Nissan NV200 Van 1,5 dCi - Protože dvě jsou víc než jedna

Nissan NV200 Van 1,5 dCi - Protože dvě jsou víc než jedna

 
 

Snem mnoha podnikatelů je kvalitní, levný vůz s velkým nákladovým prostorem a nízkými provozními náklady. Že by si vysnili právě Nissan NV200?

Nový hráč na poli užitkových vozů sice na první pohled nepůsobí moc přitažlivě, živnostníky a fleetové manažery firem bude přesto díky svým vlastnostem a ceně přitahovat do showroomů Nissanu, podle našeho mínění, velmi úspěšně.

Užitkový vůz totiž musí přinášet svým majitelům především užitek a to NV200 rozhodně umí. Do svých útrob totiž pojme dvě (!) klasické europalety přičemž manipulaci s nimi dále ulehčují standardně montované zadní asymetricky dělené křídlové (úhel otevření až 180 stupňů) a boční posuvné dveře. Ty jsou ve všech verzích umístěny z obou stran vozu, což výrazně usnadňuje manipulaci s nákladem.

Velikost prostoru za přepážkou nás vzhledem k poměrně kompaktním rozměrům vozu, délka malé dodávky je 4400 mm, překvapila. Přeci jen, 4,2 metru krychlového (největší délka 204 cm, minimální šířka mezi podběhy 122 cm a nejvyšší výška 136 cm) už dokáže většinu menších firem a živnostníků plně uspokojit. Zde ale určitě bude největším trumfem již zmiňovaná schopnost pojmout najednou dvě europalety o celkové hmotnosti až 731 kilogramů. V benzinové verzi s motorem o objemu 1,6 litru, která je lehčí, lze využít užitečnou hmotnost dokonce až 783 kilogramů. Nakládací hrana je přitom příjemně nízko: my jsme naměřili pouhých 53 cm od vozovky. Inu, titul International Van of the Year 2010 se neuděluje jen tak každému.

obrázek [555 x 397]  

Vždy, když vidíme podobně vysoké hodnoty užitečného zatížení je nám jasné, že s prázdným vozidlem se můžeme těšit na neposednou zadní nápravu a citelně zhoršenou kvalitu jízdy. Nikoliv však u NV200. I při jízdě s nezatíženým vozidlem zvládá jednoduchá zadní náprava, odpružená listovými pery, svou práci dokonale. Máte skoro pocit, jako byste řídili osobní MPV.

Převodovka by si zasloužila šestý rychlostní stupeň, její dráhy jsou ale přesně vymezené, pohyb v kulise je bezproblémový a hlavice se navíc příjemně drží. Navíc, její odstupňování bylo příkladné. Zde by se od japonské dodávky (s francouzským hnacím ústrojím) mohli učit i některé osobní vozy.

I řízení zaslouží pochvalu, elektrický posilovač to s účinkem nepřehání a při vyšších rychlostech poslušně tuhne. Zde nemůžeme očekávat záplavy citu či výraznou zpětnou vazbu, vzhledem k určení vozu jsme však byli s řízením spokojeni.

To se ovšem nedá říci o sedadlech, která, ačkoliv jsou pohodlná a dobře dimenzovaná, v zatáčkách těla řidiče ani spolujezdce nepodrží. To je ale problém většiny dodávek, konstruktéři zkrátka preferují snadné nastupování a vystupování před vlastnostmi sedadel za jízdy.

Výhled vpřed i vzad je z Nissanu bezproblémový, vzpřímená poloha za volantem přináší velmi dobrý přehled o dění okolo vozidla. Na rozměry pozvolně klesající přídě je třeba si nějaký čas zvykat, naštěstí tato část drobné šrámy díky své plastovosti bez problémů snese.

obrázek [555 x 394]  

Pod kapotou pracoval vznětový čtyřválec o objemu 1,5 litru. Ano, je to ten samý osmiventilový agregát, který používá do svých vozů rumunská Dacie, ale taky řada Renaultů. Důvod k obavám? Myslíme si, že ne. Zákazníky totiž nebude až tak zajímat kultivovanost chodu (navíc kabina je dobře odhlučněna) jako spíš spolehlivost a provozní náklady. A na tomto poli je čtyřválec králem. S prázdným vozem se lze mimo město bez problémů pohybovat pod šesti litry paliva na 100 km, s lehkou nohou a při klidnějším tempu nebyl problém dosáhnout na spotřebu rovných pět litrů. V městském provozu se spotřeba pohybovala okolo stále ještě přijatelných 6,5 l / 100 km. Zde se nám velmi zamlouvala měkká spojka s dlouhým záběrem – je vidět, že inženýři ladili vůz tak, aby byl v přeplněných aglomeracích příjemným společníkem. O tom svědčí i stopový poloměr otáčení, který má hodnotu jen 5,3 metru.

obrázek [555 x 397]  

Když přišla řeč na výbavu, čekala nás řada překvapení. Vždyť kolik dnešních dodávek v podobné cenové relaci nabízí například boční airbagy, ESP, bezklíčový vstup a startování či zadní parkovací kameru? I se všemi těmito prvky ve výbavě se konečná cena vozu nepřehoupla přes půl milionu Kč. Zde se ovšem sluší připomenout, že například zadní brzdy jsou jen bubnové. Tak jako tak, jejich účinek byl naprosto dostačující.

Myslíme si, že konkurence v podobě například Transitu Connect od teď nebude mít lehké spaní. Nissan NV200 je totiž hodně, hodně dobrá dodávka za slušné peníze.

První cena vozu373 660,-Kč (1,6 81 kW)
První cena vozu s testovanou motorizací412 930,-Kč (1,5 dCi 63 kW)
Základní cena testovaného vozu470 645,-Kč (1,5 dCi 63 kW)
Cena testovaného vozu vč. příplatků494 326,-Kč (1,5 dCi 63 kW)

Plusy

  • Jízdní komfort
  • Přesné řazení
  • Velikost nákl. prostoru, vysoká nosnost
  • Moderní prvky výbavy
  • Nízká spotřeba
  • Měkký a přesný spojkový pedál

Mínusy

  • Sedadla s malým bočním vedením
  • Méně kultivovaný motor
  • Pouze pětistupňová převodovka
Spolupracujeme s TipCars.com

Nissan NV200 Van 1,5 dCi

Základní výbava:Airbag řidiče a spolujezdce, ABS + EBD, imobilizér, posilovač řízení, 14“ ocelové disky kol, zadní okno se stěračem a vyhříváním, 3. brzdové světlo, zadní asymetrické prosklené křídlové dveře, 2x boční posuvné dveře s okny, dělící příčka s oknem, 6 úchytů v podlaze zav. prostoru, elektricky ovládaná okna vpředu, elektricky ovládaná a vyhřívanvá zrcátka, pylový filtr, dva reproduktory, manuální klimatizace, dálkové ovládání s centrálním zámkem, rádio s CD přehrávačem

Výbava testovaného vozu:Boční airbagy vpředu + ESP (+14.042,- Kč), Inteligentní klíč, zadní parkovací kamera (+9.639,- Kč)

Pojistěte se navzájem a s důvěrou Pojistěte se navzájem a s důvěrou

Mít sjednané pojištění je dnes nezbytností. Musí ale…

Poláci vyzývají Putina, aby převzal odpovědnost za tragédii u Smolenska Poláci vyzývají Putina, aby převzal odpovědnost za tragédii u Smolenska

Polský ministr obrany Antoni Macierewicz řekl, že havárii…

Státy unie se shodly na prodloužení sankcí vůči Rusku, řekl Tusk Státy unie se shodly na prodloužení sankcí vůči Rusku, řekl Tusk

Evropská unie je jednotná v otázce prodloužení…

Americké úřady ruší síťovou neutralitu Americké úřady ruší síťovou neutralitu

Americká Federální komise pro spoje (FCC) dnes navzdory…

 
Technické údaje
Motor Nissan NV200 Van 1,5 dCi
Typ motoru: přeplňovaný vznětový
Válce / ventily: 4 / 2
Zdvihový objem (ccm): 1461
Nejvyšší výkon (kW / ot/min): 63 / 3750
Nejvyšší toč. moment (Nm / ot/min): 200 / 2000
Provozní vlastnosti
Maximální rychlost (km/h): 158
Spotřeba město/mimo/kombi (l/100 km): 5.7 / 4.9 / 5.2
Rozměry a hmotnosti
Zavaz. prostor - sedadla/sklopena (l): 4200 / -
Objem nádrže (l):55
Pohotovostní hm. / nosnost (kg): 1269 / 731
Rozměr pneu:175/40 R14
rozměry vozu
Rozměry dle nákresu - vnější rozměry
a) délka (mm): 4400
b) šířka (mm): 1695
c) výška (mm): 1860
d) rozvor (mm): 2725
e) rozchod vpředu (mm): 1490
f) rozchod vzadu (mm): 1510
Rozměry dle nákresu - vnitřní rozměry
g) podélný prostor vpředu min/max (mm): 850 / 1030
i) výška nad sedadlem - vpředu (mm): 1090
k) šířka vpředu (mm): 1420
délka sedáku vpředu (mm): 520
výška opěradla vpředu (mm): 650
místo vzadu pod předním sedadlem: Ne
Hodnocení Nissan NV200 Van 1,5 dCi
Interiér, řízení
Kvalita dílenského zpracování interiéru: 9
Kvalita sedadel (délka sedáku, boční vedení):
Palubní deska - design funkčnost: 8
Prostor na zadních sedadlech - nohy: 0
Prostor na zadních sedadlech - hlava: 0
Odkládací plochy: 9
Dojem z řízení: 9
Výhled vpřed: 9
Výhled vzad: 8
Motor, převodovka
Kultivovanost chodu: 7
Tah v nižších otáčkách: 8
Výkon ve vyšších otáčkách: 7
Hlučnost v nižších otáčkách: 7
Hlučnost v vyšších otáčkách: 6
Spotřeba: 9
Odstupňování převodovky: 10
Snadnost řazení: 9
Podvozek, brzdy
Jízdní vlastnosti v běžném provozu: 9
Jízdní vlastnosti v extrému: 8
Přenos hluku do interiéru (díry ve vozovce…): 7
Přenos hnací síly na vozovku: 8
Účinnost brzd: 8
Velikost zavazadlového prostoru: 10
Prostor pro vkládání do zav. prostoru: 10
Variabilita zavazadlového prostoru: 7
Poměr cena/užitná hodnota
Poměr cena/užitná hodnota: 10
Celkové hodnocení
Celkové hodnocení - průměr: 8,33
 







Doporučujeme
Pohon všech kol je stále oblíbenější. Tohle je kompletní nabídka čtyřkolek na trhu! Pohon všech kol je stále oblíbenější. Tohle je kompletní nabídka čtyřkolek na trhu!

Jestliže před deseti lety bylo pohonem všech kol vybaveno…

Jsou české silnice nejhorší v Evropě? Tohle nám na nich nejvíce vadí! Jsou české silnice nejhorší v Evropě? Tohle nám na nich nejvíce vadí!

České silnice mají hrozný povrch a jsou špatně značené, v…

 

AutoRevue
Nové kolo crashtestů plné zklamání: Duster tři hvězdy, Punto nula! Nové kolo crashtestů plné zklamání: Duster tři hvězdy, Punto nula!

Nová metodika hodnocení je pro přestárlý Fiat Punto…

Poprvé za volantem nového Mercedesu G. Další inspirace třídou S... Poprvé za volantem nového Mercedesu G. Další inspirace třídou S...

Od roku 1979 nabízí Mercedes-Benz svůj ultimativní…

 



Nové baterie pro elektrododávku. Kolik ujede vylepšený Nissan e-NV200? Nové baterie pro elektrododávku. Kolik ujede vylepšený Nissan e-NV200?

Nissan si pro svůj lehký užitkový elektromobil připravil…

Nejvíc cool kancelář vyrobil Nissan. Koncept Workspace jsme zkusili na vlastní kůži Nejvíc cool kancelář vyrobil Nissan. Koncept Workspace jsme zkusili na vlastní kůži

Konceptu Nissan e-NV200 Workspace v podstatě chybí pouze…

 



 
Exkluzivní svezení s Alpine A110. Tenhle sporťák se povedl! Má vůbec nějakou chybu?

Exkluzivní svezení s Alpine A110. Tenhle sporťák se povedl! Má vůbec nějakou chybu?

Včera

Renault oživuje značku Alpine sporťákem pojmenovaným po jejím neznámějším modelu. Za tuhle reinkarnaci se však původní A110 stydět nemusí!




Blesk.cz

30 tipů na víkend: Živé betlémy, pochůzka lucek i přestřelka v kovbojském saloonu

30 tipů na víkend: Živé betlémy, pochůzka lucek i…

Neseďte doma a nekoukejte se jen z okna! Vyrazte ven, do přírody, za poznáním! Pokud nevíte kam vyrazit, nechte…

Star Wars Battlefront II recenze: Nechť vás provází síla na online bojištích

Star Wars Battlefront II recenze: Nechť vás provází…

Se snímkem Star Wars: Poslední z Jediů v kinech celý svět opět pohltila horečka zvaná Hvězdné války. Na ní se…

 

iSport.cz

Génius, nebo srab? Americký gólman změnil pravidla v německé lize

Génius, nebo srab? Americký gólman změnil pravidla v…

Brankář David Leggio vzbudil před několika dny pozdvižení, když v německé lize v dresu Mnichova vyřešil soupeřův…

Strůjce plzeňského úspěchu Straka: Nejtěžší bylo vyhodit bráchu

Strůjce plzeňského úspěchu Straka: Nejtěžší bylo…

Jako hráč vyhrál Nagano, mistrovství světa i extraligový titul. Dovede řídit klub z pozice majitele a…

 

Reflex.cz

Tipy na víkend: Adventní koncert na Stezce korunami stromů a indiáni na válečné stezce

Tipy na víkend: Adventní koncert na Stezce korunami…

Vánoční i nevánoční akce vás čekají tento víkend. Předvánoční stres z vás spadne natotata!

JXD burcuje a apeluje na OSN: Zdaňte maso a hlavně vzduch!

JXD burcuje a apeluje na OSN: Zdaňte maso a hlavně vzduch!

Další neomarxistická krávovina se objevila na obzoru amerických ekonomických institucí. Ty začaly zcela vážně…