Test Auto.cz

Mitsubishi ASX 1.6 – Myška v nových šatech

20.11. 2013
Verdikt
 

Model ASX prošel drobnou kosmetickou úpravou, dostal však také nově naladěnou zadní nápravu. Je to poznat?

Facelift Mitsubishi ASX přinesl nejen drobné změny v designu, ale také vylepšení podvozku a interiéru. Omlazený model jsme vyzkoušeli se základním motorem, atmosférickou šestnáctistovkou. Praxí prověřený agregát není v naší redakci nováčkem, stejná jednotka poháněla ASX například ve srovnávacím testu s konkurenčním Qashqaiem. Výkon 86 kW nesvádí k závodění, klidní řidiči si s ním však bez problémů vystačí. Jen si budou muset častěji podřazovat.

Asi nejviditelnější změnou je přepracování předního nárazníku a nová maska chladiče. Ozdobné chromování rámečku už není přísně čtyřúhelníkové, na spodních okrajích přibylo zaoblení, takže nyní by tvar geometři označili za šestiúhelník. Změněno bylo i zakomponování mlhovek do rohů karoserie a zvýšil se podíl lakovaných částí karoserie. Subjektivně řečeno, i tato decentní změna vzhledu ASX velmi prospěla, jistá dřívější nazlobenost byla vystřídána mnohem méně prvoplánovým, solidnějším výrazem. Stále je však na první pohled jasné, že máme tu čest s malým SUV od Mitsubishi.

obrázek [600 x 390]  

Také interiér doznal změn, byť ani zde není seznam úprav nikterak dlouhý. Zmiňme například čalounění s novým vzorem, upravenou středovou konzolu s panelem autorádia a tlačítko ovládání volby pohonu všech kol AWC (All Wheel Control) místo stávajícího otočného ovladače 2WD/4WD/Lock. To poslední však ve spojení s testovaným motorem 1.6 MIVEC nemáte šanci získat, pohon všech kol je vyhrazen pouze pro turbodiesely 1.8 a 2.2 DI-D. Tam jej však dostanete už v základní výbavě a tedy bez příplatku. I proto je skok mezi nejdražším benzinovou verzí Invite (druhý ze čtyř výbavových stupňů) a nejlevnějším turbodieselem 1.8 DI-D ve stejné výbavě obrovských 125.000 korun. Po technické stránce se změnilo pouze naladění zadní nápravy, díky kterému vůz dostal více jistoty v zatáčkách. Vysoká úroveň komfortu, která je obecně silnou zbraní ASX, naštěstí zůstala zachována.

Pracovitý držák

Atmosférické motory jsou v současné době poněkud neprávem přehlíženy - kdo nemá pod kapotou turbodmychadlo, jako by nebyl. V jistém smyslu je to logické: zákazníkům se líbí zátah z nízkých otáček a automobilkám možnost prodávat dané agregáty za vyšší cenu. Svou roli hrají také nízké tabulkové hodnoty spotřeby, kvůli kterým ostatně downsizing z velké části vděčí za svůj vznik. Zájemce o benzinové ASX však rozhodně nemusí smutnit: reálná spotřeba čtyřválce objemu 1,6 litru není nikterak velká. Při dálniční stotřicítce (na pětku točí motor 3.600 min-1) si každých sto kilometrů řekne o zhruba 8,5 litru, klidné brázdění okresních silnic v rámci povolených limitů ji sníží klidně až o tři litry.

Pohonná jednotka své „rodinné“ povinnosti bez problémů zvládne, ostatně trhače asfaltu asi nikdo v ASX hledat nebude. A nemusíte ani příliš často nechat motor vytáčet do vysokých otáček, ve kterých ztrácí kultivovanost: relativně silné střední pásmo dovoluje svou nabídkou točivého momentu pokrýt většinu situací, samozřejmě mimo předjíždění.

obrázek [600 x 402]  

Jízdní vlastnosti korespondují s možnostmi testovaného motoru - automobil sází na komfort a při rychlejší jízdě vám svou nelibost dá poměrně jasně najevo velkými náklony karoserie. Brzdy patří spíše k lehčímu podprůměru kvůli tupému pocitu a horší dávkovatelnosti, řízení je svou citlivostí v průměru, zato řadicí páka se v kulise pohybuje po solidně vymezených drahách a bez protestů.

Zavazadlový prostor v závislosti na sklonu zadního opěradla nabízí objem od 419 do 442 litrů, přičemž boduje hlavně svým pravidelným tvarem a tím i výbornou využitelností. Ačkoliv byste to do auta dlouhého 4,3 metru možná neřekli, nabídka podélné prostornosti je opravdu velkorysá. Ani vysocí pasažéři nebudou mít na zadních sedadlech problém s místem nad hlavou, to se však nedá říci o šířce: v oblasti loktů jsme naměřili jenom 141 centimetrů. To však pro rodiny, kdy vzadu jezdí pouze děti, není zásadním problémem.

Závěr

Dostat za 400.000 korun slušně vybavené SUV není vůbec špatný obchod. Jistě, na pohon všech kol musíte zapomenout, nicméně položky jako kolenní airbag pro řidiče, automatická klimatizace, litá kola, tempomat nebo mlhovky nebývají u aut této cenové kategorie standardem. Situace na trhu s novými automobily však nahrává nám, zákazníkům: tak třeba takový Nissan Qashqai je díky příchodu nové generace taktéž prodáván za velmi zajímavé ceny.

obrázek [600 x 287]  

Pro srovnání s ASX, verze s benzinovou šestnáctistovkou o shodném výkonu má ve výbavě Acenta (387.700 Kč) oproti ASX třeba sedmnáctipalcová litá kola, dvouzónovou automatickou klimatizaci nebo bluetooth handsfree. Bohužel jde už pouze o skladové vozy, nová generace velmi silně klepe na dveře. Znovu však zdůrazňujeme: pokud se nyní vydáte do showroomu pro malé SUV s předním pohonem, dostanete velmi solidní auto za rozumné peníze. Kdo by to před několika lety řekl?

Nejlevnější verze modelu360.000 Kč (1.6 MIVEC/86 kW Inform)
Základ s testovaným motorem360.000 Kč (1.6 MIVEC/86 kW Inform)
Testovaný vůz s výbavou414.000 Kč (1.6 MIVEC/86 kW Invite)

Plusy

  • Relativně prostorný interiér
  • Přesné řazení
  • Základní cena a výbava

Minusy

  • Horší tlumení rázů od nerovností
  • Větší náklony v zatáčkách
  • Necitlivá spojka
Foto: Petr Homolka
Spolupracujeme s TipCars.com

Mitsubishi ASX 1.6

Cena v základní výbavě: 360 000 Kč Cena v testované výbavě: 414 000 Kč

Základní výbava:Sedm airbagů včetně kolenního pro řidiče, stabilizační systém, asistent pro rozjezd do kopce, systém start-stop, automatická klimatizace, elektrické ovládání bočních oken a vyhřívaných zpětných zrcátek, tempomat, dešťový senzor, nastavitelný sklon u zadních opěradel, audio s CD a mp3, šest reproduktorů, litá 16” kola, mlhové světlomety atd.

Výbava testovaného vozu:Metalický lak (14.000,-)

Ukrajina pohořela u soudu v Londýně. Nevysvětlila, proč by Rusku neměla splatit dluh Ukrajina pohořela u soudu v Londýně. Nevysvětlila, proč by Rusku neměla splatit dluh

Ukrajina nedokázala uspokojivě vysvětlit, proč nesplatila…

Řekové osekali českým miliardářům zisk ze sázkové společnosti OPAP Řekové osekali českým miliardářům zisk ze sázkové společnosti OPAP

Největší řecké sázkové společnosti OPAP ve čtvrtém…

VIDEO: Koukalová udělala jméno českému biatlonu, vydělala miliony korun VIDEO: Koukalová udělala jméno českému biatlonu, vydělala miliony korun

V sedmadvaceti letech zažila biatlonistka Gabriela…

Koruna se vrátí do roku 2013, říká ekonom Josef Jeřicha Koruna se vrátí do roku 2013, říká ekonom Josef Jeřicha

Nervozita před ukončením intervencí přináší výkyvy na…

 
Technické údaje
Motor Mitsubishi ASX 1.6
Typ motoru: zážehový
Válce / ventily: 4 / 4
Zdvihový objem (ccm): 1590
Nejvyšší výkon (kW / ot/min): 86 / 6000
Nejvyšší toč. moment (Nm / ot/min): 154 / 4000
Provozní vlastnosti
Maximální rychlost (km/h): 183
Zrychlení 0 - 100 km/h (s): 11.3
Spotřeba město/mimo/kombi (l/100 km): 7.4 / 4.9 / 5.8
Rozměry a hmotnosti
Zavaz. prostor - sedadla/sklopena (l): 419 / 1219
Objem nádrže (l):63
Pohotovostní hm. / nosnost (kg): 1510 / 550
Rozměr pneu:215/65 R16
rozměry vozu
Rozměry dle nákresu - vnější rozměry
a) délka (mm): 4295
b) šířka (mm): 1770
c) výška (mm): 1615
d) rozvor (mm): 2670
e) rozchod vpředu (mm): 1525
f) rozchod vzadu (mm): 1530
Rozměry dle nákresu - vnitřní rozměry
g) podélný prostor vpředu min/max (mm): 930 / 1140
h) podélný prostor vzadu min/max (mm): 750 / 960
i) výška nad sedadlem - vpředu (mm): 980
j) výška nad sedadlem - vzadu (mm):970
k) šířka vpředu (mm): 1440
l) šířka vzadu (mm): 1410
délka sedáku vpředu (mm): 510
délka sedáku vzadu (mm): 500
výška opěradla vpředu (mm): 630
výška opěradla vzadu (mm): 660
místo vzadu pod předním sedadlem: Ano
 

Přidat názorDiskuse: Mitsubishi ASX 1.6 – Myška v nových šatech







Doporučujeme
Nové motory Mercedesu: Proč se vrací řadové šestiválce? Nová technika podrobně! Nové motory Mercedesu: Proč se vrací řadové šestiválce?

Od roku 2005 sázel Mercedes-Benz u šestiválců výhradně na…

Kontrolky v autě: Znáte jejich význam? Kontrolky v autě: Znáte jejich význam?

Co který symbol na palubní desce znamená, jsme psali již…

 

AutoRevue
O tato auta přicházíme kvůli módní vlně SUV. Některá nás obzvláště mrzí O tato auta přicházíme kvůli módní vlně SUV. Některá nás obzvláště mrzí

Hlad zákazníků po módních SUV je drtivý. Automobilky na…

Hyundai si patentovalo motor s nestejným objemem spalovacích komor Hyundai si patentovalo motor s nestejným objemem spalovacích komor

Korejská automobilka si nechala na evropském patentovém…

 







 
Jízdní dojmy Kia Picanto: Ještě pořád mini? (+videa)

Jízdní dojmy Kia Picanto: Ještě pořád mini? (+videa)

Včera

U minulé generace picanta jsem měl pocit, že vlastně řídím malé auto. Že je minikia celkově velmi dospělá. Došel jsem ke stejnému závěru i v případě novinky?




Blesk.cz

Zeman z Chorvatska: Jsem agent podnikatelů, kteří nechtějí tunelovat

Zeman z Chorvatska: Jsem agent podnikatelů, kteří…

Prezident Miloš Zeman se setkal s chorvatskou prezidentkou Kolindou Grabar-Kitarović. Při rozhovorech se jednalo…

Nákaza z Bauhausu a Hornbachu: Zemědělci se bojí bakterie, která plení sady

Nákaza z Bauhausu a Hornbachu: Zemědělci se bojí…

Ústřední kontrolní a zkušební úřad zemědělský (ÚKZÚZ) se obává šíření bakterie Xylella fastidiosa, která napadá…

 

iSport.cz

Brněnský Škoda jde do Norska. „Už jsem s tím nepočítal,“ přiznal útočník

Brněnský Škoda jde do Norska. „Už jsem s tím…

Zbrojovka přichází o svého nejlepšího střelce. Útočníka Michala Škodu dnes čekají zdravotní testy v Norsku a…

VIDEO: Hradec - Kometa 0:2. Rozhodl Nečas, do prázdné pečetil Kvapil

VIDEO: Hradec - Kometa 0:2. Rozhodl Nečas, do…

Do semifinále Generali play off Tipsport extraligy vstoupili lépe hokejisté brněnské Komety, kteří v prvním…

 

Reflex.cz

Mladé české podnikatelky vymyslely superlehký stan s koly místo tyčí, chtějí ním na americký trh

Mladé české podnikatelky vymyslely superlehký stan s…

S originálním nápadem vstupují do českého byznysového rybníku Petra Krhutová a Helena Záleská. Mladé…

Brexit začíná. Předseda EK dostal formální oznámení záměru Londýna odejít z unie

Brexit začíná. Předseda EK dostal formální oznámení…

Ostatních 27 zemí Evropské unie bude při jednání s Británií o odchodu ze společenství postupovat jednotně a…