvyšuje s rostoucím zdvihem pístu. Díky tomu je vůz komfortní na běžných nerovnostech, aniž by se nadměrně nakláněl při ostré jízdě v zatáčkách. V nich se těžká karoserie o tlumiče doslova opře.

obrázek [600 x 354]  

Kritické vlastnosti vysoce komfortního odpružení se nejvíce projevily na typických českých okreskách při svižné jízdě. Tady se těžká karoserie někdy houpala tak hodně, až kola občas ztrácela kontakt s vozovkou. ESP v tu chvíli začalo rapidně snižovat výkon motoru, jak se najednou některé kolo točilo rychleji.

Q70 se vznětovým motorem používá elektrohydraulický posilovač řízení, stejně jako hybrid. Naproti tomu verze se zážehovým agregátem se spoléhá na klasickou hydrauliku. Na první dojem se řízení zdá být necitlivé - volant se otáčí velice lehce, což ocení nejen dámy při jízdě městem.

Pokud ale vletíte do zatáčky s kvalitním povrchem rychle a navíc ještě uberete plyn, přední kola se zakousnou do asfaltu, takže vůz začne být pocitově dokonce přetáčivý. Přesně takhle to uměla sportovní auta v dobách minulých. Všechno se ale děje jenom v rámci elastokinematiky uložení náprav, a tedy zcela bezpečně, stabilizace vůbec nezasáhne. A při tomto manévru nabídne řízení vozu až překvapivý cit.

TEST 2011: Infiniti M30d vs. Jaguar XF 3,0D – Ostrovní alternativy

Výbava bez příplatků

Velkou předností vozů Infiniti je nezvykle bohatá standardní výbava. Q70 Premium Tech nabízí v základu takřka vše, co si může patřičně rozmazlený řidiči přát. Ve standardu najdete třeba inteligentní volant a sedadlo řidiče, které se po otevření dveří při současně vypnutém motoru dají do pohybu tak, aby co nejvíce usnadnily řidiči vystupování a následné usazení do vozu zpět.

obrázek [600 x 402]  

Za zmínku stojí také balíček prvků dynamické bezpečnosti (Dynamic Safety Shield). Obsahuje třeba inteligentní tempomat se sledováním vozidel při nízkých rychlostech. Díky němu vůz sám v kolonách brzdí a následně zastaví, aniž se řidič dotkne pedálu brzdy. To už ale známě z Q50. Dalšími prvky ze zmíněného balíčku jsou systém sledování mrtvého úhlu, asistent kontroly vzdálenosti, varování před čelní srážkou či systém upozorňující pípáním na neúmyslné opuštění jízdního pruhu.

Kabina vozu je mimořádně příjemným místem, nicméně někomu se může zdát místy až překomplikovaná. Plejáda ovladačů, podivný tvar středového panelu, jenž ale dobře koresponduje s lehce barokními vnějšími tvary vozu.

Závěr

Infiniti Q70 se i přes zástavbu vznětového čtyřválce, který umožňuje jezdit v průměru za nějakých 7,5 litru na 100 km, nestane prodejním šlágrem v naší zemi. O to ale značce určitě nejde. Bude vozem individualistů, jimž přijde německá prestižní trojka příliš konfekční a britský či italský ekvivalent v podobě Jaguaru XF a Maserati Ghibli zase exotický. Tady je v sázce také spolehlivost a ta jak známo Britům a Italům (jakkoliv jsou obě zmíněná auta jízdně dokonalá) nikdy moc nešla. Pak je tu ještě Lexus GS, který je ale až příliš americko-asijský.

Ačkoliv je Infiniti Q70 impozantním vozem, trochu mu chybí ono zvláštní kouzlo, které si evropské prestižní značky vytvářejí po desetiletí. V Americe to nevadí, nicméně Evropa je pořád trochu jiná, přestože se zemi za Atlantikem neustále přibližuje.

Video

Nejlevnější verze modelu1.187.500 Kč (Q70 2.2d/125 kW)
Základ s testovaným motorem1.187.500 Kč (Q70 2.2d/125 kW)
Testovaný vůz s výbavou1.393.500 Kč (Q70 Premium Tech 2.2d/125 kW)

Plusy

  • Neotřelý vzhled, bohatá standardní výbava
  • Kvalitní zpracování a materiály
  • Komfortní jízdní projev
  • Překvapivě citlivé řízení
  • Plynule řadicí převodovka (při klidné jízdě)

Minusy

  • Houpání při svižné jízdě po zvlněných vozovkách
  • Nulová individualizace
  • Jenom průměrné jízdní výkony
  • Značná hmotnost, brzdy tak akorát
  • Projev motoru by mohl být diskrétnější
Foto: Petr Homolka
Spolupracujeme s TipCars.com

Infiniti Q70 2.2d Premium Tech

Cena v základní výbavě: 1 187 500 Kč Cena v testované výbavě: 1 393 500 Kč

Základní výbava:Balíček prvků dynamické bezpečnosti Dynamic Safety Shield, šest airbagů, aktivní opěrky hlavy, automatické stmívání vnitřního zpětného zrcátka, diodové světlomety a zadní svítilny, elektrické nastavování sedadla řidiče a sloupku řízení s pamětí, inteligentní volant a sedadlo řidiče, dvouzonová klimatizace, vyhřívaná a odvětrávaná přední sedadla, kožené čalounění, zadní parkovací kamera atd.

Výbava testovaného vozu:Elektricky ovládané střešní okno (+ 30.000,-), metalický lak (+ 24.800,-), audiosoustava Premium (+ 24.000).

V Česku jezdí 130 tisíc nepojištěných aut V Česku jezdí 130 tisíc nepojištěných aut

V prvním pololetí 2017 v Česku přibylo 136 tisíc vozidel…

Do průmyslové zóny v Mošnově se chystají investoři z USA a Koreje Do průmyslové zóny v Mošnově se chystají investoři z USA a Koreje

Investici v průmyslové zóně v Mošnově na Novojičínsku…

Sázka na zvýšení platu, pětina Čechů chce změnit práci Sázka na zvýšení platu, pětina Čechů chce změnit práci

Změnit práci chce nyní nejvíc lidí v Česku za posledních…

 
Technické údaje
Motor Infiniti Q70 2.2d Premium Tech
Typ motoru: přeplňovaný vznětový
Válce / ventily: 4 / 4
Zdvihový objem (ccm): 2143
Nejvyšší výkon (kW / ot/min): 125 / 3200
Nejvyšší toč. moment (Nm / ot/min): 400 / 1600 - 2800
Provozní vlastnosti
Maximální rychlost (km/h): 220
Zrychlení 0 - 100 km/h (s): 8.9
Spotřeba město/mimo/kombi (l/100 km): 5.9 / 4.4 / 4.9
Emise CO2:129
Rozměry a hmotnosti
Zavaz. prostor - sedadla/sklopena (l): 450 / -
Objem nádrže (l):74
Pohotovostní hm. / nosnost (kg): 1897 / 478
Rozměr pneu:245/50 R 18
rozměry vozu
Rozměry dle nákresu - vnější rozměry
a) délka (mm): 4980
b) šířka (mm): 1845
c) výška (mm): 1493
d) rozvor (mm): 2900
e) rozchod vpředu (mm): 1575
f) rozchod vzadu (mm): 1570
Rozměry dle nákresu - vnitřní rozměry
g) podélný prostor vpředu min/max (mm): 800 / 1060
h) podélný prostor vzadu min/max (mm): 690 / 950
i) výška nad sedadlem - vpředu (mm): 970
j) výška nad sedadlem - vzadu (mm):920
k) šířka vpředu (mm): 1540
l) šířka vzadu (mm): 1510
délka sedáku vpředu (mm): 540
délka sedáku vzadu (mm): 520
výška opěradla vpředu (mm): 600
výška opěradla vzadu (mm): 700
místo vzadu pod předním sedadlem: Ano
 

Přidat názorDiskuse: Infiniti Q70 2.2d Premium Tech – Poloviční…







Doporučujeme
Když policista řídí provoz na křižovatce. Víte, co znamenají jeho gesta? Když policista řídí provoz na křižovatce. Víte, co znamenají jeho gesta?

Policista řídící provoz na křižovatce mnohé řidiče mate.…

Víte, jaké palivo v zahraničí natankovat? A jak se vyznat v označení Gazole či Senza Plombo? Víte, jaké palivo v zahraničí natankovat? A jak se vyznat v označení Gazole či Senza Plombo?

Ne ve všech státech Evropské unie se nafta označuje jako…

 

AutoRevue
Téměř osmdesátiletá žena jela 235 km/h, její výmluva vás překvapí! Téměř osmdesátiletá žena jela 235 km/h, její výmluva vás překvapí!

Jet autem 235 km/h za hodinu není jen tak ani pro zkušené…

Za měsíc a půl začne autosalon ve Frankfurtu. Přehled odtajněných vozů Za měsíc a půl začne autosalon ve Frankfurtu. Přehled odtajněných vozů

Na výstavišti ve Frankfurtu ad Mohanem budou letos chybět…

 



Infiniti ukázalo model Q70 Premium Select Edition pro Pebble Beach Infiniti ukázalo model Q70 Premium Select Edition pro Pebble Beach

Výstava automobilů v Pebble Beach poutá pozornost…

Infiniti Q70L Bespoke Edition: Kárové eso Infiniti Q70L Bespoke Edition: Kárové eso

Seznamte se s Infiniti Q70, které chce konkurovat těm…

 



 
Bazar: Je stará Škoda Rapid výhodnou investicí? Žádaná kdysi, žádaná dnes!

Bazar: Je stará Škoda Rapid výhodnou investicí? Žádaná kdysi, žádaná dnes!

Dnes 18:45

Kdo za socialismu toužil po voze sportovního střihu, neměl prakticky jinou možnost, než zvolit „kupátko” Škoda Garde, později pak Rapid.




Blesk.cz

Boháče Gatese trumfl zakladatel Amazonu: Má majetek za dva biliony. A čtyři děti

Boháče Gatese trumfl zakladatel Amazonu: Má majetek…

Zakladatel internetového obchodu Amazon Jeff Bezos se stal nejbohatším člověkem světa. Na tomto postu vystřídal…

Krkavčí matka nechala syna (†6 měs.) umírat v autě dva dny

Krkavčí matka nechala syna (†6 měs.) umírat v autě dva dny

Měla mu dát lásku, něhu a postarat se o něj. Namísto toho ho nechala krutě umírat v autě připoutaného v sedadle…

 

iSport.cz

UŽ V PÁTEK! Velký průvodce ke startu HET ligy. Plus dárek PEXESO

UŽ V PÁTEK! Velký průvodce ke startu HET ligy. Plus…

PÁTEČNÍ MAGAZÍN | Fotbalová horečka je tady a deník Sport pro vás připravil celkem 84 stran průvodce novou…

Kuriózní skreč Plíškové. V Číně strčila palec do větráku, skončila v slzách

Kuriózní skreč Plíškové. V Číně strčila palec do…

Po kuriózní zranění skončila ve 2. kole turnaje v čínském Nan-čchangu Kristýna Plíšková. Sestra nové světové…

 

Reflex.cz

Ekonom Vladimír Pikora: Česko zase zaspává šanci. Mohli jsme být lithiovou velmocí, ale nejsme...

Ekonom Vladimír Pikora: Česko zase zaspává šanci.…

Už už se zdálo, že dieselgate je sice neblaze proslulá, nicméně přeci jen stará kauza, která jak náhle začala,…

Za první půlrok požádalo o azyl v Česku 713 lidí, z toho bylo 254 Ukrajinců. Udělen byl jen 23 osobám

Za první půlrok požádalo o azyl v Česku 713 lidí, z…

Evropská komise odeslala ve středu do Česka, Polska a Maďarská svá stanoviska ohledně nedodržování takzvaných…