Test Auto.cz

Mercedes-Benz CLS 400 d 4Matic – Rychle, úsporně a stylově, ale neprakticky

11.7. 2018
Verdikt
 

Třetí generaci „čtyřdveřového kupé“ v případě verze 400 d pohání doslova famózní motor. V mnoha ohledech je skvělý i zbytek, chybky se ale najdou.

Kdo chce od Mercedesu více stylu, může zvolit třeba zakladatele segmentu „čtyřdveřových kupé.“ Ve skutečnosti velký sedan se sníženou siluetou karoserie nazvaný CLS letos vstoupil na trh již ve své třetí generaci. A jak se po týdenním testování ukazuje, je ještě ve větší formě než kdy dříve.

Ono mu ani nic jiného nezbývá. Jestliže první generace byla v roce 2004 na trhu osamocená, když segment stylovek s dvěma páry dveří zakládala, ta třetí si už musí poradit s konkurencí od Audi i BMW. Čtyři kruhy nabízejí liftback A7 Sportback, který letos dorazil ve své druhé generaci, mnichovská vrtulka zase krásný sedan 6 Gran Coupé.

Mercedes-Benz tak proti nim nasadil ty nejtěžší zbraně a do nového CLS aplikoval množství techniky ze své vlajkové lodi, třídy S. S odkazem na to nedošlo k přejmenování na CLE, jak se chvíli spekulovalo – vzhledem ke shodnému základu s třídou E by to byla logičtější volba. Takhle má ale slovy marketingového oddělení CLS naznačovat to, že je spojnicí mezi třídami E a S.

Naživo fešák

Co se však týče vzhledu, je CLS svébytným vozem, éčko nebo esko zvenku nepřipomíná ani zdaleka. Má však blíže k nejmenšímu modelu Mercedesu, třídě A, s nímž jej spojuje obdobná grafika předních světlometů a celkové řešení přídě. Zda přílišná podobnost s kompaktním hatchbackem nebude klientům bezmála pět metrů dlouhého luxusního auta vadit, teprve uvidíme, za nás pouze prohlašujeme, že nové CLS naživo vypadá mnohém atraktivněji než na fotografiích.

V reálu totiž „fluidní“ tvary s navazujícími křivkami bez ostrých hran fungují a CLS vypadá ze všech stran skvěle, zvlášť záď s tenkými koncovými světly stojí za to! I ta příplatková „diamantová“ maska dodávaná v rámci linie AMG je líbivá. Není divu, že nové CLS na ulici budí takovou pozornost a chodci se za ním tolik otáčejí.

obrázek [600 x 289]  

Karoserie přitom není jen krásná, ale také účinná, Mercedes vyzdvihuje součinitel aerodynamického odporu s hodnotou 0,26, kterou zajistilo zakrytí podvozku, speciálně tvarovaná zrcátka či speciálně tvarované boční prahy. Přesto všechno, kdybyste mě nechali si vybrat z jednotlivých tří generací CLS, čistě podle vzhledu bych pořád sáhnul po té první. I po letech se mně zkrátka líbí nejvíce. Není tak divu, že i designéři Mercedesu přiznávají, že při tvorbě novinky se inspirovali originálem. Charakteristická „banánovitá“ linie bočního prosklení s bezrámovými okny je toho důkazem.

Psali jsme: Mercedes CLS oficiálně – Elegantní sedan-kupé sází na uhlazený vzhled a komfort pro posádku

Oproti někdejšímu předchůdci však novinka povyrostla. Jestliže originál byl dlouhý 4.913 mm s rozvorem 2.854 mm, nejnovější generace už na délku měří 4.988 mm a má rozvor 2.939 mm, tedy stejně jako v případě výchozí E-Klasse. Naopak silueta zůstává nízká, za tři generace sice vyrostla z 1.403 mm na 1.435 mm, stále je ale o 33 mm nižší než v případě dnešní třídy E sedan.

Mercedes-Benz CLS – srovnání rozměrů s předchůdci
ModelMercedes-Benz CLS (2018-)Mercedes-Benz CLS (2010-2018)Mercedes-Benz CLS (2004-2010)
Délka (mm)498849374913
Šířka (mm)189018811873
Výška (mm)143514181403
Rozvor (mm)293928742854
Objem zavazadelníku (l)520470500

Výtečné materiály

Postupný nárůst rozměrů CLS však nezbavil auto jeho typický neduh – omezený prostor na zadních sedadlech. Na ten se však dá pohlížet dvěma způsoby, pokud ho budete srovnávat s běžnými sedany, všimnete si při nastupování dozadu nízkých dveří i omezeného místa nad hlavou či před koleny uvnitř. Vzadu se kvůli nízko uložené lavici sedí s pokrčenýma nohama a s výškou 182 centimetrů již drhnu hlavou o strop, navíc prostřední sedadlo (novinka třetí generace) je jen čistá nouzovka. Jenže CLS není typický sedan, je to „čtyřdveřové kupé“ a proti těm dvoudveřovým je tu stále místa více (šířka i výška nad zadními sedadly jsou lepší než u S kupé) a nástup méně krkolomný.

obrázek [600 x 345]  

Obdobně to vypadá i v zavazadelníku. Čistě z hlediska objemu na tom CLS se svými 520 litry není špatně, využitelnost ale omezuje ani ne tak menší vstupní otvor s vyšší nákladovou hranou (ve výšce 75 cm) jako spíše schod v kufru v prostoru mezi zadními koly. Vyrovnává ale schod po sklopení zadních sedadel a něco málo dáte i pod podlahu.

To vpředu je to s prostorem už vše v pořádku, navíc jste tam obklopeni luxusními materiály, použitými na barokně pojaté palubní desce, kterou CLS sdílí s výchozím éčkem. Zůstává tu tak čistý panel s tlačítky (proč jsou však výstražná světla tak daleko od řidiče?) a analogovými hodinami nebo čtyři kulaté výdechy ventilace, které jsou nově podsvícené ambientním osvětlením. Zvolený šedý dřevěný dekor testovaného kousku možná nepadne do vkusu každému, v kombinaci s černo-červeným koženým čalouněním to však jako celek funguje. Ani ty dvě obrazovky s úhlopříčkou 12,3“ od multimediálního systému a přístrojového štítu (za příplatek 27.050,-) se nám zde nezdají tak lacině působící jako ve větším esku.

Video

Nutno však podotknout, že reakce multimediálního systému nejsou zrovna nejhbitější, načítání dat někdy trvá déle, než by se nám líbilo. Jinak mu ale není co vytknout, chválíme jasný a ostrý obraz, líbí se nám i moderní funkce. Třeba navigace vás slovně upozorní na zpoplatněný úsek dálnice před vámi. Logické je i ovládání pomocí dotykových ploch na volantu, které používá stále více modelů trojcípé hvězdy.

1/3 Pokračovat ve čtení

Spolupracujeme s TipCars.com

Mercedes-Benz CLS 400 d 4Matic

Cena v základní výbavě: 1 828 000 Kč Cena v testované výbavě: 2 451 764 Kč

Základní výbava:Sedm airbagů, zadní parkovací kamera, multimediální systém, navigace, 18palcová kola z lehkých slitin, automatická klimatizace, podvozek se selektivními tlumiči, sportovní multifunkční volant čalouněný Nappa kůží, atd.

Výbava testovaného vozu:Metalický lak – černá obsidián (+22.881,-), čalounění kůží Nappa černá/červená (+18.936,-), Sada Remote Parking – aktivní parkovací asistent (+32.086,-), sada Premium – paměťová sada pro přední sedadla, digitální sdružený přístrojový štít, multimediální systém Comand Online, vyhřívání předních sedadel, diodové světlomety, zadní parkovací kamera (+152.435,-), sada Keyless-Go – bezdotykové otevírání a zavírání víka kufru s dálkovým ovládáním, bezklíčový vstup (+31.823,-), sada jízdních asistentů Plus – adaptivní tempomat, aktivní asistent řízení, příprava na náraz (+52.863,-), sada Air Balance (+8.811,-), linie AMG exteriér – upravený bodykit, 19palcová kola (+54.178,-), sada energizujícího komfortu (+5.260,-), podsvícené prahové lišty vpředu, s nápisem Mercedes-Benz (+3.945,-), vyhřívaná a ventilovaná přední sedadla (+19.462,-), head-up displej (+26.037,-), vzduchový podvozek (+49.970,-), hudební systém Burmester (+22.355,-), servozavírání dveří (+14.465,-).

Hongkong zakázal stranu usilující o nezávislost území Hongkong zakázal stranu usilující o nezávislost území

Hongkong poprvé zakázal stranu usilující o nezávislost…

Zápisník Jany Havligerové: Čelem k lidu Zápisník Jany Havligerové: Čelem k lidu

Sociální demokracie by jako vládní strana měla…

Podpořte své oblíbené weby ve 13. ročníku ankety Křišťálová Lupa Podpořte své oblíbené weby ve 13. ročníku ankety Křišťálová Lupa

I letos jsou v rámci ankety Křišťálová Lupa 2018 – Cena…

Útok v Íránu má třicet obětí. Rúhání obvinil USA Útok v Íránu má třicet obětí. Rúhání obvinil USA

Střelbu patrně zorganizovala místní arabská opozice,…

 
Technické údaje
Motor Mercedes-Benz CLS 400 d 4Matic
Typ motoru: přeplňovaný vznětový
Válce / ventily: 6 / 4
Zdvihový objem (ccm): 2925
Nejvyšší výkon (kW / ot/min): 250 / 4400
Nejvyšší toč. moment (Nm / ot/min): 700 / 1200 - 3200
Provozní vlastnosti
Maximální rychlost (km/h): 250
Zrychlení 0 - 100 km/h (s): 5
Spotřeba město/mimo/kombi (l/100 km): - / - / 5.6
Emise CO2:148
Rozměry a hmotnosti
Zavaz. prostor - sedadla/sklopena (l): 520 / -
Objem nádrže (l):50
Pohotovostní hm. / nosnost (kg): 1935 / 610
Rozměr pneu:245/35 R20
rozměry vozu
Rozměry dle nákresu - vnější rozměry
a) délka (mm): 4988
b) šířka (mm): 1890
c) výška (mm): 1435
d) rozvor (mm): 2939
e) rozchod vpředu (mm): 1618
f) rozchod vzadu (mm): 1622
Rozměry dle nákresu - vnitřní rozměry
g) podélný prostor vpředu min/max (mm): 900 / 1130
h) podélný prostor vzadu min/max (mm): 580 / 820
i) výška nad sedadlem - vpředu (mm): 960
j) výška nad sedadlem - vzadu (mm):900
k) šířka vpředu (mm): 1490
l) šířka vzadu (mm): 1490
délka sedáku vpředu (mm): 520
délka sedáku vzadu (mm): 440
výška opěradla vpředu (mm): 650
výška opěradla vzadu (mm): 650
místo vzadu pod předním sedadlem: Ano
 

Přidat názorDiskuse: Mercedes-Benz CLS 400 d 4Matic – Rychle,…







Doporučujeme
Pokuta za rychlost v Chorvatsku, Rakousku či Itálii. Jaký trest vám hrozí v zahraničí? Pokuta za rychlost v Chorvatsku, Rakousku či Itálii. Jaký trest vám hrozí v zahraničí?

Vysoké tresty za rychlost jako již tradičně hrozí v…

Že jsou moderní auta blbuvzdorná? Těmito věcmi si auto ničíte, aniž o tom víte Že jsou moderní auta blbuvzdorná? Těmito věcmi si auto ničíte, aniž o tom víte

Automobil je dnes čistě spotřební záležitostí. V…

 

AutoRevue
Před 40 lety představil Mercedes systém ABS. Demonstroval jej názorně Před 40 lety představil Mercedes systém ABS. Demonstroval jej názorně

Věřili byste, že je to už 40 let od první prezentace…

VW nám ukázal zbraň pro příští dekádu. Srazí cenu elektroaut na minimum VW nám ukázal zbraň pro příští dekádu. Srazí cenu elektroaut na minimum

Nová platforma MEB koncernu Volkswagen je určena výhradně…

 



Procvičování s Mercedesem CLS. Vyzkoušeli jsme nový systém Energizing Comfort Procvičování s Mercedesem CLS. Vyzkoušeli jsme nový systém Energizing Comfort

Součástí příplatkové výbavy nového CLS je i systém…

Mercedes-AMG přichází s očekávaným hybridem. CLS 53 využívá šestiválec s 320 kW Mercedes-AMG přichází s očekávaným hybridem. CLS 53 využívá šestiválec s 320 kW

Novinka z Affalterbachu je poháněná řadovým šestiválcem s…

 



 
Víte, že Kia staví armádní vozidla? Model Light Tactical Vehicle (LTV) je takové korejské Humvee!

Víte, že Kia staví armádní vozidla? Model Light Tactical Vehicle (LTV) je takové korejské Humvee!

Včera

Kia LTV vznikla na požadavek Ministerstva obrany Jižní Koreje. Na první pohled vypadá jako známý americký armádní vůz HMMWV.




Blesk.cz

Tisíce lidí bez proudu, vyvrácené stromy: Českem se prohnala bouře, v Německu zabíjela

Tisíce lidí bez proudu, vyvrácené stromy: Českem se…

Českem se v neděli večer prohnala bouře doprovázená přívalovým deštěm. Popadané stromy a větve zastavily provoz…

Syn Patrasové a Slováčka si pořezal šlachy na ruce! Ohrožená kariéra

Syn Patrasové a Slováčka si pořezal šlachy na ruce!…

Kariéra syna Dagmar Patrasové (62) a Felixe Slováčka (75) byla vážně ohrožená, když si pořezal šlachy na ruce.…

 

iSport.cz

Matoušek: V Příbrami jsem byl běžec, teď musím předvádět i fotbal

Matoušek: V Příbrami jsem byl běžec, teď musím…

Poprvé za Slavii odehrál výraznější část zápasu, po zranění Stanislava Tecla naskočil Jan Matoušek proti…

Slavii dochází hráči. Náš program je nemilosrdný, řekl Trpišovský

Slavii dochází hráči. Náš program je nemilosrdný,…

Dobře věděl, že jeho mužstvo nečeká ve vršovickém derby proti Bohemians nic lehkého. Tím spíš, když slávisté…

 

Reflex.cz

Problém pro Agrofert? Tlak na omezení zemědělské chemie roste

Problém pro Agrofert? Tlak na omezení zemědělské…

Nejlukrativnější byznys holdingu Agrofert čekají podle všeho v nedaleké budoucnosti krušné chvíle. Důvodem je…

Exceloval jako král Kazisvět, cirkusák Carlo Humberto nebo fanatický jezuita Koniáš. Před sto lety se narodil herec Martin Růžek

Exceloval jako král Kazisvět, cirkusák Carlo…

Kazisvět šestý, z Boží vůle král, mocný panovník a hlava pomazaná. Tak se tituloval herec Martin Růžek v jedné…