Mitsubishi Outlander 2,2 DI-D TC-SST – EVO pro maminku

Mitsubishi Outlander 2,2 DI-D TC-SST – EVO pro maminku

 
 

Už když lidé z Mitsubishi naroubovali na Outlander příď z Lanceru EVO, byla to poměrně šťastná volba. Ale naštěstí nezůstalo jen u plastiky, operace se týkala i střev a dříve poměrně zaměnitelné SUV se kromě ostřejších rysů pyšní i dvouspojkovou automatickou převodovkou.

Příznivci značky se třemi diamanty ve znaku musí mít z trpělivosti doktorát. Trojjediné SUV, které pod označením 4007 a C-Crosser prodávají Peugeot a Citroën, mělo v barvách Mitsubishi až donedávna všechno možné, jen jste se za ním na ulici asi neotočili. Otisk dravosti a sportovních ambicí značky bychom v designu hledali s mikroskopem a ještě k tomu marně. Ale pak pánové z pod hory Fuji řekli: Dost!

Na křivkohranový lup se vydali do firemní svatyně, jmenovitě k hýčkanému Lanceru. Krátká nevěra designérů napříč firmou se ovšem vyplatila. Příď současné verze si s jiným vozem prostě nespletete a o to majitelům přece jde nejvíc, že ano. Kdyby to někoho zajímalo, tak zmíněná kúra přinesla nárůst 2.5 cm do délky a díky hliníkové střeše auto zhublo o pět kilo.

obrázek [555 x 362]  

Otevření dveří je stále návratem do kříženecké identity, vyjma loga na volantu jde o univerzální a podtrhněme velmi kvalitní produkt. Použité materiály jsou tradičně příjemné na dotek, grafika obou hlavních přístrojů je jasná a dobře čitelná a prostoru se dostává všem ve všech směrech. Součástí testované nejvyšší výbavy je velký barevný dotykový displej, který z ovládání audia a navigace dělá malé dobrodružství. Stejně jako u Peugeotu a Citroënu kroutíme hlavou a posléze lomíme rukama při pohledu na volič automatické převodovky, který nejen že mate tělem a má tvar klasické řadicí páky, ale převzal z ní i pojistný kroužek.

obrázek [300 x 467] Ale abychom jen neláli: Interiér hýří prostorností, přední sedačky jsou bez přehánění velmi pohodlné a všechny ovladače jsou na svých místech. Na zadní sedadla se nastupuje bez problémů a díky sklopným opěradlům si lze na těchto místech představit i delší cestování bez rizika ztuhnutí. Obří zavazadelník je dosažitelný dvojitým víkem, přičemž i přes sklopený dolní díl je možné s předměty v něm pohodlně manipulovat. Dvojice nouzových zadních sedadel je ukrytá ve dně zavazadelníku tak dovedně, že k jejich vyklápění je třeba nastudovat komiks o dvanácti obrázcích. Ale nezesměšňujeme to – řešení odpovídá tomu, že plně obsazeno bude auto opravdu jen výjimečně a zachování nízké podlahy považujeme za malý zázrak. Palec nahoru!

Námi testovaná verze s nejvyšší výbavou Instyle má v ceně sedm číslic, ale valná část z jejich zdůvodnění se ukrývá pod kapotou. Se změnou designu totiž souvisí i nabídka nových motorů, v našem případě šlo o vrcholný čtyřválcový turbodiesel o objemu 2,2 litru s maximálním výkonem 115 kW. Ještě podstatnější je ovšem přítomnost dvouspojkové automatické převodovky TC-SST. Výrobce sice deklaruje její přínos ku sportovnější charakteristice jízdy, po týdenní zkušenosti ale vidíme její hlavní přínos ve zlepšení komfortu ovládání. Rychlá a bezchybná změna převodových stupňů při jízdě je očekávatelná, agregát má ale stále ještě malou rezervu ve změně ze zpětného na dopředný stupeň nebo s krátkou prodlevou při rozjezdu. V automatickém režimu stráví řidič asi nejvíce času a nebude mít důvod k nespokojenosti. Při rozumném tempu nebude ani v městském provozu atakovat devítilitrovou hodnotu spotřeby, dálniční tempo pak znamená průměr 7,1 l/100 km.

Manuální změna převodů páčkami pod volantem je bezproblémová, potěší opět zejména rychlá reakce a poslušnost.

obrázek [555 x 360]  

Na jízdních vlastnostech se nezměnilo po faceliftu nic. Mírná tendence k nedotáčivosti je znatelná jen při přehnané rychlosti nájezdu do zatáčky, odpružení odměňuje komfortem a trestá posádku za každý příčný práh. V souladu s vyšším těžištěm a charakterem, vozu se karoserie v zatáčkách stále trochu naklání a posilovač řízení sází spíš na ovládání malíčkem při parkování než na kontakt řidiče s vozovkou. Možnost volby pohonu 4x4, kdy až 50 % točivého momentu může být přenášeno na zadní nápravu, představuje stále jednoduchý otočný ovladač u ruční brzdy.

Outlander dospěl a odlišil se od evropských bratrů – už za to je v dnešním vzývání unifikace třeba téměř děkovat. Ale vážně – sebevědomé auto s neméně sebevědomou cenovkou má velmi blízko ke špičce třídy. Celek je pohodlný a současně rychlý a námi objevené drobné nedostatky nebrání radosti z jízdy.

První cena vozu584.900,-Kč (2.0 MIVEC 5MT 2WD 108 kW Invite)
První cena vozu s testovanou motorizací899.900,-Kč (2.2 DI-D 6MT 4WD 115 kW Intense+)
Základní cena testovaného vozu1.019.900,-Kč (2.2 DI-D TC-SST 4WD 115 kW Instyle)
Cena testovaného vozu vč. příplatků1.031.863,-Kč (2.2 DI-D TC-SST 4WD 115 kW Instyle)

Plusy

  • Moderní motor
  • Plynulé řazení automatu
  • Komfortní jízdní vlastnosti i mimo silnici
  • Velká kapacita a praktičnost zavazadelníku
  • Jednoduše ovladatelný pohon 4x4
  • Kvalitní audiosoustava v ceně
  • Bohatá výbava
  • Svébytný design

Minusy

  • Přeposilované řízení
  • Zbytečný pojistný kroužek voliče automatu
  • Malá světlá výška – vzhledem ke schopnostem pohonu
  • Vyšší cena
obrázek [555 x 404]  
Spolupracujeme s TipCars.com

Mitsubishi Outlander 2,2 DI-D TC-SST

Cena v základní výbavě: 1 019 900 Kč Cena v testované výbavě: 1 031 863 Kč

Základní výbava:Čelní airbagy, boční airbagy, hlavové airbagy, stabilizační systém, samočinná klimatizace, elektricky ovládaná boční okna a vnější zpětná zrcátka s funkcí sklopení, litá 18“ kola, palubní počítač, autorádio s přehrávačem CD, MP3 a měničem na šest disků, přední mlhovky, centrální zamykání s dálkovým ovládáním, xenonové světlomety, samočinná klimatizace, úchyty dětských sedaček Isofix, Bluetooth hands-free sada s hlasovým ovládáním, dvě sedadla ve třetí řadě, kožený multifunkční volant, kožená sedadla, přední vyhřívaná, posuvná zadní sedadla s funkcí elektrického sklápění, tempomat, podélný střešní nosič, elektricky ovládané střešní okno, MMCS-navigační systém s hudebním serverem (40GB), 7" dotykový LCD, parkovací asistent s kamerou, Kožené čalounění sedadel, vyhřívaná př. sedadla, sedadlo řidiče s el. ovládáním.

Komentář Pavla Sikory: Bitcoin drahý, pomalý a umírající? Komentář Pavla Sikory: Bitcoin drahý, pomalý a umírající?

Česká platební brána se odvrací od bitcoinu, triumfuje…

Itálie vystavila účet Amazonu: chce 2,6 miliardy za daňové nedoplatky Itálie vystavila účet Amazonu: chce 2,6 miliardy za daňové nedoplatky

Italský daňový úřad se dohodl s americkým internetovým…

K Mezinárodní vesmírné stanici vyrazila nákladní loď Dragon K Mezinárodní vesmírné stanici vyrazila nákladní loď Dragon

Z floridského Mysu Canaveral po několika odkladech…

Za skladování munice ve Vrběticích nebude nikdo potrestán Za skladování munice ve Vrběticích nebude nikdo potrestán

Osvobozující rozsudek v případu skladování údajně…

 

Štítky SUV Mitsubishi Testy

Technické údaje
Motor Mitsubishi Outlander 2,2 DI-D TC-SST
Typ motoru: přeplňovaný vznětový
Válce / ventily: 4 / 4
Zdvihový objem (ccm): 2179
Nejvyšší výkon (kW / ot/min): 115 / 4000
Nejvyšší toč. moment (Nm / ot/min): 380 / 2000
Provozní vlastnosti
Maximální rychlost (km/h): 198
Zrychlení 0 - 100 km/h (s): 11.1
Spotřeba město/mimo/kombi (l/100 km): 9.3 / 6.1 / 7.3
Rozměry a hmotnosti
Zavaz. prostor - sedadla/sklopena (l): 771 / 1691
Objem nádrže (l):60
Pohotovostní hm. / nosnost (kg): 1830 / 850
Rozměr pneu:225/55 R18
rozměry vozu
Rozměry dle nákresu - vnější rozměry
a) délka (mm): 4665
b) šířka (mm): 1800
c) výška (mm): 1680
d) rozvor (mm): 2670
e) rozchod vpředu (mm): 1540
f) rozchod vzadu (mm): 1540
Rozměry dle nákresu - vnitřní rozměry
g) podélný prostor vpředu min/max (mm): 950 / 1160
h) podélný prostor vzadu min/max (mm): 770 / 980
i) výška nad sedadlem - vpředu (mm): 990
j) výška nad sedadlem - vzadu (mm):980
k) šířka vpředu (mm): 1500
l) šířka vzadu (mm): 1460
délka sedáku vpředu (mm): 520
délka sedáku vzadu (mm): 515
výška opěradla vpředu (mm): 640
výška opěradla vzadu (mm): 680
místo vzadu pod předním sedadlem: Ano
Hodnocení Mitsubishi Outlander 2,2 DI-D TC-SST
Interiér, řízení
Kvalita dílenského zpracování interiéru: 9
Kvalita sedadel (délka sedáku, boční vedení):
Palubní deska - design funkčnost: 8
Prostor na zadních sedadlech - nohy: 9
Prostor na zadních sedadlech - hlava: 7
Odkládací plochy: 10
Dojem z řízení: 9
Výhled vpřed: 9
Výhled vzad: 8
Motor, převodovka
Kultivovanost chodu: 9
Tah v nižších otáčkách: 8
Výkon ve vyšších otáčkách: 9
Hlučnost v nižších otáčkách: 7
Hlučnost v vyšších otáčkách: 7
Spotřeba: 8
Odstupňování převodovky: 10
Snadnost řazení: 9
Podvozek, brzdy
Jízdní vlastnosti v běžném provozu: 9
Jízdní vlastnosti v extrému: 8
Přenos hluku do interiéru (díry ve vozovce…): 7
Přenos hnací síly na vozovku: 10
Účinnost brzd: 10
Velikost zavazadlového prostoru: 10
Prostor pro vkládání do zav. prostoru: 10
Variabilita zavazadlového prostoru: 9
Poměr cena/užitná hodnota
Poměr cena/užitná hodnota: 9
Celkové hodnocení
Celkové hodnocení - průměr: 8,69
 







Doporučujeme
Pohon všech kol je stále oblíbenější. Tohle je kompletní nabídka čtyřkolek na trhu! Pohon všech kol je stále oblíbenější. Tohle je kompletní nabídka čtyřkolek na trhu!

Jestliže před deseti lety bylo pohonem všech kol vybaveno…

Jsou české silnice nejhorší v Evropě? Tohle nám na nich nejvíce vadí! Jsou české silnice nejhorší v Evropě? Tohle nám na nich nejvíce vadí!

České silnice mají hrozný povrch a jsou špatně značené, v…

 

AutoRevue
Scénáristé The Grand Tour jsou geniální. Takto využili Hammondovy těžké nehody Scénáristé The Grand Tour jsou geniální. Takto využili Hammondovy těžké nehody

První díl nové série The Grand Tour nasadil laťku vysoko.…

Takto vypadá nejlevnější Lamborghini Urus. Přitažlivé není, přesto stojí balík Takto vypadá nejlevnější Lamborghini Urus. Přitažlivé není, přesto stojí balík

Konfigurátor Lamborghini Urus ukazuje poměrně zajímavé…

 



Video: Krasobruslení se dvěma SUV Video: Krasobruslení se dvěma SUV

Krasobruslařský pár si zahrála dvě sesterská SUV –…

Mitsubishi Outlander: Nový turbodiesel 2,2 DI-D MIVEC na českém trhu Mitsubishi Outlander: Nový turbodiesel 2,2 DI-D MIVEC na českém trhu

Mitsubishi Outlander s novým turbodieselem 2,2 DI-D…

 



 
Škoda Kodiaq 2.0 TDI 110 kW AT 4x4 vs. Škoda Kodiaq 2.0 TDI 140 kW AT 4x4  – Cena za půl sekundy

Škoda Kodiaq 2.0 TDI 110 kW AT 4x4 vs. Škoda Kodiaq 2.0 TDI 140 kW AT 4x4 – Cena za půl sekundy

Včera

Postavili jsem proti sobě dva exempláře Kodiaqu s 2.0 TDI se 110 a 140 kW. Má slabší verze vůbec nějakou šanci?




Blesk.cz

Jak stylově a originálně prostřít štědrovečerní stůl? Inspiraci najdete v galerii

Jak stylově a originálně prostřít štědrovečerní…

Zasedněte letos ke štědrovečerní večeři u krásně vyzdobeného stolu. Hezky prostřít stůl není zas až tak složité,…

Zdechovský s výpadem proti IKEA narazil i u českých nábytkářů. Komplikuje jim výrobu

Zdechovský s výpadem proti IKEA narazil i u českých…

Před Vánoci se znovu rozhořel spor o certifikaci českých lesů. Olej do ohně tentokrát přilil europoslanec Tomáš…

 

iSport.cz

Bojovník! Kouč Sevilly 16 dní po operaci rakoviny překvapil na lavičce

Bojovník! Kouč Sevilly 16 dní po operaci rakoviny…

Trenér fotbalistů Sevilly Eduardo Berizzo, bojující s rakovinou prostaty, se pouhých 16 dnů po operaci vrátil ke…

Slavia začíná redukovat kádr. Na odchodu jsou tři zahraniční posily!

Slavia začíná redukovat kádr. Na odchodu jsou tři…

Ve fotbalové Slavii pokračují změny, které odstartovaly s příchodem nového sportovního manažera Jana Nezmara.…

 

Reflex.cz

Václav Klaus ml.: Zeman potřebuje Babiše více než Babiš Zemana

Václav Klaus ml.: Zeman potřebuje Babiše více než…

V pravidelné páteční Pětce se dnes Václav Klaus mladší mimo jiné věnuje možnosti Ruska ovlivnit prezidentské…

Rozhovor: František Kinský, zpovědník šlechticů

Rozhovor: František Kinský, zpovědník šlechticů

Dokumentární cyklus Modrá krev patřil každý jarní týden mezi nejpopulárnější programy na ČT2 se sledovaností…