Test Auto.cz

Mazda 2 1.5 Skyactiv-G75 Challenge – Jediná mazda do tří set

3.9. 2018
Verdikt
 

Na připomínky zákazníků, že jsou Mazdy drahé, reaguje český dovozce v případě nejmenší Mazdy 2 dvěma akčními verzemi.

Dnes je tomu třetí den, kdy všechna nová auta opouštějící výrobní linky směřující do zemí Evropské unie, musejí být homologovány podle nového měřícího cyklu WLTP (Worldwide Harmonized Light-Duty Vehicles Test). Jelikož se automobilkám nepodařilo tento termín stihnout se všemi modely, nelze v současné době některé kombinace modelů a pohonných jednotek v Evropě koupit. Příklad? Třeba druhá generace Mercedesu třídy G je proto zatím dostupná pouze se zážehovými motory.

V souladu s tím přináší pohled na stránky českého zastoupení Mazdy docela uspokojení. Chybí totiž jen malé SUV CX-3, zbytek v nabídce zatím najdete. Po zobrazení technických údajů testované dvojky se dočtete, že vůz je homologován již podle WLTP. Uvedené hodnoty spotřeby paliva jsou ale v tomto případě přepočítány v souladu s měřením dle starší metodiky NEDC.

Více výbavy za méně

Současná třetí generace Mazdy 2 (interně označená DJ) je na trhu od roku 2014. Loni na jaře prošel vůz lehkou modernizací, kterou však navenek poznal jen málokdo. Spíše měla za úkol modernizovat technologie související z bezpečností, které se mezitím uvedly na malém crossoveru CX-3. Jednalo se zejména o adaptivní diodové světlomety, které jsou ovšem dostupné jen na některých trzích. Navíc hlavní svítilny LED mají pouze dvě nejvyšší verze Revolution a Revolution Top. Zbytek má halogeny, přičemž připlatit si za LED nelze. Druhou novinku v rámci inovace představoval systém zlepšující ovladatelnost vozidla G-Vectoring Control (GVC), jenž před zatáčkou sníží točivý moment motoru, čímž podpoří lepší průjezd vozidla zatáčkou. Na rozdíl od diodových hlavních svítilen je GVC v Mazdě 2 standardem u všech verzí.

Testovaný vůz ve druhé nejnižší výbavě Challenge vyjde na 296.400 korun. Jedná se o akční cenu, neboť nejnižší varianta Emotion je méně vybavená, avšak se stejným motorem jako Challenge stojí v základu 320.400 korun. V tomto případě tedy skutečně platí, že za méně dostanete více. Co konkrétně? Třeba kožený volant nebo opěradlo zadní lavice dělené v poměru 60:40. A dále tempomat s omezovačem rychlosti. Klimatizaci mají standardně všechny Mazdy 2 ve standardu, ta testovaná Challenge a také základní Emotion si musejí vystačit pouze s manuální. Od Attraction výše je k dispozici už samočinná. Jde o rozšíření nabídky směrem dolů, neboť při zahájení prodeje vozu byla dostupná pouze ve dvou nejvyšších výbavách Revolution a Revolution Top.

obrázek [600 x 371]  

Co zůstává, je cenová politika, kdy pokud chcete konkrétní prvek výbavy, nezbude vám, než si koupit dražší a lépe vybavenou verzi. To mimo jiné znamená, že pokud jste zvyklí si auto přizpůsobit k obrazu svému, u Mazdy 2 máte jednoduše smůlu. Na druhou stranu zase výbava vozu je veskrze kompletní, a to i u základní verze.

Oproti předchůdci se výrazně zlepšila kvalita použitých materiálů v kabině. Pokud zvolíte vrcholnou verzi Revolution Top, můžete mít mimo jiné i kůži obšitou palubní desku. V testované Challenge si však musíte vystačit s plasty, které jsou však na poměry japonských aut veskrze kvalitní. V době, kdy má každé novinářské auto multifunkční rozhraní, působilo trochu nezvykle integrované autorádio, trčící z palubní desky. Mazda 2 infotainment - zde pojmenovaný HMI (Human Media Interface) a charakteristický otočným ovladačem za řadicí pákou, samozřejmě také nabízí, ale až od výbavy Attraction.

1/3 Pokračovat ve čtení

Spolupracujeme s TipCars.com

Mazda 2 1.5 Skyactiv-G75 Challenge

Cena v základní výbavě: 296 400 Kč Cena v testované výbavě: 296 400 Kč

Základní výbava:Klimatizace, palubní počítač, audio sytém 4x15 s USB, 6 airbagů, centrální zamykání s dálkovým ovládáním, systém stop-start (i-stop), G-Vectoring Control, kožený volant, opěradlo zadní lavice dělné v poměru 60:40, výškově stavitelná přední sedadla, tempomat s omezovačem rychlosti, atd.

Výbava testovaného vozu:základní

Akcie, měny & názory Jana Vejmělka: Produktivita v Itálii musí vzrůst Akcie, měny & názory Jana Vejmělka: Produktivita v Itálii musí vzrůst

Poslední týdny je Itálie opět ve středu dění. Roztržky…

Nová kolekce Blažka slaví s pomocí basketbalisty Satoranského úspěch na večírcích NBA Nová kolekce Blažka slaví s pomocí basketbalisty Satoranského úspěch na večírcích NBA

Řekl: „A dost! Už se nechci bavit o minulosti, jak jsem v…

Prodejní ceny bytů v Česku vzrostly ke konci června o 11 procent Prodejní ceny bytů v Česku vzrostly ke konci června o 11 procent

Prodejní ceny bytů v Praze a krajských městech na konci…

Aktiva ČSOB vzrostla na 210 miliard korun, zisk se však propadl o 15 procent Aktiva ČSOB vzrostla na 210 miliard korun, zisk se však propadl o 15 procent

Čistý zisk skupiny ČSOB za tři čtvrtletí klesl meziročně…

 

Štítky Mazda Testy Minivozy

Technické údaje
Motor Mazda 2 1.5 Skyactiv-G75 Challenge
Typ motoru: zážehový
Válce / ventily: 4 / 4
Zdvihový objem (ccm): 1496
Nejvyšší výkon (kW / ot/min): 55 / 6000
Nejvyšší toč. moment (Nm / ot/min): 135 / 3800
Provozní vlastnosti
Maximální rychlost (km/h): 171
Zrychlení 0 - 100 km/h (s): 12.1
Spotřeba město/mimo/kombi (l/100 km): 5.7 / 4.3 / 4.9
Emise CO2:111
Rozměry a hmotnosti
Zavaz. prostor - sedadla/sklopena (l): 280 / 887
Objem nádrže (l):44
Pohotovostní hm. / nosnost (kg): 970 / 530
Rozměr pneu:185/65 R15
rozměry vozu
Rozměry dle nákresu - vnější rozměry
a) délka (mm): 4060
b) šířka (mm): 1695
c) výška (mm): 1495
d) rozvor (mm): 2570
e) rozchod vpředu (mm): 1495
f) rozchod vzadu (mm): 1485
Rozměry dle nákresu - vnitřní rozměry
g) podélný prostor vpředu min/max (mm): 740 / 1063
h) podélný prostor vzadu min/max (mm): 615 / 881
i) výška nad sedadlem - vpředu (mm): 985
j) výška nad sedadlem - vzadu (mm):930
k) šířka vpředu (mm): 1352
l) šířka vzadu (mm): 1272
délka sedáku vpředu (mm): 480
délka sedáku vzadu (mm): 460
výška opěradla vpředu (mm): 670
výška opěradla vzadu (mm): 610
místo vzadu pod předním sedadlem: Ano
 







Doporučujeme
Pokuta za rychlost v Chorvatsku, Rakousku či Itálii. Jaký trest vám hrozí v zahraničí? Pokuta za rychlost v Chorvatsku, Rakousku či Itálii. Jaký trest vám hrozí v zahraničí?

Vysoké tresty za rychlost jako již tradičně hrozí v…

Že jsou moderní auta blbuvzdorná? Těmito věcmi si auto ničíte, aniž o tom víte Že jsou moderní auta blbuvzdorná? Těmito věcmi si auto ničíte, aniž o tom víte

Automobil je dnes čistě spotřební záležitostí. V…

 

AutoRevue
Škoda prozradila priority elektromobility. Dojezd je na posledním místě Škoda prozradila priority elektromobility. Dojezd je na posledním místě

První elektromobil Škoda můžeme očekávat už v příštím…

Michal Půr: Nesmyslné limity emisí mohou srazit naši ekonomiku na kolena Michal Půr: Nesmyslné limity emisí mohou srazit naši ekonomiku na kolena

Michal Půr, šéfredaktor serveru Info.cz, v komentáři…

 



Mazda 2: Nová generace odhaluje kompletní ceník Mazda 2: Nová generace odhaluje kompletní ceník

Nejnovější malý hatchback od Mazdy láká hlavně na stylový…

Mazda 2 MPS Sedan a Mazda 2 Coupe: Jejich možná podoba Mazda 2 MPS Sedan a Mazda 2 Coupe: Jejich možná podoba

Dvojice virtuálních tunerů se pustila do tvorby možného…

 



 
Nový Mercedes-Benz GLE odhaluje české ceny. Zatím nabízí dva motory

Nový Mercedes-Benz GLE odhaluje české ceny. Zatím nabízí dva motory

Dnes 15:50

V době zahájení prodeje nabízí nové GLE výběr mezi dvěma motory, benzinovým šestiválcem a naftovým čtyřválcem.




Blesk.cz

Uprchlíci zahltili tropické ráje. V Karibiku jich je už 100 tisíc

Uprchlíci zahltili tropické ráje. V Karibiku jich je…

Miliony Venezuelanů utekly ze své zbídačené země, kde panuje hospodářská krize. Sta tisíce z nich přitom…

Drsné záběry nehody: Řidič v plné rychlosti smetl chodce na přechodu!

Drsné záběry nehody: Řidič v plné rychlosti smetl…

Tyto záběry rozhodně nejsou pro slabé povahy! Zachycují totiž šokující nehodu, která se stala v Bratislavě, a…

 

iSport.cz

Fotbalová Sparta slaví 125 let: retro ve speciálním Sport Magazínu

Fotbalová Sparta slaví 125 let: retro ve speciálním…

Ideální jedenáctka, nejschopnější trenéři i nejpamátnější zápasy, které si spojíte s dějinami nejslavnějšího…

Liberecký objev rostl pro Spartu, pak posílal životopisy: Byl jsem zoufalý

Liberecký objev rostl pro Spartu, pak posílal…

Dvě chycené penalty, pět čistých kont z šesti ligových zápasů. Brankář Filip Nguyen si aktuálně prožívá svůj…

 

Reflex.cz

Babiš mladší: Můj otec lže, překročil červenou čáru. Nejsem vůbec pod dozorem

Babiš mladší: Můj otec lže, překročil červenou čáru.…

„Teď čtu v novinách, že můj otec řekl, že musím být pod ‚neustálým dozorem‘ vzhledem k mé pseudonemoci, které se…

Knapová: V kauze Kramný je všechno špatně. Není to žádný lumen, na vraždu elektřinou neměl

Knapová: V kauze Kramný je všechno špatně. Není to…

Petr Kramný od začátku kauzy vystupoval nešťastně, je to nesympatický člověk, ale soudkyně byla od první vteřiny…