Test Auto.cz

Nissan Navara 2.3 dCi (140 kW) – Na cestě mezi SUV a pick-upy

8.2. 2016
Verdikt
 

Pick-up Nissan Navara se v nové generace přiblížil SUV. Zjišťovali jsme, jaké kategorii má blíže. Zůstává drsným pick-upem, nebo vyměknul?

Pick-upy jsou poctivými pracanty, kteří najdou využití nejen ve firmách, ale také v rodinách. Právě pro rodiny bývají i ukázkou životního stylu. Počátkem roku se na trhu objevil nejnovější zástupce tohoto segmentu, nová generace Nissanu Navara.

Novou Navaru jsme vyzkoušeli již na mezinárodní prezentaci v Polsku, kde kolegu Honzu Mičku doslova nadchla komfortem podobným SUV a úžasnými schopnostmi v terénu. První dojem při krátké prezentaci ale mnohdy bývá odlišný proti delší zkušenosti v rámci týdenního testování přímo na českých silnicích. A v případě Navary se to tak trochu potvrdilo…

Automobil jsme v rámci redakčního testu zkoušeli se čtyřdveřovou karoserií Double Cab, která bude jistě tou oblíbenější variantou. K dispozici je i dvoudveřový King Cab, přičemž obě verze je možné pořídit i bez korby, kdy jsou připravené na dodatečnou nástavbu. Pod kapotou Navary pracoval 2,3litrový vznětový čtyřválec se 140 kW, který je silnější nabízenou jednotkou. Auto disponovalo nejvyšším výbavovým stupněm Tekna, který dokazuje, že pick-up může být bohatě vybaven jako běžné vozy.

Kratší, ale stále obr

První dojem z nové Navary je jednoznačný, jedná se o setsakramentsky obří auto, což je obzvlášť patrné při manévrování v parkovacích domech. Pečlivé najíždění a opětovné couvání při zjištění, že takhle to nepůjde, není pro řidiče nenavyklého na takovou masu ničím neobvyklým. Nová Navara se svojí délkou 5.330 mm zkrátka není žádný trpaslík, když ji ale porovnáme s předchůdcem, zjistíme, že ten byl ještě o 66 mm delší. Mezigeneračně se zkrátil i rozvor, o 50 mm na dnešních 3.150 mm. Ten platí jak pro testovaný čtyřdveřový Double Cab, tak pro dvoudveřový King Cab, který je ale s délkou 5.255 mm o 75 mm kratší.

Celkovou mohutnost zdůrazňují i použité křivky, nová Navara se sice trochu zjemnila a přiblížila SUV, svými svalnatými blatníky a výrazně chromovanou maskou chladiče si ale stále umí snadno vybudovat respekt. Pick-upy zrovna nebývají vítězi soutěží krásy, nová Navara se ale designérům povedla.

Pracant s nádechem luxusu

Pick-upy v dnešní době už nejsou jen tvrdými dříči, ale snaží se posádce nabídnout i trochu toho komfortu. Nová Navara proto nabízí bohatou výbavu, která si nezadá s konvenčními osobními vozy. Navigace, kamerový systém sledující okolí auta, varování před hrozícím nárazem nebo bezklíčový vstup jsou prvky, které bychom v pick-upu ještě před lety nečekali, Navara je ale umí nabídnout. V takovém případě se cena vyšplhá k milionu, k dispozici je ale i základní provedení za méně než sedm set tisíc, určené pro zákazníky hledající praktický vůz bez cingrlátek navíc. Novinka totiž nahrazuje nejen Navaru, ale i někdejší, vyloženě užitkový vůz NP300 – i proto se oficiálně jmenuje NP300 Navara.

obrázek [600 x 366]

Použitá navigace se sedmipalcovým displejem ovšem není žádný zázrak techniky. Jednak grafika je jednoduchá, jednak se nám jednou nepříjemně ztratila. Už dávno jsme jeli po pražské magistrále kolem Muzea, zatímco navigace tvrdošíjně trvala na tom, že stále jedeme tunelem Blanka. Honza Mička navíc tvrdil, že obdobné potíže musel řešit i na mezinárodní prezentaci… Navíc nás překvapilo, že multimediální systém sice komunikuje česky, palubní počítač ale náš jazyk neumí. Výhradu pak ještě máme ke startovacímu tlačítku, které po nastartování celou dobu oranžově svítí. Zatímco za denního světla si toho nevšimnete, za tmy to řidiče ruší a trochu oslňuje.

Přestože Navara více myslí na luxus, stále nezapomněla být praktickým pracantem. Tvrdé bytelné plasty působí, že vydrží i neomalené chování, navíc jsou snadno omyvatelné. To je v případě pick-upů důležitá vlastnost, protože jejich majitelé do nich asi nebudou často nastupovat ve večerní róbě, ale spíše v zablácených „kanadách“ a zašpiněných montérkách. Tlačítka jsou pěkně velká, a tak je lze snadno nahmatat.

Sedí se hodně vysoko, v tomto ohledu je znát vysoký podvozek. Zároveň je ale kabina vcelku nízká, posádka nemá příliš prostoru pro hlavu. Důvod hledejme v žebřinovém rámu, který vnitřní prostor omezuje. Nedostatečný prostor je znát hlavně na zadních sedadlech, pasažéři nemají moc místa pro hlavu, ani kolena. Sedák je navíc nepohodlně umístěn velice nízko, prostor pro hlavu navíc v našem případě omezovalo ještě střešní okno. Řidič a spolujezdec však ocení rozměrná sedadla.

Délka korby se sice mezigeneračně zkrátila o 33 mm na aktuálních 1.578 mm, šířka se však nezměnila, ta maximální má hodnotu 1560 mm, mezi podběhy pak korba disponuje 1.130 mm. Nakládací plocha leží 815 mm nad vozovkou.

Navara nabízí od druhého výbavového stupně Acenta systém ukotvení zavazadel, v případě zájmu je korbu možné dále uzpůsobit pomocí nabídky originálního příslušenství. Je libo hliníkovou vložku za 17.780 Kč, nebo raději dělicí příčku za 11.420 Kč? Vrcholem nabídky je nástavba za 102.000 Kč.

1/3 Pokračovat ve čtení

Rallye Dakar 2019
Spolupracujeme s TipCars.com

Nissan Navara 2.3 dCi

Cena v základní výbavě: 980 100 Kč Cena v testované výbavě: 1 063 300 Kč

Základní výbava:Asistent pro sjíždění a rozjíždění do kopce, elektronický diferenciál s omezeným prokluzem, sedm airbagů, 18“ hliníková kola, rezervní kolo z lehké slitiny, diody denního svícení, zadní parkovací senzory, dvouzónová automatická klimatizace, elektricky ovládaná a vyhřívaná zpětná zrcátka, vyhřívaná přední sedadla, elektricky ovládaná okna, centrální zamykání s dálkovým ovládáním, světelný senzor, mlhové světlomety, střešní ližiny, palubní počítač, rádio s ovládáním na volantu s koženým věncem, bluetooth, tempomat, kamerový systém sledující okolí vozu, navigace se sedmipalcovou obrazovkou.

Výbava testovaného vozu:Kožené čalounění s elektricky nastavitelným sedadlem řidiče (+40.300,-), střešní okno (+23.100,-), uzávěrka zadního diferenciálu (+19.800,-).

Zeman: Čína zrušila schůzku ministerstev zahraničí kvůli varování před Huawei Zeman: Čína zrušila schůzku ministerstev zahraničí kvůli varování před Huawei

Čína v reakci na varování před technologiemi čínské firmy…

Google koupil technologii chytrých hodinek od výrobce Fossil, zaplatil téměř miliardu Google koupil technologii chytrých hodinek od výrobce Fossil, zaplatil téměř miliardu

Americký výrobce hodinek a dalších módních doplňků Fossil…

Společný podnik s českou účastí koupil solární parky v Bulharsku Společný podnik s českou účastí koupil solární parky v Bulharsku

Společnost Samsung C&T prodala svých sedm solárních…

Seat loni překonal hranici půl milionu prodaných vozů Seat loni překonal hranici půl milionu prodaných vozů

Španělská automobilka Seat překonala prodejní rekord…

 

Štítky SUV Nissan Testy Pick-up

Technické údaje
Motor Nissan Navara 2.3 dCi
Typ motoru: přeplňovaný vznětový
Válce / ventily: 4 / 4
Zdvihový objem (ccm): 2298
Nejvyšší výkon (kW / ot/min): 140 / 3750
Nejvyšší toč. moment (Nm / ot/min): 450 / 1500 - 2500
Provozní vlastnosti
Maximální rychlost (km/h): 184
Spotřeba město/mimo/kombi (l/100 km): 7.4 / 5.9 / 6.4
Emise CO2:169
Rozměry a hmotnosti
Objem nádrže (l):80
Pohotovostní hm. / nosnost (kg): 1963 / 1047
Rozměr pneu:255/60 R 18
rozměry vozu
Rozměry dle nákresu - vnější rozměry
a) délka (mm): 5330
b) šířka (mm): 1850
c) výška (mm): 1810
d) rozvor (mm): 2150
e) rozchod vpředu (mm): 1570
f) rozchod vzadu (mm): 1570
Rozměry dle nákresu - vnitřní rozměry
g) podélný prostor vpředu min/max (mm): 860 / 1090
h) podélný prostor vzadu min/max (mm): 610 / 860
i) výška nad sedadlem - vpředu (mm): 980
j) výška nad sedadlem - vzadu (mm):930
k) šířka vpředu (mm): 1510
l) šířka vzadu (mm): 1480
délka sedáku vpředu (mm): 470
délka sedáku vzadu (mm): 420
výška opěradla vpředu (mm): 630
výška opěradla vzadu (mm): 570
místo vzadu pod předním sedadlem: ano
 

Přidat názorDiskuse: Nissan Navara 2.3 dCi (140 kW) – Na cestě…







Doporučujeme
Pokuta za rychlost v Chorvatsku, Rakousku či Itálii. Jaký trest vám hrozí v zahraničí? Pokuta za rychlost v Chorvatsku, Rakousku či Itálii. Jaký trest vám hrozí v zahraničí?

Vysoké tresty za rychlost jako již tradičně hrozí v…

Že jsou moderní auta blbuvzdorná? Těmito věcmi si auto ničíte, aniž o tom víte Že jsou moderní auta blbuvzdorná? Těmito věcmi si auto ničíte, aniž o tom víte

Automobil je dnes čistě spotřební záležitostí. V…

 

AutoRevue
Vymysleli Passat a Golf v NDR? Wartburg 355 Coupé to naznačuje Vymysleli Passat a Golf v NDR? Wartburg 355 Coupé to naznačuje

Bývalé východní Německo si obvykle spojujeme se…

Facelift Škody Superb odhalen. Větších změn se dočká hlavně vzadu Facelift Škody Superb odhalen. Větších změn se dočká hlavně vzadu

Na letošní rok plánuje škodovka uvedení modernizovaného…

 



Nissan Frontier Attack Concept aneb Navara pro Latinskou Ameriku Nissan Frontier Attack Concept aneb Navara pro Latinskou Ameriku

Automobilka Nissan si pro letošní autosalon v Buenos…

Nissan Navara 2.3 DCI automat: Sedm jemných Nissan Navara 2.3 DCI automat: Sedm jemných

Silné verze pick-upů se často používají pro tahání…

 



 
Rinspeed X-Trem M.U.V. byl koncept pick-upu s „jeřábem“ a vznášedlem na korbě!

Rinspeed X-Trem M.U.V. byl koncept pick-upu s „jeřábem“ a vznášedlem na korbě!

Včera

Jak lépe využívat ložnou plochu pick-upů, která bývá po většinu času neobsazená, ukázala v roce 1999 švýcarská firma Rinspeed Design.




Blesk.cz

Tipy na víkend: Nová stezka v korunách stromů, závody na běžkách a lyžích i návrat dinosaurů

Tipy na víkend: Nová stezka v korunách stromů,…

Neseďte doma a nekoukejte se jen na televizi nebo z okna! Vyrazte ven, do přírody, za poznáním! Pokud nevíte kam…

Bez Wi-Fi na mobilu ani ránu. Pouze na data operátorů se spoléhá minimum lidí

Bez Wi-Fi na mobilu ani ránu. Pouze na data…

Pokud se chceme připojit k internetu přes mobilní telefon, máme v podstatě dvě možnosti. Buď využít nějaký…

 

iSport.cz

Český talent Graiciar o Fiorentině: Cizina byla sen, ale takhle žít nechci

Český talent Graiciar o Fiorentině: Cizina byla sen,…

Jako mladý hráč si splnil velké přání. V létě 2017 podepsal smlouvu ve Fiorentině, kam se o rok později šel rvát…

Vrba: Limberský? Jsem rád, že disciplinárka funguje. Kádr má hotový

Vrba: Limberský? Jsem rád, že disciplinárka funguje.…

Bezproblémová výhra 6:1 proti druholigovému Ústí nad Labem vykouzlila Pavlu Vrbovi úsměv na tváři. Trenér…

 

Reflex.cz

Jaromír Soukup verze 2018 pro Reflex: Politické ambice určitě nemám

Jaromír Soukup verze 2018 pro Reflex: Politické…

Moderátor nespočitatelného počtu pořadů televize Barrandov Jaromír Soukup oznámil vstup do politiky a vznik…

Předchůdci análních kolíků: Rektální rozšiřovače „léčily“ pacienty ještě před 80 lety

Předchůdci análních kolíků: Rektální rozšiřovače…

Anémii, letargii, nespavost, migrény, návaly horka, hemeroidy, anorexii, nadýmání, zažívací potíže, podrážděnost…