Test Auto.cz

Kia Optima Plug-in Hybrid – Napravení reputace?

14.12. 2016
Verdikt
 

Hybridní varianta minulé generace Kia Optima to v našem testu dost „schytala“. Dokáže nový plug-in hybrid obhájit vysokou pořizovací cenu? A je slibovaná spotřeba 1,6 l/100 km v praxi vůbec dosažitelná?

Kia si už s příchodem hybridní varianty minulé generace sedanu Optima připsala zajímavé prvenství: u jediného modelu nabídla zážehový, vznětový i hybridní pohon, na což v rámci mainstreamových značek dokázal odpovědět pouze Volkswagen a Ford. A dlužno dodat, že se značným časovým odstupem. Doba se ale změnila a „pouhé“ full-hybridní systémy se zejména ve větších modelech tolik nevyplácejí. Stačí totiž přidat větší akumulátor a zásuvku pro připojení nabíjecího kabelu a máte plug-in hybrid schopný jezdit za méně než dva litry benzinu. V přesně stanoveném měřicím cyklu, samozřejmě. Z luxusních značek dnes tvoří výjimku snad jenom japonský Lexus, který full-hybridy považuje za náhradu turbodieselů.

Kiu Optima Hybrid jsme na Auto.cz testovali už začátkem roku 2013, díru do světa ale zrovna neudělala. Kritizovali jsme vysokou základní cenu a také spotřebu paliva, která má být u hybridů na prvním místě, o horší využitelnosti vnitřního prostoru kvůli zástavbě akumulátoru nemluvě. Nový plug-in hybrid v řadě případů není revoluční – stojí ještě více než hybrid minulé generace (cenový rozdíl činí téměř čtvrt milionu korun,plug-in hybrid pořídíte nejméně za 1.149.980 Kč, což málo opravdu není) a omezení prostoru je stále citelné, zvětšil se však výkon hybridní soustavy a kombinovaná spotřeba je třetinová. Výrobce udává 1,6 l + 12,2 kWh/100 km! Bude to ale na obhájení existence stačit?

Ekologie na úkor krásy

Automobilky své hybridní modely od těch konvenčních rády vzhledově odlišují a Optima Plug-in Hybrid je toho zářným příkladem. Zcela nový je přední nárazník, maska chladiče má aktivní lamely snižující čelní odpor vzduchu, na předních blatnících jsou výrazné plakety s nápisem „Eco plug-in“, v tom levém najdete také zásuvku pro připojení nabíjecího kabelu. Zadní nárazník má výrazně ostřejší rysy, kola jsou však v nabídce pouze jedna, litá sedmnáctipalcová s pneumatikami o rozměru 215/55 R17, a podobně jako u Toyoty Prius působí trochu zastrčeně.

Přiznám se, že po vzhledové stránce není plug-in hybridní Kia Optima zrovna mým nejoblíbenějším autem střední třídy, pro tak razantní změnu vzhledu však měla automobilka dobrý důvod: vzduch totiž karoserii mnohem lépe obtéká. Kia uvádí, že se zataženými lamelami v masce chladiče má karoserie odpor vzduchu Cd = 0,27, což je ve srovnání s konvenčním sedanem o dvě desetiny lepší hodnota. A při jízdě je to zatraceně znát. Už běžná optima se vznětovým motorem je velmi tichá a dobře odhlučněná, plug-in hybrid však vzduch protíná stejně dokonale jako čepel nože.

obrázek [600 x 336]  

Uvnitř se toho až tak moc nezměnilo, to je ale z mého pohledu jenom dobře. Vzpomínám si totiž na své první kilometry za volantem Volkswagenu Passat GTE, konkurenta plug-in hybridní Kie Optima – byl jsem udivený ze všech těch ukazatelů v přístrojovém štítu a jízdních režimů, se kterými bylo potřeba neustále pracovat, jinak vám zbyl v podstatě jenom drahý a relativně rychlý sedan. Nic podobného u optimy naštěstí nečekejte. Otáčkoměr byl nahrazen přehledným analogovým ekonoměrem, všechny důležité piktogramy jsou dostatečně velké a hezky na očích, a jedinou změnu na středové konzole představuje tlačítko pro přepínání mezi hybridním a elektrickým režimem (HEV). Žádný režim Sport, Sport+, Energy Save a já nevím co ještě, snadněji pochopitelný plug-in hybrid tady snad ještě nebyl.

Prostor pro posádku také zůstal beze změny, počítejte s vyšším posazem vpředu, daným standardně dodávaným elektrickým nastavením sedadel, minimální rezervou mezi hlavou řidiče a stropem, pohodlnými sedadly a královským místem v podélném i příčném směru. Očekávaný zádrhel však přichází po otevření víka zavazadelníku. Za zadními opěradly totiž leží lithium-polymerový akumulátor o kapacitě 9,8 kWh, který stojí za zmenšením objemu kufru z původních 510 litrů na 307 litrů.

Takhle od stolu to na žádnou tragédii nevypadá, zapomeňte však na dojezdovou rezervu a nějaký prostor zaberou také nezbytné kabely pro nabíjení – jeden s klasickou koncovkou pro běžnou domácí síť (230V), druhý se standardní evropskou koncovkou Mennekes Typ 2 pro třífázovou síť (400V). Počítejte s tím, že minimálně jeden z nich se vám bude v kufru neustále válet jenom tak bez ladu a skladu – budete jej totiž používat opravdu často.

obrázek [600 x 404]  

1/3 Pokračovat ve čtení

Spolupracujeme s TipCars.com

Kia Optima Plug-in Hybrid

Cena v základní výbavě: 1 149 980 Kč Cena v testované výbavě: 1 167 980 Kč

Základní výbava:Sedm airbagů, parkovací senzory vpředu a vzadu, aktivní maska chladiče, plně diodové hlavní světlomety, litá 17“ kola, sada na opravu pneumatik, automatická dvouzónová klimatizace, bezklíčové odemykání a startování, 8palcový displej infotainmentu, navigace, audio Harman Kardon, omezovače rychlosti, vyhřívaná a ventilovaná přední sedadla, kožené čalounění sedadel, adaptivní tempomat, 270stupňový monitorovací systém, automatické přepínání dálkových světel, aktivní systém pro jízdu v pruzích a další.

Výbava testovaného vozu:Metalíza (18.000 Kč).

O krachující leteckou společnost Alitalia je obrovský zájem O krachující leteckou společnost Alitalia je obrovský zájem

Krachující italská letecká společnost Alitalia obdržela…

10 robotických startupů, kvůli kterým zaniknou pracovní místa 10 robotických startupů, kvůli kterým zaniknou pracovní místa

Robotické technologie se v mnoha oblastech používají už…

 
Technické údaje
Motor Kia Optima Plug-in Hybrid
Typ motoru: zážehový
Válce / ventily: 4 / 4
Zdvihový objem (ccm): 1999
Nejvyšší výkon (kW / ot/min): 115 / 6000
Nejvyšší toč. moment (Nm / ot/min): 189 / 5000
Provozní vlastnosti
Maximální rychlost (km/h): 192
Zrychlení 0 - 100 km/h (s): 9.4
Spotřeba město/mimo/kombi (l/100 km): - / - / 1.6
Emise CO2:37
Rozměry a hmotnosti
Zavaz. prostor - sedadla/sklopena (l): 307 / -
Objem nádrže (l):55
Pohotovostní hm. / nosnost (kg): 1705 / 492
Rozměr pneu:215/55 R17
rozměry vozu
Rozměry dle nákresu - vnější rozměry
a) délka (mm): 4855
b) šířka (mm): 1860
c) výška (mm): 1465
d) rozvor (mm): 2805
e) rozchod vpředu (mm): 1602
f) rozchod vzadu (mm): 1609
Rozměry dle nákresu - vnitřní rozměry
g) podélný prostor vpředu min/max (mm): 910 / 1120
h) podélný prostor vzadu min/max (mm): 640 / 870
i) výška nad sedadlem - vpředu (mm): 980
j) výška nad sedadlem - vzadu (mm):950
k) šířka vpředu (mm): 1560
l) šířka vzadu (mm): 1520
délka sedáku vpředu (mm): 490
délka sedáku vzadu (mm): 480
výška opěradla vpředu (mm): 610
výška opěradla vzadu (mm): 670
místo vzadu pod předním sedadlem: Ano
 

Přidat názorDiskuse: Kia Optima Plug-in Hybrid – Napravení reputace?







Doporučujeme
Když policista řídí provoz na křižovatce. Víte, co znamenají jeho gesta? Když policista řídí provoz na křižovatce. Víte, co znamenají jeho gesta?

Policista řídící provoz na křižovatce mnohé řidiče mate.…

Víte, jaké palivo v zahraničí natankovat? A jak se vyznat v označení Gazole či Senza Plombo? Víte, jaké palivo v zahraničí natankovat? A jak se vyznat v označení Gazole či Senza Plombo?

Ne ve všech státech Evropské unie se nafta označuje jako…

 

AutoRevue
V německé studii spolehlivosti aut letos uspěly výrobky z Česka a SR V německé studii spolehlivosti aut letos uspěly výrobky z Česka a SR

Prémiové značky, jako například BMW či Audi letos…

Víme, jaká ojetá auta se v Česku prodávají... Jsou čím dál starší Víme, jaká ojetá auta se v Česku prodávají... Jsou čím dál starší

Společnost Cebia analyzovala současnou podobu trhu s…

 



Kia Optima Sportswagon se stává plug-in hybridem. Levná ale není Kia Optima Sportswagon se stává plug-in hybridem. Levná ale není

Nejdražší varianta Optimy Sportswagon zrychlí z 0-100…

Svezli jsme se Kiou Optima Sportwagon GT. Hot-kombi jezdí perfektně! Svezli jsme se Kiou Optima Sportwagon GT. Hot-kombi jezdí perfektně!

Kia Optima Sportwagon přináší několik zajímavých novinek.…

 



 
S Peugeotem 308 GTi na okruhu Ascari: Skvělá mechanická práce i jedno překvapení

S Peugeotem 308 GTi na okruhu Ascari: Skvělá mechanická práce i jedno překvapení

Včera

Peugeot nedávno modernizoval model 308 a nezapomněl ani na ostrou verzi GTi. Technicky se nezměnila, a jak jsme zjistili ve Španělsku, ani to nebylo potřeba.




Blesk.cz

Tajemný tvor zaplavil pobřeží Kalifornie. Jsou jich tisíce a znemožňují rybolov

Tajemný tvor zaplavil pobřeží Kalifornie. Jsou jich…

Obyvatelé Kalifornie nebyli v červencových vedrech jediní, kdo zaplavil pláž podél severního pobřeží. Oceán v…

Počasí s Honsovou: Tropy podusí Česko i o víkendu. Pak přijdou hromy a blesky

Počasí s Honsovou: Tropy podusí Česko i o víkendu.…

O víkendu se vyšplhají teploty na 30 °C. Počítat ale musíme i s bouřkami, které budou v některých částech…

 

iSport.cz

PŘESTUPY ONLINE: Žádný Fribourg, Řepík jde ze Sparty do Slovanu

PŘESTUPY ONLINE: Žádný Fribourg, Řepík jde ze Sparty…

ONLINE | První máj je lásky čas, ale pro hokejové fanoušky také dnem prvních oficiálních přestupů. Právě 1.…

Boasson Hagen unikl a na Tour slaví! Před časovkou drží náskok Froome

Boasson Hagen unikl a na Tour slaví! Před časovkou…

Nejdelší etapu letošní Tour de France vyhrál po 222,5 kilometrech Edvald Boasson Hagen. Norský cyklista zaútočil…

 

Reflex.cz

Příběh dojemné fotografie Marlene Dietrichové poklekající před ruským spisovatelem Paustovským

Příběh dojemné fotografie Marlene Dietrichové…

Marlene Dietrichová byla celosvětově známou a uznávanou herečkou a zpěvačkou. Konstantin Paustovskij byl ruský a…

Další katoličtí pedofilové: Prověřme všechny církevní školy!

Další katoličtí pedofilové: Prověřme všechny církevní školy!

Zase praskl jeden skandál o laskavosti a dobrotě katolických pedofilů. Tentokrát se vyjevilo, že v Řezně…