Test Auto.cz

Lexus RC 200t (180 kW) – Sportovcem jen na oko

4.5. 2016
Verdikt
 

Lexus v poslední době zdůrazňuje svůj sportovní styl. Kupé RC 200t je ale sporťák jen svým vzezřením, jinak je to velice komfortní auto.

Značka Lexus v minulosti možná trochu tápala ve svém směřování, od příchodu nového prezidenta značky ale sází na sportovní image s cílem vyvolávat emoce. Právě kvůli tomu luxusní divize Toyoty rozšiřuje své zastoupení mezi kupé. Ještě než se v příštím roce dočkáme kupé vyšší střední třídy LC, vyzkoušeli jsme o segment menší RC.

Kupé ale už dávno nejsou jen o silných motorech pod kapotou, a proto Lexus vedle vrcholného RC F s pětilitrovým osmiválcem pod kapotou nabízí i běžné verze. Pro Lexus je již tradicí hybrid, který v tomto případě zastupuje model RC 300h, vedle něj je ale v nabídce i varianta s konvenčním pohonem, RC 200t, která je nejlevnějším modelem nabídky.

V českých prodejích Lexusu sice už dominují hybridy, za první tři měsíce roku se u nás prodalo 28 hybridních luxusů a jen šest se zážehovým motorem, u RC je ale poměr opačný. Za první čtvrtletí roku byly u nás registrovány tři benzinové kousky RC, zatímco jen jeden s hybridním pohonem. Závratné prodeje to tedy zatím zrovna nejsou...

Sportovní karoserie

Modely Lexusu kdysi bývaly svými tvary poněkud nudné a mdlé, to se ale v posledních letech postupně mění. První vlaštovkou byl v roce 2012 sportovně tvarovaný koncept LF-LC, definitivním krokem k designu vyvolávacímu emoce byl příchod Tokua Fukuičiho na pozici prezidenta značky v roce 2014, který je původem designér. Patrné je to i na designu RC, který je jakýkoliv, jen ne nezáživný.

obrázek [600 x 313]  

Přední partii dominuje mohutná maska chladiče ve tvaru přesýpacích hodin, která se spolu s rozdělenými hlavními světlomety stává charakteristickým znakem lexusů. V případě sportovně laděného paketu F Sport je mřížka v masce voštinová, což automobil opticky rozšiřuje a dále tak zvýrazňuje jeho sportovní postoj. Výrazně tvarovaná je též záď, ostře řezaná, úzká světla doplňují baculaté boky zadního nárazníku.

Komplikovaná kabina

To vnitřek se už tak sportovně netváří, vždyť tím nejsportovnějším detailem je červená kůže použitá na sedačkách testovaného exempláře. Výsledek je navíc podobně komplikovaný jako ovládání multimediálního systému auta. Palubní deska působí, jakoby ji designéři navrhovali jako pejsek s kočičkou vařili dort. V kabině jsou použity různé dekory, které se k sobě nehodí; karbonové lišty doplňuje matný leštěný hliník a chromované linky. Do jinak moderně pojatého celku příliš nezapadá ani analogový ciferník, jednotlivé linie jsou pak chaotické a nenavazují na sebe. Zkrátka mišmaš.

Ještě že použité materiály snesou nejpřísnější měřítka. Jen ten plast na středovém tunelu svým zjevem trochu zavání japonskými auty devadesátých let. Stejně tak nožní parkovací brzda není žádný zázrak moderní techniky…

Interiér ale rozhodně zaujme milovníky moderní techniky, byť ne vždy se zpracování povedlo. Moderním prvkem je jistě dotykové ovládání klimatizace, bohužel jsem se skoro nikdy netrefil na požadovanou teplotu napoprvé a po dotykovém pásku jezdil sem a tam, než jsem konečně našel to správné klima. Stejně tak touchpad na středovém panelu, který zároveň slouží jako tlačítko, ovládání multimediálního systému spíš ztěžuje, než usnadňuje. Grafika systému je navíc zastaralá a menu poněkud komplikované.

Kaplička s přístroji je tvořena displeji, což je trend poslední doby, doplněna je ale stejně jako v dalších lexusech o mechanicky se pohybující okruží, které se pohne v závislosti na zvoleném zobrazení. To se na rozdíl od mnohých jiných zmíněných detailů opravdu povedlo!

Při nastupování je potřeba počítat s nízkým posazem, typickým pro kupé. Redakční chalan Honza Mička si v tomto ohledu stěžoval na volant, který by měl nastupování paradoxně usnadňovat. Při nástupu volant zajede níže a blíže k palubní desce, což Honzovi vadilo – nemohl dát pod něj nohy. Já s tím problém neměl. Samotná sedadla se nám oběma každopádně velice líbila. Jsou pohodlná a perfektně podrží těla posádky v oblouku. Navíc v testované verzi jsou nejen vyhřívaná, ale také ventilovaná, což se v parných letních dnech bude hodit.

obrázek [600 x 404]  

Lexus RC je typické kupé s konfigurací 2+2, což samozřejmě znamená spíše nouzové zadní sedačky. Dozadu se hůře nasedá, a to přestože se přední sedadla automaticky posunou vpřed. Samotný prostor vzadu je omezený, a to především v oblasti hlavy. Důvodem je prudce se svažující střecha. Zadní sedadla tak budou podobně jako u ostatních vozů tohoto typu sloužit spíše k převážení kabelek a jiné bagáže…

Udávaný objem zavazadelníku 374 litrů je ve srovnání s německou konkurencí podprůměrný (Mercedes C nabízí 400 litrů a Audi A5 dokonce 455 litrů), že by mně ale jeho velikost zásadně omezovala, to se říct nedá. Zavazadla na prodloužený víkend se sem v pohodě vejdou, zadní sedadla lze navíc sklopit pro případ převozu rozměrnějších věcí.

1/3 Pokračovat ve čtení

Spolupracujeme s TipCars.com

Lexus RC 200t (180 kW)

Cena v základní výbavě: 1 583 000 Kč Cena v testované výbavě: 1 608 000 Kč

Základní výbava:Osm airbagů, elektricky nastavitelná a vyhřívaná vnější zpětná zrcátka, multimediální systém se sedmipalcovou dotykovou obrazovkou, elektricky nastavitelný multifunkční volant s vyhřívaným koženým věncem, elektricky ovládaná okna, automatická dvouzónová klimatizace, elektricky nastavitelná přední sedadla, adaptivní tempomat, parkovací senzory vpředu a vzadu, diodové světlomety, 19palcová kola z lehkých slitin, asistent pro jízdu v jízdním pruhu, automatické přepínání dálkových světlometů, sportovní přední sedadla s odvětráváním, sedadlo řidiče s pamětí, dešťový senzor, sledování slepého úhlu, maska chladiče s voštinovou mřížkou, frézované hliníkové pedály, adaptivní odpružení, zadní parkovací kamera, hudební systém Mark Levinson se 17 reproduktory, navigace.

Výbava testovaného vozu:Metalický lak (+25.000,-).

Hypotéky v lednu zdražily, banky mají nejméně klientů za poslední roky Hypotéky v lednu zdražily, banky mají nejméně klientů za poslední roky

Průměrná úroková sazba hypoték v lednu dále stoupla na…

Vědci zjistili, že vlci upravili své teritoriální návyky Vědci zjistili, že vlci upravili své teritoriální návyky

Vztah člověka a vlka nebyl nikdy zcela idylický. Faktem…

Zápisník Jiřího Liebreicha: Nehyzděme Václavák tramvajemi Zápisník Jiřího Liebreicha: Nehyzděme Václavák tramvajemi

Vraťme život na Václavské náměstí ovládané nyní mafií,…

Tesla má opět problém s výrobní kapacitou, nestíhá dodávat „domácí baterie“ Tesla má opět problém s výrobní kapacitou, nestíhá dodávat „domácí baterie“

Společnost Tesla nezvládá uspokojovat poptávku po svých…

 
Technické údaje
Motor Lexus RC 200t (180 kW)
Typ motoru: přeplňovaný zážehový
Válce / ventily: 4 / 4
Zdvihový objem (ccm): 1998
Nejvyšší výkon (kW / ot/min): 180 / 5800
Nejvyšší toč. moment (Nm / ot/min): 350 / 1650 - 4400
Provozní vlastnosti
Maximální rychlost (km/h): 230
Zrychlení 0 - 100 km/h (s): 7.5
Spotřeba město/mimo/kombi (l/100 km): 9.6 / 5.9 / 7.2
Emise CO2:166
Rozměry a hmotnosti
Zavaz. prostor - sedadla/sklopena (l): 374 / -
Objem nádrže (l):66
Pohotovostní hm. / nosnost (kg): 1675 / 495
Rozměr pneu:235/40 R19, 275/40 R19
rozměry vozu
Rozměry dle nákresu - vnější rozměry
a) délka (mm): 4695
b) šířka (mm): 1840
c) výška (mm): 1395
d) rozvor (mm): 2730
e) rozchod vpředu (mm): 1580
f) rozchod vzadu (mm): 1600
Rozměry dle nákresu - vnitřní rozměry
g) podélný prostor vpředu min/max (mm): 900 / 1150
h) podélný prostor vzadu min/max (mm): 500 / 770
i) výška nad sedadlem - vpředu (mm): 950
j) výška nad sedadlem - vzadu (mm):840
k) šířka vpředu (mm): 1470
l) šířka vzadu (mm): 1340
délka sedáku vpředu (mm): 490
délka sedáku vzadu (mm): 490
výška opěradla vpředu (mm): 640
výška opěradla vzadu (mm): 660
místo vzadu pod předním sedadlem: Ano
 

Přidat názorDiskuse: Lexus RC 200t (180 kW) – Sportovcem jen na oko







Doporučujeme
Ženeva 2019: Seznam premiér tradičního autosalonu už je bohatý Ženeva 2019: Seznam očekávaných premiér

Škoda Kamiq, nové BMW 3 Touring, pátá generace Renaultu…

Že jsou moderní auta blbuvzdorná? Těmito věcmi si auto ničíte, aniž o tom víte Že jsou moderní auta blbuvzdorná? Těmito věcmi si auto ničíte, aniž o tom víte

Automobil je dnes čistě spotřební záležitostí. V…

 

AutoRevue
Nový SsangYong Korando se odhaluje. Nabídne kufr o objemu 551 litrů Nový SsangYong Korando se odhaluje. Nabídne kufr o objemu 551 litrů

Ještě před oficiální premiérou v Ženevě nám SsangYong…

Ford Focus ST oficiálně: Je libo 280 benzinových, nebo 190 naftových koní? Ford Focus ST oficiálně: Je libo 280 benzinových, nebo 190 naftových koní?

Již od uvedení nového Fordu Focus vyhlížíme ostrou verzi…

 



Lexus představí v Detroitu model RC F Track Edition Lexus představí v Detroitu model RC F Track Edition

Japonský Lexus potvrdil, že v roce 2019 začne nabízet…

 



 
McLaren znovu ujistil své fandy: SUV nikdy nepostavíme!

McLaren znovu ujistil své fandy: SUV nikdy nepostavíme!

Včera

Heslem nikdy neříkej nikdy se britský výrobce supersportů neřídí. Zastoupení McLarenu totiž trvá na tom, že sportovně-užitkový vůz nikdy nenabídne.




Blesk.cz

Odborník, který se staral o Jiřího Pomeje: Bohužel, na to tableta není

Odborník, který se staral o Jiřího Pomeje: Bohužel,…

Když Jiřího Pomeje (53) opustila manželka Andrea (30), tak byl jeho velkou oporou psychiatr Jan Cimický (70).…

Byla princezna Diana (†36) těhotná s Dodim? Tajemství její smrti konečně odhaleno!

Byla princezna Diana (†36) těhotná s Dodim?…

Když v roce 1997 zemřela lady Diana (†36) v pařížském tunelu Pont D‘Alma, její náhlá smrt zavdala příčiny k…

 

iSport.cz

Koukalová namlsala fanoušky! Chystá návrat?! Motivoval ji Jágr

Koukalová namlsala fanoušky! Chystá návrat?!…

Jaromír Jágr motivátor? Pro biatlonovou královnu Gabrielu Koukalovou (29) určitě. Návrat kladenské legendy na…

Další blamáž Sparty! Fans protestovali tichem. Jejich věc, říká Pech

Další blamáž Sparty! Fans protestovali tichem.…

Dali jasně najevo svou nespokojenost. Snad poprvé v sezoně. Fanoušci Sparty jsou pravděpodobně ti nejtrpělivější…

 

Reflex.cz

Trekking do Utajené země aneb Vzhůru k nepálskému azurovému jezeru Phoksumdo

Trekking do Utajené země aneb Vzhůru k nepálskému…

Nepál každoročně uvítá statisíce trekařů, horolezců a cestovatelů. Přesto v této zemi stále najdete odlehlé…

Magistrát versus Mašínová: Na úctu k hrdinům prý nejsou peníze

Magistrát versus Mašínová: Na úctu k hrdinům prý…

Pražský magistrát odmítl exhumovat paní Zdenu Mašínovou starší ze společného hrobu, protože je to drahé a…