Mitsubishi L200 - Double Cab, Long Bed

Mitsubishi L200 - Double Cab, Long Bed

 
 

Nejvýkonnější motor, nejprostornější kabina a prodloužená korba. Jak se tahle kombinace chová v terénu i mimo něj?

Specifický segment terénních pickupů byl v České republice dlouhá léta stabilní, teprve v posledních letech se i na něm začínají odehrávat přece jen významnější pohyby. Tím, kdo před čtyřmi lety odstartoval přece jen intenzivnější přiblížení od pracovních nástrojů k vozům každodenní potřeby, byl bezesporu model L200 od Mitsubishi. Na trh nyní přichází nejnovější verze s prodlouženou ložnou plochou, což je vhodná příležitost k seznámení se specifiky tohoto japonského modelu.

Design exteriéru byl už před lety tím, co jej odlišovalo od víceméně podobné konkurence. Zaoblené linie čelní masky jsou jen začátek, ta pravá odlišnost spočívá ve stylingu kabiny. Kapkovitý tvar s křivkami tam, kde hrany vévodí i méně pracovním vozům se kupodivu neokoukal a vůz tak stabilně zaujímá první či druhé místo v prodejích terénních pick-upů nejen v ČR.

obrázek [555 x 298]  

Dojem z interiéru je podobný. Kombinace antracitových a šedých plastů slušné kvality s modrými ukazateli a stejně podsvíceným multifunkčním displejem rozhodně nevypadá lacině a posádku spíše uklidňuje. Volant s poměrně velkým průměrem je pouze výškově nastavitelný, s koženým potahem je ale na dotek velmi příjemný.

Přední sedadla dokonce disponují náznakem bočního vedení, takže ani vyšší podlaha není překážkou nalezení optimální polohy za volantem. Širokými dveřmi je pohodlný přístup i k zadní lavici, která má ovšem blíže plnohodnotným sedadlům, než skutečně tvrdým lavicím některých konkurenčních modelů. Tři pasažéři se zde usadí bez větších problémů, budou ale muset omezit nároky na košatost vlastních ramen. Příjemným bonusem je možnost stahování zadního okna, což umožňuje pohodlné a bezprůvanové větrání interiéru.

Testovaná verze Double Cab byla navíc v provedení Long Bed. Tato verze kombinuje čtyřdveřovou kabinu Double Cab s novou korbou, která je oproti standardní (1325 mm) prodloužena o 180 mm na 1505 mm. Při zachování rozvoru 3000 mm jde celé prodloužení na vrub zadního převisu a nájezdového úhlu, což lze poznat zejména při pohledu z boku. Velkoryse dimenzovanou korbu lze doplnit jednou z několika druhů plastových střešních nástaveb, testovaný vůz ovšem disponoval jen praktickou plastovou vložkou a také relativně drahým posuvným krytem. Zadní čelo lze uzamykat a sklápět jednou rukou.

obrázek [555 x 341]  

Schopnosti mimo terén nabízí vůz už v základním provedení na velmi dobré úrovni. Vynikající zkřížitelnost náprav a brodivost 500 mm lze využít jen občas, na rozdíl od konkurence ale L200 nabízí i více systémů pohonu. Zatímco konkurence sází většinou na pohon 4x4 s primárním pohonem zadní a přiřaditelným pohonem přední nápravy bez mezinápravového diferenciálu, L200 nabízí i příplatkový systém Super Select. Mezinápravový diferenciál umožňuje bezproblémový pohon všech kol i na suchém povrchu a disponuje i uzávěrkou, diferenciál zadní nápravy má zvýšenou svornost.

Vším tím hýbe dvouapůllitrový naftový čtyřválec s maximálním výkonem 131 kW a vynikajícím točivým momentem 400 Nm. V kombinaci s pětistupňovou manuální převodovkou uděluje vozu ucházející dynamiku, zvláště pružné zrychlení na třetí rychlostní stupeň je vzhledem k charakteru vozu nadstandardní. Šestý stupeň bychom více než uvítali, při delších přesunech ustálenou rychlostí by významně snížil hluk i spotřebu. Obojí jinak významně nevybočuje z očekávání: studené starty nenechají nikoho v ulici na pochybách, jaký že druh paliva váš miláček spaluje a žíznivost se víceméně drží okolo devítilitrové hranice. S těžší nohou ve městě a nad dálničním limitem roste apetyt poměrně dramaticky, stačí ale nehonit osobní vozy za každou cenu a vír v nádrži se dostane do normy.

obrázek [555 x 399]  

Ovládání vozu v běžném provozu ztěžuje značný převod řízení, mezi krajními rejdy se ruce zauzlují 4 a čtvrt otáčkami. V terénu tuto jemnost řidič ocení, při parkovacích manévrech nebo projíždění úzkých ulic je to pomalu na tenisový loket. Absence parkovacích senzorů spolu s minimálním výhledem dozadu pak značně komplikuje manévrování, při prudkých zatáčkách je navíc třeba počítat s vybočováním dlouhé korby. I přesto není řízení vozu nijak nepříjemné a vzdor tuhé zadní nápravě si nemůžeme výrazně stěžovat ani na komfort odpružení. Brzdy mají dostatečnou účinnost a dají se snadno dávkovat, náklony v zatáčkách odpovídají charakteru odpružení. Ani s pohonem pouze zadní nápravy nemá vůz sklon k přetáčivému smyku nijak přehnaný, neopatrné přidání plynu uprostřed zatáčky ale řidiči pocítit dá.

Pracovní využitelnost se podařilo u L200 skloubit s komfortem ovládání i jízdy velmi dobře, příznivý dojem zanechává i design a vnitřní prostornost. Negativa daná rozměry vozu a hlučností motoru lze akceptovat, případná volba relativně drahých příplatkových prvků je na majiteli.

obrázek [555 x 289]  
První cena vozu615.880,-Kč (2.5 DI-D 100 kW Double Cab Invite)
První cena vozu s testovanou motorizací843.880,-Kč (2.5 DI-D 100 kW Double Cab Intense+)
Základní cena testovaného vozu843.880,-Kč (2.5 DI-D 100 kW Double Cab Long Intense+)
Cena testovaného vozu vč. příplatků968.404,-Kč (2.5 DI-D 100 kW Double Cab Long Intense+)

Plusy

  • Dobré terénní vlastnosti
  • Prostorná kabina
  • Nadstandardní rozměry ložné plochy
  • Působivý design
  • Velký výkon motoru

Minusy

  • Vyšší hlučnost motoru
  • Jen pětistupňová převodovka
  • Velmi nepřímé řízení
  • Špatný výhled dozadu
  • Cena příplatkových výbav
Spolupracujeme s TipCars.com

Mitsubishi L200

Cena v základní výbavě: 843 880 Kč Cena v testované výbavě: 968 404 Kč

Základní výbava:Airbag řidiče, Airbag spolujezdce s možností deaktivace, Boční airbagy vpředu, Hlavové (okenní) airbagy vpředu a vzadu, Pohon 4WD - systém Super Select, 4WD - přiřaditelný pohon všech kol 4x4, ABS - antiblokovací brzdový systém, EBD - elektronický systém rozdělení brzdného účinku, M-ASTC - systém aktivního řízení stability a trakce, Zadní diferenciál se zvýšenou svorností (L.S.D.), 3bodové bezpečnostní pásy, Předpínače bezpečnostních pásů, ISOFIX - systém uchycení dětské bezpečnostní sedačky, Světelný senzor,Dešťový senzor, Elektronický imobilizér, Posilovač řízení, Automatická klimatizace, Tempomat, Centrální zamykání s dálkovým ovládáním, Elektricky ovládaná přední okna, Elektricky ovládaná zadní okna, Elektricky ovládané zadní okno, El. ovládaná a sklopná vnější zpětná zrcátka s vyhříváním, Výškové nastavitelné sedadlo řidiče, Výškově nastavitelný volant, Multifunkční kůží obšitý volant a hlavice řadicí páky, Látkové čalounění sedadel (tmavá látka) s bočním vedením, Autorádio s CD/MP3 přehrávačem a 6 reproduktory, Pomocný vstup AUX (audio), Odkládací schránka pod sedadlem spolujezdce, Multifunkční grafický displej s kompasem, Stříbrné ozdobné prvky (středová konzola a madla dveří), Přední nárazník v barvě karoserie, Chromovaná mřížka chladiče, Vnější zpětná zrcátka a kliky dveří chromované, Rozšířené blatníky v barvě karoserie, Přední mlhovky, Tónovaná skla a bezpečnostní laminované přední sklo, Zatmavená boční okna vzadu a zadní okno, Disky kol z lehkých slitin 17" + pneumatiky 245/65 R17, Boční prahové stupačky (trubkový typ), Stupačka na zadním nárazníku, Spodní ochranný kryt motoru

Výbava testovaného vozu:Koberce velur (2426 Kč), přední nerezový rám (15 468 Kč), vana ložné plochy (11 643 Kč), nerezový rám ložné plochy (26 250 Kč), kryt ložné plochy (53 737 Kč), metalický lak (15 000 Kč)

Akcie, měny & názory: Vodík není žádné terno Akcie, měny & názory: Vodík není žádné terno

Akcie společnosti Plug Power vyrábějící vodíkové palivové…

Čína má rýže pořád málo. Komoditu proto koupí v USA Čína má rýže pořád málo. Komoditu proto koupí v USA

Přestože je největším producentem rýže na světě, nestačí…

Růst mandatorních výdajů je neudržitelný, notoval si Pilný se Zemanem Růst mandatorních výdajů je neudržitelný, notoval si Pilný se Zemanem

Ministr financí Ivan Pilný (ANO) mluvil v Lánech s…

 
Technické údaje
Motor Mitsubishi L200
Typ motoru: přeplňovaný vznětový
Válce / ventily: 4 / 4
Zdvihový objem (ccm): 2477
Nejvyšší výkon (kW / ot/min): 131 / 4000
Nejvyšší toč. moment (Nm / ot/min): 400 / 2000
Provozní vlastnosti
Maximální rychlost (km/h): 179
Zrychlení 0 - 100 km/h (s): 12.1
Spotřeba město/mimo/kombi (l/100 km): 9.7 / 7.2 / 8.1
Rozměry a hmotnosti
Objem nádrže (l):75
Pohotovostní hm. / nosnost (kg): 1985 / 865
Rozměr pneu:245/65 R17
rozměry vozu
Rozměry dle nákresu - vnější rozměry
a) délka (mm): 5260
b) šířka (mm): 1815
c) výška (mm): 1780
d) rozvor (mm): 3000
e) rozchod vpředu (mm): 1520
f) rozchod vzadu (mm): 1515
Rozměry dle nákresu - vnitřní rozměry
g) podélný prostor vpředu min/max (mm): 830 / 1100
h) podélný prostor vzadu min/max (mm): 460 / 1000
i) výška nad sedadlem - vpředu (mm): 1010
j) výška nad sedadlem - vzadu (mm):1000
k) šířka vpředu (mm): 1460
l) šířka vzadu (mm): 1440
délka sedáku vpředu (mm): 560
délka sedáku vzadu (mm): 450
výška opěradla vpředu (mm): 570
výška opěradla vzadu (mm): 520
místo vzadu pod předním sedadlem: Ano
Hodnocení Mitsubishi L200
Interiér, řízení
Kvalita dílenského zpracování interiéru: 8
Kvalita sedadel (délka sedáku, boční vedení):
Palubní deska - design funkčnost: 9
Prostor na zadních sedadlech - nohy: 7
Prostor na zadních sedadlech - hlava: 8
Odkládací plochy: 7
Dojem z řízení: 8
Výhled vpřed: 9
Výhled vzad: 4
Motor, převodovka
Kultivovanost chodu: 7
Tah v nižších otáčkách: 8
Výkon ve vyšších otáčkách: 9
Hlučnost v nižších otáčkách: 5
Hlučnost v vyšších otáčkách: 6
Spotřeba: 8
Odstupňování převodovky: 9
Snadnost řazení: 0
Podvozek, brzdy
Jízdní vlastnosti v běžném provozu: 8
Jízdní vlastnosti v extrému: 8
Přenos hluku do interiéru (díry ve vozovce…): 8
Přenos hnací síly na vozovku: 10
Účinnost brzd: 9
Velikost zavazadlového prostoru: 10
Prostor pro vkládání do zav. prostoru: 8
Variabilita zavazadlového prostoru: 8
Poměr cena/užitná hodnota
Poměr cena/užitná hodnota: 7
Celkové hodnocení
Celkové hodnocení - průměr: 7,84
 







Doporučujeme
Když policista řídí provoz na křižovatce. Víte, co znamenají jeho gesta? Když policista řídí provoz na křižovatce. Víte, co znamenají jeho gesta?

Policista řídící provoz na křižovatce mnohé řidiče mate.…

Víte, jaké palivo v zahraničí natankovat? A jak se vyznat v označení Gazole či Senza Plombo? Víte, jaké palivo v zahraničí natankovat? A jak se vyznat v označení Gazole či Senza Plombo?

Ne ve všech státech Evropské unie se nafta označuje jako…

 

AutoRevue
Honda Civic se vrátila k poctivé technice. Řidičům se musí líbit Honda Civic se vrátila k poctivé technice. Řidičům se musí líbit

Desátá generace Hondy Civic je pořádný kus auta.…

Nabídka rodinných kombíků se brzy ztenčí. Nyní jich je k mání 16 typů Nabídka rodinných kombíků se brzy ztenčí. Nyní jich je k mání 16 typů

Móda SUV se začíná podepisovat i na šíři nabídky v Česku…

 



Mitsubishi ASX a L200: Šedooranžové koncepty pro Ženevu Mitsubishi ASX a L200: Šedooranžové koncepty pro Ženevu

Tři diamanty se žádnou zásadní novinkou pro Evropu…

Euro NCAP 2015: Mitsubishi L200 – Čtyři hvězdy pro pick-up Euro NCAP 2015: Mitsubishi L200 – Čtyři hvězdy pro pick-up

Nové Mitsubishi L200 šlo při testech Euro NCAP ve stopách…

 



 
Poznáte, z čeho vznikl nejošklivější roadster na světě? Sedan z NDR byste netipovali!

Poznáte, z čeho vznikl nejošklivější roadster na světě? Sedan z NDR byste netipovali!

Včera

Podivný stroj s retro vzhledem vznikl v Maďarsku. Jeho základ je východoněmecký, pod kapotou ale pracuje motor původem od Renaultu.




Blesk.cz

Dvě známé Češky se vydaly na svatojakubskou pouť: Daly jsme našemu životu sbohem!

Dvě známé Češky se vydaly na svatojakubskou pouť:…

Opustily děti i partnery, práci, domov, koníčky i povinnosti, aby se vydaly na cestu, která jim změní život. Dvě…

Jurečka chce dát ČT 4,5 milionu na dokument s Vágnerem. Probere to vláda

Jurečka chce dát ČT 4,5 milionu na dokument s…

Ministerstvo zemědělství chce zaplatit 4,5 milionu korun České televizi, aby natočila a odvysílala tři díly…

 

iSport.cz

Šťastný Froome po čtvrté výhře: Tahle Tour pro mě byla nejtěžší

Šťastný Froome po čtvrté výhře: Tahle Tour pro mě…

Dokázal to. Britský cyklista Chris Froome potvrdil roli favorita a v letošním ročníku Tour de France udržel…

Generace, která měla na víc. Kde jsou hvězdy stříbrné dvacítky 10 let poté

Generace, která měla na víc. Kde jsou hvězdy…

Fenin, Suchý, Kalouda, Petr, Šimůnek... Do Kanady vyráželi jako parta neznámých zelenáčů, za měsíc se domů…

 

Reflex.cz

Objevte krásy starobylého Íránu. Země s velkým kulturním bohatstvím se otevírá turistům

Objevte krásy starobylého Íránu. Země s velkým…

Kdysi nepřístupný Írán se po normalizaci vztahů se západními zeměmi postupně vrací na turistickou mapu světa.…

Jsem prase, ale většina Čechů taky!

Jsem prase, ale většina Čechů taky!

Uspořádal jsem ve své sociální bublině na Facebooku malý průzkum dodržování elementární hygieny mezi pražskými…