Test Auto.cz

Mercedes-Benz GLE 350 d 4Matic – Svět je ještě v pořádku

15.2. 2016
Verdikt
 

Po představení čehosi jménem GLE kupé jsem měl pocit, že už i Mercedes pozbývá soudnosti. Za volantem modernizovaného ML, nyní tedy již GLE, jsem se ale uklidnil.

Na kupé zapomeňme, o něm raději nemluvit. Zaměřme se výhradně na SUV (tak jej pro rozlišení oficiálně označuje Mercedes), které se s faceliftem přejmenovalo na GLE. V novém názvosloví třícípé hvězdy se zorientujete snadno, písmena GL značí příslušnost k SUV modelům a E v našem případě spřízněnost s Mercedesem vyšší střední třídy. GLC pak vychází logicky z céčka, GLA z áčka… Vlastně tedy přehledná novinka. U označení motorizace mohl Mercedes projevit víc fantazie, lakonické „d“ mi přijde dost mnichovské.

Podle nového jména by tedy někdo mohl usuzovat na kompletní novinku, stačí ale jeden letmý pohled a je jasno – tohle je zkrátka ML! A abyste odhalili, že jde o facelift (a tedy GLE…), musíte se na velké SUV dívat hodně pozorně. Soustředění je potřeba, kromě několika decentních změn na přídi (jako obvykle v takových případech, tedy nové LEDky, pozměněný tvar nárazníku a masky chladiče) a inovace zadních partiích (jiná optika svítilen), se není čeho chytit. To spíš uvnitř bouchne do očí (skoro doslova) do prostoru trčící tablet alias displej multimediálního a palubního systému. Obrazovka je to dost velká (sedmipalcová), z hmoty přístrojové desky navíc vykukuje trochu násilně. Na to si však u Mercedesu musíme zvykat, „přiznaný“ tablet jde napříč modelovou nabídkou.

obrázek [600 x 402]  

Trochu jsem si zvykal také na nový středový panel, jeho ztvárnění mi přijde lacinější, než bych od třícípé hvězdy čekal. Přehlednost je však v pořádku. Tradičně jsem mírně ergonomicky trpěl při ovládání multimediálního systému – samotné kolečko by bylo OK, proč však nad něj Mercedes umístil ještě touchpad, to je věčná otázka. Touchpad se svým tvarem navíc perfektně hodí na odložení zápěstí, kvůli jeho „dotykovosti“ se pak ale v menu často dostanete do konfliktu s příkazy zadávanými kolečkem. Nešikovné, úplně zbytečně zdvojené řešení.

Vzhledem k rozměrům tohoto SUV (4819 x 1935 x 1796 mm) nepřekvapí, že je uvnitř opravdu dost místa. I vzadu se tak sedí naprosto pohodlně, vyšší pozice sedáků se také hodí… I když na SUV často nadávám jako na zbytečnou kategorii, Mercedes GLE je vlastně velmi praktické auto. Prostorný interiér, pohodlné posezení, kufr se základním objemem 690 litrů. To jsou všechno vyloženě rodinné atributy, prázdným pozérem Mercedes GLE určitě není.

1/3 Pokračovat ve čtení

Spolupracujeme s TipCars.com

Mercedes-Benz GLE 350 d 4Matic

Cena v základní výbavě: 1 645 600 Kč Cena v testované výbavě: 2 165 804 Kč

Základní výbava:Vyhřívaná vnější zpětná zrcátka, tempomat, automatická dvouzónová klimatizace, elektricky nastavitelné přední sedačky, kolenní airbag řidiče, okenní airbagy, asistent prevence kolize, asistent pro jízdu v silném bočním větru, Adaptive Brake, CD přehrávač, elektrická okna.

Výbava testovaného vozu:Sada AMG Sport exteriér (+91.409 Kč), parkovací kamera 360° (43.814 Kč), sada komfortních funkcí zrcátek (17.967 Kč), sada Night (15.446 Kč), jízdní asistenti Plus (70.922 Kč), vyhřívané a ventilované přední sedačky (34.673 Kč), vzduchový podvozek (53.901 Kč), multimediální systém Comand Online (80.378 Kč), adaptivní dálkové světlomety (3.152 Kč), LED světlomety (45.705 Kč), metalíza (27.738 Kč), kožené čalounění (67.770 Kč).

Zápisník Tomáše Stingla: Cena vzdělání Zápisník Tomáše Stingla: Cena vzdělání

Nositel ceny za statečnost, chirurg Tomáš Šebek, se…

Haribo plánuje mohutnou expanzi v USA Haribo plánuje mohutnou expanzi v USA

Německá cukrářská firma Haribo plánuje postavit továrnu i…

Starostové a nezávislí budou rokovat o koalici, někteří lidovci ji ale kritizují Starostové a nezávislí budou rokovat o koalici, někteří lidovci ji ale kritizují

Sněm Starostů a nezávislých by měl definitivně posvětit…

Ruské úřady pozastavily činnost jehovistům, chtějí je zakázat Ruské úřady pozastavily činnost jehovistům, chtějí je zakázat

Ruské ministerstvo spravedlnosti pozastavilo činnost…

 
Technické údaje
Motor Mercedes-Benz GLE 350 d 4Matic
Typ motoru: přeplňovaný vznětový
Válce / ventily: 6 / 4
Zdvihový objem (ccm): 2987
Nejvyšší výkon (kW / ot/min): 190 / 3400
Nejvyšší toč. moment (Nm / ot/min): 620 / 1600
Provozní vlastnosti
Maximální rychlost (km/h): 225
Zrychlení 0 - 100 km/h (s): 7.1
Spotřeba město/mimo/kombi (l/100 km): 7.2 / 5.9 / 6.4
Emise CO2:169
Rozměry a hmotnosti
Zavaz. prostor - sedadla/sklopena (l): 690 / 2010
Objem nádrže (l):93
Pohotovostní hm. / nosnost (kg): 2175 / 775
Rozměr pneu:265/45 R20
rozměry vozu
Rozměry dle nákresu - vnější rozměry
a) délka (mm): 4819
b) šířka (mm): 1935
c) výška (mm): 1796
d) rozvor (mm): 2915
e) rozchod vpředu (mm): 1648
f) rozchod vzadu (mm): 1663
Rozměry dle nákresu - vnitřní rozměry
g) podélný prostor vpředu min/max (mm): 870 / 1090
h) podélný prostor vzadu min/max (mm): 610 / 870
i) výška nad sedadlem - vpředu (mm): 1030
j) výška nad sedadlem - vzadu (mm):1000
k) šířka vpředu (mm): 1555
l) šířka vzadu (mm): 1530
délka sedáku vpředu (mm): 510
délka sedáku vzadu (mm): 490
výška opěradla vpředu (mm): 630
výška opěradla vzadu (mm): 610
místo vzadu pod předním sedadlem: Ano
 

Přidat názorDiskuse: Mercedes-Benz GLE 350 d 4Matic – Svět je…







Doporučujeme
Nové motory Mercedesu: Proč se vrací řadové šestiválce? Nová technika podrobně! Nové motory Mercedesu: Proč se vrací řadové šestiválce?

Od roku 2005 sázel Mercedes-Benz u šestiválců výhradně na…

Kontrolky v autě: Znáte jejich význam? Kontrolky v autě: Znáte jejich význam?

Co který symbol na palubní desce znamená, jsme psali již…

 

AutoRevue
Test Evropského auta roku. 5 důvodů, proč si Peugeot 3008 titul zaslouží Test Evropského auta roku. 5 důvodů, proč si Peugeot 3008 titul zaslouží

Je to jen pár dní, co si Peugeot 3008 vysloužil ocenění…

Vybrali jsme 10 současných aut s nejodvážnějšími světlomety a svítilnami Vybrali jsme 10 současných aut s nejodvážnějšími světlomety a svítilnami

V našem výběru najdete deset současných aut, u kterých se…

 




Brabus 850 6.0 Biturbo 4x4 GLE byl původně Mercedes-AMG GLE 63 S 4Matic Brabus 850 6.0 Biturbo 4x4 GLE byl původně Mercedes-AMG GLE 63 S 4Matic

Brabus rozšiřuje nabídku svých extrémně výkon úprav SUV s…

Mercedes-AMG GLE 63 S Coupe jako australský policejní speciál Mercedes-AMG GLE 63 S Coupe jako australský policejní speciál

Když si městská policie v Česku jezdí v Hummeru a státní…

 



 
Toyota C-HR 1.2T vs Audi Q2 1.4 TSI: #nepostradatelní

TEST: Toyota C-HR 1.2T vs Audi Q2 1.4 TSI: #nepostradatelní

Dnes 08:00

Tahle dvě auta jsou pro budoucí image obou značek naprosto klíčová. Ale který z těchto stylových crossoverů je lepší?




Blesk.cz

Razie v Dejvicích: Celníci odhalili nelegální hernu, vydávala se za dobročinný spolek

Razie v Dejvicích: Celníci odhalili nelegální hernu,…

Zhruba 20 celníků zasahovalo od čtvrtečních ranních hodin v baru v Dejvicích přímo u „kulaťáku“. Celní správa tu…

Na rakev s kardinálem Vlkem stáli lidé na Hradě frontu. Kde ji vystaví dnes?

Na rakev s kardinálem Vlkem stáli lidé na Hradě…

Dlouhá fronta se vytvořila před katedrálou sv. Víta z lidí, kteří se přišli poklonit památce zesnulého kardinála…

 

iSport.cz

ONLINE: Ptejte se navrátilce Čelůstky! Na reprezentaci i pozici v Turecku

ONLINE: Ptejte se navrátilce Čelůstky! Na…

CHAT PÁTEK 13:15 | První start za reprezentační áčko si připsal v roce 2013 proti Kanadě, hned vstřelil branku.…

Byli jsme hozeni do vody, musíme bojovat, říká Hlaváč v upřímné zpovědi

Byli jsme hozeni do vody, musíme bojovat, říká…

Se Spartou prožil bleskový konec ve čtvrtfinále play off. Kometa vyhrála 4:0, pražský hokejový kolos těžce…

 

Reflex.cz

Obchodní inspekce se tuží, mincovní šmejdi dostávají kouř!

Obchodní inspekce se tuží, mincovní šmejdi dostávají kouř!

Jako liberál málokdy tleskám, když se něco řeší represivně. V případě prodejců bezcenných plíšků vydávaných za…

Na souzení máme soudce, nikoliv soudní znalce

Na souzení máme soudce, nikoliv soudní znalce

Stará právnická anekdota praví: Svědek všechno viděl, ale ničemu nerozumí. Soudní znalec všemu rozumí, ale nic…