Test Auto.cz

Nissan Navara 2.3 dCi (140 kW) – Na cestě mezi SUV a pick-upy

8.2. 2016
Verdikt
 

Pick-up Nissan Navara se v nové generace přiblížil SUV. Zjišťovali jsme, jaké kategorii má blíže. Zůstává drsným pick-upem, nebo vyměknul?

Pick-upy jsou poctivými pracanty, kteří najdou využití nejen ve firmách, ale také v rodinách. Právě pro rodiny bývají i ukázkou životního stylu. Počátkem roku se na trhu objevil nejnovější zástupce tohoto segmentu, nová generace Nissanu Navara.

Novou Navaru jsme vyzkoušeli již na mezinárodní prezentaci v Polsku, kde kolegu Honzu Mičku doslova nadchla komfortem podobným SUV a úžasnými schopnostmi v terénu. První dojem při krátké prezentaci ale mnohdy bývá odlišný proti delší zkušenosti v rámci týdenního testování přímo na českých silnicích. A v případě Navary se to tak trochu potvrdilo…

Automobil jsme v rámci redakčního testu zkoušeli se čtyřdveřovou karoserií Double Cab, která bude jistě tou oblíbenější variantou. K dispozici je i dvoudveřový King Cab, přičemž obě verze je možné pořídit i bez korby, kdy jsou připravené na dodatečnou nástavbu. Pod kapotou Navary pracoval 2,3litrový vznětový čtyřválec se 140 kW, který je silnější nabízenou jednotkou. Auto disponovalo nejvyšším výbavovým stupněm Tekna, který dokazuje, že pick-up může být bohatě vybaven jako běžné vozy.

Kratší, ale stále obr

První dojem z nové Navary je jednoznačný, jedná se o setsakramentsky obří auto, což je obzvlášť patrné při manévrování v parkovacích domech. Pečlivé najíždění a opětovné couvání při zjištění, že takhle to nepůjde, není pro řidiče nenavyklého na takovou masu ničím neobvyklým. Nová Navara se svojí délkou 5.330 mm zkrátka není žádný trpaslík, když ji ale porovnáme s předchůdcem, zjistíme, že ten byl ještě o 66 mm delší. Mezigeneračně se zkrátil i rozvor, o 50 mm na dnešních 3.150 mm. Ten platí jak pro testovaný čtyřdveřový Double Cab, tak pro dvoudveřový King Cab, který je ale s délkou 5.255 mm o 75 mm kratší.

Celkovou mohutnost zdůrazňují i použité křivky, nová Navara se sice trochu zjemnila a přiblížila SUV, svými svalnatými blatníky a výrazně chromovanou maskou chladiče si ale stále umí snadno vybudovat respekt. Pick-upy zrovna nebývají vítězi soutěží krásy, nová Navara se ale designérům povedla.

Pracant s nádechem luxusu

Pick-upy v dnešní době už nejsou jen tvrdými dříči, ale snaží se posádce nabídnout i trochu toho komfortu. Nová Navara proto nabízí bohatou výbavu, která si nezadá s konvenčními osobními vozy. Navigace, kamerový systém sledující okolí auta, varování před hrozícím nárazem nebo bezklíčový vstup jsou prvky, které bychom v pick-upu ještě před lety nečekali, Navara je ale umí nabídnout. V takovém případě se cena vyšplhá k milionu, k dispozici je ale i základní provedení za méně než sedm set tisíc, určené pro zákazníky hledající praktický vůz bez cingrlátek navíc. Novinka totiž nahrazuje nejen Navaru, ale i někdejší, vyloženě užitkový vůz NP300 – i proto se oficiálně jmenuje NP300 Navara.

obrázek [600 x 366]

Použitá navigace se sedmipalcovým displejem ovšem není žádný zázrak techniky. Jednak grafika je jednoduchá, jednak se nám jednou nepříjemně ztratila. Už dávno jsme jeli po pražské magistrále kolem Muzea, zatímco navigace tvrdošíjně trvala na tom, že stále jedeme tunelem Blanka. Honza Mička navíc tvrdil, že obdobné potíže musel řešit i na mezinárodní prezentaci… Navíc nás překvapilo, že multimediální systém sice komunikuje česky, palubní počítač ale náš jazyk neumí. Výhradu pak ještě máme ke startovacímu tlačítku, které po nastartování celou dobu oranžově svítí. Zatímco za denního světla si toho nevšimnete, za tmy to řidiče ruší a trochu oslňuje.

Přestože Navara více myslí na luxus, stále nezapomněla být praktickým pracantem. Tvrdé bytelné plasty působí, že vydrží i neomalené chování, navíc jsou snadno omyvatelné. To je v případě pick-upů důležitá vlastnost, protože jejich majitelé do nich asi nebudou často nastupovat ve večerní róbě, ale spíše v zablácených „kanadách“ a zašpiněných montérkách. Tlačítka jsou pěkně velká, a tak je lze snadno nahmatat.

Sedí se hodně vysoko, v tomto ohledu je znát vysoký podvozek. Zároveň je ale kabina vcelku nízká, posádka nemá příliš prostoru pro hlavu. Důvod hledejme v žebřinovém rámu, který vnitřní prostor omezuje. Nedostatečný prostor je znát hlavně na zadních sedadlech, pasažéři nemají moc místa pro hlavu, ani kolena. Sedák je navíc nepohodlně umístěn velice nízko, prostor pro hlavu navíc v našem případě omezovalo ještě střešní okno. Řidič a spolujezdec však ocení rozměrná sedadla.

Délka korby se sice mezigeneračně zkrátila o 33 mm na aktuálních 1.578 mm, šířka se však nezměnila, ta maximální má hodnotu 1560 mm, mezi podběhy pak korba disponuje 1.130 mm. Nakládací plocha leží 815 mm nad vozovkou.

Navara nabízí od druhého výbavového stupně Acenta systém ukotvení zavazadel, v případě zájmu je korbu možné dále uzpůsobit pomocí nabídky originálního příslušenství. Je libo hliníkovou vložku za 17.780 Kč, nebo raději dělicí příčku za 11.420 Kč? Vrcholem nabídky je nástavba za 102.000 Kč.

1/3 Pokračovat ve čtení

Autosalon Frankfurt 2017
Spolupracujeme s TipCars.com

Nissan Navara 2.3 dCi

Cena v základní výbavě: 980 100 Kč Cena v testované výbavě: 1 063 300 Kč

Základní výbava:Asistent pro sjíždění a rozjíždění do kopce, elektronický diferenciál s omezeným prokluzem, sedm airbagů, 18“ hliníková kola, rezervní kolo z lehké slitiny, diody denního svícení, zadní parkovací senzory, dvouzónová automatická klimatizace, elektricky ovládaná a vyhřívaná zpětná zrcátka, vyhřívaná přední sedadla, elektricky ovládaná okna, centrální zamykání s dálkovým ovládáním, světelný senzor, mlhové světlomety, střešní ližiny, palubní počítač, rádio s ovládáním na volantu s koženým věncem, bluetooth, tempomat, kamerový systém sledující okolí vozu, navigace se sedmipalcovou obrazovkou.

Výbava testovaného vozu:Kožené čalounění s elektricky nastavitelným sedadlem řidiče (+40.300,-), střešní okno (+23.100,-), uzávěrka zadního diferenciálu (+19.800,-).

Úřady chtějí lépe komunikovat. Výdaje na to ztrojnásobily na půl miliardy korun Úřady chtějí lépe komunikovat. Výdaje na to ztrojnásobily na půl miliardy korun

Hodnota zakázek na komunikaci z veřejného sektoru se v…

Lidl spouští vlastní e-shop. Přesto tvrdí, že prodej potravin na internet nepatří Lidl spouští vlastní e-shop. Přesto tvrdí, že prodej potravin na internet nepatří

Týden testování a ostrý provoz. E-shop nejvýdělečnějšího…

Liglass zatím nezaplatí. Kyrgyzská strana prý porušila smlouvu Liglass zatím nezaplatí. Kyrgyzská strana prý porušila smlouvu

Česká společnost Liglass Trading CZ zatím nechce zaplatit…

 

Štítky SUV Nissan Testy Pick-up

Technické údaje
Motor Nissan Navara 2.3 dCi
Typ motoru: přeplňovaný vznětový
Válce / ventily: 4 / 4
Zdvihový objem (ccm): 2298
Nejvyšší výkon (kW / ot/min): 140 / 3750
Nejvyšší toč. moment (Nm / ot/min): 450 / 1500 - 2500
Provozní vlastnosti
Maximální rychlost (km/h): 184
Spotřeba město/mimo/kombi (l/100 km): 7.4 / 5.9 / 6.4
Emise CO2:169
Rozměry a hmotnosti
Objem nádrže (l):80
Pohotovostní hm. / nosnost (kg): 1963 / 1047
Rozměr pneu:255/60 R 18
rozměry vozu
Rozměry dle nákresu - vnější rozměry
a) délka (mm): 5330
b) šířka (mm): 1850
c) výška (mm): 1810
d) rozvor (mm): 2150
e) rozchod vpředu (mm): 1570
f) rozchod vzadu (mm): 1570
Rozměry dle nákresu - vnitřní rozměry
g) podélný prostor vpředu min/max (mm): 860 / 1090
h) podélný prostor vzadu min/max (mm): 610 / 860
i) výška nad sedadlem - vpředu (mm): 980
j) výška nad sedadlem - vzadu (mm):930
k) šířka vpředu (mm): 1510
l) šířka vzadu (mm): 1480
délka sedáku vpředu (mm): 470
délka sedáku vzadu (mm): 420
výška opěradla vpředu (mm): 630
výška opěradla vzadu (mm): 570
místo vzadu pod předním sedadlem: ano
 

Přidat názorDiskuse: Nissan Navara 2.3 dCi (140 kW) – Na cestě…







Doporučujeme
Pohon všech kol je stále oblíbenější. Tohle je kompletní nabídka čtyřkolek na trhu! Pohon všech kol je stále oblíbenější. Tohle je kompletní nabídka čtyřkolek na trhu!

Jestliže před deseti lety bylo pohonem všech kol vybaveno…

Víte, jaké palivo v zahraničí natankovat? A jak se vyznat v označení Gazole či Senza Plombo? Víte, jaké palivo v zahraničí natankovat? A jak se vyznat v označení Gazole či Senza Plombo?

Ne ve všech státech Evropské unie se nafta označuje jako…

 

AutoRevue
Spolehlivost sportovně luxusních aut je tristní: Deset Spolehlivost sportovně luxusních aut je tristní: Deset "jednookých" králů

V našem posledním díle o spolehlivosti automobilů podle…

Pravda o znečišťování ovzduší! Diesely jsou v tom trošku nevinně Pravda o znečišťování ovzduší! Diesely jsou v tom trošku nevinně

Měření společnosti Dekra ukázalo, že největší množství…

 



Nissan Frontier Attack Concept aneb Navara pro Latinskou Ameriku Nissan Frontier Attack Concept aneb Navara pro Latinskou Ameriku

Automobilka Nissan si pro letošní autosalon v Buenos…

Nissan Navara 2.3 DCI automat: Sedm jemných Nissan Navara 2.3 DCI automat: Sedm jemných

Silné verze pick-upů se často používají pro tahání…

 



 
Ferrari slaví sedmdesátiny. Toto jsou nejvýznamnější milníky jeho historie

Ferrari slaví sedmdesátiny. Toto jsou nejvýznamnější milníky jeho historie

Dnes 15:50

Sedmnáctitisícové Maranello je domovem jedné z nejslavnějších automobilek světa. Ta slaví kulatiny a má za sebou mnoho úspěchů.




Blesk.cz

Berenika Kohoutová si z Tváře odskočila k moři. Hned se zranila!

Berenika Kohoutová si z Tváře odskočila k moři. Hned…

Berenika Kohoutová (26) překvapuje televizní diváky svými výkony v Tvoje tvář má známý hlas, přesto si našla…

Šéf Samsungu potvrdil první skládací smartphone na rok 2018

Šéf Samsungu potvrdil první skládací smartphone na rok 2018

Šéf mobilního Samsungu, DJ Koh, na tiskové konferenci v u příležitosti vstupu Galaxy Note 8 na jihokorejský trh…

 

iSport.cz

Dojemný vzkaz Sereny pro mámu: Brali mě za chlapa, moje dcera je jako já!

Dojemný vzkaz Sereny pro mámu: Brali mě za chlapa,…

Mámě si vždycky postěžovala, když jí něco trápilo, tak si teď u ní vylila srdíčko. Momentálně je ovšem americká…

Žebříček brankářů v extralize: vládne Laco, Fin ze Sparty musí zapracovat

Žebříček brankářů v extralize: vládne Laco, Fin ze…

Hokejová extraliga má za sebou už pět kol. Jak si po rozjezdu sezony zatím vedou brankáři? Kdo se může na…

 

Reflex.cz

Babiše jsem možná zradil, ale pro mě je nevinný, říká europoslanec za ANO Telička

Babiše jsem možná zradil, ale pro mě je nevinný,…

Místopředseda Evropského parlamentu Pavel Telička patří k nejhlasitějším vnitrostranickým kritikům hnutí ANO a…

Výrobce rakví z Plzně zavraždil snoubenku

Výrobce rakví z Plzně zavraždil snoubenku

Následující příběh je vpravdě světový. Odehrává se v Novém Yorku, Chicagu, rakouské Vídni a německých Brémách.…