Mercedes-Benz CLS 350 CDI – Kupé na každý den

Mercedes-Benz CLS 350 CDI – Kupé na každý den

 
 

Po sedmi letech přichází nové vydání třídy CLS. Jaké je pokračování úspěšného konceptu čtyřdveřového kupé?

Za méně než dva miliony korun si dnes můžete pořídit šestiválcové CLS – auto, které má stylu na rozdávání, pyšní se elegantní karoserií s tvary kupé a jeho ostře pojatý design budí skoro tolik pozornosti jako sportovní SLS AMG. Především se ale jedná o auto, které s naprostou samozřejmostí zvládá nástrahy každodenního provozu.

S první generací Mercedes podnikl odvážné rozhodnutí vyrábět takové auto, druhá generace dostala zase nelehký úkol obstát mezi novou konkurencí, kterou ztělesňuje především dvojice Sportbacků od Audi.

obrázek [600 x 270]  

Osobně mi u prvního CLS nevyhovovala subtilní, jemně tvarovaná příď. Novinka tento nedostatek odbourává radikálním řezem: široká maska chladiče je přímo odvozena od SLS, k ní se přidává výrazně tvarovaná kapota motoru a v případě AMG paketu i ostré tvary sportovního nárazníku.

CLS je doslova nádherné z každého úhlu, jen čistý profil mu úplně nesluší. Designéři si ale dobře poradili s umístěním zrcátek na stopkách, zakomponováním pro předchůdce typického tvaru bočních oken i prolisu v zadním blatníku, který si CLS bere pro změnu z třídy E.

Na atraktivitě testovanému vozu přidává také matná designo barva Manganitgrau Shape.

obrázek [600 x 378]  

Interiér se oprostil od zakulacené stylizace předchozí generace a vzal si jako základ architekturu aktuální třídy E. Vzdává se ale ostrých geometrických linek a místo nich hýčká zrak posádky jemnějšími tvary. V případě provedení Edition 1 navíc přichází ke slovu vybrané materiály – matné dřevo doplňuje nazelenalá kůže designo corteccia a palubní deska obšitá hrubou kůží, která odráží jen minimum světla na čelní sklo.

Vzadu se dočkáme dvoumístného uspořádání sedadel. I to je ale plně dostačující, navíc prostorové poměry dovolují pohodlné cestování i vzadu. Posádka samozřejmě musí akceptovat pocitovou stísněnost, ještě více zdůrazněnou černým stropem, fakticky je ale do všech stran místa dost.

Novinkou je sportovní tříramenný volant, který připomíná ten z faceliftované třídy C, CLS ale dostalo více hliníku. Ovladač převodovky se přemístil ze středového tunelu k volantu a hodiny si už nepřivlastňují prostor v přístrojovém štítu – místo toho je najdeme nad panelem rádia.

obrázek [600 x 288]  

Třílitrový turbodiesel se svými 195 kW a 620 Nm pohon CLS s přehledem zvládá. Agregát je naladěn k použití převážně v nízkých a středních otáčkách, a proto nemá smysl nutit převodovku ke kickdownům. I proto je vcelku zbytečné přepínat z úsporného módu převodovky na sportovní.

Spalované palivo se zvenku jasně identifikuje, uvnitř auta ale panuje klid. Motor téměř není slyšet, při zátěži pak vydává nerušivý šestiválcový zvuk.

Dlouhé zpřevodování jde k duhu spotřebě paliva. Přitom pokud řidič nechá motor pracovat v první polovině otáčkoměru, akcelerace je i na hranici 200 km/h obstojná. K dosažení 250 km/h je už potřeba si chvíli počkat, auto ale této mety skutečně zcela bezproblémově dosáhne.

Při 130 km/h točí motor jen 1900 min-1 a spotřebuje 6,4 l/100 km, ve 100 km/h pak stačí 1500 min-1 a 5,7 l/100 km. Ve městě je potřeba počítat dle hustoty provozu s 6,5 až 9 litry na každých 100 km (350 CDI jako jediná motorizace v CLS nemá start-stop).

obrázek [300 x 203] Mimo město turbodieselu svědčí plynulé tempo, větší tlak na plynový pedál rychle zvyšuje spotřebu. Na dálnici je pak z ekonomického hlediska rozumné držet se do 200 km/h, vyšší rychlost už automaticky znamená dvoucifernou spotřebu.

CLS jsme zvolili pro cestu přes celé Německo na Nürburgring. Na tamních silnicích a dálnicích příplatkový se vzduchový podvozek předváděl v tom nejlepším světle. V režimu Comfort je doslova komfortní, nabízí plavnější jízdu než třída E, ale zároveň se auto ani nijak výrazně nenaklání – dálniční zatáčku zvládne i ve 200 km/h s naprostým nadhledem.

Sport přitvrdí odpružení i řízení, rozdíl mezi oběma nastaveními je naprosto evidentní.

Na české tankodromy je ale Airmatic krátký. V kombinaci s AMG podvozkem a 18palcovými koly nezvládne odfiltrovat každý utopený kanál nebo zapomenutý výtluk. Řidič proto musí pečlivěji hledat cestu skrz nástrahy českých cest.

Řízení se vyznačuje pro Mercedesy typickým relativně dlouhým převodem, ale také přímým chodem a přesnými reakcemi. V zatáčkách se zhoršenou adhezí se na výjezdu ráda projeví záď se svými choutkami k přetáčivosti, elektronika ale počínající smyk včas zarazí.

obrázek [600 x 320]  

Jízdu v noci zpříjemní příplatkové diodové světlomety Inteligent Light System. Natáčení paprsku do zatáček, prodlužování osvětlené plochy na dálnicích nebo přepínání dálkových světel probíhá naprosto plynule.

Řízení usnadní také adaptivní tempomat Distronic Plus, který v nejnovější verzi zvládá měnit rychlost auta podobně, jako by to udělal skutečný řidič. Rozsah rychlosti už od 0 km/h navíc umožňuje využití tohoto zařízení i pro jízdu ve městě. Ve vysokých rychlostech na dálnici zase radar dokáže správně detekovat zatáčející svodidla a snížit rychlost auta před zatáčkou.

Radarový tempomat se navíc letos nabízí v rámci balíčku 125 let inovací společně s aktivními asistenty mrtvého úhlu a jízdy v pruhu za zvýhodněných 12 tisíc korun (běžný příplatek je 65 tisíc).

Jake.auto.cz: MERCEDES-BENZ CLS - přehled všech článků

První cena vozu1.540.800,- Kč (CLS 250 CDI, 150 kW)
První cena vozu s testovanou motorizací1.624.800,- Kč (CLS 350 CDI, 195 kW)
Základní cena testovaného vozu1.624.800,- Kč (CLS 350 CDI, 195 kW)
Cena testovaného vozu vč. příplatků1.988.620,- Kč (CLS 350 CDI, 195 kW)

Plusy

  • design exteriéru i interiéru
  • rozsah standardní výbavy
  • výkon diodových světlometu
  • fungování asistenčních systémů
  • spotřeba paliva při běžné jízdě

Minusy

  • chování Airmaticu na rozbité silnici
  • výkon motoru ve vysokých otáčkách
  • objem palivové nádrže
Spolupracujeme s TipCars.com

Mercedes-Benz CLS 350 CDI

Cena v základní výbavě: 1 624 800 Kč Cena v testované výbavě: 1 988 620 Kč

Základní výbava:Sedm airbagů, systém přednárazové ochrany Pre-Safe, aktivní opěrky hlavy pro přední sedadla, asistent bdělosti řidiče Attention Assist, ESP, asistent pro rozjezd do kopce, tempomat s omezovačem rychlosti, rádio s CD/MP3, Bluetooth hands-free, dvouzónová klimatizace, elektrické nastavení předních sedadel, bi-xenonové hlavní světlomety s LED směrovkami, vyhřívaná zpětná zrcátka s integrovanými LED směrovkami, koncová světla ze světelných diod a další.

Výbava testovaného vozu:Edition 1 – matný lak, kůže designo, velurové koberečky aj. (162.624,-), sada 125! let inovací – tempomat Distronic Plus, aktivní asistent jízdy v pruhu, aktivní asistent mrtvého úhlu (12.000,-), vzduchový podvozek Airmatic (49.368,-), světlomety LED Inteligent Light System (43.270,-), vyhřívání předních sedadel (10.890,-), sada Sport AMG (85.668,-)

Technické údaje
Motor Mercedes-Benz CLS 350 CDI
Typ motoru: přeplňovaný vznětový
Válce / ventily: 6 / 4
Zdvihový objem (ccm): 2987
Nejvyšší výkon (kW / ot/min): 195 / 3800
Nejvyšší toč. moment (Nm / ot/min): 620 / 1600 - 2400
Provozní vlastnosti
Maximální rychlost (km/h): 250
Zrychlení 0 - 100 km/h (s): 6.2
Spotřeba město/mimo/kombi (l/100 km): 7.8 / 5.1 / 6.1
Emise CO2:160
Rozměry a hmotnosti
Zavaz. prostor - sedadla/sklopena (l): 520 / -
Objem nádrže (l):59
Pohotovostní hm. / nosnost (kg): 1815 / 485
Rozměr pneu:255/40 R18, 285/35 R18
rozměry vozu
Rozměry dle nákresu - vnější rozměry
a) délka (mm): 4940
b) šířka (mm): 1881
c) výška (mm): 1416
d) rozvor (mm): 2874
e) rozchod vpředu (mm): 1594
f) rozchod vzadu (mm): 1626
Rozměry dle nákresu - vnitřní rozměry
g) podélný prostor vpředu min/max (mm): 810 / 1090
h) podélný prostor vzadu min/max (mm): 530 / 720
i) výška nad sedadlem - vpředu (mm): 1020
j) výška nad sedadlem - vzadu (mm):930
k) šířka vpředu (mm): 1480
l) šířka vzadu (mm): 1480
délka sedáku vpředu (mm): 530
délka sedáku vzadu (mm): 490
výška opěradla vpředu (mm): 620
výška opěradla vzadu (mm): 650
místo vzadu pod předním sedadlem: Ano
Hodnocení Mercedes-Benz CLS 350 CDI
Interiér, řízení
Kvalita dílenského zpracování interiéru: 10
Kvalita sedadel (délka sedáku, boční vedení):
Palubní deska - design funkčnost: 9
Prostor na zadních sedadlech - nohy: 8
Prostor na zadních sedadlech - hlava: 6
Odkládací plochy: 10
Dojem z řízení: 9
Výhled vpřed: 8
Výhled vzad: 6
Motor, převodovka
Kultivovanost chodu: 10
Tah v nižších otáčkách: 10
Výkon ve vyšších otáčkách: 8
Hlučnost v nižších otáčkách: 10
Hlučnost v vyšších otáčkách: 9
Spotřeba: 10
Odstupňování převodovky: 10
Snadnost řazení: 8
Podvozek, brzdy
Jízdní vlastnosti v běžném provozu: 10
Jízdní vlastnosti v extrému: 9
Přenos hluku do interiéru (díry ve vozovce…): 6
Přenos hnací síly na vozovku: 8
Účinnost brzd: 9
Velikost zavazadlového prostoru: 8
Prostor pro vkládání do zav. prostoru: 6
Variabilita zavazadlového prostoru: 8
Poměr cena/užitná hodnota
Poměr cena/užitná hodnota: 9
Celkové hodnocení
Celkové hodnocení - průměr: 8,62
 

Přidat názorDiskuse: Mercedes-Benz CLS 350 CDI – Kupé na každý den







Doporučujeme
Že jsou moderní auta blbuvzdorná? Těmito věcmi si auto ničíte, aniž o tom víte Že jsou moderní auta blbuvzdorná? Těmito věcmi si auto ničíte, aniž o tom víte

Automobil je dnes čistě spotřební záležitostí. V…

Jsou české silnice nejhorší v Evropě? Tohle nám na nich nejvíce vadí! Jsou české silnice nejhorší v Evropě? Tohle nám na nich nejvíce vadí!

České silnice mají hrozný povrch a jsou špatně značené, v…

 

AutoRevue
Donald Trump konečně nebude jezdit v ojeté limuzíně. Nová je už hotová Donald Trump konečně nebude jezdit v ojeté limuzíně. Nová je už hotová

Americký prezident Donald Trump při svých cestách zatím…

TEST VW Arteon 2.0 TSI DSG 4Motion: Poslední funkční období TEST VW Arteon 2.0 TSI DSG 4Motion: Poslední funkční období

Nebude trvat dlouho a Arteon přenechá „funkci“ vlajkové…

 



Mercedes-Benz CLS Final Edition: Druhá generace se loučí Mercedes-Benz CLS Final Edition: Druhá generace se loučí

Mercedes-Benz dává sbohem druhé generaci sportovního…

Mercedes-Benz zůstává u diodových světel, představuje novou generaci Mercedes-Benz zůstává u diodových světel, představuje novou generaci

Audi a BMW představily laserová přední světla,…

 



 
Volkswagen Corrado slaví 30 let: Zahájilo útok na vrchol!

Volkswagen Corrado slaví 30 let: Zahájilo útok na vrchol!

Dnes 08:00

Z výrobce obstarožních „brouků“ a kompaktních golfů se Volkswagen postupem doby vypracoval na tvůrce, který dokáže potrápit i německou prémiovou trojku. První vlaštovkou v dlouhé cestě na vrchol se stalo právě kupé Corrado. Proč tomu tak bylo?




Blesk.cz

Barbara, která v reality show ulovila milionáře: Dcera svého tátu poznala až v televizi

Barbara, která v reality show ulovila milionáře:…

Rozárie Kautmanová (9) je dcerou Barbary Kautmanové (41) a tehdejšího milionáře z novácké reality show Vem si…

Mahulena Bočanová v podniku, který nedávno vyhořel. Péče o postiženou dceru jí dává zabrat!

Mahulena Bočanová v podniku, který nedávno vyhořel.…

Herečka Mahulena Bočanová (50) se po dlouhé době objevila na party. Jelikož se sama stará o postiženou dceru…

 

iSport.cz

Program MS v hokeji 2018:  kompletní rozpis zápasů, skupiny, play off

Program MS v hokeji 2018: kompletní rozpis zápasů,…

Rok 2018 přináší sportovním fanouškům jeden vrchol za druhým. Po únorové olympiádě v Jižní Koreji odstartuje v…

Kempný nahrával a Washington otáčí! Tampa má postup, Pastrňák bez bodu

Kempný nahrával a Washington otáčí! Tampa má postup,…

SOUHRN | Obránce Michal Kempný přispěl v play off NHL asistencí k výhře hokejistů Washingtonu nad Columbusem 4:3…

 

Reflex.cz

Číslo pět žije – je pět ministerstev hodně, či málo? Budou Hamáčkovci spíše v roli užitečných oranžových idiotů, či součástí řešení problému?

Číslo pět žije – je pět ministerstev hodně, či málo?…

Babišovo hnutí ANO nabídlo sociální demokracii v potenciální společné vládní koalici pět ministerstev, a to…

Malebná Santana: Vesnička na východě Madeiry vás okouzlí osobitou architekturou

Malebná Santana: Vesnička na východě Madeiry vás…

Obec Santana, ležící na severovýchodě portugalského subtropického ostrova Madeira, je proslavena prostou, ale…