Nissan Juke 1,6 (86 kW) – Dostupnější excentrik

Nissan Juke 1,6 (86 kW) – Dostupnější excentrik

 
 

Investovat do malého crossoveru půlmilion je přeci jen už dost velká oběť pro rodinný rozpočet. Jak jezdí atmosférický Juke za 400 tisíc?

Po testu přeplňovaného Juka 1,6 DIG-T a jízdních dojmech ze svezení s turbodieselem je tady konečně první zkušenost se základní verzí, která bude tak jako v případě mnoha dalších modelů současně tou nejprodávanější.

Atmosférická radost

Přeplňovaných 140 kW v malém Juku hraje krásnou rockovou vypalovačku s odpovídající dynamikou a náležitou úderností. Jenže ani základ – atmosférická šestnáctistovka – se nemá zač stydět.

Samotný výkon 86 kW při 6000 min-1 i vrchol točivého momentu 158 Nm ve 4000 min-1 patří k lepšímu průměru. Když obé spojíte s necelými 1200 kg pohotovostní hmotnosti, dostanete celkem slušně motorizovaný základní model. Stovku zvládá tento Juke za 11 sekund, nejvíce jede 178 km/h. Subjektivně je auto ale o něco rychlejší. Proč?

Nissan šel tak trochu proti proudu a osadil převodovku poměrně krátkými převody. Motor se tak snadno ocitá daleko za 4000 min-1, kde mu na jednu stranu nechybí síla, na stranu druhou se musí počítat s vyšší spotřebou a hlasitější zvukovou kulisou. Obojí má u takto vyhlížejícího auta velkou šanci na přijetí ze strany zákazníků, byť by to u konvenčních aut oprávněně považovali za nevýhodu.

obrázek [600 x 368]  

Na dálnici jsou dlouhé převody cítit nejvíc. Ve 130 km/h se na pětku motor drží na 4500 min-1, což se dnes vidí jen výjimečně. Z podobné kategorie je taky spotřeba v tomto jízdním režimu – 9,5 l/100 km. Jde o daň podélnou dynamiku, vyšší stavbu karoserie a velká kola. Zpomalením na 100 km/h se motor uklidní a spotřeba klesne na 6,5 l/100 km.

Crossover pro silnice

Pod kapotou nám sice chybí přes 50 kW proti špičkové motorizaci, jízdu s tímto Jukem si ale přesto užijete. Podvozek patří k tužším, ale dobře tlumí nerovnosti, přestože naše auto dostalo 17palcová kola s pneumatikami 215/55 R17.

obrázek [300 x 262] 4,1 m dlouhá karoserie se snadno vodí i po hodně zatáčkovité trati a snadno by se mohla pustit do silničního souboje s předokolkovým Yetim – zřejmě nejbližším konkurentem z hlediska charakteru a ceny. Krátké převody vyvažují absenci šestého stupně v převodovce a větší výkonovou rezervu v motoru.

Řízení je velmi přesné a strmé, dává na crossover celkem dobrou zpětnou vazbu a na rozdíl od přeplňované motorizace není tolik ovlivňováno záběrem motoru za jízdy. Volant s průměrem 370 mm má výborný tvar, poloha řidiče je trochu crossoverovská, ale průměrnému řidiči snad ani nebude překážet pouze výškové seřízení.

Zásadní výtku máme vůči přesnosti řazení. Po 20 tisících novinářských kilometrů má tento exemplář hodně nejistou kulisu, takže byť je řadička velmi krátká, pohybuje se v kulise s velkými vůlemi a jen nejistě nachází cílové polohy.

obrázek [600 x 438]  

Design porazil praktičnost

Juke musíte chtít kvůli jeho jízdním vlastnostem a vzhledu, praktická stránka věci totiž není příliš přesvědčivá.

Na předních místech je tento Nissan ještě jakž takž konkurenceschopný, dozadu se ale kvůli malým dveřím špatně nastupuje a nad krátkými, ale příjemně vysoko umístěnými sedáky (360 mm nad podlahou) je málo místa.

Zavazadelník má skromnou litráž (251 l), malou šířku (890 mm), vysoko nad zemí umístěný práh a nepravidelný tvar.

obrázek [600 x 421]  

Výjimečnost za 400 tisíc

Abyste vystoupili z automobilového davu, není potřeba utrácet miliony. Nissan nabízí auto na pomezí několika segmentů, které dobře jezdí, je hravé a snadno ovladatelné a hlavně vypadá opravdu originálně.

Přijmout musíte skutečnost, že stejně drahý Qashqai nabídne více místa posádce i pro zavazadla, přesnost kulisy řazení patří k těm horším ve třídě a spotřeba nejdostupnějšího Juku se bude jen těžko dostávat pod 7 l/100 km.

obrázek [600 x 358]  

Jake.auto.cz: Nissan Juke (všechny články)

První cena vozu372.000,- Kč (1.6 Visia, 86 kW)
První cena vozu s testovanou motorizací372.000,- Kč (1.6 Visia, 86 kW)
Základní cena testovaného vozu413.000,- Kč (1.6 Acenta, 86 kW)
Cena testovaného vozu vč. příplatků445.800,- Kč (1.6 Acenta, 86 kW)

Plusy

  • Originální design
  • Sedadla s dobrým bočním vedením
  • Přesné a ostré řízení
  • Dobré jízdní vlastnosti
  • Jízdně velmi zábavný
  • Živý motor
  • Velká zpětná zrcátka

Minusy

  • Nepřesné řazení
  • Obtížné nastupování dozadu
  • Stísněný prostor na zadních sedadlech, malý kufr
  • Vysoká spotřeba
  • Vyšší cena
Spolupracujeme s TipCars.com

Nissan Juke 1,6 (86 kW)

Cena v základní výbavě: 413 000 Kč Cena v testované výbavě: 445 800 Kč

Základní výbava:Přední airbagy (řidič + spolujezdec), boční airbagy, hlavové airbagy, vypínatelný airbag spolujezdce, ESP + ABS + EBD + brzdový asistent, předpínač zapnutí bezpečnostních pásů, řidiče, spolujezdce vpředu a na zadních sedadlech, ISOFIX ukotvení dětských sedaček na zadních sedadlech, dětská pojistka zadních dveří, opěrky hlavy na všech zadních sedadlech, výškové nastavitelné, bezpečnostní pás řidiče a spolujezdce vpředu s dvojitým předpínačem a omezovačem zatížení, výškově stavitelné přední bezpečností pásy, 3-bodové bezpečnostní pásy na všech sedadlech, výškově nastavitelný volant, imobilizér, ocelové rezervní kolo, zatmavená skla zadních bočních oken, halogenové světlomety s manuálním nastavením výšky, přední mlhová světla, elektricky nastavitelná vnější zpětná zrcátka, elektricky sklopná vnější zpětná zrcátka, vnější zpětná zrcátka v černé barvě, vnější zpětná zrcátka v barvě karoserie, vnější kliky dveří v černé barvě, vnější kliky dveří v barvě karoserie, stěrače čelního a zadního skla s ostřikovačem a nastavitelným cyklovačem + funkcí automatického setření skla při zařazení zpátečky, automatická klimatizace s pylovým filtrem, vyhřívaná přední sedadla, výškově nastavitelné sedadlo řidiče, zadní sklopná sedadla v poměru 60/40, volant a hlavice řadicí páky potažené kůží, zrcátko ve sluneční cloně řidiče i spolujezdce, elektrická zásuvka 12V, Bluetooth hands free, ovládání autorádia na volantu, připojení USB, tempomat s omezovačem rychlosti, dálkové centrální zamykání dveří, inteligentní klíč, elektrické ovládání předních a zadních oken, palubní počítač s ukazatelem venkovní teploty, automatické rozsvěcení světel a dešťový senzor, posilovač řízení s proměnným účinkem v závislosti na rychlosti jízdy, středová konzola s držáky nápojů, zámky pro montáž střešního nosiče.

Výbava testovaného vozu:Metalíza (12.800,-), Sport pack (Systém Nissan Dynamic Control System + automatická klimatizace) (+10.000,-Kč), Dynamic pack (látkové potahy sedadel “Premium”, 17" kola z lehkých slitin "Sport", tónovaná skla) (+10.000,-Kč).

Zápisník  Pavla Otta: Hurá na prasata Zápisník Pavla Otta: Hurá na prasata

Konečně jsme odhalili vnitřního nepřítele, když ministr…

EET pokračuje. Vláda zamítla odklad pro farmářské trhy EET pokračuje. Vláda zamítla odklad pro farmářské trhy

Předkladatelé chtějí, aby Poslanecká sněmovna návrh…

Víno, olivy a parmezán v ohrožení. Italští farmáři sčítají škody nebývalého sucha Víno, olivy a parmezán v ohrožení. Italští farmáři sčítají škody nebývalého sucha

Nebývalé sucho, které v posledních týdnech sužuje Itálii,…

 
Technické údaje
Motor Nissan Juke 1,6 (86 kW)
Typ motoru: zážehový
Válce / ventily: 4 / 4
Zdvihový objem (ccm): 1598
Nejvyšší výkon (kW / ot/min): 86 / 6000
Nejvyšší toč. moment (Nm / ot/min): 158 / 4000
Provozní vlastnosti
Maximální rychlost (km/h): 178
Zrychlení 0 - 100 km/h (s): 11
Spotřeba město/mimo/kombi (l/100 km): 7.7 / 5.1 / 6
Rozměry a hmotnosti
Zavaz. prostor - sedadla/sklopena (l): 251 / -
Objem nádrže (l):46
Pohotovostní hm. / nosnost (kg): 1286 / 449
Rozměr pneu:215/55 R17
rozměry vozu
Rozměry dle nákresu - vnější rozměry
a) délka (mm): 4135
b) šířka (mm): 1765
c) výška (mm): 1565
d) rozvor (mm): 2530
e) rozchod vpředu (mm): 1525
f) rozchod vzadu (mm): 1525
Rozměry dle nákresu - vnitřní rozměry
g) podélný prostor vpředu min/max (mm): 790 / 1050
h) podélný prostor vzadu min/max (mm): 620 / 890
i) výška nad sedadlem - vpředu (mm): 1030
j) výška nad sedadlem - vzadu (mm):890
k) šířka vpředu (mm): 1410
l) šířka vzadu (mm): 1380
délka sedáku vpředu (mm): 520
délka sedáku vzadu (mm): 450
výška opěradla vpředu (mm): 620
výška opěradla vzadu (mm): 660
místo vzadu pod předním sedadlem: Ano
Hodnocení Nissan Juke 1,6 (86 kW)
Interiér, řízení
Kvalita dílenského zpracování interiéru: 8
Kvalita sedadel (délka sedáku, boční vedení):
Palubní deska - design funkčnost: 7
Prostor na zadních sedadlech - nohy: 6
Prostor na zadních sedadlech - hlava: 7
Odkládací plochy: 7
Dojem z řízení: 9
Výhled vpřed: 8
Výhled vzad: 6
Motor, převodovka
Kultivovanost chodu: 8
Tah v nižších otáčkách: 7
Výkon ve vyšších otáčkách: 8
Hlučnost v nižších otáčkách: 8
Hlučnost v vyšších otáčkách: 6
Spotřeba: 4
Odstupňování převodovky: 7
Snadnost řazení: 4
Podvozek, brzdy
Jízdní vlastnosti v běžném provozu: 7
Jízdní vlastnosti v extrému: 9
Přenos hluku do interiéru (díry ve vozovce…): 6
Přenos hnací síly na vozovku: 7
Účinnost brzd: 10
Velikost zavazadlového prostoru: 6
Prostor pro vkládání do zav. prostoru: 8
Variabilita zavazadlového prostoru: 8
Poměr cena/užitná hodnota
Poměr cena/užitná hodnota: 7
Celkové hodnocení
Celkové hodnocení - průměr: 7,19
 







Doporučujeme
Když policista řídí provoz na křižovatce. Víte, co znamenají jeho gesta? Když policista řídí provoz na křižovatce. Víte, co znamenají jeho gesta?

Policista řídící provoz na křižovatce mnohé řidiče mate.…

Víte, jaké palivo v zahraničí natankovat? A jak se vyznat v označení Gazole či Senza Plombo? Víte, jaké palivo v zahraničí natankovat? A jak se vyznat v označení Gazole či Senza Plombo?

Ne ve všech státech Evropské unie se nafta označuje jako…

 

AutoRevue
Nabídka rodinných kombíků se brzy ztenčí. Nyní jich je k mání 16 typů Nabídka rodinných kombíků se brzy ztenčí. Nyní jich je k mání 16 typů

Móda SUV se začíná podepisovat i na šíři nabídky v Česku…

Nová Dacia Duster sedm míst nakonec nenabídne. Proč? Nová Dacia Duster sedm míst nakonec nenabídne. Proč?

Početnějším rodinám zůstane levné SUV od Dacie…

 



Nissan bojuje proti používání telefonů za volantem. Faradayovou klecí! Nissan bojuje proti používání telefonů za volantem. Faradayovou klecí!

Držení mobilního telefonu během jízdy je zakázáno…

Přijde Nissan Juke o naftové motory? Přijde Nissan Juke o naftové motory?

Nissan finišuje vývoj druhé generace modelu Juke a…

 



 
Mercedes vyráběl pick-upy už před třídou X. Proč se o nich moc neví?

Mercedes vyráběl pick-upy už před třídou X. Proč se o nich moc neví?

Včera

Ač se to na první pohled nezdá, značka Mercedes-Benz má v produkci pick-upů více než sedm desítek let trvající tradici.




Blesk.cz

Je konec! Rodiče nechají Charlieho (11 měs.) umřít, posvětil to soud

Je konec! Rodiče nechají Charlieho (11 měs.) umřít,…

Britští rodiče nevyléčitelně nemocného jedenáctiměsíčního Charlieho Garda již netrvají na experimentální léčbě a…

Proč zavítat do Bulharska? Je to země plná pozitiv!

Proč zavítat do Bulharska? Je to země plná pozitiv!

V zemi, kde ano znamená ne – Bulhar na souhlas zavrtí hlavou, kdežto na vyjádření nesouhlasu přikývne – je…

 

iSport.cz

Demolice! Panthers ovládli Czech Bowl, vyhráli 28:0 a slaví popáté v řadě

Demolice! Panthers ovládli Czech Bowl, vyhráli 28:0…

Prague Black Panthers jsou popáté za sebou českými mistry v americkém fotbale. Ve 24. Czech Bowlu na žižkovském…

Dusno kvůli Limberskému! Vrba se hádal s novinářem, Plzni vypadl i Pilař

Dusno kvůli Limberskému! Vrba se hádal s novinářem,…

PŘÍMO Z RUMUNSKA | Téma uzdravení Davida Limberského a jeho návratu do sestavy Plzně v úterním zápase 3.…

 

Reflex.cz

V Ostravě je těžké nebýt rasista!

V Ostravě je těžké nebýt rasista!

Zase jsem musel vystrčit nos ze své oblíbené pražské kavárny a zase mne překvapilo, jak jsou pachy reality ve…

Šestnáctiletá Němka, členka Islámského státu zadržená v Iráku, pochází z města nedaleko českých hranic

Šestnáctiletá Němka, členka Islámského státu…

Příběh šestnáctileté Němky Lindy Wenzelové, která se hlásila k Islámskému státu a byla zadržena počátkem…