Kia Sportage 2,0 CRDi AT (135 kW) – Žilinský vrchol

Kia Sportage 2,0 CRDi AT (135 kW) – Žilinský vrchol

 
 

135 kW je v kompaktním SUV už vysoký nadstandard. Kia s takovým motorem pro Sportage čekala, ale teď už je tady jako pomyslná špička žilinské produkce.

Od prvního testu nové Kie Sportage uplynul rok a čtvrt. Kromě designu jsme tehdy oceňovali úsporný a nečekaně pružný motor. Jednalo se o dvoulitrový turbodiesel se 100 kW, víc tehdy Kia, na rozdíl od sesterského Hyundaie, nenabízela.

Během uplynulého roku ale došlo ke změně. V ceníku Sportage se objevil dvoulitr, který dosahuje 135 kW a v kombinaci s automatickou převodovkou nabídne až 392 Nm (jinak 383 Nm). Právě automatu a nejsilnějšímu dvoulitrovému turbodieselu na trhu patří dnešní test.

obrázek [600 x 377]  

Automat se ovládá klasickou pákou, která má všechny polohy seřazené v přímce. Pádla pod volantem nehledejte. Nakonec v autě, které míří na ženy a muže vyžadující od SUV bezstarostnou ovladatelnost, je zbytečné něco takového mít. K vynucení volby převodu stačí sekvenční řazení v kulise automatu.

V kontrastu s aktuálními trendy převodovka bohatě využívá služeb hydrodynamického měniče, který důsledně vyhlazuje změny převodu a motor při pružném zrychlení posílá do vyšších otáček.

Překvapuje dynamika, i když mnohé napoví už tovární údaje o jízdních výkonech. Maximum 195 km/h a akcelerace z klidu na 100 km/h za 9,8 sekundy totiž odpovídá dvoulitrovými dieselovým kombi.

Především v kontrastu s nedávno testovanými VW Tiguan 2,0 TDI o výkonu 125 kW a Chevroletem Captiva 2,2 VCDi se 135 kW vynikne, jak dobré jízdní dynamiky dosahuje nejsilnější Sportage.

obrázek [600 x 353]  

Vyrovnanost chodu odpovídá požadavkům doby. Motor posádku příliš neobtěžuje svým hlukem a kabina je velmi dobře izolována od vibrací. Zrovna tak není agregátu co vytknout v oblasti průběhu a dostupnosti točivého momentu. Síla motoru přichází plynule a rychle, jakékoliv případné nedostatky spolehlivě smaže automatická převodovka.

Velké auto s pohonem všech kol a automatickou převodovkou není zrovna vzorem nízké spotřeby. Automat nabízí standardní režim a funkci Eco. Ta mírně utlumí reakce motoru a horlivost podřazování, v praxi jsme ale v obou stavech jezdili po městě kolem 10 litrů.

To není zrovna málo, ale proti konkurenci se jedná o dobrý výsledek. Mimo město se lze pohybovat s šestilitrovou spotřebou, ustálených 100 km/h znamená 6,1 l/100 km a otáčky motoru na 1800 min-1. Ve 130 km/h pak Kia spotřebuje 8,8 l/100 km a točí 2300 min-1.

Kdo staví na první místo jízdu v SUV bez starostí o řazení, tomu nemohou tyto výsledky vadit. Těm, kteří chtějí nižší spotřebu, nemůžeme než doporučit manuální převodovku. Nakonec i sama automobilka ji v homologačních údajích přiznává skoro o 20 % nižší spotřebu.

obrázek [600 x 304]  

O novém motoru bylo řečeno vše podstatné, pojďme si ještě zopakovat, jaké další dojmy Sportage zanechává.

Design funguje dnes stejně dobře jako před rokem. Bílá barva dá dobře vyniknout rafinovaným detailům, jako je opakovaný motiv tygřího nosu – nejen na masce chladiče, ale také v horní hraně čelního okna nebo na pátých dveřích. Módní pásky diod pro denní svícení se i dnes často draze připlácí, u Sportage jsou od prostřední výbavy Comfort standardem.

Testované provedení Comfort Plus nabízí téměř vše, co řidič i jeho spolujezdci potřebují k bezproblémovému životu. Nechybí tempomat, Bluetooth, dvouzónová klimatizace ani v neprémiových vozech stále unikátní vyhřívání předních i zadních sedadel.

obrázek [600 x 370]  

Interiér přináší kvalitní design, bytelné provedení a přiměřený vnitřní prostor. Hlavní nedostatek je zřejmý – kdo nemá rád stísněnější pocit, nebude se ve Sportage cítit dvakrát pohodlně. Slavné to není hlavně s výhledem šikmo vzad, komplikací je i vysoká spodní hrana bočních oken. Při vjezdu do podzemních garáží nebo na placené parkoviště je potřeba se přes ni ohýbat k ovládacímu panelu závory.

Záď ukrývá zavazadlový prostor se slušným objemem 465 litrů. Nebýt plnohodnotné rezervy, byl by zavazadelník ještě větší, takto leží jeho podlaha zbytečně vysoko. Majitel se může alespoň utěšovat dostatkem místa pro lékárničku a spoustu dalších nezbytných i zbytných drobností.

obrázek [600 x 362]  

Kia Sportage je silným hráčem mezi kompaktními SUV a téměř 1200 nově registrovaných aut za první tři čtvrtletí dávají tomuto tvrzení za pravdu. Nejsilnější motor v nabídce není tím, co by lákalo davy do showroomů Kie. Tabulkové srovnání i reálný provoz ale ukazují, že Sportage má co nabídnout i těm, kdo hledají v daném segmentu špičkové parametry.

První cena vozu419.980,- Kč (Active 1,6 GDI/99 kW)
První cena vozu s testovanou motorizací689.980,- Kč (Comfort Plus 2,0 CRDi/135 kW)
Základní cena testovaného vozu689.980,- Kč (Comfort Plus 2,0 CRDi/135 kW)
Cena testovaného vozu vč. příplatků729.980,- Kč (Comfort Plus 2,0 CRDi/135 kW AT)

Plusy

  • Tichý a výkonný motor
  • Stabilní a relativně komfortní podvozek
  • Pocit z řízení
  • Pohodlná sedadla s dobrým bočním vedením
  • Kvalita zpracování
  • Slušivá bílá barva bez příplatku

Minusy

  • Horší výhled vpřed, šikmo i dozadu
  • Vyšší spotřeba než s manuální převodovkou
  • Automatické stahování elektrických oken jen u řidiče směrem dolů
  • Vysoko umístěná podlaha zavazadlového prostoru
  • Zvedání zádě při brzdění
Spolupracujeme s TipCars.com

Kia Sportage 2,0 CRDi AT (135 kW)

Cena v základní výbavě: 689 980 Kč Cena v testované výbavě: 729 980 Kč

Základní výbava:Stabilizační systém, šest airbagů, projektorové světlomety, LED denní světla, střešní ližiny, 17palcová litá kola, plnohodnotná rezerva, dvouzónová klimatizace, centrální zamykání, dálkový ovladač, sklopný klíč, alarm, rádio s CD/MP3/USB, ovládání rádia na volantu, Bluetooth, vyhřívaná přední a zadní sedadla, tempomat, palubní počítač, kůží potažený volant, samostmívací vnitřní zrcátko, vnější zrcátka elektricky sklopná s integrovanými blikači, dešťový senzor a další.

Výbava testovaného vozu:Automatická převodovka (40.000,-).

Řidiči autobusů budou stávkovat. Chtějí dostat víc Řidiči autobusů budou stávkovat. Chtějí dostat víc

Stávka řidičů linkových autobusů kvůli nízkým mzdám se…

Chovanec se dohodl s Babišem. Platy policistů a hasičů porostou Chovanec se dohodl s Babišem. Platy policistů a hasičů porostou

Policisté, hasiči, celníci či vězeňští dozorci si od…

Fotokvíz: Poznáte lokomotivy, které křižují Českou republiku? Fotokvíz: Poznáte lokomotivy, které křižují Českou republiku?

Lachtan,Laminátka,Brejlovec, Bardotka, Plecháč, Krokodýl,…

Jaderný obr, který chtěl dostavět Temelín, vyhlásil bankrot Jaderný obr, který chtěl dostavět Temelín, vyhlásil bankrot

Americký dodavatel jaderných technologií Westinghouse…

 
Technické údaje
Motor Kia Sportage 2,0 CRDi AT (135 kW)
Typ motoru: přeplňovaný vznětový
Válce / ventily: 4 / 4
Zdvihový objem (ccm): 1995
Nejvyšší výkon (kW / ot/min): 135 / 4000
Nejvyšší toč. moment (Nm / ot/min): 392 / 1800 - 2500
Provozní vlastnosti
Maximální rychlost (km/h): 195
Zrychlení 0 - 100 km/h (s): 9.8
Spotřeba město/mimo/kombi (l/100 km): 9.1 / 6 / 7.1
Rozměry a hmotnosti
Zavaz. prostor - sedadla/sklopena (l): 564 / 1353
Objem nádrže (l):58
Pohotovostní hm. / nosnost (kg): 1676 / 464
Rozměr pneu:225/60 R17
rozměry vozu
Rozměry dle nákresu - vnější rozměry
a) délka (mm): 4440
b) šířka (mm): 1855
c) výška (mm): 1635
d) rozvor (mm): 2640
e) rozchod vpředu (mm): 1618
f) rozchod vzadu (mm): 1619
Rozměry dle nákresu - vnitřní rozměry
g) podélný prostor vpředu min/max (mm): 800 / 970
h) podélný prostor vzadu min/max (mm): 660 / 900
i) výška nad sedadlem - vpředu (mm): 1010
j) výška nad sedadlem - vzadu (mm):900
k) šířka vpředu (mm): 1510
l) šířka vzadu (mm): 1460
délka sedáku vpředu (mm): 530
délka sedáku vzadu (mm): 490
výška opěradla vpředu (mm): 640
výška opěradla vzadu (mm): 630
místo vzadu pod předním sedadlem: Ano
Hodnocení Kia Sportage 2,0 CRDi AT (135 kW)
Interiér, řízení
Kvalita dílenského zpracování interiéru: 9
Kvalita sedadel (délka sedáku, boční vedení):
Palubní deska - design funkčnost: 8
Prostor na zadních sedadlech - nohy: 9
Prostor na zadních sedadlech - hlava: 8
Odkládací plochy: 7
Dojem z řízení: 8
Výhled vpřed: 7
Výhled vzad: 4
Motor, převodovka
Kultivovanost chodu: 10
Tah v nižších otáčkách: 9
Výkon ve vyšších otáčkách: 8
Hlučnost v nižších otáčkách: 10
Hlučnost v vyšších otáčkách: 9
Spotřeba: 7
Odstupňování převodovky: 9
Snadnost řazení: 0
Podvozek, brzdy
Jízdní vlastnosti v běžném provozu: 8
Jízdní vlastnosti v extrému: 8
Přenos hluku do interiéru (díry ve vozovce…): 8
Přenos hnací síly na vozovku: 10
Účinnost brzd: 7
Velikost zavazadlového prostoru: 9
Prostor pro vkládání do zav. prostoru: 7
Variabilita zavazadlového prostoru: 6
Poměr cena/užitná hodnota
Poměr cena/užitná hodnota: 9
Celkové hodnocení
Celkové hodnocení - průměr: 8,12
 

Přidat názorDiskuse: Kia Sportage 2,0 CRDi AT (135 kW) –…







Doporučujeme
Nové motory Mercedesu: Proč se vrací řadové šestiválce? Nová technika podrobně! Nové motory Mercedesu: Proč se vrací řadové šestiválce?

Od roku 2005 sázel Mercedes-Benz u šestiválců výhradně na…

Kontrolky v autě: Znáte jejich význam? Kontrolky v autě: Znáte jejich význam?

Co který symbol na palubní desce znamená, jsme psali již…

 

AutoRevue
Hyundai si patentovalo motor s nestejným objemem spalovacích komor Hyundai si patentovalo motor s nestejným objemem spalovacích komor

Korejská automobilka si nechala na evropském patentovém…

Socialistické stroje: Ještě nedávno zatracované, dnes ale dobrá investice Socialistické stroje: Ještě nedávno zatracované, dnes ale dobrá investice

Protože před Sametovou revolucí u nás jezdila téměř…

 




Ojeté SUV Kia Sportage: Jezdí dobře a ještě je v záruce Ojeté SUV Kia Sportage: Jezdí dobře a ještě je v záruce

Sedmiletá záruka pomohla držet cenu ojetých aut nahoře,…

Modernizovaná Kia Sportage: Změny designu i techniky Modernizovaná Kia Sportage: Změny designu i techniky

Nejprodávanější model značky Kia prošel modernizací. SUV…

 



 
Značka Volha se vrátí. Nebude však vyrábět to, co očekáváte

Značka Volha se vrátí. Nebude však vyrábět to, co očekáváte

Dnes 11:49

Rusové chystají oživení automobilové značky Volha, luxusní limuzíny ale už vyrábět nebude.




Blesk.cz

Boeing se 141 lidmi zachvátily plameny. „Letadlo se nezastavitelně řítilo“

Boeing se 141 lidmi zachvátily plameny. „Letadlo se…

Peruánský komerční let se 141 lidmi na palubě byl nucen v noci z úterý na středu nouzově přistát poté, co se u…

Je líný, tvrdil lékař rodičům. Adámkovi (4) pak našli nevyléčitelnou nemoc

Je líný, tvrdil lékař rodičům. Adámkovi (4) pak…

Adámek (4) se narodil jako zdravý kluk a nic nenasvědčovalo tomu, že je něco v nepořádku. Když mu byly tři…

 

iSport.cz

Dojemné loučení se Strachovou! Budeš mi chybět, smutní slovenská hvězda

Dojemné loučení se Strachovou! Budeš mi chybět,…

Mají toho hodně společného. Obě už s třicítkou za zády, obě šťastně vdané, obě překonaly spoustu zdravotních i…

Zlomí rekord? Začíná hon na Neymara a spol., cena nejde pod tři miliardy

Zlomí rekord? Začíná hon na Neymara a spol., cena…

Jaro je sotva v rozpuku, světové velkokluby už se ale chystají rozbít prasátko a rozjet pořádné letní utrácení.…

 

Reflex.cz

Babiš to dal bez Andreje

Babiš to dal bez Andreje

Ministr financí Andrej Babiš jde, jak je ostatně jeho zvykem, s lidem. Sotva se rozjela EET, už se začalo v…

Meteorologové uznali nový typ mraku, pojmenovali ho „Drsňák“

Meteorologové uznali nový typ mraku, pojmenovali ho „Drsňák“

Je to jako když vzhlédnete do rozbouřeného moře. Shluky oblaků jsou malé a pravidelné a působí místy až děsivě.…