Test Auto.cz

Mercedes-AMG GLA 45 4Matic – Hot crossover namísto hatchbacku? Proč ne!

11.4. 2018
Verdikt
 

V loňském roce si AMG k 50. výročí kromě jiného nadělilo i posílené GLA s nejvýkonnějším sériovým čtyřválcem světa. Jak omlazené balení funguje na českých silnicích?

Zájemci o sportovní auto stále nejčastěji hledají v oblíbené kategorii hot hatchů. Nikdo ale nepopře, že se ostřejší deriváty pozvolna stávají nedílnou součástí dalších a dalších segmentů, včetně stále oblíbenějších SUV a crossoverů. Jedním takovým je i model GLA, jenž se světu ukázal před čtyřmi lety a vlastně se dá říct, že nemá konkurenci.

Počátkem loňského roku ukázal Mercedes na detroitském autosalonu omlazené provedení, přičemž ani tentokrát v nabídce nechyběla ostrá varianta Mercedes-AMG GLA 45 4Matic. Nešlo jen o balíček kosmetických úprav, stuttgartská automobilka ve spolupráci s dvorním ladičem osadila „hot crossover“ inovovanou sedmistupňovou dvouspojkou a hlavně silnějším motorem, jenž se může pyšnit titulem nevýkonnějšího sériově vyráběného čtyřválce světa.

Mercedes-Benz GLA 220 CDI 4Matic – Kam vlastně patří?

Kromě klasických otázek, na které během týdenního soužití s vozem hledáme odpovědi, se tentokrát nabízí jedna zásadní. Vyplatí se investovat prostředky do takového vozu, když můžeme mít čistokrevný sportovní hatchback s obdobnou technikou v podobě třídy A? Jaké jsou vlastně největší výhody GLA? A nebudou kupující na našich rozbitých silničkách spíš trpět?

Jeden zásadní přešlap

Už na první pohled budí GLA stvořené ve spolupráci s AMG respekt. Omlazovací procedura, kterou Mercedes označuje jako „fitness program“, přinesla zcela jiný přední nárazník, přepracovanou masku, na níž navazují zamračené světlomety. Na opačné straně automobilu nalezneme zadní spoiler (za příplatek 47.734 Kč), světlomety s tmavší optikou a výrazný difuzor se dvěma dvojitými koncovkami výfuku.

Crossover byste pod vrstvou ostrých linek nehádali, v tmavém provedení totiž vůz daleko více připomíná hot hatch. S naštvaným výrazem a vyváženými proporcemi se zdá, že exteriéru snad není co vytknout. Ale je. Testovaný exemplář totiž disponuje paketem Yellow Night Edition za nemalých 203.667 Kč. Kromě jiného přináší i výrazné žluté detaily napříč celou karoserií. Nemám nic proti odvážným řešením, vždyť při bilancování loňského roku jsem si posteskl, že nejostřejší volkswageny nedávají svůj charakter zas až tak najevo. Tento balíček úprav ale nepovažuji za šťastný. Trochu to vypadá, jako by si někdo s absolutní absencí vkusu koupil vůz za 1,5 milionu a doma si na něj naplácal barevné cetky, aby byl ještě víc vidět.

Součástí balíčku jsou i 20“ kola AMG z lehké slitiny s deseti paprsky. Ty ale náš exemplář nedostal, v době testování byl totiž ještě posazen na zimních osmnáctkách stříbrné barvy, které sice nikterak nenadchnou, ale na druhou stranu ani celkový estetický dojem nikterak nezkazí.

obrázek [600 x 353]  

Další položky sady Yellow Night Edition se týkají interiéru. Posádka se posadí do sportovních sedaček AMG Performance, přičemž ta řidičova disponuje elektrickým nastavením s pamětí. Nechybí ambientní osvětlení, zmiňovaný zadní spoiler, speciální koberečky, ozdobné výplně v černé barvě a třešničkou je sportovní volant AMG potažený mikrovláknem.

Žluté detaily nenalezneme jen na karoserii, ale i prvcích interiéru. Tady už na mě tak rušivě nepůsobí, naopak jde o příjemné a nenásilné zpestření. Samotná kabina je zvládnuta na jedničku. Za zploštělým volantem se ukrývají klasicky uspořádané budíky, nad trojicí výdechů na středu palubovky zase trůní 8“ obrazovka s navigací, jíž lze ovládat prostřednictvím otočného ovladače na středovém tunelu. Infotainment se samozřejmě umí bezdrátově spojit s chytrým telefonem, navíc je jeho chod svižný a vykreslování map čisté a kvalitní.

Video: Super Mario řídí Mercedes-Benz GLA

I po prvním usednutí si budete připadat jako v menším sourozenci, ve srovnání s hatchbackem se ale do GLA podstatně lépe nastupuje, byť nakonec v autě sedíte poměrně nízko. Sedáky a hlavně opěradla disponují výrazným bočním vedením, které je v autě sportovního střihu povinností. Počítat ale zároveň musíte s tužším sezením, jež by mohlo odradit zájemce o ostré auto pro každý den.

Pochvalu si zaslouží prostornost kabiny. Vpředu mám se 176 centimetry parádní rezervu nad hlavou, díky širokému prostoru pro nohy a úzkému středovému tunelu netrpí ani kolena. S mou výškou nemám problém posadit se sám za sebe, kolega blížící se ke dvěma metrům se za sebe poskládal také s malou rezervou nad hlavou, před nohami mu už ale bylo podstatně těsněji. O to více jej nepotěšil fakt, že přední sedačky jsou vzadu tvořeny z tvrdého materiálu.

Jednou z výhod ve srovnání s hatchbacky by mohla být praktičnost zavazadelníku. Norma VDA deklaruje 421 litrů ve standardu, případně 1235 l při sklopení zadních sedaček. Nákladová hrana je vyšší, kompenzací budiž detaily v podobě věšáků a síťek na drobnosti.

1/3 Pokračovat ve čtení

Rallye Dakar 2019
Spolupracujeme s TipCars.com

Mercedes-AMG GLA 45 4Matic

Cena v základní výbavě: 1 500 400 Kč Cena v testované výbavě: 1 905 800 Kč

Základní výbava:19“ kola z lehké slitiny, Bi-xenonové světlomety s dynamickou regulací sklonu a ostřikovači, multifunkční sportovní volant čalouněný kůží, čalounění syntetickou kůží a mikrovláknem, sportovní pedály a nožní opěrka z kartáčované ušlechtilé oceli, ozdobné prvky z podélně leštěného světlého hliníku, třístupňový stabilizační systém ESP, chladící systém s chladičem v podběhu kola, parametrické řízení s posilovačem závislým na rychlosti, sportovní výfukový systém atd.

Výbava testovaného vozu:Yellow Night Edition (žluté doplňky, elektricky nastavitelné sedadlo řidiče s pamětí, sportovní sedadla, ambientní osvětlení interiéru, zadní spoiler, sportovní volant potažený mikrovláknem, 20“ kola z lehkých slitin atd.) +203.667 Kč, sada asistentů jízdy v pruzích (+24.822 Kč), sada jízdních asistentů (+61.737 Kč), bezklíčkové ovládání a elektrické ovládání víka zavazadelníku (+27.277 Kč) atd.

V Rize zatkli oblastního šéfa Škody Transportation za korupci V Rize zatkli oblastního šéfa Škody Transportation za korupci

Policie lotyšské metropole Rigy ve čtvrtek zadržela…

Praha bude hospodařit s příjmy přes 59 miliard, výdaje budou vyšší. Opozice kritizuje investice Praha bude hospodařit s příjmy přes 59 miliard, výdaje budou vyšší. Opozice kritizuje investice

Praha bude příští rok hospodařit s příjmy 59,175 miliardy…

Start-upu Spendee se podařil průlom. Jako první získal příslušnou licenci ČNB Start-upu Spendee se podařil průlom. Jako první získal příslušnou licenci ČNB

Česká národní banka vydala vůbec první licenci spojenou…

 
Technické údaje
Motor Mercedes-AMG GLA 45 4Matic
Typ motoru: přeplňovaný zážehový
Válce / ventily: 4 / 4
Zdvihový objem (ccm): 1991
Nejvyšší výkon (kW / ot/min): 280 / 6000
Nejvyšší toč. moment (Nm / ot/min): 475 / 2250 - 5000
Provozní vlastnosti
Maximální rychlost (km/h): 250
Zrychlení 0 - 100 km/h (s): 4.4
Spotřeba město/mimo/kombi (l/100 km): 6.6 / 6.1 / 7.4
Emise CO2:172
Rozměry a hmotnosti
Zavaz. prostor - sedadla/sklopena (l): 421 / 1235
Objem nádrže (l):56
Pohotovostní hm. / nosnost (kg): 1585 / 520
Rozměr pneu:215/55 R18
rozměry vozu
Rozměry dle nákresu - vnější rozměry
a) délka (mm): 4240
b) šířka (mm): 1775
c) výška (mm): 1320
d) rozvor (mm): 2570
e) rozchod vpředu (mm): 1520
f) rozchod vzadu (mm): 1540
Rozměry dle nákresu - vnitřní rozměry
g) podélný prostor vpředu min/max (mm): 930 / 1160
h) podélný prostor vzadu min/max (mm): 540 / 800
i) výška nad sedadlem - vpředu (mm): 920
j) výška nad sedadlem - vzadu (mm):900
k) šířka vpředu (mm): 1450
l) šířka vzadu (mm): 1420
délka sedáku vpředu (mm): 520
délka sedáku vzadu (mm): 460
výška opěradla vpředu (mm): 630
výška opěradla vzadu (mm): 680
místo vzadu pod předním sedadlem: Ano
 

Přidat názorDiskuse: Mercedes-AMG GLA 45 4Matic – Hot crossover…







Doporučujeme
Pokuta za rychlost v Chorvatsku, Rakousku či Itálii. Jaký trest vám hrozí v zahraničí? Pokuta za rychlost v Chorvatsku, Rakousku či Itálii. Jaký trest vám hrozí v zahraničí?

Vysoké tresty za rychlost jako již tradičně hrozí v…

Že jsou moderní auta blbuvzdorná? Těmito věcmi si auto ničíte, aniž o tom víte Že jsou moderní auta blbuvzdorná? Těmito věcmi si auto ničíte, aniž o tom víte

Automobil je dnes čistě spotřební záležitostí. V…

 

AutoRevue
Dacie s logem Renault končí. Důvodem může být i nová Arkana Dacie s logem Renault končí. Důvodem může být i nová Arkana

Laurens van der Acker, šéf designu automobilky Renault,…

Aston Martin odhaluje motor Valkyrie. V12 bez turba má 1014 koní, zní jako F1 Aston Martin odhaluje motor Valkyrie. V12 bez turba má 1014 koní, zní jako F1

Zatímco Aston Martin stále pracuje na dokončení svého…

 



Mercedes-Benz GLA možná dorazí jako kupé soupeřící s BMW X2 Mercedes-Benz GLA možná dorazí jako kupé soupeřící s BMW X2

Ve Stuttgartu si pohrávají s myšlenkou další varianty…

Mercedes-Benz GLA a GLA 45: Facelift s prvky fitness Mercedes-Benz GLA a GLA 45: Facelift s prvky fitness

Trojcípá hvězda v Detroitu omlazuje crossover GLA včetně…

 



 
Mazda 3 se ukázala v Česku! Máme ceny všech verzí

Mazda 3 se ukázala v Česku! Máme ceny všech verzí

Dnes 16:43

Jsou to zhruba dva týdny, kdy se nová trojka poprvé představila světu v Los Angeles. A už dorazila i do Česka.




Blesk.cz

Christian “Batman“ Bale: Donald Trump si myslel, že jsem Bruce Wayne

Christian “Batman“ Bale: Donald Trump si myslel, že…

Říká se, že americký prezident Donald Trump (72) nepatří k nejchytřejším politikům světa. Možná tomu tak není,…

Jak nakoupíte o Vánocích? Podívejte se na přehled svátků, kdy jsou obchody zavřené

Jak nakoupíte o Vánocích? Podívejte se na přehled…

Po dvou podzimních svátcích, kdy zůstaly obchody zavřené, přijdou další svátky bez nákupů o Vánocích. Na konci…

 

iSport.cz

SOUHRN EL: Vaclík vychytal nulu a Sevilla postupuje, dál jde i Rennes

SOUHRN EL: Vaclík vychytal nulu a Sevilla postupuje,…

Fotbalisté Sevilly s reprezentačním brankářem Tomášem Vaclíkem si v závěrečném kole skupinové fáze Evropské ligy…

Koubek: Chorý není kopyto, i Kollera učili. Plzeň už nemá starou sestavu

Koubek: Chorý není kopyto, i Kollera učili. Plzeň už…

Ve středu večer znovu potvrdili svou velikost. Fotbalisté Viktorie Plzeň svalili AS Řím a západočeskému klubu za…

 

Reflex.cz

Nesvádějme všechno jen na pomalé úřady. Za šíleným růstem cen bytů a domů stojí i hamižnost developerů

Nesvádějme všechno jen na pomalé úřady. Za šíleným…

14,4 roku. Tak dlouho musí vydělávat Pražan s průměrným platem 39.298 korun měsíčně na to, aby si v metropoli…

JXD vs. strašidloměr za 9 tisíc: Pokud za tohle opravdu vyhodíte peníze, dobře vám tak!

JXD vs. strašidloměr za 9 tisíc: Pokud za…

Do Tábora jsme jeli s podezřením, že jde o recesi. Jenže prodavači elektronických zařízení pro detekci strašidel…