Test Auto.cz

Kia Optima Plug-in Hybrid – Napravení reputace?

14.12. 2016
Verdikt
 

Hybridní varianta minulé generace Kia Optima to v našem testu dost „schytala“. Dokáže nový plug-in hybrid obhájit vysokou pořizovací cenu? A je slibovaná spotřeba 1,6 l/100 km v praxi vůbec dosažitelná?

Kia si už s příchodem hybridní varianty minulé generace sedanu Optima připsala zajímavé prvenství: u jediného modelu nabídla zážehový, vznětový i hybridní pohon, na což v rámci mainstreamových značek dokázal odpovědět pouze Volkswagen a Ford. A dlužno dodat, že se značným časovým odstupem. Doba se ale změnila a „pouhé“ full-hybridní systémy se zejména ve větších modelech tolik nevyplácejí. Stačí totiž přidat větší akumulátor a zásuvku pro připojení nabíjecího kabelu a máte plug-in hybrid schopný jezdit za méně než dva litry benzinu. V přesně stanoveném měřicím cyklu, samozřejmě. Z luxusních značek dnes tvoří výjimku snad jenom japonský Lexus, který full-hybridy považuje za náhradu turbodieselů.

Kiu Optima Hybrid jsme na Auto.cz testovali už začátkem roku 2013, díru do světa ale zrovna neudělala. Kritizovali jsme vysokou základní cenu a také spotřebu paliva, která má být u hybridů na prvním místě, o horší využitelnosti vnitřního prostoru kvůli zástavbě akumulátoru nemluvě. Nový plug-in hybrid v řadě případů není revoluční – stojí ještě více než hybrid minulé generace (cenový rozdíl činí téměř čtvrt milionu korun,plug-in hybrid pořídíte nejméně za 1.149.980 Kč, což málo opravdu není) a omezení prostoru je stále citelné, zvětšil se však výkon hybridní soustavy a kombinovaná spotřeba je třetinová. Výrobce udává 1,6 l + 12,2 kWh/100 km! Bude to ale na obhájení existence stačit?

Ekologie na úkor krásy

Automobilky své hybridní modely od těch konvenčních rády vzhledově odlišují a Optima Plug-in Hybrid je toho zářným příkladem. Zcela nový je přední nárazník, maska chladiče má aktivní lamely snižující čelní odpor vzduchu, na předních blatnících jsou výrazné plakety s nápisem „Eco plug-in“, v tom levém najdete také zásuvku pro připojení nabíjecího kabelu. Zadní nárazník má výrazně ostřejší rysy, kola jsou však v nabídce pouze jedna, litá sedmnáctipalcová s pneumatikami o rozměru 215/55 R17, a podobně jako u Toyoty Prius působí trochu zastrčeně.

Přiznám se, že po vzhledové stránce není plug-in hybridní Kia Optima zrovna mým nejoblíbenějším autem střední třídy, pro tak razantní změnu vzhledu však měla automobilka dobrý důvod: vzduch totiž karoserii mnohem lépe obtéká. Kia uvádí, že se zataženými lamelami v masce chladiče má karoserie odpor vzduchu Cd = 0,27, což je ve srovnání s konvenčním sedanem o dvě desetiny lepší hodnota. A při jízdě je to zatraceně znát. Už běžná optima se vznětovým motorem je velmi tichá a dobře odhlučněná, plug-in hybrid však vzduch protíná stejně dokonale jako čepel nože.

obrázek [600 x 336]  

Uvnitř se toho až tak moc nezměnilo, to je ale z mého pohledu jenom dobře. Vzpomínám si totiž na své první kilometry za volantem Volkswagenu Passat GTE, konkurenta plug-in hybridní Kie Optima – byl jsem udivený ze všech těch ukazatelů v přístrojovém štítu a jízdních režimů, se kterými bylo potřeba neustále pracovat, jinak vám zbyl v podstatě jenom drahý a relativně rychlý sedan. Nic podobného u optimy naštěstí nečekejte. Otáčkoměr byl nahrazen přehledným analogovým ekonoměrem, všechny důležité piktogramy jsou dostatečně velké a hezky na očích, a jedinou změnu na středové konzole představuje tlačítko pro přepínání mezi hybridním a elektrickým režimem (HEV). Žádný režim Sport, Sport+, Energy Save a já nevím co ještě, snadněji pochopitelný plug-in hybrid tady snad ještě nebyl.

Prostor pro posádku také zůstal beze změny, počítejte s vyšším posazem vpředu, daným standardně dodávaným elektrickým nastavením sedadel, minimální rezervou mezi hlavou řidiče a stropem, pohodlnými sedadly a královským místem v podélném i příčném směru. Očekávaný zádrhel však přichází po otevření víka zavazadelníku. Za zadními opěradly totiž leží lithium-polymerový akumulátor o kapacitě 9,8 kWh, který stojí za zmenšením objemu kufru z původních 510 litrů na 307 litrů.

Takhle od stolu to na žádnou tragédii nevypadá, zapomeňte však na dojezdovou rezervu a nějaký prostor zaberou také nezbytné kabely pro nabíjení – jeden s klasickou koncovkou pro běžnou domácí síť (230V), druhý se standardní evropskou koncovkou Mennekes Typ 2 pro třífázovou síť (400V). Počítejte s tím, že minimálně jeden z nich se vám bude v kufru neustále válet jenom tak bez ladu a skladu – budete jej totiž používat opravdu často.

obrázek [600 x 404]  

1/3 Pokračovat ve čtení

Spolupracujeme s TipCars.com

Kia Optima Plug-in Hybrid

Cena v základní výbavě: 1 149 980 Kč Cena v testované výbavě: 1 167 980 Kč

Základní výbava:Sedm airbagů, parkovací senzory vpředu a vzadu, aktivní maska chladiče, plně diodové hlavní světlomety, litá 17“ kola, sada na opravu pneumatik, automatická dvouzónová klimatizace, bezklíčové odemykání a startování, 8palcový displej infotainmentu, navigace, audio Harman Kardon, omezovače rychlosti, vyhřívaná a ventilovaná přední sedadla, kožené čalounění sedadel, adaptivní tempomat, 270stupňový monitorovací systém, automatické přepínání dálkových světel, aktivní systém pro jízdu v pruzích a další.

Výbava testovaného vozu:Metalíza (18.000 Kč).

Byznys těžby ropy z americké břidlice se dostal do zlomového bodu Byznys těžby ropy z americké břidlice se dostal do zlomového bodu

Revoluce v oblasti těžby ropy z břidlic v USA se dostala…

K prodeji ArcelorMittal Ostrava má dojít ještě letos, říkají odboráři K prodeji ArcelorMittal Ostrava má dojít ještě letos, říkají odboráři

Hutní podnik ArcelorMittal Ostrava (AMO), který chce…

Libeňský most se má zbourat, rozhodli pražští radní Libeňský most se má zbourat, rozhodli pražští radní

Pražští radní podpořili zbourání Libeňského mostu. Na…

 
Technické údaje
Motor Kia Optima Plug-in Hybrid
Typ motoru: zážehový
Válce / ventily: 4 / 4
Zdvihový objem (ccm): 1999
Nejvyšší výkon (kW / ot/min): 115 / 6000
Nejvyšší toč. moment (Nm / ot/min): 189 / 5000
Provozní vlastnosti
Maximální rychlost (km/h): 192
Zrychlení 0 - 100 km/h (s): 9.4
Spotřeba město/mimo/kombi (l/100 km): - / - / 1.6
Emise CO2:37
Rozměry a hmotnosti
Zavaz. prostor - sedadla/sklopena (l): 307 / -
Objem nádrže (l):55
Pohotovostní hm. / nosnost (kg): 1705 / 492
Rozměr pneu:215/55 R17
rozměry vozu
Rozměry dle nákresu - vnější rozměry
a) délka (mm): 4855
b) šířka (mm): 1860
c) výška (mm): 1465
d) rozvor (mm): 2805
e) rozchod vpředu (mm): 1602
f) rozchod vzadu (mm): 1609
Rozměry dle nákresu - vnitřní rozměry
g) podélný prostor vpředu min/max (mm): 910 / 1120
h) podélný prostor vzadu min/max (mm): 640 / 870
i) výška nad sedadlem - vpředu (mm): 980
j) výška nad sedadlem - vzadu (mm):950
k) šířka vpředu (mm): 1560
l) šířka vzadu (mm): 1520
délka sedáku vpředu (mm): 490
délka sedáku vzadu (mm): 480
výška opěradla vpředu (mm): 610
výška opěradla vzadu (mm): 670
místo vzadu pod předním sedadlem: Ano
 

Přidat názorDiskuse: Kia Optima Plug-in Hybrid – Napravení reputace?







Doporučujeme
Že jsou moderní auta blbuvzdorná? Těmito věcmi si auto ničíte, aniž o tom víte Že jsou moderní auta blbuvzdorná? Těmito věcmi si auto ničíte, aniž o tom víte

Automobil je dnes čistě spotřební záležitostí. V…

Jsou české silnice nejhorší v Evropě? Tohle nám na nich nejvíce vadí! Jsou české silnice nejhorší v Evropě? Tohle nám na nich nejvíce vadí!

České silnice mají hrozný povrch a jsou špatně značené, v…

 

AutoRevue
Technická data VW Touareg 3.0 TDI: Jak si stojí proti Q7? Technická data VW Touareg 3.0 TDI: Jak si stojí proti Q7?

Nový Touareg se svými technickými údaji přichází až nyní.

Jak by vypadala nová 9-5, kdyby Saab nezkrachoval? Grafik tvrdí, že takto! Jak by vypadala nová 9-5, kdyby Saab nezkrachoval? Grafik tvrdí, že takto!

Trocha fantazie a vzpomínky na letecký design Saabu jsou…

 



Omlazená Kia Optima míří do Ženevy. I se dvěma novými motory Omlazená Kia Optima míří do Ženevy. I se dvěma novými motory

Kia Optima prošla faceliftem, což se kromě drobných změn…

Kia Optima Sportswagon se stává plug-in hybridem. Levná ale není Kia Optima Sportswagon se stává plug-in hybridem. Levná ale není

Nejdražší varianta Optimy Sportswagon zrychlí z 0-100…

 



 
Mercedes-Maybach Ultimate Luxury oficiálně. Přivítejte opulentní SUV sedan

Mercedes-Maybach Ultimate Luxury oficiálně. Přivítejte opulentní SUV sedan

Dnes 10:48

Už před premiérou Mercedes tvrdil, že pro Peking chystaný koncept bude kombinovat prvky SUV a sedanů. Nyní už víme, co tím myslel!




Blesk.cz

Valentin trpí leukemií, na obličeji nosí roušku. Policie mu za to chtěla napařit pokutu

Valentin trpí leukemií, na obličeji nosí roušku.…

Rakouská policie chtěla uložit pokutu 80 eur (přes 2000 Kč) muži, který na ulici nosil lékaři předepsanou…

Jak to, že Kate 7 hodin po porodu vypadá odpočatě? Byl to hypnoporod

Jak to, že Kate 7 hodin po porodu vypadá odpočatě?…

Celý svět netrpělivě očekával narození třetího potomka vévodkyně Kate a prince Williama. Jen pár hodin po porodu…

 

iSport.cz

Program MS v hokeji 2018:  kompletní rozpis zápasů, skupiny, play off

Program MS v hokeji 2018: kompletní rozpis zápasů,…

Rok 2018 přináší sportovním fanouškům jeden vrchol za druhým. Po únorové olympiádě v Jižní Koreji odstartuje v…

Kincl přijal Vémolovu výzvu na souboj. Terminátor reagoval výsměšným videem

Kincl přijal Vémolovu výzvu na souboj. Terminátor…

Takhle živo na poli českého MMA už dlouho nebylo. Před několika dny vyzval Karlose Vémolu na souboj Viktor…

 

Reflex.cz

Bankovkovi. Jak pořad České televize manipuluje dětmi a potlačuje v nich svobodu

Bankovkovi. Jak pořad České televize manipuluje…

Svoboda, jak víme z historie, často umírá za bouřlivého potlesku davů. A v posledních letech to můžeme sledovat…

Retro dovolená: Kam jsme jezdili za totáče a co si tam lze užít dnes?

Retro dovolená: Kam jsme jezdili za totáče a co si…

Kam jsme mohli za totáče? Se zavařeným vepřovým do Jugošky, k Balatonu nebo Rumunska. Dříve pro nás tahle místa…