Legendární MPV od Volkswagenu dostane nástupce. Čerpá i ze zapomenutých konceptů
Volkswagen se nechce vzdát úspěšného rodinného modelu Touran a plánuje jeho elektrického nástupce. Novinka má vzniknout pod ID. Buzz a oslovit prakticky zaměřené zákazníky.
Se stabilně vysokou oblibou SUV se tento segment stává mimořádně obsazeným, a tím pádem i vysoce konkurenčním. Některé automobilky proto soustředí svou pozornost do klidnějších vod. Například Kia bude nadále udržovat silnou pozici v teritoriu hatchbacků, sedanů a kombíků. Po odchodu Ceedu žezlo převezme rodina K4 a elektrická alternativa EV4. Podobně smýšlí také Volkswagen, který jako jeden z mála zůstal s Touranem věrný rodinným MPV.
Touran se po dvou generacích a působení na trhu od roku 2003 pomalu loučí. Ačkoliv si jej přes záplavu nových modelů už moc nevšímáme, s celkově 2,6 miliony prodaných kusů patří k nejúspěšnějším modelům značky. Ve výsledku je pro Volkswagen důležitý podobně jako třeba Golf, takže se ho jen tak lehce nevzdá. Že bude jméno Touran žít, podporuje i vyjádření značky, že se elektrické modely vrátí k tradičním názvům.
Pokračování rodu naznačují i informace zveřejněné na portálu AutoCar. Podle nich se Volkswagen intenzivně zabývá myšlenkou vývoje elektrického MPV, situovaného pod ID. Buzz. Ten je vedle praktického vozu také stylovkou, takže prostor pro menší a cenově dostupnější model tu je. Perspektivu má nejen v Evropě, ale i v Číně, kde značka svádí boj s domácí konkurencí.
Zdroje s přímou vazbou na interní dění prozradily, že zaměstnanci ze skladu odvezli několik konceptů do centrály ve Wolfsburgu. To jen odráží, jak nadčasové ve své době byly. Řeč je pravděpodobně o devět let staré studii Budd-e nebo o Bulli z roku 2011. Tato dvojice by odpovídala i rozměry, protože Budd-e měří na délku 4,6 metru a Bulli dokonce 3,99 metru. ID. Buzz se standardním rozvorem měří 4712 mm. Navíc Budd-e je založený na platformě MEB, která po několika evolucích bude základem i pro budoucí cenově dostupné elektromobily. Ve hře je i alternativa v podobě platformy SSP.
Výše zmíněné studie budou pravděpodobně formovat i základní proporce. Předpokládá se, že stejně jako ID. Buzz bude menší MPV definovat nízká podlaha, vysoká střecha a kola co nejdále v rozích karoserie pro maximalizaci vnitřního prostoru.
Novinka by měla mít posuvné dveře, ale otázkou zůstává, zda zůstane u tradiční koncepce, nebo se pustí do futuristického pojetí, jak předvedla studie Volkswagen Sedric Concept z roku 2018. Ta světu prezentovala protilehle se rozevírající dveře bez prostředního sloupku. Zeekr tento koncept proměnil v realitu skrze model Mix nabízený v Číně.

Nového modelu bychom se mohli dočkat za dva až tři roky. Současný Touran startuje na ceně 849.900 Kč s motorem 1.5 TSI o výkonu 110 kW. Alternativou je dvoulitrový diesel naladěný na 90 a 110 kW. Zážehová verze má možnost manuální i automatické převodovky. Slabší diesel je pouze s manuálem, zatímco silnější jen se sedmirychlostním DSG.
Zdroj: AutoCar I Video: auto.cz