Test Auto.cz

Mitsubishi ASX 2.2 DI-D AT – Outlander v převleku

24.2. 2014
Verdikt
 

Čtyři roky po uvedení Mitsubishi ASX na trh došlo k rozšíření palety pohonných jednotek. Vrcholnou verzí je nyní agregát, který pohání i větší Outlander.

Modernizované Mitsubishi ASX jsme na konci loňského roku otestovali se základním zážehovým čtyřválcem MIVEC s výkonem 86 kW a pohonem předních kol. Nedlouho na to automobilka rozšířila nabídku agregátů o verzi, která byla dosud k vidění pouze ve větším Mitsubishi Outlander.

Objem je větší, výkon zůstal zachován

Agregát 2.2 DI-D, vyvinutý ve spolupráci Mitsubishi Motors Corporation a Mitsubishi Heavy Industries, dosahuje stejného výkonu jako stávající čtyřválec 1.8 DI-D. Jeho 110 kW je však dostupných už v 3.500 otáčkách za minutu a v souvislosti s větším objemem přichází také navýšení točivého momentu na 360 N.m. Mohutný zátah pocítíte především při rozjezdech a pružném zrychlení, celkovou dynamikou však nováček na „starého mazáka“ lehce ztrácí.

Mitsubishi ASX - Srovnání vznětových motorů
Motor2.2 DI-D AT1.8 DI-D
Převodovka6A6M
Zdvihový objem [cm3]22681798
Válce/ventily4/44/4
Nejvyšší výkon [kW/min-1]110/3500110/4000
Nejvyšší toč. moment [N.m/min-1]360/1500-2750300/2000-3000
Max. rychlost [km/h]190198
Zrychlení 0-100 km/h [s]10,810,0
Kombinovaná spotřeba [l/100 km]5,85,6
Cena Intense [Kč]630.000595.000

Odlišnosti nehledejme pouze v technických parametrech, ale hlavně v přenosu točivého momentu na kola. Zatímco osmnáctistovka je v nabídce výhradně s manuální šestistupňovou převodovkou, silnější čtyřválec z Outlanderu preferuje automat o stejném počtu rychlostních stupňů. Samočinná skříň častěji uzavírá hydrodynamický měnič momentu pro omezení třecích ztrát, což se mimo jiné podepisuje na příznivé spotřebě. Přestože nová verze oproti osmnáctistovce „přibrala“ 25 kilogramů, v průměru si nárokuje pouze o dvě deci nafty na 100 kilometrů více. Jednou z dalších odlišností obou motorů je systém stop/start – zatímco pro agregát 1.8 DI-D se stal standardem, dva-dvojka jej nemůže mít vůbec.

obrázek [600 x 356]  

Kultivovaný čtyřválec nemá s automobilem o hmotnosti 1595 kilogramů příliš práce, nastavení automatické převodovky však dává jasně najevo, že pro sportovnější svezení musíte jinam. Za normálních okolností totiž řadí vyšší rychlostní stupně překvapivě brzy, což se například ve městě projevuje jízdou na pětku již v rychlostech okolo 50 km/h. Agregát v tu chvíli točí 1.100 min-1 a nebrání se přenosu vibrací do kabiny, zároveň se však dokáže odvděčit příznivou spotřebou – ani v české metropoli nebyl problém jezdit za osm, mimo ni klidně i za 5,5 l na 100 km, a obávat se není třeba ani dálnice. Díky dlouhé šestce totiž motor při 130 km/h točí jen 2.200 otáček a nárokuje si 6,5 l na 100 km.

Lehké změny uvnitř i navenek

Loňská modernizace přinesla patrné změny designu exteriéru. Mitsubishi ASX dostalo přepracovanou příď s usedlejší maskou chladiče a novým nárazníkem, v podobném duchu byl navržen také ten zadní. Aby i váš vůz vypadal tak hezky jako na fotografiích, je třeba nahlédnout do nabídky originálního příslušenství a sáhnout hlouběji do kapsy. Jen za kontrastní prvky karoserie totiž připlatíte bezmála 30.000 korun a dalších 14.000 slupne příplatek za metalízu. Inu, lepší styl něco stojí.

Lehkých změn doznal také interiér. Volantu z Mitsubishi Outlander a přepracovaného panelu autorádia si nelze nevšimnout, ti bystřejší odhalí nahrazení otočného ovladače pohonu všech kol jednoduchým tlačítkem. Jinak ASX stále zůstává rodinným vozem s dostatkem prostoru v podélném směru a zavazadelníkem o základním objemu 442 litrů, který lze koupí originální sady za 3.890 korun zvětšit až na 488 litrů. Kritika menší šířky interiéru zůstává, stejně jako slabší komfort řidičova pravého kolene kvůli ostřejší hraně spodní části středové konzoly.

obrázek [600 x 403]  

Vrchol si žádá 4x4

Nejsilnější motor z nabídky není automaticky spojen pouze se samočinnou převodovkou, ale také pohonem všech kol. Osvědčený systém s elektromagnetickou mezinápravovou spojkou si ASX vypůjčilo od Outlanderu a v praxi funguje výborně. V režimu 2WD jsou poháněna pouze přední kola, přepnutím na 4WD do akce připojíte také zadní nápravu. Na tu jdou i za dokonalých trakčních podmínek minimálně dvě procenta točivého momentu a v případě náhlé změny povrchu se poměr dokáže rovnoměrně rozdělit mezi obě nápravy. Pro zcela výjimečné případy nechybí režim 4WD Lock (shodné otáčky kol přední a zadní nápravy), ten však v praxi skoro nevyužijete. Nad rámec běžného denního provozu vůz limituje snad jen přední nájezdový úhel 19,5°, zadní dosahuje díky krátkému převisu karoserie úctyhodných 31°.

Naladěním podvozku se Mitsubishi ASX (také díky upravené zadní víceprvkové nápravě) řadí mezi špičku svého segmentu. Auto je mimořádně komfortní a vzhledem k tomu, jak hluboké výmoly dokáže bez ztráty důstojnosti zdolat mimo zpevněný povrch, není třeba se obávat ani typicky „jarního“ asfaltu připomínajícího ementál. Za všechno se ale platí a v zatáčkách je proto vlivem měkčího odpružení nutné počítat s většími náklony karoserie. Automobilka však naštěstí nezapomněla na pojem ovladatelnost, díky čemuž je ASX velmi agilní a řidiči přináší dostatek informací skrze řízení s elektrickým posilovačem.

obrázek [600 x 361]  

Závěr

V rámci výbavové linie Intense si za objemnější turbodiesel s automatickou převodovkou oproti osmnáctistovce DI-D připlatíte 35.000 korun. Spojení čtyřválce 2.2 DI-D se nám líbí. Kultura běhu a rychlost řazení k charakteru Mitsubishi ASX skvěle pasuje a díky přepracované zadní víceprvkové nápravě je modernizace znát také po stránce jízdních vlastností. Základní cena verze Intense může na první pohled vypadat lehce přehnaná, bohatá standardní výbava však hodnotu vyrovnává.

Nejlevnější verze modelu369.900 Kč (1.6 MIVEC/86 kW Inform)
Základ s testovaným motorem630.000 Kč (2.2 DI-D/110 kW Intense)
Testovaný vůz s výbavou673.325 Kč (2.2 DI-D/110 kW Intense)

Plusy

  • Prostorný interiér v podélném směru
  • Silný a úsporný motor, komfortní převodovka
  • Příjemné naladění podvozku
  • Přesné řízení

Minusy

  • Prostor v příčném směru
  • Vetší náklony karoserie v zatáčkách
  • Tvar spodní části středové konzoly
  • Přenášení vibrací motoru do kabiny
Foto: David Rajdl
Spolupracujeme s TipCars.com

Mitsubishi ASX 2.2 DI-D AT

Cena v základní výbavě: 630 000 Kč Cena v testované výbavě: 673 325 Kč

Základní výbava:Sedm airbagů včetně kolenního pro řidiče, stabilizační systém, asistent pro rozjezd do kopce, automatická klimatizace, elektrické ovládání bočních oken a vyhřívaných zpětných zrcátek, tempomat, dešťový senzor, nastavitelný sklon u zadních opěradel, autorádio s CD a mp3, šest reproduktorů, litá 17” kola, mlhové světlomety, bluetooth handsfree, kožený multifunkční volant, přípojky AUX a USB, parkovací čidla vzadu a další.

Výbava testovaného vozu:Metalíza (+14.000,-), spodní kryt předního nárazníku (+4.593,-), spodní kryt zadního nárazníku (+4.593,-), kryty zrcátek (3.886,-), kryty sloupků B a C (+4.240,-), lišta zadních dveří (+ 1.767,-), spodní lemy dveří + polep (+10.246).

FAZ: Evropská komise nabídla Británii prodloužení přechodného období FAZ: Evropská komise nabídla Británii prodloužení přechodného období

Evropská komise nabídla Británii prodloužení přechodného…

FSO Polonez: Polský hatchback od italského designéra Giugiara slaví 40 let FSO Polonez: Polský hatchback od italského designéra Giugiara slaví 40 let

Hatchback polské značky s italskou technikou i designem…

Úleva pro životní prostředí? Platba kartou je šetrnější než hotovost, tvrdí studie Úleva pro životní prostředí? Platba kartou je šetrnější než hotovost, tvrdí studie

Používání karty namísto hotovosti může pomoci chránit…

 
Technické údaje
Motor Mitsubishi ASX 2.2 DI-D AT
Typ motoru: přeplňovaný vznětový
Válce / ventily: 4 / 4
Zdvihový objem (ccm): 2268
Nejvyšší výkon (kW / ot/min): 110 / 3500
Nejvyšší toč. moment (Nm / ot/min): 360 / 1500 - 2750
Provozní vlastnosti
Maximální rychlost (km/h): 190
Zrychlení 0 - 100 km/h (s): 10.8
Spotřeba město/mimo/kombi (l/100 km): 7.1 / 5.1 / 5.8
Rozměry a hmotnosti
Zavaz. prostor - sedadla/sklopena (l): 442 / 1219
Objem nádrže (l):63
Pohotovostní hm. / nosnost (kg): 1595 / 465
Rozměr pneu:215/60 R 17
rozměry vozu
Rozměry dle nákresu - vnější rozměry
a) délka (mm): 4295
b) šířka (mm): 1770
c) výška (mm): 1615
d) rozvor (mm): 2670
e) rozchod vpředu (mm): 1525
f) rozchod vzadu (mm): 1530
Rozměry dle nákresu - vnitřní rozměry
g) podélný prostor vpředu min/max (mm): 930 / 1140
h) podélný prostor vzadu min/max (mm): 750 / 960
i) výška nad sedadlem - vpředu (mm): 980
j) výška nad sedadlem - vzadu (mm):970
k) šířka vpředu (mm): 1440
l) šířka vzadu (mm): 1410
délka sedáku vpředu (mm): 510
délka sedáku vzadu (mm): 500
výška opěradla vpředu (mm): 630
výška opěradla vzadu (mm): 660
místo vzadu pod předním sedadlem: Ano
 







Doporučujeme
Pokuta za rychlost v Chorvatsku, Rakousku či Itálii. Jaký trest vám hrozí v zahraničí? Pokuta za rychlost v Chorvatsku, Rakousku či Itálii. Jaký trest vám hrozí v zahraničí?

Vysoké tresty za rychlost jako již tradičně hrozí v…

Že jsou moderní auta blbuvzdorná? Těmito věcmi si auto ničíte, aniž o tom víte Že jsou moderní auta blbuvzdorná? Těmito věcmi si auto ničíte, aniž o tom víte

Automobil je dnes čistě spotřební záležitostí. V…

 

AutoRevue
Nová Tatra pro hasiče do detailu: Titan je extrémní, má nahradit tank Nová Tatra pro hasiče do detailu: Titan je extrémní, má nahradit tank

Morálně i fakticky zastaralý hasičský tank má nahradit…

Nástupce Škody Rapid se bude jmenovat Scala. Stejně jako indický Renault Nástupce Škody Rapid se bude jmenovat Scala. Stejně jako indický Renault

Nová generace Rapidu se bude jmenovat Scala. Jako první…

 



Ojeté Mitsubishi ASX: Stále koupíte jako nové. Vyplatí se jako ojetina? Ojeté Mitsubishi ASX: Stále koupíte jako nové. Vyplatí se jako ojetina?

I po osmi letech, které uplynuly od představení modelu…

Mitsubishi ASX 2.2 DI-D vs Škoda Yeti 2.0 TDI – Dva veteráni Mitsubishi ASX 2.2 DI-D vs Škoda Yeti 2.0 TDI – Dva veteráni

Tahle dvě auta už toho spoustu pamatují, jedno…

 



 
Mercedes ladí supersport One do posledního detailu. Vývoj nabral zpoždění, přiznal šéf AMG

Mercedes ladí supersport One do posledního detailu. Vývoj nabral zpoždění, přiznal šéf AMG

Včera

Tobias Moers, lídr společnosti AMG, se rozpovídal o projektu hypersportu One s technikou F1.




Blesk.cz

Blonďatá pornoherečka Bree Olson teď vypadá jako babochlap. Může za to její ex Charlie Sheen?

Blonďatá pornoherečka Bree Olson teď vypadá jako…

Sexy rajda Bree Olson (32) už sice s roztahováním nohou před kamerou sekla, ale to neznamená, že by na ni…

Miliardář Paul Allen (†65) zemřel na rakovinu. S kamarádem Gatesem založil Microsoft

Miliardář Paul Allen (†65) zemřel na rakovinu. S…

Spoluzakladatel firmy Microsoft Paul Allen zemřel v pondělí ve věku 65 let. Miliardář, filantrop a hledač…

 

iSport.cz

Griezmann sestřelil Němce, Gibraltar znovu vyhrál, Wales slaví i bez Balea

Griezmann sestřelil Němce, Gibraltar znovu vyhrál,…

Fotbalisté Francie vyhráli po obratu ve šlágru dnešního programu Ligy národů nad Německem 2:1. Letošní mistři…

Ukrajina - Česko 1:0. Suverénní domácí slaví, zajistili si první místo

Ukrajina - Česko 1:0. Suverénní domácí slaví,…

Čeští fotbalisté prohráli v Charkově s Ukrajinou 0:1 a budou tak ve skupině B1 Ligy národů hrát už jen o druhé…

 

Reflex.cz

Příručka moderního fotra: Když dítě není doma, mají rodiče pré. Nebo ne?

Příručka moderního fotra: Když dítě není doma, mají…

Být vlastníkem jednoho či více kusů lidského mláděte bývá dost zápřah. Samozřejmě, že rodiče své děti milují,…

Laurin & Klement: příběh podnikavého dua, které stvořilo slavnou automobilku

Laurin & Klement: příběh podnikavého dua, které…

„Proč si při výrobě jízdních kol na malém městě konkurovat, když můžeme spolupracovat?“ řekli si na podzim 1895…