Test Auto.cz

Mitsubishi ASX 1.6 – Myška v nových šatech

20.11. 2013
Verdikt
 

Model ASX prošel drobnou kosmetickou úpravou, dostal však také nově naladěnou zadní nápravu. Je to poznat?

Facelift Mitsubishi ASX přinesl nejen drobné změny v designu, ale také vylepšení podvozku a interiéru. Omlazený model jsme vyzkoušeli se základním motorem, atmosférickou šestnáctistovkou. Praxí prověřený agregát není v naší redakci nováčkem, stejná jednotka poháněla ASX například ve srovnávacím testu s konkurenčním Qashqaiem. Výkon 86 kW nesvádí k závodění, klidní řidiči si s ním však bez problémů vystačí. Jen si budou muset častěji podřazovat.

Asi nejviditelnější změnou je přepracování předního nárazníku a nová maska chladiče. Ozdobné chromování rámečku už není přísně čtyřúhelníkové, na spodních okrajích přibylo zaoblení, takže nyní by tvar geometři označili za šestiúhelník. Změněno bylo i zakomponování mlhovek do rohů karoserie a zvýšil se podíl lakovaných částí karoserie. Subjektivně řečeno, i tato decentní změna vzhledu ASX velmi prospěla, jistá dřívější nazlobenost byla vystřídána mnohem méně prvoplánovým, solidnějším výrazem. Stále je však na první pohled jasné, že máme tu čest s malým SUV od Mitsubishi.

obrázek [600 x 390]  

Také interiér doznal změn, byť ani zde není seznam úprav nikterak dlouhý. Zmiňme například čalounění s novým vzorem, upravenou středovou konzolu s panelem autorádia a tlačítko ovládání volby pohonu všech kol AWC (All Wheel Control) místo stávajícího otočného ovladače 2WD/4WD/Lock. To poslední však ve spojení s testovaným motorem 1.6 MIVEC nemáte šanci získat, pohon všech kol je vyhrazen pouze pro turbodiesely 1.8 a 2.2 DI-D. Tam jej však dostanete už v základní výbavě a tedy bez příplatku. I proto je skok mezi nejdražším benzinovou verzí Invite (druhý ze čtyř výbavových stupňů) a nejlevnějším turbodieselem 1.8 DI-D ve stejné výbavě obrovských 125.000 korun. Po technické stránce se změnilo pouze naladění zadní nápravy, díky kterému vůz dostal více jistoty v zatáčkách. Vysoká úroveň komfortu, která je obecně silnou zbraní ASX, naštěstí zůstala zachována.

Pracovitý držák

Atmosférické motory jsou v současné době poněkud neprávem přehlíženy - kdo nemá pod kapotou turbodmychadlo, jako by nebyl. V jistém smyslu je to logické: zákazníkům se líbí zátah z nízkých otáček a automobilkám možnost prodávat dané agregáty za vyšší cenu. Svou roli hrají také nízké tabulkové hodnoty spotřeby, kvůli kterým ostatně downsizing z velké části vděčí za svůj vznik. Zájemce o benzinové ASX však rozhodně nemusí smutnit: reálná spotřeba čtyřválce objemu 1,6 litru není nikterak velká. Při dálniční stotřicítce (na pětku točí motor 3.600 min-1) si každých sto kilometrů řekne o zhruba 8,5 litru, klidné brázdění okresních silnic v rámci povolených limitů ji sníží klidně až o tři litry.

Pohonná jednotka své „rodinné“ povinnosti bez problémů zvládne, ostatně trhače asfaltu asi nikdo v ASX hledat nebude. A nemusíte ani příliš často nechat motor vytáčet do vysokých otáček, ve kterých ztrácí kultivovanost: relativně silné střední pásmo dovoluje svou nabídkou točivého momentu pokrýt většinu situací, samozřejmě mimo předjíždění.

obrázek [600 x 402]  

Jízdní vlastnosti korespondují s možnostmi testovaného motoru - automobil sází na komfort a při rychlejší jízdě vám svou nelibost dá poměrně jasně najevo velkými náklony karoserie. Brzdy patří spíše k lehčímu podprůměru kvůli tupému pocitu a horší dávkovatelnosti, řízení je svou citlivostí v průměru, zato řadicí páka se v kulise pohybuje po solidně vymezených drahách a bez protestů.

Zavazadlový prostor v závislosti na sklonu zadního opěradla nabízí objem od 419 do 442 litrů, přičemž boduje hlavně svým pravidelným tvarem a tím i výbornou využitelností. Ačkoliv byste to do auta dlouhého 4,3 metru možná neřekli, nabídka podélné prostornosti je opravdu velkorysá. Ani vysocí pasažéři nebudou mít na zadních sedadlech problém s místem nad hlavou, to se však nedá říci o šířce: v oblasti loktů jsme naměřili jenom 141 centimetrů. To však pro rodiny, kdy vzadu jezdí pouze děti, není zásadním problémem.

Závěr

Dostat za 400.000 korun slušně vybavené SUV není vůbec špatný obchod. Jistě, na pohon všech kol musíte zapomenout, nicméně položky jako kolenní airbag pro řidiče, automatická klimatizace, litá kola, tempomat nebo mlhovky nebývají u aut této cenové kategorie standardem. Situace na trhu s novými automobily však nahrává nám, zákazníkům: tak třeba takový Nissan Qashqai je díky příchodu nové generace taktéž prodáván za velmi zajímavé ceny.

obrázek [600 x 287]  

Pro srovnání s ASX, verze s benzinovou šestnáctistovkou o shodném výkonu má ve výbavě Acenta (387.700 Kč) oproti ASX třeba sedmnáctipalcová litá kola, dvouzónovou automatickou klimatizaci nebo bluetooth handsfree. Bohužel jde už pouze o skladové vozy, nová generace velmi silně klepe na dveře. Znovu však zdůrazňujeme: pokud se nyní vydáte do showroomu pro malé SUV s předním pohonem, dostanete velmi solidní auto za rozumné peníze. Kdo by to před několika lety řekl?

Nejlevnější verze modelu360.000 Kč (1.6 MIVEC/86 kW Inform)
Základ s testovaným motorem360.000 Kč (1.6 MIVEC/86 kW Inform)
Testovaný vůz s výbavou414.000 Kč (1.6 MIVEC/86 kW Invite)

Plusy

  • Relativně prostorný interiér
  • Přesné řazení
  • Základní cena a výbava

Minusy

  • Horší tlumení rázů od nerovností
  • Větší náklony v zatáčkách
  • Necitlivá spojka
Foto: Petr Homolka
Spolupracujeme s TipCars.com

Mitsubishi ASX 1.6

Cena v základní výbavě: 360 000 Kč Cena v testované výbavě: 414 000 Kč

Základní výbava:Sedm airbagů včetně kolenního pro řidiče, stabilizační systém, asistent pro rozjezd do kopce, systém start-stop, automatická klimatizace, elektrické ovládání bočních oken a vyhřívaných zpětných zrcátek, tempomat, dešťový senzor, nastavitelný sklon u zadních opěradel, audio s CD a mp3, šest reproduktorů, litá 16” kola, mlhové světlomety atd.

Výbava testovaného vozu:Metalický lak (14.000,-)

Unipetrol zdvojnásobil zisk. Především díky pojistnému plnění z havárií Unipetrol zdvojnásobil zisk. Především díky pojistnému plnění z havárií

Petrochemický holding Unipetrol v pololetí zdvojnásobil…

Konec kožešinových farem. Senát schválil jejich zákaz od ledna 2019 Konec kožešinových farem. Senát schválil jejich zákaz od ledna 2019

Senát schválil zákaz kožešinových farem od konce ledna…

Zápisník Daniela Nováka: Sorry jako po slovensku Zápisník Daniela Nováka: Sorry jako po slovensku

Paměť stárne extrémně rychle. Ta mediální dvojnásob.…

Zákon o zpravodajských službách se vrací zpět do sněmovny Zákon o zpravodajských službách se vrací zpět do sněmovny

Horní komora parlamentu vrátila poslancům novelu zákona…

 

Štítky SUV Mitsubishi Testy

Technické údaje
Motor Mitsubishi ASX 1.6
Typ motoru: zážehový
Válce / ventily: 4 / 4
Zdvihový objem (ccm): 1590
Nejvyšší výkon (kW / ot/min): 86 / 6000
Nejvyšší toč. moment (Nm / ot/min): 154 / 4000
Provozní vlastnosti
Maximální rychlost (km/h): 183
Zrychlení 0 - 100 km/h (s): 11.3
Spotřeba město/mimo/kombi (l/100 km): 7.4 / 4.9 / 5.8
Rozměry a hmotnosti
Zavaz. prostor - sedadla/sklopena (l): 419 / 1219
Objem nádrže (l):63
Pohotovostní hm. / nosnost (kg): 1510 / 550
Rozměr pneu:215/65 R16
rozměry vozu
Rozměry dle nákresu - vnější rozměry
a) délka (mm): 4295
b) šířka (mm): 1770
c) výška (mm): 1615
d) rozvor (mm): 2670
e) rozchod vpředu (mm): 1525
f) rozchod vzadu (mm): 1530
Rozměry dle nákresu - vnitřní rozměry
g) podélný prostor vpředu min/max (mm): 930 / 1140
h) podélný prostor vzadu min/max (mm): 750 / 960
i) výška nad sedadlem - vpředu (mm): 980
j) výška nad sedadlem - vzadu (mm):970
k) šířka vpředu (mm): 1440
l) šířka vzadu (mm): 1410
délka sedáku vpředu (mm): 510
délka sedáku vzadu (mm): 500
výška opěradla vpředu (mm): 630
výška opěradla vzadu (mm): 660
místo vzadu pod předním sedadlem: Ano
 

Přidat názorDiskuse: Mitsubishi ASX 1.6 – Myška v nových šatech







Doporučujeme
Když policista řídí provoz na křižovatce. Víte, co znamenají jeho gesta? Když policista řídí provoz na křižovatce. Víte, co znamenají jeho gesta?

Policista řídící provoz na křižovatce mnohé řidiče mate.…

Víte, jaké palivo v zahraničí natankovat? A jak se vyznat v označení Gazole či Senza Plombo? Víte, jaké palivo v zahraničí natankovat? A jak se vyznat v označení Gazole či Senza Plombo?

Ne ve všech státech Evropské unie se nafta označuje jako…

 

AutoRevue
5W, 10W nebo něco jiného? Opravdu víte vše o motorovém oleji? 5W, 10W nebo něco jiného? Opravdu víte vše o motorovém oleji?

Mechanická konstrukce automobilu se dá s nadsázkou…

Česká armáda používá již tři tisíce Tatrovek. Letos získá dalších 112 Česká armáda používá již tři tisíce Tatrovek. Letos získá dalších 112

Poslední várka vozidel z Kopřivnice bude armádě sloužit…

 






 
Alfa Romeo Stelvio 2.2 Diesel Q4 vs. Mercedes-Benz GLC 250 d 4Matic – Nečekaná shoda

Alfa Romeo Stelvio 2.2 Diesel Q4 vs. Mercedes-Benz GLC 250 d 4Matic – Nečekaná shoda

Dnes 08:00

Dvě SUV, jedno elegantnější než druhé. Obě sázejí na efekt a obě mají plnit roli sportovní alternativy v této dnes tolik oblíbené třídě. Co mají stejné a čím se naopak liší? A co se ukrývá pod číslem 2143?




Blesk.cz

Taštička z Měsíce se vydražila za miliony. Armstrong do ní sbíral vzorky

Taštička z Měsíce se vydražila za miliony. Armstrong…

Naoko nenápadná bílá taštička je ve skutečnosti jedinečným skvostem. Americký astronaut Neil Armstrong v ní…

Turisté „mizí“ v Brdech, zraněného cyklistu hledali hodiny. Chybí značení cest

Turisté „mizí“ v Brdech, zraněného cyklistu hledali…

Cyklista (65) utrpěl v úterý v Brdských lesích vážná zranění. Jel po jedné z lesních cest, pravděpodobně přepadl…

 

iSport.cz

Uhrin po postupu: Pořád máme velké výkyvy. Těší se na Komličenka

Uhrin po postupu: Pořád máme velké výkyvy. Těší se…

Velmi dobrý výkon v první půli a jasný postup do třetího předkola Evropské ligy přes irský celek Shamrock Rovers…

VIDEO: Sparta - Arnhem 1:1. Domácí zabrali ve druhé půli, trefil se Šural

VIDEO: Sparta - Arnhem 1:1. Domácí zabrali ve druhé…

Fotbalisté Sparty remizovali v generálce na start nové sezony s Arnhemem 1:1. Pátý tým uplynulé sezony…

 

Reflex.cz

Zpěvák kapely Linkin Park spáchal sebevraždu

Zpěvák kapely Linkin Park spáchal sebevraždu

Zpěvák kapely Linkin Park Chester Bennington zemřel v pouhých 41 letech. V den narozenin svého kamaráda z kapely…

Erdogan nepochází z opice, zakázal učit Darwina

Erdogan nepochází z opice, zakázal učit Darwina

Že se Turecko usilovným tempem blíží k islamistické totalitě, je už zcela jasné. Ale i optimisty překvapí, že…