Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Mercedes-AMG odhaluje GLC 63. Sportovní SUV má osm válců a 476 koní

David Bureš
Diskuze (19)
GLC a GLC kupé zatím byly dostupné jen v „junior“ verzi od AMG, s šestiválcem pod kapotou. Dnes však debutuje vrcholný model poháněný osmiválcem.

Když v roce 1999 společnost Mercedes-AMG představovala své první SUV, model ML 55, jen málokdo očekával, že se segment sportovních SUV v budoucnu tak rozšíří. Dnes už Mercedes-AMG nabízí nepřeberné množství takových aut, které nejnověji doplňují vrcholné varianty modelů GLC a GLC kupé.

AMG už sportovní verzi těchto aut postavila, jednalo se ale jen o „light“ modely GLC 43 a GLC 43 kupé s třílitrovým šestiválcem biturbo o výkonu 270 kW. To na letošním ročníku newyorského autosalonu budou debutovat plnotučná provedení GLC 63 a GLC 63 kupé, která konečně mají pod kapotou osmiválec.

Konkrétně se jedná o dobře známý čtyřlitrový osmiválec s dvěma turbodmychadly v prostoru mezi válci, který se objevuje i ve sporťáku Mercedes-AMG GT. V případě dua SUV je naladěn na výkon 350 kW a točivý moment 650 N.m, což jim umožní zrychlit z 0-100 km/h za pouhé čtyři sekundy. Komu by však tato hodnota nestačila, může si pořídit i „eskový“ model. GLC 63 S a GLC 63 S kupé v takovém případě nabízí 375 kW a 700 N.m, což znamená u obou modelu zrychlení z 0-100 km/h za pouhé 3,8 sekundy. Maximální rychlost je všech verzí elektronicky omezena na obligátních 250 km/h.

Mercedes-AMG GLC 63 – základní technická data
ModelGLC 63GLC 63 SGLC 63 kupéGLC 63 S kupé
Motor4.0 V8 bi-turbo4.0 V8 bi-turbo4.0 V8 bi-turbo4.0 V8 bi-turbo
Pohon4x44x44x44x4
Zdvihový objem [cm3]3982398239823982
Válce/ventily8/48/48/48/4
Největší výkon [kW/min]350/5500-6250375/5500-6250350/5500-6250375/5500-6250
Točivý moment [N.m/min]650/1750-4500700/1750-4500650/1750-4500700/1750-4500
Převodovka9A9A9A9A
Max. rychlost [km/h]250250250250
Zrychlení 0-100 km/h [s]4,03,84,03,8
Komb. spotřeba [l/100 km]10,310,710,310,7
Pohotovostní h. [kg]1925193519351945

V každém případě je motor spárován s devítistupňovou automatickou převodovkou AMG Speedshift MCT, která nahrazuje klasický měnič mokrou rozjezdovou spojkou. To je lehčí řešení, které má umožnit účinnější řazení. Automobilka zdůrazňuje i rychlou změnu převodu.

Standardem je též pohon všech kol tvořený elektromechanickou mezinápravovou spojkou nebo specificky nastavený vzduchový podvozek. S trakcí pak u základní varianty pomáhá na zadní nápravě i mechanický samosvorný diferenciál, zatímco „eskový“ model využívá elektronický diferenciál. Specialitou je pak možnost úplného vypnutí ESP, což dnes není úplně běžná možnost.

S ohledem na silný motor v útrobách není divu, že GLC 63 přijíždí s opravdu výrazným vzhledem. Ten je zdůrazněn především maskou chladiče s vertikálními lamelami nazvanou Panamericana, která byla dosud vyhrazena pouze sporťáku AMG GT. Na zádi pak nemůže chybět difusor nebo spoiler, u GLC 63 na střeše, zatímco u GLC 63 kupé na víku kufru.

Mercedes otevře objednávky na osmiválcové varianty modelů GLC a GLC kupé v červnu s tím, že první vozy se u zákazníků objeví během září. Jak už je u trojcípé hvězdy zvykem, v době zahájení prodeje bude k dispozici speciální zaváděcí model Edition 1. Ten se pozná hlavně podle žlutých, nebo šedých pruhů na bocích karoserie, 21palcových kovaných kol v matném provedení nebo sportovních sedaček s kontrastním žlutým prošíváním v diamantovém vzoru.

David Bureš
Diskuze (19)
6. 4. 2017 18:07
Masakr
No a ted bez legrace: masakr, tohle chci potkat a slyset v Praglu na zivo!
Avatar - Magister
6. 4. 2017 08:17
Re: Nadherne auta ale
To je pravda. Je to podivný trend. Ale jsou to zajímavá autíčka. AMG je AMG. Jen to SUV kupé...to neeee.
Avatar - CHerokee
5. 4. 2017 23:38
Re: klamstvo?
Dokud tam budem volit zelenorudou chásku, tak jo no. Spotřeba ale nebyla tak šílená, Ostrava - Stuttgart jsem před léty s E 63 jel kolem 14 litrů. Zvuk nenapodobitelný, k úplné dokonalosti dotažen u SLS. Tohodle motoru je neskutečně škoda....dnes jej využívají jen u závodních vozů, páč to by ty turbované nezvládly.
Avatar - CHerokee
5. 4. 2017 23:36
Re: z toho
Ta maska je odvozena z AMG GT cabria, kde byla tuším první. Vychází z historie sportovních a závodních mercedesů.
5. 4. 2017 21:57
Re: klamstvo?
Jo, to jo. Ten obrovskej tah, zvuk, ale i spotřeba >:D Však taky svýho času nejsilnější atmosferický osmiválec na světě. Bohužel, vyrobit dneska něco podobnýho, EU úředníčci by se asi posrali... 8-s