Test Auto.cz

Lexus RC 200t (180 kW) – Sportovcem jen na oko

4.5. 2016
Verdikt
 

Lexus v poslední době zdůrazňuje svůj sportovní styl. Kupé RC 200t je ale sporťák jen svým vzezřením, jinak je to velice komfortní auto.

Značka Lexus v minulosti možná trochu tápala ve svém směřování, od příchodu nového prezidenta značky ale sází na sportovní image s cílem vyvolávat emoce. Právě kvůli tomu luxusní divize Toyoty rozšiřuje své zastoupení mezi kupé. Ještě než se v příštím roce dočkáme kupé vyšší střední třídy LC, vyzkoušeli jsme o segment menší RC.

Kupé ale už dávno nejsou jen o silných motorech pod kapotou, a proto Lexus vedle vrcholného RC F s pětilitrovým osmiválcem pod kapotou nabízí i běžné verze. Pro Lexus je již tradicí hybrid, který v tomto případě zastupuje model RC 300h, vedle něj je ale v nabídce i varianta s konvenčním pohonem, RC 200t, která je nejlevnějším modelem nabídky.

V českých prodejích Lexusu sice už dominují hybridy, za první tři měsíce roku se u nás prodalo 28 hybridních luxusů a jen šest se zážehovým motorem, u RC je ale poměr opačný. Za první čtvrtletí roku byly u nás registrovány tři benzinové kousky RC, zatímco jen jeden s hybridním pohonem. Závratné prodeje to tedy zatím zrovna nejsou...

Sportovní karoserie

Modely Lexusu kdysi bývaly svými tvary poněkud nudné a mdlé, to se ale v posledních letech postupně mění. První vlaštovkou byl v roce 2012 sportovně tvarovaný koncept LF-LC, definitivním krokem k designu vyvolávacímu emoce byl příchod Tokua Fukuičiho na pozici prezidenta značky v roce 2014, který je původem designér. Patrné je to i na designu RC, který je jakýkoliv, jen ne nezáživný.

obrázek [600 x 313]  

Přední partii dominuje mohutná maska chladiče ve tvaru přesýpacích hodin, která se spolu s rozdělenými hlavními světlomety stává charakteristickým znakem lexusů. V případě sportovně laděného paketu F Sport je mřížka v masce voštinová, což automobil opticky rozšiřuje a dále tak zvýrazňuje jeho sportovní postoj. Výrazně tvarovaná je též záď, ostře řezaná, úzká světla doplňují baculaté boky zadního nárazníku.

Komplikovaná kabina

To vnitřek se už tak sportovně netváří, vždyť tím nejsportovnějším detailem je červená kůže použitá na sedačkách testovaného exempláře. Výsledek je navíc podobně komplikovaný jako ovládání multimediálního systému auta. Palubní deska působí, jakoby ji designéři navrhovali jako pejsek s kočičkou vařili dort. V kabině jsou použity různé dekory, které se k sobě nehodí; karbonové lišty doplňuje matný leštěný hliník a chromované linky. Do jinak moderně pojatého celku příliš nezapadá ani analogový ciferník, jednotlivé linie jsou pak chaotické a nenavazují na sebe. Zkrátka mišmaš.

Ještě že použité materiály snesou nejpřísnější měřítka. Jen ten plast na středovém tunelu svým zjevem trochu zavání japonskými auty devadesátých let. Stejně tak nožní parkovací brzda není žádný zázrak moderní techniky…

Interiér ale rozhodně zaujme milovníky moderní techniky, byť ne vždy se zpracování povedlo. Moderním prvkem je jistě dotykové ovládání klimatizace, bohužel jsem se skoro nikdy netrefil na požadovanou teplotu napoprvé a po dotykovém pásku jezdil sem a tam, než jsem konečně našel to správné klima. Stejně tak touchpad na středovém panelu, který zároveň slouží jako tlačítko, ovládání multimediálního systému spíš ztěžuje, než usnadňuje. Grafika systému je navíc zastaralá a menu poněkud komplikované.

Kaplička s přístroji je tvořena displeji, což je trend poslední doby, doplněna je ale stejně jako v dalších lexusech o mechanicky se pohybující okruží, které se pohne v závislosti na zvoleném zobrazení. To se na rozdíl od mnohých jiných zmíněných detailů opravdu povedlo!

Při nastupování je potřeba počítat s nízkým posazem, typickým pro kupé. Redakční chalan Honza Mička si v tomto ohledu stěžoval na volant, který by měl nastupování paradoxně usnadňovat. Při nástupu volant zajede níže a blíže k palubní desce, což Honzovi vadilo – nemohl dát pod něj nohy. Já s tím problém neměl. Samotná sedadla se nám oběma každopádně velice líbila. Jsou pohodlná a perfektně podrží těla posádky v oblouku. Navíc v testované verzi jsou nejen vyhřívaná, ale také ventilovaná, což se v parných letních dnech bude hodit.

obrázek [600 x 404]  

Lexus RC je typické kupé s konfigurací 2+2, což samozřejmě znamená spíše nouzové zadní sedačky. Dozadu se hůře nasedá, a to přestože se přední sedadla automaticky posunou vpřed. Samotný prostor vzadu je omezený, a to především v oblasti hlavy. Důvodem je prudce se svažující střecha. Zadní sedadla tak budou podobně jako u ostatních vozů tohoto typu sloužit spíše k převážení kabelek a jiné bagáže…

Udávaný objem zavazadelníku 374 litrů je ve srovnání s německou konkurencí podprůměrný (Mercedes C nabízí 400 litrů a Audi A5 dokonce 455 litrů), že by mně ale jeho velikost zásadně omezovala, to se říct nedá. Zavazadla na prodloužený víkend se sem v pohodě vejdou, zadní sedadla lze navíc sklopit pro případ převozu rozměrnějších věcí.

1/3 Pokračovat ve čtení

Spolupracujeme s TipCars.com

Lexus RC 200t (180 kW)

Cena v základní výbavě: 1 583 000 Kč Cena v testované výbavě: 1 608 000 Kč

Základní výbava:Osm airbagů, elektricky nastavitelná a vyhřívaná vnější zpětná zrcátka, multimediální systém se sedmipalcovou dotykovou obrazovkou, elektricky nastavitelný multifunkční volant s vyhřívaným koženým věncem, elektricky ovládaná okna, automatická dvouzónová klimatizace, elektricky nastavitelná přední sedadla, adaptivní tempomat, parkovací senzory vpředu a vzadu, diodové světlomety, 19palcová kola z lehkých slitin, asistent pro jízdu v jízdním pruhu, automatické přepínání dálkových světlometů, sportovní přední sedadla s odvětráváním, sedadlo řidiče s pamětí, dešťový senzor, sledování slepého úhlu, maska chladiče s voštinovou mřížkou, frézované hliníkové pedály, adaptivní odpružení, zadní parkovací kamera, hudební systém Mark Levinson se 17 reproduktory, navigace.

Výbava testovaného vozu:Metalický lak (+25.000,-).

Zápisník Marka Schwarzmanna: Idolové Zápisník Marka Schwarzmanna: Idolové

Znáte Dalibora? Toho s houslemi. Ve své době kradl, až se…

Letiště Praha nakoupí až 20 autobusů Cobus 3000 Letiště Praha nakoupí až 20 autobusů Cobus 3000

Do soutěže se přihlásila pouze společnost GSE Services…

Produktivita české práce klesá Produktivita české práce klesá

Růst tuzemské zaměstnanosti jde primárně na vrub profesí…

Světová banka pomáhá za zvláštních okolností Trumpovi Světová banka pomáhá za zvláštních okolností Trumpovi

Podivný vztah dcery Donalda Trumpa Ivanky a ředitele…

 
Technické údaje
Motor Lexus RC 200t (180 kW)
Typ motoru: přeplňovaný zážehový
Válce / ventily: 4 / 4
Zdvihový objem (ccm): 1998
Nejvyšší výkon (kW / ot/min): 180 / 5800
Nejvyšší toč. moment (Nm / ot/min): 350 / 1650 - 4400
Provozní vlastnosti
Maximální rychlost (km/h): 230
Zrychlení 0 - 100 km/h (s): 7.5
Spotřeba město/mimo/kombi (l/100 km): 9.6 / 5.9 / 7.2
Emise CO2:166
Rozměry a hmotnosti
Zavaz. prostor - sedadla/sklopena (l): 374 / -
Objem nádrže (l):66
Pohotovostní hm. / nosnost (kg): 1675 / 495
Rozměr pneu:235/40 R19, 275/40 R19
rozměry vozu
Rozměry dle nákresu - vnější rozměry
a) délka (mm): 4695
b) šířka (mm): 1840
c) výška (mm): 1395
d) rozvor (mm): 2730
e) rozchod vpředu (mm): 1580
f) rozchod vzadu (mm): 1600
Rozměry dle nákresu - vnitřní rozměry
g) podélný prostor vpředu min/max (mm): 900 / 1150
h) podélný prostor vzadu min/max (mm): 500 / 770
i) výška nad sedadlem - vpředu (mm): 950
j) výška nad sedadlem - vzadu (mm):840
k) šířka vpředu (mm): 1470
l) šířka vzadu (mm): 1340
délka sedáku vpředu (mm): 490
délka sedáku vzadu (mm): 490
výška opěradla vpředu (mm): 640
výška opěradla vzadu (mm): 660
místo vzadu pod předním sedadlem: Ano
 

Přidat názorDiskuse: Lexus RC 200t (180 kW) – Sportovcem jen na oko







Doporučujeme
Špatné držení volantu vás může přijít draho. Podívejte se, jak je to správně! Špatné držení volantu vás může přijít draho. Podívejte se, jak je to správně!

Správné držení volantu je pro bezpečné řízení automobilu…

Vodík kontra akumulátor: Proč je vodík na ústupu? Vodík kontra akumulátor: Proč je vodík na ústupu?

Ještě před deseti lety byl vodík coby palivo v kurzu.…

 

AutoRevue
30 ostrých hatchbacků minulosti, po kterých se nám stýská... 30 ostrých hatchbacků minulosti, po kterých se nám stýská...

Moderní doba nahrává velkým a těžkopádným čtyřkolkám a…

6 otázek a odpovědí o pokutách v cizině. Taxy dosáhnou i 200 000 Kč 6 otázek a odpovědí o pokutách v cizině. Taxy dosáhnou i 200 000 Kč

Tuzemský automotoklub ÚAMK připravil před nadcházející…

 




Jízdní dojmy: Lexus RC je sporťák s duší limuzíny Jízdní dojmy: Lexus RC je sporťák s duší limuzíny

Po uvedení ostré verze RC F přichází Lexus také s běžným…

Kupé Lexus RC dostalo nově přeplňovaný čtyřválec Kupé Lexus RC dostalo nově přeplňovaný čtyřválec

Lexus ve verzi RC 200t vozí pod kapotou dvoulitrový…

 



 
GTI Treffen Wörthersee 2017: Prohlédněte si to nejlepší ze srazu na počest Golfu GTI!

GTI Treffen Wörthersee 2017: Prohlédněte si to nejlepší ze srazu na počest Golfu GTI!

Včera

O uplynulém víkendu proběhl u rakouského jezera Wörthersee již 36. ročník legendárního srazu. Podívejte se, jak to tam vypadalo!




Blesk.cz

Slovenští filmaři po mejdanu v Cannes: Opilí se porvali s policií a skončili v base!

Slovenští filmaři po mejdanu v Cannes: Opilí se…

Po premiéře slovenského snímku Out na filmovém festivalu v Cannes se jeho tvůrci tak opili, až skončili v…

Divočina jménem Slovenský ráj: Jeden z nejkrásnějších koutů našich sousedů!

Divočina jménem Slovenský ráj: Jeden z…

Rokliny a kaňony, které jsou opatřeny žebříky, stupničkami a podobně, to je Slovenský ráj, místo, kde můžete…

 

iSport.cz

Šafářová po ošklivé prohře: Jsem na dně. Z něj vede jen cesta vzhůru

Šafářová po ošklivé prohře: Jsem na dně. Z něj vede…

PŘÍMO Z PAŘÍŽE | Nádherné tažení do pařížského finále z před dvou let vystřídal zlý sen, který Lucie Šafářová…

Kuka je ze Slavie nadšený: Poprvé mi někdo zavolal a pozval mě na zápas

Kuka je ze Slavie nadšený: Poprvé mi někdo zavolal a…

Když bývalý výborný útočník Slavie Pavel Kuka vidí, jak se z titulu radují kouč „sešívaných“ Jaroslav Šilhavý a…

 

Reflex.cz

Zákaz kouření ano, ale povolme kuřárny!

Zákaz kouření ano, ale povolme kuřárny!

Nikoliv od prvního června, jak se mylně mnozí domnívají, ale od posledního května (tedy od středy) v celé krásné…

Do Botswany za krokodýly: Když se páří čtvrttunoví predátoři, je třeba mít se na pozoru!

Do Botswany za krokodýly: Když se páří čtvrttunoví…

Botswanské léto se zbavuje posledního listí a vše začíná žloutnout. Příroda se mění a smutný pohled na…