Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Mercedes-AMG odhaluje GLC 63. Sportovní SUV má osm válců a 476 koní

suv mercedesbenz novemodely premioveznacky video sportovni
suv mercedesbenz novemodely premioveznacky video sportovni
suv mercedesbenz novemodely premioveznacky video sportovni
suv mercedesbenz novemodely premioveznacky video sportovni
56 Fotogalerie
Diskuze (19)
GLC a GLC kupé zatím byly dostupné jen v „junior“ verzi od AMG, s šestiválcem pod kapotou. Dnes však debutuje vrcholný model poháněný osmiválcem.

Když v roce 1999 společnost Mercedes-AMG představovala své první SUV, model ML 55, jen málokdo očekával, že se segment sportovních SUV v budoucnu tak rozšíří. Dnes už Mercedes-AMG nabízí nepřeberné množství takových aut, které nejnověji doplňují vrcholné varianty modelů GLC a GLC kupé.

AMG už sportovní verzi těchto aut postavila, jednalo se ale jen o „light“ modely GLC 43 a GLC 43 kupé s třílitrovým šestiválcem biturbo o výkonu 270 kW. To na letošním ročníku newyorského autosalonu budou debutovat plnotučná provedení GLC 63 a GLC 63 kupé, která konečně mají pod kapotou osmiválec.

Konkrétně se jedná o dobře známý čtyřlitrový osmiválec s dvěma turbodmychadly v prostoru mezi válci, který se objevuje i ve sporťáku Mercedes-AMG GT. V případě dua SUV je naladěn na výkon 350 kW a točivý moment 650 N.m, což jim umožní zrychlit z 0-100 km/h za pouhé čtyři sekundy. Komu by však tato hodnota nestačila, může si pořídit i „eskový“ model. GLC 63 S a GLC 63 S kupé v takovém případě nabízí 375 kW a 700 N.m, což znamená u obou modelu zrychlení z 0-100 km/h za pouhé 3,8 sekundy. Maximální rychlost je všech verzí elektronicky omezena na obligátních 250 km/h.

Mercedes-AMG GLC 63 – základní technická data
ModelGLC 63GLC 63 SGLC 63 kupéGLC 63 S kupé
Motor4.0 V8 bi-turbo4.0 V8 bi-turbo4.0 V8 bi-turbo4.0 V8 bi-turbo
Pohon4x44x44x44x4
Zdvihový objem [cm3]3982398239823982
Válce/ventily8/48/48/48/4
Největší výkon [kW/min]350/5500-6250375/5500-6250350/5500-6250375/5500-6250
Točivý moment [N.m/min]650/1750-4500700/1750-4500650/1750-4500700/1750-4500
Převodovka9A9A9A9A
Max. rychlost [km/h]250250250250
Zrychlení 0-100 km/h [s]4,03,84,03,8
Komb. spotřeba [l/100 km]10,310,710,310,7
Pohotovostní h. [kg]1925193519351945

V každém případě je motor spárován s devítistupňovou automatickou převodovkou AMG Speedshift MCT, která nahrazuje klasický měnič mokrou rozjezdovou spojkou. To je lehčí řešení, které má umožnit účinnější řazení. Automobilka zdůrazňuje i rychlou změnu převodu.

Standardem je též pohon všech kol tvořený elektromechanickou mezinápravovou spojkou nebo specificky nastavený vzduchový podvozek. S trakcí pak u základní varianty pomáhá na zadní nápravě i mechanický samosvorný diferenciál, zatímco „eskový“ model využívá elektronický diferenciál. Specialitou je pak možnost úplného vypnutí ESP, což dnes není úplně běžná možnost.

S ohledem na silný motor v útrobách není divu, že GLC 63 přijíždí s opravdu výrazným vzhledem. Ten je zdůrazněn především maskou chladiče s vertikálními lamelami nazvanou Panamericana, která byla dosud vyhrazena pouze sporťáku AMG GT. Na zádi pak nemůže chybět difusor nebo spoiler, u GLC 63 na střeše, zatímco u GLC 63 kupé na víku kufru.

Mercedes otevře objednávky na osmiválcové varianty modelů GLC a GLC kupé v červnu s tím, že první vozy se u zákazníků objeví během září. Jak už je u trojcípé hvězdy zvykem, v době zahájení prodeje bude k dispozici speciální zaváděcí model Edition 1. Ten se pozná hlavně podle žlutých, nebo šedých pruhů na bocích karoserie, 21palcových kovaných kol v matném provedení nebo sportovních sedaček s kontrastním žlutým prošíváním v diamantovém vzoru.

Vstoupit do diskuze (19)