Test Auto.cz

Mercedes-AMG GLC 63 S 4Matic+ Coupé – Bořič mýtů

4.2. 2019
Verdikt
 

Písmenka AMG jsou většinou zárukou výjimečných jízdních zážitků. A nic se nezmění ani v případě, pokud jde o zvýšený crossover.

Stuttgartská automobilka má co se týče sportovních modelů obdařených magickými písmenky AMG, opravdu neskutečný záběr. Najdete tady kabriolety, kombíky nebo třeba luxusní limuzíny. A chybět nemůžou samozřejmě ani vozy SUV.

V téhle populární kategorii je na výběr celá řada modelů, od malého GLA až po obry v podobě třídy G nebo GLS. Takovou zlatou střední cestu představuje model GLC Coupé, protože jde o nejmenší crossover s trojcípou hvězdou, kterému pod kapotou tluče osmiválcové srdce. A tuzemské zastoupení Mercedesu mělo dostatek odvahy, aby tuhle zběsilou věc zařadilo do testovací flotily.

V rudé metalíze Hyacinth vypadá opravdu zlověstně. Nárazník má velké nasávací otvory a svisle žebrovaná maska Panamericana pak hrdě odkazuje na závodní Mercedes 300SL, stejně jako ostatní modely AMG. Kdyby vám to pořád nedocházelo, tak při pohledu na blatníky s výmluvným označením V8 Biturbo už pochybovat nebudete. Tohle je to nejlepší, co si v případě modelu GLC Coupé můžete dopřát.

Nejvíc se mi ale stejně líbí záď, kde ladnost splývavé siluety narušuje výrazný spoiler a čtyři hranaté koncovky výfuku s difuzorem.

SUV, nebo kupé?

Ve srovnání s klasickým modelem GLC, který je tradičním zástupcem kategorie SUV, má verze Coupé o poznání sportovnější proporce, což se pochopitelně odráží v nižší praktičnosti. Z hlediska techniky se obě auta neliší, takže je jen na vás, jestli dáte přednost prostornějšímu, nebo sportovnějšímu z téhle dvojice. Já bych neváhal a sáhl bez dlouhého rozmýšlení po Coupé.

Video

Vpředu z hlediska prostoru nebudete ochuzeni. Kabina nabízí dostatek místa a působí velmi útulně. Je ale dostatečně výjimečná? V tom si nejsem tak docela jistý. Pohledem auta s cenou okolo půl druhého milionu si na provedení interiéru stěžovat rozhodně nebudete, optikou auta za minimálně dva a půl milionu se nemůžu zbavit zklamání.

Dojem výjimečnosti tu utváří v zásadě jen sedadla, nečekejte ale závodní skořepiny, které vás obepnou a nepustí. Jde spíš o pohodlná křesla obdařená slušným bočním vedením. A komfortem výhřevu a ventilace. Zbývá zmínit už jen volant obšitý alcantarou a středovou konzolu vyvedenou v karbonu. Ta už je ale za příplatek, konkrétně za 28.641 korun. Základní „á-em-géčko“ by si proto uvnitř zasloužilo trochu více péče, byť se dá předpokládat, že kupující si přihodí většinu z příplatkové výbavy podobně, jako tomu bylo u našeho kousku.

Interiér neohromí

Dojem příliš nezlepšuje ani architektura interiéru, kterou už u nových mercedesů nenajdete. Své roky GLC má a právě uvnitř je nejvíc vidět, jakou cestu automobilka za poměrně krátkou dobu ušla. Zapomeňte proto na dvojici širokoúhlých displejů se špičkovou grafikou a dotykovým ovládáním, tady je displej infotainmentu na dnešní dobu až komicky malý a ovládáte ho výhradně kolečkem u loketní opěrky. Je ale třeba uznat, že ovládání je jednoduché a neodvádí pozornost od řízení do takové míry, jako to umí některé výhradně dotykové systémy.

Mercedes-Benz GLC Coupé 250 d 4Matic vs. Range Rover Evoque Cabriolet 2.0 TD4 – SUV na druhou

Na zadních sedadlech to už žádná sláva není. Sedáky jsou poměrně krátké a nízko ukotvené, na delší (a pohodlné) cestování to zkrátka příliš není. Prostor na hlavu bude v klasickém GLC o poznání lepší, to vás ale asi nepřekvapí. Stejně jako menší zavazadelník, který v základním uspořádání nabídne 491 litrů, navíc je docela mělký.

Něco to stojí

Pokud chcete to nejlepší, budete muset počítat s tím, že vás to něco bude stát. Zatímco základní GLC se zážehovým dvoulitrem koupíte za 1,3 milionu, nejsilnější AMG vás bude stát téměř dvojnásobek - startuje na 2,5 milionech, cena našeho kusu se ale hravě přehoupla přes tři miliony.

obrázek [600 x 403]  

Stačí si dopřát například komfort jízdních asistentů (+ 66.828 Kč), přihodit komfortní vyhřívaná a ventilovaná sedadla (+ 34.369 Kč) nebo třeba 21“ disky z lehké slitiny (+ 39.779 Kč) a cena rázem poskočí. A přitom by pořád u testovaného exempláře bylo kam růst, třeba za karbon-keramické brzdy si Mercedes řekne 133.657 Kč.

Můžu vás ale ujistit, že všechna zmíněná negativa hodíte za hlavu ve chvíli, kdy stisknete startovací tlačítko a motor probudíte k životu. Tak pojďme na to…

1/3 Pokračovat ve čtení

Spolupracujeme s TipCars.com

Mercedes-AMG GLC 63 S 4Matic+ Coupé

Cena v základní výbavě: 2 562 780 Kč Cena v testované výbavě: 3 319 414 Kč

Základní výbava:LED Performance přední světlomety, 19" disky kol AMG z lehké slitiny, 10paprskové, Multifunkční sportovní volant AMG Performance potažený kůží nappa, Syntetická kůže ARTICO/mikrovlákno DINAMICA černá, TEMPOMAT s omezovačem rychlosti SPEEDTRONIC, Automatická klimatizace THERMATIC, Zpětná kamera pro couvání

Výbava testovaného vozu:Sada jízdních asistentů PLUS (+ 66.828 Kč), Sada AMG Aerodynamics (+ 44.552 Kč), Sada KEYLESS-GO (+ 20.685 Kč), Sada komfortních funkcí zrcátek (+ 14.320 Kč), Sada ochrany proti odcizení (+ 12.729 Kč), Sada AMG Night (+ 30.232 Kč), Metalíza červená hyacinth (+ 36.278), 21" disky kol AMG z lehké slitiny (+ 39.779 Kč), Kůže nappa černá (+ 79.558 Kč), Ozdobné výplně interiéru (+ 28.641 Kč), Vyhřívání systému ostřikování (+ 5.410 Kč), Ambientní osvětlení interiéru (+ 7 001 Kč), Přístrojová deska a vrchní díl dveří čalouněny syntetickou kůží ARTICO se vzhledem černé kůže nappa (+ 26 731 Kč), Sedadlo spolujezdce elektricky nastavitelné s pamětí (+ 15 912 Kč), Sedadlo řidiče elektricky nastavitelné s pamětí (+ 25.458 Kč), Vyhřívaná a ventilovaná přední sedadla (+ 34.369 Kč), Vyhřívání zadních sedadel (+ 10.343 Kč), Sada pro smartphone (+ 11.138 Kč), Touchpad s otočným ovladačem (+ 3.501 Kč), Surround soundsystem Burmester® (+ 24.663 Kč), Parking Pilot s funkcí PARKTRONIC (+ 23.231 Kč), Head-up displej (+ 31.505 Kč), Výfukový systém AMG Performance se 2 volitelnými režimy (+ 31.823 Kč), Multimediální systém COMAND Online (+ 81.149 Kč)

Glosa Jaroslava Bukovského: Virtuální bohatství Glosa Jaroslava Bukovského: Virtuální bohatství

Jeden z hrstky více či méně vypečených kryptoměnových…

Tesco prodalo obchodní dům Máj. Developer Amádeus Real připravuje rekonstrukci Tesco prodalo obchodní dům Máj. Developer Amádeus Real připravuje rekonstrukci

Novým majitelem pražského obchodního domu Máj, který je v…

 
Technické údaje
Motor Mercedes-AMG GLC 63 S 4Matic+ Coupé
Typ motoru: přeplňovaný zážehový
Válce / ventily: 8 / 4
Zdvihový objem (ccm): 3982
Nejvyšší výkon (kW / ot/min): 375 / 5500
Nejvyšší toč. moment (Nm / ot/min): 700 / 1750 - 4500
Provozní vlastnosti
Maximální rychlost (km/h): 250
Zrychlení 0 - 100 km/h (s): 3.8
Spotřeba město/mimo/kombi (l/100 km): 14.1 / 8.7 / 10.7
Emise CO2:244
Rozměry a hmotnosti
Zavaz. prostor - sedadla/sklopena (l): 491 / 1205
Objem nádrže (l):66
Pohotovostní hm. / nosnost (kg): 1945 / -
Rozměr pneu:265/45 R21, 295/40 R21
rozměry vozu
Rozměry dle nákresu - vnější rozměry
a) délka (mm): 4745
b) šířka (mm): 2096
c) výška (mm): 1584
d) rozvor (mm): 2873
e) rozchod vpředu (mm): 1662
f) rozchod vzadu (mm): 1649
Rozměry dle nákresu - vnitřní rozměry
g) podélný prostor vpředu min/max (mm): 950 / 1130
h) podélný prostor vzadu min/max (mm): 590 / 870
i) výška nad sedadlem - vpředu (mm): 1010
j) výška nad sedadlem - vzadu (mm):970
k) šířka vpředu (mm): 1520
l) šířka vzadu (mm): 1480
délka sedáku vpředu (mm): 510
délka sedáku vzadu (mm): 500
výška opěradla vpředu (mm): 620
výška opěradla vzadu (mm): 660
místo vzadu pod předním sedadlem: Ano
 

Přidat názorDiskuse: Mercedes-AMG GLC 63 S 4Matic+ Coupé – Bořič mýtů







Doporučujeme
Ženeva 2019: Seznam premiér tradičního autosalonu už je bohatý Ženeva 2019: Seznam očekávaných premiér

Škoda Kamiq, nové BMW 3 Touring, pátá generace Renaultu…

Že jsou moderní auta blbuvzdorná? Těmito věcmi si auto ničíte, aniž o tom víte Že jsou moderní auta blbuvzdorná? Těmito věcmi si auto ničíte, aniž o tom víte

Automobil je dnes čistě spotřební záležitostí. V…

 

AutoRevue
Dny Škody Citigo na benzin se chýlí ke konci. Její odchod spustí revoluci Dny Škody Citigo na benzin se chýlí ke konci. Její odchod spustí revoluci

Škodě Citigo bylo na podzim loňského roku sedm let. Už…

Oficiální příběh o FSO Polonez je lež. Giugiaro ho pro Poláky nenavrhoval Oficiální příběh o FSO Polonez je lež. Giugiaro ho pro Poláky nenavrhoval

Představení moderního liftbacku s italským designem a…

 



Mercedes-Benz GLC F-Cell zamíří s vodíkovými palivovými články na trh Mercedes-Benz GLC F-Cell zamíří s vodíkovými palivovými články na trh

Mercedes-Benz představuje model GLC F-Cell kombinující…

Mercedes-AMG odhaluje GLC 63. Sportovní SUV má osm válců a 476 koní Mercedes-AMG odhaluje GLC 63. Sportovní SUV má osm válců a 476 koní

GLC a GLC kupé zatím byly dostupné jen v „junior“ verzi…

 



 
Volvo V90 D5 Polestar a T4 – Nejmíň Volvo, což je dobře

TEST: Volvo V90 D5 Polestar a T4 – Nejmíň Volvo, což je dobře

Dnes 12:51

Švédská značka nebyla nikdy zaměřena na řidiče, v poslední době se proti tradicím vyměřuje až extrémně. Testované kombíky V90 rebelují nejmíň.




Blesk.cz

V dovolenkovém ráji zabíjela bouře: Nejméně dva mrtví na Krétě

V dovolenkovém ráji zabíjela bouře: Nejméně dva…

Prudký vítr a lijáky si na řeckém ostrově Kréta o víkendu vyžádaly nejméně dva mrtvé. Další dva lidé jsou…

Pořídit auto na jedno kliknutí? Od února žádný problém

Pořídit auto na jedno kliknutí? Od února žádný problém

Unikátní službu v podobě pořízení auta přes internet spouští od února inovační laboratoř AuresLab pro prodejce…

 

iSport.cz

Jágr se chystá na led! Paradoxně proti týmu, který mu sezonu ukončil

Jágr se chystá na led! Paradoxně proti týmu, který…

Je to tady! Jaromír Jágr by se měl konečně dostat na led. Za Kladno by měl šéf klubu naskočit dnes v Havířově…

Němec Selke v českém dresu? Chtěl by hrát za nároďák, říká Darida

Němec Selke v českém dresu? Chtěl by hrát za…

Davie Selke měl cíl: hrát za německé áčko. Jenže ve svých čtyřiadvaceti letech začíná tento útočník Herty Berlín…

 

Reflex.cz

Čupr: Rohlík.cz změní život lidem v regionech, bez nich nebude co jíst, Třeštíková jen prvoplánově kritizuje

Čupr: Rohlík.cz změní život lidem v regionech, bez…

Podnikatel Tomáš Čupr tvrdí, že chce konat dobro. Založil Slevomat a Dáme jídlo, obě úspěšné firmy pak prodal.…

Zeman nedostal pozvánku na sněm ANO.  „Mažu si tě, kundo,“ vzkázal Babišovi

Zeman nedostal pozvánku na sněm ANO. „Mažu si tě,…

Po víkendovém sněmu hnutí ANO se stal Miloš Zeman jediným tuzemským politikem, který nemá číslo na Andreje…