Mercedes-Benz CL 500 4Matic – Panský kočár

Mercedes-Benz CL 500 4Matic – Panský kočár

 
 

Dobré sociální postavení nemusí zdůrazňovat zrovna „nadupané“ SUV, ještě lépe poslouží tradičně střižené kupé s nejmodernější technikou.

Kdo se nespokojí s ničím jiným než s tím rozmařile nejlepším, má v dnešní automobilové produkci stále úzký výběr. Mimo několika specializovaných automobilek vlastně v nejvyšším segmentu operuje pouze Mercedes-Benz a jeho dvoudveřová třída CL.

Specifický druh automobilu předpokládá nadité bankovní konto, alespoň trochu snobský přístup a odhodlání majitele řídit si svůj vůz sám. Už potřetí jsme vyzkoušeli, jaký je život za volantem nejlepšího německého kupé, a potřetí došlo na základní model – CL 500. Základ ale znamená ještě více než dosud.

Letošní facelift úpravou několika prvků značně změnil celkový charakter auta. Základní tvar karoserie samozřejmě zůstal zachován a i v dnešním světě neustále se zvětšujících a mohutnějících aut působí majestátně.

obrázek [600 x 250]  

Zcela nový tvar předních světel, diody pro denní svícení a pozměněné zadní lampy (couvací světla vyčleněná do samostatných jednotek) naznačují odklon od klasické nenápadné krásy k modernějšímu pojetí. Výsledek podtrhuje ostřeji řezaná maska chladiče, plastičtější nárazníky, hranaté kryty zpětných zrcátek a v našem případě i výrazný AMG paket – samozřejmá volba mnoha zákazníků.

Vytříbená technika

Hlavní změna se ale odehrála pod kapotou. Atmosférický 5,5litr nahradil dvojitě přeplňovaný 4,6litrový osmiválec. Výkon poskočil z 285 na 320 kW (435 k) a maximum točivého momentu vzrostlo o 170 Nm na rovných 700 Nm. To jsou parametry, které mohou Mercedesu třídy CL závidět téměř všechna auta na trhu.

Řečí jednoduchých čísel to znamená, že dnes i nejlevnějšínejslabší provedení třídy CL akceleruje z 0 na 100 km/h za méně než 5 sekund! A to se počítá, i když jde o hodnotu 4,9 s (společná pro verzi s pohonem zadních i všech kol).

obrázek [600 x 370]  

Žádné číslo ale nedokáže vyjádřit, co motor s 2120 kg vážícím kupé provádí ve skutečnosti. Jako by pro přeplňovaný osmiválec nebyla žádná rychlost příliš vysoká a žádný kopec příliš prudký – sklon silnice se na razanci zrychlování neprojeví ani při 200 km/h.

Mercedes ale slibuje současně se zlepšením výkonnostních parametrů i snížení spotřeby. Zní to až neuvěřitelně, ale kolos se při dálničních 130 km/h skutečně drží udávané kombinované spotřeby: spaluje 10,1 l na 100 km, přičemž motor nenuceně pracuje v 2000 min-1. Ve městě je realitou 15 l/100 km – pokud není vaší zálibou zbytečné prošlapávání plynového pedálu.

Maximální komfort

Přitom samozřejmě na palubě panuje vždy klid. Kvalitní odhlučnění podvozku nepřipustí, aby posádku obtěžoval valivý hluk od kol. S bezrámovými okny už to tak nekompromisní není, potlačení aerodynamického hluku přesto patří na špičku.

Přední pasažéři se mohou nechat hýčkat masážními sedadly, která jsou možná překvapivě součástí standardní výbavy. Poslání všemožně elektricky seřiditelných ortopedických sedadel je stejné jako u jemného, ale přesně reagujícího řízení – co nejvíc zpříjemnit pobyt za volantem CL.

obrázek [600 x 360]  

Luxusní kupé je stvořeno pro rychlou jízdu na víceproudových silnicích. Na okreskách nezklame, naopak potěší dofukováním bočnic sedadel v zatáčkách. Zábavu je ale potřeba hledat jinde, CL prostě jen pracuje i tady dobře. Nic víc.

Kaňky na dokonalosti

Verze s pohonem všech kol jako jediná z celé třídy nepoužívá hydraulický podvozek ABC aktivně potlačující náklony karoserie – místo toho má vzduchové odpružení Airmatic. Ani tak není nutné se obávat bočních nebo podélných náklonů, mimo kvalitní povrch ale není pohlcování nerovností úplně bezchybné.

Na vině je spojení nekvalitních českých silnic a nízkoprofilových 19palcových pneumatik na AMG kolech. Vzhledem k tomu, že pocit diskomfortu vycházel vždy z chování přední nápravy, přisuzujeme to instalaci 4Maticu, který přidává k přední nápravě neodpružené hmoty.

Ani funkce start-stop není zcela bez chyby. Samotný restart je rychlý a mimořádně kultivovaný – motor si pomáhá nuceným zažehnutím benzinu ve spalovacích prostorech. Nevyřešeným problémem je ale samočinné zhasínání motoru při parkování. Přepnutí na sportovní režim, kdy je start-stop odstavený, nedává příliš smysl. Naštěstí lze alespoň přiřadit funkci deaktivace start-stopu programovatelnému tlačítku na středovém tunelu.

Luxus už v základu

Třímilionové kupé by mělo mít rozsáhlou standardní výbavu a CL 500 naplňuje tento předpoklad beze zbytku. Začíná to automatickou klimatizací, pokračuje přes vyhřívání předních sedadel, střešní okno, Bluetooth, DVD přehrávač, parkovací senzory včetně parkovacího asistenta, adaptivní bi-xenonové světlomety až po elektricky nastavitelná sedadla v kůži, multifunkční volant čalouněný kůží Nappa a metalický lak v ceně vozu.

Varianta 4Matic stojí o 130 tisíc korun víc a kromě pohonu všech kol přidává hodnotnější čalounění kůží Passion a aktivní ortopedická sedadla s masážní funkcí.

obrázek [600 x 296]  

Myslíte si, že je seznam téměř kompletní? To není úplně pravda, nekompromisně plnou výbavu má až čtyřmilionový dvanáctiválec CL 600, u osmiválce zbývá stále dost možností jak výrazně navýšit cenu vozu.

A tím nemyslíme zrovna 10 stran ceníku věnovaných nejrůznějším kombinacím materiálů a barev v interiéru. Bylo by chybou nezvolit navigaci (+60 tisíc), opravdu excelentní audio Harman Kardon Logic 7 (+29 tisíc) i položky, které nám v testovaném voze docela chyběly: parkovací kamera (+11 tisíc) a bezklíčový vstup (+30 tisíc).

JAKE.AUTO.CZ: Mercedes-Benz CL (přehled všech testů a dalších článků)

První cena vozu2.967.600,- Kč (CL 500 CGI)
První cena vozu s testovanou motorizací2.967.600,- Kč (CL 500 CGI)
Základní cena testovaného vozu3.094.800,- Kč (CL 500 CGI 4Matic)
Cena testovaného vozu vč. příplatků3.598.499,- Kč (CL 500 CGI 4Matic)

Plusy

  • Nekompromisní výkon motoru, nízká spotřeba paliva
  • Jízdní komfort na kvalitním povrchu
  • Vnitřní prostor
  • Kvalita zpracování a použitých materiálů
  • Luxusní výbava ve standardu
  • Kvalitní příplatkové audio
  • Odhlučnění podvozku a oken
  • Výkon a činnost adaptivních světel

Minusy

  • Horší komfort tlumení na rozbitém asfaltu
  • Slabší účinek brzd
  • Vyšší ceny příplatkových položek
  • Nižší tuhost karoserie ve srovnání s limuzínou
  • Málo strmé řízení
Spolupracujeme s TipCars.com

Mercedes-Benz CL 500 4Matic

Základní výbava:Airmatic, adaptivní brzdy ADAPTIVE BRAKE s funkcí HOLD a asistentem pro rozjezd do kopce, adaptivní brzdová světla, adaptivní stěrače s funkcí stírání kliknutím a dešťovým senzorem se 2 stupni citlivosti, airbagy s vícestupňovou citlivostí naplnění a předními a zadními bočními airbagy a okenními airbagy, levé a pravé vnější zpětné zrcátko elektricky nastavitelné a sklopné, osvětlení při vystupování ve dveřích, sedadlo spolujezdce nastavitelné ze strany řidiče, brzdový asistent BAS, systém COMAND s integrovaným rádiem, 8palcovým barevným displejem, mechanikou DVD, volicí páka řazení DIRECT SELECT a tlačítka řazení na volantu, pomoc při nastupování EASY ENTRY vpředu, s automatickým přestavením volantu při nastupování a vystupování, vypínatelná, lišty prahů dveří z ušlechtilé oceli s nápisem Mercedes-Benz, elektricky ovládaná parkovací brzda s komfortní funkcí odbrzdění, elektronický stabilizační program ESP včetně ABS a ASR, snímač intenzity vnějšího osvětlení, elektrické ovládání oken, 4násobné, s funkcí zavření PRE-SAFE, dřevěné prvky v interiéru, vnitřní a levé vnější zpětné zrcátko s automatickou změnou odrazivosti, intelligent Light System včetně bixenonových světlometů, dynamických světlometů pro jízdu v zatáčkách, dynamických světlometů pro jízdu po dálnici, světel pro odbočování (integrovaných v hlavních světlometech) a rozšířené funkce mlhových světel, ukotvení dětských sedaček ISOFIX na zadních sedadlech, automatická klimatizace, kožené čalounění, kola z lehkých slitin, paměťový paket pro přední sedadla, sloupek řízení a zrcátka, metalický lak, sklopná střední loketní opěrka vpředu a vzadu, vpředu s úložnou schránkou, multifunkční volant, parametrické řízení, utěsňovací prostředek TIREFIT s elektrickým kompresorem, kontrola tlaku vzduchu v pneumatikách, ostřikovače světlometů, elektrické ovládání posuvné-výklopné střechy, ve skleněném provedení, s funkcí zavření PRE-SAFE, ukazatel servisních intervalů ASSYST PLUS a počítač údržby, bezpečnostní pásy, tříbodové, čtvery, s komfortní automatikou, vpředu výškově nastavitelné, přední sedadla s bederní opěrkou, elektricky výškově a podélně nastavitelná, polohování PRE-SAFE pro spolujezdce, vyhřívaná přední sedadla, plynulá aretace dveří, TEMPOMAT s variabilním omezovačem rychlosti SPEEDTRONIC, tepelně a zvukově izolovaná vrstvená skla odrážející infračervené záření ve všech oknech, centrální zamykání s dálkovým ovládáním a zabezpečením proti neoprávněné jízdě.

Výbava testovaného vozu:Sada kůže Passion Exclusiv/strop Alcantara (115.434,-), sada navigace Comand APS/hlasové ovládání Linguatronic (59.532,-), Media Interface (5.808,-), audiosystém Harman Kardon Logic 7 (29.040,-), sada jízdních asistentů Plus (62.436,-), asistent nočního vidění Plus (47.335,-), elektricky ovládané rolo (12.778,-), sada Sport AMG (171.336,-).

Akcie, měny & názory Jany Steckerové: Obměny v čínské garnituře Akcie, měny & názory Jany Steckerové: Obměny v čínské garnituře

V Číně začala jedna z nejdůležitějších politických…

Zátahy pražských celníků. Od ledna odhalili 301 nelegálních automatů Zátahy pražských celníků. Od ledna odhalili 301 nelegálních automatů

Pražští celníci od začátku roku zabavili v nelegálních…

Český export letos zaznamená historický rekord. Přidaná hodnota zůstává stejná Český export letos zaznamená historický rekord. Přidaná hodnota zůstává stejná

Množství výrobků a služeb vyvezených z Česka má být letos…

 
Technické údaje
Motor Mercedes-Benz CL 500 4Matic
Typ motoru: přeplňovaný zážehový
Válce / ventily: 8 / 4
Zdvihový objem (ccm): 4663
Nejvyšší výkon (kW / ot/min): 320 / 5250
Nejvyšší toč. moment (Nm / ot/min): 700 / 1800 - 3500
Provozní vlastnosti
Maximální rychlost (km/h): 250
Zrychlení 0 - 100 km/h (s): 4.9
Spotřeba město/mimo/kombi (l/100 km): 13.9 / 7.6 / 9.9
Emise CO2:237
Rozměry a hmotnosti
Zavaz. prostor - sedadla/sklopena (l): 490 / -
Objem nádrže (l):83
Pohotovostní hm. / nosnost (kg): 2120 / 435
Rozměr pneu:225/40 R19, 275/40 R19
rozměry vozu
Rozměry dle nákresu - vnější rozměry
a) délka (mm): 5095
b) šířka (mm): 1871
c) výška (mm): 1419
d) rozvor (mm): 2955
e) rozchod vpředu (mm): 1601
f) rozchod vzadu (mm): 1607
Rozměry dle nákresu - vnitřní rozměry
g) podélný prostor vpředu min/max (mm): 880 / 1160
h) podélný prostor vzadu min/max (mm): 480 / 750
i) výška nad sedadlem - vpředu (mm): 960
j) výška nad sedadlem - vzadu (mm):860
k) šířka vpředu (mm): 1580
l) šířka vzadu (mm): 1420
délka sedáku vpředu (mm): 550
délka sedáku vzadu (mm): 490
výška opěradla vpředu (mm): 680
výška opěradla vzadu (mm): 690
místo vzadu pod předním sedadlem: Ano
Hodnocení Mercedes-Benz CL 500 4Matic
Interiér, řízení
Kvalita dílenského zpracování interiéru: 10
Kvalita sedadel (délka sedáku, boční vedení):
Palubní deska - design funkčnost: 9
Prostor na zadních sedadlech - nohy: 7
Prostor na zadních sedadlech - hlava: 7
Odkládací plochy: 8
Dojem z řízení: 8
Výhled vpřed: 9
Výhled vzad: 7
Motor, převodovka
Kultivovanost chodu: 10
Tah v nižších otáčkách: 10
Výkon ve vyšších otáčkách: 10
Hlučnost v nižších otáčkách: 10
Hlučnost v vyšších otáčkách: 10
Spotřeba: 9
Odstupňování převodovky: 10
Snadnost řazení: 0
Podvozek, brzdy
Jízdní vlastnosti v běžném provozu: 10
Jízdní vlastnosti v extrému: 8
Přenos hluku do interiéru (díry ve vozovce…): 8
Přenos hnací síly na vozovku: 10
Účinnost brzd: 6
Velikost zavazadlového prostoru: 8
Prostor pro vkládání do zav. prostoru: 8
Variabilita zavazadlového prostoru: 7
Poměr cena/užitná hodnota
Poměr cena/užitná hodnota: 7
Celkové hodnocení
Celkové hodnocení - průměr: 8,64
 

Přidat názorDiskuse: Mercedes-Benz CL 500 4Matic – Panský kočár







Doporučujeme
Pohon všech kol je stále oblíbenější. Tohle je kompletní nabídka čtyřkolek na trhu! Pohon všech kol je stále oblíbenější. Tohle je kompletní nabídka čtyřkolek na trhu!

Jestliže před deseti lety bylo pohonem všech kol vybaveno…

Víte, jaké palivo v zahraničí natankovat? A jak se vyznat v označení Gazole či Senza Plombo? Víte, jaké palivo v zahraničí natankovat? A jak se vyznat v označení Gazole či Senza Plombo?

Ne ve všech státech Evropské unie se nafta označuje jako…

 

AutoRevue
Hyundai uvádí na trh další nový model: SUV Kona ale vůbec není levné Hyundai uvádí na trh další nový model: SUV Kona ale vůbec není levné

Vůz s designově velmi komplikovanou přídí se stává…

Škoda už oficiálně prodává Karoq. Tipy, jak ho rozpoznat od Kodiaqu: Škoda už oficiálně prodává Karoq. Tipy, jak ho rozpoznat od Kodiaqu:

Škoda zatím neoznámila, kolik bude požadovat za základní…

 



Mercedes-Benz C vs CL: Modrá kolekce 2011 Mercedes-Benz C vs CL: Modrá kolekce 2011

V jeden den jsme střídali modrý Mercedes C za modré CL.…

Mercedes-Benz CL po faceliftu: Základ za 3 miliony, vrchol za 6 Mercedes-Benz CL po faceliftu: Základ za 3 miliony, vrchol za 6

Mercedes zveřejnil české ceny kupé třídy CL po faceliftu.…

 



 
Modernizovaný Range Rover odhalil český ceník. Na kolik přijde nově nabízený plug-in hybrid?

Modernizovaný Range Rover odhalil český ceník. Na kolik přijde nový plug-in hybrid?

Dnes 15:59

Největší model Land Roveru je po modernizaci nově dostupný v hybridní verzi.




Blesk.cz

Tajná svatba hvězdy První republiky! Pavel Batěk se oženil

Tajná svatba hvězdy První republiky! Pavel Batěk se oženil

Na veřejnosti se Pavel Batěk (42) se svou láskou Janou (26) objevil poprvé loni na karlovarském festivalu. Uběhl…

Jeřáb na Dlouhých stráních spadl do nádrže: Hasiči ho tam nechají, dokud nevymyslí, jak s ním ven

Jeřáb na Dlouhých stráních spadl do nádrže: Hasiči…

Osmadvacetitunový autojeřáb, který se minulý pátek převrátil na dolní nádrži vodní přečerpávací elektrárny…

 

iSport.cz

Co je s Ngadeuem? Kouč Slavie se ošíval a neprozradil. Hrát bude Souček

Co je s Ngadeuem? Kouč Slavie se ošíval a…

PŘÍMO Z VILLARREALU | Michal Ngadeu je jedním ze čtyř slávistů, kteří ani neodcestovali do Španělska. Výběru…

Legenda se loučí! Hilgertová uzavírá zlatou kariéru, jezdit bude amatérsky

Legenda se loučí! Hilgertová uzavírá zlatou kariéru,…

Živoucí legenda české i světové divoké vody se loučí s kariérou. Dvojnásobná olympijská vítězka Štěpánka…

 

Reflex.cz

Nový Svět na Hradčanech: Poslední místo staré Prahy, které neprohrálo s turisty

Nový Svět na Hradčanech: Poslední místo staré Prahy,…

Nový Svět je snad posledním koutem Prahy, kam bezprostředně nedoléhá turistický ruch – ne proto, že by sem…

Trezor prvního fotografa módního domu Dior ukrýval nikdy nezveřejněné poklady

Trezor prvního fotografa módního domu Dior ukrýval…

Christian Dior, jméno, které zná každý. I ti, kteří se o módu nezajímají. Jeden z nejvlivnějších světových…