Test Auto.cz

Peugeot 2008 1.6 VTi – Padesát na padesát

11.9. 2013
Verdikt
 

Peugeot 2008 nemáme v redakci Auto.cz poprvé. Tentokrát jsme sáhli po nejsilnější benzinové verzi 1.6 VTi o výkonu 88 kW.

Zahájení výroby Peugeotu 2008 byl od francouzské automobilky velmi dobrý tah. Trh s malými městskými crossovery je na vzestupu a kdo si to nedokázal do teď uvědomit, bude později pravděpodobně litovat. Mimo atraktivní design láká nová 2008 na přijatelnou cenu, výbornou úroveň kvality a širokou paletu motorů. Testovaná verze s agregátem 1.6 VTi je v nabídce vůbec nejsilnější. Přesvědčí nás, nebo se vyplatí sáhnout po jedné z naftových verzí?

Tabulkové hodnoty motoru nevypadají špatně. Maximální výkon 88 kW je dostupný v 6000 min-1, točivý moment 160 N.m zase ve 4250 min-1. S nejvyšší rychlostí 196 km/h je testovaná verze i nejrychlejší.

obrázek [600 x 344]  

O motoru ve většině případů moc nevíte. Je kultivovaný a díky lineárnímu zátahu v širokém spektru otáček není plynulost jízdy narušována ani při necitlivém zacházení s pedálem plynu. Agregát je spojen s pětistupňovou manuální převodovkou, což je z našeho pohledu nejslabší místo celého vozu. Páka se v kulise pohybuje nepřesně, ideální není ani délka jednotlivých rychlostních stupňů. Zatímco druhý a třetí jsou docela dlouhé, pátý je nelogicky krátký. V praxi to znamená, že je docela oříšek dostat se kombinovaně pod 7 l/100 km a na dálnici s touto hodnotou raději vůbec nepočítejte. Při rychlosti 130 km/h totiž motor točí 4.000 min-1 a spolyká skoro 8 l/100 km. Uvnitř vozu je navíc v tu chvíli slyšet zvýšený hluk od motoru a celoročních pneumatik.

Jízda: O chlup lepší

Oproti naftové verzi oceníte vyváženější jízdní vlastnosti. Nejde o nic markantního, jen jde cítit, že se auto začne na čumák hrnout o chvíli později. I zde však nedotáčivost podporuje hlavně celoroční obutí. Karoserie se v zatáčkách často nenaklání nad přípustnou mez, a pokud už ano, můžete se spolehnout na výborné boční vedení předních sedadel. Menší hmotnost na přední nápravě se nijak nepodepsala na komunikativnosti řízení. Stále trpí nedostatkem zpětné vazby a na výjezdech ze zatáček musíte auto občas rovnat do požadovaného směru.

Nastavení podvozku považujeme za ideální pro rozmanité spektrum použití. Nejlépe je mu pochopitelně na hladkém povrchu, nepohrdne však ani panely na D1 nebo lehčím terénem. Vyplatí se však trocha předvídavosti v nájezdech do zatáček. Přední náprava snáší rázy vcelku se ctí (na danou třídu), ta zadní při přejezdech ostrých nerovností občas uskočí. Každopádně ale díky lepšímu rozložení hmotnosti v menší míře než u dříve testovaného nafťáku.

Interiér

Přístrojová deska má původ v Peugeotu 208, s touto barevnou kombinací se však setkáváme poprvé. Testovaná linie Allure navíc nabídne komfort, o kterém si můžete nechat v podobně velkých vozech jen zdát. Líbí se nám tvar i provedení předních sedadel, měkčené materiály a celková úroveň zpracování. Jen tak hlavice řadicí páky si s dlaní moc nerozuměla.

obrázek [600 x 402]  

Prostoru uvnitř je tak akorát. Díky vyšší stavbě karoserie se do vozu dobře nastupuje, vnitřními rozměry odpovídá Peugeotu 208. Vpředu si na nedostatek místa stěžovat nebudete jak v podélném, tak příčném směru. I zde jsme měli k dispozici panoramatické střešní okno a nad hlavou ještě pár centimetrů zůstalo. Pokud měříte do 180 centimetrů, nebudete si stěžovat ani na prostor vzadu. Nohu přes nohu si zde sice nedáte, ale v rámci kategorie čtyřmetrových aut je to přijatelné. Každopádně platí, že je zadní prostřední místo použitelné spíše pro odložení svršků, než by se tam vešel dospělý cestující.

Závěr: Manuální trápení

Peugeot 2008 slaví na evropském trhu nebývalý úspěch, což zcela chápeme. Kompaktní městský crossover zaujme hezkým vzhledem, bohatou výbavou a velmi zdařilým interiérem. Čistě ze zájmu o nové elektronické pomocníky doporučujeme příplatek za automatický parkovací asistent Citi Park a systém Grip Control, který zlepšuje trakci na různých površích (v ceně jsou i 17“ litá kola).

I sebelepší auto však může být shozeno špatnou kombinací motoru a převodovky. Proti samotnému agregátu nic nemáme. Hezky táhne v širokém rozsahu otáček a nepapá zase tak moc, aby se většině zájemců vyplatil příplatek 55.000 Kč za adekvátní naftovou verzi. Jeho spojení s nepřesnou manuální převodovkou ale považujeme za největší přešlap, který dokáže pokazit dojem z celého auta. Situace by se však mohla změnit již příští rok. Peugeot totiž plánuje uvedení nového tříválce 1.2 e-THP s výkony 81 a 96 kW, což by mohla být s manuální šestistupňovou převodovkou opravdová lahůdka pro milovníky benzinových motorů.

obrázek [600 x 453]  

První cena vozu300 000 Kč (1,2 Access)
První cena vozu s testovanou motorizací356 000 Kč (Active)
Základní cena testovaného vozu406 000 Kč (Allure)
Cena testovaného vozu vč. příplatků462 000 Kč (Allure)

Plusy

  • Provedení interiéru
  • Bohatá výbava
  • Systém Grip Control
  • Design exteriéru

Minusy

  • Nepřesné řazení
  • Řízení bez zpětné vazby
  • Špatné odstupňování převodovky
  • Zvýšený valivý hluk na asfaltové vozovce
Foto: Petr Homolka
Spolupracujeme s TipCars.com

Peugeot 2008 1.6 VTi

Cena v základní výbavě: 406 000 Kč Cena v testované výbavě: 462 000 Kč

Základní výbava:Šest airbagů, stabilizační systém ESP, tempomat, omezovač rychlosti, systém Stop & Start, hliníková 16“ kola, LED denní svícení, přední mlhové světlomety s přisvětlením do zatáček, elektricky ovládaná a vyhřívaná vnější zpětná zrcátka, automatická dvouzónová klimatizace, dálkově ovládané centrální zamykání, kůží potažený volant, sportovní sedadla látka/kůže, rádio šesti reproduktory, dotykovým displejem, USB. Bluetooth, podélné střešní lišty, dešťový a světelný senzor

Výbava testovaného vozu:Citi Park (+ 11.000,-), 17“ litá kola + Grip Control (+ 6.500,-), navigace (+ 12.200,-), perleťový lak (+ 15.500,-), panoramatická střecha (+ 11.000,-)

Leo Express chce v Česku zavést létající taxi. Je to svatý grál, říká šéf firmy Leo Express chce v Česku zavést létající taxi. Je to svatý grál, říká šéf firmy

"Chtěli bychom do České republiky během pár let přinést…

České firmy se nestarají o fyzickou kondici svých zaměstnanců České firmy se nestarají o fyzickou kondici svých zaměstnanců

Společnosti v České Republice nevěnují větší pozornost…

Co přinese brexit? Firmy čekají až desetinový nárůst nákladů Co přinese brexit? Firmy čekají až desetinový nárůst nákladů

Až deset procent nárůst nákladů kvůli změnám celních…

Bělobrádek: Další vlny EET nechci. Ve vládě jsme příliš ustupovali Bělobrádek: Další vlny EET nechci. Ve vládě jsme příliš ustupovali

Podle šéfa lidovců jsou začátky dalších vln EET úmyslně…

 
Technické údaje
Motor Peugeot 2008 1.6 VTi
Typ motoru: přeplňovaný zážehový
Válce / ventily: 4 / 4
Zdvihový objem (ccm): 1598
Nejvyšší výkon (kW / ot/min): 88 / 6000
Nejvyšší toč. moment (Nm / ot/min): 160 / 4250
Provozní vlastnosti
Maximální rychlost (km/h): 196
Zrychlení 0 - 100 km/h (s): 9.5
Spotřeba město/mimo/kombi (l/100 km): 7.7 / 4.8 / 5.9
Emise CO2:135
Rozměry a hmotnosti
Zavaz. prostor - sedadla/sklopena (l): 360 / 1194
Objem nádrže (l):50
Pohotovostní hm. / nosnost (kg): 1270 / 374
Rozměr pneu:205/50 R 17
rozměry vozu
Rozměry dle nákresu - vnější rozměry
a) délka (mm): 4159
b) šířka (mm): 1739
c) výška (mm): 1570
d) rozvor (mm): 2537
e) rozchod vpředu (mm): 1477
f) rozchod vzadu (mm): 1488
Rozměry dle nákresu - vnitřní rozměry
g) podélný prostor vpředu min/max (mm): 830 / 1100
h) podélný prostor vzadu min/max (mm): 610 / 805
i) výška nad sedadlem - vpředu (mm): 1020
j) výška nad sedadlem - vzadu (mm):880
k) šířka vpředu (mm): 1390
l) šířka vzadu (mm): 1400
délka sedáku vpředu (mm): 510
délka sedáku vzadu (mm): 470
výška opěradla vpředu (mm): 630
výška opěradla vzadu (mm): 580
místo vzadu pod předním sedadlem: Ano
 

Přidat názorDiskuse: Peugeot 2008 1.6 VTi – Padesát na padesát







Doporučujeme
Špatné držení volantu vás může přijít draho. Podívejte se, jak je to správně! Špatné držení volantu vás může přijít draho. Podívejte se, jak je to správně!

Správné držení volantu je pro bezpečné řízení automobilu…

Vodík kontra akumulátor: Proč je vodík na ústupu? Vodík kontra akumulátor: Proč je vodík na ústupu?

Ještě před deseti lety byl vodík coby palivo v kurzu.…

 

AutoRevue
BMW řady 8 je oficiálně venku! Kupé mísí sport, modernu i luxus BMW řady 8 je oficiálně venku! Kupé mísí sport, modernu i luxus

Mnichovská automobilka oficiálně představila BMW řady 8,…

Čeká nás vlna hot SUV? Odstartovat by ji mohl Volkswagen T-Roc R Čeká nás vlna hot SUV? Odstartovat by ji mohl Volkswagen T-Roc R

Teprve nedávno představil Volkswagen světu nové SUV…

 




Peugeot 2008 vs. Suzuki Vitara – Můžou být odlišnější? Peugeot 2008 vs. Suzuki Vitara – Můžou být odlišnější?

Malá SUV jsou stále populárnější, segment se v minulých…

Miss Francie dostala Peugeot 2008 Miss Francie dostala Peugeot 2008

Nejkrásnější Francouzka dostala od automobilky Peugeot…

 



 
Video: Takhle vznikalo jméno pro Škodu Karoq. Zase je tam Aljaška!

Video: Takhle vznikalo jméno pro Škodu Karoq. Zase je tam Aljaška!

Dnes 14:59

Stejně jako u Kodiaqu se také u jména nástupce Yetiho, Karoqu, Škoda inspirovala jazykem indiánských kmenů z Aljašky.




Blesk.cz

Manželka Charlese Camilla otevřeně: O nenávisti a nejhorších chvílích života

Manželka Charlese Camilla otevřeně: O nenávisti a…

Dnes se manželka prince Charlese (68) Camilla (69)může pyšnit titulem vévodkyně z Cornwallu a valná většina…

Musíme pracovat aspoň do 70 let, spočítali experti. Děsí je stárnutí populace

Musíme pracovat aspoň do 70 let, spočítali experti.…

Důchodový věk ve vyspělých zemích by se měl zvýšit na 70 let. Ve své nejnovější studii to tvrdí odborníci…

 

iSport.cz

Čermák na EURO nejede. Po bouračce má tři zlomená žebra

Čermák na EURO nejede. Po bouračce má tři zlomená žebra

Přežil děsivou nehodu, naštěstí. Jeho fotbalovou kariéru to ale může nepříjemně poznamenat. Sparťan Aleš Čermák,…

Baník slaví návrat do ligy! Znojmo zničil 3:0, Opavě výhra nestačila

Baník slaví návrat do ligy! Znojmo zničil 3:0, Opavě…

Dokázali to! Fotbalisté Baníku Ostrava zvládli poslední ligový zápas proti Znojmu a stvrdili tak svůj návrat do…

 

Reflex.cz

Student odevzdal diplomku doslova o ničem, vedoucí ji pochválil a navrhl na cenu děkana. Případ vzbudil rozpaky a údiv

Student odevzdal diplomku doslova o ničem, vedoucí…

Je samozřejmě možné, že jsme Kryštofa Ambrůze z Fakulty výtvarných umění VUT nepochopili. Druhá možnost je ale…

Putin hraje na piano jako dítě, zato kyrgyzstánský prezident Atambajev je hudební hvězdou

Putin hraje na piano jako dítě, zato kyrgyzstánský…

Prezidenta Kyrgyzstánu Almazbeka Atambajeva (60) zná u nás jen málokdo. Ale ve své zemi to není jenom známý…