Test Auto.cz

Peugeot 2008 1.6 VTi – Padesát na padesát

11.9. 2013
Verdikt
 

Peugeot 2008 nemáme v redakci Auto.cz poprvé. Tentokrát jsme sáhli po nejsilnější benzinové verzi 1.6 VTi o výkonu 88 kW.

Zahájení výroby Peugeotu 2008 byl od francouzské automobilky velmi dobrý tah. Trh s malými městskými crossovery je na vzestupu a kdo si to nedokázal do teď uvědomit, bude později pravděpodobně litovat. Mimo atraktivní design láká nová 2008 na přijatelnou cenu, výbornou úroveň kvality a širokou paletu motorů. Testovaná verze s agregátem 1.6 VTi je v nabídce vůbec nejsilnější. Přesvědčí nás, nebo se vyplatí sáhnout po jedné z naftových verzí?

Tabulkové hodnoty motoru nevypadají špatně. Maximální výkon 88 kW je dostupný v 6000 min-1, točivý moment 160 N.m zase ve 4250 min-1. S nejvyšší rychlostí 196 km/h je testovaná verze i nejrychlejší.

obrázek [600 x 344]  

O motoru ve většině případů moc nevíte. Je kultivovaný a díky lineárnímu zátahu v širokém spektru otáček není plynulost jízdy narušována ani při necitlivém zacházení s pedálem plynu. Agregát je spojen s pětistupňovou manuální převodovkou, což je z našeho pohledu nejslabší místo celého vozu. Páka se v kulise pohybuje nepřesně, ideální není ani délka jednotlivých rychlostních stupňů. Zatímco druhý a třetí jsou docela dlouhé, pátý je nelogicky krátký. V praxi to znamená, že je docela oříšek dostat se kombinovaně pod 7 l/100 km a na dálnici s touto hodnotou raději vůbec nepočítejte. Při rychlosti 130 km/h totiž motor točí 4.000 min-1 a spolyká skoro 8 l/100 km. Uvnitř vozu je navíc v tu chvíli slyšet zvýšený hluk od motoru a celoročních pneumatik.

Jízda: O chlup lepší

Oproti naftové verzi oceníte vyváženější jízdní vlastnosti. Nejde o nic markantního, jen jde cítit, že se auto začne na čumák hrnout o chvíli později. I zde však nedotáčivost podporuje hlavně celoroční obutí. Karoserie se v zatáčkách často nenaklání nad přípustnou mez, a pokud už ano, můžete se spolehnout na výborné boční vedení předních sedadel. Menší hmotnost na přední nápravě se nijak nepodepsala na komunikativnosti řízení. Stále trpí nedostatkem zpětné vazby a na výjezdech ze zatáček musíte auto občas rovnat do požadovaného směru.

Nastavení podvozku považujeme za ideální pro rozmanité spektrum použití. Nejlépe je mu pochopitelně na hladkém povrchu, nepohrdne však ani panely na D1 nebo lehčím terénem. Vyplatí se však trocha předvídavosti v nájezdech do zatáček. Přední náprava snáší rázy vcelku se ctí (na danou třídu), ta zadní při přejezdech ostrých nerovností občas uskočí. Každopádně ale díky lepšímu rozložení hmotnosti v menší míře než u dříve testovaného nafťáku.

Interiér

Přístrojová deska má původ v Peugeotu 208, s touto barevnou kombinací se však setkáváme poprvé. Testovaná linie Allure navíc nabídne komfort, o kterém si můžete nechat v podobně velkých vozech jen zdát. Líbí se nám tvar i provedení předních sedadel, měkčené materiály a celková úroveň zpracování. Jen tak hlavice řadicí páky si s dlaní moc nerozuměla.

obrázek [600 x 402]  

Prostoru uvnitř je tak akorát. Díky vyšší stavbě karoserie se do vozu dobře nastupuje, vnitřními rozměry odpovídá Peugeotu 208. Vpředu si na nedostatek místa stěžovat nebudete jak v podélném, tak příčném směru. I zde jsme měli k dispozici panoramatické střešní okno a nad hlavou ještě pár centimetrů zůstalo. Pokud měříte do 180 centimetrů, nebudete si stěžovat ani na prostor vzadu. Nohu přes nohu si zde sice nedáte, ale v rámci kategorie čtyřmetrových aut je to přijatelné. Každopádně platí, že je zadní prostřední místo použitelné spíše pro odložení svršků, než by se tam vešel dospělý cestující.

Závěr: Manuální trápení

Peugeot 2008 slaví na evropském trhu nebývalý úspěch, což zcela chápeme. Kompaktní městský crossover zaujme hezkým vzhledem, bohatou výbavou a velmi zdařilým interiérem. Čistě ze zájmu o nové elektronické pomocníky doporučujeme příplatek za automatický parkovací asistent Citi Park a systém Grip Control, který zlepšuje trakci na různých površích (v ceně jsou i 17“ litá kola).

I sebelepší auto však může být shozeno špatnou kombinací motoru a převodovky. Proti samotnému agregátu nic nemáme. Hezky táhne v širokém rozsahu otáček a nepapá zase tak moc, aby se většině zájemců vyplatil příplatek 55.000 Kč za adekvátní naftovou verzi. Jeho spojení s nepřesnou manuální převodovkou ale považujeme za největší přešlap, který dokáže pokazit dojem z celého auta. Situace by se však mohla změnit již příští rok. Peugeot totiž plánuje uvedení nového tříválce 1.2 e-THP s výkony 81 a 96 kW, což by mohla být s manuální šestistupňovou převodovkou opravdová lahůdka pro milovníky benzinových motorů.

obrázek [600 x 453]  

První cena vozu300 000 Kč (1,2 Access)
První cena vozu s testovanou motorizací356 000 Kč (Active)
Základní cena testovaného vozu406 000 Kč (Allure)
Cena testovaného vozu vč. příplatků462 000 Kč (Allure)

Plusy

  • Provedení interiéru
  • Bohatá výbava
  • Systém Grip Control
  • Design exteriéru

Minusy

  • Nepřesné řazení
  • Řízení bez zpětné vazby
  • Špatné odstupňování převodovky
  • Zvýšený valivý hluk na asfaltové vozovce
Foto: Petr Homolka
Spolupracujeme s TipCars.com

Peugeot 2008 1.6 VTi

Cena v základní výbavě: 406 000 Kč Cena v testované výbavě: 462 000 Kč

Základní výbava:Šest airbagů, stabilizační systém ESP, tempomat, omezovač rychlosti, systém Stop & Start, hliníková 16“ kola, LED denní svícení, přední mlhové světlomety s přisvětlením do zatáček, elektricky ovládaná a vyhřívaná vnější zpětná zrcátka, automatická dvouzónová klimatizace, dálkově ovládané centrální zamykání, kůží potažený volant, sportovní sedadla látka/kůže, rádio šesti reproduktory, dotykovým displejem, USB. Bluetooth, podélné střešní lišty, dešťový a světelný senzor

Výbava testovaného vozu:Citi Park (+ 11.000,-), 17“ litá kola + Grip Control (+ 6.500,-), navigace (+ 12.200,-), perleťový lak (+ 15.500,-), panoramatická střecha (+ 11.000,-)

Němečtí řidiči si pořizují stále širší automobily. Komplikují tím dopravu Němečtí řidiči si pořizují stále širší automobily. Komplikují tím dopravu

Dopravní komplikace v Německu jdou v posledních letech…

Skála: Kdyby se volba předsedy konala hned po volebním debaklu, dopadlo by to jinak Skála: Kdyby se volba předsedy konala hned po volebním debaklu, dopadlo by to jinak

Předsedou KSČM se po sobotním sjezdu stal opět Vojtěch…

Snad Češi jednou vyjdou do ulic kvůli vysokým cenám bytů, říká exdeveloper Koch Snad Češi jednou vyjdou do ulic kvůli vysokým cenám bytů, říká exdeveloper Koch

Nizozemec s českými kořeny Paul Vincent Koch pracoval už…

Vyšetřování údajného chemického útoku v Dúmě začíná. Experti jsou na místě Vyšetřování údajného chemického útoku v Dúmě začíná. Experti jsou na místě

Experti Organizace pro zákaz chemických zbraní (OPCW)…

 
Technické údaje
Motor Peugeot 2008 1.6 VTi
Typ motoru: přeplňovaný zážehový
Válce / ventily: 4 / 4
Zdvihový objem (ccm): 1598
Nejvyšší výkon (kW / ot/min): 88 / 6000
Nejvyšší toč. moment (Nm / ot/min): 160 / 4250
Provozní vlastnosti
Maximální rychlost (km/h): 196
Zrychlení 0 - 100 km/h (s): 9.5
Spotřeba město/mimo/kombi (l/100 km): 7.7 / 4.8 / 5.9
Emise CO2:135
Rozměry a hmotnosti
Zavaz. prostor - sedadla/sklopena (l): 360 / 1194
Objem nádrže (l):50
Pohotovostní hm. / nosnost (kg): 1270 / 374
Rozměr pneu:205/50 R 17
rozměry vozu
Rozměry dle nákresu - vnější rozměry
a) délka (mm): 4159
b) šířka (mm): 1739
c) výška (mm): 1570
d) rozvor (mm): 2537
e) rozchod vpředu (mm): 1477
f) rozchod vzadu (mm): 1488
Rozměry dle nákresu - vnitřní rozměry
g) podélný prostor vpředu min/max (mm): 830 / 1100
h) podélný prostor vzadu min/max (mm): 610 / 805
i) výška nad sedadlem - vpředu (mm): 1020
j) výška nad sedadlem - vzadu (mm):880
k) šířka vpředu (mm): 1390
l) šířka vzadu (mm): 1400
délka sedáku vpředu (mm): 510
délka sedáku vzadu (mm): 470
výška opěradla vpředu (mm): 630
výška opěradla vzadu (mm): 580
místo vzadu pod předním sedadlem: Ano
 

Přidat názorDiskuse: Peugeot 2008 1.6 VTi – Padesát na padesát







Doporučujeme
Že jsou moderní auta blbuvzdorná? Těmito věcmi si auto ničíte, aniž o tom víte Že jsou moderní auta blbuvzdorná? Těmito věcmi si auto ničíte, aniž o tom víte

Automobil je dnes čistě spotřební záležitostí. V…

Jsou české silnice nejhorší v Evropě? Tohle nám na nich nejvíce vadí! Jsou české silnice nejhorší v Evropě? Tohle nám na nich nejvíce vadí!

České silnice mají hrozný povrch a jsou špatně značené, v…

 

AutoRevue
Donald Trump konečně nebude jezdit v ojeté limuzíně. Nová je už hotová Donald Trump konečně nebude jezdit v ojeté limuzíně. Nová je už hotová

Americký prezident Donald Trump při svých cestách zatím…

Příběh, jak Mercedes na zlatém podnosu přinesl Audi Volkswagenu Příběh, jak Mercedes na zlatém podnosu přinesl Audi Volkswagenu

Audi vám tuto část své historie nejspíše připomínat…

 



Peugeot 2008 vs. Suzuki Vitara – Můžou být odlišnější? Peugeot 2008 vs. Suzuki Vitara – Můžou být odlišnější?

Malá SUV jsou stále populárnější, segment se v minulých…

Miss Francie dostala Peugeot 2008 Miss Francie dostala Peugeot 2008

Nejkrásnější Francouzka dostala od automobilky Peugeot…

 



 
Rozjíždění vozidla „na dvojku“: Škodí autu i vašim nervům!

Rozjíždění vozidla „na dvojku“: Škodí autu i vašim nervům!

Dnes 17:36

K rozjíždění vozidla s manuální převodovkou z klidu slouží první převodový stupeň. Tak se to učí v autoškole. Co když ale při rozjezdu použijete „dvojku“? Co při tom hrozí? A proč je takový rozjezd pomalý a neplynulý?




Blesk.cz

Chlapec s autismem postavil největší repliku Titaniku z lega. Teď doplula do USA

Chlapec s autismem postavil největší repliku…

Největší světovou repliku neslavně proslulého parníku Titanic, která kdy byla sestavena z kostek lega,  trvalo…

„Žena hrdinka.“ Janu Nagyovou navrhli na státní vyznamenání

„Žena hrdinka.“ Janu Nagyovou navrhli na státní vyznamenání

V Poslanecké sněmovně se sešly návrhy na státní vyznamenání, které posoudí příslušný podvýbor. Mezi zasloužilými…

 

iSport.cz

Program MS v hokeji 2018:  kompletní rozpis zápasů, skupiny, play off

Program MS v hokeji 2018: kompletní rozpis zápasů,…

Rok 2018 přináší sportovním fanouškům jeden vrchol za druhým. Po únorové olympiádě v Jižní Koreji odstartuje v…

Hašek po remíze: Nemůžeme vždy hrát jako bychom si šňupli kokain

Hašek po remíze: Nemůžeme vždy hrát jako bychom si…

Čtyřikrát za sebou doma na jaře vyhráli, ale popáté brali jen bod. Bohemians po skvělé šňůře v horkém sobotním…

 

Reflex.cz

KSČM nadále povede Filip, ve druhém kole volby porazil Skálu

KSČM nadále povede Filip, ve druhém kole volby porazil Skálu

Komunistickou stranu Čech a Moravy nadále povede Vojtěch Filip. Ve druhém kole tajné volby mu delegáti dnešního…

Skoro zázračná špalda: Dávala vojákům sílu do boje a pomáhá s trávením

Skoro zázračná špalda: Dávala vojákům sílu do boje a…

Svatá Hildegarda z Bingenu prý prohlásila: „Kdyby už člověk nemohl nic jíst a nic mu nepomáhalo, špalda jej…