Mercedes-AMG odhaluje GLC 63. Sportovní SUV má osm válců a 476 koní
Když v roce 1999 společnost Mercedes-AMG představovala své první SUV, model ML 55, jen málokdo očekával, že se segment sportovních SUV v budoucnu tak rozšíří. Dnes už Mercedes-AMG nabízí nepřeberné množství takových aut, které nejnověji doplňují vrcholné varianty modelů GLC a GLC kupé.
AMG už sportovní verzi těchto aut postavila, jednalo se ale jen o „light“ modely GLC 43 a GLC 43 kupé s třílitrovým šestiválcem biturbo o výkonu 270 kW. To na letošním ročníku newyorského autosalonu budou debutovat plnotučná provedení GLC 63 a GLC 63 kupé, která konečně mají pod kapotou osmiválec.
Konkrétně se jedná o dobře známý čtyřlitrový osmiválec s dvěma turbodmychadly v prostoru mezi válci, který se objevuje i ve sporťáku Mercedes-AMG GT. V případě dua SUV je naladěn na výkon 350 kW a točivý moment 650 N.m, což jim umožní zrychlit z 0-100 km/h za pouhé čtyři sekundy. Komu by však tato hodnota nestačila, může si pořídit i „eskový“ model. GLC 63 S a GLC 63 S kupé v takovém případě nabízí 375 kW a 700 N.m, což znamená u obou modelu zrychlení z 0-100 km/h za pouhé 3,8 sekundy. Maximální rychlost je všech verzí elektronicky omezena na obligátních 250 km/h.
Mercedes-AMG GLC 63 – základní technická data | ||||
Model | GLC 63 | GLC 63 S | GLC 63 kupé | GLC 63 S kupé |
Motor | 4.0 V8 bi-turbo | 4.0 V8 bi-turbo | 4.0 V8 bi-turbo | 4.0 V8 bi-turbo |
Pohon | 4x4 | 4x4 | 4x4 | 4x4 |
Zdvihový objem [cm3] | 3982 | 3982 | 3982 | 3982 |
Válce/ventily | 8/4 | 8/4 | 8/4 | 8/4 |
Největší výkon [kW/min] | 350/5500-6250 | 375/5500-6250 | 350/5500-6250 | 375/5500-6250 |
Točivý moment [N.m/min] | 650/1750-4500 | 700/1750-4500 | 650/1750-4500 | 700/1750-4500 |
Převodovka | 9A | 9A | 9A | 9A |
Max. rychlost [km/h] | 250 | 250 | 250 | 250 |
Zrychlení 0-100 km/h [s] | 4,0 | 3,8 | 4,0 | 3,8 |
Komb. spotřeba [l/100 km] | 10,3 | 10,7 | 10,3 | 10,7 |
Pohotovostní h. [kg] | 1925 | 1935 | 1935 | 1945 |
V každém případě je motor spárován s devítistupňovou automatickou převodovkou AMG Speedshift MCT, která nahrazuje klasický měnič mokrou rozjezdovou spojkou. To je lehčí řešení, které má umožnit účinnější řazení. Automobilka zdůrazňuje i rychlou změnu převodu.
Standardem je též pohon všech kol tvořený elektromechanickou mezinápravovou spojkou nebo specificky nastavený vzduchový podvozek. S trakcí pak u základní varianty pomáhá na zadní nápravě i mechanický samosvorný diferenciál, zatímco „eskový“ model využívá elektronický diferenciál. Specialitou je pak možnost úplného vypnutí ESP, což dnes není úplně běžná možnost.
S ohledem na silný motor v útrobách není divu, že GLC 63 přijíždí s opravdu výrazným vzhledem. Ten je zdůrazněn především maskou chladiče s vertikálními lamelami nazvanou Panamericana, která byla dosud vyhrazena pouze sporťáku AMG GT. Na zádi pak nemůže chybět difusor nebo spoiler, u GLC 63 na střeše, zatímco u GLC 63 kupé na víku kufru.
Mercedes otevře objednávky na osmiválcové varianty modelů GLC a GLC kupé v červnu s tím, že první vozy se u zákazníků objeví během září. Jak už je u trojcípé hvězdy zvykem, v době zahájení prodeje bude k dispozici speciální zaváděcí model Edition 1. Ten se pozná hlavně podle žlutých, nebo šedých pruhů na bocích karoserie, 21palcových kovaných kol v matném provedení nebo sportovních sedaček s kontrastním žlutým prošíváním v diamantovém vzoru.