Test Auto.cz

Mercedes-Benz G 500 – Pořád stejný, a to je dobře!

16.11. 2018
Verdikt
 

Legendární géčko přijíždí v nové generaci. Změnilo se mnohé, celkový charakter robustního offroadu ale zůstal. A to je jen dobře!

Mercedes-Benz G patří mezi legendy automobilového světa. Vyrábí se už od roku 1979, přičemž za svoji bohatou kariéru se z offroadu primárně určeného pro vojáky či zemědělce stalo hlavně luxusním zbožím lákajícím boháče nejen z Blízkého východu a Ruska. Těm se přizpůsobila i nová generace, která letos vstoupila na trh. Vyzkoušeli jsme ji s benzinovým osmiválcem pod kapotou.

Letos uvedená generace s interním označením W463 je v pořadí vlastně už třetí. Původní G-Klasse (460) se vyrábělo do roku 1990 (armádní a pracovní verze 461 však pokračovala), kdy bylo nahrazeno inovovanou variantou 463 s luxusnějším interiérem a trvalým pohonem všech kol se třemi elektronicky uzamykatelnými diferenciály. Vzhled však zůstal prakticky shodný, byť byl v průběhu let postupně modifikován.

Pořád hrany, kam se podíváš

A na první pohled se design nezměnil ani tentokrát, G-Wagen pořád zůstává tou hranatou krabicí jako v roce 1979, kdy se na aerodynamiku nebo ochranu chodců rozhodně nedbalo tolik jako v dnešní době. Jinak to ale ani nešlo, hranaté tvary géčka jsou legendární, a tak se designéři mohli zaměřit jen na detaily. Bez charakteristických odhalených klik dveří, plochého čelního skla, směrových světel na vrchu kapoty (při nárazu se kvůli bezpečnosti chodců zasunou) nebo rezervního kola na pátých dveřích to zkrátka nešlo.

Přesto ale k některým změnám došlo, hlavně kvůli zamaskování nárůstu rozměrů, G-Wagen je s délkou 4.817 mm o 53 milimetrů delší a šířkou 1931 mm o 64 milimetrů širší než dosavadní provedení. Právě tím se vůz přizpůsobil dnešní době, prodloužený přední převis je tu kvůli deformační zóně, zatímco rozšíření karoserie a s tím související rozšířený rozchod kol pomáhá stabilitě i vnitřnímu prostoru. Auto je pak přece jen o něco zaoblenější než dosud a nové jsou taktéž svítilny – pásky diod denního svícení už nejsou potřeba, nově jsou zakomponovány do hlavních světlometů. Naopak tmavě zelený lak designo olive zkoušeného exempláře je vhledem do historie, Mercedes naposledy tento odstín nabídnul před 20 lety.

Test: Mercedes-Benz G 500 4x42 – Čirá radost

Uvnitř se toho změnilo vícero, byť si povšimnete, že základní koncepce využívající jednoduchých tvarů nakreslených podle pravítka zůstala. Před spolujezdcem je dokonce stále zachováno madlo, které pomůže nejen při krkolomném nastupování (světlá výška 270 mm znamená hodně vysokou karoserii), ale třeba i v terénu, aby se spolujezdec lépe udržel na svém místě.

Jinak je to ale kabina podle posledních trendů. V základu sice najdete před řidičem analogové ciferníky, za příplatek tu je ale jako v případě testovaného exempláře širokoúhlý digitální přístrojový štít s úhlopříčkou 12,3“, který opticky navazuje na stejně velký displej multimediálního systému, tedy řešení známé i z jiných mercedesů. Do účelně řešené kabiny géčka dvě obrazovky pasují, multimediální systém Command Online (novější mercedesy využívají nové MBUX) ale má pár chybek. Reakce bývají pomalejší, ovládání navigace je pak méně intuitivní než u konkurence. Líbí se nám ale ovládání pomocí dotykových plošek na volantu, kdy levá obsluhuje obrazovku přímo před řidičem a pravá displej na vrchu středového panelu.

Použité materiály jsou to nejvybranější, co v automobilovém světě najdete. V tomto ohledu si rozhodně neřeknete, že G-Wagen byl původně pracovní nástroj. Vynikající jsou též příplatková aktivní ortopedická přední sedadla s masážní funkcí, která mimo dalších režimů evokují i masáž lávovými kameny. Chválíme též držení těla nebo měkoučké hlavové opěrky.

Video

Sedí se opravdu vysoko, za což může primárně vysoký podvozek. Pomáhá to skvělému výhledu z auta, díky jednoduše tvarované karoserii a umístění směrových světel navíc skvěle rozeznáte její přední rohy. Zadní sklo je ale kvůli masivním C sloupkům menší, výhled dále omezuje rezerva na pátých dveřích. I výhled zpětné kamery je poněkud omezen komponenty na zádi, obraz má ale detailní rozlišení, výhodou je přitom fakt, že je vodotěsná, a tak zvládne i hrátky ve vodě. To nám ale spíše vadí, že vyšší řidiči (v mém konkrétním případě se 185 cm) už sedí na úrovni B sloupků. To jednak omezuje šířku v loktech, jednak výhled třeba na křižovatkách – když si z vedlejší ulice najedete a hledíte přes rameno, sloupek mnohdy brání výhledu.

Výstup na zadní sedadla je podobně krkolomný jako na ta přední, v tomto případě je navíc nutné počítat s omezením v podobě zadních podběhů. Když už se ale dovnitř vyšplháte a zavřete za sebou dveře s charakteristickou ránou, objevíte slušná sedadla s dlouhými sedáky, které díky vysoce posazené lavici skvěle podpírají stehna. Nad hlavou je víc než dostatek místa, podobně jako vpředu, až si říkáte, proč tolik vzduchu musíte vozit s sebou. Naopak s prostorem v podélném směru to není žádný zázrak, před koleny mám jen minimální rezervu, byť k mezigeneračnímu vylepšení v tomto ohledu přece jen došlo. Zachování rámové konstrukce je v tomto případě stále znát.

obrázek [600 x 292]

Zavazadelník je přístupný do strany otevíranými dveřmi, což v praxi možná není úplně ideální řešení – stačí, když se někdo při podélném parkování postaví rovnou za vás. K tomuto mercedesu to ale tak nějak patří. Výhodou zavazadlového prostoru jsou naprosto jednoduché tvary, za to objem už takový zázrak není. Mercedes sice uvádí hodnotu 621 litrů, to je ale objem po zadní opěradla. Roletka kryjící zavazadelník je ale umístěna o 17 centimetrů níž, pod ní se tak nachází prostor velký zhruba 480 litrů (podle našeho přeměření), což už tolik nenadchne. Převoz velkých předmětů pak může omezit fakt, že po sklopení zadních sedadel vznikne vysoký schod, a to přestože je sedáky nutné vyklopit dopředu.

1/3 Pokračovat ve čtení

Rallye Dakar 2019
Spolupracujeme s TipCars.com

Mercedes-Benz G 500

Cena v základní výbavě: 2 954 820 Kč Cena v testované výbavě: 3 682 613 Kč

Základní výbava:Osm airbagů, sada pro parkování se zpětnou kamerou, 18palcová kola z lehkých slitin, kožené čalounění, multimediální systém, diodové světlomety, tempomat, přední sedadla s paměťovou funkcí, rezervní kolo, multifunkční volant, elektricky nastavitelný sloupek řízení.

Výbava testovaného vozu:Zelená metalíza designo olive (+60.464,-), podvozek s adaptivnímu tlumiči (+41.370,-), digitální příjem rádia (+16.230,-), sada jízdních asistentů – adaptivní tempomat, aktivní hlídání mrtvého úhlu (+42.961,-), hudební systém Burmester (+41.370,-), ambientní osvětlení interiéru (+12.729,-), elektricky ovládané střešní okno (+48.053,-), nezávislé topení a větrání (+43.598,-), digitální sdružený přístrojový štít (+27.050,-), diodové světlomety Multibeam (+36.596,-), sada Exteriér – boční ochranné lišty, nerezový kryt rezervního kola, nástupní prahy (+55.054,-), sada pro parkování s 360° kamerou a aktivním parkovacím asistentem (+27.368,-), aktivní ortopedická sedadla s masážní funkcí (+96.902,-), Linie Exclusive interiér – bezrámové vnitřní zpětné zrcátko, čalounění stropu mikrovláknem Dinamica, palubní deska potažená kůží, velurové koberečky s lemováním z nappa kůže (+158.956,-), ozdobné výplně interiéru černý jasan (+19.094,-).

Vodní elektrárna Dalešice je v provozu už čtyřicet let. Podívejte se Vodní elektrárna Dalešice je v provozu už čtyřicet let. Podívejte se

Vodní elektrárna Dalešice, která byla kompletně uvedena…

Svět řeší v Polsku klima. Zástupci dvou set států se blíží dohodě, ale rozpory trvají Svět řeší v Polsku klima. Zástupci dvou set států se blíží dohodě, ale rozpory trvají

Zástupci téměř dvou set států světa, kteří se na světové…

 
Technické údaje
Motor Mercedes-Benz G 500
Typ motoru: přeplňovaný zážehový
Válce / ventily: 8 / 4
Zdvihový objem (ccm): 3982
Nejvyšší výkon (kW / ot/min): 310 / 5250
Nejvyšší toč. moment (Nm / ot/min): 610 / 2250 - 4750
Provozní vlastnosti
Maximální rychlost (km/h): 210
Zrychlení 0 - 100 km/h (s): 5.9
Spotřeba město/mimo/kombi (l/100 km): - / - / 11.5
Emise CO2:263
Rozměry a hmotnosti
Zavaz. prostor - sedadla/sklopena (l): 621 / 1941
Objem nádrže (l):85
Pohotovostní hm. / nosnost (kg): 2429 / 721
Rozměr pneu:275/55 R19
rozměry vozu
Rozměry dle nákresu - vnější rozměry
a) délka (mm): 4817
b) šířka (mm): 1931
c) výška (mm): 1969
d) rozvor (mm): 2980
e) rozchod vpředu (mm): 1638
f) rozchod vzadu (mm): 1638
Rozměry dle nákresu - vnitřní rozměry
g) podélný prostor vpředu min/max (mm): 840 / 1020
h) podélný prostor vzadu min/max (mm): 580 / 790
i) výška nad sedadlem - vpředu (mm): 1030
j) výška nad sedadlem - vzadu (mm):990
k) šířka vpředu (mm): 1530
l) šířka vzadu (mm): 1530
délka sedáku vpředu (mm): 480
délka sedáku vzadu (mm): 440
výška opěradla vpředu (mm): 670
výška opěradla vzadu (mm): 590
místo vzadu pod předním sedadlem: ano
 







Doporučujeme
Pokuta za rychlost v Chorvatsku, Rakousku či Itálii. Jaký trest vám hrozí v zahraničí? Pokuta za rychlost v Chorvatsku, Rakousku či Itálii. Jaký trest vám hrozí v zahraničí?

Vysoké tresty za rychlost jako již tradičně hrozí v…

Že jsou moderní auta blbuvzdorná? Těmito věcmi si auto ničíte, aniž o tom víte Že jsou moderní auta blbuvzdorná? Těmito věcmi si auto ničíte, aniž o tom víte

Automobil je dnes čistě spotřební záležitostí. V…

 

AutoRevue
V Brně je na prodej Alpine A110. Je to drahý špás, ale vadí to někomu? V Brně je na prodej Alpine A110. Je to drahý špás, ale vadí to někomu?

Návrat značky Alpine vzbudil vlnu pozitivních ohlasů,…

Nová Mazda 3 se ukázala v Praze. Máme i české ceny, výbava je bohatá! Nová Mazda 3 se ukázala v Praze. Máme i české ceny, výbava je bohatá!

Od představení nové generace Mazdy 3 na autosalonu v Los…

 



Video: Mercedes G to měl se Simčou těžké. Nakonec ho vzala na milost Video: Mercedes G to měl se Simčou těžké. Nakonec ho vzala na milost

Pro nezasvěcené to může být divná stará krabice. I Simče…

Mercedes svolává terénní géčka z bizarního důvodu. Couvají příliš rychle Mercedes svolává terénní géčka z bizarního důvodu. Couvají příliš rychle

V desítkách svolávacích akcí se sem tam objeví i nějaká…

 



 
Mikrovlnné zapalování má zachránit benzinové motory. Emise prý sníží o 80 %

Mikrovlnné zapalování má zachránit benzinové motory. Emise prý sníží o 80 %

Včera

Přechod na elektromobily je prý nevyhnutelný. Mnozí si to nemyslí. Kupříkladu německý start-up Micro Wave Ignition.




Blesk.cz

Počasí s Honsovou: Čeká nás mrazivý víkend, v neděli pozor na ledovku

Počasí s Honsovou: Čeká nás mrazivý víkend, v neděli…

Třetí adventní víkend bude ve znamení pravé zimy. Nejvyšší odpolední teploty budou většinou zůstávat pod bodem…

Prostitutky, drogy a chlast: Šestnáctiletý panic vyhrál výlet na ostrov sexu! Rodiče v šoku

Prostitutky, drogy a chlast: Šestnáctiletý panic…

Na nechvalně proslulý ostrov Sex Island, na kterém se opět pořádá nevázaná párty zahrnující prostitutky,…

 

iSport.cz

Tragédie kapitána Stuttgartu. Na stadionu mu zemřel otec

Tragédie kapitána Stuttgartu. Na stadionu mu zemřel otec

Vítězství fotbalistů Stuttgartu nad Herthou Berlín v dnešním bundesligovém zápase zastínila tragická událost…

SESTŘIHY: Sparta jen s bodem, Opava, Slovácko i Teplice slaví výhry

SESTŘIHY: Sparta jen s bodem, Opava, Slovácko i…

V 19. kole FORTUNA:LIGY znovu ztratili fotbalisté Sparty, když jen remizovali v Příbrami 1:1. Bohemians hráli…

 

Reflex.cz

Všechny naše desky končí pozitivně, říká hudebník a producent Pavel Richter

Všechny naše desky končí pozitivně, říká hudebník a…

Na konci roku, ve kterém jsme si několikrát připomněli čtyřicet let od vzniku hudebního stylu ambient, jsme se…

21 nejlepších filmů pro děti všech dob. Snímky, které mají rádi i rodiče

21 nejlepších filmů pro děti všech dob. Snímky,…

Určitě se s námi pohádáte: každá rodina má vlastní dětskou “hitparádu”, takže vybrat, nedejbože dokonce seřadit…