Test Auto.cz

Kia Optima Plug-in Hybrid – Napravení reputace?

14.12. 2016
Verdikt
 

Hybridní varianta minulé generace Kia Optima to v našem testu dost „schytala“. Dokáže nový plug-in hybrid obhájit vysokou pořizovací cenu? A je slibovaná spotřeba 1,6 l/100 km v praxi vůbec dosažitelná?

Kia si už s příchodem hybridní varianty minulé generace sedanu Optima připsala zajímavé prvenství: u jediného modelu nabídla zážehový, vznětový i hybridní pohon, na což v rámci mainstreamových značek dokázal odpovědět pouze Volkswagen a Ford. A dlužno dodat, že se značným časovým odstupem. Doba se ale změnila a „pouhé“ full-hybridní systémy se zejména ve větších modelech tolik nevyplácejí. Stačí totiž přidat větší akumulátor a zásuvku pro připojení nabíjecího kabelu a máte plug-in hybrid schopný jezdit za méně než dva litry benzinu. V přesně stanoveném měřicím cyklu, samozřejmě. Z luxusních značek dnes tvoří výjimku snad jenom japonský Lexus, který full-hybridy považuje za náhradu turbodieselů.

Kiu Optima Hybrid jsme na Auto.cz testovali už začátkem roku 2013, díru do světa ale zrovna neudělala. Kritizovali jsme vysokou základní cenu a také spotřebu paliva, která má být u hybridů na prvním místě, o horší využitelnosti vnitřního prostoru kvůli zástavbě akumulátoru nemluvě. Nový plug-in hybrid v řadě případů není revoluční – stojí ještě více než hybrid minulé generace (cenový rozdíl činí téměř čtvrt milionu korun,plug-in hybrid pořídíte nejméně za 1.149.980 Kč, což málo opravdu není) a omezení prostoru je stále citelné, zvětšil se však výkon hybridní soustavy a kombinovaná spotřeba je třetinová. Výrobce udává 1,6 l + 12,2 kWh/100 km! Bude to ale na obhájení existence stačit?

Ekologie na úkor krásy

Automobilky své hybridní modely od těch konvenčních rády vzhledově odlišují a Optima Plug-in Hybrid je toho zářným příkladem. Zcela nový je přední nárazník, maska chladiče má aktivní lamely snižující čelní odpor vzduchu, na předních blatnících jsou výrazné plakety s nápisem „Eco plug-in“, v tom levém najdete také zásuvku pro připojení nabíjecího kabelu. Zadní nárazník má výrazně ostřejší rysy, kola jsou však v nabídce pouze jedna, litá sedmnáctipalcová s pneumatikami o rozměru 215/55 R17, a podobně jako u Toyoty Prius působí trochu zastrčeně.

Přiznám se, že po vzhledové stránce není plug-in hybridní Kia Optima zrovna mým nejoblíbenějším autem střední třídy, pro tak razantní změnu vzhledu však měla automobilka dobrý důvod: vzduch totiž karoserii mnohem lépe obtéká. Kia uvádí, že se zataženými lamelami v masce chladiče má karoserie odpor vzduchu Cd = 0,27, což je ve srovnání s konvenčním sedanem o dvě desetiny lepší hodnota. A při jízdě je to zatraceně znát. Už běžná optima se vznětovým motorem je velmi tichá a dobře odhlučněná, plug-in hybrid však vzduch protíná stejně dokonale jako čepel nože.

obrázek [600 x 336]  

Uvnitř se toho až tak moc nezměnilo, to je ale z mého pohledu jenom dobře. Vzpomínám si totiž na své první kilometry za volantem Volkswagenu Passat GTE, konkurenta plug-in hybridní Kie Optima – byl jsem udivený ze všech těch ukazatelů v přístrojovém štítu a jízdních režimů, se kterými bylo potřeba neustále pracovat, jinak vám zbyl v podstatě jenom drahý a relativně rychlý sedan. Nic podobného u optimy naštěstí nečekejte. Otáčkoměr byl nahrazen přehledným analogovým ekonoměrem, všechny důležité piktogramy jsou dostatečně velké a hezky na očích, a jedinou změnu na středové konzole představuje tlačítko pro přepínání mezi hybridním a elektrickým režimem (HEV). Žádný režim Sport, Sport+, Energy Save a já nevím co ještě, snadněji pochopitelný plug-in hybrid tady snad ještě nebyl.

Prostor pro posádku také zůstal beze změny, počítejte s vyšším posazem vpředu, daným standardně dodávaným elektrickým nastavením sedadel, minimální rezervou mezi hlavou řidiče a stropem, pohodlnými sedadly a královským místem v podélném i příčném směru. Očekávaný zádrhel však přichází po otevření víka zavazadelníku. Za zadními opěradly totiž leží lithium-polymerový akumulátor o kapacitě 9,8 kWh, který stojí za zmenšením objemu kufru z původních 510 litrů na 307 litrů.

Takhle od stolu to na žádnou tragédii nevypadá, zapomeňte však na dojezdovou rezervu a nějaký prostor zaberou také nezbytné kabely pro nabíjení – jeden s klasickou koncovkou pro běžnou domácí síť (230V), druhý se standardní evropskou koncovkou Mennekes Typ 2 pro třífázovou síť (400V). Počítejte s tím, že minimálně jeden z nich se vám bude v kufru neustále válet jenom tak bez ladu a skladu – budete jej totiž používat opravdu často.

obrázek [600 x 404]  

1/3 Pokračovat ve čtení

Spolupracujeme s TipCars.com

Kia Optima Plug-in Hybrid

Cena v základní výbavě: 1 149 980 Kč Cena v testované výbavě: 1 167 980 Kč

Základní výbava:Sedm airbagů, parkovací senzory vpředu a vzadu, aktivní maska chladiče, plně diodové hlavní světlomety, litá 17“ kola, sada na opravu pneumatik, automatická dvouzónová klimatizace, bezklíčové odemykání a startování, 8palcový displej infotainmentu, navigace, audio Harman Kardon, omezovače rychlosti, vyhřívaná a ventilovaná přední sedadla, kožené čalounění sedadel, adaptivní tempomat, 270stupňový monitorovací systém, automatické přepínání dálkových světel, aktivní systém pro jízdu v pruzích a další.

Výbava testovaného vozu:Metalíza (18.000 Kč).

Spojené státy schválily miliardový obchod, Polsku mohou prodat raketové systémy Patriot Spojené státy schválily miliardový obchod, Polsku mohou prodat raketové systémy Patriot

Americké ministerstvo zahraničí schválilo možný prodej…

Komentář Heleny Horské: Přežijeme náraz do stromu života? Komentář Heleny Horské: Přežijeme náraz do stromu života?

Osobní automobily české výroby mají ve světě pověst…

Německu hrozí předčasné volby, rozpory při vyjednávání vlády přetrvávají Německu hrozí předčasné volby, rozpory při vyjednávání vlády přetrvávají

Dalším mnohahodinovým jednáním v Berlíně pokračují…

 
Technické údaje
Motor Kia Optima Plug-in Hybrid
Typ motoru: zážehový
Válce / ventily: 4 / 4
Zdvihový objem (ccm): 1999
Nejvyšší výkon (kW / ot/min): 115 / 6000
Nejvyšší toč. moment (Nm / ot/min): 189 / 5000
Provozní vlastnosti
Maximální rychlost (km/h): 192
Zrychlení 0 - 100 km/h (s): 9.4
Spotřeba město/mimo/kombi (l/100 km): - / - / 1.6
Emise CO2:37
Rozměry a hmotnosti
Zavaz. prostor - sedadla/sklopena (l): 307 / -
Objem nádrže (l):55
Pohotovostní hm. / nosnost (kg): 1705 / 492
Rozměr pneu:215/55 R17
rozměry vozu
Rozměry dle nákresu - vnější rozměry
a) délka (mm): 4855
b) šířka (mm): 1860
c) výška (mm): 1465
d) rozvor (mm): 2805
e) rozchod vpředu (mm): 1602
f) rozchod vzadu (mm): 1609
Rozměry dle nákresu - vnitřní rozměry
g) podélný prostor vpředu min/max (mm): 910 / 1120
h) podélný prostor vzadu min/max (mm): 640 / 870
i) výška nad sedadlem - vpředu (mm): 980
j) výška nad sedadlem - vzadu (mm):950
k) šířka vpředu (mm): 1560
l) šířka vzadu (mm): 1520
délka sedáku vpředu (mm): 490
délka sedáku vzadu (mm): 480
výška opěradla vpředu (mm): 610
výška opěradla vzadu (mm): 670
místo vzadu pod předním sedadlem: Ano
 

Přidat názorDiskuse: Kia Optima Plug-in Hybrid – Napravení reputace?







Doporučujeme
Pohon všech kol je stále oblíbenější. Tohle je kompletní nabídka čtyřkolek na trhu! Pohon všech kol je stále oblíbenější. Tohle je kompletní nabídka čtyřkolek na trhu!

Jestliže před deseti lety bylo pohonem všech kol vybaveno…

Jsou české silnice nejhorší v Evropě? Tohle nám na nich nejvíce vadí! Jsou české silnice nejhorší v Evropě? Tohle nám na nich nejvíce vadí!

České silnice mají hrozný povrch a jsou špatně značené, v…

 

AutoRevue
10 spolehlivých motorů „držáků“, jejichž koupí nešlápnete vedle 10 spolehlivých motorů „držáků“, jejichž koupí nešlápnete vedle

Znáte to. Ty nejspolehlivější motory máme beztak všichni…

Ojetiny vyrobené v Česku a na Slovensku: Víme, kterým se vyhnout Ojetiny vyrobené v Česku a na Slovensku: Víme, kterým se vyhnout

Automobilovému průmyslu v České i Slovenské republice se…

 



Kia Optima Sportswagon se stává plug-in hybridem. Levná ale není Kia Optima Sportswagon se stává plug-in hybridem. Levná ale není

Nejdražší varianta Optimy Sportswagon zrychlí z 0-100…

Svezli jsme se Kiou Optima Sportwagon GT. Hot-kombi jezdí perfektně! Svezli jsme se Kiou Optima Sportwagon GT. Hot-kombi jezdí perfektně!

Kia Optima Sportwagon přináší několik zajímavých novinek.…

 



 
Povinná výbava automobilů: Má dnes vůbec smysl? A jak to funguje v zahraničí?

Povinná výbava automobilů: Má dnes vůbec smysl? A jak to funguje v zahraničí?

Dnes 08:00

Povinná výbava většinou ve voze překáží, a často v případě problémů stejně nepomůže. Má ještě v dnešní době smysl? Zeptali jsme se odborníků.




Blesk.cz

Vágner požádal svou přítelkyni o ruku! Svatba bude v Řecku

Vágner požádal svou přítelkyni o ruku! Svatba bude v Řecku

Další z klanu Vágnerů se žene do chomoutu! Syn Karla Vágnera (75) Josef (27) požádal svou německou přítelkyni…

Tragédie na panství Rothschildů: Při srážce letadla s vrtulníkem zemřeli čtyři lidé

Tragédie na panství Rothschildů: Při srážce letadla…

Zbyly jen trosky! Po srážce malého letadla s vrtulníkem v britském hrabství Buckinghamshire nedaleko obřího…

 

iSport.cz

Podruhé konec. Murray se dohodl na ukončení spolupráce s Lendlem

Podruhé konec. Murray se dohodl na ukončení…

Britský tenista Andy Murray se dohodl na ukončení spolupráce s trenérem Ivanem Lendlem. Murray o tom informoval…

Stramaccioni o využití Lafaty: Může vypomoci, ale tvoříme novou Spartu

Stramaccioni o využití Lafaty: Může vypomoci, ale…

Zvítězili, ale nadšení rozhodně nepanovalo. Po páteční výhře Sparty ve 14. kole HET ligy nad Jihlavou (1:0) se…

 

Reflex.cz

Street food v Berlíně není jen kebab. Aneb Berlín a jeho gastrozajímavosti

Street food v Berlíně není jen kebab. Aneb Berlín a…

Berlínský street food už dávno není jen turecký kebab, i když u něj to začínalo. Z mnoha silných imigračních vln…

Historik Blažek: Babiš s STB spolupracoval, je to historický fakt, měl kontrolní roli

Historik Blažek: Babiš s STB spolupracoval, je to…

Historik Petr Blažek odmítá spekulace o tom, jestli Andrej Babiš spolupracoval se Státní bezpečností. Záznamy…