Test Auto.cz

Mazda 2 1.5 Skyactiv-G75 Challenge – Jediná mazda do tří set

3.9. 2018
Verdikt
 

Na připomínky zákazníků, že jsou Mazdy drahé, reaguje český dovozce v případě nejmenší Mazdy 2 dvěma akčními verzemi.

Dnes je tomu třetí den, kdy všechna nová auta opouštějící výrobní linky směřující do zemí Evropské unie, musejí být homologovány podle nového měřícího cyklu WLTP (Worldwide Harmonized Light-Duty Vehicles Test). Jelikož se automobilkám nepodařilo tento termín stihnout se všemi modely, nelze v současné době některé kombinace modelů a pohonných jednotek v Evropě koupit. Příklad? Třeba druhá generace Mercedesu třídy G je proto zatím dostupná pouze se zážehovými motory.

V souladu s tím přináší pohled na stránky českého zastoupení Mazdy docela uspokojení. Chybí totiž jen malé SUV CX-3, zbytek v nabídce zatím najdete. Po zobrazení technických údajů testované dvojky se dočtete, že vůz je homologován již podle WLTP. Uvedené hodnoty spotřeby paliva jsou ale v tomto případě přepočítány v souladu s měřením dle starší metodiky NEDC.

Více výbavy za méně

Současná třetí generace Mazdy 2 (interně označená DJ) je na trhu od roku 2014. Loni na jaře prošel vůz lehkou modernizací, kterou však navenek poznal jen málokdo. Spíše měla za úkol modernizovat technologie související z bezpečností, které se mezitím uvedly na malém crossoveru CX-3. Jednalo se zejména o adaptivní diodové světlomety, které jsou ovšem dostupné jen na některých trzích. Navíc hlavní svítilny LED mají pouze dvě nejvyšší verze Revolution a Revolution Top. Zbytek má halogeny, přičemž připlatit si za LED nelze. Druhou novinku v rámci inovace představoval systém zlepšující ovladatelnost vozidla G-Vectoring Control (GVC), jenž před zatáčkou sníží točivý moment motoru, čímž podpoří lepší průjezd vozidla zatáčkou. Na rozdíl od diodových hlavních svítilen je GVC v Mazdě 2 standardem u všech verzí.

Testovaný vůz ve druhé nejnižší výbavě Challenge vyjde na 296.400 korun. Jedná se o akční cenu, neboť nejnižší varianta Emotion je méně vybavená, avšak se stejným motorem jako Challenge stojí v základu 320.400 korun. V tomto případě tedy skutečně platí, že za méně dostanete více. Co konkrétně? Třeba kožený volant nebo opěradlo zadní lavice dělené v poměru 60:40. A dále tempomat s omezovačem rychlosti. Klimatizaci mají standardně všechny Mazdy 2 ve standardu, ta testovaná Challenge a také základní Emotion si musejí vystačit pouze s manuální. Od Attraction výše je k dispozici už samočinná. Jde o rozšíření nabídky směrem dolů, neboť při zahájení prodeje vozu byla dostupná pouze ve dvou nejvyšších výbavách Revolution a Revolution Top.

obrázek [600 x 371]  

Co zůstává, je cenová politika, kdy pokud chcete konkrétní prvek výbavy, nezbude vám, než si koupit dražší a lépe vybavenou verzi. To mimo jiné znamená, že pokud jste zvyklí si auto přizpůsobit k obrazu svému, u Mazdy 2 máte jednoduše smůlu. Na druhou stranu zase výbava vozu je veskrze kompletní, a to i u základní verze.

Oproti předchůdci se výrazně zlepšila kvalita použitých materiálů v kabině. Pokud zvolíte vrcholnou verzi Revolution Top, můžete mít mimo jiné i kůži obšitou palubní desku. V testované Challenge si však musíte vystačit s plasty, které jsou však na poměry japonských aut veskrze kvalitní. V době, kdy má každé novinářské auto multifunkční rozhraní, působilo trochu nezvykle integrované autorádio, trčící z palubní desky. Mazda 2 infotainment - zde pojmenovaný HMI (Human Media Interface) a charakteristický otočným ovladačem za řadicí pákou, samozřejmě také nabízí, ale až od výbavy Attraction.

1/3 Pokračovat ve čtení

Spolupracujeme s TipCars.com

Mazda 2 1.5 Skyactiv-G75 Challenge

Cena v základní výbavě: 296 400 Kč Cena v testované výbavě: 296 400 Kč

Základní výbava:Klimatizace, palubní počítač, audio sytém 4x15 s USB, 6 airbagů, centrální zamykání s dálkovým ovládáním, systém stop-start (i-stop), G-Vectoring Control, kožený volant, opěradlo zadní lavice dělné v poměru 60:40, výškově stavitelná přední sedadla, tempomat s omezovačem rychlosti, atd.

Výbava testovaného vozu:základní

USA uvalily sankce na čínskou armádní agenturu, nakupovala zbraně z Ruska USA uvalily sankce na čínskou armádní agenturu, nakupovala zbraně z Ruska

Spojené státy uvalily sankce na čínskou armádní agenturu…

Propad liry přiměl Turecko ke snížení odhadu růstu HDP Propad liry přiměl Turecko ke snížení odhadu růstu HDP

Turecký ministr financí Berat Albayrak předpokládá, že…

Na Viktoriině jezeře se převrátil trajekt, zahynulo nejméně 44 lidí Na Viktoriině jezeře se převrátil trajekt, zahynulo nejméně 44 lidí

Nejméně 44 lidí zahynulo, když se na Viktoriině jezeře v…

Nástupce Škody 1000 MBX pohřbily kritické chyby. Projekt Š 717 T se nikdy nerealizoval Nástupce Škody 1000 MBX pohřbily kritické chyby. Projekt Š 717 T se nikdy nerealizoval

Zapomenutá a nikdy nerealizovaná Škoda Š 717 T vyplnila…

 

Štítky Mazda Testy Minivozy

Technické údaje
Motor Mazda 2 1.5 Skyactiv-G75 Challenge
Typ motoru: zážehový
Válce / ventily: 4 / 4
Zdvihový objem (ccm): 1496
Nejvyšší výkon (kW / ot/min): 55 / 6000
Nejvyšší toč. moment (Nm / ot/min): 135 / 3800
Provozní vlastnosti
Maximální rychlost (km/h): 171
Zrychlení 0 - 100 km/h (s): 12.1
Spotřeba město/mimo/kombi (l/100 km): 5.7 / 4.3 / 4.9
Emise CO2:111
Rozměry a hmotnosti
Zavaz. prostor - sedadla/sklopena (l): 280 / 887
Objem nádrže (l):44
Pohotovostní hm. / nosnost (kg): 970 / 530
Rozměr pneu:185/65 R15
rozměry vozu
Rozměry dle nákresu - vnější rozměry
a) délka (mm): 4060
b) šířka (mm): 1695
c) výška (mm): 1495
d) rozvor (mm): 2570
e) rozchod vpředu (mm): 1495
f) rozchod vzadu (mm): 1485
Rozměry dle nákresu - vnitřní rozměry
g) podélný prostor vpředu min/max (mm): 740 / 1063
h) podélný prostor vzadu min/max (mm): 615 / 881
i) výška nad sedadlem - vpředu (mm): 985
j) výška nad sedadlem - vzadu (mm):930
k) šířka vpředu (mm): 1352
l) šířka vzadu (mm): 1272
délka sedáku vpředu (mm): 480
délka sedáku vzadu (mm): 460
výška opěradla vpředu (mm): 670
výška opěradla vzadu (mm): 610
místo vzadu pod předním sedadlem: Ano
 







Doporučujeme
Pokuta za rychlost v Chorvatsku, Rakousku či Itálii. Jaký trest vám hrozí v zahraničí? Pokuta za rychlost v Chorvatsku, Rakousku či Itálii. Jaký trest vám hrozí v zahraničí?

Vysoké tresty za rychlost jako již tradičně hrozí v…

Že jsou moderní auta blbuvzdorná? Těmito věcmi si auto ničíte, aniž o tom víte Že jsou moderní auta blbuvzdorná? Těmito věcmi si auto ničíte, aniž o tom víte

Automobil je dnes čistě spotřební záležitostí. V…

 

AutoRevue
Víme, jak bude vypadat nová Škoda Octavia. A známe i další detaily Víme, jak bude vypadat nová Škoda Octavia. A známe i další detaily

Oficiální premiéra nové Octavie proběhne až v příštím…

Seat Tarraco oficiálně: Má čtyři motory, šokující záď a nepřevrátí se Seat Tarraco oficiálně: Má čtyři motory, šokující záď a nepřevrátí se

Seat dnes večer oficiálně představil své největší SUV…

 



Mazda 2: Nová generace odhaluje kompletní ceník Mazda 2: Nová generace odhaluje kompletní ceník

Nejnovější malý hatchback od Mazdy láká hlavně na stylový…

Mazda 2 MPS Sedan a Mazda 2 Coupe: Jejich možná podoba Mazda 2 MPS Sedan a Mazda 2 Coupe: Jejich možná podoba

Dvojice virtuálních tunerů se pustila do tvorby možného…

 



 
Seat Tarraco poprvé naživo: Sportovnější medvěd s větším kufrem

Seat Tarraco poprvé naživo: Sportovnější medvěd s větším kufrem

Včera

Největší SUV Seatu jsme si prohlédli ve městě, které mu dalo jméno. Tarraco je historický název španělského města Tarragona, které za antického Říma bývalo důležitým přístavem.




Blesk.cz

Máte problém s migrací? Postavte přes Saharu zeď, radil Trump španělskému ministrovi

Máte problém s migrací? Postavte přes Saharu zeď,…

Americký prezident Donald Trump nabídl španělskému ministru zahraničí Josepovi Borrellovi radu, jak zastavit…

To by vzbudilo i hluchého! Úpravna masa ve vnitrobloku domů burcuje obyvatele ve čtyři ráno!

To by vzbudilo i hluchého! Úpravna masa ve…

Chtěli byste se denně budit ve čtyři ráno? Zřejmě ne! Řada lidí, kteří bydlí v pražské Petrohradské ulici,…

 

iSport.cz

Smolař Holeš: Stalo se nám to, co Plzni. To bolí, hlesl bek Jablonce

Smolař Holeš: Stalo se nám to, co Plzni. To bolí,…

PŘÍMO Z RENNES | Smolař utkání. Až ho bylo člověku líto. Tomáš Holeš nechtěně dopomohl Rennes k oběma brankám.…

Slavia – Bordeaux 1:0. První výhru ve skupině trefila Zmrhalova paráda

Slavia – Bordeaux 1:0. První výhru ve skupině…

Fotbalisté Slavie vstoupili do základní skupiny C Evropské ligy domácím vítězstvím 1:0 nad francouzským…

 

Reflex.cz

Erotika bez nahoty: Takhle kdysi vypadaly extravagantní tanečnice v pánských klubech

Erotika bez nahoty: Takhle kdysi vypadaly…

Mnoho lidí si představuje vystoupení burlesky jako laciný striptýz, ale profesionální tanečnice tohoto žánru…

Po čem muži touží: Na to se ptejte v jiném filmu a tenhle paskvil raději vynechte

Po čem muži touží: Na to se ptejte v jiném filmu a…

Komedie Po čem muži touží titulní otázku neřeší, ale zato dává důkladně na vědomí, po jakých vtipech podle…