Test Auto.cz

Mitsubishi ASX 2.2 DI-D AT – Outlander v převleku

24.2. 2014
Verdikt
 

Čtyři roky po uvedení Mitsubishi ASX na trh došlo k rozšíření palety pohonných jednotek. Vrcholnou verzí je nyní agregát, který pohání i větší Outlander.

Modernizované Mitsubishi ASX jsme na konci loňského roku otestovali se základním zážehovým čtyřválcem MIVEC s výkonem 86 kW a pohonem předních kol. Nedlouho na to automobilka rozšířila nabídku agregátů o verzi, která byla dosud k vidění pouze ve větším Mitsubishi Outlander.

Objem je větší, výkon zůstal zachován

Agregát 2.2 DI-D, vyvinutý ve spolupráci Mitsubishi Motors Corporation a Mitsubishi Heavy Industries, dosahuje stejného výkonu jako stávající čtyřválec 1.8 DI-D. Jeho 110 kW je však dostupných už v 3.500 otáčkách za minutu a v souvislosti s větším objemem přichází také navýšení točivého momentu na 360 N.m. Mohutný zátah pocítíte především při rozjezdech a pružném zrychlení, celkovou dynamikou však nováček na „starého mazáka“ lehce ztrácí.

Mitsubishi ASX - Srovnání vznětových motorů
Motor2.2 DI-D AT1.8 DI-D
Převodovka6A6M
Zdvihový objem [cm3]22681798
Válce/ventily4/44/4
Nejvyšší výkon [kW/min-1]110/3500110/4000
Nejvyšší toč. moment [N.m/min-1]360/1500-2750300/2000-3000
Max. rychlost [km/h]190198
Zrychlení 0-100 km/h [s]10,810,0
Kombinovaná spotřeba [l/100 km]5,85,6
Cena Intense [Kč]630.000595.000

Odlišnosti nehledejme pouze v technických parametrech, ale hlavně v přenosu točivého momentu na kola. Zatímco osmnáctistovka je v nabídce výhradně s manuální šestistupňovou převodovkou, silnější čtyřválec z Outlanderu preferuje automat o stejném počtu rychlostních stupňů. Samočinná skříň častěji uzavírá hydrodynamický měnič momentu pro omezení třecích ztrát, což se mimo jiné podepisuje na příznivé spotřebě. Přestože nová verze oproti osmnáctistovce „přibrala“ 25 kilogramů, v průměru si nárokuje pouze o dvě deci nafty na 100 kilometrů více. Jednou z dalších odlišností obou motorů je systém stop/start – zatímco pro agregát 1.8 DI-D se stal standardem, dva-dvojka jej nemůže mít vůbec.

obrázek [600 x 356]  

Kultivovaný čtyřválec nemá s automobilem o hmotnosti 1595 kilogramů příliš práce, nastavení automatické převodovky však dává jasně najevo, že pro sportovnější svezení musíte jinam. Za normálních okolností totiž řadí vyšší rychlostní stupně překvapivě brzy, což se například ve městě projevuje jízdou na pětku již v rychlostech okolo 50 km/h. Agregát v tu chvíli točí 1.100 min-1 a nebrání se přenosu vibrací do kabiny, zároveň se však dokáže odvděčit příznivou spotřebou – ani v české metropoli nebyl problém jezdit za osm, mimo ni klidně i za 5,5 l na 100 km, a obávat se není třeba ani dálnice. Díky dlouhé šestce totiž motor při 130 km/h točí jen 2.200 otáček a nárokuje si 6,5 l na 100 km.

Lehké změny uvnitř i navenek

Loňská modernizace přinesla patrné změny designu exteriéru. Mitsubishi ASX dostalo přepracovanou příď s usedlejší maskou chladiče a novým nárazníkem, v podobném duchu byl navržen také ten zadní. Aby i váš vůz vypadal tak hezky jako na fotografiích, je třeba nahlédnout do nabídky originálního příslušenství a sáhnout hlouběji do kapsy. Jen za kontrastní prvky karoserie totiž připlatíte bezmála 30.000 korun a dalších 14.000 slupne příplatek za metalízu. Inu, lepší styl něco stojí.

Lehkých změn doznal také interiér. Volantu z Mitsubishi Outlander a přepracovaného panelu autorádia si nelze nevšimnout, ti bystřejší odhalí nahrazení otočného ovladače pohonu všech kol jednoduchým tlačítkem. Jinak ASX stále zůstává rodinným vozem s dostatkem prostoru v podélném směru a zavazadelníkem o základním objemu 442 litrů, který lze koupí originální sady za 3.890 korun zvětšit až na 488 litrů. Kritika menší šířky interiéru zůstává, stejně jako slabší komfort řidičova pravého kolene kvůli ostřejší hraně spodní části středové konzoly.

obrázek [600 x 403]  

Vrchol si žádá 4x4

Nejsilnější motor z nabídky není automaticky spojen pouze se samočinnou převodovkou, ale také pohonem všech kol. Osvědčený systém s elektromagnetickou mezinápravovou spojkou si ASX vypůjčilo od Outlanderu a v praxi funguje výborně. V režimu 2WD jsou poháněna pouze přední kola, přepnutím na 4WD do akce připojíte také zadní nápravu. Na tu jdou i za dokonalých trakčních podmínek minimálně dvě procenta točivého momentu a v případě náhlé změny povrchu se poměr dokáže rovnoměrně rozdělit mezi obě nápravy. Pro zcela výjimečné případy nechybí režim 4WD Lock (shodné otáčky kol přední a zadní nápravy), ten však v praxi skoro nevyužijete. Nad rámec běžného denního provozu vůz limituje snad jen přední nájezdový úhel 19,5°, zadní dosahuje díky krátkému převisu karoserie úctyhodných 31°.

Naladěním podvozku se Mitsubishi ASX (také díky upravené zadní víceprvkové nápravě) řadí mezi špičku svého segmentu. Auto je mimořádně komfortní a vzhledem k tomu, jak hluboké výmoly dokáže bez ztráty důstojnosti zdolat mimo zpevněný povrch, není třeba se obávat ani typicky „jarního“ asfaltu připomínajícího ementál. Za všechno se ale platí a v zatáčkách je proto vlivem měkčího odpružení nutné počítat s většími náklony karoserie. Automobilka však naštěstí nezapomněla na pojem ovladatelnost, díky čemuž je ASX velmi agilní a řidiči přináší dostatek informací skrze řízení s elektrickým posilovačem.

obrázek [600 x 361]  

Závěr

V rámci výbavové linie Intense si za objemnější turbodiesel s automatickou převodovkou oproti osmnáctistovce DI-D připlatíte 35.000 korun. Spojení čtyřválce 2.2 DI-D se nám líbí. Kultura běhu a rychlost řazení k charakteru Mitsubishi ASX skvěle pasuje a díky přepracované zadní víceprvkové nápravě je modernizace znát také po stránce jízdních vlastností. Základní cena verze Intense může na první pohled vypadat lehce přehnaná, bohatá standardní výbava však hodnotu vyrovnává.

Nejlevnější verze modelu369.900 Kč (1.6 MIVEC/86 kW Inform)
Základ s testovaným motorem630.000 Kč (2.2 DI-D/110 kW Intense)
Testovaný vůz s výbavou673.325 Kč (2.2 DI-D/110 kW Intense)

Plusy

  • Prostorný interiér v podélném směru
  • Silný a úsporný motor, komfortní převodovka
  • Příjemné naladění podvozku
  • Přesné řízení

Minusy

  • Prostor v příčném směru
  • Vetší náklony karoserie v zatáčkách
  • Tvar spodní části středové konzoly
  • Přenášení vibrací motoru do kabiny
Foto: David Rajdl
Spolupracujeme s TipCars.com

Mitsubishi ASX 2.2 DI-D AT

Cena v základní výbavě: 630 000 Kč Cena v testované výbavě: 673 325 Kč

Základní výbava:Sedm airbagů včetně kolenního pro řidiče, stabilizační systém, asistent pro rozjezd do kopce, automatická klimatizace, elektrické ovládání bočních oken a vyhřívaných zpětných zrcátek, tempomat, dešťový senzor, nastavitelný sklon u zadních opěradel, autorádio s CD a mp3, šest reproduktorů, litá 17” kola, mlhové světlomety, bluetooth handsfree, kožený multifunkční volant, přípojky AUX a USB, parkovací čidla vzadu a další.

Výbava testovaného vozu:Metalíza (+14.000,-), spodní kryt předního nárazníku (+4.593,-), spodní kryt zadního nárazníku (+4.593,-), kryty zrcátek (3.886,-), kryty sloupků B a C (+4.240,-), lišta zadních dveří (+ 1.767,-), spodní lemy dveří + polep (+10.246).

Policie v Číně zabavila stovky zařízení na těžbu bitcoinu Policie v Číně zabavila stovky zařízení na těžbu bitcoinu

Policie v severočínském městě Tchien-ťin zkonfiskovala…

Zbraně budoucnosti. Americká armáda vyvíjí dělostřelectvo, které se obejde bez GPS Zbraně budoucnosti. Americká armáda vyvíjí dělostřelectvo, které se obejde bez GPS

Americké dělostřelectvo připravuje revoluční systém…

VIDEO: Z Londýna do Šanghaje za 104 dny. Jak vypadá slavná plachetnice dnes VIDEO: Z Londýna do Šanghaje za 104 dny. Jak vypadá slavná plachetnice dnes

Když v květnu před jedenácti lety hořelo na legendární…

Podnikatelé čekají prosperitu, méně z nich se však chystá investovat, tvrdí průzkum Podnikatelé čekají prosperitu, méně z nich se však chystá investovat, tvrdí průzkum

Velmi dobrá ekonomická kondice České republiky a silná…

 
Technické údaje
Motor Mitsubishi ASX 2.2 DI-D AT
Typ motoru: přeplňovaný vznětový
Válce / ventily: 4 / 4
Zdvihový objem (ccm): 2268
Nejvyšší výkon (kW / ot/min): 110 / 3500
Nejvyšší toč. moment (Nm / ot/min): 360 / 1500 - 2750
Provozní vlastnosti
Maximální rychlost (km/h): 190
Zrychlení 0 - 100 km/h (s): 10.8
Spotřeba město/mimo/kombi (l/100 km): 7.1 / 5.1 / 5.8
Rozměry a hmotnosti
Zavaz. prostor - sedadla/sklopena (l): 442 / 1219
Objem nádrže (l):63
Pohotovostní hm. / nosnost (kg): 1595 / 465
Rozměr pneu:215/60 R 17
rozměry vozu
Rozměry dle nákresu - vnější rozměry
a) délka (mm): 4295
b) šířka (mm): 1770
c) výška (mm): 1615
d) rozvor (mm): 2670
e) rozchod vpředu (mm): 1525
f) rozchod vzadu (mm): 1530
Rozměry dle nákresu - vnitřní rozměry
g) podélný prostor vpředu min/max (mm): 930 / 1140
h) podélný prostor vzadu min/max (mm): 750 / 960
i) výška nad sedadlem - vpředu (mm): 980
j) výška nad sedadlem - vzadu (mm):970
k) šířka vpředu (mm): 1440
l) šířka vzadu (mm): 1410
délka sedáku vpředu (mm): 510
délka sedáku vzadu (mm): 500
výška opěradla vpředu (mm): 630
výška opěradla vzadu (mm): 660
místo vzadu pod předním sedadlem: Ano
 







Doporučujeme
Že jsou moderní auta blbuvzdorná? Těmito věcmi si auto ničíte, aniž o tom víte Že jsou moderní auta blbuvzdorná? Těmito věcmi si auto ničíte, aniž o tom víte

Automobil je dnes čistě spotřební záležitostí. V…

Jsou české silnice nejhorší v Evropě? Tohle nám na nich nejvíce vadí! Jsou české silnice nejhorší v Evropě? Tohle nám na nich nejvíce vadí!

České silnice mají hrozný povrch a jsou špatně značené, v…

 

AutoRevue
Češi zase posouvají hranice. Tato Škoda Superb má 523 koní a 567 N.m! Češi zase posouvají hranice. Tato Škoda Superb má 523 koní a 567 N.m!

Pod kapotou bílého Superbu je dvoulitr TSI o původním…

Technická data VW Touareg 3.0 TDI: Jak si stojí proti Q7? Technická data VW Touareg 3.0 TDI: Jak si stojí proti Q7?

Nový Touareg se svými technickými údaji přichází až nyní.

 



Ojeté Mitsubishi ASX: Stále koupíte jako nové. Vyplatí se jako ojetina? Ojeté Mitsubishi ASX: Stále koupíte jako nové. Vyplatí se jako ojetina?

I po osmi letech, které uplynuly od představení modelu…

Mitsubishi ASX 2.2 DI-D vs Škoda Yeti 2.0 TDI – Dva veteráni Mitsubishi ASX 2.2 DI-D vs Škoda Yeti 2.0 TDI – Dva veteráni

Tahle dvě auta už toho spoustu pamatují, jedno…

 



 
Audi RS 4 Avant – Jak se efektivně zabít

TEST: Audi RS 4 Avant – Jak se efektivně zabít

Dnes 12:51

Superrychlý kombík od Audi přišel o osmiválec, o rychlost však rozhodně ne. Ta je s novým šestiválcem přístupnější širšímu publiku. Je to špatně?




Blesk.cz

Diana Kobzanová porodila! Dcera přišla na svět tisíce kilometrů od domova

Diana Kobzanová porodila! Dcera přišla na svět…

Diana Kobzanová (36) přivedla na svět utajovanou dceru! Modelka, která ukázala těhotenské bříško až v 38. týdnu,…

»Jsme hlídka nabouchanců«! Takhle pózovala banda turistů, kteří zmlátili v centru Prahy číšníka do bezvědomí

»Jsme hlídka nabouchanců«! Takhle pózovala banda…

Bezstarostná fotografie party kamarádů na dovolené v Praze. Tak může na první pohled působit tento snímek, který…

 

iSport.cz

Program MS v hokeji 2018: Kdy hrají Češi, rozpis a výsledky zápasů

Program MS v hokeji 2018: Kdy hrají Češi, rozpis a…

Na olympiádě to nakonec těsně nevyšlo, další cíl české hokejové reprezentace je tak jasný: medaile z MS v hokeji…

Vztek hvězdy Chelsea! Courtois žaluje bývalého trenéra za pomluvu

Vztek hvězdy Chelsea! Courtois žaluje bývalého…

Dva roky po fotbalovém mistrovství Evropy ve Francii se mezi brankářem Thibautem Courtoisem a koučem Belgie…

 

Reflex.cz

Evropská unie jde do války s fake news na internetu. Jaký je plán Bruselu?

Evropská unie jde do války s fake news na internetu.…

Šíření dezinformací online představuje v současnosti jedno z největších nebezpečí, které může mít v konečném…

Generál NATO Pavel: Spojenci nevědí, co si o nás myslet. Češi jsou vlastenci, jen když vyhráváme ve sportu

Generál NATO Pavel: Spojenci nevědí, co si o nás…

Jsme spojenec, který si plní své povinnosti na zahraničních misích, ale není konzistentní v názorech. Tak nás ve…