Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Martin Vaculík prohání nové Subaru Forester po uzavřené trati. Stačí těch 100 kW výkonu?

Subaru Forester 2.0 e-Boxer
Subaru Forester 2.0 e-Boxer
Subaru Forester 2.0 e-Boxer
Subaru Forester 2.0 e-Boxer
25 Fotogalerie
Martin Vaculík
Diskuze (51)

Značka Subaru má v očích českých motoristů výjimečný status vozů japonsky spolehlivých, pečlivě dílensky zpracovaných a s výjimečnými jízdními vlastnostmi.

Díky nízkému těžišti mohou být subaru naladěná komfortně, aniž by ztrácela cokoliv z ovladatelnosti. Vyhlášené je naladění jejich pohonu všech kol, byť nadšenci protestují, že už není založen na mezinápravovém diferenciálu, ale lamelové spojce.

Nadšení nebudí ani výkon atmosférického dvoulitru, který s přísnějšími limity škodlivin klesnul ze 110 na 100 kW. Není dnes neobvyklé, že výkon spalovacího motoru je relativně nízký a potřebnou dynamiku poskytuje elektromotor v hybridním ústrojí.

Jak název e-Boxer naznačuje, tak i pohonná jednotka foresteru je hybrid, akorát že elektromotor má jen 12,3 kW. Subaru tvrdí, že díky skvělému naladění neznamenají nižší papírové parametry reálně horší funkci. 

Vzal jsem tedy aktuální šestou generaci modelu Forester do Adventure Landu v Bělé pod Bezdězem a vyzkoušel ji na asfaltu i v terénu. Nahradí systém řízení trakce X-Mode poctivý mezinápravový diferenciál? To už ve dnešním videu. 

Zdroj: Autorský text, video: auto.cz

Vstoupit do diskuze (51)