Test Auto.cz

Mercedes-Benz CLS 400 d 4Matic – Rychle, úsporně a stylově, ale neprakticky

11.7. 2018
Verdikt
 

Třetí generaci „čtyřdveřového kupé“ v případě verze 400 d pohání doslova famózní motor. V mnoha ohledech je skvělý i zbytek, chybky se ale najdou.

Kdo chce od Mercedesu více stylu, může zvolit třeba zakladatele segmentu „čtyřdveřových kupé.“ Ve skutečnosti velký sedan se sníženou siluetou karoserie nazvaný CLS letos vstoupil na trh již ve své třetí generaci. A jak se po týdenním testování ukazuje, je ještě ve větší formě než kdy dříve.

Ono mu ani nic jiného nezbývá. Jestliže první generace byla v roce 2004 na trhu osamocená, když segment stylovek s dvěma páry dveří zakládala, ta třetí si už musí poradit s konkurencí od Audi i BMW. Čtyři kruhy nabízejí liftback A7 Sportback, který letos dorazil ve své druhé generaci, mnichovská vrtulka zase krásný sedan 6 Gran Coupé.

Mercedes-Benz tak proti nim nasadil ty nejtěžší zbraně a do nového CLS aplikoval množství techniky ze své vlajkové lodi, třídy S. S odkazem na to nedošlo k přejmenování na CLE, jak se chvíli spekulovalo – vzhledem ke shodnému základu s třídou E by to byla logičtější volba. Takhle má ale slovy marketingového oddělení CLS naznačovat to, že je spojnicí mezi třídami E a S.

Naživo fešák

Co se však týče vzhledu, je CLS svébytným vozem, éčko nebo esko zvenku nepřipomíná ani zdaleka. Má však blíže k nejmenšímu modelu Mercedesu, třídě A, s nímž jej spojuje obdobná grafika předních světlometů a celkové řešení přídě. Zda přílišná podobnost s kompaktním hatchbackem nebude klientům bezmála pět metrů dlouhého luxusního auta vadit, teprve uvidíme, za nás pouze prohlašujeme, že nové CLS naživo vypadá mnohém atraktivněji než na fotografiích.

V reálu totiž „fluidní“ tvary s navazujícími křivkami bez ostrých hran fungují a CLS vypadá ze všech stran skvěle, zvlášť záď s tenkými koncovými světly stojí za to! I ta příplatková „diamantová“ maska dodávaná v rámci linie AMG je líbivá. Není divu, že nové CLS na ulici budí takovou pozornost a chodci se za ním tolik otáčejí.

obrázek [600 x 289]  

Karoserie přitom není jen krásná, ale také účinná, Mercedes vyzdvihuje součinitel aerodynamického odporu s hodnotou 0,26, kterou zajistilo zakrytí podvozku, speciálně tvarovaná zrcátka či speciálně tvarované boční prahy. Přesto všechno, kdybyste mě nechali si vybrat z jednotlivých tří generací CLS, čistě podle vzhledu bych pořád sáhnul po té první. I po letech se mně zkrátka líbí nejvíce. Není tak divu, že i designéři Mercedesu přiznávají, že při tvorbě novinky se inspirovali originálem. Charakteristická „banánovitá“ linie bočního prosklení s bezrámovými okny je toho důkazem.

Psali jsme: Mercedes CLS oficiálně – Elegantní sedan-kupé sází na uhlazený vzhled a komfort pro posádku

Oproti někdejšímu předchůdci však novinka povyrostla. Jestliže originál byl dlouhý 4.913 mm s rozvorem 2.854 mm, nejnovější generace už na délku měří 4.988 mm a má rozvor 2.939 mm, tedy stejně jako v případě výchozí E-Klasse. Naopak silueta zůstává nízká, za tři generace sice vyrostla z 1.403 mm na 1.435 mm, stále je ale o 33 mm nižší než v případě dnešní třídy E sedan.

Mercedes-Benz CLS – srovnání rozměrů s předchůdci
ModelMercedes-Benz CLS (2018-)Mercedes-Benz CLS (2010-2018)Mercedes-Benz CLS (2004-2010)
Délka (mm)498849374913
Šířka (mm)189018811873
Výška (mm)143514181403
Rozvor (mm)293928742854
Objem zavazadelníku (l)520470500

Výtečné materiály

Postupný nárůst rozměrů CLS však nezbavil auto jeho typický neduh – omezený prostor na zadních sedadlech. Na ten se však dá pohlížet dvěma způsoby, pokud ho budete srovnávat s běžnými sedany, všimnete si při nastupování dozadu nízkých dveří i omezeného místa nad hlavou či před koleny uvnitř. Vzadu se kvůli nízko uložené lavici sedí s pokrčenýma nohama a s výškou 182 centimetrů již drhnu hlavou o strop, navíc prostřední sedadlo (novinka třetí generace) je jen čistá nouzovka. Jenže CLS není typický sedan, je to „čtyřdveřové kupé“ a proti těm dvoudveřovým je tu stále místa více (šířka i výška nad zadními sedadly jsou lepší než u S kupé) a nástup méně krkolomný.

obrázek [600 x 345]  

Obdobně to vypadá i v zavazadelníku. Čistě z hlediska objemu na tom CLS se svými 520 litry není špatně, využitelnost ale omezuje ani ne tak menší vstupní otvor s vyšší nákladovou hranou (ve výšce 75 cm) jako spíše schod v kufru v prostoru mezi zadními koly. Vyrovnává ale schod po sklopení zadních sedadel a něco málo dáte i pod podlahu.

To vpředu je to s prostorem už vše v pořádku, navíc jste tam obklopeni luxusními materiály, použitými na barokně pojaté palubní desce, kterou CLS sdílí s výchozím éčkem. Zůstává tu tak čistý panel s tlačítky (proč jsou však výstražná světla tak daleko od řidiče?) a analogovými hodinami nebo čtyři kulaté výdechy ventilace, které jsou nově podsvícené ambientním osvětlením. Zvolený šedý dřevěný dekor testovaného kousku možná nepadne do vkusu každému, v kombinaci s černo-červeným koženým čalouněním to však jako celek funguje. Ani ty dvě obrazovky s úhlopříčkou 12,3“ od multimediálního systému a přístrojového štítu (za příplatek 27.050,-) se nám zde nezdají tak lacině působící jako ve větším esku.

Video

Nutno však podotknout, že reakce multimediálního systému nejsou zrovna nejhbitější, načítání dat někdy trvá déle, než by se nám líbilo. Jinak mu ale není co vytknout, chválíme jasný a ostrý obraz, líbí se nám i moderní funkce. Třeba navigace vás slovně upozorní na zpoplatněný úsek dálnice před vámi. Logické je i ovládání pomocí dotykových ploch na volantu, které používá stále více modelů trojcípé hvězdy.

1/3 Pokračovat ve čtení

Spolupracujeme s TipCars.com

Mercedes-Benz CLS 400 d 4Matic

Cena v základní výbavě: 1 828 000 Kč Cena v testované výbavě: 2 451 764 Kč

Základní výbava:Sedm airbagů, zadní parkovací kamera, multimediální systém, navigace, 18palcová kola z lehkých slitin, automatická klimatizace, podvozek se selektivními tlumiči, sportovní multifunkční volant čalouněný Nappa kůží, atd.

Výbava testovaného vozu:Metalický lak – černá obsidián (+22.881,-), čalounění kůží Nappa černá/červená (+18.936,-), Sada Remote Parking – aktivní parkovací asistent (+32.086,-), sada Premium – paměťová sada pro přední sedadla, digitální sdružený přístrojový štít, multimediální systém Comand Online, vyhřívání předních sedadel, diodové světlomety, zadní parkovací kamera (+152.435,-), sada Keyless-Go – bezdotykové otevírání a zavírání víka kufru s dálkovým ovládáním, bezklíčový vstup (+31.823,-), sada jízdních asistentů Plus – adaptivní tempomat, aktivní asistent řízení, příprava na náraz (+52.863,-), sada Air Balance (+8.811,-), linie AMG exteriér – upravený bodykit, 19palcová kola (+54.178,-), sada energizujícího komfortu (+5.260,-), podsvícené prahové lišty vpředu, s nápisem Mercedes-Benz (+3.945,-), vyhřívaná a ventilovaná přední sedadla (+19.462,-), head-up displej (+26.037,-), vzduchový podvozek (+49.970,-), hudební systém Burmester (+22.355,-), servozavírání dveří (+14.465,-).

Růst české ekonomiky zpomaluje Růst české ekonomiky zpomaluje

Česká ekonomika ve třetím čtvrtletí zpomalila meziroční…

ONLINE: Jednání Hamáčka a Babiše skončilo, na úřad vlády míří i Filip ONLINE: Jednání Hamáčka a Babiše skončilo, na úřad vlády míří i Filip

Jednání předsedy ČSSD Jana Hamáčka s premiérem Andrejem…

Česko nepřistoupí ke globálnímu paktu OSN o migraci, rozhodla vláda Česko nepřistoupí ke globálnímu paktu OSN o migraci, rozhodla vláda

Vláda ve středu podle očekávání odmítla účast na…

Střední Evropa by mohla být těžce zasažena brexitem, varuje banka Střední Evropa by mohla být těžce zasažena brexitem, varuje banka

Česko, Polsko a Maďarsko by mohly být těžce zasaženy…

 
Technické údaje
Motor Mercedes-Benz CLS 400 d 4Matic
Typ motoru: přeplňovaný vznětový
Válce / ventily: 6 / 4
Zdvihový objem (ccm): 2925
Nejvyšší výkon (kW / ot/min): 250 / 4400
Nejvyšší toč. moment (Nm / ot/min): 700 / 1200 - 3200
Provozní vlastnosti
Maximální rychlost (km/h): 250
Zrychlení 0 - 100 km/h (s): 5
Spotřeba město/mimo/kombi (l/100 km): - / - / 5.6
Emise CO2:148
Rozměry a hmotnosti
Zavaz. prostor - sedadla/sklopena (l): 520 / -
Objem nádrže (l):50
Pohotovostní hm. / nosnost (kg): 1935 / 610
Rozměr pneu:245/35 R20
rozměry vozu
Rozměry dle nákresu - vnější rozměry
a) délka (mm): 4988
b) šířka (mm): 1890
c) výška (mm): 1435
d) rozvor (mm): 2939
e) rozchod vpředu (mm): 1618
f) rozchod vzadu (mm): 1622
Rozměry dle nákresu - vnitřní rozměry
g) podélný prostor vpředu min/max (mm): 900 / 1130
h) podélný prostor vzadu min/max (mm): 580 / 820
i) výška nad sedadlem - vpředu (mm): 960
j) výška nad sedadlem - vzadu (mm):900
k) šířka vpředu (mm): 1490
l) šířka vzadu (mm): 1490
délka sedáku vpředu (mm): 520
délka sedáku vzadu (mm): 440
výška opěradla vpředu (mm): 650
výška opěradla vzadu (mm): 650
místo vzadu pod předním sedadlem: Ano
 

Přidat názorDiskuse: Mercedes-Benz CLS 400 d 4Matic – Rychle,…







Doporučujeme
Pokuta za rychlost v Chorvatsku, Rakousku či Itálii. Jaký trest vám hrozí v zahraničí? Pokuta za rychlost v Chorvatsku, Rakousku či Itálii. Jaký trest vám hrozí v zahraničí?

Vysoké tresty za rychlost jako již tradičně hrozí v…

Že jsou moderní auta blbuvzdorná? Těmito věcmi si auto ničíte, aniž o tom víte Že jsou moderní auta blbuvzdorná? Těmito věcmi si auto ničíte, aniž o tom víte

Automobil je dnes čistě spotřební záležitostí. V…

 

AutoRevue
Škoda chystá modelovou smršť. Víme, jaká auta čekat v roce 2019 Škoda chystá modelovou smršť. Víme, jaká auta čekat v roce 2019

Příchod Škody Scala je na spadnutí. V příštím roce se…

Nejvyhledávanější automobilky podle Googlu: Vítěz v Česku vás překvapí Nejvyhledávanější automobilky podle Googlu: Vítěz v Česku vás překvapí

Se zajímavou statistikou přišla britská pojišťovna Veygo.…

 



Procvičování s Mercedesem CLS. Vyzkoušeli jsme nový systém Energizing Comfort Procvičování s Mercedesem CLS. Vyzkoušeli jsme nový systém Energizing Comfort

Součástí příplatkové výbavy nového CLS je i systém…

Mercedes-AMG přichází s očekávaným hybridem. CLS 53 využívá šestiválec s 320 kW Mercedes-AMG přichází s očekávaným hybridem. CLS 53 využívá šestiválec s 320 kW

Novinka z Affalterbachu je poháněná řadovým šestiválcem s…

 



 
Elektrický pohon od Orbis Wheels udělá z každého auta čtyřkolku. A zlepší akceleraci

Elektrický pohon od Orbis Wheels udělá z každého auta čtyřkolku. A zlepší akceleraci

Dnes 08:00

Pohon od americké společnosti Orbis Wheels počítá s koncepcí, kdy každé kolo je poháněno samostatným malým elektromotorem, uloženým přímo v kole.




Blesk.cz

Na Karlově náměstí probíhá osvěta o cukrovce. Odpoledne vyrazí do ulic pochod

Na Karlově náměstí probíhá osvěta o cukrovce.…

Světový den diabetu připadá každoročně na 14. listopadu. Ani letos proto v Praze nechybí osvětová akce, která…

Manželka zuboženého Pomeje: O ukrytém alkoholu, prášcích a konci jako Bartošová!

Manželka zuboženého Pomeje: O ukrytém alkoholu,…

Sama proti němu nic nezmohla, teď je Andrea Pomeje (30) šťastná, že zasáhl podnikatel Pavel Pásek (51). Ten nutí…

 

iSport.cz

Málem přišel o ruku, teď se Kubica vrací do F1. Pomůžou i ropné peníze

Málem přišel o ruku, teď se Kubica vrací do F1.…

Měl před sebou skvělou budoucnost v F1, pak ale při nehodě málem přišel o ruku a musel absolvovat třicet…

Pastamánie v Bostonu. Jak hvězdný Čech okouzlil město a kde v něm žije?

Pastamánie v Bostonu. Jak hvězdný Čech okouzlil…

PŘÍMO Z BOSTONU | Malí fanoušci s číslem 88 ho nedočkavě vyhlížejí. Pak to přijde. Přes plexisklo si s nimi…

 

Reflex.cz

I v Senátu sedí politici aneb O korýtka jde v Česku vždy až na prvním místě

I v Senátu sedí politici aneb O korýtka jde v Česku…

Dnes ve středu 14. listopadu se sejde ve svém novém složení Senát. Po nedávných volbách dozná jeho složení…

Očima libertariána: Euro, nebo koruna? Tři kroky, jak z toho ven

Očima libertariána: Euro, nebo koruna? Tři kroky,…

Asi víte, že jsme se zavázali přijmout euro a pouze kličkujeme s tím, kdy to vlastně bude. Možná také víte, že…