Test Auto.cz

Renault Captur 1.5 dCi Helly Hansen – Ve funkčním prádle

22.9. 2014
Verdikt
 

Zákazníci Renaultu Captur kupují hlavně lépe vybavené verze. Malé městské SUV je nyní láká na novou vrcholnou edici.

Renault Captur je v současnosti nejprodávanějším malým SUV na evropských trzích, v Česku se před něj dostala pouze levná Dacia Duster. Francouzský výrobce však neusíná na vavřínech a zákazníky chce nalákat na novou variantu, která je nazvaná podle norské značky Helly Hansen.

Přiznám se, že o značce Helly Hansen jsem dříve nikdy neslyšel, název mně trochu evokoval dětinské Hello Kitty, a tak jsem se poněkud obával, jaký Captur na mě v redakční garáži čeká. Outdooroví nadšenci ale vědí, že obavy byly liché – firma Helly Hansen se totiž proslavila funkčním sportovním oblečením.

obrázek [600 x 316]  

Právě na outdoorový vzhled Captur Helly Hansen sází. Zatímco základní model je ryze městským prostředkem, vzhled Helly Hansen chce automobil přiblížit drsnějším SUV. Příliš se mu to ale nedaří. Auto sice dostalo ochranné kryty nárazníků, jejich jednoduché zpracování (nejsou hliníkové, ale plastové), sedmnáctipalcová lesklá kola a celkový vzhled dávají jasně najevo, že verze Helly Hansen je spíše funkční městská obuv než trekkingová bota do hor.

Psali jsme: Renault Captur Helly Hansen dostal hezčí kabát a pomocníka do terénu

Helly Hansen stojí na vrcholu nabídky Capturu. Na první pohled se může zdát zvláštní, že prodeje má podpořit drahá verze, Renault ale ví, jak své zákazníky nalákat. Z dat automobilky vyplývá, že klienti Capturu mají největší zájem o lépe vybavené verze. Často žádaná je i dvoubarevná karoserie, která u tohoto provedení rovněž nechybí.

Sedačky skoro jako z Ferrari

Vnitřek verze Helly Hansen je ve znamení spíše bohaté výbavy než designových změn. Proti nižšímu stupni vůz navíc disponuje zadními parkovacími čidly, elektricky sklápěnými zrcátky a multimediálním systémem R-Link s navigací TomTom. Systém ovládaný přes sedmipalcový displej reaguje na pokyny rychle, jeho ovládání je intuitivní. Grafika je sice jednodušší, ale dobře čitelná. Šikovná je možnost nastavení domovské stránky, při běžné jízdě může být na obrazovce zobrazena mapa navigace spolu s daty z autorádia, případně ještě další informace.

Hlavní designovou novinkou Capturu Helly Hansen je speciální čalounění tvořené funkčním prodyšným textilem známým z batohů, podobné řešení používá i Ferrari 458 Speciale. Koženkové bočnice nejsou příliš výrazné, sedačky ale posádku obstojně podrží. Zatímco nižší verze je vybavena měnitelnými potahy sedadel, speciální čalounění verze Helly Hansen tuto možnost nenabízí. Naopak rozměrný „šuplík“ před spolujezdcem nebo gumičky místo kapes na zadní straně opěradel zůstaly zachovány. Černou plochu palubní desky opticky rozbíjí dekor evokující karbonová vlákna a rozzařují červené detaily. Opět by se dalo spekulovat o inspiraci značkou Ferrari, červená barva ale ve skutečnosti odkazuje na logo firmy Helly Hansen.

obrázek [600 x 359]  

Řidič ocení volant s ideálně tlustým věncem nebo dobře čitelné přístroje s výrazným digitálním rychloměrem. Výhrady však máme k ukazateli ekologické jízdy – vážně je nutné, aby na dálnici nebo při prudším zrychlování na řidiče svítila výrazná žlutá kontrolka? Renault sice tvrdí, že je ukazatel možné prostřednictvím multimediálního systému vypnout, tuhle možnost jsme ale v menu hledali marně. O ovládání pod volantem před časem kolega psal sáhodlouhé elaboráty, osobně mně ale nevadilo. Zvyknout si však musíte na umístění ovladače tempomatu – skrývá se u ruční brzdy, zcela mimo zorné pole řidiče.

Pohodář tělem i duší

Pod kapotou testovaného Capturu Helly Hansen pracoval známý vznětový čtyřválec 1.5 dCi o výkonu 66 kW a točivém momentu 220 N.m, který je jediným turbodieselem v nabídce. Captur už jsme s tímto agregátem vyzkoušeli, zatímco v předchozím testu jsme jezdili s vozem s pětistupňovým manuálem, tentokrát jsme sáhli po šestistupňové dvouspojkové převodovce EDC, dodávané za příplatek 35.000 Kč. Daná konfigurace je v současnosti ta vůbec nejdražší.

Otestovali jsme: Renault Captur 1.5 dCi – Le Qashqai (+ video)

Automaty u běžných vozů obecně myslí na pohodlí řidiče a EDC v Capturu na tom není jinak. Svižnější jízda se automobilu příčí, turbodieselový Captur s dvouspojkou je velký pohodář. To je způsobeno nižším výkonem motoru a dvouspojkovou převodovkou, která si nenechá vnutit dynamičtější jízdu.

EDC navíc nedisponuje sportovním módem, manuální režim tu sice je, ale tak nějak z nutnosti – automobilu chybějí páčky pod volantem. Převodovce navíc trvá, než na manuální pokyn řidiče zareaguje. Jakmile šofér zvolí jenom o trochu rychlejší tempo, převodovka znejistí a s přeřazením čeká déle než by bylo třeba. Jednou tak motor zbytečně řve (přičemž nad 3000 min -1 je zvuk turbodieselu opravdu nepříjemný), jindy zase řidiči při výjezdu ze zatáčky chybí točivý moment, protože si převodovka nepodřadila.

Během klidné jízdy je ale chování převodovky na velikou jedničku – plynulost řazení je na špičkové úrovni, převodovka nemění zběsile jednotlivé stupně. EDC pouze potřebuje razantnější sešlápnutí pedálu plynu, aby se rozhodla podřadit, což je ještě znatelnější při zapnutém módu Eco.

obrázek [600 x 375]  

Pokud tedy řidič opustí choutky na sportovnější jízdu, Captur se mu odvděčí příjemným svezením. Ostatně ani motor není určen na nějaké velké dovádění – na běžné jezdění ale jeho 66 kW stačí, pouze v táhlých kopcích je třeba podřadit. Spotřeba se během týdenního testování ustálila na slušných 5,6 l na 100 km. Díky 45litrové nádrži je tak vznětový Captur schopen ujet bez natankování 800 kilometrů.

Podvozek je naladěný ideálním způsobem – není ani příliš měkký, ani příliš tvrdý. Captur se v zatáčkách sice mírně zhoupne, řidiči ale stále nabízí dostatečnou jistotu. Nerovnosti filtruje s jemným zhoupnutím, při přejezdu větších hrbolů se však ozývají hlučnější rázy. Ve vyšších rychlostech automobil překvapí tichostí – posádku neotravuje aerodynamický hluk, pouze při akceleraci je slyšet hrubší zvuk vznětové patnáctistovky.

Součástí výbavy Capturu Helly Hansen je také systém kontroly trakce Expended Grip s třemi režimy nastavení. Módy Non-grip road, All-roads a Automatic se nastavují otočným kolečkem u volící páky. Jednotlivé režimy jsme zkoušeli na mokré louce, kde se jako nejlepší řešení nakonec ukázal základní Automatic.

Renault Captur – srovnání s konkurenty
ModelRenault Captur Helly HansenPeugeot 2008 AllureNissan Juke TeknaOpel Mokka drive!
Motor1.5 dCi1.6 e-HDI1.5 dCi1.7 CDTI
Zdvihový objem [cm3]1461156014611686
Válce/ventily4/24/44/24/4
Největší výkon [kW/min-1]66/400068/400081/400096/4000
Točivý moment [N.m/min-1]220/1750230/1750260/1750-2500300/2000-2500
Maximální rychlost [km/h]170180175184
Převodovka6DS6MA6M6A
Zrychlení 0-100 km/h [s]13,513,311,210,5
Kombinovaná spotřeba [l/100 km]3,93,83,75,3
Cena ve srovnatelné verzi [Kč]511.900472.500461.800546.900

Závěr

Z jarních dat Renaultu vyplývá, že čeští zákazníci mají největší zájem o Captur ve vyšších stupních výbavy, což dává tušit, že vrcholná edice Helly Hansen má šanci na úspěch. Automobil má vskutku co nabídnout, bohatou výbavu doplňuje líbivými optickými detaily – ostatně po “našem” Capturu se kolemjdoucí často otáčeli. Pokud majitel nebude čekat od Capturu Helly Hansen sportování (jak by naznačoval jeho název), automobil se mu odvděčí pohodlím a příjemnou jízdou. Právě na ni je nejlépe připraven – ať už motorem, který však ve vyšších otáčkách nepříjemně zní, nebo převodovkou, která s přeřazováním na jiný stupeň nijak nespěchá.

Cena Capturu Helly Hansen je ve srovnání s některými konkurenty poněkud vyšší. Nissan Juke i Peugeot 2008 jsou aktuálně v odpovídající verzi výrazně levnější a zároveň nabízejí silnější turbodiesel (byť Juke bez automatu). Captur Helly Hansen si svoji cenu ale obhájí bohatou výbavou, ideálně naladěným podvozkem nebo kvalitně působícím interiérem.

Nejlevnější verze modelu309.900 Kč (0.9 TCe/ 66 kW Life)
Základ s testovaným motorem374.900 Kč (1.5 dCi/66 kW Life)
Testovaný vůz s výbavou535.400 Kč (1.5 dCi/66 kW Helly Hansen)

Plusy

  • Atraktivní vzhled
  • Navzdory 17” kolům slušný komfort
  • Bohatá sériová výbava
  • Příjemné naladění podvozku

Minusy

  • Nepříjemný zvuk turbodieselu
  • Pomalý dvouspojkový automat

JAKE.AUTO.CZ: Vše o Renaultu Captur na jednom místě

Foto: David Rajdl
Spolupracujeme s TipCars.com

Renault Captur 1.5 dCi Helly Hansen

Cena v základní výbavě: 374 900 Kč Cena v testované výbavě: 535 400 Kč

Základní výbava:Multimediální a navigační systém R-Link, litá 17“ kola, hands-free karta Renault, dešťové a světelné čidlo, samočinná klimatizace, elektricky ovládaná, vyhřívaná a sklopná vnější zrcátka, elektrické stahování oken, zadní parkovací senzory, specifický přední a zadní spoiler v šedé Platine, koberečky, kožený volant, čtyři airbagy, palubní počítač, tempomat, přední mlhovky s přisvěcováním do zatáček.

Výbava testovaného vozu:Červená metalíza Flamme (+14.500,-), zadní parkovací kamera (+4.000,-), vyhřívaná přední sedadla (+5.000,-).

Trump couvá. Chce zrušit hlasování o konci Obamacare Trump couvá. Chce zrušit hlasování o konci Obamacare

Americký prezident Donald Trump požádal šéfa Sněmovny…

Počet prodejců léčiv prudce roste, medikamenty lze koupit už i na benzinkách Počet prodejců léčiv prudce roste, medikamenty lze koupit už i na benzinkách

Loni přibylo 409 nových prodejních míst vyhrazených léčiv…

Republikánům se úsilí zrušit Obamacare výrazně komplikuje Republikánům se úsilí zrušit Obamacare výrazně komplikuje

Šéf Sněmovny reprezentantů amerického Kongresu Paul Ryan…

 
Technické údaje
Motor Renault Captur 1.5 dCi Helly Hansen
Typ motoru: přeplňovaný vznětový
Válce / ventily: 4 / 2
Zdvihový objem (ccm): 1461
Nejvyšší výkon (kW / ot/min): 66 / 4000
Nejvyšší toč. moment (Nm / ot/min): 220 / 1750
Provozní vlastnosti
Maximální rychlost (km/h): 170
Zrychlení 0 - 100 km/h (s): 13.5
Spotřeba město/mimo/kombi (l/100 km): 4.6 / 3.6 / 3.9
Emise CO2:103
Rozměry a hmotnosti
Zavaz. prostor - sedadla/sklopena (l): 377 / 1235
Objem nádrže (l):45
Pohotovostní hm. / nosnost (kg): 1288 / 475
Rozměr pneu:205/55 R 17
rozměry vozu
Rozměry dle nákresu - vnější rozměry
a) délka (mm): 4122
b) šířka (mm): 1778
c) výška (mm): 1566
d) rozvor (mm): 2606
e) rozchod vpředu (mm): 1531
f) rozchod vzadu (mm): 1516
Rozměry dle nákresu - vnitřní rozměry
g) podélný prostor vpředu min/max (mm): 860 / 1040
h) podélný prostor vzadu min/max (mm): 600 / 800
i) výška nad sedadlem - vpředu (mm): 1010
j) výška nad sedadlem - vzadu (mm):890
k) šířka vpředu (mm): 1380
l) šířka vzadu (mm): 1380
délka sedáku vpředu (mm): 470
délka sedáku vzadu (mm): 500
výška opěradla vpředu (mm): 650
výška opěradla vzadu (mm): 560
místo vzadu pod předním sedadlem: Ano
 

Přidat názorDiskuse: Renault Captur 1.5 dCi Helly Hansen – Ve…







Doporučujeme
Nové motory Mercedesu: Proč se vrací řadové šestiválce? Nová technika podrobně! Nové motory Mercedesu: Proč se vrací řadové šestiválce?

Od roku 2005 sázel Mercedes-Benz u šestiválců výhradně na…

Kontrolky v autě: Znáte jejich význam? Kontrolky v autě: Znáte jejich význam?

Co který symbol na palubní desce znamená, jsme psali již…

 

AutoRevue
Co o nás prozrazují barvy aut? Přátelští řidiči volí žlutou, sebevědomí modrou.. Co o nás prozrazují barvy aut? Přátelští řidiči volí žlutou, sebevědomí modrou..

Volba barvy laku našeho vozu prý do jisté míry souvisí s…

Vybrali jsme 10 současných aut s nejodvážnějšími světlomety a svítilnami Vybrali jsme 10 současných aut s nejodvážnějšími světlomety a svítilnami

V našem výběru najdete deset současných aut, u kterých se…

 




Facelift Renaultu Captur: Jen pár maličkostí Facelift Renaultu Captur: Jen pár maličkostí

Jednou z novinek blížícího se ženevského autosalonu bude…

Renault Kaptur oficiálně představen: Je to nafouklý Captur pro Rusko Renault Kaptur oficiálně představen: Je to nafouklý Captur pro Rusko

Nabídku Renaultu na ruském trhu rozšíří crossover Kaptur.…

 



 
Lada 2151 Classic: Takto měl v roce 2002 vypadat radikální facelift pro žigulíka!

Lada 2151 Classic: Takto měl v roce 2002 vypadat radikální facelift pro žigulíka!

Včera

V roce 2002 představil AvtoVAZ Ladu 2151 Classic. Kombi mělo nahradit beznadějně zastaralé modely 2104, 2105 a 2107. Auto se však nakonec nikdy nevyrábělo.




Blesk.cz

Český lyžař zemřel ve slovenském bufetu. Zkolaboval ve středisku Jasná

Český lyžař zemřel ve slovenském bufetu. Zkolaboval…

Horská záchranná služba na Slovensku v pátek vyrážela k českému lyžaři ve středisku Jasná. 47letý Čech tam náhle…

„Píč*vat umí každej.“ Babiš skryl před novináři snídani s kritiky

„Píč*vat umí každej.“ Babiš skryl před novináři…

Vicepremiér a šéf ANO Andrej Babiš měl v pátek posnídat s osobnostmi ze sociálních sítí. S lidmi, kteří vůči…

 

iSport.cz

Rákos: Rozhodly první dva zápasy. Prali jsme se, ale nestačilo to

Rákos: Rozhodly první dva zápasy. Prali jsme se, ale…

Chtěli titul, nemají nic. Oceláři končí sezonu ve čtvrtfinále, jako těžký favorit nezvládli sérii s Chomutovem.…

Chomutov - Třinec 5:3. Domácí senzačně obrátili a jsou v semifinále

Chomutov - Třinec 5:3. Domácí senzačně obrátili a…

Chomutov slaví historický postup do semifinále Tipsport extraligy! Ačkoliv to v šestém utkání zrovna…

 

Reflex.cz

U tureckých břehů se utopilo 12 migrantů, čtyři se pohřešují

U tureckých břehů se utopilo 12 migrantů, čtyři se pohřešují

U tureckých břehů se dnes utopilo 12 migrantů, včetně pěti dětí, poté, co se s nimi převrátil gumový člun. Další…

Babišova loterie: Jmenovat se to bude Účtenkovka, ale říkat se tomu bude Práskačka

Babišova loterie: Jmenovat se to bude Účtenkovka,…

Účtenková loterie, jejíž pomocí chce ministerstvo financí kontrolovat vydávání EET účtenek, se rozběhne v…