Test Auto.cz

Mitsubishi ASX 1.6 – Myška v nových šatech

20.11. 2013
Verdikt
 

Model ASX prošel drobnou kosmetickou úpravou, dostal však také nově naladěnou zadní nápravu. Je to poznat?

Facelift Mitsubishi ASX přinesl nejen drobné změny v designu, ale také vylepšení podvozku a interiéru. Omlazený model jsme vyzkoušeli se základním motorem, atmosférickou šestnáctistovkou. Praxí prověřený agregát není v naší redakci nováčkem, stejná jednotka poháněla ASX například ve srovnávacím testu s konkurenčním Qashqaiem. Výkon 86 kW nesvádí k závodění, klidní řidiči si s ním však bez problémů vystačí. Jen si budou muset častěji podřazovat.

Asi nejviditelnější změnou je přepracování předního nárazníku a nová maska chladiče. Ozdobné chromování rámečku už není přísně čtyřúhelníkové, na spodních okrajích přibylo zaoblení, takže nyní by tvar geometři označili za šestiúhelník. Změněno bylo i zakomponování mlhovek do rohů karoserie a zvýšil se podíl lakovaných částí karoserie. Subjektivně řečeno, i tato decentní změna vzhledu ASX velmi prospěla, jistá dřívější nazlobenost byla vystřídána mnohem méně prvoplánovým, solidnějším výrazem. Stále je však na první pohled jasné, že máme tu čest s malým SUV od Mitsubishi.

obrázek [600 x 390]  

Také interiér doznal změn, byť ani zde není seznam úprav nikterak dlouhý. Zmiňme například čalounění s novým vzorem, upravenou středovou konzolu s panelem autorádia a tlačítko ovládání volby pohonu všech kol AWC (All Wheel Control) místo stávajícího otočného ovladače 2WD/4WD/Lock. To poslední však ve spojení s testovaným motorem 1.6 MIVEC nemáte šanci získat, pohon všech kol je vyhrazen pouze pro turbodiesely 1.8 a 2.2 DI-D. Tam jej však dostanete už v základní výbavě a tedy bez příplatku. I proto je skok mezi nejdražším benzinovou verzí Invite (druhý ze čtyř výbavových stupňů) a nejlevnějším turbodieselem 1.8 DI-D ve stejné výbavě obrovských 125.000 korun. Po technické stránce se změnilo pouze naladění zadní nápravy, díky kterému vůz dostal více jistoty v zatáčkách. Vysoká úroveň komfortu, která je obecně silnou zbraní ASX, naštěstí zůstala zachována.

Pracovitý držák

Atmosférické motory jsou v současné době poněkud neprávem přehlíženy - kdo nemá pod kapotou turbodmychadlo, jako by nebyl. V jistém smyslu je to logické: zákazníkům se líbí zátah z nízkých otáček a automobilkám možnost prodávat dané agregáty za vyšší cenu. Svou roli hrají také nízké tabulkové hodnoty spotřeby, kvůli kterým ostatně downsizing z velké části vděčí za svůj vznik. Zájemce o benzinové ASX však rozhodně nemusí smutnit: reálná spotřeba čtyřválce objemu 1,6 litru není nikterak velká. Při dálniční stotřicítce (na pětku točí motor 3.600 min-1) si každých sto kilometrů řekne o zhruba 8,5 litru, klidné brázdění okresních silnic v rámci povolených limitů ji sníží klidně až o tři litry.

Pohonná jednotka své „rodinné“ povinnosti bez problémů zvládne, ostatně trhače asfaltu asi nikdo v ASX hledat nebude. A nemusíte ani příliš často nechat motor vytáčet do vysokých otáček, ve kterých ztrácí kultivovanost: relativně silné střední pásmo dovoluje svou nabídkou točivého momentu pokrýt většinu situací, samozřejmě mimo předjíždění.

obrázek [600 x 402]  

Jízdní vlastnosti korespondují s možnostmi testovaného motoru - automobil sází na komfort a při rychlejší jízdě vám svou nelibost dá poměrně jasně najevo velkými náklony karoserie. Brzdy patří spíše k lehčímu podprůměru kvůli tupému pocitu a horší dávkovatelnosti, řízení je svou citlivostí v průměru, zato řadicí páka se v kulise pohybuje po solidně vymezených drahách a bez protestů.

Zavazadlový prostor v závislosti na sklonu zadního opěradla nabízí objem od 419 do 442 litrů, přičemž boduje hlavně svým pravidelným tvarem a tím i výbornou využitelností. Ačkoliv byste to do auta dlouhého 4,3 metru možná neřekli, nabídka podélné prostornosti je opravdu velkorysá. Ani vysocí pasažéři nebudou mít na zadních sedadlech problém s místem nad hlavou, to se však nedá říci o šířce: v oblasti loktů jsme naměřili jenom 141 centimetrů. To však pro rodiny, kdy vzadu jezdí pouze děti, není zásadním problémem.

Závěr

Dostat za 400.000 korun slušně vybavené SUV není vůbec špatný obchod. Jistě, na pohon všech kol musíte zapomenout, nicméně položky jako kolenní airbag pro řidiče, automatická klimatizace, litá kola, tempomat nebo mlhovky nebývají u aut této cenové kategorie standardem. Situace na trhu s novými automobily však nahrává nám, zákazníkům: tak třeba takový Nissan Qashqai je díky příchodu nové generace taktéž prodáván za velmi zajímavé ceny.

obrázek [600 x 287]  

Pro srovnání s ASX, verze s benzinovou šestnáctistovkou o shodném výkonu má ve výbavě Acenta (387.700 Kč) oproti ASX třeba sedmnáctipalcová litá kola, dvouzónovou automatickou klimatizaci nebo bluetooth handsfree. Bohužel jde už pouze o skladové vozy, nová generace velmi silně klepe na dveře. Znovu však zdůrazňujeme: pokud se nyní vydáte do showroomu pro malé SUV s předním pohonem, dostanete velmi solidní auto za rozumné peníze. Kdo by to před několika lety řekl?

Nejlevnější verze modelu360.000 Kč (1.6 MIVEC/86 kW Inform)
Základ s testovaným motorem360.000 Kč (1.6 MIVEC/86 kW Inform)
Testovaný vůz s výbavou414.000 Kč (1.6 MIVEC/86 kW Invite)

Plusy

  • Relativně prostorný interiér
  • Přesné řazení
  • Základní cena a výbava

Minusy

  • Horší tlumení rázů od nerovností
  • Větší náklony v zatáčkách
  • Necitlivá spojka
Foto: Petr Homolka
Spolupracujeme s TipCars.com

Mitsubishi ASX 1.6

Cena v základní výbavě: 360 000 Kč Cena v testované výbavě: 414 000 Kč

Základní výbava:Sedm airbagů včetně kolenního pro řidiče, stabilizační systém, asistent pro rozjezd do kopce, systém start-stop, automatická klimatizace, elektrické ovládání bočních oken a vyhřívaných zpětných zrcátek, tempomat, dešťový senzor, nastavitelný sklon u zadních opěradel, audio s CD a mp3, šest reproduktorů, litá 16” kola, mlhové světlomety atd.

Výbava testovaného vozu:Metalický lak (14.000,-)

Macron navštíví koncem října Prahu, setká se se Zemanem i Babišem Macron navštíví koncem října Prahu, setká se se Zemanem i Babišem

Francouzský prezident Emmanuel Macron navštíví 27. října…

O místo šéfa lidovců je velký zájem, možných nástupců Bělobrádka je hned několik O místo šéfa lidovců je velký zájem, možných nástupců Bělobrádka je hned několik

Začíná se spekulovat o nástupci Pavla Bělobrádka, který…

Miliardář Křetínský jedná o nákupu podílu ve francouzském deníku Le Monde Miliardář Křetínský jedná o nákupu podílu ve francouzském deníku Le Monde

Český miliardář Daniel Křetínský jedná s francouzským…

 

Štítky SUV Mitsubishi Testy

Technické údaje
Motor Mitsubishi ASX 1.6
Typ motoru: zážehový
Válce / ventily: 4 / 4
Zdvihový objem (ccm): 1590
Nejvyšší výkon (kW / ot/min): 86 / 6000
Nejvyšší toč. moment (Nm / ot/min): 154 / 4000
Provozní vlastnosti
Maximální rychlost (km/h): 183
Zrychlení 0 - 100 km/h (s): 11.3
Spotřeba město/mimo/kombi (l/100 km): 7.4 / 4.9 / 5.8
Rozměry a hmotnosti
Zavaz. prostor - sedadla/sklopena (l): 419 / 1219
Objem nádrže (l):63
Pohotovostní hm. / nosnost (kg): 1510 / 550
Rozměr pneu:215/65 R16
rozměry vozu
Rozměry dle nákresu - vnější rozměry
a) délka (mm): 4295
b) šířka (mm): 1770
c) výška (mm): 1615
d) rozvor (mm): 2670
e) rozchod vpředu (mm): 1525
f) rozchod vzadu (mm): 1530
Rozměry dle nákresu - vnitřní rozměry
g) podélný prostor vpředu min/max (mm): 930 / 1140
h) podélný prostor vzadu min/max (mm): 750 / 960
i) výška nad sedadlem - vpředu (mm): 980
j) výška nad sedadlem - vzadu (mm):970
k) šířka vpředu (mm): 1440
l) šířka vzadu (mm): 1410
délka sedáku vpředu (mm): 510
délka sedáku vzadu (mm): 500
výška opěradla vpředu (mm): 630
výška opěradla vzadu (mm): 660
místo vzadu pod předním sedadlem: Ano
 

Přidat názorDiskuse: Mitsubishi ASX 1.6 – Myška v nových šatech







Doporučujeme
Pokuta za rychlost v Chorvatsku, Rakousku či Itálii. Jaký trest vám hrozí v zahraničí? Pokuta za rychlost v Chorvatsku, Rakousku či Itálii. Jaký trest vám hrozí v zahraničí?

Vysoké tresty za rychlost jako již tradičně hrozí v…

Že jsou moderní auta blbuvzdorná? Těmito věcmi si auto ničíte, aniž o tom víte Že jsou moderní auta blbuvzdorná? Těmito věcmi si auto ničíte, aniž o tom víte

Automobil je dnes čistě spotřební záležitostí. V…

 

AutoRevue
Příliš tvrdá pravidla? Technickou kontrolou nemusí projít 90 % aut Příliš tvrdá pravidla? Technickou kontrolou nemusí projít 90 % aut

Se zpřísněním předpisů pro technické kontroly a měření…

Nástupce Škody Rapid se bude jmenovat Scala. Stejně jako indický Renault Nástupce Škody Rapid se bude jmenovat Scala. Stejně jako indický Renault

Nová generace Rapidu se bude jmenovat Scala. Jako první…

 



Ojeté Mitsubishi ASX: Stále koupíte jako nové. Vyplatí se jako ojetina? Ojeté Mitsubishi ASX: Stále koupíte jako nové. Vyplatí se jako ojetina?

I po osmi letech, které uplynuly od představení modelu…

Mitsubishi ASX 2.2 DI-D vs Škoda Yeti 2.0 TDI – Dva veteráni Mitsubishi ASX 2.2 DI-D vs Škoda Yeti 2.0 TDI – Dva veteráni

Tahle dvě auta už toho spoustu pamatují, jedno…

 



 
Škoda a názvy jejích aut. Jak dostaly své jméno Octavia, Felicia nebo nová Scala?

Škoda a názvy jejích aut. Jak dostaly své jméno Octavia, Felicia nebo nová Scala?

Včera

Mladoboleslavská automobilka při hledání názvů svých aut často hledala v latině. Dnes sází i na výrazy původních obyvatel Aljašky.




Blesk.cz

Antické Řecko čeká na dobytí: Recenze Assassin’s Creed Odyssey

Antické Řecko čeká na dobytí: Recenze Assassin’s…

Vůbec ne dávno, alebrž teprve před 11 lety vznikla série Assassin’s Creed pojednávající o asasínech a…

Man Bookerovu prestižní literární cenu získal román Mlékář: Vypráví o sexuálním obtěžování v 70. letech

Man Bookerovu prestižní literární cenu získal román…

Letošní Man Bookerovu cenu za anglicky psaný román získala severoirská spisovatelka Anna Burnsová za knihu…

 

iSport.cz

Krok do OHL se vyplácí. Pekař podepsal nováčkovskou smlouvu s Buffalem

Krok do OHL se vyplácí. Pekař podepsal nováčkovskou…

Český hokejový útočník Matěj Pekař, který v současné době působí v celku Barrie Colts v juniorské OHL, podepsal…

Vsetínský trenér o šokujícím trestu: Zvítězila ješitnost, je to likvidační

Vsetínský trenér o šokujícím trestu: Zvítězila…

Nezhroutil se. Byť označuje devítiměsíční distanc za likvidační a po zbytek sezony bude zápasy sledovat bezmocně…

 

Reflex.cz

Czech Press Photo 2018: Kdo získá cenu čtenářů Lidé a Země? Dejte hlas své nejoblíbenější fotce!

Czech Press Photo 2018: Kdo získá cenu čtenářů Lidé…

Hlasujte o čtenářsky nejoblíbenější fotografii letošních finalistů Czech Press Photo! Vaše hlasy rozhodnou, kdo…

Peníze na zdravotnictví budou chybět, musíme být zdraví jako řípa. Babišova vláda je jen do pěkného počasí

Peníze na zdravotnictví budou chybět, musíme být…

Nejprve dobrá zpráva: české zdravotnictví dosahuje skvělých výsledků, zdravotní pojišťovny mají peníze, protože…