Test Auto.cz

Lexus RC 200t (180 kW) – Sportovcem jen na oko

4.5. 2016
Verdikt
 

Lexus v poslední době zdůrazňuje svůj sportovní styl. Kupé RC 200t je ale sporťák jen svým vzezřením, jinak je to velice komfortní auto.

Značka Lexus v minulosti možná trochu tápala ve svém směřování, od příchodu nového prezidenta značky ale sází na sportovní image s cílem vyvolávat emoce. Právě kvůli tomu luxusní divize Toyoty rozšiřuje své zastoupení mezi kupé. Ještě než se v příštím roce dočkáme kupé vyšší střední třídy LC, vyzkoušeli jsme o segment menší RC.

Kupé ale už dávno nejsou jen o silných motorech pod kapotou, a proto Lexus vedle vrcholného RC F s pětilitrovým osmiválcem pod kapotou nabízí i běžné verze. Pro Lexus je již tradicí hybrid, který v tomto případě zastupuje model RC 300h, vedle něj je ale v nabídce i varianta s konvenčním pohonem, RC 200t, která je nejlevnějším modelem nabídky.

V českých prodejích Lexusu sice už dominují hybridy, za první tři měsíce roku se u nás prodalo 28 hybridních luxusů a jen šest se zážehovým motorem, u RC je ale poměr opačný. Za první čtvrtletí roku byly u nás registrovány tři benzinové kousky RC, zatímco jen jeden s hybridním pohonem. Závratné prodeje to tedy zatím zrovna nejsou...

Sportovní karoserie

Modely Lexusu kdysi bývaly svými tvary poněkud nudné a mdlé, to se ale v posledních letech postupně mění. První vlaštovkou byl v roce 2012 sportovně tvarovaný koncept LF-LC, definitivním krokem k designu vyvolávacímu emoce byl příchod Tokua Fukuičiho na pozici prezidenta značky v roce 2014, který je původem designér. Patrné je to i na designu RC, který je jakýkoliv, jen ne nezáživný.

obrázek [600 x 313]  

Přední partii dominuje mohutná maska chladiče ve tvaru přesýpacích hodin, která se spolu s rozdělenými hlavními světlomety stává charakteristickým znakem lexusů. V případě sportovně laděného paketu F Sport je mřížka v masce voštinová, což automobil opticky rozšiřuje a dále tak zvýrazňuje jeho sportovní postoj. Výrazně tvarovaná je též záď, ostře řezaná, úzká světla doplňují baculaté boky zadního nárazníku.

Komplikovaná kabina

To vnitřek se už tak sportovně netváří, vždyť tím nejsportovnějším detailem je červená kůže použitá na sedačkách testovaného exempláře. Výsledek je navíc podobně komplikovaný jako ovládání multimediálního systému auta. Palubní deska působí, jakoby ji designéři navrhovali jako pejsek s kočičkou vařili dort. V kabině jsou použity různé dekory, které se k sobě nehodí; karbonové lišty doplňuje matný leštěný hliník a chromované linky. Do jinak moderně pojatého celku příliš nezapadá ani analogový ciferník, jednotlivé linie jsou pak chaotické a nenavazují na sebe. Zkrátka mišmaš.

Ještě že použité materiály snesou nejpřísnější měřítka. Jen ten plast na středovém tunelu svým zjevem trochu zavání japonskými auty devadesátých let. Stejně tak nožní parkovací brzda není žádný zázrak moderní techniky…

Interiér ale rozhodně zaujme milovníky moderní techniky, byť ne vždy se zpracování povedlo. Moderním prvkem je jistě dotykové ovládání klimatizace, bohužel jsem se skoro nikdy netrefil na požadovanou teplotu napoprvé a po dotykovém pásku jezdil sem a tam, než jsem konečně našel to správné klima. Stejně tak touchpad na středovém panelu, který zároveň slouží jako tlačítko, ovládání multimediálního systému spíš ztěžuje, než usnadňuje. Grafika systému je navíc zastaralá a menu poněkud komplikované.

Kaplička s přístroji je tvořena displeji, což je trend poslední doby, doplněna je ale stejně jako v dalších lexusech o mechanicky se pohybující okruží, které se pohne v závislosti na zvoleném zobrazení. To se na rozdíl od mnohých jiných zmíněných detailů opravdu povedlo!

Při nastupování je potřeba počítat s nízkým posazem, typickým pro kupé. Redakční chalan Honza Mička si v tomto ohledu stěžoval na volant, který by měl nastupování paradoxně usnadňovat. Při nástupu volant zajede níže a blíže k palubní desce, což Honzovi vadilo – nemohl dát pod něj nohy. Já s tím problém neměl. Samotná sedadla se nám oběma každopádně velice líbila. Jsou pohodlná a perfektně podrží těla posádky v oblouku. Navíc v testované verzi jsou nejen vyhřívaná, ale také ventilovaná, což se v parných letních dnech bude hodit.

obrázek [600 x 404]  

Lexus RC je typické kupé s konfigurací 2+2, což samozřejmě znamená spíše nouzové zadní sedačky. Dozadu se hůře nasedá, a to přestože se přední sedadla automaticky posunou vpřed. Samotný prostor vzadu je omezený, a to především v oblasti hlavy. Důvodem je prudce se svažující střecha. Zadní sedadla tak budou podobně jako u ostatních vozů tohoto typu sloužit spíše k převážení kabelek a jiné bagáže…

Udávaný objem zavazadelníku 374 litrů je ve srovnání s německou konkurencí podprůměrný (Mercedes C nabízí 400 litrů a Audi A5 dokonce 455 litrů), že by mně ale jeho velikost zásadně omezovala, to se říct nedá. Zavazadla na prodloužený víkend se sem v pohodě vejdou, zadní sedadla lze navíc sklopit pro případ převozu rozměrnějších věcí.

1/3 Pokračovat ve čtení

Spolupracujeme s TipCars.com

Lexus RC 200t (180 kW)

Cena v základní výbavě: 1 583 000 Kč Cena v testované výbavě: 1 608 000 Kč

Základní výbava:Osm airbagů, elektricky nastavitelná a vyhřívaná vnější zpětná zrcátka, multimediální systém se sedmipalcovou dotykovou obrazovkou, elektricky nastavitelný multifunkční volant s vyhřívaným koženým věncem, elektricky ovládaná okna, automatická dvouzónová klimatizace, elektricky nastavitelná přední sedadla, adaptivní tempomat, parkovací senzory vpředu a vzadu, diodové světlomety, 19palcová kola z lehkých slitin, asistent pro jízdu v jízdním pruhu, automatické přepínání dálkových světlometů, sportovní přední sedadla s odvětráváním, sedadlo řidiče s pamětí, dešťový senzor, sledování slepého úhlu, maska chladiče s voštinovou mřížkou, frézované hliníkové pedály, adaptivní odpružení, zadní parkovací kamera, hudební systém Mark Levinson se 17 reproduktory, navigace.

Výbava testovaného vozu:Metalický lak (+25.000,-).

Z Bruselu zaznívá kritika americké daňové reformy Z Bruselu zaznívá kritika americké daňové reformy

Evropská komise varovala amerického ministra financí…

Ropný gigant Saudi Aramco chystá zvýšení investic Ropný gigant Saudi Aramco chystá zvýšení investic

Saúdskoarabský ropný koncern Saudi Aramco zvýšil plán…

Exšéf zkrachovalé bitcoinové burzy má nakročeno k desítkám miliard Exšéf zkrachovalé bitcoinové burzy má nakročeno k desítkám miliard

Věřitelé tvrdí, že strmý nárůst ceny bitcoinu způsobil,…

 
Technické údaje
Motor Lexus RC 200t (180 kW)
Typ motoru: přeplňovaný zážehový
Válce / ventily: 4 / 4
Zdvihový objem (ccm): 1998
Nejvyšší výkon (kW / ot/min): 180 / 5800
Nejvyšší toč. moment (Nm / ot/min): 350 / 1650 - 4400
Provozní vlastnosti
Maximální rychlost (km/h): 230
Zrychlení 0 - 100 km/h (s): 7.5
Spotřeba město/mimo/kombi (l/100 km): 9.6 / 5.9 / 7.2
Emise CO2:166
Rozměry a hmotnosti
Zavaz. prostor - sedadla/sklopena (l): 374 / -
Objem nádrže (l):66
Pohotovostní hm. / nosnost (kg): 1675 / 495
Rozměr pneu:235/40 R19, 275/40 R19
rozměry vozu
Rozměry dle nákresu - vnější rozměry
a) délka (mm): 4695
b) šířka (mm): 1840
c) výška (mm): 1395
d) rozvor (mm): 2730
e) rozchod vpředu (mm): 1580
f) rozchod vzadu (mm): 1600
Rozměry dle nákresu - vnitřní rozměry
g) podélný prostor vpředu min/max (mm): 900 / 1150
h) podélný prostor vzadu min/max (mm): 500 / 770
i) výška nad sedadlem - vpředu (mm): 950
j) výška nad sedadlem - vzadu (mm):840
k) šířka vpředu (mm): 1470
l) šířka vzadu (mm): 1340
délka sedáku vpředu (mm): 490
délka sedáku vzadu (mm): 490
výška opěradla vpředu (mm): 640
výška opěradla vzadu (mm): 660
místo vzadu pod předním sedadlem: Ano
 

Přidat názorDiskuse: Lexus RC 200t (180 kW) – Sportovcem jen na oko







Doporučujeme
Pohon všech kol je stále oblíbenější. Tohle je kompletní nabídka čtyřkolek na trhu! Pohon všech kol je stále oblíbenější. Tohle je kompletní nabídka čtyřkolek na trhu!

Jestliže před deseti lety bylo pohonem všech kol vybaveno…

Jsou české silnice nejhorší v Evropě? Tohle nám na nich nejvíce vadí! Jsou české silnice nejhorší v Evropě? Tohle nám na nich nejvíce vadí!

České silnice mají hrozný povrch a jsou špatně značené, v…

 

AutoRevue
Nový Mercedes-Benz CLS má české ceny. Takhle vypadá základní verze Nový Mercedes-Benz CLS má české ceny. Takhle vypadá základní verze

Třetí generace "placatého" Mercedesu dorazila na český…

Test ojetiny Škoda Citigo: Skvělé auto s jednou velkou chybou Test ojetiny Škoda Citigo: Skvělé auto s jednou velkou chybou

Ceny ojetých minivozů koncernu Volkswagen klesají pod…

 



Jízdní dojmy: Lexus RC je sporťák s duší limuzíny Jízdní dojmy: Lexus RC je sporťák s duší limuzíny

Po uvedení ostré verze RC F přichází Lexus také s běžným…

Kupé Lexus RC dostalo nově přeplňovaný čtyřválec Kupé Lexus RC dostalo nově přeplňovaný čtyřválec

Lexus ve verzi RC 200t vozí pod kapotou dvoulitrový…

 



 
Přednost zprava: Kde všude platí? A co parkoviště nebo podzemní garáže?

Přednost zprava: Kde všude platí? A co parkoviště nebo podzemní garáže?

Včera

V dnešní uspěchané době řidiči často zapomínají na základní pravidlo v silničním provozu na pozemních komunikacích, jímž je pravidlo pravé ruky, resp. přednost zprava.




Blesk.cz

Češi za měsíc prosurfují necelý 1 GB mobilních dat. Slováci jsou na tom ještě hůř

Češi za měsíc prosurfují necelý 1 GB mobilních dat.…

Tuzemští operátoři škrtí Čechy na vysokých cenách za data, proto se na mobilu surfovat bojíme a hlídáme si každý…

Vaše pleť rozhodně potřebuje masku: 6 rad, jak to dělat správně

Vaše pleť rozhodně potřebuje masku: 6 rad, jak to…

Ošetření pleťovou maskou patří mezi intenzivní kosmetické postupy, jejichž účinek je výrazný a okamžitě…

 

iSport.cz

Chelsea porazila Huddersfield 3:0. Senzační Burnley poskočilo na 4. místo

Chelsea porazila Huddersfield 3:0. Senzační Burnley…

Fotbalisté Chelsea porazili v předehrávce 17. kola anglické ligy domácí Huddersfield 3:1 a před středečním…

Pelta vystoupil: Bez někoho s koulema bychom skončili. Mám vás rád, čau

Pelta vystoupil: Bez někoho s koulema bychom…

Dění na mimořádné Valné hromadě FAČR rozčeřil Miroslav Pelta. Bývalý šéf českého fotbalu musel ve funkci skončit…

 

Reflex.cz

Prezidentský kandidát Fischer: Miloš Zeman není vhodný pro děti

Prezidentský kandidát Fischer: Miloš Zeman není…

Diplomat Pavel Fischer by se jako prezident nebál bouchnout do stolu. Miloš Zeman je podle něj málo aktivní.…

Klaus a Mečiar 25 let po rozdělení Československa: Námi nastavený model je modelem pro EU

Klaus a Mečiar 25 let po rozdělení Československa:…

Po 19 letech přijel v pondělí do Prahy někdejší několikanásobný slovenský premiér Vladimír Mečiar. Ten je…