Lancia Delta 1,4T MultiAir – Oturbený obývák

Lancia Delta 1,4T MultiAir – Oturbený obývák

 
 
11.1. 2012 Michal Fokt

Delta už je konečně taková, jakou ji chtěli Italové mít - komfortní a luxusní.

Stylový italský hatchback se objevuje v našem testu teprve potřetí a vůbec poprvé s benzinovým motorem. Co je ale důležitější, premiéru si odbývá také jeho faceliftovaná varianta, která byla představena na ženevském autosalonu skoro před rokem. S potěšením je třeba konstatovat, že teď je to to pravé.

obrázek [600 x 374]  

Italská extravagance a noblesa

Lancia se rozhodla vsadit na naprosto výjimečný vzhled, jenž nemá mezi kompakty obdoby, a na interiér se silným důrazem na pocit luxusu. Díky tomu je na silnici naprosto nepřehlédnutelnou individualitou, což je nyní ještě umocněno drobnými stylistickými retušemi na přídi, které vzhledově přibližují vůz zbytku poameričtělé modelové nabídky.

Dojem luxusu v kabině navozuje nejen kombinace černé a krémové barvy a alcantary s kůží, ale také rafinovaně pojaté osvětlení, které kombinuje klasické podsvícení ovladačů s ambientním, což v kabině navozuje při jízdě za šera velmi útulnou atmosféru.

Už samotný vzhled sedadel jasně říká, že pokud hledáte sportovní svezení, tak jste nasedli úplně špatně. Boční vedení sedadel je zanedbatelné a sedák vyvolává pocit, že sedíte na vršku důkladně nafouknutého rehabilitačního míče. Výsledkem je v této třídě bezkonkurenční komfort sezení, když tedy přivřeme oči nad uzoučkou hlavovou opěrkou s vypouklým profilem styčné plochy. Zadní sedadla se vymykají běžnému standardu ještě víc. Pokud byste totiž v kompaktu rádi měli pohovku z obýváku, pak jste taky správně.

obrázek [600 x 320]  

Posezení je tam mimořádně komfortní i díky tomu, že lze polohovat opěradlo a současně posouvat obě části lenošky jako třeba v twingu. Takže pokud zrovna nevezete v kufru bagáž na týdenní dovolenou, můžete svým nohám dopřát prostorový luxus prodloužené „esklády“ nebo naopak přirazit lavici k předním sedadlům, co kolena dovolí a uvolnit místo v kufru nějakému trošku většímu nákupu u Prady. Škoda, že to má hlava cestujících vzadu k čalounění stropu hodně blízko, ale mafiánští bossové ve filmech stejně většinou bývají malí a obtloustlí…

Řidičovy ovládací prvky pak skvěle se zbytkem kabiny ladí – volant má dost velký průměr a řadicí páky má nejraději, když se na ni moc nesahá. Její tvar není moc ergonomický a dráhy jsou přesné, ale kostrbaté.

Slušný kompromis

Nemůže být pochyb o tom, že nejlepším motorem pro deltu bude 1.8T se šestistupňovým automatem, nicméně námi testovaný 1.4T MultiAir bude představovat dobrou kombinaci vlastností, hodných kompaktu s tímto pojetím – absence hluku a vibrací, velmi slušná dynamika rozumná pořizovací cena.

MultiAiry už nás mnohokrát přesvědčily o své vyspělosti a v lancii tomu není jinak. Malý čtyřválec spolupracuje bez protestů od 1500 otáček, svižně akceleruje ale až kolem 2500 ot/min, pak ale už máte k dispozici široké pásmo více než 3500 otáček, kdy se chová naprosto čítankově. Prodleva turbodmychadla je minimální, turboefektu nulový a motůrek má dost síly nejen na pružné zrychlování bez nutnosti používat ten patvar mezi sedadly, tak při předjíždění ve vyšších otáčkách. Čtrnáctistovka totiž ztrácí dech až za hranicí 6200 otáček.

Je také velmi dobře odhlučněna, takže pohodu na palubě ani v nejmenším neruší. Vůbec se ale tentokráte nepředvedla při měření spotřeby. Při jízdě stovkou jsme z palubního počítače odečetli při 2250 otáčkách spotřebu 6,6 l a při dálničních 130 km/h byla ručka otáčkoměru těsně pod 3000, což je opravdu sympaticky dlouhý „cestovní převod, nicméně spotřeba tomu neodpovídala – 8,8 l je opravdu hodně.

Konečně komfort!

Ačkoli ve výčtu změn, provedených v rámci faceliftu, není o modifikacích podvozku ani čárka, je očividné, že filozofii „zatloukat, zatloukat, zatloukat“ nerazí jen Dr. Plzák. Naladění podvozku je totiž oproti dosavadním zkušenostem příslovečným nebem oproti chodskému hudebnímu nástroji.

Jízda s deltou je i nadále velmi plavná a též došlo k potlačení náklony v zatáčkách, současně se však a to je nejdůležitější, dramaticky zlepšila kvalita jízdy. Lancia přestala mlátit a rázovat na nerovnostech a zkulturnil se i zvukový doprovod při přejezdu menších nerovností, které překovává tak nějak „pevněji“. Sice v tomto ohledu nepředstavuje lídra segmentu, ale posádka rozhodně netrpí. A to je zjištění naprosto klíčové, protože právě bídný jízdní komfort byl největší slabinou tohoto na pohodlí silně orientovaného modelu.

I nadále ale platí, že se vůz s nedotáčivým charakterem šasi nejlépe cítí na rovných úsecích, v zatáčkách je nesvůj a působí toporně a na nerovnostech v zatáčce občas znervózní. Největším nepřítelem choutek na svižnější svezení je sice přesné, ale trestuhodně přeposilované řízení, s nímž je při ostřejší jízdě prakticky nemožné udržet hatchback v požadovaném směru.

Klaplo to

Sice to tři roky trvalo, ale nyní delta skutečně má na to, aby oslovila klientelu, na kterou je mířená. Těm teď už nenabízí iluzi luxusně působícího kompaktu, ale skutečně komfortní a útulný obýváček na kolech, jenž majiteli(ce) zajistí jak pozornost okolí, tak dobrý vnitřní pocit, že se nenechal(a) nalákat na pěkný design, ale že vůz opravdu dokáže splnit to, co slibuje. Na druhou stranu je třeba počítat s tím, že Lancia chce do „lepší společnosti“ a za své auto si nechá zaplatit více, než dnes bývá obvyklé.

obrázek [600 x 421]  

První cena vozu399.900,- Kč (Delta Silver, 1.4T, 88 kW)
První cena vozu s testovanou motorizací472.900,- Kč (Delta Gold, 1.4T MA, 103 kW)
Základní cena testovaného vozu 472.900,- Kč (Delta Gold, 1.4T MA, 103 kW)
Cena testovaného vozu vč. příplatků554.300,- Kč (Delta Gold, 1.4T MA, 103 kW)

Plusy

  • Atraktivní design
  • Noblesně působící interiér
  • Komfortní sedadla
  • Prostor pro nohy vzadu
  • Dobré odhlučnění motoru
  • Pružný a výkonný motor

Mínusy

  • Omezené místo pro hlavu vzadu
  • Přeposilované řízení
  • Absence bočního vedení sedadel
  • Velká spotřeba paliva
  • Vyšší cena
Spolupracujeme s TipCars.com

Lancia Delta 1.4T MultiAir

Cena v základní výbavě: 540 000 Kč Cena v testované výbavě: 621 400 Kč

Základní výbava:Autorádio s CD a MP3, stabilizační systém a Hill Holder, el. ovládaná a vyhřívaná zpětná zrcátka se sklápěním, posilovač řízení, lakovaná zrcátka, klimatizace, mlhovky se systémem Cornering, dálkové odemykání, nastavitelná bederní opěrka, přední, boční a hlavové airbagy, el. ovládání bočních oken, loketní opěrka s klimatizovaným boxem, posuvná zadní sedadla s nastavitelným sklonem opěradla, výškově nastavitelné sedadlo řidiče a spolujezdce, třetí hlavová opěrka, interiér v kůži/alcantaře, paket Komfort (zatmavená okna, zadní loketní opěrka, volant v kůži, el. ovládaná a sklopná zrcátka).

Výbava testovaného vozu:Dvouzónová automatická klimatizace (+10.000,-Kč), loketní opěrka vzadu (3000,-), tempomat (5000,-), Blue&Me (6500,-), koberečky (2500,-), 17palcová kola s pneumatikami 225/45 R17 (16.000,-), sedadla Alcantara (20.000,-), alarm (+11.400,-), zadní parkovací senzory (7.000,-).

Faltýnek: Koaliční smlouva vznikne pravděpodobně do dvou týdnů Faltýnek: Koaliční smlouva vznikne pravděpodobně do dvou týdnů

Místopředseda hnutí ANO Jaroslav Faltýnek předpokládá, že…

Bílý dům je skeptický ke slibům Kim Čong-una, píší americká média Bílý dům je skeptický ke slibům Kim Čong-una, píší americká média

Bílý dům se staví skepticky k oznámení Severní Koreje o…

V Dukovanech skončila odstávka čtvrtého bloku V Dukovanech skončila odstávka čtvrtého bloku

V jaderné elektrárně Dukovany skončila po devíti dnech…

Developeři plánují zdražení nájmů v obchodních centrech Developeři plánují zdražení nájmů v obchodních centrech

Developeři letos plánují zdražení nájmů v obchodních…

 
Technické údaje
Motor Lancia Delta 1.4T MultiAir
Typ motoru: přeplňovaný zážehový
Válce / ventily: 4 / 4
Zdvihový objem (ccm): 1368
Nejvyšší výkon (kW / ot/min): 103 / 5000
Nejvyšší toč. moment (Nm / ot/min): 230 / 1750
Provozní vlastnosti
Maximální rychlost (km/h): 203
Zrychlení 0 - 100 km/h (s): 9.2
Spotřeba město/mimo/kombi (l/100 km): 7.3 / 4.8 / 5.7
Rozměry a hmotnosti
Zavaz. prostor - sedadla/sklopena (l): 385 / 760
Objem nádrže (l):58
Pohotovostní hm. / nosnost (kg): 1320 / -
Rozměr pneu:225/45 R17
rozměry vozu
Rozměry dle nákresu - vnější rozměry
a) délka (mm): 4520
b) šířka (mm): 1797
c) výška (mm): 1499
d) rozvor (mm): 2700
e) rozchod vpředu (mm): 1538
f) rozchod vzadu (mm): 1531
Rozměry dle nákresu - vnitřní rozměry
g) podélný prostor vpředu min/max (mm): 890 / 1130
h) podélný prostor vzadu min/max (mm): 760 / 900
i) výška nad sedadlem - vpředu (mm): 1010
j) výška nad sedadlem - vzadu (mm):890
k) šířka vpředu (mm): 1485
l) šířka vzadu (mm): 1480
délka sedáku vpředu (mm): 500
délka sedáku vzadu (mm): 500
výška opěradla vpředu (mm): 650
výška opěradla vzadu (mm): 560
místo vzadu pod předním sedadlem: Ano
Hodnocení Lancia Delta 1.4T MultiAir
Interiér, řízení
Kvalita dílenského zpracování interiéru: 8
Kvalita sedadel (délka sedáku, boční vedení):
Palubní deska - design funkčnost: 9
Prostor na zadních sedadlech - nohy: 10
Prostor na zadních sedadlech - hlava: 5
Odkládací plochy: 8
Dojem z řízení: 6
Výhled vpřed: 8
Výhled vzad: 7
Motor, převodovka
Kultivovanost chodu: 9
Tah v nižších otáčkách: 9
Výkon ve vyšších otáčkách: 8
Hlučnost v nižších otáčkách: 10
Hlučnost v vyšších otáčkách: 9
Spotřeba: 6
Odstupňování převodovky: 10
Snadnost řazení: 7
Podvozek, brzdy
Jízdní vlastnosti v běžném provozu: 9
Jízdní vlastnosti v extrému: 6
Přenos hluku do interiéru (díry ve vozovce…): 8
Přenos hnací síly na vozovku: 10
Účinnost brzd: 8
Velikost zavazadlového prostoru: 8
Prostor pro vkládání do zav. prostoru: 7
Variabilita zavazadlového prostoru: 9
Poměr cena/užitná hodnota
Poměr cena/užitná hodnota: 6
Celkové hodnocení
Celkové hodnocení - průměr: 7,92
 

Přidat názorDiskuse: Lancia Delta 1,4T MultiAir – Oturbený obývák







Doporučujeme
Že jsou moderní auta blbuvzdorná? Těmito věcmi si auto ničíte, aniž o tom víte Že jsou moderní auta blbuvzdorná? Těmito věcmi si auto ničíte, aniž o tom víte

Automobil je dnes čistě spotřební záležitostí. V…

Jsou české silnice nejhorší v Evropě? Tohle nám na nich nejvíce vadí! Jsou české silnice nejhorší v Evropě? Tohle nám na nich nejvíce vadí!

České silnice mají hrozný povrch a jsou špatně značené, v…

 

AutoRevue
V garáži Elona Muska zůstala jen dvě klasická auta. E-Type a lidový vůz V garáži Elona Muska zůstala jen dvě klasická auta. E-Type a lidový vůz

V losangeleském domě Elona Muska za v přepočtu 350…

TEST VW Arteon 2.0 TSI DSG 4Motion: Poslední funkční období TEST VW Arteon 2.0 TSI DSG 4Motion: Poslední funkční období

Nebude trvat dlouho a Arteon přenechá „funkci“ vlajkové…

 



Ojetá Lancia Delta (844): Druhá míza pro italskou avantgardu Ojetá Lancia Delta (844): Druhá míza pro italskou avantgardu

Ojetá Lancia Delta představuje zajímavou alternativu k…

Lancia Delta letos končí, Voyager dostane ještě rok Lancia Delta letos končí, Voyager dostane ještě rok

Že se Lancia stane značkou jednoho modelu na jednom trhu,…

 



 
Pokuty za kamery v autech: Nečernobílý svět

Pokuty za kamery v autech: Nečernobílý svět

Dnes 15:11

Záběry kamer z předního skla auta mohou představovat důležitý důkaz při hledání viníka nehody. Umístění záznamového zařízení ale musí splňovat přísné regule, jinak hrozí sankce. A v cizině jsou mnohdy ještě přísnější.




Blesk.cz

Je to jako rozebrat rozhlednu na Petříně, zlobí se majitelé horské dráhy. Končí po 44 letech

Je to jako rozebrat rozhlednu na Petříně, zlobí se…

Do konce června mají návštěvníci Výstaviště v Praze-Holešovicích poslední šanci svézt se na legendární horské…

Radost v královské rodině: Pippa čeká první dítě!

Radost v královské rodině: Pippa čeká první dítě!

Dosud všichni soustředili pozornost na její zadeček, kterým oslnila na svatbě své slavnější sestry, vévodkyně…

 

iSport.cz

Program MS v hokeji 2018:  kompletní rozpis zápasů, skupiny, play off

Program MS v hokeji 2018: kompletní rozpis zápasů,…

Rok 2018 přináší sportovním fanouškům jeden vrchol za druhým. Po únorové olympiádě v Jižní Koreji odstartuje v…

ONLINE: Česko - Rusko 2:0. Domácí v trháku, tečí se prosadil Stránský

ONLINE: Česko - Rusko 2:0. Domácí v trháku, tečí se…

Čeští hokejisté se už jako jistí vítězové loučí s domácími Carlson Hockey Games v Pardubicích. Od 14:20 se…

 

Reflex.cz

Legendární pařížský hotel Ritz prodal 10 tisíc kusů nábytku a doplňků, vzpomínky na Hemingwaye či Coco Chanel jsou pryč

Legendární pařížský hotel Ritz prodal 10 tisíc kusů…

Legendární pařížský hotel Ritz hostil od svého otevření v roce 1898 mnoho významných hostů. Například amerického…

Mexiko zakázalo prodej Barbie, která vypadá jako Frida Kahlo. Právo na její tvář má podle soudu jen rodina

Mexiko zakázalo prodej Barbie, která vypadá jako…

Letos v březnu přesně na Mezinárodní den žen uvedla společnost Mattel, která vyrábí legendární panenku Barbie,…