reklama


Test Auto.cz

Mitsubishi ASX 2.2 DI-D AT – Outlander v převleku

24.2. 2014
Verdikt
 

Čtyři roky po uvedení Mitsubishi ASX na trh došlo k rozšíření palety pohonných jednotek. Vrcholnou verzí je nyní agregát, který pohání i větší Outlander.

Modernizované Mitsubishi ASX jsme na konci loňského roku otestovali se základním zážehovým čtyřválcem MIVEC s výkonem 86 kW a pohonem předních kol. Nedlouho na to automobilka rozšířila nabídku agregátů o verzi, která byla dosud k vidění pouze ve větším Mitsubishi Outlander.

Objem je větší, výkon zůstal zachován

Agregát 2.2 DI-D, vyvinutý ve spolupráci Mitsubishi Motors Corporation a Mitsubishi Heavy Industries, dosahuje stejného výkonu jako stávající čtyřválec 1.8 DI-D. Jeho 110 kW je však dostupných už v 3.500 otáčkách za minutu a v souvislosti s větším objemem přichází také navýšení točivého momentu na 360 N.m. Mohutný zátah pocítíte především při rozjezdech a pružném zrychlení, celkovou dynamikou však nováček na „starého mazáka“ lehce ztrácí.

Mitsubishi ASX - Srovnání vznětových motorů
Motor2.2 DI-D AT1.8 DI-D
Převodovka6A6M
Zdvihový objem [cm3]22681798
Válce/ventily4/44/4
Nejvyšší výkon [kW/min-1]110/3500110/4000
Nejvyšší toč. moment [N.m/min-1]360/1500-2750300/2000-3000
Max. rychlost [km/h]190198
Zrychlení 0-100 km/h [s]10,810,0
Kombinovaná spotřeba [l/100 km]5,85,6
Cena Intense [Kč]630.000595.000

Odlišnosti nehledejme pouze v technických parametrech, ale hlavně v přenosu točivého momentu na kola. Zatímco osmnáctistovka je v nabídce výhradně s manuální šestistupňovou převodovkou, silnější čtyřválec z Outlanderu preferuje automat o stejném počtu rychlostních stupňů. Samočinná skříň častěji uzavírá hydrodynamický měnič momentu pro omezení třecích ztrát, což se mimo jiné podepisuje na příznivé spotřebě. Přestože nová verze oproti osmnáctistovce „přibrala“ 25 kilogramů, v průměru si nárokuje pouze o dvě deci nafty na 100 kilometrů více. Jednou z dalších odlišností obou motorů je systém stop/start – zatímco pro agregát 1.8 DI-D se stal standardem, dva-dvojka jej nemůže mít vůbec.

obrázek [600 x 356]  

Kultivovaný čtyřválec nemá s automobilem o hmotnosti 1595 kilogramů příliš práce, nastavení automatické převodovky však dává jasně najevo, že pro sportovnější svezení musíte jinam. Za normálních okolností totiž řadí vyšší rychlostní stupně překvapivě brzy, což se například ve městě projevuje jízdou na pětku již v rychlostech okolo 50 km/h. Agregát v tu chvíli točí 1.100 min-1 a nebrání se přenosu vibrací do kabiny, zároveň se však dokáže odvděčit příznivou spotřebou – ani v české metropoli nebyl problém jezdit za osm, mimo ni klidně i za 5,5 l na 100 km, a obávat se není třeba ani dálnice. Díky dlouhé šestce totiž motor při 130 km/h točí jen 2.200 otáček a nárokuje si 6,5 l na 100 km.

Lehké změny uvnitř i navenek

Loňská modernizace přinesla patrné změny designu exteriéru. Mitsubishi ASX dostalo přepracovanou příď s usedlejší maskou chladiče a novým nárazníkem, v podobném duchu byl navržen také ten zadní. Aby i váš vůz vypadal tak hezky jako na fotografiích, je třeba nahlédnout do nabídky originálního příslušenství a sáhnout hlouběji do kapsy. Jen za kontrastní prvky karoserie totiž připlatíte bezmála 30.000 korun a dalších 14.000 slupne příplatek za metalízu. Inu, lepší styl něco stojí.

Lehkých změn doznal také interiér. Volantu z Mitsubishi Outlander a přepracovaného panelu autorádia si nelze nevšimnout, ti bystřejší odhalí nahrazení otočného ovladače pohonu všech kol jednoduchým tlačítkem. Jinak ASX stále zůstává rodinným vozem s dostatkem prostoru v podélném směru a zavazadelníkem o základním objemu 442 litrů, který lze koupí originální sady za 3.890 korun zvětšit až na 488 litrů. Kritika menší šířky interiéru zůstává, stejně jako slabší komfort řidičova pravého kolene kvůli ostřejší hraně spodní části středové konzoly.

obrázek [600 x 403]  

Vrchol si žádá 4x4

Nejsilnější motor z nabídky není automaticky spojen pouze se samočinnou převodovkou, ale také pohonem všech kol. Osvědčený systém s elektromagnetickou mezinápravovou spojkou si ASX vypůjčilo od Outlanderu a v praxi funguje výborně. V režimu 2WD jsou poháněna pouze přední kola, přepnutím na 4WD do akce připojíte také zadní nápravu. Na tu jdou i za dokonalých trakčních podmínek minimálně dvě procenta točivého momentu a v případě náhlé změny povrchu se poměr dokáže rovnoměrně rozdělit mezi obě nápravy. Pro zcela výjimečné případy nechybí režim 4WD Lock (shodné otáčky kol přední a zadní nápravy), ten však v praxi skoro nevyužijete. Nad rámec běžného denního provozu vůz limituje snad jen přední nájezdový úhel 19,5°, zadní dosahuje díky krátkému převisu karoserie úctyhodných 31°.

Naladěním podvozku se Mitsubishi ASX (také díky upravené zadní víceprvkové nápravě) řadí mezi špičku svého segmentu. Auto je mimořádně komfortní a vzhledem k tomu, jak hluboké výmoly dokáže bez ztráty důstojnosti zdolat mimo zpevněný povrch, není třeba se obávat ani typicky „jarního“ asfaltu připomínajícího ementál. Za všechno se ale platí a v zatáčkách je proto vlivem měkčího odpružení nutné počítat s většími náklony karoserie. Automobilka však naštěstí nezapomněla na pojem ovladatelnost, díky čemuž je ASX velmi agilní a řidiči přináší dostatek informací skrze řízení s elektrickým posilovačem.

obrázek [600 x 361]  

Závěr

V rámci výbavové linie Intense si za objemnější turbodiesel s automatickou převodovkou oproti osmnáctistovce DI-D připlatíte 35.000 korun. Spojení čtyřválce 2.2 DI-D se nám líbí. Kultura běhu a rychlost řazení k charakteru Mitsubishi ASX skvěle pasuje a díky přepracované zadní víceprvkové nápravě je modernizace znát také po stránce jízdních vlastností. Základní cena verze Intense může na první pohled vypadat lehce přehnaná, bohatá standardní výbava však hodnotu vyrovnává.

Nejlevnější verze modelu369.900 Kč (1.6 MIVEC/86 kW Inform)
Základ s testovaným motorem630.000 Kč (2.2 DI-D/110 kW Intense)
Testovaný vůz s výbavou673.325 Kč (2.2 DI-D/110 kW Intense)

Plusy

  • Prostorný interiér v podélném směru
  • Silný a úsporný motor, komfortní převodovka
  • Příjemné naladění podvozku
  • Přesné řízení

Minusy

  • Prostor v příčném směru
  • Vetší náklony karoserie v zatáčkách
  • Tvar spodní části středové konzoly
  • Přenášení vibrací motoru do kabiny
Foto: David Rajdl
Spolupracujeme s TipCars.com

Mitsubishi ASX 2.2 DI-D AT

Cena v základní výbavě: 630 000 Kč Cena v testované výbavě: 673 325 Kč

Základní výbava:Sedm airbagů včetně kolenního pro řidiče, stabilizační systém, asistent pro rozjezd do kopce, automatická klimatizace, elektrické ovládání bočních oken a vyhřívaných zpětných zrcátek, tempomat, dešťový senzor, nastavitelný sklon u zadních opěradel, autorádio s CD a mp3, šest reproduktorů, litá 17” kola, mlhové světlomety, bluetooth handsfree, kožený multifunkční volant, přípojky AUX a USB, parkovací čidla vzadu a další.

Výbava testovaného vozu:Metalíza (+14.000,-), spodní kryt předního nárazníku (+4.593,-), spodní kryt zadního nárazníku (+4.593,-), kryty zrcátek (3.886,-), kryty sloupků B a C (+4.240,-), lišta zadních dveří (+ 1.767,-), spodní lemy dveří + polep (+10.246).

Ambasádu pro Trumpa v Česku bych vzala, říká exasistentka prezidentů Ambasádu pro Trumpa v Česku bych vzala, říká exasistentka prezidentů

Nejpozději v den inaugurace Donalda Trumpa musel americký…

Za Stalina! Podívejte se, jak se volalo k volbám v Sovětském svazu Za Stalina! Podívejte se, jak se volalo k volbám v Sovětském svazu

Při devětadevadesátiprocentních volebních úspěších nebyly…

Jihomoravská ČSSD se staví proti Chovancovi. Chce místo něj Tejce Jihomoravská ČSSD se staví proti Chovancovi. Chce místo něj Tejce

Jihomoravská ČSSD dnes na krajské konferenci v Brně…

Auta nabírají na váze. Které modely nejvíce „ztloustly“? Auta nabírají na váze. Které modely nejvíce „ztloustly“?

Auta v průběhu desetiletí ztloustla. Vyrostla nejen…

 
Technické údaje
Motor Mitsubishi ASX 2.2 DI-D AT
Typ motoru: přeplňovaný vznětový
Válce / ventily: 4 / 4
Zdvihový objem (ccm): 2268
Nejvyšší výkon (kW / ot/min): 110 / 3500
Nejvyšší toč. moment (Nm / ot/min): 360 / 1500 - 2750
Provozní vlastnosti
Maximální rychlost (km/h): 190
Zrychlení 0 - 100 km/h (s): 10.8
Spotřeba-město/mimo/kombi (l/100 km): 7.1 / 5.1 / 5.8
Rozměry a hmotnosti
Zavaz. prostor - sedadla/sklopena (l): 442 / 1219
Objem nádrže (l):63
Pohotovostní hm. / nosnost (kg): 1595 / 465
Rozměr pneu:215/60 R 17
rozměry vozu
Rozměry dle nákresu - vnější rozměry
a) délka (mm): 4295
b) šířka (mm): 1770
c) výška (mm): 1615
d) rozvor (mm): 2670
e) rozchod vpředu (mm): 1525
f) rozchod vzadu (mm): 1530
Rozměry dle nákresu - vnitřní rozměry
g) podélný prostor vpředu min/max (mm): 930 / 1140
h) podélný prostor vzadu min/max (mm): 750 / 960
i) výška nad sedadlem - vpředu (mm): 980
j) výška nad sedadlem - vzadu (mm):970
k) šířka vpředu (mm): 1440
l) šířka vzadu (mm): 1410
délka sedáku vpředu (mm): 510
délka sedáku vzadu (mm): 500
výška opěradla vpředu (mm): 630
výška opěradla vzadu (mm): 660
místo vzadu pod předním sedadlem: Ano
 



reklama


reklama


Doporučujeme
Nové motory Mercedesu: Proč se vrací řadové šestiválce? Nová technika podrobně! Nové motory Mercedesu: Proč se vrací řadové šestiválce?

Od roku 2005 sázel Mercedes-Benz u šestiválců výhradně na…

Kontrolky v autě: Znáte jejich význam? Kontrolky v autě: Znáte jejich význam?

Co který symbol na palubní desce znamená, jsme psali již…

 

AutoRevue
AWD versus 4WD. Určité typy pohonu všech kol umí více než jiné AWD versus 4WD. Určité typy pohonu všech kol umí více než jiné

Na karoseriích automobilů či v prospektech vídáme…

Nový crossover Škody nejspíše dostane základy od Volkswagenu Nový crossover Škody nejspíše dostane základy od Volkswagenu

Německý koncern chystá řadu novinek, z čehož by v blízké…

 




Modernizované Mitsubishi ASX zdražilo. Stále se však vejde pod 400.000 Kč Modernizované Mitsubishi ASX zdražilo. Stále se však vejde pod 400.000 Kč

České zastoupení Mitsubishi zveřejnilo ceník…

Mitsubishi ASX 2017: Nejen dynamičtější vzhled Mitsubishi ASX 2017: Nejen dynamičtější vzhled

Známý kompaktní crossover prodělal pro modelový rok 2017…

 



 
U BMW končí šéfdesignér. Kam se vydá?

U BMW končí šéfdesignér. Kam se vydá?

Dnes 15:15

Šéfdesignér BMW prý odchází ze své funkce a míří zřejmě na obdobný post u konkurence!




Blesk.cz

Zloděj Pavel, kterého postřelil Milan Kňažko: Hrozila mu amputace!

Zloděj Pavel, kterého postřelil Milan Kňažko:…

Svůj zločin si určitě bude vyčítat až do konce života. Čech Pavel Novotný (49), který se minulý týden vloupal do…

Samsung vyvíjí skládací tableto-mobily Galaxy X1 a Galaxy X1 Plus

Samsung vyvíjí skládací tableto-mobily Galaxy X1 a…

Každý bude něčím osobitý, něčím jiný. Samsung podle jihokorejského zdroje připravuje na příští rok hned dvojici…

 

iSport.cz

Reprezentant Droppa mění klub. Z Ruska jde hrát druhou ligu v Turecku

Reprezentant Droppa mění klub. Z Ruska jde hrát…

Fotbalový reprezentant Lukáš Droppa po konci angažmá v Tomsku zamířil do tureckého Bandirmasporu. Druholigový…

Senzační obrat! Plíšková vyhrála ztracený zápas, dál jde i Strýcová

Senzační obrat! Plíšková vyhrála ztracený zápas, dál…

Tenistka Karolína Plíšková a Barbora Strýcová postoupily do osmifinále Australian Open. Zatímco turnajová…

 

Reflex.cz

Komiksová modrovlasá holčička Hilda se vrací!

Komiksová modrovlasá holčička Hilda se vrací!

Hilda je přemoudřelá holčička odkudsi od trolů. Tedy ze Skandinávie. A protože život na venkově kdesi na dalekém…

Vědci věří, že se jim povede oživit vymřelý druh tygra kaspického

Vědci věří, že se jim povede oživit vymřelý druh…

Jednalo se o jedny z největších kočkovitých šelem, jaké kdy kráčely po zemi. Samci dorůstali délky takřka tří…

 
 
reklama