Test Auto.cz

Renault Captur 1.5 dCi Helly Hansen – Ve funkčním prádle

22.9. 2014
Verdikt
 

Zákazníci Renaultu Captur kupují hlavně lépe vybavené verze. Malé městské SUV je nyní láká na novou vrcholnou edici.

Renault Captur je v současnosti nejprodávanějším malým SUV na evropských trzích, v Česku se před něj dostala pouze levná Dacia Duster. Francouzský výrobce však neusíná na vavřínech a zákazníky chce nalákat na novou variantu, která je nazvaná podle norské značky Helly Hansen.

Přiznám se, že o značce Helly Hansen jsem dříve nikdy neslyšel, název mně trochu evokoval dětinské Hello Kitty, a tak jsem se poněkud obával, jaký Captur na mě v redakční garáži čeká. Outdooroví nadšenci ale vědí, že obavy byly liché – firma Helly Hansen se totiž proslavila funkčním sportovním oblečením.

obrázek [600 x 316]  

Právě na outdoorový vzhled Captur Helly Hansen sází. Zatímco základní model je ryze městským prostředkem, vzhled Helly Hansen chce automobil přiblížit drsnějším SUV. Příliš se mu to ale nedaří. Auto sice dostalo ochranné kryty nárazníků, jejich jednoduché zpracování (nejsou hliníkové, ale plastové), sedmnáctipalcová lesklá kola a celkový vzhled dávají jasně najevo, že verze Helly Hansen je spíše funkční městská obuv než trekkingová bota do hor.

Psali jsme: Renault Captur Helly Hansen dostal hezčí kabát a pomocníka do terénu

Helly Hansen stojí na vrcholu nabídky Capturu. Na první pohled se může zdát zvláštní, že prodeje má podpořit drahá verze, Renault ale ví, jak své zákazníky nalákat. Z dat automobilky vyplývá, že klienti Capturu mají největší zájem o lépe vybavené verze. Často žádaná je i dvoubarevná karoserie, která u tohoto provedení rovněž nechybí.

Sedačky skoro jako z Ferrari

Vnitřek verze Helly Hansen je ve znamení spíše bohaté výbavy než designových změn. Proti nižšímu stupni vůz navíc disponuje zadními parkovacími čidly, elektricky sklápěnými zrcátky a multimediálním systémem R-Link s navigací TomTom. Systém ovládaný přes sedmipalcový displej reaguje na pokyny rychle, jeho ovládání je intuitivní. Grafika je sice jednodušší, ale dobře čitelná. Šikovná je možnost nastavení domovské stránky, při běžné jízdě může být na obrazovce zobrazena mapa navigace spolu s daty z autorádia, případně ještě další informace.

Hlavní designovou novinkou Capturu Helly Hansen je speciální čalounění tvořené funkčním prodyšným textilem známým z batohů, podobné řešení používá i Ferrari 458 Speciale. Koženkové bočnice nejsou příliš výrazné, sedačky ale posádku obstojně podrží. Zatímco nižší verze je vybavena měnitelnými potahy sedadel, speciální čalounění verze Helly Hansen tuto možnost nenabízí. Naopak rozměrný „šuplík“ před spolujezdcem nebo gumičky místo kapes na zadní straně opěradel zůstaly zachovány. Černou plochu palubní desky opticky rozbíjí dekor evokující karbonová vlákna a rozzařují červené detaily. Opět by se dalo spekulovat o inspiraci značkou Ferrari, červená barva ale ve skutečnosti odkazuje na logo firmy Helly Hansen.

obrázek [600 x 359]  

Řidič ocení volant s ideálně tlustým věncem nebo dobře čitelné přístroje s výrazným digitálním rychloměrem. Výhrady však máme k ukazateli ekologické jízdy – vážně je nutné, aby na dálnici nebo při prudším zrychlování na řidiče svítila výrazná žlutá kontrolka? Renault sice tvrdí, že je ukazatel možné prostřednictvím multimediálního systému vypnout, tuhle možnost jsme ale v menu hledali marně. O ovládání pod volantem před časem kolega psal sáhodlouhé elaboráty, osobně mně ale nevadilo. Zvyknout si však musíte na umístění ovladače tempomatu – skrývá se u ruční brzdy, zcela mimo zorné pole řidiče.

Pohodář tělem i duší

Pod kapotou testovaného Capturu Helly Hansen pracoval známý vznětový čtyřválec 1.5 dCi o výkonu 66 kW a točivém momentu 220 N.m, který je jediným turbodieselem v nabídce. Captur už jsme s tímto agregátem vyzkoušeli, zatímco v předchozím testu jsme jezdili s vozem s pětistupňovým manuálem, tentokrát jsme sáhli po šestistupňové dvouspojkové převodovce EDC, dodávané za příplatek 35.000 Kč. Daná konfigurace je v současnosti ta vůbec nejdražší.

Otestovali jsme: Renault Captur 1.5 dCi – Le Qashqai (+ video)

Automaty u běžných vozů obecně myslí na pohodlí řidiče a EDC v Capturu na tom není jinak. Svižnější jízda se automobilu příčí, turbodieselový Captur s dvouspojkou je velký pohodář. To je způsobeno nižším výkonem motoru a dvouspojkovou převodovkou, která si nenechá vnutit dynamičtější jízdu.

EDC navíc nedisponuje sportovním módem, manuální režim tu sice je, ale tak nějak z nutnosti – automobilu chybějí páčky pod volantem. Převodovce navíc trvá, než na manuální pokyn řidiče zareaguje. Jakmile šofér zvolí jenom o trochu rychlejší tempo, převodovka znejistí a s přeřazením čeká déle než by bylo třeba. Jednou tak motor zbytečně řve (přičemž nad 3000 min -1 je zvuk turbodieselu opravdu nepříjemný), jindy zase řidiči při výjezdu ze zatáčky chybí točivý moment, protože si převodovka nepodřadila.

Během klidné jízdy je ale chování převodovky na velikou jedničku – plynulost řazení je na špičkové úrovni, převodovka nemění zběsile jednotlivé stupně. EDC pouze potřebuje razantnější sešlápnutí pedálu plynu, aby se rozhodla podřadit, což je ještě znatelnější při zapnutém módu Eco.

obrázek [600 x 375]  

Pokud tedy řidič opustí choutky na sportovnější jízdu, Captur se mu odvděčí příjemným svezením. Ostatně ani motor není určen na nějaké velké dovádění – na běžné jezdění ale jeho 66 kW stačí, pouze v táhlých kopcích je třeba podřadit. Spotřeba se během týdenního testování ustálila na slušných 5,6 l na 100 km. Díky 45litrové nádrži je tak vznětový Captur schopen ujet bez natankování 800 kilometrů.

Podvozek je naladěný ideálním způsobem – není ani příliš měkký, ani příliš tvrdý. Captur se v zatáčkách sice mírně zhoupne, řidiči ale stále nabízí dostatečnou jistotu. Nerovnosti filtruje s jemným zhoupnutím, při přejezdu větších hrbolů se však ozývají hlučnější rázy. Ve vyšších rychlostech automobil překvapí tichostí – posádku neotravuje aerodynamický hluk, pouze při akceleraci je slyšet hrubší zvuk vznětové patnáctistovky.

Součástí výbavy Capturu Helly Hansen je také systém kontroly trakce Expended Grip s třemi režimy nastavení. Módy Non-grip road, All-roads a Automatic se nastavují otočným kolečkem u volící páky. Jednotlivé režimy jsme zkoušeli na mokré louce, kde se jako nejlepší řešení nakonec ukázal základní Automatic.

Renault Captur – srovnání s konkurenty
ModelRenault Captur Helly HansenPeugeot 2008 AllureNissan Juke TeknaOpel Mokka drive!
Motor1.5 dCi1.6 e-HDI1.5 dCi1.7 CDTI
Zdvihový objem [cm3]1461156014611686
Válce/ventily4/24/44/24/4
Největší výkon [kW/min-1]66/400068/400081/400096/4000
Točivý moment [N.m/min-1]220/1750230/1750260/1750-2500300/2000-2500
Maximální rychlost [km/h]170180175184
Převodovka6DS6MA6M6A
Zrychlení 0-100 km/h [s]13,513,311,210,5
Kombinovaná spotřeba [l/100 km]3,93,83,75,3
Cena ve srovnatelné verzi [Kč]511.900472.500461.800546.900

Závěr

Z jarních dat Renaultu vyplývá, že čeští zákazníci mají největší zájem o Captur ve vyšších stupních výbavy, což dává tušit, že vrcholná edice Helly Hansen má šanci na úspěch. Automobil má vskutku co nabídnout, bohatou výbavu doplňuje líbivými optickými detaily – ostatně po “našem” Capturu se kolemjdoucí často otáčeli. Pokud majitel nebude čekat od Capturu Helly Hansen sportování (jak by naznačoval jeho název), automobil se mu odvděčí pohodlím a příjemnou jízdou. Právě na ni je nejlépe připraven – ať už motorem, který však ve vyšších otáčkách nepříjemně zní, nebo převodovkou, která s přeřazováním na jiný stupeň nijak nespěchá.

Cena Capturu Helly Hansen je ve srovnání s některými konkurenty poněkud vyšší. Nissan Juke i Peugeot 2008 jsou aktuálně v odpovídající verzi výrazně levnější a zároveň nabízejí silnější turbodiesel (byť Juke bez automatu). Captur Helly Hansen si svoji cenu ale obhájí bohatou výbavou, ideálně naladěným podvozkem nebo kvalitně působícím interiérem.

Nejlevnější verze modelu309.900 Kč (0.9 TCe/ 66 kW Life)
Základ s testovaným motorem374.900 Kč (1.5 dCi/66 kW Life)
Testovaný vůz s výbavou535.400 Kč (1.5 dCi/66 kW Helly Hansen)

Plusy

  • Atraktivní vzhled
  • Navzdory 17” kolům slušný komfort
  • Bohatá sériová výbava
  • Příjemné naladění podvozku

Minusy

  • Nepříjemný zvuk turbodieselu
  • Pomalý dvouspojkový automat

JAKE.AUTO.CZ: Vše o Renaultu Captur na jednom místě

Foto: David Rajdl
Spolupracujeme s TipCars.com

Renault Captur 1.5 dCi Helly Hansen

Cena v základní výbavě: 374 900 Kč Cena v testované výbavě: 535 400 Kč

Základní výbava:Multimediální a navigační systém R-Link, litá 17“ kola, hands-free karta Renault, dešťové a světelné čidlo, samočinná klimatizace, elektricky ovládaná, vyhřívaná a sklopná vnější zrcátka, elektrické stahování oken, zadní parkovací senzory, specifický přední a zadní spoiler v šedé Platine, koberečky, kožený volant, čtyři airbagy, palubní počítač, tempomat, přední mlhovky s přisvěcováním do zatáček.

Výbava testovaného vozu:Červená metalíza Flamme (+14.500,-), zadní parkovací kamera (+4.000,-), vyhřívaná přední sedadla (+5.000,-).

Šéfka jaderného úřadu Drábová rezignuje na funkci zastupitelky Šéfka jaderného úřadu Drábová rezignuje na funkci zastupitelky

Předsedkyně Státního úřadu pro jadernou bezpečnost Dana…

Komentář Michaela Romancova: Střet místo spolupráce. Evropa se učí Komentář Michaela Romancova: Střet místo spolupráce. Evropa se učí

První zahraniční cesta prezidenta Trumpa vedla na Blízký…

Dopravní podnik v Praze loni vydělal téměř dvě miliardy Dopravní podnik v Praze loni vydělal téměř dvě miliardy

Pražský dopravní podnik (DPP) hospodařil v minulém roce…

Každý desátý zubař je z Ukrajiny. Teď budou muset projít zkouškou v češtině Každý desátý zubař je z Ukrajiny. Teď budou muset projít zkouškou v češtině

Zubní lékaři, kteří vystudovali mimo Evropskou unii,…

 
Technické údaje
Motor Renault Captur 1.5 dCi Helly Hansen
Typ motoru: přeplňovaný vznětový
Válce / ventily: 4 / 2
Zdvihový objem (ccm): 1461
Nejvyšší výkon (kW / ot/min): 66 / 4000
Nejvyšší toč. moment (Nm / ot/min): 220 / 1750
Provozní vlastnosti
Maximální rychlost (km/h): 170
Zrychlení 0 - 100 km/h (s): 13.5
Spotřeba město/mimo/kombi (l/100 km): 4.6 / 3.6 / 3.9
Emise CO2:103
Rozměry a hmotnosti
Zavaz. prostor - sedadla/sklopena (l): 377 / 1235
Objem nádrže (l):45
Pohotovostní hm. / nosnost (kg): 1288 / 475
Rozměr pneu:205/55 R 17
rozměry vozu
Rozměry dle nákresu - vnější rozměry
a) délka (mm): 4122
b) šířka (mm): 1778
c) výška (mm): 1566
d) rozvor (mm): 2606
e) rozchod vpředu (mm): 1531
f) rozchod vzadu (mm): 1516
Rozměry dle nákresu - vnitřní rozměry
g) podélný prostor vpředu min/max (mm): 860 / 1040
h) podélný prostor vzadu min/max (mm): 600 / 800
i) výška nad sedadlem - vpředu (mm): 1010
j) výška nad sedadlem - vzadu (mm):890
k) šířka vpředu (mm): 1380
l) šířka vzadu (mm): 1380
délka sedáku vpředu (mm): 470
délka sedáku vzadu (mm): 500
výška opěradla vpředu (mm): 650
výška opěradla vzadu (mm): 560
místo vzadu pod předním sedadlem: Ano
 

Přidat názorDiskuse: Renault Captur 1.5 dCi Helly Hansen – Ve…







Doporučujeme
Špatné držení volantu vás může přijít draho. Podívejte se, jak je to správně! Špatné držení volantu vás může přijít draho. Podívejte se, jak je to správně!

Správné držení volantu je pro bezpečné řízení automobilu…

Vodík kontra akumulátor: Proč je vodík na ústupu? Vodík kontra akumulátor: Proč je vodík na ústupu?

Ještě před deseti lety byl vodík coby palivo v kurzu.…

 

AutoRevue
Škoda pečuje také o superb. Má lepší navigaci a masážní sedačku Škoda pečuje také o superb. Má lepší navigaci a masážní sedačku

Škoda připravila pro svoji vlajkovou loď nové prvky do…

6 otázek a odpovědí o pokutách v cizině. Taxy dosáhnou i 200 000 Kč 6 otázek a odpovědí o pokutách v cizině. Taxy dosáhnou i 200 000 Kč

Tuzemský automotoklub ÚAMK připravil před nadcházející…

 




Poprvé za volantem Renaultu Captur. Initiale Paris je vážně luxus! Poprvé za volantem Renaultu Captur. Initiale Paris je vážně luxus!

Nejprodávanější malé SUV v Evropě přijíždí na trh v…

Modernizovaný Renault Captur má český ceník. Přijíždí i jako luxusní Initiale Paris Modernizovaný Renault Captur má český ceník. Přijíždí i jako luxusní Initiale Paris

Nabídka motorů se v rámci modernizace nezměnila, sestava…

 



 
Policejní BMW i8 mělo nehodu. Víme, jak dopadlo

Policejní BMW i8 mělo nehodu. Víme, jak dopadlo

Dnes 10:58

Policie ČR měla BMW i8 testovat půl roku a ujet s ním 20.000 kilometrů. Kvůli nehodě se však byl test přerušen.




Blesk.cz

V úterý se budeme cítit až na 36 °C. A bouřky mohou ženám uspíšit porod

V úterý se budeme cítit až na 36 °C. A bouřky mohou…

Úterý bude tím nejteplejším a nejvíce zátěžovým dnem týdne. Vysoké teploty a výskyt bouřek v odpoledních…

Expřítelkyně Langerové Špátová porodila dceru! Otcem je o 35 let starší kameraman

Expřítelkyně Langerové Špátová porodila dceru! Otcem…

Režisérka Olga Špátová (33) před týdnem přivedla na svět dceru, která dostala jméno po své babičce,…

 

iSport.cz

Grandiózní loučení. Pospěchovi tleskal celý stadion i soupeři, trenér brečel

Grandiózní loučení. Pospěchovi tleskal celý stadion…

Byla to grandiózní rozlučka s profesionální kariérou. Když šel opavský obránce Zdeněk Pospěch v 90. minutě…

Zábranský vzpomíná na NHL: Jak mě poslali naschvál na Gretzkyho

Zábranský vzpomíná na NHL: Jak mě poslali naschvál…

Majitel brněnské Komety Libor Zábranský je českým fanouškům dnes známý jako šéf současného mistra, a těm trochu…

 

Reflex.cz

Policisté nabourali nadupané BMW za čtyři miliony, jezdilo jen pár týdnů

Policisté nabourali nadupané BMW za čtyři miliony,…

Policisté v noci na dnešek havarovali s autem BMW i8, které má policie zapůjčené a které stojí čtyři miliony…

Dočkají se fanoušci hokeje druhého Nagana? Na to zapomeňte, říká komentátor Záruba

Dočkají se fanoušci hokeje druhého Nagana? Na to…

Hráči si málo věří, v tréninku se světové špičce vyrovnají, ale v zápasech jim chybí sebevědomí, říká Robert…