Test Auto.cz

Opel Insignia Country Tourer 2.0 CDTI 8A 4x4 – Konečně ideální kombinace

15.10. 2018
Verdikt
 

Nejnovější Insignii už jsme testovali s vícero motorizacemi a výbavami, tato testovaná kombinace mně však přišla jednoznačně nejlepší.

Už je tomu více než rok, co jsem poprvé řídil druhou generaci Opelu Insignia. Tehdy s nejsilnějším motorem v nabídce - dvoulitrovým čtyřválcem o výkonu 191 kW, jenž se pároval výhradně s osmistupňovým automatem a pohonem všech kol. Slabinou jinak pohodlného a komfortního auta byla právě skříň s hydrodynamickým měničem a její tápající spolupráce s motorem. Nepotěšila ani žíznivost daného exempláře. Tento motor však v nabídce vlajkové lodi Opelu již nenajdete, stal se jednou z obětí zpřísňujících se emisních norem.

Relativně nedávno jsem se s novou Insignií svezl podruhé, tentokrát s dieselovým dvoulitrem biturbo spolupracujícím rovněž s osmistupňovou samočinnou převodovkou, která posílala sílu na všechna čtyři kola. Toto provedení mi už přišlo zdařilejší, ale opět tu byl problém. Benzinový dvoulitr zmizel z nabídky a náhrada v podobě šestnáctistovky ještě nebyla na trhu. Dieselový čtyřválec tak byl pro sportovně laděný exemplář GSi jedinou dostupnou volbou. A motor měl všechno, jen ne sportovní charakter.

Test Opel Insignia GSi 2.0 CDTI 8A 4x4 – Krásná, ale opravdu sportovní?

Ale zdá se, že v případě mého poznávání Insignií platí “do třetice všeho dobrého”. Naposledy testovaný exemplář má sice stejný motor jako GSI, je to však praktičtější kombi, navíc v provedení Country Tourer, tedy jakýsi „skautík“, který se nezalekne ani nezpevněných cest. A jak se v průběhu týdenního test ukázalo, tohle je konečně ta správná kombinace. Pro mě osobně dokonce nejlepší.

Neomrzí se

V testech Insignie jsem si vždy pochvaloval povedený design a nejinak tomu je i teď. Tohle auto se Opelu jednoznačně povedlo a s odstupem času musím říct, že kombík se mně líbí snad ještě víc než liftback.

Vlajkovou loď Opelu nadále poznáte díky výraznému okřídlenému blesku v masce chladiče či prolisům na bocích. Svá poznávací znamení však má i varianta Country Tourer. Nejde jen o ochranné plasty na karoserii, automobil dostal také o 25 milimetrů zvýšený podvozek, aby si co nejlépe poradil mimo asfaltované cesty. Specialitkou jsou i pneumatiky, rozměr 235/50 na osmnáctkách z lehkých slitin totiž na žádné jiné Insignii nedostanete.

Z příplatkových položek určitě vyzdvihněme adaptivní LED Matrix světlomety, které se prodávají v sadě společně s parkovacími senzory vpředu a vzadu za 35.000 Kč. O dvě stovky dražší je panoramatické střešní okno, na dalších 17.000 Kč přijde hezká vínová metalíza. Country Tourer sice působí odolněji, zároveň ale Insignia v tomto provedení neztrácí nic ze své reprezentativnosti. Aktivní manažeři se o svou pověst určitě nemusí bát.

Nezahanbí se ani v momentě, kdy v kombíku někoho svezou. Country Tourer je již sám o sobě slušně vybaveným autem. Ve standardu najdeme kromě LED denního svícení a diodových světel vzadu rovněž automatickou dvouzónovou klimatizaci, sedmipalcovou obrazovku multimediálního systému se sedmi prémiovými reproduktory či bezklíčové startování.

obrázek [600 x 404]  

Kabinu testovaného kousku rozmazluje příplatková sada Inovace s bezdrátovou indukční nabíječkou, head-up displejem a 8“ LCD přístrojovou deskou. V balíčku je i bezdotykové otevírání pátých dveří a celkem za něj zaplatíte 46.300 Kč. Dalších 18.000 Kč dáte za OPC interiérovou sadu s vyhřívaným volantem v kůži, černým čalouněním stropu či sportovními pedály. Navigaci s evropskými mapovými podklady a připojením k internetu stojí 22.200 Kč.

Samotný infotainment má velké ikony, přehledné menu a svižný chod. Jen některé funkce jsou schované „hluboko“ a je zkrátka potřeba hledat. Kvitujeme však to, že Opel do multimédií neschoval i nastavování teploty či vyhřívání sedaček, těmto úkonům zůstává vyhrazen samostatný panel.

Opel Insignia GS je jedním z nejlepších aut v segmentu. Má vůbec nějaké mouchy?

A co ony Matrix LED světlomety? I ty fungují velmi dobře. Světla disponují dvaatřiceti individuálně řízenými diodami, které tak zabraňují kupříkladu oslňování ostatních účastníků provozu. Chytré řešení dokáže ostatní vozy rychle rozpoznat a v noci je právě díky vypínání jednotlivých diod vystínit, takže máte stále skvělý výhled před sebe, zároveň ale neomezujete protijedoucího řidiče. Světla se navíc umí automaticky přizpůsobit tomu, jestli jste v městě, na dálnice, nebo třeba zrovna parkujete.

Ani interiéru není moc co vytknout. Tmavo-světlá kombinace působí moderně a elegantně, zároveň ale pracoviště řidiče zůstává věrné klasice a nesnaží se za každou cenu odlišit, což většina řidičů jistě ocení. V ramenou i kolem nohou mám za volantem dostatek prostoru, ideální pozice se hledá snadno i díky možnosti manuálního prodloužení sedáku. Potěší i pohodlí na dlouhých cestách, které vedle výrazného bočního vedení podtrhuje certifikát AGR.

Jedničku zaslouží také prostornost vzadu. Sedačky jsou komfortní a při rozvoru 2829 mm zůstává slušná rezerva před koleny i člověku s výškou ke dvěma metrům. Svažující se linie střechy ani panoramatické okno navíc neubírají mnoho prostoru nad hlavou. Třem dospělým už tu bude hodně těsno, spíše tedy doporučíme posadit dozadu dva lidi, kteří mohou využít vestavěné loketní opěrky.

obrázek [600 x 399]  

A jak je na tom Insignia s celkovou praktičností? Zavazadelník v základu pojme 560 litrů. Není to sice málo, konkurenční kombíky však zvládnou více. Namátkou Passat Variant má objem 650 litrů, do Superbu se dokonce vejde ještě o deset litrů více. Se sklopenou zadní lavicí se u Insignie dostáváme na hodnotu 1665 litrů, zároveň je k dispozici rovná ložná plocha a díky vysoko se zvedajícímu víku i slušný nákladový otvor. Na pováženou tak zůstává jen světlé provedení zavazadelníku. V kabině to vypadá skvěle a třeba koberečky jsou zase černé, takže tu nevidíte každou čmouhu. Pokud ale v kufru vozíte i něco jiného než pracovní tašku s notebookem, počítejte s vyššími investicemi na vrub čistících firem.

1/3 Pokračovat ve čtení

Spolupracujeme s TipCars.com

Opel Insignia Country Tourer 2.0 CDTI 8A 4x4

Cena v základní výbavě: 915 900 Kč Cena v testované výbavě: 1 116 600 Kč

Základní výbava:18“ kola z lehkých slitin, o 25 mm zvýšený podvozek, asistent pro rozjezd do kopce, LED denní svícení, LED zadní světla, přední mlhové světlomety, automatické přepínání světel, dešťový senzor, palubní počítač, elektrická parkovací brzda, ambientní osvětlení interiéru, automatická dvouzónová klimatizace, 7“ dotyková obrazovka, tempomat s omezovačem rychlosti, čalounění kombinací kůže/látka, ergonomické sedadlo řidiče AGR, prodloužení sedáku, zadní loketní opěrka, zadní sedadla sklopná v poměru 60/40, stříbrné střešní ližiny, sada na opravu pneumatik

Výbava testovaného vozu:Červená metalíza Rioja (+17.000 Kč), sada Driver Assistance 2 (automatický tempomat s funkcí stop&go) (+27.000 Kč), sada Snadné řízení 1 (adaptivní LED Matrix světlomety s technologií AFL, parkovací asistent se senzory vpředu a vzadu) (+35.000 Kč), sada Inovace (bezklíčové odemykání a startování, bezdotykové otevírání pátých dveří, bezdrátová indukční nabíječka, head-up displej, digitální 8“ LCD přístrojová deska, odhlučňovací sada) (+46.300 Kč), OPC interiérová sada (volant potažený kůží, vyhřívání volantu, černé čalounění stropu, sportovní pedály z lehkých slitin, přípravy na bezpečnostní sítě za přední i zadní sedadla) (+18.000 Kč), panoramatické střešní okno (+35.200 Kč), navigační systém (+22.200 Kč)

Masaryk i Beneš. Křivili realitu jako Babiš se Zemanem, říká analytik Josef Švéda Masaryk i Beneš. Křivili realitu jako Babiš se Zemanem, říká analytik Josef Švéda

Celá řada mýtů a legend provází dějinné události, jako…

Středula: Když roboti nahradí nejhůř placená místa, bude to hlavní přínos digitalizace Středula: Když roboti nahradí nejhůř placená místa, bude to hlavní přínos digitalizace

Pracovní trh Česka může výhledově přijít o desítky až…

Zeman ujistil Babiše, že by ho sestavením vlády pověřil znovu Zeman ujistil Babiše, že by ho sestavením vlády pověřil znovu

rezident Miloš Zeman během pondělní večeře na zámku v…

Dohoda o brexitu je hotová, vydrží ale Mayová? Dohoda o brexitu je hotová, vydrží ale Mayová?

Celkem 585 stran má v angličtině text dohody mezi Velkou…

 
Technické údaje
Motor Opel Insignia Country Tourer 2.0 CDTI 8A 4x4
Typ motoru: přeplňovaný vznětový
Válce / ventily: 4 / 4
Zdvihový objem (ccm): 1956
Nejvyšší výkon (kW / ot/min): 154 / 4000
Nejvyšší toč. moment (Nm / ot/min): 480 / 1500
Provozní vlastnosti
Maximální rychlost (km/h): 228
Zrychlení 0 - 100 km/h (s): 8.2
Spotřeba město/mimo/kombi (l/100 km): 8.8 / 5.9 / 7.1
Emise CO2:188
Rozměry a hmotnosti
Zavaz. prostor - sedadla/sklopena (l): 560 / 1665
Objem nádrže (l):62
Pohotovostní hm. / nosnost (kg): 1732 / -
Rozměr pneu:235/50 R18
rozměry vozu
Rozměry dle nákresu - vnější rozměry
a) délka (mm): 4986
b) šířka (mm): 1863
c) výška (mm): 1525
d) rozvor (mm): 2829
e) rozchod vpředu (mm): 1607
f) rozchod vzadu (mm): 1610
Rozměry dle nákresu - vnitřní rozměry
g) podélný prostor vpředu min/max (mm): 910 / 1150
h) podélný prostor vzadu min/max (mm): 720 / 1010
i) výška nad sedadlem - vpředu (mm): 1020
j) výška nad sedadlem - vzadu (mm):930
k) šířka vpředu (mm): 1530
l) šířka vzadu (mm): 1490
délka sedáku vpředu (mm): 530
délka sedáku vzadu (mm): 460
výška opěradla vpředu (mm): 620
výška opěradla vzadu (mm): 640
místo vzadu pod předním sedadlem: Ano
 

Přidat názorDiskuse: Opel Insignia Country Tourer 2.0 CDTI 8A…







Doporučujeme
Pokuta za rychlost v Chorvatsku, Rakousku či Itálii. Jaký trest vám hrozí v zahraničí? Pokuta za rychlost v Chorvatsku, Rakousku či Itálii. Jaký trest vám hrozí v zahraničí?

Vysoké tresty za rychlost jako již tradičně hrozí v…

Že jsou moderní auta blbuvzdorná? Těmito věcmi si auto ničíte, aniž o tom víte Že jsou moderní auta blbuvzdorná? Těmito věcmi si auto ničíte, aniž o tom víte

Automobil je dnes čistě spotřební záležitostí. V…

 

AutoRevue
Jeremy Clarkson otevřeně: Co si myslí o elektroautech? A co řekl o natáčení? Jeremy Clarkson otevřeně: Co si myslí o elektroautech? A co řekl o natáčení?

Premiéra třetí řady motoristického pořadu The Grand Tour…

Nový Lexus UX má české ceny. Stojí už 800.000 Kč, ale musíte být rychlí Nový Lexus UX má české ceny. Stojí už 800.000 Kč, ale musíte být rychlí

Nejmenší SUV automobilky Lexus mělo premiéru letos v…

 



Opel Insignia už koupíte s novým benzinovým motorem 1.6 Turbo. Máme kompletní technická data Opel Insignia už koupíte s novým benzinovým motorem 1.6 Turbo. Máme kompletní technická data

Vlajková loď Opelu nedávno přišla o nejvýkonnější motor v…

Vyzkoušeli jsme Opel Insignia GSi. Dieselová verze funguje lépe Vyzkoušeli jsme Opel Insignia GSi. Dieselová verze funguje lépe

Opel oživil legendární označení GSi. Sportování však…

 



 
Revoluční turbínu Nikoly Tesly nikdo nechtěl. Uměla zázraky, dočká se ale využití?

Revoluční turbínu Nikoly Tesly nikdo nechtěl. Uměla zázraky, dočká se ale využití?

Dnes 18:50

Nikola Tesla je jedním z největších vynálezců všech dob. Díky němu máme třeba střídavý proud. Jenže Tesla toho vymyslel mnohem více. Třeba turbínu, která se obejde bez lopatek.




Blesk.cz

Deadpool se vrací: Podívejte se na trailer vánoční verze dvojky pro děti

Deadpool se vrací: Podívejte se na trailer vánoční…

Komiksový vtipálek Deadpool se vrátí na filmová plátna dřív, než si fanoušci mysleli. V prosinci bude po…

Kotelnice v přípravě? Jílková s dcerou (14), která je její věrnou kopií!

Kotelnice v přípravě? Jílková s dcerou (14), která…

Čtrnáctiletá slečna Marie Voráčková jako by své mamince Michaela Jílkové (50) z oka vypadla. Na sobotním přenosu…

 

iSport.cz

Dukla má osmou výhru v řadě! Motor dál vede, Kladno prohrálo s Kadaní

Dukla má osmou výhru v řadě! Motor dál vede, Kladno…

Hokejisté Českých Budějovic si výhrou 4:0 v Ústí nad Labem v 25. kole druhé nejvyšší soutěže udrželi v čele…

Hrajte FIFA 19! Otevřeny jsou dvě kvalifikace v týdnu i o víkendu

Hrajte FIFA 19! Otevřeny jsou dvě kvalifikace v…

V sobotu se odehrála úvodní kvalifikace CZC.cz iSportCup, kde se soutěží o 50 000 korun a profesionální kontrakt…

 

Reflex.cz

Architektura smrti: Betonová monstra, která měla chránit hitlerovské Německo

Architektura smrti: Betonová monstra, která měla…

„Válka bude vyhrána nebo prohrána na plážích. Máme jen jednu šanci zastavit nepřítele, a to když je ve vodě a…

Češi bodovali na

Češi bodovali na "mistrovství světa bagristů". To…

Tomáš Sooky (29) z Lipence u Loun obsadil sedmé místo na prestižní soutěži Caterpillar Operator Challenge ve…