Test Auto.cz

Mazda 2 1.5 Skyactiv-G75 Challenge – Jediná mazda do tří set

3.9. 2018
Verdikt
 

Na připomínky zákazníků, že jsou Mazdy drahé, reaguje český dovozce v případě nejmenší Mazdy 2 dvěma akčními verzemi.

Dnes je tomu třetí den, kdy všechna nová auta opouštějící výrobní linky směřující do zemí Evropské unie, musejí být homologovány podle nového měřícího cyklu WLTP (Worldwide Harmonized Light-Duty Vehicles Test). Jelikož se automobilkám nepodařilo tento termín stihnout se všemi modely, nelze v současné době některé kombinace modelů a pohonných jednotek v Evropě koupit. Příklad? Třeba druhá generace Mercedesu třídy G je proto zatím dostupná pouze se zážehovými motory.

V souladu s tím přináší pohled na stránky českého zastoupení Mazdy docela uspokojení. Chybí totiž jen malé SUV CX-3, zbytek v nabídce zatím najdete. Po zobrazení technických údajů testované dvojky se dočtete, že vůz je homologován již podle WLTP. Uvedené hodnoty spotřeby paliva jsou ale v tomto případě přepočítány v souladu s měřením dle starší metodiky NEDC.

Více výbavy za méně

Současná třetí generace Mazdy 2 (interně označená DJ) je na trhu od roku 2014. Loni na jaře prošel vůz lehkou modernizací, kterou však navenek poznal jen málokdo. Spíše měla za úkol modernizovat technologie související z bezpečností, které se mezitím uvedly na malém crossoveru CX-3. Jednalo se zejména o adaptivní diodové světlomety, které jsou ovšem dostupné jen na některých trzích. Navíc hlavní svítilny LED mají pouze dvě nejvyšší verze Revolution a Revolution Top. Zbytek má halogeny, přičemž připlatit si za LED nelze. Druhou novinku v rámci inovace představoval systém zlepšující ovladatelnost vozidla G-Vectoring Control (GVC), jenž před zatáčkou sníží točivý moment motoru, čímž podpoří lepší průjezd vozidla zatáčkou. Na rozdíl od diodových hlavních svítilen je GVC v Mazdě 2 standardem u všech verzí.

Testovaný vůz ve druhé nejnižší výbavě Challenge vyjde na 296.400 korun. Jedná se o akční cenu, neboť nejnižší varianta Emotion je méně vybavená, avšak se stejným motorem jako Challenge stojí v základu 320.400 korun. V tomto případě tedy skutečně platí, že za méně dostanete více. Co konkrétně? Třeba kožený volant nebo opěradlo zadní lavice dělené v poměru 60:40. A dále tempomat s omezovačem rychlosti. Klimatizaci mají standardně všechny Mazdy 2 ve standardu, ta testovaná Challenge a také základní Emotion si musejí vystačit pouze s manuální. Od Attraction výše je k dispozici už samočinná. Jde o rozšíření nabídky směrem dolů, neboť při zahájení prodeje vozu byla dostupná pouze ve dvou nejvyšších výbavách Revolution a Revolution Top.

obrázek [600 x 371]  

Co zůstává, je cenová politika, kdy pokud chcete konkrétní prvek výbavy, nezbude vám, než si koupit dražší a lépe vybavenou verzi. To mimo jiné znamená, že pokud jste zvyklí si auto přizpůsobit k obrazu svému, u Mazdy 2 máte jednoduše smůlu. Na druhou stranu zase výbava vozu je veskrze kompletní, a to i u základní verze.

Oproti předchůdci se výrazně zlepšila kvalita použitých materiálů v kabině. Pokud zvolíte vrcholnou verzi Revolution Top, můžete mít mimo jiné i kůži obšitou palubní desku. V testované Challenge si však musíte vystačit s plasty, které jsou však na poměry japonských aut veskrze kvalitní. V době, kdy má každé novinářské auto multifunkční rozhraní, působilo trochu nezvykle integrované autorádio, trčící z palubní desky. Mazda 2 infotainment - zde pojmenovaný HMI (Human Media Interface) a charakteristický otočným ovladačem za řadicí pákou, samozřejmě také nabízí, ale až od výbavy Attraction.

1/3 Pokračovat ve čtení

Rallye Dakar 2019
Spolupracujeme s TipCars.com

Mazda 2 1.5 Skyactiv-G75 Challenge

Cena v základní výbavě: 296 400 Kč Cena v testované výbavě: 296 400 Kč

Základní výbava:Klimatizace, palubní počítač, audio sytém 4x15 s USB, 6 airbagů, centrální zamykání s dálkovým ovládáním, systém stop-start (i-stop), G-Vectoring Control, kožený volant, opěradlo zadní lavice dělné v poměru 60:40, výškově stavitelná přední sedadla, tempomat s omezovačem rychlosti, atd.

Výbava testovaného vozu:základní

Google koupil technologii chytrých hodinek od výrobce Fossil, zaplatil téměř miliardu Google koupil technologii chytrých hodinek od výrobce Fossil, zaplatil téměř miliardu

Americký výrobce hodinek a dalších módních doplňků Fossil…

Společný podnik s českou účastí koupil solární parky v Bulharsku Společný podnik s českou účastí koupil solární parky v Bulharsku

Společnost Samsung C&T prodala svých sedm solárních…

Seat loni překonal hranici půl milionu prodaných vozů Seat loni překonal hranici půl milionu prodaných vozů

Španělská automobilka Seat překonala prodejní rekord…

Palladium je na dalším maximu, analytici ale drahému kovu příliš nevěří Palladium je na dalším maximu, analytici ale drahému kovu příliš nevěří

Burzovně nejúspěšnější kov loňského roku palladium má…

 

Štítky Mazda Testy Minivozy

Technické údaje
Motor Mazda 2 1.5 Skyactiv-G75 Challenge
Typ motoru: zážehový
Válce / ventily: 4 / 4
Zdvihový objem (ccm): 1496
Nejvyšší výkon (kW / ot/min): 55 / 6000
Nejvyšší toč. moment (Nm / ot/min): 135 / 3800
Provozní vlastnosti
Maximální rychlost (km/h): 171
Zrychlení 0 - 100 km/h (s): 12.1
Spotřeba město/mimo/kombi (l/100 km): 5.7 / 4.3 / 4.9
Emise CO2:111
Rozměry a hmotnosti
Zavaz. prostor - sedadla/sklopena (l): 280 / 887
Objem nádrže (l):44
Pohotovostní hm. / nosnost (kg): 970 / 530
Rozměr pneu:185/65 R15
rozměry vozu
Rozměry dle nákresu - vnější rozměry
a) délka (mm): 4060
b) šířka (mm): 1695
c) výška (mm): 1495
d) rozvor (mm): 2570
e) rozchod vpředu (mm): 1495
f) rozchod vzadu (mm): 1485
Rozměry dle nákresu - vnitřní rozměry
g) podélný prostor vpředu min/max (mm): 740 / 1063
h) podélný prostor vzadu min/max (mm): 615 / 881
i) výška nad sedadlem - vpředu (mm): 985
j) výška nad sedadlem - vzadu (mm):930
k) šířka vpředu (mm): 1352
l) šířka vzadu (mm): 1272
délka sedáku vpředu (mm): 480
délka sedáku vzadu (mm): 460
výška opěradla vpředu (mm): 670
výška opěradla vzadu (mm): 610
místo vzadu pod předním sedadlem: Ano
 

Přidat názorDiskuse: Mazda 2 1.5 Skyactiv-G75 Challenge –…







Doporučujeme
Pokuta za rychlost v Chorvatsku, Rakousku či Itálii. Jaký trest vám hrozí v zahraničí? Pokuta za rychlost v Chorvatsku, Rakousku či Itálii. Jaký trest vám hrozí v zahraničí?

Vysoké tresty za rychlost jako již tradičně hrozí v…

Že jsou moderní auta blbuvzdorná? Těmito věcmi si auto ničíte, aniž o tom víte Že jsou moderní auta blbuvzdorná? Těmito věcmi si auto ničíte, aniž o tom víte

Automobil je dnes čistě spotřební záležitostí. V…

 

AutoRevue
Vymysleli Passat a Golf v NDR? Wartburg 355 Coupé to naznačuje Vymysleli Passat a Golf v NDR? Wartburg 355 Coupé to naznačuje

Bývalé východní Německo si obvykle spojujeme se…

Upoutávka na nový Top Gear: Continental GT v terénu a plovoucí tuk-tuky Upoutávka na nový Top Gear: Continental GT v terénu a plovoucí tuk-tuky

V pořadí již 26. řada Top Gearu se odhaluje v první…

 



Mazda 2: Nová generace odhaluje kompletní ceník Mazda 2: Nová generace odhaluje kompletní ceník

Nejnovější malý hatchback od Mazdy láká hlavně na stylový…

Mazda 2 MPS Sedan a Mazda 2 Coupe: Jejich možná podoba Mazda 2 MPS Sedan a Mazda 2 Coupe: Jejich možná podoba

Dvojice virtuálních tunerů se pustila do tvorby možného…

 



 
Rinspeed X-Trem M.U.V. byl koncept pick-upu s „jeřábem“ a vznášedlem na korbě!

Rinspeed X-Trem M.U.V. byl koncept pick-upu s „jeřábem“ a vznášedlem na korbě!

Dnes 19:50

Jak lépe využívat ložnou plochu pick-upů, která bývá po většinu času neobsazená, ukázala v roce 1999 švýcarská firma Rinspeed Design.




Blesk.cz

Krvavá řež ve škole na Domažlicku: Žák má zraněnou hlavu, ředitel přeražený nos

Krvavá řež ve škole na Domažlicku: Žák má zraněnou…

Krev tekla na základní škole v Poběžovicích na Domažlicku. Nejdříve se servali žáci, pak měl táta kluka, který…

Tipy na víkend: Nová stezka v korunách stromů, závody na běžkách a lyžích i návrat dinosaurů

Tipy na víkend: Nová stezka v korunách stromů,…

Neseďte doma a nekoukejte se jen na televizi nebo z okna! Vyrazte ven, do přírody, za poznáním! Pokud nevíte kam…

 

iSport.cz

Jak propouštěli Svobodu: Skončil, přitom byl v Pardubicích na ledě

Jak propouštěli Svobodu: Skončil, přitom byl v…

Bývalý brankář a pardubický trenér gólmanů Adam Svoboda způsobil vážnou dopravní nehodu. Byl opilý, naměřili mu…

Plzeň - Ústí nad Labem 6:1. Trefily se ofenzivní posily Kayamba i Beauguel

Plzeň - Ústí nad Labem 6:1. Trefily se ofenzivní…

Fotbalisté Plzně porazili druholigové Ústí nad Labem 6:1 a v zimní přípravě i potřetí zvítězili. Také ve třetím…

 

Reflex.cz

Jaromír Soukup verze 2018 pro Reflex: Politické ambice určitě nemám

Jaromír Soukup verze 2018 pro Reflex: Politické…

Moderátor nespočitatelného počtu pořadů televize Barrandov Jaromír Soukup oznámil vstup do politiky a vznik…

Předchůdci análních kolíků: Rektální rozšiřovače „léčily“ pacienty ještě před 80 lety

Předchůdci análních kolíků: Rektální rozšiřovače…

Anémii, letargii, nespavost, migrény, návaly horka, hemeroidy, anorexii, nadýmání, zažívací potíže, podrážděnost…